Παρουσία εκατοντάδων οινοποιείων απ’ όλη τη χώρα που δειγμάτισαν τα κρασιά τους σε χιλιάδες οινόφιλους, επαγγελματίες και μη ολοκληρώθηκε η έκθεση κρασιού Οινόραμα η οποία διεξήχθη 2-4 Μαρτίου στο Ζάππειο Μέγαρο.
Ανάμεσά τους και εκατοντάδες ξένοι αγοραστές από τις πέντε ηπείρους, απόδειξη, σύμφωνα με τους διοργανωτές, του ενδιαφέροντος που προκαλεί πλέον το ελληνικό κρασί οπουδήποτε στον κόσμο καταναλώνεται κρασί.
Όπως επισημαίνεται σε σχετική ανακοίνωση, οι περίπου 10.000 επισκέπτες του φετινού Οινοράματος, επαγγελματίες και καταναλωτές, είχαν να επιλέξουν ανάμεσα σε περισσότερες από 2.000 διαφορετικές ετικέτες από εκατοντάδες οινοποιεία και αποσταγματοποιεία απ’ όλη τη χώρα και το εξωτερικό.
Ανάμεσα στις ετικέτες αυτές περισσότερες από 400 ήταν νέες κυκλοφορίες. Πρόκειται για ένα εύρος προϊόντων που ξεπέρασε κάθε προσδοκία και που μπορεί να καλύψει κάθε επαγγελματική ή καταναλωτική ανάγκη. Εξάλλου, πρωταρχικός στόχος του Οινοράματος είναι να βοηθήσει τους παραγωγούς να προβάλλουν και να πουλήσουν τα προϊόντα τους και τους καταναλωτές να εκπαιδευτούν και να επιλέξουν τα κρασιά που τους αρέσουν.
Πολλοί εκθέτες επεσήμαναν το υψηλό επίπεδο των επισκεπτών, ότι δηλαδή είχαν οινικές γνώσεις και είχαν έρθει στην έκθεση για να «δοκιμάσουν» και όχι για να «πιούν». Σημαντικός ήταν επίσης ο αριθμός των πρωτοεμφανιζόμενων στην έκθεση οινοποιείων ―πάνω από 20― μερικά από τα οποία έκαναν και την παρθενική τους εμφάνιση στην αγορά της Αθήνας. Τόσο αυτοί, όσο και οι καθιερωμένοι εκθέτες του Οινοράματος, κάποιοι εκ των οποίων ήταν παρόντες και στο 1ο Οινόραμα, το 1994, απέδειξαν πως ο αμπελοοινικός κλάδος της χώρας, παρά τις αντιξοότητες, είπε με τον τρόπο του «όχι» στην κρίση την οποία αντιμετώπισε μάλλον ως ευκαιρία.
Η έκθεση Οινόραμα συνεργάζεται με τους επίσημους φορείς του ελληνικού κρασιού ώστε να εκφράζει αποτελεσματικά όλον τον κλάδο και είναι χορηγός του Διεθνή Διαγωνισμού Οίνου και Αποσταγμάτων της Θεσσαλονίκης, τα βραβευμένα κρασιά και αποστάγματα του οποίου φιλοξένησε σε ειδικό σταντ προς δοκιμή.
Σημειώνεται ότι για άλλη μία φορά οι ίδιοι οι οινοποιοί επέλεξαν 250 από τα κρασιά τους για την Πλατεία Γευσιγνωσίας (Discover Greek Wines), που αφορά μόνο επαγγελματίες γευσιγνώστες, ενώ στο wine bar των «Οινικών Αποκαλύψεων», σε άλλη αίθουσα, ομάδα οινολόγων με ειδίκευση σε κρασιά από αφανείς ποικιλίες αμπέλου και κρασιά ειδικής οινοποίησης, εξυπηρετούσε όσους αναζητούσαν κρασιά με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ