ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ
Το μέλλον των καυσίμων στην Ελλάδα – Πού παρουσιάζονται ευκαιρίες για επενδύσεις
Published
5 έτη agoon
By
NewsroomΟ ηλεκτρισμός, τα συνθετικά καύσιμα και το υδρογόνο αποτελούν τα κυριότερα ενεργειακά σενάρια της αυτοκίνησης για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου τα επόμενα χρόνια.
Η παραγωγή ενέργειας και η χρήση καυσίμων με μηδενικό ή μικρό αποτύπωμα άνθρακα αποτελούν το μεγάλο στοίχημα των βιομηχανιών και των κατασκευαστών αυτοκινήτων.
Η παραγωγή καυσίμων με μηδενικό αποτύπωμα άνθρακα σημαίνει τη χρησιμοποίηση εντελώς «καθαρών» Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας για την παραγωγή αυτών των καυσίμων ή εναλλακτικά τη δέσμευση του άνθρακα ή των ενώσεών του, που εκπέμπονται από την παραγωγή τους.
Ο «πράσινος» ηλεκτρισμός προέρχεται καθαρά από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας, δηλαδή νερό (υδροηλεκτρικά), ήλιο (φωτοβολταϊκά) και αέρα (ανεμογεννήτριες). Για την Ελλάδα, μετά τη λήψη της πολιτικής απόφασης για κλείσιμο των λιγνιτικών σταθμών παραγωγής ηλεκτρικού ρεύματος μέχρι το 2028, αυτές οι τρεις πηγές ενέργειας για την ηλεκτροπαραγωγή είναι σχεδόν μονόδρομος.
Για τον ομότιμο καθηγητή του Τμήματος Πολιτικών Μηχανικών του ΑΠΘ και διευθυντή του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών στον Σχεδιασμό, την Οργάνωση και τη Διαχείριση Συστημάτων Μεταφορών, Γεώργιο Γιαννόπουλο, η παραγωγή καθαρής ηλεκτρικής ενέργειας αποτελεί ουσιαστικό προαπαιτούμενο για την ηλεκτροκίνηση. H χρήση μη καθαρού ηλεκτρισμού (που παράγεται, δηλαδή, από λιγνίτη) για τη φόρτιση των μπαταριών ηλεκτρικών αυτοκινήτων κάνει το συνολικό αποτύπωμα άνθρακα για τα αυτοκίνητα περίπου ίσο με εκείνο των σημερινών μηχανών εσωτερικής καύσης που χρησιμοποιούν υγρά (ορυκτά) καύσιμα.
Τα συνθετικά καύσιμα είναι μία εναλλακτική λύση, κυρίως για τη μεταβατική περίοδο, δηλαδή μέχρι να υπάρξει παραγωγή εντελώς «καθαρών» καυσίμων. Η διαδικασία παραγωγής συνθετικών καυσίμων ξεκινάει από την ύπαρξη καθαρής ηλεκτρικής ενέργειας, δηλαδή από Ανανεώσιμες Πηγές ή ορυκτά καύσιμα αλλά με συλλογή και αποθήκευση του παραγόμενου CO2.
Η χρήση αυτής της ηλεκτρικής ενέργειας για την παραγωγή υδρογόνου από ηλεκτρόλυση συμβάλλει στην παραγωγή μεθανίου ή υγρών υδρογονανθράκων που μπορεί να είναι διάφορα ήδη αλκοόλ ή συνθετικής βενζίνης ή ντίζελ ή κηροζήνης ή άλλων μονομοριακών καυσίμων. Όπως προκύπτει από αυτήν τη διαδικασία, η παραγωγή συνθετικών καυσίμων μπορεί να καλύψει τις ανάγκες όταν αυτές είναι μικρές. Αν οι ανάγκες αυξηθούν τότε θα υπάρξει πρόβλημα διαθεσιμότητας. Ωστόσο, τα συνθετικά καύσιμα αναμένεται να χρησιμοποιηθούν κυρίως για εκείνες τις ειδικές κατηγορίες μεταφορών μεγάλου μήκους σε απομακρυσμένες και απομονωμένες περιοχές.
Το υδρογόνο, σύμφωνα με τον κ. Γιαννόπουλο, θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως το επερχόμενο καύσιμο του μέλλοντος. Η παραγωγή του από ηλεκτρισμό που προέρχεται από Ανανεώσιμες Πηγές το χαρακτηρίζει ως «πράσινο» υδρογόνο, ενώ όταν παράγεται από ηλεκτρισμό που προέρχεται από χρήση ορυκτών καυσίμων με ταυτόχρονη δέσμευση και αποθήκευση του παραγόμενου άνθρακα από τη αυτήν διαδικασία χαρακτηρίζεται ως «μπλε» υδρογόνο. Σαν καύσιμο μπορεί να χρησιμοποιηθεί είτε απευθείας σε μηχανές που είναι κατασκευασμένες για αυτό το καύσιμο είτε σε κυψέλες καυσίμου, οι οποίες παράγουν ηλεκτρικό ρεύμα που κινεί έναν ηλεκτροκινητήρα όπως γίνεται και με τις μπαταρίες.
Με τα σημερινά δεδομένα, η κίνηση ενός οχήματος που χρησιμοποιεί κυψέλες (πράσινου ή μπλε) υδρογόνου απαιτεί 2,5 φορές περισσότερη ενέργεια απ’ ότι χρειάζεται για την κίνηση του ίδιου οχήματος με συμβατικές μπαταρίες και 5 φορές περισσότερη απ’ ότι με χρήση συνθετικών καυσίμων. Συνεπώς, προς το παρόν, η χρήση υδρογόνου ενδείκνυται κυρίως για κίνηση οχημάτων ειδικού σκοπού. Σύντομα τα δεδομένα θα αλλάξουν υπέρ του υδρογόνου με θεαματικές αλλαγές στα ποσοστά ενέργειας, καθώς γίνεται μία μεγάλη και σε βάθος ερευνητική προσπάθεια τόσο στην ΕΕ όσο και παγκόσμια. Η έμφαση δίνεται τόσο στην απλοποίηση των μεθόδων παραγωγής του υδρογόνου όσο και στις διαδικασίες μεταφοράς και διανομής του στα σημεία τροφοδοσίας των οχημάτων.
Με δεδομένο ότι η Ελλάδα είναι μία χώρα με κατ’ εξοχήν μεγάλη διαθεσιμότητα Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (μεγάλη ηλιοφάνεια, άνεμοι), μπορεί να προωθήσει την παραγωγή «πράσινου» υδρογόνου όχι μόνο για την εσωτερική κατανάλωσή της αλλά κυρίως για εξαγωγές.
Από την άλλη πλευρά, η βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης των σημερινών συμβατικών οχημάτων είναι επίσης μία συμφέρουσα και αποδοτική πολιτική που συμβάλλει στη μείωση των εκπομπών CO2. Ήδη, όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν ενστερνιστεί αυτήν την πολιτική και υπό τον φόβο των μεγάλων προστίμων συνεχώς βελτιώνονται ως προς τις εκπομπές ρύπων. Για να το πετύχουν αυτό βελτιώνουν συνεχώς το βάρος των αυτοκινήτων, την αεροδυναμική τους και τη δομή της εσωτερικής λειτουργίας των κινητήρων (π.χ τρικίλυνδροι κινητήρες). Αυτές οι βελτιώσεις επιφέρουν περαιτέρω μειώσεις εκπομπών της τάξης του 5-15%, ανάλογα με τον τύπο του οχήματος. Τέλος, μπορεί να θεωρηθεί παρήγορο για να επιτευχθεί η μείωση των ρύπων, η τάση πολλών ιδιοκτητών αυτοκινήτων να μετατρέπουν το όχημά τους σε δέκτη διπλού καυσίμου, όπως υγραέριο ή φυσικό αέριο, συμβάλλοντας και αυτοί με τον δικό τους τρόπο και με όφελος την οικονομία καυσίμου στη μείωση των εκπομπών CO2.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
You may like
-
Νέες συμβάσεις με τράπεζες υπέγραψε η Lamda Development για τη μεγάλη επένδυση στο Ελληνικό
-
Στα σκαριά 4 νέα εμπορικά πάρκα σε Αττική, Κρήτη & Πάτρα – Πότε ανοίγει το πρώτο
-
To 2022 θα ανοίξει το 2o μεγαλύτερο ξενοδοχείο της Αθήνας στη Λ. Συγγρού
-
Οι 3 νέοι εμπορικοί πόλοι που θα αλλάξουν τη Λεωφόρο Κηφισού
-
Οι 3 μεγάλες real estate επενδύσεις που θα αλλάξουν την εικόνα της Πειραιώς
-
Οι 3 νέες επενδύσεις σε κτίρια γραφείων στο Μαρούσι
Οι προτάσεις 6 κορυφαίων στελεχών της αγοράς για την αντιμετώπιση του στεγαστικού προβλήματος στην Ελλάδα
“Στα σκαριά” νέο έργο για ξενοδοχείο στην Κεφαλονιά – Σε ποιά περιοχή θα γίνει
Ποιά νέα έργα ξενοδοχείων δρομολογεί στην Ελλάδα η Wyndham – Σε ποιές περιοχές θα γίνουν και πότε ανοίγουν
Προς ολοκλήρωση η μεγάλη εμπορική επένδυση στη Στοά Αρσακείου – Ποιοί χώροι έχουν ήδη ξεκινήσει να λειτουργούν
“Πράσινο φως” για 4 νέες επενδύσεις σε ξενοδοχεία στην Πελοπόννησο – Ποιές δύο περιοχές μονοπωλούν το επενδυτικό ενδιαφέρον
Κτίριο γραφείων στην Αιόλου πούλησε η BriQ Properties
Οι 4 παράγοντες που επηρεάζουν την προσφορά ακινήτων στην Ελλάδα – Πώς μπορούν 5 στοχευμένα μέτρα να “λύσουν” το στεγαστικό πρόβλημα
Σε ευκαιρία επενδύσεων real estate μετατρέπονται τα ακίνητα από μη εξυπηρετούμενα δάνεια (REOs) – Πώς θα επιταχυνθεί η ωρίμανση των ακινήτων
“Στα σκαριά” νέο resort Radisson στην Εύβοια και ακόμη 4 νέα openings σε όλη την Ελλάδα έως το 2026 – Σε ποιές περιοχές θα γίνουν
Άνοιξε το πρώτο ξενοδοχείο Sokio στην Αθήνα – “Στα σκαριά” ακόμη 3 νέα καταλύματα σε Αττική και Χαλκιδική
Άνοιξε το πρώτο ξενοδοχείο Sokio στην Αθήνα – “Στα σκαριά” ακόμη 3 νέα καταλύματα σε Αττική και Χαλκιδική
Οι 11 νέες επενδύσεις για ξενοδοχεία 5 αστέρων σε όλη την Ελλάδα – Σε ποιές περιοχές θα γίνουν
“Πράσινο φως” και με τη “βούλα” για τη μεγάλη τουριστική επένδυση του νέου Four Seasons στο Πόρτο Χέλι – Τι θα περιλαμβάνει
Σε hot spot νέων ξενοδοχείων μετατρέπεται το Μεταξουργείο – Ποιές δύο νέες επενδύσεις προχωρούν
Οι 3 νέες επενδύσεις της Athenaeum Hotels στην Αθήνα – Που σχεδιάζονται νέα 5άστερα ξενοδοχεία
The Ellinikon: “στα σκαριά” μια ακόμη νέα γειτονιά με κατοικίες στην ανατολική πλευρά της έκτασης – Τι θα περιλαμβάνει το East Village
5 νέα έργα ξενοδοχείων δρομολογούνται στα Δωδεκάνησα – Ποιό νησί “κυριαρχεί” στις επενδύσεις
8 νέες ξενοδοχειακές επενδύσεις δρομολογούνται στα Ιόνια Νησιά – Σε ποιά νησιά θα γίνουν
Επεκτείνεται και στα έργα real estate η ΕΚΤΕΡ – Ποιά είναι τα 2 έργα – σημαίες
“Πράσινο φως” για τις αλλαγές στο Sani Resort – Πώς θα συνενωθούν τα 4 πεντάστερα ξενοδοχεία σε ένα
[VIDEO] Το όραμα της Dimand για τις πόλεις του σήμερα και του αύριο μέσα από 20 εμβληματικά έργα
[VIDEO] The Ellinikon: προχωρούν τα κτιριακά έργα για τις μεγάλες οικιστικές, εμπορικές και τουριστικές επενδύσεις στο Ελληνικό
[VIDEO] Προχωρά η mega επένδυση logistics της ΙΚΕΑ στον Ασπρόπυργο
[VIDEO] Δείτε πώς μεταμορφώθηκε παλιό κτίριο γραφείων στην Πλατεία Μαβίλη
[VIDEO] Πώς θα γίνει το νέο έργο logistics Eleusis Project στον Ασπρόπυργο – Ποιά εταιρεία επενδύει
Ξεκινούν από τη ΜΕΤΚΑ τα έργα για τη μεγάλη επένδυση VORIA στο Μαρούσι – Εκδόθηκαν οι οικοδομικές άδειες
[VIDEO] Προχωρά η νέα οικιστική επένδυση στη Νέα Σμύρνη – Σε ποιά περιοχή κατασκευάζεται
[VIDEO] Ολοκληρώνεται η οικιστική επένδυση της Ten Brinke στην Αργυρούπολη – Πού βρίσκεται το ακίνητο
[VIDEO] The Ellinikon: προχωρούν τα έργα σε Riviera Tower, IRC και Little Athens
Ολοκληρώθηκε η πρώτη φάση ανακαίνισης στο εμβληματικό Filoxenia Kalamata της Grecotel – “Στα σκαριά” και η επόμενη φάση
TRENDING
-
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ3 ημέρες agoΆνοιξε το πρώτο ξενοδοχείο Sokio στην Αθήνα – “Στα σκαριά” ακόμη 3 νέα καταλύματα σε Αττική και Χαλκιδική
-
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ1 εβδομάδα agoΟι 11 νέες επενδύσεις για ξενοδοχεία 5 αστέρων σε όλη την Ελλάδα – Σε ποιές περιοχές θα γίνουν
-
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 εβδομάδες ago“Πράσινο φως” και με τη “βούλα” για τη μεγάλη τουριστική επένδυση του νέου Four Seasons στο Πόρτο Χέλι – Τι θα περιλαμβάνει
-
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 εβδομάδες agoΣε hot spot νέων ξενοδοχείων μετατρέπεται το Μεταξουργείο – Ποιές δύο νέες επενδύσεις προχωρούν
-
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ4 ημέρες agoΟι 3 νέες επενδύσεις της Athenaeum Hotels στην Αθήνα – Που σχεδιάζονται νέα 5άστερα ξενοδοχεία





