ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ
Β. Κορκίδης-ΕΒΕΠ: Η επένδυση της Cosco στον Πειραιά αυξάνει το επενδυτικό ενδιαφέρον
Published
5 έτη agoon
By
NewsroomΓια την επένδυση της Cosco στο λιμάνι του Πειραιά, τη θέση του λιμανιού στο παγκόσμιο επιχειρηματικό γίγνεσθαι και την πρωτοβουλία «One Belt – One Road» μίλησε, σε συνεντεύξεις του στην ιταλική και την ιαπωνική τηλεόραση, ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά (ΕΒΕΠ) Βασίλης Κορκίδης.
Σύμφωνα με τον ίδιο, «Η πρωτοβουλία “One Belt-One Road” δεν αφορά μόνο στις επιχειρηματικές επενδύσεις, αλλά αφορά σε ανταλλαγές ανθρώπινων σχέσεων και πολιτισμών. Σε ένα ευρωπαϊκό Φόρουμ, εξήγησα πώς συμπεριφέρονται οι Έλληνες όσον αφορά στην αγάπη τους για τη θάλασσα, τον κόσμο και τον πολιτισμό που έχει αντέξει στο χρόνο.
Βλέπω θετικές εξελίξεις και αρκετές προσδοκίες σε αυτή την πρωτοβουλία, η οποία είναι σίγουρα ιδιαίτερα επωφελής για την Ελλάδα. Πρέπει, λοιπόν, να επικεντρώσουμε τις προσπάθειές μας στην στήριξη του BRI προς όφελος της ελληνικής οικονομίας.
Πρόσφατα, μετά την επίσκεψη του προέδρου της Κίνας στη Ρώμη, η ιταλική κυβέρνηση αφού αντιστάθηκε στις ευρωπαϊκές και αμερικανικές πιέσεις, ανακοίνωσε ότι, θα αποτελέσει μέρος της κινεζικής πρωτοβουλίας και ότι θεωρεί τον δρόμο του μεταξιού, ως τρόπο ενίσχυσης της οικονομίας της και καλύτερης πρόσβασης στην κινεζική αγορά, παρά τις προειδοποιήσεις της ιταλικής αντιπολίτευσης πως, η Ιταλία θα γίνει “αποικία”.
Όσον αφορά την επένδυση της Cosco Shipping στο λιμάνι του Πειραιά είναι ένα επιτυχημένο παράδειγμα αμοιβαίας επωφελούς συνεργασίας μεταξύ Ελλάδας και Κίνας. Ο στόχος είναι κοινός: η άνοδος του Πειραιά στην παγκόσμια κατάταξη των λιμένων, η συνέχιση της επένδυσης με ταχείς ρυθμούς, ώστε να συμβάλει ακόμη περισσότερο στην ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας, να προωθήσει τις σχέσεις στον τομέα του εμπορίου, του τουρισμού, την αλυσίδα εφοδιασμού καθώς και την ενίσχυση της νέας πρωτοβουλίας παγκόσμιου εμπορίου “One Belt-One Road” της Κίνας.
Χωρίς αμφιβολία, η κινεζική επένδυση στο λιμάνι του Πειραιά έχει δώσει επιχειρηματικά κίνητρα στην ευρύτερη περιοχή, ενώ παράλληλα αυξάνει το επενδυτικό ενδιαφέρον ελληνικών και ξένων εταιρειών, οι οποίες στοχεύουν στη δημιουργία ξενοδοχειακών μονάδων, συνεδριακών κέντρων και κρουαζιερόπλοιων, που επωφελούνται από την αναβάθμιση της πόλης.
Το διοικητικό συμβούλιο του ΕΒΕΠ υποστηρίζει την προσπάθεια του ΟΛΠ να αναπτύξει ακόμη περισσότερο τον Πειραιά, ώστε να μπορούν οι τοπικές επιχειρήσεις να εξυπηρετούν, να επισκευάζουν και να προμηθεύουν περισσότερα πλοία.
Τέλος, όσον αφορά στην πρόσφατη συμφωνία Κίνας-Ιταλίας στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας BRI, πρόκειται για μια οικονομική συνεργασία με αμοιβαία οφέλη και επιχειρηματικές συμφωνίες, που καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα οικονομικών δραστηριοτήτων, αλλά δεν βλέπουμε κανένα ανταγωνισμό μεταξύ του Πειραιά και των ιταλικών λιμένων.
Την περασμένη εβδομάδα, στη σύνοδο κορυφής ΕΕ-Κίνας, η Ελλάδα έγινε μέλος της «ομάδας των 16+1» ευρωπαϊκών χωρών με τις ασθενέστερες οικονομίες στην Ευρώπη, οι οποίες αποφάσισαν να επωφεληθούν από τις κινεζικές επενδύσεις των 15,5 δισ. δολαρίων και να προσπαθήσουν να εμβαθύνουν κάθε εμπορική συνεργασία με την Κίνα.
Η Ελλάδα είναι η μοναδική χώρα της παλιάς ΕΕ και της Δυτικής Ευρώπης, που εντάσσεται σε αυτή την ομάδα συνεργασίας και αυτό έχει την ερμηνεία του. Είναι γεγονός ότι η αυξανόμενη κινεζική επιρροή προβληματίζει τους Ευρωπαίους και ιδιαίτερα τους Γερμανούς και Γάλλους βιομηχάνους.
Έτσι, από τις 10 Απριλίου τέθηκε σε ισχύ η νέα ευρωπαϊκή οδηγία του “EuroControl” άμεσων ξένων επενδύσεων, που αποσκοπεί να περιορίσει τη διείσδυση τρίτων χωρών σε στρατηγικούς οικονομικούς τομείς της ΕΕ.
Συμπερασματικά, τα κύρια οφέλη από την «ελληνο-κινεζική» συνεργασία στο λιμάνι του Πειραιά κατά την άποψή μου, είναι:
Όσον αφορά στον Πειραιά ως “νοτιοανατολική πύλη” της Ευρώπης, είναι σήμερα ο δεύτερος μεγαλύτερος λιμένας στη Μεσόγειο, έκτος στην Ευρώπη και 32ος στο κόσμο. Μια δεκαετία μετά την πρώτη επένδυση της κινεζικής ναυτιλιακής εταιρείας στο λιμάνι του Πειραιά, η συνεργασία Κίνας-Ελλάδας προσπαθεί να καταστήσει τον Πειραιά νούμερο ένα λιμάνι στη Μεσόγειο Θάλασσα, τέταρτο στην Ευρώπη και στα 30 μεγαλύτερα λιμάνια του κόσμου.
Η ανάπτυξη του Πειραιά τα τελευταία χρόνια δείχνει ενθαρρυντικά αποτελέσματα από τη συνεργασία Ελλάδας-Κίνας στο πλαίσιο της Πρωτοβουλίας “Belt and Road”. Εν μέσω της κρίσης χρέους που έπληξε την Ελλάδα πολύ σκληρά, η τοπική και η ελληνική οικονομία επωφελήθηκαν από την επένδυση που βελτίωσε την εικόνα του λιμανιού με εντυπωσιακά αποτελέσματα. Η επένδυση της COSCO στο λιμάνι είναι ένα έργο στρατηγικής σημασίας, το οποίο βελτίωσε σημαντικά τη χωρητικότητα του λιμανιού και δημιούργησε νέες ευκαιρίες απασχόλησης. Πολλές επιχειρήσεις παραναυτιλιακών δραστηριοτήτων ακολούθησαν την ανάπτυξη του λιμένα, που σημαίνει ότι, προσέφεραν νέες και πολύ καλύτερα αμειβόμενες θέσεις εργασίας για τους εργαζόμενους της τοπικής και ευρύτερης κοινωνίας.
Η επένδυση στον Πειραιά πρέπει να συνεχίσει να αναπτύσσεται και με την υλοποίηση επιπλέον έργων 550 εκατ. ευρώ του Masterplan. Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία, ο Πειραιάς διακίνησε συνολικά από όλους τους προβλήτες 4,91 εκατ. TEUs, έναντι 4,15 εκατ. TEUs έναν χρόνο πριν και «σκαρφάλωσε» από την 38η στην 32η θέση της παγκόσμιας κατάταξης.
Ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε 132,9 εκατ. €, έναντι 111,5 εκατ. € της χρήσης 2017, παρουσιάζοντας αύξηση 19,2 %. Τα κέρδη προ φόρων ανέρχονται σε 42,3 εκατ. €, έναντι 21,2 εκατ. € της χρήσης 2017 παρουσιάζοντας αύξηση 100%. Το καθαρό αποτέλεσμα εμφανίζεται βελτιωμένο κατά 147 % σε 27,9 εκατ. € έναντι 11,3 εκατ. € της χρήσης 2017. Η ΟΛΠ Α.Ε. θα καταβάλλει 4,8 εκατ. € ως αντάλλαγμα παραχώρησης στο Ελληνικό Δημόσιο για τη χρήση 2018 έναντι 4,1 εκατ. € το 2017. Τα διαθέσιμα ανήλθαν σε 80,9 εκατ. €, έναντι 61,9 εκατ. € το 2017. Το προτεινόμενο μέρισμα ανά μετοχή ανέρχεται σε 0,424€ από 0,1712 € το 2017 (αύξηση 148%). Τα στοιχεία αυτά αποτυπώνουν τη σημαντική ώθηση, που έχει δώσει στον Πειραιά η Cosco.
Η συνεργασία μεταξύ της COSCO Shipping, μιας από τις μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρείες παγκοσμίως, και των Ελλήνων εφοπλιστών που κατέχουν τον μεγαλύτερο στόλο του κόσμου είναι πετυχημένη. Η κινεζική επένδυση, κατά την άποψή μου, έδωσε προστιθέμενη αξία στην ελληνική οικονομία και η συνεργασία Ελλάδας-Κίνας είναι προς όφελος και των δύο χωρών. Οι ελληνικές επιχειρήσεις μπόρεσαν να στηρίξουν και να ακολουθήσουν με επιτυχία την ταχεία ανάπτυξη του λιμανιού του Πειραιά, γιατί διαθέτουν τεχνογνωσία, τεχνολογία, εμπειρία και συνέπεια.
Το ζητούμενο για το ΕΒΕΠ είναι να αξιοποιηθεί η τοπική επιχειρηματικότητα περισσότερο και να συνεργαστούν οι εξειδικευμένες του κλάδου ελληνικές επιχειρήσεις ακόμα καλύτερα στο μέλλον με τη διοίκηση της ΟΛΠ ΑΕ».
Μην ξεχάσετε
Ανοίγει τις πύλες του το πολυτελές ξενοδοχείο 5 αστέρων ‘The Athenaeum’ στις αρχές Μαΐου
Προκηρύχθηκε από την ΕΤΑΔ διαγωνισμός για γνωστό ακίνητο στο Μαρούσι – Δείτε που βρίσκεται
Προς πώληση κτίριο γραφείων στο Χαλάνδρι – Δείτε πού βρίσκεται
Voria Project: τι περιλαμβάνει η επένδυση 250 εκατ. ευρώ στο Μαρούσι
[VIDEO – ΦΩΤΟ] Ξεκινά έως τέλος του 2024 η μεγάλη τουριστική επένδυση Voria στο Μαρούσι – Πώς θα μετεγκατασταθεί εκεί το Καζίνο της Πάρνηθας
Παρατάθηκε ο διαγωνισμός για την εκμίσθωση του Ξενία Κομοτηνής
Ξεπέρασαν τα 165 εκατ. ευρώ τα έσοδα της Prodea το 2023 – Τα νέα ακίνητα και η στόχευση σε logistics
“Πράσινο φως” για νέο ξενοδοχείο 5 αστέρων στο Ρέθυμνο – Σε ποιά περιοχή θα γίνει
Προς πώληση κτίριο γραφείων στη Μεταμόρφωση – Δείτε πού βρίσκεται
Ακίνητο προς αγορά στο κέντρο της Αθήνας αναζητά το ΕΑΠ – Δείτε το διαγωνισμό
“Πράσινο φως” για τη νέα μεγάλη οικιστική επένδυση στη Λεωφόρο Ποσειδώνος στο Παλαιό Φάληρο
[ΦΩΤΟ] Δείτε πώς θα “μεταμορφωθεί” το Anatolia College στη Θεσσαλονίκη – Ποιοί κορυφαίοι αρχιτέκτονες θα το σχεδιάσουν
“Στα σκαριά” η νέα οικιστική επένδυση της Zoia στα Εξάρχεια – Ποιό ακίνητο θα αξιοποιηθεί
Εγκρίθηκαν οι περιβαλλοντικοί όροι για τη μεγάλη τουριστική επένδυση Voria με καζίνο & 5άστερο ξενοδοχείο στο Μαρούσι
Από ξενοδοχείο σε κατοικίες μετατρέπεται ακίνητο στη Βουλιαγμένη
[VIDEO – ΦΩΤΟ] Ξεκινά έως τέλος του 2024 η μεγάλη τουριστική επένδυση Voria στο Μαρούσι – Πώς θα μετεγκατασταθεί εκεί το Καζίνο της Πάρνηθας
[ΦΩΤΟ] Και εγένετο Apollo Hills – Πώς θα γίνει η mega οικιστική επένδυση 200 εκατ. των Henderson Park – Hines στη Βούλα
Ιστορικό ρεκόρ κερδοφορίας για τα εμπορικά κέντρα της Lamda Malls το 2023 – Προχωρούν τα 2 νέα mall στο Ελληνικό
Πώς έγινε με τα φωτοβολταϊκά πιό “πράσινο” το Mare West στην Κόρινθο
7 νέες επενδύσεις σε ξενοδοχεία βρίσκονται στα σκαριά στη Μήλο
[VIDEO – ΦΩΤΟ] Ξεκινά έως τέλος του 2024 η μεγάλη τουριστική επένδυση Voria στο Μαρούσι – Πώς θα μετεγκατασταθεί εκεί το Καζίνο της Πάρνηθας
[VIDEO] Δείτε τον νέο Piraeus Tower από μέσα λίγο πριν την ολοκλήρωση του
Προς ολοκλήρωση η επένδυση μετατροπής του Athens Heart στην Πειραιώς σε “στρατηγείο” της ΑΑΔΕ
[VIDEO] “Σηκώνεται” σιγά σιγά το Riviera Tower στο Ελληνικό
[VIDEO] Προχωρά η εμπορική επένδυση της Ten Brinke στους Αγίους Αναργύρους
[VIDEO] The Ellinikon: δείτε πώς προχωρούν τα μεγάλα έργα υποδομών & το Riviera Tower
[VIDEO] Δείτε πώς θα γίνει η νέα μεγάλη επένδυση “πράσινων”γραφείων στο Δαχτυλίδι στο Μαρούσι
[VIDEO] Προς ολοκλήρωση το νέο “πράσινο” κτίριο γραφείων της PwC στο Μαρούσι – Πώς προχωρά το έργο της Dimand
[VIDEO] Πώς θα γίνει το νέο συγκρότημα κατοικιών Park Rise στη γειτονιά Little Athens στο Ελληνικό
[VIDEO] The Ellinikon: πώς θα γίνουν τα 7 σύγχρονα κτίρια κατοικιών Pavillion Terraces στο Ελληνικό
TRENDING
-
RESIDENTIAL2 εβδομάδες ago
“Πράσινο φως” για τη νέα μεγάλη οικιστική επένδυση στη Λεωφόρο Ποσειδώνος στο Παλαιό Φάληρο
-
ΚΤΙΡΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ2 εβδομάδες ago
[ΦΩΤΟ] Δείτε πώς θα “μεταμορφωθεί” το Anatolia College στη Θεσσαλονίκη – Ποιοί κορυφαίοι αρχιτέκτονες θα το σχεδιάσουν
-
RESIDENTIAL2 εβδομάδες ago
“Στα σκαριά” η νέα οικιστική επένδυση της Zoia στα Εξάρχεια – Ποιό ακίνητο θα αξιοποιηθεί
-
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 εβδομάδες ago
Εγκρίθηκαν οι περιβαλλοντικοί όροι για τη μεγάλη τουριστική επένδυση Voria με καζίνο & 5άστερο ξενοδοχείο στο Μαρούσι
-
RESIDENTIAL2 εβδομάδες ago
Από ξενοδοχείο σε κατοικίες μετατρέπεται ακίνητο στη Βουλιαγμένη