Connect with us

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Ξεκινά η διαδικασία ανάδειξης του ΕΡΓΟΥ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ 2019

Avatar

Published

on

Έργο της χρονιάς

To ypodomes.com διατηρώντας την παράδοση των τελευταίων ετών, σας ενημερώνει ότι ξεκινά η διαδικασία για την ανάδειξη του έργου της χρονιάς. Να θυμίσουμε ότι πέρυσι μέσα από τη διαδικασία της ψηφοφορίας του κοινού, έργο της χρονιάς αναδείχθηκε η Μονάδα Επεξεργασίας Απορριμμάτων Ηπείρου. Το έργο-ΣΔΙΤ, βραβεύθηκε τον περασμένο Ιούνιο στο 3ο Συνέδριο Υποδομών-Μεταφορών που διοργανώθηκε στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.

Η ΦΕΤΙΝΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ

Για την φετινή χρονιά το ypodomes.com αποφάσισε να εμπλουτίσει τη διαδικασία η οποία θα είναι η εξής: Την Δευτέρα 11 Νοεμβρίου, μία λίστα με 20 έργα υπό κατασκευή θα δοθεί σε 30 δημοσιογράφους εξειδικευμένους σε θέματα υποδομών. Θα τους ζητηθεί εντός μίας εβδομάδας να ψηφίσουν τα 3 κατά τη γνώμη τους πιο «δραστήρια» και άξια αναφοράς έργα, για την χρονιά που ολοκληρώνεται.

Από αυτή την ψηφοφορία τα 5 κορυφαία σε ψήφους έργα, θα ανακοινωθούν την Τρίτη 19 Νοεμβρίου και θα τεθούν σε online ψηφοφορία από την 1η μέχρι την 31η Δεκεμβρίου 2019 στη κρίση των αναγνωστών του ypodomes.com.

Στις 2 Ιανουαρίου 2020, θα ανακοινωθεί μέσα από το ypodomes.com το ΕΡΓΟ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ 2019. Ακολούθως θα ενημερώσουμε την Αναθέτουσα Αρχή, την ανάδοχο εταιρεία, το μελετητικό γραφείο και το αρμόδιο Υπουργείο (εάν εμπλέκεται).

Η βράβευση του ΕΡΓΟΥ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ 2019 θα πραγματοποιηθεί στις 10 Ιουνίου 2020, στα πλαίσια του ITC 2020-4o Συνέδριο Υποδομών-Μεταφορών, που θα διεξαχθεί στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.

ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ-ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

Το ypodomes.com θέλοντας να αναδείξει την τον κατασκευαστικό κλάδο, αποφάσισε να διεξάγει σε ετήσια βάση την διαδικασία ανάδειξης του ΕΡΓΟΥ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ. Βασικό κριτήριο είναι το κατά πόσο μέσα στη χρονιά αναφοράς, το έργο προόδευσε ή ολοκληρώθηκε, η τοπική ή υπερτοπική του σημασία, η περιβαλλοντική του ευαισθησία αλλά και η διαχείριση της κατασκευής του εν γένει.

Έργα για το ypodomes.com νοούνται αυτά που κατασκευάζονται και δεν αφορούν μόνο αυστηρά μεγάλα έργα υποδομής, αλλά επεκτείνονται σε όλο το φάσμα της κατασκευής. Άρα μιλάμε για έργα που μπορεί να αφορούν μία γραμμή Μετρό, ένα ξενοδοχείο, μία μονάδα επεξεργασίας λυμάτων, ένα αιολικό πάρκο, ένα σχολείο, ένα λιμάνι κ.ο.κ.

Η επιλογή των 20 έργων που όπως θα δείτε παρακάτω καλύπτει μεγάλο εύρος των κατασκευών έχει γίνει από το ypodomes.com και την συντακτική του ομάδα.

ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ 20 ΥΠΟΨΗΦΙΑ ΕΡΓΑ

Παρακάτω σας παραθέτουμε τα 20 έργα που θα τεθούν στην κρίση των δημοσιογράφων, πέντε εκ των οποίων θα τεθούν σε διαδικασία ψηφοφορίας για την ανάδειξη του ΕΡΓΟΥ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ 2019.

 

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Πάτρα: Επαναδημοπράτηση για την επέκταση του Βιολογικού με 12,3 εκατ. ευρώ

Avatar

Published

on

Βιολογικός

Σε επαναδημοπράτσηση τέθηκε το σημαντικό έργο για την επέκταση των εγκαταστάσεων επεξεργασίας λυμάτων (Ε.Ε.Λ.) στην πόλη της Πάτρας. Πρόκειται για ένα σημαντικό περιβαλλοντικό έργο με εκτιμώμενο προϋπολογισμό 9.915.000 ευρώ (ποσό χωρίς ΦΠΑ, ποσό με ΦΠΑ: 12.294.600 ευρώ) που θα ενισχύσει τη δυναμικότητα της υφιστάμενης υποδομής κατά 30 χιλ. ισοδύναμους κατοίκους. Φορέας υλοποίησης είναι η Δημοτική Επιχείρηση Ύδρευσης Αποχέτευσης Πατρών.

Το έργο θα εκτελεστεί εντός 30 μηνών από την υπογραφή της σύμβασης στον «Κόκκινο Μύλο» στο δυτικό άκρο της πόλης για την εξυπηρέτηση των περιοχών: Αγ. Βασίλειος, Ρίο, Βραχναίικα, Μονοδένδρι, Ροΐτικα, Μιντιλόγλι, Αγ. Στέφανος Σαραβαλίου και Οβρυά.

Το έργο συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση και πιο συγκεκριμένα από το ΥΜΕΠΕΡΑΑ, με τίτλο Πράξης την Ολοκληρωμένη Διαχείριση Λυμάτων του Δήμου Πατρέων.

Η προθεσμία παραλαβής των προσφορών έχει οριστεί για τις 30 Ιουλίου και η αποσφράγισή τους για τις 5 Αυγούστου 2020. Να θυμίσουμε ότι ο αρχικός διαγωνισμός που ακυρώθηκε προέβλεπε να ανοιχθούν οι προσφορές τον περασμένο Δεκέμβριο.

Σημειώνεται ότι στην αχαϊκή πρωτεύουσα λειτουργεί Βιολογικός Καθαρισμός ήδη από το 2001. Η μονάδα είναι εγκατεστημένη σε οικόπεδο έκτασης 80 στρεμμάτων και αποτελεί μία από τις πλέον σύγχρονες μονάδες επεξεργασίας λυμάτων στην Ελλάδα.

Το έργο της αναβάθμισης

Όπως αναφέρεται στη σχετική προκήρυξη, η επέκταση τής υφιστάμενης Εγκατάστασης Επεξεργασίας Λυμάτων, αφορά σε έργα διαμόρφωσης και διευθέτησης τού χώρου, σε έργα εξυγίανσης του εδάφους, σε εκσκαφές και αντιστηρίξεις με τις απαιτούμενες αντλήσεις, στην κατασκευή θεμελίων και ανωδομής κτιρίων και δεξαμενών με τις απαραίτητες στεγανώσεις, στην κατασκευή σωληνώσεων και φρεατίων, στα έργα υποδομής, σε όλο τον εξοπλισμό και τις εγκαταστάσεις των έργων αρχικής ανύψωσης, προεπεξεργασίας, πρωτοβάθμιας καθίζησης, βιολογικής βαθμίδας, επεξεργασίας λάσπης, κτιριακών εγκαταστάσεων, ηλεκτρολογικών, αυτοματισμών, απόσμησης.

Επιπλέον το έργο περιλαμβάνει:

— Σύνδεση των νέων Εγκαταστάσεων με τις υφιστάμενες, σε ενιαίο λειτουργικό σύνολο, με τις απαραίτητες προς τούτο επεμβάσεις,

— Δοκιμαστική λειτουργία των νέων Εγκαταστάσεων, για χρονικό διάστημα 6 μηνών μετά την ολοκλήρωση τής κατασκευής του έργου.

 

Πηγή: ypodomes.com

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Καραμανλής: Τα νέα λεωφορεία με χρηματοδότηση της ΕΕ – Τι θα γίνει με την Αττικη Οδό

bizness.gr

Published

on

Καραμανλής

Για την αύξηση του στόλου του ΟΑΣΘ, την επέκταση της Γραμμής 3 του Μετρό προς Πειραιά, την Αττική Οδό, τις αερομεταφορές και τη μείωση της τιμής των εισιτηρίων στις αστικές συγκοινωνίες, μίλησε, στον ραδιοφωνικό σταθμό Alpha 98,9 ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής.

Για τον ΟΑΣΘ

Ο κ. Καραμανλής σημείωσε ότι στη Θεσσαλονίκη έγινε από την προηγούμενη κυβέρνηση μία πολύ λανθασμένη επιλογή με την κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ, με αποτέλεσμα τον Ιούλιο του 2019 να βρίσκονται στους δρόμους μόνο 212 λεωφορεία, όταν το 2014 κυκλοφορούσαν 550 λεωφορεία. Σχολίασε ότι επειδή η κυβέρνηση της ΝΔ δεν κρατούσε «μαγικό ραβδάκι» χρειάστηκε κάποιο διάστημα για να μπουν τα πράγματα σε μία σειρά. Ανέφερε ειδικότερα ότι έγινε στο διάστημα αυτό ανάταξη του τροχαίου υλικού του ΟΑΣΘ, η μέση ηλικία του οποίου ξεπερνά τα 16 και τα 17 έτη. Σημείωσε, μάλιστα, ότι η προηγούμενη κυβέρνηση επειδή δεν είχε κάνει καμία προσπάθεια ανανέωσης του στόλου του ΟΑΣΘ, απλά επιμήκυνε τις ηλικίες απόσυρσης των λεωφορείων.

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ανέφερε επίσης ότι καθώς ο μεγάλος διαγωνισμός για την προμήθεια 1.000 νέων οχημάτων για Αθήνα και Θεσσαλονίκη θα χρειαστεί καιρό, η κυβέρνηση έκανε μερικά άλλα βήματα. Το πρώτο ήταν να δοθεί συγκοινωνιακό έργο στα ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης, με αποτέλεσμα να προστεθούν 135 λεωφορεία στο στόλο και να φτάσει στα 350. Υπενθύμισε επίσης ότι την Παρασκευή «βγήκε στον αέρα» διαγωνισμός για την προμήθεια μέχρι τέλη Σεπτεμβρίου επιπλέον 180 λεωφορείων με το σύστημα του leasing, όπως γίνεται και σε άλλες χώρες. Και χαρακτήρισε πολύ σημαντική την απόφαση του δημάρχου Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνου Ζέρβα, να προμηθευτεί ο Δήμος αστικά λεωφορεία που θα παραχωρήσει στον ΟΑΣΘ.

«Μέσα σε ένα χρόνο αυτή η κυβέρνηση κατάφερε να ισοσκελίσει μία καταστρεπτική τετραετία. Βέβαια αυτό δεν είναι αρκετό. Πρέπει να πάμε στον καινούργιο διαγωνισμό, να πάρουμε νέα λεωφορεία με τη χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και με διαφανείς διαδικασίες. Για αυτό και άλλωστε οι τεχνικοί σύμβουλοι της Ευρωπαϊκής Επιτροπής θα μας συμβουλεύσουν για τα τεχνικά χαρακτηριστικά που θα πρέπει να έχουν τα λεωφορεία, τα οποία θα έρθουν στην Ελλάδα και θα είναι τα λεωφορεία της επόμενης 15ετίας», κατέληξε ο κ. Καραμανλής.

Για την Αττική Οδό

Ερωτηθείς για το θέμα της Αττικής Οδού, ο κ. Καραμανλής διευκρίνισε ότι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αυτή τη στιγμή έχει προβεί σε προκήρυξη τεχνικού συμβούλου. Η σημερινή κυβέρνηση είχε δηλώσει πως δεν είχε καμία πρόθεση να κάνει επέκταση της παραχώρησης. Σημείωσε ότι πρέπει καταρχάς να διευκρινιστεί πότε ακριβώς θα τελειώσει η συγκεκριμένη παραχώρηση που είχε αρχίσει το 1996 και έχει ως απώτατο όριο το 2024, κάτι που εξαρτάται από διάφορους παράγοντες.

Πρόσθεσε ότι πρέπει να διαπιστωθεί τι υποχρεώσεις έχει ο ανάδοχος πριν παραδώσει το έργο, να γίνει προετοιμασία για τη νέα διαγωνιστική διαδικασία και το έργο να μπει σιγά σιγά στη διαδικασία της προκήρυξης. «Επομένως, ετοιμαζόμαστε ώστε να έχουμε ένα πολύ συγκεκριμένο σχέδιο και όλα τα δεδομένα, ώστε η Αττική Οδός να προσελκύσει το ενδιαφέρον, τόσο ελληνικών όσο και ξένων εταιρειών», κατέληξε. Ερωτηθείς εάν υπάρχει κάποιος γενικότερος σχεδιασμός όσον αφορά στις επεκτάσεις, ανέφερε ότι η Αττική Οδός θα πρέπει να συνδεθεί με τα Νότια Προάστια και το Ελληνικό, καθώς και ότι υπάρχουν μελέτες ώριμες για τις επεκτάσεις στη Λεωφόρο Κύμης, όπως και αυτές προς τη Ραφήνα.

Για την επέκταση της Γραμμής 3 του Μετρό προς Πειραιά

Ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι στις αρχές του Ιουλίου θα δοθούν ταυτόχρονα σε λειτουργία τρεις σταθμοί του Μετρό στην επέκταση της Γραμμής 3 προς Πειραιά (Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός, Νίκαια), που θα εξυπηρετήσουν 130.000 επιβάτες εκ των οποίων υπολογίζεται ότι οι 65.000 θα είναι νέοι επιβάτες του Μετρό. «Ολοκληρώνουμε τις δοκιμές των συστημάτων. Το τελευταίο εξάμηνο ξεπεράσαμε πολλά προβλήματα. Ένα πολύ σημαντικό πρόβλημα ήταν αυτό του ηλεκτρονικού εισιτηρίου. Διότι υπήρχε κίνδυνος οι σταθμοί να ήταν έτοιμοι, αλλά να μην μπορούν να λειτουργήσουν, επειδή δεν θα μπορούσε ο κόσμος να επικυρώσει το εισιτήριο του», σημείωσε. Ανέφερε επίσης ότι στόχος είναι οι υπόλοιποι σταθμοί της επέκτασης προς Πειραιά να είναι έτοιμοι το 2022 και διαβεβαίωσε: «Εμείς δεν θα εγκαινιάσουμε μουσαμάδες, όπως έκανε ο κ. Τσίπρας με τις επικοινωνιακές φιέστες πάνω στη Θεσσαλονίκη. Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης θα εγκαινιάσει τον Ιούλιο τρεις λειτουργικούς σταθμούς, οι οποίοι θα δοθούν αμέσως στους πολίτες της ευρύτερης περιοχής».

Για τις αερομεταφορές

Όσον αφορά στον κλάδο των αερομεταφορών, ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε στα μέτρα που ήδη έχει λάβει το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και είπε ότι μαζί με τα υπουργεία πρωτίστως των Οικονομικών και του Τουρισμού, σχεδιάζονται συγκεκριμένα μέτρα στήριξης όλου του κλάδου, δηλαδή όλων των αεροπορικών εταιρειών, αεροδρομίων, εταιρειών handling και cargo, πάντα όμως με σεβασμό στις κοινοτικές οδηγίες.

Για τα επόμενα μεγάλα έργα υποδομών

Ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, αν και η προηγούμενη κυβέρνηση δεν άφησε σχεδόν καμία ώριμη μελέτη, έχει κάνει μία συστηματική δουλειά το τελευταίο εννεάμηνο και προωθεί ένα «πακέτο» έργων της τάξης των 13 δισ. ευρώ, το οποίο προσπαθεί να φέρει όσο πιο σύντομα γίνεται, αλλά με σύμμαχο την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Ανέφερε ότι πρώτες προτεραιότητες είναι ο Ε65, όπου αναμένεται το «πράσινο φως» από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Ανακοίνωσε ότι έχει σταλεί η προγνωστοποίηση για το Πάτρα – Πύργος στην Κομισιόν, προκειμένου το έργο να προχωρήσει γρήγορα. Ανέφερε επίσης ότι γίνεται συζήτηση και για τα νέα έργα στην Αττική Οδό, αλλά και την περιφερειακή οδό στη Θεσσαλονίκη (το λεγόμενο flyover) και το Μετρό Θεσσαλονίκης. «Αυτά τα έργα θα τρέξουμε και τα τρέχουμε, με πολύ μεγάλη σοβαρότητα, με σχέδιο. Δεν ανακοινώνουμε πράγματα, τα οποία δεν έχουν μελετηθεί, δεν έχουν εξασφαλιστεί και δεν έχουν χρηματοδότηση».

Για την τιμή των εισιτηρίων στις αστικές συγκοινωνίες

Ερωτηθείς εάν προσδοκά να υιοθετηθεί η πρόταση του προς το οικονομικό επιτελείο για τη στρογγυλοποίηση της μείωσης του εισιτηρίου του ΟΑΣΑ, μετά την εφαρμογή της μείωσης του ΦΠΑ στις μεταφορές, στο 1,20 ευρώ, ο κ. Καραμανλής εμφανίστηκε αισιόδοξος. Υπενθύμισε μάλιστα ότι η ΝΔ το 2015 είχε παραδώσει το εισιτήριο στο 1,20 ευρώ και ο ΣΥΡΙΖΑ το πήγε στο 1,40.

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

e-adeies: 100.000 οικοδομικές άδειες έχουν διεκπεραιωθεί ηλεκτρονικά

bizness.gr

Published

on

Οικοδομή 1

Η απολύτως επιτυχημένη λειτουργία και τα οφέλη που προκύπτουν  για την οικονομία, την ανάπτυξη και τις επενδύσεις επισφραγίζονται από τα επίσημα απολογιστικά στοιχεία για τον ενάμιση χρόνο λειτουργίας του συστήματος ηλεκτρονικής έκδοσης οικοδομικών αδειών, μέσω του συστήματος e-adeies, που δίνει το ΤΕΕ στη δημοσιότητα.

Η ηλεκτρονική έκδοση οικοδομικών αδειών αποτελεί μία από τις μεγάλες μεταρρυθμίσεις που έχει υποστηρίξει το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας και έχει βοηθήσει ήδη σημαντικά, στον ενάμιση χρόνο εφαρμογής του, να συντομευθούν οι χρόνοι για την έκδοση αδειών και να μειωθεί το κόστος.

Το σύστημα e-adeies, που διαρκώς αναπτύσσεται και διευρύνεται, εντάσσοντας νέες υπηρεσίες και διαδικασίες στη λειτουργία του, ως  εμβληματική  ψηφιακή μεταρρύθμιση,   που υλοποίησε και λειτουργεί το ΤΕΕ, με την ενεργό και υπεύθυνη συμμετοχή των ελλήνων διπλωματούχων μηχανικών, συμβάλει αποφασιστικά στην αναβάθμιση του ίδιου του έργου των μηχανικών, στην αξιοπιστία και τη διαφάνεια της αδειοδότησης τεχνικών έργων και επενδύσεων αλλά και στην  ψηφιακή μετάβαση του κράτους. Ταυτοχρόνως ανοίγει το δρόμο για την επόμενη μεγάλη μεταρρύθμιση,  τον Ενιαίο Ψηφιακό Χάρτη, που αποτελεί πρωτοβουλία του ΤΕΕ και του Προέδρου του Γιώργου Στασινού, η οποία έχει υιοθετηθεί και θεσμοθετηθεί ήδη από την κυβέρνηση, ώστε να ξεκινήσει η υλοποίησή του και να τεθεί σε λειτουργία σε σύντομο, σχετικά, χρόνο.

Η έκθεση Doing Business της Παγκόσμιας Τράπεζας έχει τεκμηριώσει τη συμβολή του συστήματος e-adeies στην επιτάχυνση των διαδικασιών και στη βελτίωση του επιχειρηματικού περιβάλλοντος και την τρέχουσα περίοδο το ΤΕΕ έχει αποστείλει εκ νέου σχετικά στοιχεία στον διεθνή οργανισμό για την αξιολόγηση της εξέλιξης αυτής της μεταρρύθμισης.

Τα στοιχεία απολογισμού της μέχρι σήμερα λειτουργίας της ηλεκτρονικής έκδοσης οικοδομικών αδειών, μέσω του συστήματος e-adeies, στο πλαίσιο της καθιερωμένης συνεργασίας τους, απέστειλε το ΤΕΕ στο ΥΠΕΝ, κατόπιν αιτήματος της Γενικής Γραμματείας Χωρικού Σχεδιασμού και Αστικού Περιβάλλοντος.

Ο Πρόεδρος του ΤΕΕ Γιώργος Στασινός δήλωσε σχετικά: 

«Από τον Οκτώβρη του 2018 ξεκινήσαμε μια μεγάλη μεταρρύθμιση που ήδη είχε αργήσει πολύ: την ηλεκτρονική έκδοση οικοδομικών αδειών. Οι μηχανικοί υποβάλλουν ηλεκτρονικά τους φακέλους των αδειών δόμησης και οι υπηρεσίες ελέγχουν και διεκπεραιώνουν ηλεκτρονικά τα αιτήματα, με τις άδειες να εκδίδονται ηλεκτρονικά και με πλήρη διαφάνεια σε κάθε στάδιο της διαδικασίας. Όλοι οι εμπλεκόμενοι πλέον γνωρίζουν σε ποιο σημείο βρίσκεται η κάθε υπόθεση και κάθε βήμα για την έκδοση μιας άδειας έχει χαρτογραφηθεί και παρακολουθείται. Κάποιοι είδαν αυτήν την μεταρρύθμιση επιφυλακτικά, αλλά πλέον νομίζω ότι όλοι βλέπουν πως είναι αποτελεσματικό

Όλο και περισσότερες διαδικασίες που αφορούν τις Υπηρεσίες Δόμησης εντάσσονται στο e-adeies. Μέχρι τώρα πάμε καλά. Μάλιστα, το ΤΕΕ πολύ γρήγορα έφτιαξε την αντίστοιχη διαδικασία και ενέταξε στο e-adeies και την υποβολή και διεκπεραίωση φακέλων στα Συμβούλια Αρχιτεκτονικής, που καθυστερούσαν πολύ τα προηγούμενα χρόνια. Σύντομα θα γίνει το ίδιο και με τα Συμβούλια πολεοδομικών Θεμάτων που επίσης αντιμετωπίζουν καθυστερήσεις σε όλη τη χώρα.

Τώρα όμως, που απέκτησε και η κοινωνία και η δημόσια διοίκηση ακόμη μεγαλύτερη εξοικείωση με τις ηλεκτρονικές διαδικασίες, λόγω του lockdown, νομίζω ότι είναι η ώρα να τρέξουν και όλα τα υπόλοιπα, οι διαδικασίες που δεν έχουν ενταχθεί ακόμη στο σύστημα e-adeies. Για παράδειγμα, να γίνονται όλες οι διαδικασίες και εγκρίσεις που απαιτούνται για την έκδοση οικοδομικής άδειας μέσα από το ηλεκτρονικό σύστημα, όπως οι βεβαιώσεις του δασαρχείου, της αρχαιολογίας, του κτηματολογίου. Ακόμη και οι ασφαλιστικές εισφορές των οικοδομικών έργων θα μπορούσαν να ενταχθούν, όπως και η ενημέρωση της Αστυνομίας ή τα γραφεία Πυρασφάλειας της Πυριοσβεστικής.

Μπορούμε να προχωρήσουμε ακόμη πιο δυναμικά, ακόμη περισσότερο: να εντάξουμε με τον ίδιο τρόπο τις διαδικασίες για τη σύνδεση των οικοδομών με το φυσικό αέριο ή την ηλεκτροδότηση. Με ξεκάθαρους κανόνες, κοινό πλαίσιο και συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα. Έτσι θα ξέρουν οι πολίτες και οι επιχειρήσεις ότι θα μπορούν να παρακολουθούν το σύνολο της υπόθεσής τους ηλεκτρονικά και οι μηχανικοί ότι μπορούν να ολοκληρώσουν το σύνολο μιας αδειοδότησης οικοδομικού έργου ηλεκτρονικά. Και οι συναρμόδιες υπηρεσίες να γνωρίζουν και να παρακολουθούν τις υποθέσεις ηλεκτρονικά, χωρίς χαμένες ώρες και κόστος που δεν χρειάζεται πλέον να επωμίζεται ούτε το δημόσιο ούτε οι πολίτες.

Στόχος είναι, το ηλεκτρονικό σύστημα έκδοσης αδειών e-adeies να ανοίξει το δρόμο ώστε όταν ολοκληρωθεί και ο Ενιαίος Ψηφιακός Χάρτης, η επόμενη μεγάλη μεταρρύθμιση που θα κάνει «ηλεκτρονικό και τον σχεδιασμό και τις επιτελικές λειτουργίες του κράτους, να μπορεί να εκδίδεται κάθε άδεια με ευθύνη του μηχανικού που θα την αναλαμβάνει.»

Βασικά στοιχεία και συμπεράσματα

Από τα βασικά στατιστικά στοιχεία του ηλεκτρονικού συστήματος e-adeies προκύπτει ότι:

– Έχουν ήδη διεκπεραιωθεί μέσω του πληροφοριακού συστήματος του ΤΕΕ σχεδόν 100 χιλιάδες οικοδομικές άδειες (99.611), ενώ αν συνυπολογιστούν και οι υπόλοιπες εγκρίσεις, αναθεωρήσεις κλπ διαδικασίες που εξομοιώνονται με άδειες, ο αριθμός ανέρχεται σε σχεδόν 130 χιλιάδες (129.390).

– Μειώθηκε θεαματικά ο χρόνος έκδοσης αδειών δόμησης, που διεκπεραιώνονται μέσω του συστήματος e-adeies, όπου πλέον η συντριπτική πλειοψηφία των υποθέσεων καταναλώνει από 0-10 ημέρες ή από 10 έως 30 ημέρες, όταν στο προηγούμενο καθεστώς απαιτούνταν για την έκδοση οικοδομικής άδειας, μόνο στις διαδικασίες που ενέπλεκαν τις Υπηρεσίες Δόμησης, από 2 έως 8 μήνες, ενώ για την αδειοδότηση συνολικά από 5 έως 30 μήνες.

– Πριν λίγες ημέρες ξεκίνησε μέσα από το σύστημα e-adeies η ηλεκτρονική υποβολή φακέλων προς τα Συμβούλια Αρχιτεκτονικής έχουν συγκροτηθεί ανά περιοχή και ήδη, σε λιγότερο από έναν μήνα λειτουργίας, έχουν υποβληθεί 583 φάκελοι προς έλεγχο από τις ΥΔΟΜ και απόφαση των ΣΑ.

– Ακόμη, ξεκίνησε μέσα από το ηλεκτρονικό σύστημα e-adeiesη έκδοση αδειών δόμησης για κεραίες κινητής τηλεφωνίας κατ΄ εφαρμογή του νέου νόμου που υποστήριξε το ΤΕΕ και προώθησε το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης σε συνεργασία με το ΥΠΕΝ, όπου έχουν εκδοθεί τις πρώτες ημέρες εφαρμογής 21 τέτοιες άδειες.

Από τα άλλα επιμέρους στοιχεία αξίζει να σημειωθούν τα εξής ενδιαφέροντα:

– Έχουν εκδοθεί 4.298 Άδειες κατηγορίας 1

– Έχουν εκδοθεί 704 Άδειες κατηγορίας 2

– Έχουν εκδοθεί 8.223 Άδειες κατηγορίας 3

– Έχουν εκδοθεί 8.087 Προεγκρίσεις Οικοδομικής Άδειας

– Έχουν εκδοθεί 56.400 Εγκρίσεις Εργασιών Μικρής Κλίμακας (ΕΕΜΚ)

– Έχουν υποβληθεί προς έκδοση 2.457 άδειες κατεδάφισης και από αυτές εκδόθηκαν 1.853

– Η Έγγραφη Βεβαίωση Όρων Δόμησης και Απαιτούμενων Εγκρίσεων για τις οικοδομικές άδειες κατηγορίας 3 είναι εξαιρετικά δημοφιλείς κατηγορίες στους μηχανικούς χρήστες.

– Οι αναθεωρήσεις και ενημερώσεις αδειών είναι διαδεδομένη πρακτική και σχετικά δημοφιλείς κατηγορίες στο e-adeies.

– Από τον Μεταγενέστερο Έλεγχο Φορολογικών Οικοδομικής Άδειας Κατ. 3 αποδεικνύεται ότι η συμμόρφωση προς τις διατάξεις βρίσκεται σε υψηλότατο επίπεδο.

– Λειτουργεί πλέον μέσω του  e-adeies ένα αξιόπιστο και ολοκληρωμένο σύστημα αποτύπωσης της οικοδομικής δραστηριότητας, των επενδύσεων και παρακολούθησης των εξελίξεων στο δομημένο περιβάλλον αλλά και των τάσεων που κάθε φορά αναπτύσσονται σε αυτό. Αξίζει να σημειωθεί ότι το τελευταίο εξεταζόμενο δίμηνο (Μαρτίου Απριλίου 2020) παρουσιάζεται ισχυρή κάμψη του ρυθμού υποβολής και έκδοσης πράξεων, καθώς η επιδημία του κορωνοϊού αφενός παρέλυσε καταρχήν τη λειτουργία των αρμόδιων υπηρεσιών και αφετέρου στη συνέχεια εμπόδισε κατά πολύ το έργο των μηχανικών.

– Παρότι οι περισσότερες διαδικασίες που εμπλέκουν τις Υπηρεσίες Δόμησης γίνονται πλέον ηλεκτρονικά, δεν ισχύει το ίδιο για εγκρίσεις, βεβαιώσεις, πιστοποιητικά κλπ (όπως αυτά που αφορούν ιδιοκτησιακά θέματα) που εκδίδονται από άλλες υπηρεσίες, όπως για παράδειγμα οι δασικές και αρχαιολογικές υπηρεσίες κ.λπ.

Επιπλέον, δεν διεκπεραιώνονται ακόμη ηλεκτρονικά και δεν διασυνδέονται με την ηλεκτρονική έκδοση οικοδομικών αδειών διαδικασίες που από το νόμο είναι αλληλένδετες, όπως η σύνδεση με τα δίκτυα κοινής ωφέλειας (ηλεκτροδότηση, ύδρευση, φυσικό αέριο, κ.λπ.). Το ΤΕΕ κάνει κάθε προσπάθεια να ενταχθούν και οι διαδικασίες αυτές στην ηλεκτρονική αδειοδότηση καθώς εν τέλει όλες οι πληροφορίες αυτές θα εντάσσονται και στην Ηλεκτρονική Ταυτότητα Κτιρίου που ξεκινά σε λίγους μήνες.

Η συνεργασία τόσο των συναρμόδιων Υπουργείων όσο και των φορέων και εταιρειών που εμπλέκονται είναι κρίσιμη για την ολοκλήρωση αυτής της διασύνδεσης και την καλύτερη και πιο ολοκληρωμένη εξυπηρέτηση μελετητών, μηχανικών, επιχειρήσεων και πολιτών.

ΤΑ ΠΡΩΤΑ ΑΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ EADEIES

Στο σύνολο των διοικητικών πράξεων (99.611) του συστήματος e-adeies, η κατανομή ανά είδος κατάστασης έχει ως εξής:
Επίπεδο Κατάσταση Αίτησης Παρατηρήσεις Αριθμός
-6 Τέθηκε Αρχείο Τέθηκε σε αρχείο λόγω παρέλευσης χρόνου ανταπόκρισης από τον αιτούντα ή αποσύρθηκε η αίτηση 217
-5 Σε Ανάκληση Ανακλήθηκε η Διοικητική Πράξη 1060
-4 Διακοπή Εργασιών Έχει επιβληθεί διακοπή εργασιών 12
-3 Διαβιβάστηκε Έχει διαβιβαστεί ο φάκελος για έλεγχο από άλλη υπηρεσία 6
-2 Απορρίφθηκε Η αίτηση απορρίφθηκε επειδή δεν μπορούσε να εκδοθεί η αιτούμενη άδεια ή είχε υποβληθεί σε λανθασμένη Υ. Δομ. 3241
1 Σε υποβολή Έχει υποβληθεί 670
2 Σε έλεγχο Είναι σε διαδικασία ελέγχου 1945
3 Σε μεταβολή Έχει επιστραφεί στο Μηχανικό να προβεί σε διορθώσεις σύμφωνα με τις παρατηρήσεις 3396
5 Εκδόθηκε Έχει εκδοθεί η αιτούμενη Διοικητική Πράξη 89064
  ΣΥΝΟΛΟ   99611
Όσον αφορά τη γεωγραφική κατανομή, σε επίπεδο περιφέρειας, οι άδειες, εγκρίσεις, αναθεωρήσεις, βεβαιώσεις κ.λπ., δηλαδή η κατανομή του συνόλου των νομίμων αιτήσεων, έχουν ως εξής:
Περιφέρεια Αριθμός
Αττικής 31.405
Κεντρικής Μακεδονίας 22.852
Κρήτης 10.248
Θεσσαλίας 9.261
Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης 8.641
Δυτικής Μακεδονίας 2.873
Πελοποννήσου 7.965
Νοτίου Αιγαίου 7.957
Δυτικής Ελλάδος 7.709
Ιονίων Νήσων 6.088
Στερεάς Ελλάδος 6.003
Ηπείρου 5.738
Βορείου Αιγαίου 2.903
Σύνολο:         129.643

Οι τύποι αδειών και ο χρόνος έκδοσης

Σύμφωνα με το νόμο 4495/2016, όπως ισχύει, και την λοιπή σχετική διοικητική και πολεοδομική νομοθεσία, μέσα από το σύστημα e-adeies που σχεδίασε, ανέπτυξε και λειτουργεί το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας, οι Οικοδομικές Άδειες κατηγορίας 3 και οι Εγκρίσεις Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας εκδίδονται άμεσα μετά την υποβολή, με ευθύνη του μηχανικού. Περίπου 65 χιλιάδες άδειες δόμησης εκδόθηκαν με ευθύνη των μηχανικών ΑΜΕΣΑ. Για αυτές τις συγκεκριμένες και μόνο κατηγορίες, τα στατιστικά στοιχεία του συστήματος e-adeies, έχουν ως εξής:

Οικοδομική άδεια Κατηγορία 3 με βεβαίωση όρων δόμησης 5.823
Οικοδομική άδεια Κατηγορίας 3 με προέγκριση 2.400
Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας 56.400
ΣΥΝΟΛΙΚΑ: 64.623

Ωστόσο η μείωση του χρόνου έκδοσης αδειών δόμησης αποτυπώνεται και σε άλλες κατηγορίες που διεκπεραιώνονται μέσω του συστήματος e-adeies, όπου πλέον η συντριπτική πλειοψηφία των υποθέσεων καταναλώνει από 0-10 ημέρες ή από 10 έως 30 ημέρες. Οι υποθέσεις που απαιτούν χρόνο έκδοσης άνω των 30 ημερών (και φθάνουν, ελάχιστες, έως και 6 μήνες) είναι πλέον λίγες αναλογικά.

Πέρα από αυτές τις τρεις κατηγορίες βασικές κατηγορίες (Οικοδομική άδεια Κατηγορία 3 με βεβαίωση όρων δόμησης ή με προέγκριση και Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας), που αποτελούν και την πλειοψηφία των διοικητικών πράξεων – αδειών αλλά και των αιτήσεων που έχουν διεκπεραιωθεί από το ηλεκτρονικό σύστημα e-adeies του ΤΕΕ, μέσα από αυτό εκτελούνται δεκάδες άλλες σχετικές διαδικασίες και εκδίδονται οι σχετικές βεβαιώσεις, εγκρίσεις, άδειες κ.λπ., όπως:

Είδος Εκδόθηκε Σύνολο
Προέγκριση Οικοδομικής Άδειας 5463 8087
Έγγραφη Βεβαίωση Όρων Δόμησης-Απαιτούμενων Εγκρίσεων Αρ.38§γ για Ο.Α. κατ. 3 8829 11872
Έγγραφη Βεβαίωση Όρων Δόμησης Αρ.38§γ για αναθεώρηση έντυπης Ο.Α. Κατ. 3 266 424
Έγκριση ΕΥΠΑΤΕ για ξενοδοχεία 4*&5* άνω των 300 κλινών, Εγκαταστάσεις ειδικής τουριστ. υποδομής, Σύνθετα τουριστ.καταλύματα & ΠΟΤΑ 32 34
Οικοδομική άδεια Κατηγορίας 1 χωρίς προέγκριση 2460 3508
Οικοδομική άδεια Κατηγορίας 1 με προέγκριση 1537 1733
Οικοδομική άδεια Κατηγορία 2 χωρίς προέγκριση 477 793
Οικοδομική άδεια Κατηγορίας 2 με προέγκριση 169 214
Άδεια Κατεδάφισης

Continue Reading
Advertisement

Trending