Connect with us

ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ

Ξεκίνησε ο χορός διεκδίκησης αποζημιώσεων από τις παραχωρήσεις

bizness.gr

Published

on

Αυτοκινητόδρομος Μορέας

Μία από τις συζητήσεις που έχουν τεθεί στο τραπέζι εν μέσω κορονοϊού είναι αυτή για την διεκδίκηση αποζημιώσεων από τις εταιρείες παραχωρήσεων. Αυτοκινητόδρομοι, αεροδρόμια και άλλοι είναι στη λίστα όσων θα έρθουν να ζητήσουν αποζημιώσεις για την κάθετη πτώση της επιβατικής τους κίνησης κατά τη διάρκεια του lockdown.

Σύμφωνα με πηγές του ypodomes.com, έχουν ήδη σταλεί επιστολές από τους αυτοκινητόδρομους, το αεροδρόμιο Ελ.Βενιζέλος, τη Fraport Greece ακόμα και για το Θριάσιο στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών στις οποίες υπάρχει η επίκληση για γεγονός ανωτέρας βίας. Όπως εξηγούν οι ίδιες πηγές, αυτές οι επιστολές είναι ο προάγγελος για τα επίσημα αιτήματα διεκδίκησης αποζημιώσεων (τα claims) τα οποία εκτιμάται ότι θα δοθούν με τη λήξη των μέτρων.

Ωστόσο ανώτερο κυβερνητικό στέλεχος, μιλώντας στο ypodomes.com σημειώνει πως “το κράτος σε αυτή την υπόθεση, έχει το πλεονέκτημα και είναι σε θέση ισχύος. Είμαστε εδώ για να βοηθήσουμε, άλλα δεν πρόκειται να δεχθούμε παράλογα αιτήματα και διεκδικήσεις που σκοπό θα έχουν να εκβιάσουν το ελληνικό δημόσιο”.

Στο υπουργείο Υποδομών έχει ήδη ξεκινήσει μία προετοιμασία με μια μελέτη για το impact στην πραγματική οικονομία της χώρας από την πανδημία του κορονοϊού. Όπως πληροφορείται το ypodomes.com, όλα είναι ανοιχτά και προς συζήτηση. Τα σενάρια για την διαπραγμάτευση που θα ακολουθήσει είναι πολλά. Η σκέψη είναι να γίνουν ευρύτερες συμφωνίες που μπορεί να φτάσουν και στο επίπεδο επιπρόσθετου αντικείμενου έργου ή και επέκτασης των συμβάσεων παραχώρησης, όπου αυτό ειναι εφικτό.

Θα πρέπει βέβαια να επισημάνουμε ότι τελικός αποδέκτης θα είναι το υπουργείο Οικονομικών καθώς έχει συμμετοχή σε όλες τις συμβάσεις παραχώρησης.

ΠΑΝΩ ΑΠΟ 70% Η ΠΤΩΣΗ ΣΤΟΥΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΥΣ

“Όποιος πει ότι ξέρει τι θα γίνει την επόμενη μέρα, είναι γελασμένος, το ίδιο πρόβλημα που έχουμε εμείς, μπορούμε να πούμε ότι έχουν ιδιοκτήτες ακινήτων, οι ακτοπλόοι, τα ξενοδοχεία κ.α.” λέει στο ypodomes με νόημα ανώτερο στέλεχος αυτοκινητόδρομου και όπως πιστεύει “έχω την αίσθηση ότι θα ακολουθηθεί μία Ευρωπαϊκή νόρμα, δεν γίνεται αλλιώς, για παράδειγμα στην Ισπανία επεκτείνουν όλα τα χρονοδιαγράμματα σε όλα τα έργα, κάτι αντίστοιχο θα γίνει και εδώ”.

Η πτώση στους αυτοκινητόδρομους ξεπερνά το 70% δημιουργώντας άμεσα πρόβλημα ρευστότητας στις εταιρείες διαχείρισης. Εδώ εχουμε τις παραχωρήσεις “παλαιού τύπου” όπου συμπεριλαμβάνεται η Αττική Οδός και η Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου και “νέας γενιάς” με τους Μορέα, Νέα και Κεντρική Οδό (Ιόνια, Ε65), Αιγαίου και Ολυμπία Οδό.

Στις νέας γενιάς παραχωρήσεις η αποζημίωση προβλέπεται με βάση το χρηματοοικονομικό μοντέλο κάθε εξάμηνο. Ένα από τα βασικά αιτήματα είναι γίνεται τμηματική πληρωμή (π.χ. ανά μήνα) και εκκαθάριση στο τέλος κάθε εξαμήνου. Γέφυρα και Αττική Οδός έχουν διαφορετικό τρόπο υπολογισμού.

“Υπάρχουν ανελαστικές υποχρεώσεις, όπως η πληρωμή δανείων σε ελληνικές και ξένες τράπεζες, στην ΕΤΕπ όπου στο τέλος Ιουνίου πρέπει να καταβληθούν μεγάλα ποσά. Το πρόβλημα είναι η ρευστότητα αυτή τη στιγμή λόγω της κάθετης πτώσης της κίνησης και οι αντοχές είναι λίγες” τονίζει στο ypodomes.com ο πρόεδρος της Hellastron, Σταύρος Σταυρής.

ΞΕΚΙΝΗΣΑΝ ΟΙ ΠΡΩΤΕΣ ΕΠΙΣΤΟΛΕΣ

Ο κ.Σταυρής επιβεβαιώνει ότι τα μέλη της Hellastron έχουν στείλει γνωστοποιήσεις ότι έχει συμβεί το γεγονός ανωτέρας βίας, ωστόσο δεν έχουν ξεκινήσει, μέχρι και σήμερα, κάποιες συζητήσεις.

Ο πρόεδρος της Hellastron πιστεύει πως αν δεν υπάρξουν αντιρρήσεις από πλευράς δημοσίου θα μπορούσε να ξεκινήσει μία σειρά διαπραγματεύσεων καθώς ο τρόπος υπολογισμού ρυθμίζεται μέσω των συμβάσεων. Αποκλείει δε προς το παρόν την προσφυγή σε διαιτησία καθώς θα υπάρχει κλίμα συναίνεσης.

“Με την κίνηση αυτή τη στιγμή να είναι κάτω από 70%, ότι και να λέμε, οι αριθμοί μιλάνε μόνοι τους. Στην οικονομική κρίση η πτώση είχε φτάσει μέχρι και το 35%, τώρα είναι διπλάσιο το ποσοστό. Θα μας γυρίσει πολύ καιρό πίσω και πιστεύουμε πως θα έχουμε σταδιακή ανάκαμψη κυκλοφορίας η οποία θα συνδέεται με την οικονομική ανάκαμψη της χώρας” υποστηρίζει ο κ.Σταυρής που είναι ένα από τα παλαιότερα στελέχη στο χώρο των παραχωρήσεων και ο ίδιος στέλεχος της Γέφυρα Α.Ε..

ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΑ ΚΑΙ ΘΡΙΑΣΙΟ

Σύμφωνα με πληροφορίες του ypodomes.com γνωστοποιήσεις έχουν στείλει στο υπουργείο ΥΠΟΜΕ, τόσο το Αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος όπου στη σύμβαση του 1996 υπάρχει πρόβλεψη ακόμα και για πανδημία αλλά και η Fraport Greece. Η εταιρεία γνωστοποίησε πως σταμάτησαν οι εργασίες από την ανάδοχο εταιρεία ΙΝΤΡΑΚΑΤ (λόγω της ΠΝΠ που αναστέλλει έργα και δημόσιες συμβάσεις) και ως εκ τούτου, συνίσταται γεγονός ανωτέρας βίας.

Τον ίδιο δρόμο ακολούθησε σύμφωνα με ασφαλείς πηγές και η ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ για το Θριάσιο, παρά του ότι εκεί η σύμβαση παραμένει μπλοκαρισμένη στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Αιτία της επιστολής κάποιες πρόδρομες εργασίες που είχε εκτελέσει η ανάδοχος του έργου Μυτιληναίος που επίσης σταμάτησαν και προκάλεσαν την επιστολή της εταιρείας προς το υπουργείο.

Η λίστα αναμένεται να μακρύνει και με αναδόχους δημοσίων έργων παρά του ότι το υπουργείο προέβλεψε και πάγωσε μέχρι τις 30 Απριλίου όλα τα χρονοδιαγράμματα σε έργα και διαγωνισμούς.

Πηγή: ypodomes.com

ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ

Ολοκληρώνεται η αύξηση μετοχικού κεφαλαίου της Trastor

bizness.gr

Published

on

Trastor AEEAP

Από τις 25/11/2020 θα είναι διαπραγματεύσιμες στο Χρηματιστήριο Αθηνών οι νέες μετοχές της Trastor, ενώ η τιμή εκκίνησής τους στο Χρηματιστήριο Αθηνών θα διαμορφωθεί σύμφωνα με τον Κανονισμό του Χρηματιστηρίου Αθηνών σε συνδυασμό με την υπ’ αριθ. 26 Απόφαση του Δ.Σ. του Χρηματιστηρίου Αθηνών, όπως ισχύει και οι νέες μετοχές θα έχουν πιστωθεί στην μερίδα του δικαιούχου στο Σύστημα Άυλων Τίτλων (Σ.Α.Τ.), όπως ανακοίνωσε η εισηγμένη.

Υπενθυμίζεται ότι η Τακτική Γενική Συνέλευση των μετόχων της εταιρείας, που πραγματοποιήθηκε στις 30/07/2020, αποφάσισε, μεταξύ άλλων θεμάτων, την αύξηση του μετοχικού της κεφαλαίου κατά εξήντα έξι χιλιάδες οκτακόσια ογδόντα επτά Ευρώ (66.887€) και συγκεκριμένα την ισόποση κεφαλαιοποίηση του διανεμητού αποθεματικού υπό τον τίτλο “αποθεματικό προγραμμάτων παροχής κινήτρων (βραχυπρ.)”.

Δυνάμει της εν λόγω αύξησης, εκδόθηκαν 133.774 νέες, κοινές, ονομαστικές μετοχές, ονομαστικής αξίας 0,50 Ευρώ εκάστη, οι οποίες θα διανεμηθούν δωρεάν στον διευθύνοντα σύμβουλο της Εταιρείας, σύμφωνα με το άρθρο 114 του Ν.4548/2018. Σημειώνεται ότι οι μέτοχοι της Εταιρείας δεν είχαν δικαίωμα προτίμησης στην ως άνω αύξηση, καθώς αυτή διενεργήθηκε μέσω κεφαλαιοποίησης του ως άνω αποθεματικού, δηλ. χωρίς την καταβολή νέων εισφορών.

Για την έκδοση των ως άνω μετοχών δεν απαιτήθηκε δημοσίευση ενημερωτικού δελτίου καθώς εμπίπτει στην εξαίρεση του άρθρου 1, παρ. 5, περ. (η) του Κανονισμού (ΕΕ) 2017/1129. Οι 133.774 εκδοθείσες νέες μετοχές αντιπροσωπεύουν ποσοστό 0,09% περίπου του αριθμού των μετοχών της ίδιας κατηγορίας που είναι ήδη εισηγμένες προς διαπραγμάτευση στην αγορά του Χρηματιστηρίου Αθηνών.

Μετά την ως άνω αύξηση, το μετοχικό κεφάλαιο της Εταιρείας ανέρχεται πλέον σε εβδομήντα πέντε εκατομμύρια τριακόσιες είκοσι επτά χιλιάδες εκατόν τριάντα εννέα ευρώ και πενήντα λεπτών (75.327.139,50€), διαιρούμενο σε 150.654.279 κοινές, ονομαστικές μετοχές, ονομαστικής αξίας μετοχής 0,50 Ευρώ.

Την 20/10/2020 καταχωρήθηκε στο Γενικό Εμπορικό Μητρώο η υπ’αριθμ. 110624/20.10.2020 (ΑΔΑ: ΨΝΚΣ46ΜΤΛΡ-7ΘΡ) απόφαση του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων με την οποία εγκρίθηκε η αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της Εταιρείας και η τροποποίηση των άρθρων 5 και 9 του καταστατικού της.

H Επιτροπή Εταιρικών Πράξεων του Χρηματιστηρίου Αθηνών στην Συνεδρίαση του στις 20/11/2020 ενέκρινε την εισαγωγή προς διαπραγμάτευση στο Χρηματιστήριο των ανωτέρω νέων δωρεάν μετοχών.

Continue Reading

ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ

Σε εξέλιξη η προετοιμασία για το μεγάλο διαγωνισμό ΣΔΙΤ στο ακίνητο της ΧΡΩΠΕΙ

bizness.gr

Published

on

Ψηλά στην ατζέντα του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων και συγκεκριμένα της Γενικής Γραμματείας Έρευνας και Τεχνολογίας, βρίσκεται η μεγάλη επένδυση ΣΔΙΤ που σχεδιάζεται στο πρώην ακίνητο της ΧΡΩΠΕΙ στην Πειραιώς.

Μια-μια οι εκκρεμότητες για να πάρει το έργο το δρόμο προς την προκήρυξη του διαγωνισμού ΣΔΙΤ διευθετούνται, με στόχο να μπορέσει να προχωρήσει γρήγορα η επένδυση που θα αλλάξει την όψη της Πειραιώς και θα αποτελέσει κόμβο έρευνας και καινοτομίας.

Στην τελευταία του συνεδρίαση, στο Κεντρικό Συμβούλιο Αρχιτεκτονικής (ΚΕΣΑ) εξετάστηκε το θέμα της δημιουργίας του Κέντρου Καινοτομίας “Πολιτεία Καινοτομίας” στο πρώην ακίνητο της ΧΡΩΠΕΙ και καθορίστηκαν συμπληρωματικοί ειδικοί όροι και περιορισμοί δόμησης.

Υπενθυμίζουμε οτι έχει ανατεθεί η “Τοπογραφική Αποτύπωση του οικοπέδου “ΧΡΩΠΕΙ” και του περιβάλλοντος χώρου επί της οδού Πειραιώς, στο Νέο Φάληρο Αττικής”, στην εταιρεία “ANK TECHNICAL CONSULTANTS”.

Παράλληλα, σε εξέλιξη βρίσκεται και η προετοιμασία για τη δημοπράτηση του διαγωνισμού ΣΔΙΤ με τρεις εταιρείες να έχουν ήδη αναλάβει και επίσημα θέσεις συμβούλου, στη Γενική Γραμματεία Έρευνας και Τεχνολογίας:

  • ΣΑΛΦΩ ΚΑΙ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ για τεχνικά θέματα
  • DIADIKASIA BUSINESS CONSULTING για χρηματοοικονομικά θέματασ
  • ΔΙΚΗΓΟΡΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΚΟΥΤΑΛΙΔΗ για νομικά θέματα

Υπενθυμίζεται ότι το ακίνητο της «ΧΡΩΠΕΙ», έκτασης 17,893 τ.μ., επί της οδού Πειραιώς, στο Νέο Φάληρο πρόκειται να μετατραπεί στην Πολιτεία Καινοτομίας, η οποία θα φιλοξενεί Ερευνητικά Κέντρα, startup επιχειρήσεις, αλλά και τμήματα Έρευνας και Ανάπτυξης επιχειρήσεων και μεγάλων βιομηχανιών με σκοπό να ενισχυθούν οι συνέργειες εντός του εγχώριου οικοσυστήματος Έρευνας και Καινοτομίας.

Continue Reading

ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ

Εγκρίθηκε από το ΚΕΣΑ η νέα 5άστερη ξενοδοχειακή επένδυση στα Χανιά

bizness.gr

Published

on

Ξενοδοχείο

Ένα ακόμη βήμα πιο κοντά στην έναρξη υλοποίησής του βρίσκεται το νέο 5άστερο ξενοδοχείο στα Χανιά μετά την πρόσφατη έγκριση της από το Κεντρικό Συμβούλιο Αρχιτεκτονικής (ΚΕΣΑ).

Πρόκειται για νέο ξενοδοχείο κατηγορίας 5 αστέρων, δυναμικότητας 405 κλινών με εγκατάσταση Φωτοβολταϊκού σταθμού 100KW στην θέση Μπεγλέρη Μαράθι Δημοτικής Ενότητας Ακρωτηρίου Χανίων, ιδιοκτησίας «Α. Βασιλάκης ΑΕΒΕ».

Πριν από μερικές εβδομάδες, στο τέλος Οκτωβρίου, η Επιτροπή Περιβάλλοντος και Χωροταξίας της Περιφέρειας Κρήτης γνωμοδότησε θετικά για τους Περιβαλλοντικούς όρους της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων της ξενοδοχειακής μονάδας.

Continue Reading
Trastor AEEAP
ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ1 ώρα ago

Ολοκληρώνεται η αύξηση μετοχικού κεφαλαίου της Trastor

ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ4 ώρες ago

Σε εξέλιξη η προετοιμασία για το μεγάλο διαγωνισμό ΣΔΙΤ στο ακίνητο της ΧΡΩΠΕΙ

Ξενοδοχείο
ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ5 ώρες ago

Εγκρίθηκε από το ΚΕΣΑ η νέα 5άστερη ξενοδοχειακή επένδυση στα Χανιά

PASAL Development
ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ23 ώρες ago

Νέα κεφάλαια και επενδύσεις για την Pasal Development – Σε ποιόν κλάδο θα εστιάσει

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ3 ημέρες ago

Κάλεσμα στη Σαουδική Αραβία για τουρισμό και επενδύσεις στην Ελλάδα

Νέο ΕΣΠΑ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ4 ημέρες ago

5.000 επιχειρήσεις επιδοτούνται από τα προγράμματα “Ψηφιακό Βήμα” και “Ποιοτικός Εκσυγχρονισμός”

Καταστήματα εστίασης
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ4 ημέρες ago

3,2 δισ. ευρώ χάθηκαν από την αγορά μόνο στις επιχειρήσεις καταλυμάτων και εστίασης το Γ’ τρίμηνο

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ4 ημέρες ago

Διψήφια ύφεση για το 2020 τελικά λόγω του 2ου κύματος της πανδημίας

ΕΤΑΔ
ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ4 ημέρες ago

Ακυρώθηκε από το ΣτΕ η μεταβίβαση στην ΕΤΑΔ ακινήτων στην Αθηναϊκή Ριβιέρα

Χαρτονομίσματα των 100 ευρώ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ4 ημέρες ago

Πλησιάζει τα 9 δισ. ευρώ το έλλειμμα στο Ισοζύγιο Τρεχουσών Συναλλαγών στο 9μηνο

ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ5 μήνες ago

Νέα προσπάθεια για δημιουργία πίστας Φόρμουλα 1 στην Ελλάδα – Ποιά περιοχή βρίσκεται στο στόχαστρο

ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ4 μήνες ago

Σε εξέλιξη τα έργα στο πρώτο One&Only πολυτελές ξενοδοχείο της Ευρώπης, στην Κέα

ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ2 έτη ago

Αυτοκινητόδρομος Ε65: Χρηματοδότηση, Βρυξέλλες και μπουλντόζες για το βόρειο τμήμα Τρικαλα-Εγνατία

ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ5 μήνες ago

[VIDEO] Δείτε τα δύο νέα υπερπολυτελή resorts και γήπεδα golf στο Costa Navarino

ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ5 μήνες ago

4 εμβληματικά κτιριακά projects στην “Αθηναϊκή Ριβιέρα”

Καταναλωτές σε mall
ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ1 μήνα ago

Στα σκαριά 4 νέα εμπορικά κέντρα στην Αττική

ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ1 μήνα ago

Αναμένονται εξελίξεις για τη μεγάλη επένδυση “Cambas Project” στην Παλλήνη

ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ2 εβδομάδες ago

Οι 3 νέοι εμπορικοί πόλοι που θα αλλάξουν τη Λεωφόρο Κηφισού

ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ1 μήνα ago

[VIDEO] Δείτε το νέο εμπορικό πάρκο “Piraeus Retail Park” της Ten Brinke

ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ5 μήνες ago

Υπεγράφη η σύμβαση για την αξιοποίηση του Πύργου του Πειραιά – Δείτε πώς θα μεταμορφωθεί (φωτό)

Advertisement

Trending