ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
Ξεκινούν οι ενδιάμεσες εκπτώσεις αλλά με… κλειστά καταστήματα λόγω πανδημίας
Published
4 έτη agoon
By
NewsroomΚλειστά θα είναι τα καταστήματα λιανικών εμπορικών πωλήσεων την Κυριακή 1η Νοεμβρίου εξαιτίας της πανδημίας.
Η γενική γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, ενημερώνει με ανακοίνωσή της το καταναλωτικό κοινό και τις επιχειρήσεις ότι, λόγω των έκτακτων μέτρων που λαμβάνονται για την αντιμετώπιση και τον περιορισμό της διασποράς του κορωνοϊού Covid-19, την προσεχή Κυριακή 1η Νοεμβρίου, παρά τα όσα ορίζονται στις διατάξεις των άρθρων 15 και 16 του ν. 4177/2013 (173 ‘Α), όλα τα εμπορικά καταστήματα της χώρας θα παραμείνουν κλειστά.
Υπενθυμίζεται ότι οι φθινοπωρινές ενδιάμεσες εκπτώσεις θα ξεκινήσουν τις 2 Νοεμβρίου (καθώς την Κυριακή τα μαγαζιά θα παραμείνουν κλειστά) και θα λήξουν στις 15 Νοεμβρίου 2020.
Η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας αναφέρει σε ανακοίνωσή της ότι στη σημερινή δύσκολη συγκυρία, οι καταναλωτές που θα επιλέξουν αυτή την περίοδο για τις αγορές τους με φυσική παρουσία στα καταστήματα, οφείλουν να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί και να τηρούν επακριβώς τις οδηγίες του ΕΟΔΥ, ιδίως αναφορικά με τη χρήση μάσκας εντός των καταστημάτων καθώς και την τήρηση του επιτρεπόμενου αριθμού παρόντων στο κατάστημα.
Πέραν των συμβουλών που έπονται, οι καταναλωτές οφείλουν, για τη καλύτερη ενημέρωση και προάσπιση των καταναλωτικών, αλλά και εν γένει, δικαιωμάτων τους, να πληροφορηθούν το περιεχόμενο της ισχύουσας, σχετικά με τις εκπτώσεις και τις προσφορές, νομοθεσίας, όπως η τελευταία κωδικοποιήθηκε πρόσφατα, είναι αναρτημένη στην ιστοσελίδα της Ε.Ε.Κ.Ε. και συνοψίζεται αφενός στον Νόμο 4177/2013 «Κανόνες Ρύθμισης της αγοράς προϊόντων και της παροχής υπηρεσιών και άλλες διατάξεις» (βλ. τα άρθρα 15, 21,22, και 23) και αφετέρου στον «Κώδικα Δεοντολογίας για τη προστασία του καταναλωτή στις προσφορές, εκπτώσεις και προωθητικές ενέργειες», ο οποίος θεσπίστηκε με την Υπουργική Απόφαση 568/2014 (ΦΕΚ Β 31/07/2014).
Για υπεύθυνες λοιπόν αγορές η ένωση υπενθυμίζει ότι πρέπει να προσέξουμε τα εξής:
* Οριοθετούμε τις ανάγκες μας και προγραμματίζουμε πάντα με λίστα τις αγορές που πρόκειται να κάνουμε αποφεύγοντας αλόγιστες δαπάνες
* Δεν παραλείπουμε να κάνουμε έρευνα αγοράς και να ελέγχουμε όχι μόνο τις τιμές αλλά και την ποιότητα των προϊόντων
* Ενημερωνόμαστε για την προέλευση και την ποιότητα των προϊόντων. Ο πωλητής οφείλει να παρέχει στον καταναλωτή κάθε πληροφορία σχετική με το προϊόν σύμφωνα με το άρθρο 1 του ν. 2251/94 πριν ο τελευταίος προβεί σε αγορά.
* Αποφεύγουμε αγορές από πλανόδιους πωλητές τόσο για την αποφυγή αγοράς μη ασφαλών και μη πιστοποιημένων προϊόντων όσο και για την πάταξη του παραεμπορίου και την μείωση της ανεργίας.
* Ενημερωνόμαστε για τις λεπτομέρειες και τους όρους της συναλλαγής μας όταν αγοράζουμε προϊόντα με δόσεις.
* Πριν προβούμε σε αγορές με πιστωτική κάρτα, είμαστε πάντα ενημερωμένοι για τους όρους και τις προϋποθέσεις της συγκεκριμένης αγοράς.
* Ενημερωνόμαστε από τα καταστήματα για την πολιτική που ακολουθούν σχετικά με τα ελαττωματικά προϊόντα αλλά και τις επιστροφές.
* Δεν πρέπει να γίνεται σύγχυση, μεταξύ εκπτώσεων και προσφορών. Οι εκπτώσεις αφορούν προϊόντα της σαιζόν ενώ οι προσφορές, όπου η έκπτωση είναι ιδιαίτερα υψηλή, αφορούν συνήθως είδη παρωχημένης εποχής. Προσοχή! Ο καταναλωτής πρέπει να ελέγχει πάντοτε αν το προϊόν ανήκει στην τρέχουσα σαιζόν ή σε παλαιότερη, διότι έχει παρατηρηθεί συχνά το φαινόμενο, τα καταστήματα να βάζουν παρωχημένα προϊόντα (stock) στην ίδια τιμή έκπτωσης με τα προϊόντα της τρέχουσας σαιζόν.
* Στην περίπτωση προσφορών, θα πρέπει να υπάρχει αναρτημένη πινακίδα που να αναφέρει ότι γίνονται προσφορές. Κατά τη διενέργεια των προσφορών θα πρέπει να αναγράφονται ευκρινώς η παλαιά και η νέα μειωμένη τιμή των προϊόντων και προαιρετικά το ποσοστό της μείωσης σε εμφανή σημεία του καταστήματος και οπωσδήποτε στα σημεία που πωλούνται τα προσφερόμενα προϊόντα. Σε κάθε περίπτωση δεν επιτρέπεται η προσφορά ειδών των οποίων η ποσότητα υπερβαίνει το πενήντα (50%) του συνόλου των ειδών που διαθέτει το κατάστημα. Θυμίζουμε ότι για τα είδη ένδυσης και υπόδησης, ως παλαιά τιμή ορίζεται η τιμή στην οποία διατέθηκε το προϊόν για χρονική διάρκεια τουλάχιστον ενός μηνός αμέσως πριν από την μείωση της.
* Τα προϊόντα πρέπει να φέρουν την αρχική τιμή και την τιμή προσφοράς (όχι το ποσοστό έκπτωσης). Προσοχή! Στις προσφορές συχνά αναγράφεται ότι δεν γίνονται αλλαγές, γι’ αυτό εάν μετανιώσετε, δεν έχετε τη δυνατότητα αλλαγής.
* Δείξτε ιδιαίτερη προσοχή σε καταστήματα που διαφημίζουν μεγάλα ποσοστά εκπτώσεων σε ένα ή ελάχιστα είδη τους. Αυτό δεν σημαίνει ότι και τα υπόλοιπα είδη των καταστημάτων αυτών είναι φθηνότερα σε σχέση με αντίστοιχα είδη άλλων καταστημάτων.
* Τα καταστήματα STOCK ή OUTLET υποχρεούνται να αναγράφουν στις πινακίδες την παλαιά τιμή πώλησης, διαγραμμένη και τη νέα μειωμένη τιμή πώλησης. Στην περίοδο των εκπτώσεων, τα καταστήματα αυτά υποχρεούνται να εμφανίζουν στις πινακίδες όλες τις ενδιάμεσες τιμές διαγραμμένες και, με έντονη γραφή, τη νέα μειωμένη τιμή διάθεσης.
* Δεν παραλείπουμε να ζητάμε την απόδειξη για τα προϊόντα που έχουμε αγοράσει. Σε περίπτωση που το προϊόν είναι ελαττωματικό και θελήσουμε να το επιστρέψουμε ή να το αλλάξουμε, η επίδειξη της απόδειξης είναι απαραίτητη. Δεν πρέπει επίσης, να ξεχνάμε να ζητάμε από το κατάστημα να σφραγίσει το πίσω μέρος της απόδειξης.
Τέλος σημειώνεται ότι οι αγοραστές μπορούν να επικοινωνούν με την Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας, υποβάλλοντας ερωτήματα, αναφορές ή καταγγελίες.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Μην ξεχάσετε
You may like
-
Κάλεσμα στη Σαουδική Αραβία για τουρισμό και επενδύσεις στην Ελλάδα
-
5.000 επιχειρήσεις επιδοτούνται από τα προγράμματα “Ψηφιακό Βήμα” και “Ποιοτικός Εκσυγχρονισμός”
-
Στην Ευρωβουλή το ζήτημα αποπληρωμής των Ελλήνων ξενοδόχων από την TUI
-
Ποιές περιοχές της Ελλάδας έχουν περισσότερες κλίνες μέσω Airbnb – HomeAway από ότι στα ξενοδοχεία
-
40 εκ. ευρώ από το Marathon Fund για χρηματοδότηση ελληνικών startups τεχνολογίας
-
Έρχονται οι έξυπνοι μετρητές ηλεκτρικής ενέργειας – Ποιά τα οφέλη
[ΦΩΤΟ] “Πρόσω ολοταχώς” για το Elounda Hills – Τι θα περιλαμβάνει η επένδυση των 700 εκατ. ευρώ στο Λασίθι
Νέο deal Trastor – Prodea για κτίρια γραφείων 69 εκατ. ευρώ – Ποιά γνωστά κτίρια θα αλλάξουν “χέρια”
Νέο έργο για ξενοδοχείο στην Ζάκυνθο – Σε ποιά περιοχή του νησιού θα γίνει
Εγκρίθηκε έργο για νέο ξενοδοχείο στα Ιωάννινα – Σε ποιά περιοχή θα γίνει
Δρομολογείται νέο ξενοδοχείο στην Πάρο – Σε ποιά περιοχή θα γίνει
Υψηλές “πτήσεις” για την Trade Estates το 2024 – Αυξημένα έσοδα και κέρδη, συνεχίζονται οι επενδύσεις
Ξεκίνησε η μεγάλη επένδυση της DATA4 για data center στην Παιανία – Πού θα γίνει το Campus Athens
Προχωρά έργο για νέο ξενοδοχείο στη Λέσβο – Σε ποιά περιοχή θα γίνει
“Στα σκαριά” νέο έργο για ξενοδοχείο στην Ζάκυνθο
“Στα σκαριά” νέο Wyndham στην Αττική – Έως τέλος του 2024 η ανακοίνωση της νέας συνεργασίας
Νέο ρεκόρ κερδοφορίας για τα 4 εμπορικά κέντρα της Lamda Development το 2024 – “Στα σκαριά” τα 2 νέα malls στο Ελληνικό
“Στα σκαριά” νέο ξενοδοχείο στο κέντρο του Πειραιά – Ποιά εταιρεία επενδύει στο ακίνητο
Προχωρούν 17 νέες επενδύσεις για ξενοδοχεία 5 αστέρων σε όλη την Ελλάδα – Πού θα γίνουν
Προχωρά η μεγάλη επένδυση της Dimand για το νέο Votanikos Business Park – Πώς θα αξιοποιηθεί το πρώην ακίνητο της Softex
Οι 2 νέες σημαντικές τουριστικές επενδύσεις του Πειραιά – Που θα γίνουν τα νέα ξενοδοχεία
“Στα σκαριά” η νέα επένδυση “πράσινων” γραφείων SouthPoint στην Καλλιθέα – Ποιά εταιρεία επενδύει
Προχωρά και με τη “βούλα” το 5άστερο Elounda Hills στο Λασίθι – Σε 5 φάσεις η ολοκλήρωση της mega επένδυσης
“Πράσινο φως” για τη mega επένδυση του νέου Six Senses στο Πόρτο Χέλι – Τι θα περιλαμβάνει
Πώς τοποθετείται η Dimand με νέα ακίνητα στο κέντρο της Θεσσαλονίκης – Ποιά ακίνητα θα αξιοποιήσει
Ποιό μικρό νησί του Ιονίου προσελκύει mega τουριστικές επενδύσεις – Δείτε τις 2 πιό πρόσφατες
Ξεκίνησε η μεγάλη επένδυση της DATA4 για data center στην Παιανία – Πού θα γίνει το Campus Athens
Πώς τοποθετείται η Dimand με νέα ακίνητα στο κέντρο της Θεσσαλονίκης – Ποιά ακίνητα θα αξιοποιήσει
Ολοκληρώνεται και η οικιστική επένδυση στο τριπλό έργο της Ten Brinke στο Χαλάνδρι
[VIDEO] Νέο έργο της Ten Brinke “στα σκαριά” στην Πλατεία Αμερικής
[VIDEO] Προχωρά η μεγάλη επένδυση για τα “πράσινα” κτίρια γραφείων The Grid στο Μαρούσι
[VIDEO – ΦΩΤΟ] Ξεκίνησε η νέα πολυτελής οικιστική επένδυση της AVAX Development στην Κρήτη
[VIDEO] Δείτε το νέο retail park στην Πάτρα λίγο πριν την ολοκλήρωση των έργων – Ποιές εταιρείες επενδύουν
[VIDEO] The Ellinikon: δείτε πώς θα γίνει η νέα γειτονιά Little Athens στο Ελληνικό
[VIDEO] Πώς προχωρά το μεγάλο έργο της Dimand για τα νέα Δικαστήρια του Πειραιά
[VIDEO] Δείτε πώς προχωρά το νέο “πράσινο” συγκρότημα γραφείων The Grid στο Μαρούσι
TRENDING
-
ΕΜΠΟΡΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ & ΠΑΡΚΑ1 εβδομάδα ago
Νέο ρεκόρ κερδοφορίας για τα 4 εμπορικά κέντρα της Lamda Development το 2024 – “Στα σκαριά” τα 2 νέα malls στο Ελληνικό
-
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 εβδομάδες ago
“Στα σκαριά” νέο ξενοδοχείο στο κέντρο του Πειραιά – Ποιά εταιρεία επενδύει στο ακίνητο
-
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ3 εβδομάδες ago
Προχωρούν 17 νέες επενδύσεις για ξενοδοχεία 5 αστέρων σε όλη την Ελλάδα – Πού θα γίνουν
-
ΚΤΙΡΙΑ ΓΡΑΦΕΙΩΝ1 εβδομάδα ago
Προχωρά η μεγάλη επένδυση της Dimand για το νέο Votanikos Business Park – Πώς θα αξιοποιηθεί το πρώην ακίνητο της Softex
-
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 εβδομάδες ago
Οι 2 νέες σημαντικές τουριστικές επενδύσεις του Πειραιά – Που θα γίνουν τα νέα ξενοδοχεία