Connect with us

ΑΡΘΡΑ-ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Α. Βασιλικός-ΞΕΕ στο bizness: Ο τουρισμός δεν είναι υπόθεση πολλών ή λίγων, είναι υπόθεση όλων

Newsroom

Published

on

 

Η νέα κυβέρνηση ορκίστηκε, η καινούργια ηγεσία του Υπουργείου Τουρισμού (Υπουργός κ. Χάρης Θεοχάρης, Υφυπουργός κ. Μάνος Κόνσολας) ορίστηκε και εν μέσω της θερινής περιόδου οι μηχανές, σε ένα από τα πιο σημαντικά χαρτοφυλάκια της χώρας, απαιτείται να δουλέψουν στο μάξιμουμ. Η τουριστική βιομηχανία είναι από τα ισχυρότερα «χαρτιά» της εθνικής οικονομίας. Επομένως, η συνεργασία της Πολιτείας με τους δύο εποπτευόμενους φορείς (σ.σ. το ΞΕΕ και τον ΕΟΤ), κρίνεται απαραίτητο να είναι αγαστή. Προκειμένου η Ελλάδα όχι μόνο να διατηρήσει τη δυναμική που έχει το τουριστικό της προϊόν, αλλά και να το ενισχύσει περαιτέρω.

Στο πλαίσιο των προσδοκιών που υπάρχουν από τη νεοεκλεγείσα κυβέρνηση της ΝΔ, το bizness.gr μίλησε με τον πρόεδρο του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος, κ. Αλέξανδρο Βασιλικό. Μεταξύ άλλων, ο πρόεδρος του ΞΕΕ ξεκαθάρισε ότι αυτό που αναμένουν σαν Επιμελητήριο είναι γρήγορες και στοχευμένες παρεμβάσεις από τη νέα ηγεσία του Υπουργείου Τουρισμού. Παράλληλα, αναφέρθηκε και στις μεταβολές που πρέπει να υπάρξουν για την ενίσχυση, συνολικά, του ξενοδοχειακού κλάδου.

Αναλυτικά παρακάτω ολόκληρη η συνέντευξη του προέδρου του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος, κ. Αλέξανδρου Βασιλικού:

Τι αναμένει το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδας από τη νέα κυβέρνηση που εκλέχθηκε και τη νέα ηγεσία του Υπουργείου Τουρισμού;

«Αναμένουμε γρήγορα ανακλαστικά και στοχευμένες παρεμβάσεις με έμφαση στο μετρήσιμο αναπτυξιακό αποτέλεσμα. Η παρουσία του Χάρη Θεοχάρη, πολιτικού με τεχνοκρατική συγκρότηση, είναι ευκαιρία προκειμένου να γίνει αντιληπτή από την ηγεσία του Υπουργείου Τουρισμού η πολιτική οικονομία του τουρισμού, να κρατήσουμε δηλαδή ψηλά τη ζήτηση για το τουριστικό προϊόν μας, βελτιώνοντας διαρκώς την προσφορά μας. Είναι “δύσκολη άσκηση” αναμφίβολα, όμως είναι μονόδρομος για να απογειώσει ο τουρισμός τις δυνατότητές του, συνεχίζοντας να προσφέρει στην εθνική οικονομία, την απασχόληση και την κοινωνική συνοχή. Ο τουρισμός μπορεί να είναι ο κορυφαίος πρωταγωνιστής της ισχυρής ανάπτυξης που θα επιδιώξει η νέα κυβέρνηση».

Πως μπορεί να ενισχυθεί το διατιθέμενο τουριστικό προϊόν της Ελλάδας;

«Χρειάζεται να μετακινήσουμε την οπτική μας από κάποια ποσοτικά δεδομένα όπως για παράδειγμα οι αφίξεις, σε ποιοτικότερα χαρακτηριστικά. Αυτά είναι που θα μας βοηθήσουν να απαντήσουμε σε κρίσιμα ζητούμενα που αφορούν στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου αλλά και στην προσέλκυση επισκεπτών υψηλότερων εισοδημάτων που θα τονώσουν τα τουριστικά έσοδα. Αλλά για να απαντήσουμε πειστικά σε αυτά τα ζητήματα απαιτούνται παρεμβάσεις μεγάλης κλίμακας. Δεν μπορούμε να κλείνουμε τα μάτια μπροστά στις αδυναμίες, στις ελλείψεις υποδομών, στην αδυναμία προορισμών να διαχειριστούν σωστά μείζονα ζητήματα όπως τα απορρίμματα, η νοσοκομειακή περίθαλψη, οι μεταφορές , ακόμη και η παροχή νερού και ρεύματος! Δεν μπορούμε να κρύβουμε τα προβλήματα της χώρας κάτω από το χαλί και πάνω στο χαλί να έχουμε μόνον πολυτελείς ξενοδοχειακές μονάδες. Ούτε μπορούμε να μιλάμε για μια σταθερή δυναμική παγκόσμιου προορισμού όταν γύρω από το ξενοδοχείο υπάρχει μια μίζερη πραγματικότητα που διώχνει τα παιδιά της. Αναβάθμιση λοιπόν του προϊόντος μας σημαίνει πως πρέπει όλοι να συνειδητοποιήσουν τη σημασία που έχει να φτιάξουμε μια χώρα με υποδομές, πρώτα απ’ όλα για μας τους ίδιους. Πόλεις φιλικές. Προορισμούς με ποιότητα ζωής, με δομές υγείας, με ασφάλεια, για την καθημερινότητα των ίδιων των κατοίκων τους. Μόνο έτσι θα πετύχουμε περισσότερα κι ο σωστός χρόνος για να ξεκινήσει η αναβάθμιση της χώρας είναι τώρα».

Τι αλλαγές πιστεύετε ότι πρέπει να συντελεστούν για την ενίσχυση, ειδικότερα, του ξενοδοχειακού κλάδου;

«Χρειάζεται να ληφθούν σοβαρές και υπεύθυνες αποφάσεις που θα δίνουν ανάσα στο ξενοδοχείο προκειμένου να συνεχίσει να έχει πρωταγωνιστικό ρόλο στην ανάπτυξη της χώρας και να διαχέει οφέλη στην κοινωνία. Φορολογικά βάρη, εισφορές, τέλη, πνευματικά και συγγενικά δικαιώματα “γονατίζουν” την ανταγωνιστικότητα του ελληνικού ξενοδοχείου σε κρίσιμους καιρούς και με τον άμεσο ανταγωνισμό μας , Τουρκία, Αίγυπτος, Τυνησία, κλπ, να βρίσκεται σε πλήρη ανάκαμψη. Επίσης, ρύθμιση και έλεγχος των βραχυχρόνιων μισθώσεων που συνιστούν σήμερα αθέμιτο ανταγωνισμό, είναι πεδίο εκτεταμένης φοροδιαφυγής όπως φάνηκε από τα πρόσφατα στοιχεία της ΑΑΔΕ με τα 20.000 αδήλωτα ακίνητα και αφήνουν ένα έντονα αρνητικό κοινωνικό αποτύπωμα. Ακόμη, θα πρέπει στηριχτεί με κίνητρα η επενδυτική δραστηριότητα του ξενοδοχείου. Οι ελληνικές ξενοδοχειακές επιχειρήσεις, σύμφωνα με έρευνα που παρουσιάσαμε πρόσφατα στο ΞΕΕ, επένδυσαν 1,6 δισ. ευρώ για ανακαίνιση των μονάδων τους, στη διετία 2017-18, δημιουργώντας ένα μεγάλο κύκλο εργασιών και για άλλους κλάδους και επαγγέλματα. Πρέπει να υπάρξει μια στοχευμένη πολιτική που θα αξιοποιεί ευρωπαϊκούς πόρους και διαθέσιμα χρηματοδοτικά εργαλεία για την ενίσχυση αυτών των επενδύσεων με τρόπο τέτοιο που κάθε ευρώ θα πιάνει τόπο και θα δίνει αποτελέσματα υψηλής προστιθέμενης αξίας στην ελληνική τουριστική οικονομία».

Φορολογικές μεταρρυθμίσεις όπως π.χ. ο μειωμένος συντελεστής ΦΠΑ στα νησιά, είναι λύσεις προς τη σωστή κατεύθυνση για εσάς;

«Πρέπει να πάμε σε μια συνολική μείωση του ΦΠΑ και της φορολογίας, καθώς όπως σας είπα το υπερφορολογημένο ξενοδοχείο αγκομαχάει σήμερα να ανταποκριθεί σε υποχρεώσεις που υπερβαίνουν τις δυνάμεις του. Όσο πιο σύντομα έχουμε ενιαίο ΦΠΑ 11% στο τουριστικό πακέτο και όσο πιο γρήγορα φτάσουμε στο συντελεστή 20% στη φορολογία των επιχειρήσεων – που και τα δύο είναι προγραμματικές θέσεις της κυβέρνησης – τόσο πιο άμεσα θα είναι τα πολλαπλασιαστικά αναπτυξιακά αποτελέσματα που μπορεί να φέρει ο τουρισμός με επίκεντρο το ελληνικό ξενοδοχείο».

Πόσο σημαντικά μπορεί να συνεισφέρει στην εθνική ανάπτυξη, συνολικά, ο τουριστικός κλάδος;

«Πρόσφατα δημοσιοποιήθηκε από το ΞΕΕ μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα έρευνα του ΙΤΕΠ. Ένα στοιχείο θα σας πω μόνο. Το διάστημα 2008-2017 μόνο στις υπηρεσίες καταλύματος-εστίασης υπήρξε αύξηση της απασχόλησης κατά 9%, όταν στις κατασκευές μειώθηκε κατά 62%, στη μεταποίηση μειώθηκε κατά 34% και στη γεωργία, η μείωση έφτασε στο 12%. Το “δίνουμε δουλειές” δεν είναι σχήμα λόγου για τους ξενοδόχους. Το ελληνικό ξενοδοχείο ακόμα και στα δύσκολα έδειξε πως μπορεί να βάζει μπροστά τις “μηχανές” της ελληνικής οικονομίας. Δημιουργούμε δουλειές, εισοδήματα, τζίρους σε συναφείς και σχετιζόμενους κλάδους, δημόσια έσοδα. Η συμμετοχή του τουρισμού στο εθνικό ΑΕΠ ξεπερνάει πλέον το 25% και την ίδια στιγμή γινόμαστε όχημα για να κερδίσουν το στοίχημα της εξωστρέφειας και του ανοίγματος σε νέες αγορές και άλλοι σημαντικοί τομείς της οικονομίας, όπως για παράδειγμα ο πρωτογενής τομέας. Και συνεχίζουμε τη θετική συνεισφορά μας. Σήμερα που μιλάμε είναι πραγματικότητα , με πρωτοβουλία του ΞΕΕ, ο πρώτος Τravel – Hopsitality Accelator για startups του τουρισμού στην Ελλάδα, που έχει στόχο να έρθουν κοντά τα ξενοδοχεία με τη νεοφυή επιχειρηματικότητα και να παράξουμε υπεραξία για τα δύο μέρη και τη χώρα. Ενώνουμε τον “εθνικό πρωταθλητή”, τον τουρισμό, ο οποίος δημιουργεί ανάπτυξη, εισοδήματα και ευκαιρίες απασχόλησης με το ζωντανό κύτταρο της νεοφυούς επιχειρηματικότητας. Αυτή τη μεγάλη συνεισφορά μπορούμε να τη διευρύνουμε ακόμη περισσότερο όσο το ξενοδοχείο βρίσκει χώρο και ανάσα για να δώσει τα πολλά περισσότερα που μπορεί».

Τι τύπου κινήσεις θα έπρεπε να περιλαμβάνει, κατά τη γνώμη σας, μία εθνική στρατηγική για τον τουρισμό;

«Αποδεδειγμένα στην πράξη, ο τουρισμός δεν είναι υπόθεση ούτε πολλών, ούτε λίγων. Ο τουρισμός είναι υπόθεση όλων. Αυτή η καθολική αναγνώριση της αξίας του τουρισμού υποχρεώνει όλους τους εμπλεκόμενους στο να επιδείξουν μια νέα νοοτροπία, η οποία σε τελική ανάλυση αφορά την κοινή προσπάθεια για το κοινό καλό. Νοοτροπία αλλαγής των κακώς κειμένων, νοοτροπία αυτοπεποίθησης για τις πραγματικές δυνατότητες της χώρας. Με αυτή τη νοοτροπία πρέπει να συμφωνήσουμε σε ένα σχέδιο για το που θέλουμε να είναι τουριστικά η χώρα σε 10 χρόνια. Και με βάση αυτό το συμφωνημένο σχέδιο ο καθένας να κάνει τη δουλειά που του αναλογεί, κοιτώντας όμως όλοι προς την ίδια κατεύθυνση. Διότι για να υλοποιηθεί ένα τέτοιο σχέδιο απαιτείται οριζόντια συνεργασία. Έχουμε πάθει κι ελπίζω να έχουμε μάθει. Η διασπορά αρμοδιοτήτων, οι συναρμοδιότητες, οι καθυστερήσεις στην επικοινωνία μεταξύ των επιπέδων διοίκησης ακυρώνουν στην πράξη κάθε σχέδιο, αν δεν υπάρξει αληθινή βούληση για συνεργασία, με στόχο το μόνιμο αποτέλεσμα και όχι κάποιες εφήμερες εντυπώσεις. Νέα νοοτροπία, μακρόπνοο σχέδιο, καθημερινή συνεργασία είναι τα βασικά συστατικά για μια νέα συνταγή στον τουρισμό που θα υπερβαίνει την πεπατημένη των αφίξεων, εστιάζοντας στην ανάδειξη και την κατοχύρωση ενός παγκόσμιου προορισμού 365 μέρες το χρόνο».

Χρήστος Δημόπουλος-bizness.gr

Advertisement

Advertisement
Advertisement Macon
Advertisement
Advertisement TÜV Austria
Advertisement Aecom
Advertisement Δέλτα Τεχνική
REAL ESTATE SUMMIT 2024 - Πηγή: ΔΑΝΟΣ, an alliance member of BNP PARIBAS REAL ESTATE
ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ1 ημέρα ago

Στo REAL ESTATE SUMMIT 2024 συμμετείχε η ΔΑΝΟΣ, an alliance member of BNP PARIBAS REAL ESTATE

Φωτό: Bizness.gr
ΚΤΙΡΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ1 ημέρα ago

“Στα σκαριά” η δημιουργία Healthcare Park στο Ελληνικό – Ποιοί όμιλοι θα συνεργαστούν με τη Lamda

Επενδυτικό ακίνητο στο Μαρούσι - Πηγή: Danos Group
REAL ESTATE1 ημέρα ago

Προς πώληση επενδυτικό ακίνητο στο Μαρούσι – Δείτε πού βρίσκεται

Numo Ierapetra Beach Resort Crete, Curio Collection by Hilton - Πηγή: Hilton
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ1 ημέρα ago

Ανοίγει το καλοκαίρι το νέο resort της Hilton στην Ιεράπετρα

Design by Canva
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 ημέρες ago

“Πράσινο φως” για έργο ανακαίνισης ξενοδοχείου στο Ρέθυμνο

Το νέο 5άστερο ξενοδοχείο The Athenaeum στην Αθήνα - Πηγή: Athenaeum Hotels
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 ημέρες ago

Ανοίγει το νέο 5άστερο ξενοδοχείο The Athenaeum στη Λεωφόρο Βουλιαγμένης

Ακίνητο ΕΤΑΔ στο Μαρούσι - Πηγή: www.e-publicrealestate.gr
REAL ESTATE3 ημέρες ago

Προκηρύχθηκε από την ΕΤΑΔ διαγωνισμός για γνωστό ακίνητο στο Μαρούσι – Δείτε που βρίσκεται

Πηγή: Danos Group
ΚΤΙΡΙΑ ΓΡΑΦΕΙΩΝ3 ημέρες ago

Προς πώληση κτίριο γραφείων στο Χαλάνδρι – Δείτε πού βρίσκεται

Η νέα επένδυση Voria στο Μαρούσι - Όμιλος Regency
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ3 ημέρες ago

Voria Project: τι περιλαμβάνει η επένδυση 250 εκατ. ευρώ στο Μαρούσι

Πηγή: North Star Entertainment / ΜΠΕ / ASPA KST
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ3 ημέρες ago

[VIDEO – ΦΩΤΟ] Ξεκινά έως τέλος του 2024 η μεγάλη τουριστική επένδυση Voria στο Μαρούσι – Πώς θα μετεγκατασταθεί εκεί το Καζίνο της Πάρνηθας

Το ακίνητο που θα γίνει η επένδυση της G4 BZPW στο Παλαιό Φάληρο - Πηγή: G4 BZPW
RESIDENTIAL2 εβδομάδες ago

“Πράσινο φως” για τη νέα μεγάλη οικιστική επένδυση στη Λεωφόρο Ποσειδώνος στο Παλαιό Φάληρο

Image Credit: Bennetts Associates
ΚΤΙΡΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ3 εβδομάδες ago

[ΦΩΤΟ] Δείτε πώς θα “μεταμορφωθεί” το Anatolia College στη Θεσσαλονίκη – Ποιοί κορυφαίοι αρχιτέκτονες θα το σχεδιάσουν

Η οικιστική επένδυση της ZOIA στην οδό Γενναδίου 2 στα Εξάρχεια - Πηγή: ZOIA
RESIDENTIAL3 εβδομάδες ago

“Στα σκαριά” η νέα οικιστική επένδυση της Zoia στα Εξάρχεια – Ποιό ακίνητο θα αξιοποιηθεί

Η νέα επένδυση Voria στο Μαρούσι - Όμιλος Regency
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ3 εβδομάδες ago

Εγκρίθηκαν οι περιβαλλοντικοί όροι για τη μεγάλη τουριστική επένδυση Voria με καζίνο & 5άστερο ξενοδοχείο στο Μαρούσι

Φωτογραφία αρχείου - Designed by Canva Pro
RESIDENTIAL2 εβδομάδες ago

Από ξενοδοχείο σε κατοικίες μετατρέπεται ακίνητο στη Βουλιαγμένη

Πηγή: North Star Entertainment / ΜΠΕ / ASPA KST
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ3 ημέρες ago

[VIDEO – ΦΩΤΟ] Ξεκινά έως τέλος του 2024 η μεγάλη τουριστική επένδυση Voria στο Μαρούσι – Πώς θα μετεγκατασταθεί εκεί το Καζίνο της Πάρνηθας

Apollo Hills - Πηγή: Hines - Henderson Park
RESIDENTIAL1 εβδομάδα ago

[ΦΩΤΟ] Και εγένετο Apollo Hills – Πώς θα γίνει η mega οικιστική επένδυση 200 εκατ. των Henderson Park – Hines στη Βούλα

Το εμπορικό κέντρο The Mall Athens στο Μαρούσι - Πηγή: Eurokinissi / Σωτήρης Δημητρόπουλος
ΕΜΠΟΡΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ & ΠΑΡΚΑ6 ημέρες ago

Ιστορικό ρεκόρ κερδοφορίας για τα εμπορικά κέντρα της Lamda Malls το 2023 – Προχωρούν τα 2 νέα mall στο Ελληνικό

Μήλος -Φωτό: Unsplash
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ3 εβδομάδες ago

7 νέες επενδύσεις σε ξενοδοχεία βρίσκονται στα σκαριά στη Μήλο

Πηγή: Lamda Development
RESIDENTIAL1 εβδομάδα ago

The Ellinikon: πως προχωρούν τα 6 μεγάλα κτιριακά έργα στο Ελληνικό

Πηγή: North Star Entertainment / ΜΠΕ / ASPA KST
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ3 ημέρες ago

[VIDEO – ΦΩΤΟ] Ξεκινά έως τέλος του 2024 η μεγάλη τουριστική επένδυση Voria στο Μαρούσι – Πώς θα μετεγκατασταθεί εκεί το Καζίνο της Πάρνηθας

Piraeus Tower. ο νέος Πύργος του Πειραιά – Πηγή: ypodomes.com
VIDEOS2 εβδομάδες ago

[VIDEO] Δείτε τον νέο Piraeus Tower από μέσα λίγο πριν την ολοκλήρωση του

Το Athens Heart που θα μετατραπεί σε σύγχρονο κτίριο γραφείων - Φωτό: A&S Architects / Πηγή: Premia Properties
ΚΤΙΡΙΑ ΓΡΑΦΕΙΩΝ4 εβδομάδες ago

Προς ολοκλήρωση η επένδυση μετατροπής του Athens Heart στην Πειραιώς σε “στρατηγείο” της ΑΑΔΕ

Πηγή: Lamda Development
RESIDENTIAL2 μήνες ago

[VIDEO] “Σηκώνεται” σιγά σιγά το Riviera Tower στο Ελληνικό

Πηγή: Ten Brinke
ΕΜΠΟΡΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ & ΠΑΡΚΑ2 μήνες ago

[VIDEO] Προχωρά η εμπορική επένδυση της Ten Brinke στους Αγίους Αναργύρους

Ο οικιστικός πύργος Marina Tower στο Ελληνικό - Πηγή: Lamda Development
RESIDENTIAL2 μήνες ago

[VIDEO] The Ellinikon: δείτε πώς προχωρούν τα μεγάλα έργα υποδομών & το Riviera Tower

Τα νέα κτίρια γραφείων στο ακίνητο του ΤΕΕ στο Δαχτυλίδι στο Μαρούσι - Πηγή: ΤΕΕ
ΚΤΙΡΙΑ ΓΡΑΦΕΙΩΝ2 μήνες ago

[VIDEO] Δείτε πώς θα γίνει η νέα μεγάλη επένδυση “πράσινων”γραφείων στο Δαχτυλίδι στο Μαρούσι

Τα νέα κτίρια γραφείων της PwC που θα αναπτύξει στο Μαρούσι η Dimand - Πηγή: Dimand
ΚΤΙΡΙΑ ΓΡΑΦΕΙΩΝ3 μήνες ago

[VIDEO] Προς ολοκλήρωση το νέο “πράσινο” κτίριο γραφείων της PwC στο Μαρούσι – Πώς προχωρά το έργο της Dimand

Little Athens Project - Ελληνικό - Πηγή: Lamda Development
RESIDENTIAL3 μήνες ago

[VIDEO] Πώς θα γίνει το νέο συγκρότημα κατοικιών Park Rise στη γειτονιά Little Athens στο Ελληνικό

Η επένδυση στο Ελληνικό - Πηγή: Lamda Development
RESIDENTIAL3 μήνες ago

[VIDEO] The Ellinikon: πώς θα γίνουν τα 7 σύγχρονα κτίρια κατοικιών Pavillion Terraces στο Ελληνικό

Advertisement

TRENDING