Connect with us

ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

ΣΕΒΕ: Ημερίδα «Εξαγωγές Τροφίμων και Ποτών στην Ινδία» στη ΔΕΘ

Newsroom

Published

on

Στο πλαίσιο των παράλληλων εκδηλώσεων της 84ης ΔΕΘ και με αφορμή τη συμμετοχή της Ινδίας ως τιμώμενης χώρας, ο ΣΕΒΕ-Σύνδεσμος Εξαγωγέων και η HELEXPO-ΔΕΘ συνδιοργάνωσαν στην Θεσσαλονίκη την ημερίδα «Εξαγωγές Τροφίμων και Ποτών στην Ινδία – What to Expect».

O Διευθύνων Σύμβουλος της ΔΕΘ, Κυριάκος Ποζρικίδης, στην ομιλία του για τον ρόλο των εκθέσεων στην διεθνοποίηση των επιχειρήσεων, τόνισε ότι ο κύριος στόχος τόσο των εκθετών, όσο και των επισκεπτών σε μία εμπορική έκθεση δεν είναι πλέον η άμεση πώληση ή η επιτόπου σύναψη συμφωνιών, αλλά η δικτύωση – networking – μεταξύ των ενδιαφερόμενων μερών, που επιτυγχάνεται από το πλεονέκτημα της προσωπικής επαφής που προσφέρουν αυτές οι διοργανώσεις.

Δεν παρέλειψε, δε, να αναφέρει τη σημασία των εκθέσεων στην παγκόσμια οικονομία που σύμφωνα με στοιχεία του UFI-Global Association of the Exhibition Industry για το 2018, σε αριθμούς αποδίδεται ως εξής: 180 χώρες > 32.000 εκθέσεις > 5 εκατομμύρια εκθέτες > 303 εκατομμύρια επισκέπτες παρήγαγαν, σε παγκόσμιο επίπεδο, περισσότερα από €116 δις για δαπάνες, συνεισέφεραν €167 δις στο συνολικό ΑΕΠ και στήριξαν 3,2 εκατομμύρια θέσεις εργασίας, κατατάσσοντας τη βιομηχανία των εκθέσεων στην 56η θέση της παγκόσμιας οικονομίας.

Ο Εκτελεστικός Αντιπρόεδρος του ΣΕΒΕ, Παναγιώτης Χασάπης, παρέθεσε στοιχεία εξαγωγών του κλάδου τροφίμων και ποτών. Συγκεκριμένα, αυτές διαμορφώθηκαν στο ποσό των 5,4 δις. ευρώ το 2018, αυξημένες κατά 347,2 εκατ. ευρώ συγκριτικά με το 2017.

Όσον αφορά στο διμερές εμπόριο μεταξύ Ελλάδας και Ινδίας στον κλάδο των τροφίμων και ποτών παρατηρείται μία ανοδική τάση, καθώς το συνολικό εμπόριο διαμορφώθηκε σε 65,8 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση κατά 6,8 εκατ. ευρώ. Συγκεκριμένα, οι ελληνικές εξαγωγές ανήλθαν σε 10,9 εκατ. ευρώ το 2018 έναντι 4,6 εκατ. ευρώ το 2017, με την αύξηση να διαμορφώνεται σε 6,3 εκατ. ευρώ, δηλαδή 138,7%. Διαπιστώνεται ότι, το επίπεδο εξαγωγών είναι αρκετά χαμηλό, το οποίο αναδεικνύει και τα μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης.

Σε περιφερειακό, δε, επίπεδο, σύμφωνα με μελέτη του ΙΕΕΣ του ΣΕΒΕ, η Ινδία είναι ένας σημαντικός εταίρος και για την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας με τις εξαγωγές να ανέρχονται σε 17,8 εκατ. ευρώ το 2017, ούσα 39ος πιο σημαντικός προορισμός. Αντίστοιχα, οι εισαγωγές της ΠΚΜ από την Ινδία ανήλθαν σε 44,5 εκατ. ευρώ, αποτελώντας τον 26ο πιο σημαντικό προμηθευτή της.

H Πρέσβης της Ινδίας, Shamma Jain, αναφέρθηκε στις διατροφικές συνήθειες των Ινδών και στην ταχύτητα με την οποία αυτές μεταβάλλονται τα τελευταία χρόνια, επηρεασμένες από τα δυτικοευρωπαϊκά πρότυπα, επισημαίνοντας ότι το 30% αυτών είναι αυστηρά χορτοφάγοι, ενώ το 80% δεν καταναλώνει βοδινό κρέας. Υπογράμμισε τις αλλαγές στις καταναλωτικές συνήθειες που επέφερε η έξοδος των γυναικών στην αγορά εργασίας, δίνοντας μεγάλες ευκαιρίες στην κατανάλωση κατεψυγμένων τροφίμων και έτοιμων γευμάτων.

Αναφέρθηκε στην αγάπη των Ινδών για το ουίσκι και στη μπύρα, σημειώνοντας ότι η κατανάλωση του κόκκινου κρασιού και του κρασιού γενικότερα, δεν συνηθίζεται στα γεύματα, που συνήθως συνοδεύονται από νερό ή τσάι.

Αναφορικά με την σχέση του Ινδού καταναλωτή με το ελαιόλαδο δήλωσε ότι υπάρχει έλλειψη γνώσης για τη γεύση του έξτρα παρθένου ελαιόλαδου, που συχνά συγχέεται με το πυρηνέλαιο, τονίζοντας την ανάγκη δράσεων επικοινωνίας του προϊόντος και εκπαίδευσης των καταναλωτών, λαμβάνοντας, ωστόσο υπόψη το συνδυασμό υψηλής ποιότητας και χαμηλής τιμής, που πρέπει να ισχύει για το σύνολο των προϊόντων που κυκλοφορούν στην ινδική αγορά.

O Γενικός Σύμβουλος ΟΕΥ Β’, του Γραφείου Οικονομικών Εμπορικών Υποθέσεων στο Ν. Δελχί, Βασίλης Σκρόνιας, τονίζοντας ότι οι παράμετροι που πρέπει να συντρέχουν για μια επιτυχημένη είσοδο στην αγορά της Ινδίας είναι η προσωπική επαφή, οι λογικές τιμές και η εύρεση σωστού τοπικού συνεργάτη, παρουσίασε τα πλεονεκτήματα και τις προκλήσεις της ινδικής αγοράς ως εξής:

 

Πλεονεκτήματα:

· Αυξανόμενος αριθμός καταναλωτών που ανήκουν σε μεσαία και ανώτερα εισοδήματα, οι οποίοι είναι διατεθειμένοι να δοκιμάσουν διαφορετικών ειδών διατροφές

· Αύξηση της αστικοποίησης και των εργαζόμενων γυναικών, δημιουργώντας έτσι νοικοκυριά με διπλά εισοδήματα

· Μικρή αλλά σταδιακή αναδιαμόρφωση του λιανικού εμπορίου τροφίμων, τόσο σε αστικές όσο και σε αγροτικές περιοχές

· Ανάπτυξη του τρόπου ζωής προσαρμοσμένου στη διατροφή, στοιχείο το οποίο δημιουργεί ευκαιρίες για νέα προϊόντα που χαρακτηρίζονται από την υψηλή διατροφική τους αξία

 

Προκλήσεις

· Αυστηρή νομοθεσία για βιοτεχνικά τρόφιμα, συστατικά και προσθετικά

· 29 κρατίδια με διαφορετικούς τελωνειακούς κανόνες

· Μεγάλη ποικιλία εγχώριων αγροτικών προϊόντων σε ανταγωνιστικές τιμές και προτιμήσεις για φρέσκα παραδοσιακά φαγητά

· Τοπική παραγωγή τροφίμων στα πρότυπα των δυτικών διατροφικών συνηθειών σε ανταγωνιστικές τιμές

· Υψηλοί δασμοί και υγειονομικές προδιαγραφές που δυσχεραίνουν τις εισαγωγές και τον ανταγωνισμό από άλλες χώρες

· Δυσκολία στην πρόσβαση σε μεγάλες αστικές και μη αστικές αγορές λόγω των περιορισμών στις υποδομές

· Υψηλός ανταγωνισμός από χώρες που είναι σε κοντινές αποστάσεις και έχουν πλεονεκτήματα μεταφοράς, όπως και χώρες με τις οποίες έχει υπογραφεί Προτιμησιακή Εμπορική Συμφωνία (Preferential Trade Agreement)

· Μη αναγνώριση των ενδείξεων γεωγραφικής προέλευσης

· Άγνοια των γευστικών ιδιαιτεροτήτων των ελληνικών προϊόντων

 

Τις δυσκολίες εξαγωγής κυρίως λόγω των φυτοϋγειονομικών απαιτήσεων, αλλά και τις προοπτικές μιας μεγάλης αγοράς για τα ελληνικά ακτινίδια παρουσίασε ο Πρόεδρος της ΖΕΥΣ Ακτινίδια ΑΕ, Δημήτρης Μανώσης, αναφερόμενος και στην προσωρινή λύση που έχει βρεθεί με τη βοήθεια και του ΣΕΒΕ στην εξαγωγή ακτινιδίων στην Ινδία, σε αναμονή της οριστικής διευθέτησης του ζητήματος. Τόνισε την ανάγκη υιοθέτησης και εφαρμογής «επιθετικής πολιτικής» αναφέροντας χαρακτηριστικά το παράδειγμα τη Ιταλίας, η οποία, ενώ κατείχε τη 2η θέση στον κατάλογο των προμηθευτών ακτινιδίου της Ινδίας, το 2018 βρέθηκε στην 8η, μία θέση παρακάτω από την Ελλάδα.

Στο πλαίσιο αυτής της πολιτικής υπογράμμισε ιδιαίτερα την ανάγκη για αλλαγή της νοοτροπίας παραγωγών και επιχειρήσεων και για συσπείρωση και συνέργειες στον κλάδο και ενημέρωσε για την πρωτοβουλία του ΣΕΒΕ για ίδρυση Εθνικής Διεπαγγελματικής Οργάνωσης Ακτινιδίου, η οποία ήδη λειτουργεί άτυπα με τη συμμετοχή των σημαντικότερων παραγωγών και τυποποιητών/διακινητών του κλάδου και θα συσταθεί τυπικά μόλις προχωρήσει το νέο εθνικό νομοθετικό πλαίσιο για τις αντίστοιχες οργανώσεις.

Την Αρχή των 3 As – Affordability – Availability – Adaptability υιοθέτησε η CHIPITA και σήμερα τα κρουασάν της εταιρείας είναι τοποθετημένα στα ράφια των ινδικών supermarkets και όχι μόνο.

Αυτή την Αρχή συνέστησε ότι θα πρέπει να ακολουθήσουν οι εξαγωγείς με ενδιαφέρον για την ινδική αγορά, o Director Joint Ventures της Chipita, Θεόδωρος Φούρλας.

 

Συγκεκριμένα, ανέφερε:

α. Affordability: η τιμή του προϊόντος θα πρέπει να είναι προσιτή για τον καταναλωτή, δίνοντας παραδείγματα προϊόντων όπως το γάλα (1 λίτρο/52 ρουπίες/0,65€) και τα μπισκότα (1 πακέτο μπισκότα 50γρ./10 ρουπίες/0,13€).

β. Availability: το προϊόν να είναι διαθέσιμο στον καταναλωτή χωρίς να είναι απαραίτητο να βρίσκεται σε όλη τη χώρα. Χαρακτηριστικά ανέφερε ότι, μόνο η πολιτεία στην οποία ανήκει η Βομβάη αριθμεί περίπου 130 εκατ. κατοίκους – η Βομβάη με τα περίχωρά της 25 εκατομμύρια! Οι δειγματοδιανομές είναι ένας ενδεδειγμένος τρόπος για να γνωρίσει ο τοπικός καταναλωτής το προϊόν. Οι άνθρωποι εκτιμούν ιδιαίτερα το γεγονός ότι μια εταιρεία είναι δίπλα τους και τους προσφέρει δωρεάν προϊόν. Εκτός από τις εκθέσεις και τα καταστήματα, οι δειγματοδιανομές συχνά αυτές γίνονται στην ύπαιθρο ή στο πλαίσιο των πολλών φεστιβάλ στη χώρα.

γ. Adaptability: προσαρμογή στον τρόπο λειτουργίας της αγοράς της χώρας και στις καταναλωτικές συνήθειες. Είναι σχεδόν σίγουρο ότι θα χρειαστεί τα προϊόντα να σχεδιαστούν και διαμορφωθούν ειδικά για τη χώρα. Κρίσιμος παράγοντας για μια επιτυχημένη παρουσία είναι ο Ινδός συνεργάτης με κύρος στην αγορά και δυνατό δίκτυο διανομής.

Κλείνοντας ο κ. Φούρλας επεσήμανε: Το εγχείρημα δεν είναι εύκολο, απαιτεί χρήμα, χρόνο και κόπο. Κάντε μελετημένες κινήσεις. Σεβαστείτε τη χώρα και εκείνη θα σας το ανταποδώσει.

Advertisement Macon
Advertisement
Advertisement TÜV Austria
Advertisement Aecom
Φωτογραφία αρχείου - Designed by Canva
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ18 ώρες ago

Εγκρίθηκε το έργο για νέο ξενοδοχείο στην Επίδαυρο – Τι θα περιλαμβάνει

To ακίνητο στην οδό Πειραιώς και Γερανίου 30 που θα μετατραπεί σε ξενοδοχείο - Πηγή: Blend Development
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ19 ώρες ago

Δύο νέα ακίνητα σε Λ. Συγγρού και Πειραιώς απέκτησε η Blend Development – Πώς θα μετατραπούν σε ξενοδοχεία

Φωτογραφία αρχείου - Πηγή: Canva Pro
ΕΜΠΟΡΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ & ΠΑΡΚΑ19 ώρες ago

Ξεκινούν σε Γουδή και Χαλάνδρι τα δύο πρώτα πιλοτικά καταστήματα efood local – Πώς θα αναπτυχθούν από το 2025

Hull Logistics Park - Πηγή: Streem Global Real Estate Developments
LOGISTICS2 ημέρες ago

Ολοκληρώνεται σε 18 μήνες η μεγάλη επένδυση logistics της H.I.G. στον Ασπρόπυργο – Ξεκινούν τα έργα εντός 5 μηνών

Η μικτή επένδυση κατοικιών και γραφείων της Noval Property στο Μετς - Εικόνα: Divercity Architects - Πηγή: Noval Property
REAL ESTATE2 ημέρες ago

Με σημαντική αύξηση των μισθωμάτων μπήκε το 2024 για τη Noval Property – Ποιές επενδύσεις προχωρά

Φωτό: Bizness.gr
RESIDENTIAL2 ημέρες ago

Νέο mega deal Lamda – Προκοπίου στο The Ellinikon – “Στα σκαριά” επένδυση μισού δισ. ευρώ για κατοικίες, γραφεία & εκπαιδευτικά ιδρύματα

Πηγή: Attica Bank
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ3 ημέρες ago

Εγκαινιάστηκε το Pearl Island, το πρώτο 5άστερο ξενοδοχείο της Χίου

Top Park Πάτρα - Πηγή: Trade Estates
ΕΜΠΟΡΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ & ΠΑΡΚΑ4 ημέρες ago

Αντίστροφη μέτρηση για το νέο retail park της Πάτρας – Τι θα περιλαμβάνει και πότε ολοκληρώνεται

Το Golden Hall - Πηγή: Eurokinissi / Παναγοπούλου Γεωργία
ΕΜΠΟΡΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ & ΠΑΡΚΑ4 ημέρες ago

Νέο ρεκόρ κερδοφορίας για τα 4 εμπορικά κέντρα της Lamda Development το 2024 – Πώς προχωρούν The Ellinikon Mall και Riviera Galleria

Ο οικιστικός πύργος Marina Tower στο Ελληνικό - Πηγή: Lamda Development
REAL ESTATE7 ημέρες ago

The Ellinikon: προχωρούν τα μεγάλα υπό κατασκευή έργα – Άγγιξαν ήδη τα 104 εκατ. ευρώ οι επενδύσεις το 2024

Top Park Πάτρα - Πηγή: Trade Estates
ΕΜΠΟΡΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ & ΠΑΡΚΑ4 ημέρες ago

Αντίστροφη μέτρηση για το νέο retail park της Πάτρας – Τι θα περιλαμβάνει και πότε ολοκληρώνεται

Το νέο HUB 26 Thessaloniki Office Complex στη Θεσσαλονίκη - Πηγή: Divercity Architects
ΚΤΙΡΙΑ ΓΡΑΦΕΙΩΝ2 εβδομάδες ago

Εγκαινιάζεται σήμερα το νέο “πράσινο” συγκρότημα γραφείων HUB 26 στη Θεσσαλονίκη

Η μεγάλη ανάπλαση της ΔΕΘ που θα μετονομαστεί σε ConfEx Park - Πηγή: ΔΕΘ - HELEXPO
REAL ESTATE2 εβδομάδες ago

Ενδιαφέρον της Dimand για την ανάπλαση της ΔΕΘ – Υπό ποιούς όρους θα συμμετέχει στο διαγωνισμό παραχώρησης

Φωτογραφία αρχείου - Πηγή: Canva
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ7 ημέρες ago

Νέο ξενοδοχείο 5 αστέρων βρίσκεται “στα σκαριά” στην Κύθνο

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΚΤΙΡΙΑ ΓΡΑΦΕΙΩΝ3 εβδομάδες ago

[VIDEO] Mε έναν όροφο την εβδομάδα “ψηλώνει” ο νέος ουρανοξύστης κατοικιών Riviera Tower στο Ελληνικό

Πηγή: Elatos Resort & Health Spa
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ1 εβδομάδα ago

“Πράσινο” για την επένδυση στο Elatos Resort στον Παρνασσό – Ποιός μεγάλος όμιλος επενδύει

Άποψη του Λαυρίου - Design by Canva Pro
RESIDENTIAL1 εβδομάδα ago

Τι αλλάζει στο Λαύριο με τη μεγάλη επένδυση “κορυφής” – Ποιό ακίνητο θα αξιοποιηθεί και ποιός ο ρόλος Dimand – Τράπεζας Πειραιώς

The Syndesis Hub - Πηγή: Ten Brinke
ΚΤΙΡΙΑ ΓΡΑΦΕΙΩΝ2 εβδομάδες ago

[VIDEO] Ξεκίνησε η επένδυση για το νέο κτίριο γραφείων The Syndesis Hub στο Ελληνικό

Promenade Heights - Πηγή: 314 Architecture Studio / Lamda Development
RESIDENTIAL1 εβδομάδα ago

[VIDEO] Δείτε τη νέα οικιστική επένδυση στη γειτονιά Little Athens στο Ελληνικό – Πώς θα γίνουν τα νέα Promenade Heights

Το νέο Hard Rock Hotel & Casino Athens στο Ελληνικό - Φωτό: Γιάννης Παναγόπουλος / Eurokinissi
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ3 εβδομάδες ago

“Πράσινο φως” για το νέο Πύργο με καζίνο και ξενοδοχείο στο Ελληνικό – Πώς εντάσσεται στο μεγάλο έργο του The Ellinikon

Promenade Heights - Πηγή: 314 Architecture Studio / Lamda Development
RESIDENTIAL1 εβδομάδα ago

[VIDEO] Δείτε τη νέα οικιστική επένδυση στη γειτονιά Little Athens στο Ελληνικό – Πώς θα γίνουν τα νέα Promenade Heights

Το ιστορικό ακίνητο του ΦΙΞ στη Δυτική Θεσσαλονίκη - Φωτό: ΜΟΤΙΟΝΤΕΑΜ/ΒΕΡΒΕΡΙΔΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ
REAL ESTATE1 εβδομάδα ago

Πώς τοποθετείται η Dimand με νέα ακίνητα στο κέντρο της Θεσσαλονίκης – Ποιά ακίνητα θα αξιοποιήσει

The Syndesis Hub - Πηγή: Ten Brinke
ΚΤΙΡΙΑ ΓΡΑΦΕΙΩΝ2 εβδομάδες ago

[VIDEO] Ξεκίνησε η επένδυση για το νέο κτίριο γραφείων The Syndesis Hub στο Ελληνικό

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΚΤΙΡΙΑ ΓΡΑΦΕΙΩΝ3 εβδομάδες ago

[VIDEO] Mε έναν όροφο την εβδομάδα “ψηλώνει” ο νέος ουρανοξύστης κατοικιών Riviera Tower στο Ελληνικό

Το έργο ανάπλασης στο ακίνητο ΦΙΞ στη Δυτική Θεσσαλονίκη - Πηγή: Dimand
ΚΤΙΡΙΑ ΓΡΑΦΕΙΩΝ3 εβδομάδες ago

[VIDEO] Δείτε τις 2 μεγάλες επενδύσεις της Dimand στη Δυτική Θεσσαλονίκη

To ακίνητο προς αξιοποίηση στην Ιερά Οδό 61 - Πηγή: Ten Brinke
ΕΜΠΟΡΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ & ΠΑΡΚΑ4 εβδομάδες ago

[VIDEO] “Στα σκαριά” η νέα εμπορική επένδυση της Ten Brinke στην Ιερά Οδό – Σε ποιό ακίνητο θα γίνει

H οικιστική επένδυση Pinea Living στο Νέο Ηράκλειο - Πηγή: Ten Tec
RESIDENTIAL4 εβδομάδες ago

[VIDEO] Προχωρά η νέα οικιστική επένδυση Pinēa Living στο Νέο Ηράκλειο – Ποιά εταιρεία επενδύει

Το νέο κτίριο logistics που κατασκευάζει η Ten Brinke στη Μαγούλα - Πηγή: Ten Brinke
LOGISTICS1 μήνα ago

[VIDEO] Σε εξέλιξη η επένδυση logistics της Ten Brinke στη Μαγούλα

The Grid - Πηγή: ΤΕΡΝΑ
ΚΤΙΡΙΑ ΓΡΑΦΕΙΩΝ1 μήνα ago

[VIDEO] Στο νέο “πράσινο” κτίριο γραφείων The Grid στο Μαρούσι θα μετακομίσει η EY το 2026

Το Logistics Park της BriQ Properties στον Ασπρόπυργο - Πηγή: BriQ Properties
LOGISTICS2 μήνες ago

[VIDEO] Προχωρά η επένδυση logistics της BriQ στον Ασπρόπυργο

TRENDING