Connect with us

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Αττική Οδός: Αυξάνεται η κυκλοφορία, τι γίνεται με το τμήμα Μεταμόρφωση-Δ.Πλακεντίας

Avatar

Published

on

Αττική Οδός

Με σταθερούς ρυθμούς ανακάμπτει η κυκλοφορία στην Αττική Οδό. Ωστόσο ακόμα και έτσι από το 2015 μέχρι το 2019, ο αυτοκινητόδρομος έχει ανακτήσει περίπου το 20% των απωλειών της πενταετίας 2010-2015. Σύμφωνα με διαθέσιμα στοιχεία που έχει το ypodomes.com, σε αυτή την περίοδο «χάθηκαν» από τον οδικό άξονα 110.000 και πλέον οχήματα ανά ημέρα δηλαδή το 35% της συνολικής του κίνησης. Σε αριθμούς από το εντυπωσιακό 307.300 του 2009 πέσαμε στο 196.960 του 2014 που αποτέλεσε και τη χρονιά ναδίρ.

ΣΤΑΘΕΡΗ ΑΝΟΔΟΣ

Από το 2015 και μετά ξεκίνησε η σταθερή άνοδος με αποτέλεσμα το 2018 να δούμε 226.035 οχήματα και φέτος στο πρώτο εννιάμηνο μία πιο γοργή άνοδο με 234.210 οχήματα, πράγμα που φανερώνει την ανάκαμψη στην κυκλοφορία.

Ωστόσο η άνοδος αυτή, συνοδεύτηκε και από σημάδια κυκλοφοριακού κορεσμού στο τμήμα Μεταμόρφωση-Δουκίσσης Πλακεντίας. Ειδικά φέτος τις ώρες αιχμής (κυρίως πρωινές) σε αυτό το τμήμα οι ταχύτητες είναι ιδιαίτερα χαμηλές και σε κάποιες λίγες περιπτώσεις ζήσαμε και ουρές οχημάτων.

Αυτή η τάση συναντάται εξάλλου σε όλους τους μεγάλους οδικούς άξονες της χώρας και μαρτυρά την μεγάλη επιστροφή του έλληνα στο τιμόνι του ι.χ. του.

Στην περίπτωση της Αττικής Οδού, αυτό που κρατάμε είναι πως υπάρχει σταδιακή ανάκαμψη, όχι όμως αντίστοιχη με την πτώση της προηγούμενης πενταετίας. Το ισοζύγιο το φανερώνει μιας και το -110.000 (2010-2014) με το +38.000 (2015-2019) δείχνει ότι θα χρειαστούν τουλάχιστον 3-4 καλές χρονιές ακόμα για να πιαστεί ο αριθμός ρεκόρ των 307 χιλιάδων οχημάτων του 2009. Θα φτάσουμε δηλαδή στο τέλος της χρονικής διάρκειας της σημερινής παραχώρησης.

ΠΩΣ ΘΑ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΤΕΙ ΤΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ΚΟΡΕΣΜΟΥ;

Ένα από τα κρίσιμα συμπεράσματα βάσει των παραπάνω, είναι πως εφόσον συνεχιστεί αυτή η ανοδική πορεία, τα φαινόμενα κορεσμού, ιδιαίτερα στο κεντρικό τμήμα της Αττικής Οδού από την Μεταμόρφωση μέχρι τη Δουκίσσης Πλακεντίας θα είναι πιο συχνά και πιο μεγάλα σε διάρκεια.

Πως μπορεί λοιπόν να αντιμετωπιστεί αυτή η τάση; Αν γυρίσουμε πίσω το χρόνο, συγκεκριμένα 10 χρόνια, τότε υπήρχε μία ενδιαφέρουσα πρόταση. Αφορούσε ένα νέο υπόγειο άξονα χωρίς εξόδους, σε αυτό το τμήμα που θα εξυπηρετούσε τη διαμπερή κυκλοφορία. Δηλαδή τα οχήματα εκείνα που δεν θα έβγαιναν από τον αυτοκινητόδρομο σε αυτούς τους κόμβους. Αυτό θα «έσβηνε» μεγάλο μέρος από το καθημερινό κυκλοφοριακό και θα μεγάλωνε εντυπωσιακά την χωρητικότητα του άξονα σε αυτό το τμήμα, που είναι ομολογουμένως και ο αδύναμος κρίκος του αυτοκινητόδρομου. Όπως ίσως θυμάστε η πρόταση αυτή δεν προχώρησε ποτέ.

Μία άλλη εναλλακτική πρόταση, στα πλαίσια του διαλόγου για την αντιμετώπιση του φαινομένου, ήταν φέτος σε μία εσπερίδα του ΣΕΣ, όταν αναφέρθηκε πως θα μπορούσε με κάποιες μετατροπές στον υφιστάμενο άξονα να προστεθεί μία τέταρτη λωρίδα από την Μεταμόρφωση μέχρι τη Δουκίσσης Πλακεντίας. Αυτή η πρόταση θα έδινε μία μεγάλη ανάσα, όμως μοιραία, θα ήταν απλά ένα «χάπι» μέχρι να γεμίσει και πάλι με οχήματα ο δρόμος.

Είναι μία πιο πραγματιστική προσέγγιση που μπορεί να λειτουργήσει μέχρι να ληφθούν πιο δραστικές αποφάσεις για το μέλλον του συγκεκριμένου τμήματος.

Πλέον η μέση κυκλοφορία τις καθημερινές έχει φτάσει τις 256.000 οχήματα (τη σεζόν 1.9.18-30.9.19) και η Παρασκευή είναι παραδοσιακά η πιο δυνατή μέρα της εβδομαδας. Εδώ πλησιάζουμε πιο γρήγορα το απόλυτο ρεκόρ αλλά και τον απόλυτο κορεσμό.

ΟΙ ΕΠΕΚΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΤΟ ΤΜΗΜΑ ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗ-Δ.ΠΛΑΚΕΝΤΙΑΣ

Ένα από τα πιο χρήσιμα συμπεράσματα που μας δίνουν τα παραπάνω στοιχεία είναι πως στο μέλλον της Αττικής Οδού θα πρέπει να ληφθεί υπόψη το «πυρηνικό τμήμα» της, από τη Μεταμόρφωση μέχρι τη Δ.Πλακεντίας. Πόσο περισσότερη κίνηση μπορεί να αντέξει μέχρι το απόλυτο μποτιλιάρισμα; Το ζήσαμε την περίοδο 2007-2009 και οδεύουμε ολοταχώς για επανάληψη.

Αυτή την περίοδο που γίνεται όλη η ζύμωση για την επόμενη μέρα της Αττικής Οδού, για τις επεκτάσεις και για το γενικότερο μέλλον του άξονα, είναι πολύ σημαντικό να τεθούν στο τραπέζι στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και τα αδύναμα σημεία του αυτοκινητόδρομου.

 

Πηγή: ypodomes.com

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Το Υπουργείο Τουρισμού μεταβαίνει στη «NO Plastic» εποχή

bizness.gr

Published

on

Αντικατάσταση πλαστικού

Στο πλαίσιο της μετάβασης στη «NO Plastic» εποχή και συμμετέχοντας στη μεγάλη προσπάθεια για ένα πιο βιώσιμο περιβάλλον, τοποθετήθηκαν ειδικοί κάδοι ανακύκλωσης σε επιλεγμένους “friendly” χώρους του Υπουργείου, όπου συνήθως συγκεντρώνονται οι εργαζόμενοι, όπως η κουζίνα, τα meeting room και όπου θα υπάρχει σήμανση το μήνυμα «φιλικός προς το περιβάλλον εργασίας χώρος».

Με το μήνυμα «Γίνε εσύ η αλλαγή που θέλεις να δεις στο περιβάλλον σου», το Υπουργείο Τουρισμού ξεκινά πρόγραμμα δράσεων δύο ταχυτήτων, αρχικά με μία τρίμηνη φάση «εκπαίδευσης» και ενημέρωσης εργαζομένων και στη συνέχεια με την πλήρη μετάβαση στη νέα εποχή.

Παράλληλα, θα διανεμηθούν στους εργαζόμενους ενημερωτικά έντυπα σχετικά με τη μείωση και κατάργηση του πλαστικού μίας χρήσης στην καθημερινότητα και θα ενημερωθούν οι Διευθυντές του Υπουργείου αλλά και το προσωπικό καθαριότητας για τις δυνατότητες ανακύκλωσης, ενώ θα υπάρχει στο εξής και η ένδειξη «Plastic Free Zone» στα e-mails του Υπουργείου.

Σε δεύτερη φάση δημιουργεί τις δικές του ιστορίες-παραδείγματα μηνιαίου εθελοντισμού και καλής πρακτικής κοινωνικής ανταποδοτικότητας (όπως με τα πλαστικά καπάκια που μαζεύονται ανά μήνα), με σκοπό να προσφέρει σε κοινωνικές δράσεις.

Με αυτόν τον τρόπο, όπως δήλωσε ο Υπουργός κ. Χάρης Θεοχάρης, το Υπουργείο δίνει τον τόνο και το μήνυμα μιας νέας βιώσιμης εποχής, μιας εποχής απαλλαγμένης από το πλαστικό συμβάλλοντας με τον τρόπο του στην καλλιέργεια περιβαλλοντικής συνείδησης.

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για το νέο ασφαλιστικό νομοσχέδιο

bizness.gr

Published

on

Ασφάλιση

Έως το τέλος του μήνα αναμένεται να τεθεί υπό διαβούλευση το νέο ασφαλιστικό νομοσχέδιο του Υπουργείου Εργασίας, το οποίο θα αναδιαμορφώσει σημαντικά το καθεστώς ασφάλισης των ελευθέρων επαγγελματιών και αυτοαπασχολούμενων επιστημόνων (δικηγόροι, μηχανικοί κλπ.).

Ειδικότερα, όπως επισημαίνεται στη στήλη «Φοροδοξίες» της Grant Thornton, αναμένεται ότι οι ασφαλιστικές εισφορές των μη μισθωτών θα αποσυνδεθούν από το εισόδημα των τελευταίων, με το οποίο συναρτώνται σήμερα υπό το καθεστώς του Ν.4387/2016. Το νέο σύστημα αναμένεται να προβλέπει την ασφάλιση και καταβολή εισφορών ανά επίπεδο ασφάλισης, κατά τα πρότυπα του προηγούμενου καθεστώτος, με τη διαφορά ότι οι ασφαλισμένοι θα επιλέγουν, κάθε χρόνο, ελεύθερα το επίπεδο στο οποίο επιθυμούν να υπαχθούν, ανεξάρτητα από τα έτη ασφάλισής τους.

Τα επίπεδα αναμένεται να είναι πέντε, με το μικρότερο να περιλαμβάνει μηνιαίες εισφορές ύψους 210 ευρώ και το μεγαλύτερο εισφορές ύψους 566 ευρώ. Ένα έκτο, εισαγωγικό επίπεδο ασφάλισης με μηνιαίες εισφορές ύψους 126 ευρώ, θα είναι διαθέσιμο αποκλειστικά για νέους επαγγελματίες, δηλαδή για όσους έχουν έως πέντε έτη ασφάλισης.

Χρόνος Προσαύξησης περιουσίας σε περίπτωση τραπεζικού εμβάσματος

Κρίσιμος δεν είναι, καταρχήν, ο χρόνος διενέργειας του εμβάσματος σε τραπεζικό λογαριασμό, αλλά ο χρόνος κατά τον οποίο προκύπτει ότι πραγματικά εισήχθη το ποσό αυτό στην περιουσία του δικαιούχου του λογαριασμού. Ειδικά, στην περίπτωση μεταφοράς χρηματικού ποσού από τραπεζικό λογαριασμό του φορολογουμένου σε άλλον τραπεζικό λογαριασμό του ίδιου προσώπου, στον οποίο δεν υπάρχει συνδικαιούχος, η μεταφορά δεν μπορεί να θεωρηθεί ότι επαυξάνει την περιουσία του.

Ως χρόνος προσαύξησης στην περίπτωση αυτή, εξετάζεται είτε ο χρόνος κατάθεσης του ποσού στον λογαριασμό από τον οποίο έγινε το έμβασμα, είτε προγενέστερος χρόνος κατά τον οποίο προκύπτει ότι εισήλθε το ποσό στην περιουσία του φορολογουμένου (ΣτΕ 884/2016, ΣτΕ 1587/2019).

Κοινός λογαριασμός μεταξύ συγγενών

Το χρηματικό ποσό που εισέρχεται στον κοινό λογαριασμό και το οποίο δεν καλύπτεται από εισοδήματα που έχουν δηλώσει στη φορολογική αρχή οι συνδικαιούχοι του λογαριασμού, μπορεί να θεωρηθεί ότι συνιστά εισόδημα κάποιου συγκεκριμένου συνδικαιούχου του λογαριασμού, λαμβάνονται υπόψη διάφορα στοιχεία της υπόθεσης.

Μεταξύ των στοιχείων αυτών είναι η μεταφορά χρηματικού ποσού από το λογαριασμό αυτό σε ατομικό τραπεζικό λογαριασμό του ελεγχόμενου συνδικαιούχου ή σε τραπεζικό λογαριασμό εταιρείας, στην οποία αυτός είναι μέτοχος ή σε λογαριασμό τρίτου προσώπου με το οποίο αυτός έχει επαγγελματική συνεργασία, επίσης η αφαίρεση από τον κοινό λογαριασμό χρημάτων για την κάλυψη αγορών που έγιναν μέσω χρεωστικής ή πιστωτικής κάρτας του συγκεκριμένου συνδικαιούχου (Διοικ. Πρωτ. Αθηνών 13510/2019).

Απαλλαγή από την καταβολή τέλους επιτηδεύματος

Σε περίπτωση διακοπής της δραστηριότητας και εκ νέου έναρξης εργασιών στην ίδια κατ΄ αντικείμενο δραστηριότητα, αυτή δεν θεωρείται ως νέα έναρξη, και ο επαγγελματίας δικαιούται απαλλαγής για τον χρόνο που υπολείπεται μέχρι τη συμπλήρωση της πενταετίας χωρίς να λαμβάνεται υπόψη ο χρόνος μέχρι την διακοπή των εργασιών.

Σημειώνεται ότι ο προσδιορισμός άσκησης της ίδιας ή διαφορετικής κατ’ αντικείμενο επαγγελματικής δραστηριότητας διενεργείται από τη Φορολογική Διοίκηση συγκρίνοντας τα τέσσερα πρώτα ψηφία των σχετικών Κ.Α.Δ., λαμβάνοντας υπόψη όλες τις προηγούμενες τυχόν ενάρξεις και διακοπές εργασιών επαγγελματικής δραστηριότητας που έχουν πραγματοποιηθεί. Πρόκειται για την απαλλαγή που παρέχεται κατά την πρώτη πενταετία από την πρώτη έναρξη των εργασιών τους, για όσους ασκούν ελεύθερο επάγγελμα. Εν προκειμένω η περίπτωση αφορούσε νομικές και συμβολαιογραφικές υπηρεσίες (ΔΕΔ Αθηνών 3188/2019).

Δικαίωμα έκπτωσης ΦΠΑ γενικών εξόδων

Σύμφωνα με Νομολογία του Δικαστηρίου της Ε.Ε. δεν απαιτείται ευθεία και άμεση σχέση μεταξύ συγκεκριμένης πράξης εισροών και μιας ή περισσότερων πράξεων εκροών που παρέχουν δικαίωμα έκπτωσης, εφόσον το κόστος των επίμαχων υπηρεσιών αποτελεί μέρος των γενικών εξόδων του υποκειμένου στον φόρο.

Στην περίπτωση αυτή το κόστος θα πρέπει να αποτελεί συστατικό στοιχείο της τιμής των παρεχόμενων αγαθών ή υπηρεσιών του υποκειμένου και να τελεί σε ευθεία και άμεση σχέση με το σύνολο της οικονομικής δραστηριότητας του υποκειμένου (Απόφαση ΔΕΕ Ryanair C-249/17).

Έκπτωση Φ.Π.Α. σε περίπτωση απώλειας των παραστατικών

Στην περίπτωση κατά την οποία στο διενεργούμενο έλεγχο δεν προσκομίζονται, λόγω απώλειας τα τιμολόγια ή τα στοιχεία που επέχουν θέση τιμολογίου και επί των οποίων στηρίζεται το δικαίωμα έκπτωσης του ΦΠΑ, ο ΦΠΑ θα εκπίπτει υπό προϋποθέσεις.

Σημαντικό είναι να αποδεικνύεται ότι ο φορολογούμενος κατά τον κρίσιμο χρόνο που γεννήθηκε το δικαίωμα έκπτωσης ΦΠΑ κατείχε τα αντίστοιχα στοιχεία όπως φωτοαντίγραφα των στοιχείων, συγκεντρωτικές καταστάσεις προμηθευτών, στελέχη των στοιχείων των αντισυμβαλλομένων εκδοτών, σχετικές καταχωρίσεις στα βιβλία τους, αντίστοιχες αποδόσεις ΦΠΑ (Δ/νση ΦΠΑ – έγγραφο 1056290/779/2005).

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Ψηφίστηκε ως νέα Πρόεδρος της Δημοκρατίας η Αικατερίνη Σακελλαροπούλου

bizness.gr

Published

on

Αικατερίνη Σακελλαροπούλου

Με 261 ψήφους υπέρ και μόλις 30 «παρών», επί σώματος 291 παρισταμένων βουλευτών, υπερψηφίστηκε στην Ολομέλεια της Βουλής η Αικατερίνη Σακελλαροπούλου ως νέα Πρόεδρος της Δημοκρατίας.

Έτσι, η πρώην Πρόεδρος του Συμβουλίου της Επικρατείας καθίσταται κι επισήμως, η πρώτη γυναίκας ΠτΔ στην ιστορία της ελληνικής Δημοκρατίας.

Σημειώνεται, ότι η ορκωμοσία της κας. Σακελλαροπούλου θα λάβει χώρα στις 13 Μαρτίου 2020, ημερομηνία κατά την οποία θα διαδεχθεί και τυπικά στον Προεδρικό θώκο τον απερχόμενο ΠτΔ, κ. Προκόπη Παυλόπουλο.

Continue Reading
Advertisement

Trending