Connect with us

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Αυξάνεται η παγκόσμια κατανάλωση snacks – Ποιές αλλαγές προκάλεσε η πανδημία

bizness.gr

Published

on

Πηγή: Unsplash

Τον ρόλο των σνακ στη ζωή των καταναλωτών σε όλο τον κόσμο εξετάζει έρευνα Mondelēz International. Η έρευνα State of Snacking αποκαλύπτει τάσεις και δεδομένα σχετικά με την αλλαγή συμπεριφοράς των καταναλωτών, συμπεριλαμβανομένων των διατροφικών συνηθειών, των τάσεων των αγορών και της αυξανόμενης σημασίας της προσεκτικής κατανάλωσης σνακ στη διάρκεια της πανδημίας του Covid-19.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, σχεδόν 9 στους 10 ενήλικες παγκοσμίως (88%) δηλώνουν ότι καταναλώνουν σνακ περισσότερο (46%) ή το ίδιο (42%) κατά τη διάρκεια της πανδημίας από ό, τι πριν, με τους millennials (όσοι γεννήθηκαν μετά το 1980 έως και το 2000) και εκείνους που εργάζονται από το σπίτι αυτή τη στιγμή να δηλώνουν ότι προτιμούν σνακ κατά τη διάρκεια των γευμάτων (70% και 67%, αντίστοιχα).

Περισσότεροι από τους μισούς ερωτηθέντες λένε ότι τα σνακ ήταν «σανίδα σωτηρίας» κατά τη διάρκεια της πανδημίας (52%), ειδικά οι γονείς που εργάζονται από το σπίτι (69%). Το σνακ είναι, σύμφωνα με την έρευνα, ένα αντίδοτο στη μοναξιά και ένα μέσο σύνδεσης, καθώς 3 στους 4 ενήλικες παγκοσμίως έχουν συνδεθεί με άλλους μέσω φαγητού τους τελευταίους 6 μήνες (77%), συμπεριλαμβανομένης της δημιουργίας σνακ από κοινού (40%), προσφέροντας ένα σνακ ως δώρο (31%) ή της πραγματοποίησης αγορών τροφίμων για κάποιον που δεν μπορούσε να πάει μόνος του (29%).

Επίσης, οι καταναλωτές συνεχίζουν να τονίζουν τη σημασία των σνακ που τους επιτρέπουν να απολαμβάνουν έναν υγιέστερο τρόπο ζωής και να ενισχύουν τη ψυχική τους ευεξία. Ειδικότερα, το σνακ στο σπίτι παρέχει στους καταναλωτές περισσότερες ευκαιρίες για συνετή κατανάλωση σνακ, με τα δύο τρίτα (66%) των ερωτηθέντων να σημειώνουν ότι έχουν πλέον μεγαλύτερο έλεγχο στα μεγέθη των μερίδων τους και ότι τώρα γνωρίζουν περισσότερο τα σνακ που χρειάζεται το σώμα τους (64%). Τα σνακ τρέφουν επίσης το «σώμα, το μυαλό και την ψυχή τους κατά τη διάρκεια αυτών των περίεργων καιρών» (64%), με προτεραιότητα σε σνακ που ενισχύουν την τόνωση (56%), και σχεδόν τα δύο τρίτα των ερωτηθέντων σημείωσαν ότι τα σνακ έδωσαν στον εαυτό τους «πολλές ωραίες στιγμές που χρειάζονταν» (65%).

Η παγκόσμια κατανάλωση σνακ αυξάνεται

Η έρευνα της Mondelēz International έδειξε ότι η κατανάλωση σνακ σε όλο τον κόσμο, που ήταν ήδη μια ταχέως αυξανόμενη συμπεριφορά, επιταχύνθηκε λόγω του περισσότερου χρόνου που περνούν στο σπίτι οι καταναλωτές. Ταυτόχρονα, η πλειονότητα των ερωτηθέντων βλέπει το σνακ ως αυξανόμενο μέρος της καθημερινής τους ζωής στο μέλλον

Σχεδόν τα δύο τρίτα πιστεύουν ότι η τρέχουσα πανδημία θα έχει μακροπρόθεσμη επίδραση στον τρόπο με τον οποίο καταναλώνουμε σνακ ως κοινωνία (65%). Σχεδόν τα δύο τρίτα των ενηλίκων παγκοσμίως λένε ότι σκοπεύουν να συνεχίσουν να τρώνε μικρά σνακ στη διάρκεια της ημέρας, σε αντίθεση με λιγότερα μεγάλα γεύματα (64%).

Έξι στους δέκα μοιράστηκαν ότι το σνακ θα είναι μέρος της «νέας κανονικότητας» τους ακόμη και μετά τη λήξη της πανδημίας (58%).

Οι καταναλωτές βλέπουν το σνακ ως σημαντική πηγή ανακούφισης, σύνδεσης και κοινωνικοποίησης, ειδικά κατά τη διάρκεια του προηγούμενου έτους. Η παρηγοριά είναι ο κορυφαίος παράγοντας κατανάλωσης σνακ φέτος, καθώς περισσότεροι από τους μισούς ενήλικες παγκοσμίως αγοράζουν με μια νοσταλγική τάση μάρκες σνακ από την παιδική τους ηλικία (53%) και σνακ που φέρνουν πίσω καλές αναμνήσεις (59%) κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

Τα δύο τρίτα των ερωτηθέντων αναφέρουν ότι ο χρόνος που καταναλώνουν σνακ είναι μία από τις λίγες στιγμές ηρεμίας (64%) και φωτεινή στιγμή στην ημέρα τους (63%), συμπεριλαμβανομένων των τριών τετάρτων των γονέων που εργάζονται από το σπίτι (76% και 75%, αντίστοιχα).

Η κατανάλωση σνακ προσφέρει επίσης στιγμές ικανοποίησης και ηρεμίας, με την πλειονότητα των ερωτηθέντων να σημειώνουν ότι βοήθησε να τους αποσπάσει την προσοχή από μια δύσκολη χρονιά.

Το 66% σημείωσε ότι «Το σνακ είναι μια από τις λίγες πηγές επιβράβευσης και ικανοποίησης στη μέρα μου», ενώ το 65% πιστεύει ότι το σνακ τους έδωσε τις απαραίτητες στιγμές στον εαυτό τους τους τελευταίους μήνες.

Καθώς η κατανάλωση σνακ αυξάνεται, παράλληλα επικεντρώνεται και σε υγιή προϊόντα και συστατικά. Περισσότεροι από τους μισούς ενήλικες παγκοσμίως έχουν βασιστεί σε σνακ για διατροφή κατά τη διάρκεια της πανδημίας (54%), βεβαιώνοντας ότι τα σνακ θρέφουν το σώμα, το μυαλό και την ψυχή τους κατά τη διάρκεια αυτής της περίεργης περιόδου (64%). Η πλειοψηφία επίσης κάνει πιο συνετή κατανάλωση σνακ στο σπίτι, λέγοντας ότι επικεντρώνονται περισσότερο στα σνακ που τρώνε αυτές τις μέρες (57%) και ότι έχουν περισσότερο έλεγχο στις μερίδες που τρώνε επειδή καταναλώνουν στο σπίτι πιο συχνά (66%).

Οι καταναλωτές, σύμφωνα με την έρευνα, επιλέγουν το διαδίκτυο για τις αγορές τους. Συγκεκριμένα, σχεδόν οι μισοί ερωτηθέντες αγοράζουν διαδικτυακά. Οι μισοί από τους ενήλικες παγκοσμίως λένε ότι έχουν αρχίσει να αγοράζουν σνακ στο διαδίκτυο πιο συχνά από ό,τι στο κατάστημα ή offline (47%), με 7 στους 10 να σχεδιάζουν να συνεχίσουν να ψωνίζουν σνακ στο διαδίκτυο μόλις τελειώσει η πανδημία (69%). Η πλειοψηφία λέει ότι η πανδημία έχει αναδείξει περισσότερους τρόπους για να πάρουν σνακ από ό,τι γνώριζαν ότι υπήρχαν πριν (57%), συμπεριλαμβανομένων 3 στους 10 που έχουν ανακαλύψει νέα σνακ στα κοινωνικά δίκτυα για να δοκιμάσουν (28%).

Η φιλόδοξη βιομηχανία ηλεκτρικών οχημάτων Next.e.GO Mobile SE
ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΑ ΚΤΙΡΙΑ2 ημέρες ago

Σε ποιά πόλη προτάθηκε ήδη ακίνητο για τη μεγάλη επένδυση της Next.e.GO στην Ελλάδα

Η νέα Πολιτεία Καινοτομίας που θα κατασκευαστεί στο πρώην ακίνητο της ΧΡΩ.ΠΕΙ. στην Πειραιώς
ΚΤΙΡΙΑ ΓΡΑΦΕΙΩΝ2 ημέρες ago

Μεγάλο ενδιαφέρον και από το εξωτερικό για την Πολιτεία Καινοτομίας στη ΧΡΩ.ΠΕΙ.

Επεκτείνεται περαιτέρω στην Ελλάδα η ΙΚΕΑ από τον Όμιλο Fourlis
ΕΜΠΟΡΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ & ΠΑΡΚΑ3 ημέρες ago

Ανοίγει το νέο mini IKEA στον Πειραιά – Πλάνο επέκτασης στην Ελλάδα με τα “ΙΚΕΑ πόλης”

To κτίριο που στεγαζόταν η Kodak στο Μαρούσι
REAL ESTATE3 ημέρες ago

Ξεμπλοκάρουν οι 15 διαγωνισμοί για τα ακίνητα – φιλέτα της Ektasis Development

Το ιστορικό βιομηχανικό κτίριο της ΑΖΕΛ στον Πειραιά
REAL ESTATE3 ημέρες ago

Ξαναπαίρνουν ζωή 5 πρώην βιομηχανικά ακίνητα-φιλέτα στον Πειραιά

Το Κτήμα Τατοΐου από ψηλά - Φωτό: Λ. Μάλαμας
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ4 ημέρες ago

Ξενοδοχείο και spa μέσα στο Κτήμα Τατοΐου – Παρουσιάστηκε η μελέτη αξιοποίησης

Οι νέες εγκαταστάσεις logistics της Ν. ΚΑΡΠΑΘΙΟΣ Α.Ε. για τη Sarmed στον Ασπρόπυργο - Φωτό: Ν. ΚΑΡΠΑΘΙΟΣ Α.Ε.
LOGISTICS4 ημέρες ago

Συνεχίζει τις επενδύσεις logistics η Sarmed – Δείτε τη νέα αποθήκη στον Ασπρόπυργο

H Spiral Villa από την Omniview Design - Πηγή: Killada Hills / Omniview Design
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ5 ημέρες ago

Δείτε πώς θα γίνουν οι βίλες στη μεγάλη τουριστική επένδυση Killada Hills στην Αργολίδα

Costa Ofrynio: η περιοχή που θα γίνει η νέα τουριστική επένδυση - Φωτό: Όμιλος Κουρτίδη
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ5 ημέρες ago

Costa Ofrynio: η νέα τουριστική επένδυση στην Καβάλα – Τι περιλαμβάνει

To Piraeus Port Plaza στον Άγιο Διονύσιο Πειραιά
ΚΤΙΡΙΑ ΓΡΑΦΕΙΩΝ5 ημέρες ago

[VIDEO] Δείτε πώς θα γίνει το Piraeus Port Plaza στον Άγιο Διονύσιο

REAL ESTATE1 μήνα ago

Στα σκαριά νέα εντυπωσιακή Ισραηλινή επένδυση στο Παλαιό Φάληρο

Η καινοτόμα βιομηχανία ηλεκτρικών αυτοκινήτων Next.e.Go SE
REAL ESTATE3 εβδομάδες ago

Πού ψάχνει ακίνητο για το νέο εργοστάσιο ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα η Next.e.go SE

Το ιστορικό βιομηχανικό κτίριο της ΑΖΕΛ στον Πειραιά
REAL ESTATE3 ημέρες ago

Ξαναπαίρνουν ζωή 5 πρώην βιομηχανικά ακίνητα-φιλέτα στον Πειραιά

ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ7 μήνες ago

Νέα προσπάθεια για δημιουργία πίστας Φόρμουλα 1 στην Ελλάδα – Ποιά περιοχή βρίσκεται στο στόχαστρο

To νέο εμπορικό πάρκο Piraeus Retail Park της Ten Brinke
REAL ESTATE4 εβδομάδες ago

Οι 3 μεγάλες real estate επενδύσεις που θα αλλάξουν την εικόνα της Πειραιώς

Λίγο μετά την κατεδάφιση στο ακίνητο της ΒΙΣ
ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ4 εβδομάδες ago

Οι 3 νέοι εμπορικοί πόλοι που θα αλλάξουν τη Λεωφόρο Κηφισού

Το νέο The Cohort Athens στη Λιοσίων
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ3 εβδομάδες ago

Τα 9 νέα ξενοδοχεία του 2021 στην Αθήνα – Ποιά και πότε αναμένεται να ανοίξουν

Τα Αστέρια της Γλυφάδας από ψηλά
REAL ESTATE2 εβδομάδες ago

Από το Μαρούσι έως τη Βούλα και την Παλλήνη: 5 μεγάλες ιδιωτικές επενδύσεις που προχωρούν

Το κτίριο Pharos στο κέντρο του Πειραιά
RESIDENTIAL1 μήνα ago

Σε πλειστηριασμό βγαίνει το κτίριο Pharos στο κέντρο του Πειραιά

RESIDENTIAL4 εβδομάδες ago

4 εμβληματικά κτιριακά projects στην “Αθηναϊκή Ριβιέρα”

Advertisement

Trending