Connect with us

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Χ. Θεοχάρης: Στρατηγικός στόχος για τον τουρισμό το άνοιγμα στις αγορές Ασίας και ΗΠΑ

bizness.gr

Published

on

Ο Υπουργός Τουρισμού, Χάρης Θεοχάρης

Στην ανάγκη να υπάρξει τουριστική ανάπτυξη καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, αλλά και περαιτέρω ενίσχυση των ταξιδιωτικών εισπράξεων αναφέρθηκε ο Υπουργός Τουρισμού κ. Χάρης Θεοχάρης μιλώντας στο ραδιοφωνικό σταθμό «Παραπολιτικά 90.1 FM».

«Η στόχευσή μας είναι να πετύχουμε πολύ μεγαλύτερη αύξηση στα έσοδα που έρχονται από τον τουρισμό. Ο τουρισμός είναι από τους πρωταθλητές στην προσέλκυση επενδύσεων», είπε χαρακτηριστικά.

Τα βασικά σημεία της συνέντευξης του Υπουργού Τουρισμού κ. Χάρη Θεοχάρη στο ραδιοφωνικό σταθμό «Παραπολιτικά 90.1 FM»

Ποιος είναι ο σχεδιασμός για το χειμερινό τουρισμό

«Η χώρα μας είναι κατά 80% ορεινή, κάτι που δεν το γνωρίζουν πολλοί στο εξωτερικό και αυτό πρέπει να το επικοινωνήσουμε. Δηλαδή να συστήσουμε τη χώρα μας και ως ορεινό προορισμό, όχι μόνο ως χιονοδρομικό. Γιατί διαθέτει όμορφες διαδρομές για περίπατο, για αναρρίχηση, για ορειβασία, για καγιάκ και για άλλου είδους δραστηριότητες. Δηλαδή προσφέρει πολλές εναλλακτικές προτάσεις τουρισμού και για τους 12 μήνες του έτους».

Ποιοι οι στόχοι για τη νέα χρονιά

«Το προηγούμενο χρονικό διάστημα πετύχαμε σημαντική αύξηση στις αφίξεις των τουριστών. Αυτό από μόνο του είναι θετικό. Αλλά πρέπει να συνοδεύεται και από αντίστοιχη αύξηση των εσόδων. Πάνω σε αυτό εργαζόμαστε. Ο στόχος μας είναι να πετύχουμε διψήφιο ποσοστό αύξησης, στο τουριστικό συνάλλαγμα και στις εισπράξεις.

Για να γίνει αυτό πρέπει να στραφούμε σε αγορές που έχουν δυναμική και τουρίστες που έχουν την οικονομική δυνατότητα να ξοδέψουν περισσότερα. Τέτοιες αγορές είναι η Κίνα, όπου έχουμε θέσει ως στόχο να τετραπλασιαστεί ο αριθμός των Κινέζων τουριστών που επισκέπτονται τη χώρα. Δηλαδή το 2021 να προσελκύσουμε 500.000 Κινέζους τουρίστες. Άλλες δυναμικές αγορές είναι η Ινδία και οι ΗΠΑ. Ήδη 1,2 εκατομμύρια Αμερικανοί τουρίστες επισκέπτονται την χώρα μας ετησίως, αριθμό που θέλουμε να αυξήσουμε περαιτέρω. Στόχος μας είναι να καθιερωθούμε ως ένας κορυφαίος τουριστικός προορισμός όχι μόνο για τις Ευρωπαϊκές αγορές αλλά και για τις δυναμικές αγορές της Ασίας και της απέναντι πλευράς του Ατλαντικού».

Το άνοιγμα σε νέες αγορές, η αύξηση των ταξιδιωτικών εισπράξεων και η προσέλκυση τουριστών με υψηλό διαθέσιμο εισόδημα, αποτελεί στρατηγικό μας στόχο. Μέσω της υλοποίησης αυτών των στόχων θα έρθει η αύξηση στα τουριστικά έσοδα τα οποία συμβάλλουν στην ανάπτυξη της χώρας, όπως άλλωστε και οι επενδύσεις. Και ο τουρισμός είναι από τους πρωταθλητές στην προσέλκυση επενδύσεων».

Τι ανέφερε για τη «Λευκή Εβδομάδα»

«Δεν υπάρχει κάποια σκέψη στο Υπουργείο Τουρισμού για τις «λευκές εβδομάδες» και ούτε έχει γίνει τέτοιου είδους κουβέντα ακόμη. Δε λέω ότι δε θα είχε κάποιο ενδιαφέρον, αλλά για να μπορέσει να εξετάσει μια τέτοια πρόταση το Υπουργείο μας και το Υπουργείο Παιδείας, που είναι αρμόδιο, πρέπει να γίνουν οι απαραίτητες διαβουλεύσεις με την ΟΛΜΕ, με τους ξενοδόχους και με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς».

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Enterprise Greece: σχεδιάζονται νέα webinars για την αγορά των ΗΠΑ

bizness.gr

Published

on

Enterprise Greece

Ψηφιακές επιχειρηματικές συναντήσεις (Β2Β) και διαδικτυακά συνέδρια για τον κλάδο της έρευνας και της καινοτομίας στην αγορά των ΗΠΑ, αλλά και για Fνέες αγορές-στόχους σχεδιάζει από τον Σεπτέμβριο η Ελληνική Εταιρεία Επενδύσεων και Εξωτερικού Εμπορίου (Enterprise Greece), μετά την επιτυχημένη ολοκλήρωση της πρώτης σειρά διαδικτυακών εξαγωγικών συνεδρίων (webinars).

Τα διαδικτυακά συνέδρια που διοργάνωσε η Enterprise Greece, σε συνεργασία με τα αρμόδια Γραφεία Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων στην Ουάσιγκτον, στην Νέα Υόρκη και στο Σαν Φρανσίσκο απευθυνόταν σε στελέχη, κυρίως, ελληνικών μικρομεσαίων εξαγωγικών εταιρειών με ενδιαφέρον δραστηριοποίησης στην αγορά των ΗΠΑ.

Ο κύκλος αυτός, όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση, ξεκίνησε στις 11 Ιουνίου 2020 με το webinar «Doing Business in the USA – COVID 19 Challenges and Opportunities», το οποίο παρείχε στους συμμετέχοντες συνολική ενημέρωση για δραστηριοποίησή τους στην συγκεκριμένη αγορά, ενώ στις 24 Ιουνίου, εστίασε στον κλάδο των Τροφίμων και Αγροτικών Προϊόντων και στις 30 Ιουνίου, στον κλάδο της τεχνολογίας.

Επισημαίνεται ότι τα webinars δεν έχουν κόστος συμμετοχής και είναι ανοιχτά για όλους τους επιχειρηματίες και τα στελέχη στον χώρο των εξωστρεφών επιχειρήσεων.

Αναλυτικότερα, το webinar «Doing Business in the USA – COVID 19 Challenges and Opportunities-Focus on: Food & Agricultural products» διοργανώθηκε σε συνεργασία με το Γραφείο Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων Νέας Υόρκης και εστίασε σε θεματικές ενότητες όπως: η υφιστάμενη κατάσταση και οι προοπτικές εξαγωγής ελληνικών τροφίμων στην αγορά των ΗΠΑ, οι γενικότερες τάσεις και εξελίξεις στην premium αγορά τροφίμων στις ΗΠΑ στην μετά-πανδημίας εποχή, οι προοπτικές στον κλάδο λιανικού εμπορίου τροφίμων και οι αντίστοιχες στον κλάδο του ηλεκτρονικού εμπορίου. Στο webinar αυτό εγγράφηκαν να παρακολουθήσουν 173 εκπρόσωποι εταιρειών του κλάδου και θεσμικών φορέων.

Ο προϊστάμενος του Γραφείου ΟΕΥ Νέας Υόρκης, Γιώργος Μιχαηλίδης, χαιρέτησε την πρωτοβουλία και εστίασε στην περαιτέρω δικτύωση της ελληνικής εξαγωγικής κοινότητας, με την αξιοποίηση της σύγχρονης τεχνολογίας. Σε ότι αφορά δε στις δυνατότητες και προοπτικές βελτίωσης των εξαγωγικών επιδόσεων ελληνικών τροφίμων στην αγορά των ΗΠΑ, τις χαρακτήρισε εξαιρετικές, υπό την προϋπόθεση ωστόσο υλοποίησης σοβαρών, άρτια οργανωμένων και μακρόπνοων εθνικών προγραμμάτων μάρκετινγκ, που θα καταστήσουν τα ποιοτικά ελληνικά τρόφιμα ευρύτερα γνωστά στον μέσο Αμερικάνο καταναλωτή. Υπογράμμισε επίσης τις ευκαιρίες που διανοίγονται στον κλάδο του ηλεκτρονικού εμπορίου, ιδίως δε για μικρές/μικρομεσαίες εταιρείες που δεν δύνανται να χρηματοδοτήσουν υψηλού κόστους εκστρατείες προβολής/προώθησης των προϊόντων τους.

Τεχνολογία και καινοτομία

Το webinar Doing Business in the US-COVID 19 Challenges and Opportunities του Σαν Φρανσίσκο εστίασε στον κλάδο της τεχνολογίας και της καινοτομίας και  διοργανώθηκε σε συνεργασία με την προϊσταμένη του Γραφείου Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων του γενικού προξενείου της Ελλάδας στον ‘Αγιο Φραγκίσκο, Δάφνη Βιτσικουνάκη, γραμματέα ΟΕΥ Α’.

Το webinar είχε 197 εγγεγραμμένους εκπροσώπους εταιρειών του κλάδου και θεσμικούς φορείς, ενώ εναρκτήριο χαιρετισμό απηύθυνε η αντικυβερνήτης της Καλιφόρνια, πρώην πρέσβης των ΗΠΑ στην Ουγγαρία, Ελληνοαμερικανίδα, Eleni Kounalakis.

Η κ. Βιτσικουνάκη αναφέρθηκε στις πρόσφατες εξαγορές των ελληνικών εταιρειών Think Silicon και Softomotive, εν μέσω της πανδημίας, και τόνισε ότι «καταδεικνύουν το ολοένα και αυξανόμενο ενδιαφέρον που προσελκύει το οικοσύστημα νεοφυών εταιρειών της Ελλάδας από το εξωτερικό.

Το webinar που πραγματοποιήθηκε εστίασε στις επιπτώσεις του κορονοϊού και τις τρέχουσες εξελίξεις στο παγκόσμιο επίκεντρο της καινοτομίας, την Silicon Valley. Οι ενδιαφερόμενες ελληνικές επιχειρήσεις τεχνολογίας είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν για τις ιδιαιτερότητες της τοπικής αγοράς και τις συναφείς στρατηγικές επιτυχούς εισόδου. Η αξιοποίηση του ελληνικού στοιχείου που δραστηριοποιείται δυναμικά στον τομέα της τεχνολογίας/καινοτομίας στην περιοχή οφείλει να αποτελέσει προτεραιότητα, καθώς δύναται να προσφέρει καθοριστικής σημασίας στήριξη στις ελληνικές startups».

Η Μπέττυ Αλεξανδροπούλου, εντεταλμένη σύμβουλος και εκτελεστικό μέλος του ΔΣ της Enterprise Greece, προχώρησε στην ακόλουθη δήλωση: «Η προώθηση των ελληνικών προϊόντων και η περαιτέρω διεθνοποίηση των ελληνικών επιχειρήσεων, γίνεται ακόμα πιο επιτακτική στην παρούσα χρονική συγκυρία, αφού συνιστά απάντηση στις οικονομικές επιπτώσεις της πανδημίας. Για τον λόγο αυτό, το Enterprise Greece αξιοποιώντας τις νέες ψηφιακές δυνατότητες του Οργανισμού, ξεκίνησε μία σειρά webinars σε συνεργασία με τα Γραφεία Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων του ΥΠΕΞ στο εξωτερικό, που στοχεύουν στην ενημέρωση των εξαγωγέων μας για αγορές που διαθέτουν εξαγωγική προοπτική. Σκοπός των δράσεων και πρωτοβουλιών μας είναι πάντα η αρωγή στην επίτευξη εμπορικών συμφωνιών. Για τον λόγο αυτό, συνεχίζουμε στο επόμενο στάδιο, διοργανώνοντας ψηφιακά Β2Β για τους παραπάνω κλάδους στην αγορά των ΗΠΑ καθώς και την επέκταση των διαδικτυακών αυτών συνεδρίων σε επόμενες αγορές στόχους από Σεπτέμβριο».

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Οδικός τουρισμός: συνεχίζεται ενταντικά η ροή στη Βόρεια Ελλάδα

bizness.gr

Published

on

Με πλήρη στελέχωση καθ’ όλη τη διάρκεια του 24ωρου δουλεύει το προσωπικό του συνοριακού σταθμού Προμαχώνα, προκειμένου να εξυπηρετήσει το «κύμα» τουριστών που καταφθάνει στη χώρα μας από τη μοναδική χερσαία πύλη εισόδου, από την οποία επιτρέπεται η διέλευση. Ενδεικτικά, χθες (Πέμπτη) εκτιμάται ότι πέρασαν περισσότερα από 21.000 οχήματα με προέλευση χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τουλάχιστον 2.000 από Τρίτες χώρες, στην πλειονότητά τους Βούλγαροι, Ρουμάνοι και Τσέχοι.

Παρά τον όγκο ταξιδιωτών που παρατηρείται στα σύνορα, η τουριστική κίνηση στη Βόρεια Ελλάδα παραμένει χαμηλή. Στη Χαλκιδική και την Πιερία, οι επαγγελματίες και ξενοδόχοι παρακολουθούν προβληματισμένοι τα νούμερα, ενώ σχεδόν το 40% των ξενοδοχείων στο νομό Χαλκιδικής φαίνεται πως δεν έχουν σκοπό να λειτουργήσουν, σύμφωνα με τον πρόεδρο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων και την Ένωσης Ξενοδόχων Χαλκιδικής Γρηγόρη Τάσιο.

Την ίδια ώρα, η επιδημιολογική κατάσταση που επικρατεί στη Σερβία, «φρενάρει» ένα μεγάλο μέρος της προσδοκώμενης μερίδας τουριστών, αφού παραδοσιακά οι Σέρβοι επιλέγουν ως δημοφιλέστερους προορισμούς τις ακτές της Χαλκιδικής και της Πιερίας.

Στο μεταξύ, την απογοήτευση των επαγγελματιών της Σαμοθράκης για τις πρόσφατες εξελίξεις και το κλείσιμο όλων των συνοριακών σταθμών -πλην του Προμαχώνα- εξέφρασε, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο πρόεδρος του συλλόγου επαγγελματιών του νησιού Γιάννης Γλήνιας, καθώς ειδικά το πέρασμα της Νυμφαίας αποτελεί σημαντική πύλη εισόδου για τους Ρουμάνους, την πρώτη εθνικότητα τουριστών που έχει το νησί της Σαμοθράκης.

«Βλέποντας το γεγονός ότι από τις 15 Ιουνίου, που άνοιξαν τα ελληνοβουλγαρικά σύνορα, η τουριστική κίνηση στη Σαμοθράκη κυμάνθηκε στο 70% σε σχέση με την περσινή χρονιά, αισθανθήκαμε αισιοδοξία για το φετινό δύσκολο καλοκαίρι. Ωστόσο, η απόφαση για το κλείσιμο των συνόρων και δη της Νυμφαίας, αλλάζει τα δεδομένα κυρίως για τους Βούλγαρους και Ρουμάνους που μας επέλεγαν για τις διακοπές τους», επισημαίνει ο κ. Γλήνιας.

Συγχρόνως όμως, γίνεται προσπάθεια για προσέλκυση Ελλήνων τουριστών καθώς το νησί, όπως αναφέρει χαρακτηριστικά ο πρόεδρος του συλλόγου επαγγελματιών Σαμοθράκης, ενδείκνυται για διακοπές στη φύση και χωρίς συνωστισμό.

Σημειώνεται ότι η Σαμοθράκη έχει 1.700 κλίνες και δύο κάμπινγκ.

Από την άλλη πλευρά, στο νησί της Θάσου, όπου άνοιξαν όλα τα ξενοδοχεία, οι επαγγελματίες άρχισαν να καταγράφουν τις πρώτες ακυρώσεις, σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ένωσης Ξενοδόχων Θάσου, Πάρη Παρασχούδη.

«Ακόμη δεν έχουμε σαφή εικόνα και ελπίζουμε να μην χειροτερέψουν τα πράγματα. Ελπίζουμε να βελτιωθεί η κατάσταση και να αλλάξουν τα πράγματα στον οδικό τουρισμό. Συγχρόνως, περιμένουμε ορισμένες πτήσεις από κεντρική Ευρώπη και ένα μέρος από τον εσωτερικό τουρισμό», τόνισε ο κ. Παρασχούδης.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Σε 5 από τις 13 ελληνικές περιφέρειες το 87% του τουρισμού

bizness.gr

Published

on

Οικογενειακές διακοπές

Στην πολυκεντρική ανάπτυξη του τουρισμού αναφέρθηκε ο υφυπουργός Τουρισμού, Μάνος Κόνσολας, στην ομιλία του στο 8ο Συνέδριο Περιφερειακής Ανάπτυξης, που διοργάνωσε η εφημερίδα “Πελοπόννησος” και η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος, στην Πάτρα.

Χαρακτήρισε τη μονοκαλλιέργεια, τον μαζικό τουρισμό και την υπερσυγκέντρωση τουριστικών δραστηριοτήτων σε λίγες μόνο περιφέρειες της χώρας ως αδυναμίες, και παρουσίασε στοιχεία σύμφωνα με τα οποία, πέντε μόνο περιφέρειες στην Ελλάδα συγκεντρώνουν το 87% της κίνησης και της δραστηριότητας στον τουρισμό.

“Η υπερσυγκέντρωση τουριστικών δραστηριοτήτων σε λίγες μόνο περιφέρειες υπονομεύει την αειφορία του τουρισμού, την έννοια της ισόρροπης ανάπτυξης”, υπογράμμισε ο κ. Κόνσολας και σημείωσε ότι “η απάντηση σε αυτή την παθογένεια, πρέπει να είναι η δημιουργία των προϋποθέσεων για μια Πολυκεντρική Τουριστική Ανάπτυξη που καλύπτει την ανάγκη προσαρμογής του τουρισμού στην τέταρτη βιομηχανική επανάσταση, που είναι η κυριαρχία της ψηφιακής οικονομίας, αλλά, ταυτόχρονα, αποτελεί και την κεντρομόλο δύναμη ενός νέου παραγωγικού προτύπου”.

Ο κ. Κόνσολας ανέφερε ότι στόχος είναι να βρεθούν όλες οι περιφέρειες της χώρας στο χάρτη της τουριστικής ανάπτυξης, σημειώνοντας: “Θέλουμε να αξιοποιηθούν τα συγκριτικά πλεονεκτήματα κάθε περιφέρειας, να αποκτήσει κάθε περιφέρεια τη δική της αυτόνομη τουριστική ταυτότητα, το δικό της brand”.

Ο υφυπουργός Τουρισμού έκανε λόγο για ολική ανατροπή του μοντέλου και της δομής των Περιφερειακών Υπηρεσιών Τουρισμού (ΠΥΤ) του υπουργείου Τουρισμού, που μετατρέπονται σε τοπικά και περιφερειακά στρατηγεία τουριστικής ανάπτυξης και περιέγραψε τους 9 στόχους σχετικού νομοσχεδίου που ήδη έχει ολοκληρωθεί:

* Η δημιουργία οργανωτικής δομής προώθησης των επενδύσεων σε περιφερειακό και τοπικό επίπεδο σε όλες τις ΠΥΤ.

* Η μελέτη και διαμόρφωση κινήτρων επιχειρηματικής δραστηριότητας στον περιφερειακό τουριστικό τομέα και η δημιουργία Μονάδας One stop shop για τις τουριστικές επενδύσεις σε κάθε περιφέρεια.

* Η δημιουργία clusters με τη συμμετοχή δημόσιων, ιδιωτικών και μη κερδοσκοπικών φορέων και σύνδεση των τουριστικών επιχειρήσεων με τους τοπικούς παραγωγούς και τις τοπικές επιχειρήσεις του πρωτογενούς και του δευτερογενούς τομέα.

* Σχεδιασμός πρωτοβουλιών και δράσεων για την ένταξη ειδικών και εναλλακτικών μορφών τουρισμού και η αξιοποίησή τους σε εθνικό, περιφερειακό και τοπικό επίπεδο και ειδικότερα του πολιτιστικού, ιστορικού, ιατρικού, αθλητικού, γαστρονομικού και επιχειρηματικού τουρισμού, καθώς και του τουρισμού πόλης και του συνεδριακού τουρισμού.

* Η ένταξη του τουρισμού στην ψηφιακή οικονομία (σύστημα e- tourism) με την ανάπτυξη υποδομών στο σύνολο των υπηρεσιών.

* Η δημιουργία Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος (ΟΠΣ), στο οποίο θα καταχωρούνται όλες οι πληροφορίες και τα δεδομένα που αφορούν στη λειτουργία και τη διαχείριση των δράσεων σε όλους τους επιχειρηματικούς-διοικητικούς τομείς του υπουργείου Τουρισμού σε εθνικό, περιφερειακό και τοπικό επίπεδο.

* Η δημιουργία στην Κεντρική Υπηρεσία του υπουργείου Τουρισμού “Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων Προώθησης Επενδυτικών Σχεδίων” στις τουριστικές περιοχές της χώρας, εποπτευόμενη από τον γενικό γραμματέα του υπουργείου.

* Η δημιουργία στο υπουργείο Τουρισμού, Μητρώου Επιθεωρητών-Ελεγκτών, υπαγόμενου στη Γενική Διεύθυνση Τουριστικής Πολιτικής.

* Η διαμόρφωση στρατηγικών σχεδίων τουριστικής ανάπτυξης από τους δήμους και τις περιφέρειες καθίσταται αναγκαία προκειμένου τα σχέδια αυτά να ενταχθούν στα προγράμματα του Εθνικού Σχεδιασμού ΕΣΠΑ και ΠΕΠ.

Κατά τη διάρκεια της επίσκεψής του στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος, στην Πάτρα, ο υφυπουργός Τουρισμού, συναντήθηκε με τον περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδας, Νεκτάριο Φαρμάκη, τον δήμαρχο Πατρέων, Κωνσταντίνο Πελετίδη και εκπροσώπους τουριστικών φορέων και παραγωγικών τάξεων. Επισκέφθηκε, επίσης, την Περιφερειακή Υπηρεσία Τουρισμού Δυτικής Ελλάδος με αντικείμενο συζήτησης την τήρηση των κανόνων υγειονομικής ασφάλειας, στην προσπάθεια που έχει ξεκινήσει για την επανεκκίνηση του τουρισμού, καθώς και την μετατροπή τους σε κέντρα παραγωγής τουριστικής πολιτικής.

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading
Advertisement

Trending