Connect with us

ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ

Ένα βήμα πριν τις κατασκευές για τα νέα γραφεία από Prodea-Dimand στη Λ. Συγγρού

Χρήστος Δημόπουλος

Published

on

Κτίριο στη Λεωφόρο Συγγρού και Λαγουμιτζή

Δυναμικά έχει μπει το 2020 όσον αφορά τις επενδύσεις που προετοιμάζονται, εγκρίνονται, ωριμάζουν ή προχωρούν για το νέο έτος και ασφαλώς, ο κλάδος του real estate δεν θα μπορούσε να συνιστά εξαίρεση. Ακριβώς στο πλαίσιο της ανάπτυξης ακινήτων, δρομολογείται μία ακόμη επένδυση στη συμβολή της Λεωφόρου Συγγρού με την οδό Λαγουμιτζή, απέναντι από το Πάντειο Πανεπιστήμιο και πολύ κοντά σε Εθνική Ασφαλιστική, Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών Ιδρύματος Ωνάση και το ξενοδοχείο Grand Hyaat.

Πιο συγκεκριμένα το επενδυτικό project υλοποιούν Prodea και Dimand, σκοπεύοντας να ανακατασκευάσουν ένα complex δύο ακινήτων και να το μετατρέψουν σε σύγχρονο κτίριο γραφείων, συνολικής επιφάνειας άνω των 24.000 τ.μ.. Το πρώτο ακίνητο βρίσκεται στη συμβολή της Λ. Συγγρού με την οδό Λαγουμιτζή και είναι επιφάνειας 6.900 τ.μ.. Το δεύτερο βρίσκεται στη συμβολή των οδών Ευρυδάμαντος και Λαγουμιτζή, όντας επιφάνειας 2.000 τ.μ.. Ο προϋπολογισμός της επένδυσης ορίζεται κοντά στα 40 εκατ. ευρώ.

Είναι καίριας σημασίας να σημειωθεί, ότι για τα ακίνητα αυτά της Λ. Συγγρού δεν προβλέπεται απλώς ανακατασκευή των υφιστάμενων εγκαταστάσεων, αλλά η κατεδάφιση και η εκ νέου ανέγερσή τους. Το γεγονός αυτό, δίνει μεγάλη ελευθερία κινήσεων στο κατασκευαστικό κομμάτι. Μάλιστα, αν αυτή τη στιγμή κανείς προσεγγίσει το σημείο, θα δει ότι το δεύτερο ακίνητο που «κοιτάζει» προς την οδό Ευρυδάμαντος έχει ήδη κατεδαφιστεί.

Σύμφωνα με πληροφορίες του bizness.gr, Prodea και Dimand βρίσκονται τώρα στην τελική ευθεία για δύο βασικά ζητήματα. Πρώτον, για να καταλήξουν στον εργολάβο που θα αναλάβει το έργο. Και δεύτερον, για να ορίσουν το ακριβές χρονοδιάγραμμα παράδοσης του έργου. Πάντα με βάση τις πληροφορίες μας οι δύο εταιρείες είναι κοντά στις τελικές τους αποφάσεις και οι επίσημες ανακοινώσουν, δεν αργούν.

ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ DEAL ΤΗΣ PRODEA ΣΤΟ ΦΙΝΑΛΕ ΤΟΥ 2019

Παράλληλα, στα τέλη του 2019 η Prodea Investments ανακοίνωνε και την πώληση 4 ακινήτων σε εταιρείες συμφερόντων του Ομίλου Dromeus Capital. Πραγματοποιώντας, έτσι, ένα εξαιρετικά σημαντικό επιχειρηματικό deal στο φινάλε του έτους που μας πέρασε.

Πιο συγκεκριμένα η Dromeus Capital εξαγόρασε:
  • Ένα αυτοτελές κτίριο γραφείων, συνολικής επιφανείας 8.641,76 τ.μ., το οποίο βρίσκεται επί της Λεωφ. Μεσογείων 1 και Βασ. Σοφίας 118 στην Αθήνα.
  • Ένα αυτοτελές κτίριο γραφείων, συνολικής επιφανείας 12.443,46 τ.μ., το οποίο βρίσκεται επί της Λεωφ. Πειραιώς 74-76 στο Μοσχάτο.
  • Οριζόντιες ιδιοκτησίες και γραφειακούς χώρους, συνολικής επιφανείας 5.501,00 τ.μ., σε πολυώροφο κτίριο το οποίο βρίσκεται επί της Ακαδημίας 68, Χαρ. Τρικούπη και Ζωοδόχου Πηγής στην Αθήνα.
  • Κατάστημα, ορόφους γραφείων και parking/αποθηκευτικούς χώρους, συνολικής επιφανείας 10.293,42 τ.μ., σε πολυώροφο κτίριο το οποίο βρίσκεται επί της Λεωφ. Κηφισίας 178 και Αγησιλάου, Χαλάνδρι.

Το συνολικό τίμημα για την εν λόγω αγοραπωλησία μεταξύ Prodea και Dromeus ανήλθε στο ποσό των 93 εκατ. ευρώ. Τη στιγμή που η αξία των συγκεκριμένων ακινήτων, όπως προέκυψε μέσα από τη δουλειά ανεξάρτητων εκτιμητών, έφτανε τα 73,9 εκατ. ευρώ.

ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ

«Άρωμα» Ελλάδας στην επένδυση της Fattal για το NYX Limassol

Χρήστος Δημόπουλος

Published

on

NYX Λεμεσού

Η ισραηλινή Fattal Hotels έχει δομήσει ένα συγκεκριμένο πλάνο επενδύσεων για νέα ξενοδοχεία στην Ευρώπη, μεταξύ των οποίων συμπεριλαμβάνονται η Ελλάδα και η Κύπρος. Μάλιστα και στις δύο χώρες θα αναπτυχθεί το brand «NYX», με τη Fattal να σχεδιάζει τη δημιουργία 4 ξενοδοχειακών μονάδων υπό την παραπάνω επωνυμία (σ.σ. σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Λευκωσία, Λεμεσό).

Όσον αφορά ειδικότερα το NYX Hotel Limassol, η Fattal σκοπεύει να λειτουργήσει το ξενοδοχείο στην κυπριακή πόλη, αναμορφώνοντας το ακίνητο που βρίσκεται επί της οδού Χριστόδουλου Χατζηπαύλου 137-143. Μάλιστα, το εν λόγω project θα έχει και ελληνική «υπογραφή». Η Tsolakis Architects για την ακρίβεια έχει αναλάβει την αρχιτεκτονική μελέτη του έργου.

Με στόχο λοιπόν την δημιουργία όσο το δυνατόν μεγαλύτερης όψης προς τη θάλασσα, ο αρχιτεκτονικός σχεδιασμός της Tsolakis Architects βασίστηκε στο να ανοίγει το κτίριο σαν «βεντάλια» προς τη θέα. Στον τελευταίο όροφο, παράλληλα, δημιουργείται ένα υπαίθριο εστιατόριο με πισίνα και θέα προς το παραλιακό μέτωπο της Λεμεσού.

ΤΑ PROJECTS ΤΗΣ FATTAL ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

Στο πλάνο επενδύσεων της Fattal εντάσσεται η αναβίωση του πρώην ξενοδοχείου Esperia στη Σταδίου. Προ πανδημίας και με βάση τον αρχικό προγραμματισμό, το έργο θα ολοκληρωνόταν το 2021. Το ιστορικό κατάλυμα στο κέντρο των Αθηνών θα επαναλειτουργήσει ως NYX Athens.

Την ίδια στιγμή, στην οδό Αβέρωφ 7 θα ανοίξει τις πύλες του το Leonardo Boutique Athens. Η δυναμικότητά του θα φτάνει τα 84 δωμάτια και το έργο, θα έχει παραδοθεί εντός του 2021 (σ.σ. εφόσον κι εδώ η πανδημία δεν μακρύνει το χρονοδιάγραμμα). Το ακίνητο βρίσκεται πολύ κοντά στην οδό Πατησίων και στο κτίριο του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, άρα εντάσσεται στο γενικότερο πλαίσιο αναβάθμισης της Ομόνοιας με κέντρο το νέο συντριβάνι της Πλατείας.

Περαιτέρω, ξενοδοχείο με το brand NYX θα ανοίξει και στη Θεσσαλονίκη. Η Fattal έχει εξαγοράσει σε πλειστηριασμό της Τράπεζας Πειραιώς, έναντι ποσού 9 εκατ. ευρώ, κτίριο στη συμβολή των οδών Τσιμισκή 1 και Κατούνη της συμπρωτεύουσας, το οποίο και θα μετατρέψει σε πολυτελές κατάλυμα. Η μονάδα στη Θεσσαλονίκη θα εκτείνεται σε 8 ορόφους και η δυναμικότητά της ορίζεται στα 115 δωμάτια.

ΤΟ BRAND NYX

To brand name «NYX» υπάγεται στα Leonardo Hotels του ομίλου Fattal και ήδη, έχει αρχίσει να επεκτείνεται στην ευρωπαϊκή αγορά. Πέραν των επενδύσεων σε Ελλάδα και Κύπρο, NYX Hotels θα δημιουργηθούν επίσης σε Δουβλίνο (Ιρλανδία), Αμβούργο, Κολωνία, Ντίσελντορφ, Λειψία, (Γερμανία), Βαρσοβία (Πολωνία), Ιερουσαλήμ (Ισραήλ).

Το ιδιαίτερο στην υπόθεση είναι ότι η ονομασία των NYX Hotels έχει ελληνική προέλευση, καθώς οι ισραηλινοί έδωσαν το εν λόγω όνομα στη σειρά ξενοδοχείων τους, από τη θεότητα που προσωποποιούσε τη νύχτα στην αρχαία ελληνική μυθολογία, τη Νυξ.

Continue Reading

ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ

Τι είπε ο Μητσοτάκης για τα μεγάλα έργα στη Θεσσαλονίκη, ποια ήταν η δέσμευση του

bizness.gr

Published

on

Κυριάκος Μητσοτάκης, Πρωθυπουργός

Για όλα τα μεγάλα έργα που απασχολούν τη Θεσσαλονίκη ασχολήθηκε και μίλησε κατά την επίσκεψη του εχθές σε διάφορους φορείς ο πρωθυπουργός της χώρας, Κυριάκος Μητσοτάκης. Στο μενού, ήταν το Μετρό Θεσσαλονίκης, οι αστικές συγκοινωνίες, το αεροδρόμιο Μακεδονία, τα έργα στο λιμάνι αλλά και σημαντικά οδικά έργα στην ευρύτερη περιοχή.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης υπογράμμισε ότι το Μετρό Θεσσαλονίκης θα τεθεί σε πλήρη λειτουργία τον Απρίλιο του 2023, προσθέτοντας πως στον σταθμό της Βενιζέλου έχουν ήδη ξεκινήσει οι εργασίες για την απομάκρυνση και την μελλοντική επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων πάντα σε πλήρη συμμόρφωση με την απόφαση που έλαβε το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο. Τόνισε, δε, ότι με την ολοκλήρωσή του και σύμφωνα, πάντα, με τον σχεδιασμό, ο σταθμός θα είναι από τους ομορφότερους διεθνώς καθώς θα συνδυάζει το μεταφορικό του αντικείμενο με έναν υπερσύγχρονο μουσειακό χώρο.

Το Μητροπολιτικό Πάρκο στη Δυτική Θεσσαλονίκη

Για την μεγάλη ανάπλαση στο χώρο του πρώην στρατοπέδου «Παύλου Μελά» στη Δυτική Θεσσαλονίκη που θα μετατραπεί σε Μητροπολιτικό πάρκο, ο πρωθυπουργός τόνισε πως έχουν βρεθεί υποψήφιοι ανάδοχοι για το πρώτο κομμάτι του έργου, υπογραμμίζοντας πως έχουν δοθεί οι απαραίτητες κατευθύνσεις για να ολοκληρωθούν και οι υπόλοιπες μελέτες που αφορούν τα πολλά και εξαιρετικά ενδιαφέροντα κτίρια τα οποία βρίσκονται εντός του στρατοπέδου, ώστε το έργο αυτό -σε πλήρη ανάπτυξη- να προσφέρει στους κατοίκους της Δυτικής Θεσσαλονίκης έναν ποιοτικό «πνεύμονα πρασίνου».

Νέα λεωφορεία στις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης

Ο κ.Μητσοτάκης μιλώντας για την ανάταξη του συστήματος συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης, αναφέρθηκε στη σύμβαση του ΟΑΣΘ με τα ΚΤΕΛ που κατέληξε σε 125 νέα λεωφορεία και 400 νέες θέσεις εργασίας. “Κατά την άποψή μου, αποτελεί και ένα πρότυπο για το πώς δημόσιος και ιδιωτικός τομέας μπορούν να συνεργάζονται αρμονικά προς όφελος των πολιτών” είπε χαρακτηριστικά και δήλωσε πως αναμένονται 50 ακόμα νέα λεωφορεία από τον Δήμο Θεσσαλονίκης και επιπλέον 180 καινούργια, μισθωμένα, οχήματα (με leasing) τα οποία εκτίμησε ότι θα μπορούν να ενταχθούν στο μεταφορικό έργο της πόλης το Φθινόπωρο.

Τα οδικά έργα και η ανάπλαση της ΔΕΘ

Μιλώντας για τα οδικά έργα, ενημέρωσε πως υπάρχουν μειοδότες στα έργα “φαντάσματα” της περιοχής, δηλαδή στη σύνδεση της Εγνατίας με το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης, στο τμήμα Θέρμη-Γαλάτιστα και βέβαια στο περιβόητο “ορφανό χιλιόμετρο” του οδικού άξονα που συνδέει τη Θεσσαλονίκη με το πρώτο πόδι της Χαλκιδικής.

Ο πρωθυπουργός στάθηκε ιδιαίτερα και στο έργο-ΣΔΙΤ της αναβάθμισης της Ανατολικής Εσωτερικής Περιφερειακής Λεωφόρου που θα περάσει από την έγκριση της Διυπουργικής Επιτροπής τον Ιούνιο. Για το λεγόμενο Fly Over, ο κ.Μητσοτάκης το χαρακτήρισε ένα έργο το οποίο θα ανακουφίσει σημαντικότατα την πόλη, όταν ολοκληρωθεί.

Αφού αποκάλυψε ότι θα διεξαχθεί η φετινή ΔΕΘ, προσαρμοσμένη στα νέα δεδομένα, ο πρωθυπουργός μίλησε για την την ανάπλαση της, λέγοντας πως προχωρά όπως είχε δεσμευτεί με την ωρίμανση του έργου, δηλαδή στην ολοκλήρωση του ειδικού χωρικού σχεδίου, στα χρονοδιαγράμματα με τα οποία είχαμε δεσμευτεί. Εκτίμησε δε ότι εντός των επόμενων δύο μηνών, θα ξεκινήσει και η διαδικασία για τον Διεθνή Αρχιτεκτονικό Διαγωνισμό που είναι ένα σημαντικό πρώτο βήμα για την ολοκλήρωση αυτού του πολύ μεγάλου πρότζεκτ.

Από τις 15 Ιουνίου διεθνείς πτήσεις στο Μακεδονία, ανοίγουν τα βόρεια σύνορα

Επιπλέον ο πρωθυπουργός ανακοίνωσε πως από τις 15 Ιουνίου θα ξεκινήσουν οι απευθείας πτήσεις προς τη Θεσσαλονίκη από το εξωτερικό και όχι από την 1η Ιουλίου που ήταν ο αρχικός σχεδιασμός, ενώ την ίδια ημέρα θα ανοίξουν τα βόρεια σύνορα για να εκκινήσει και ο οδικός τουρισμός που είναι ο βασικός υποστηρικτής του τουρισμού στη Βόρεια Ελλάδα.

Κλείνοντας ο κ.Μητσοτάκης έδωσε υπόσχεση στους Θεσσαλονικείς λέγοντας πως “Θα ξαναέρθω στη Θεσσαλονίκη πριν το ορόσημο της Διεθνούς Έκθεσης, και θέλω να γνωρίζουν όλες και όλοι ότι τα χρονοδιαγράμματα τα οποία έχουμε θέσει, είναι χρονοδιαγράμματα σφιχτά αλλά εφαρμόσιμα, ότι όλοι αξιολογούνται με βάση το παραγόμενο έργο και τα μετρήσιμα αποτελέσματα και ότι αυτός θεωρώ ότι είναι ο σωστός τρόπος με τον οποίο μπορούμε τελικά να παράγουμε έργο μετρήσιμο και έργο το οποίο θα είναι ορατό για όλους τους πολίτες, ειδικά, τους πολίτες της Κεντρικής Μακεδονίας, της Βόρειας Ελλάδος, της Θεσσαλονίκης”.

 

Πηγή: ypodomes.com

Continue Reading

ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ

Αττική Οδός: Ξεκινούν οι διαδικασίες για τις επεκτάσεις και της νέας περιόδου παραχώρησης

bizness.gr

Published

on

Αττική Οδός

Με την πρόσληψη τεχνικοο-οικονομικού συμβούλου, ξεκινά η διαδικασία για τον νέο διαγωνισμό για την ανάληψη της λειτουργίας της Αττικής Οδού. Τρεις εταιρείες έχουν επιλεγεί από το υπουργείο ΥΠΟΜΕ και είναι οι: RACE Consulting Engineers LP, LDK Σύμβουλοι Μηχανικοί Α.Ε. και η Hill International.

Το ενδιαφέρον στην απόφαση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή, είναι πως αφήνει ανοιχτή την πιθανότητα να υπάρξουν περισσότερες από μία συμβάσεις παραχώρησης, δηλαδή να “σπάσει” η εκμετάλλευση και λειτουργία της Αττικής Οδού σε τμήματα. “Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προτίθεται να δημοπρατήσει στο άμεσο μέλλον μια ή και περισσότερες Συμβάσεις Παραχώρησης για την εκμετάλλευση, λειτουργία και συντήρηση ελεύθερης Λεωφόρου Ελευσίνας -Σταυρού -Α/Δ Σπάτων και της Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Υμηττού, σε συνδυασμό με την υλοποίηση άλλων κατασκευαστικών αντικειμένων (επεκτάσεις Αττικής Οδού ή / και έργα σε άλλους οδικούς άξονες)” λέει χαρακτηριστικά.

Το σενάριο αυτό είχε βγει στον αέρα από το περασμένο Φθινόπωρο και μάλιστα είχε συνδεθεί με τη χρηματοδότηση του έργου του ΒΟΑΚ. Το μοντέλο που παρέλαβε το υπουργείο Υποδομών για τον ΒΟΑΚ θεωρείται μη βιώσιμο χρηματοδοτικά. Ωστόσο αυτό είναι ένα από τα πολλά σενάρια που υπάρχουν στο τραπέζι για την επόμενη ημέρα της Αττικής Οδού.

Η διερεύνηση θα γίνει σε δύο στοιχεία. Το ένα σχετικό με το οικονομικό καθώς αυτό επηρεάζει το χρόνο λήξης της σύμβασης και το δεύερο είναι οι παράμετροι που συνδέονται με την πρόβλεψη υποχρεώσεων όωπς η βαριά συντήρηση, αναβάθμιση του συστήματος διοδίων κ.α.

Πιο αναλυτικά, θα διερευνηθούν θέματα που σχετίζονται με:

1.Τη διενέργεια τεχνικού ελέγχου της Σύμβασης Παραχώρησης κατά την περίοδο Λειτουργίας και Συντήρησης και συγκεκριμένα για την παραγωγή τεχνικής αναφοράς εστιαζόμενης στα ακόλουθα θέματα:

Α.Εντοπισμός χρονικών σημείων βαριάς συντήρησης του Έργου με βάση το Εγκεκριμένο Εγχειρίδιο Λειτουργίας, Επιθεώρησης & Συντήρησης. Προβλεπόμενοι κύκλοι –πραγματοποιηθέντες κύκλοι -αποτίμηση του ύψους των δαπανών.

Β.Κόστος βαριάς συντήρησης: (βα) Υλοποιηθέν, (ββ) προβλεπόμενο μέχρι το τέλος της Περιόδου Παραχώρησης, βγ) προβλεπόμενο κατά την διετή Περίοδο Εγγύησης (Τ3) , (βδ) εκτίμηση τυχόν αναγκαίου κόστους βαριάς συντήρησης για περίοδο 5 ετών μετά τη λήξη της Περιόδου Τ3.

Τα ανωτέρω κόστη (πραγματοποιηθέντα και μελλοντικά πλην του (βδ)) θα πρέπει να αντιστοιχηθούν με τις αντίστοιχες προβλέψεις εκροών του Χρηματοοικονομικού Μοντέλου.

Γ.Εκτίμηση του προβλεπόμενου κόστους για την κάλυψη των υποχρεώσεων της Παραχώρησης που απορρέουν από τις ρήτρες του άρθρου 44.1.1 της Σύμβασης Παραχώρησης περί Χρόνου Εγγύησης και Υποχρεωτικής Συντήρησης.

Δ.Εντοπισμός των συστημάτων που αναφέρονται στη ρύθμιση/έλεγχο της κυκλοφορίας και είσπραξης διοδίων, τα οποία σύμφωνα με τις απαιτήσεις της Σύμβασης και συγκεκριμένα το Άρθρο 44.1.1.πργφ (5) κατά την τελευταία τριετία της Περιόδου Παραχώρησης (δηλαδή κατά το διάστημα D-3 μέχρι D), ο Ανάδοχος είναι υποχρεωμένος, στα πλαίσια των υποχρεώσεών του για εκσυγχρονισμό της λειτουργίας του Έργου, να προβεί σε αντικατάσταση τους και να εγκαταστήσει νέα συστήματα σύγχρονης τεχνολογίας της αποδοχής του Κ.τ.Ε.

Ε.Πραγματοποιηθείσες πρόσθετες ή έκτακτες εργασίες οι οποίες δεν αποζημιώθηκαν από το Δημόσιο και πως αυτές έχουν λογιστικοποιηθεί και έχουν επίσης ενταχθεί στο Χρηματοοικονομικό Μοντέλο.-αποτίμηση του ύψους των δαπανών.

ΣΤ. Δαπάνες λειτουργίας –συντήρησης πέραν της Σταθερής Αμοιβής του Λειτουργού και αντιστοίχιση με τις προβλέψεις της Σύμβασης μεταξύ Λειτουργού και Παραχωρησιούχου

ΛΕΠΤΟΜΕΡΗΣ ΕΛΕΓΧΟΣ

Επιπρόσθετα τίθενται προς διερεύνηση θέματα όπως: η διερεύνηση ισχυουσών παραμέτρων ως προς την ορθότητα εφαρμογής εκ μέρους του Παραχωρησιούχου των προβλέψεων του άρθρου 49 της Σύμβασης Παραχώρησης περί Απόδοσης επί του Μετοχικού Κεφαλαίου (ROE), προκειμένου να ελεγχθεί o υπολογισμός της και να διαπιστωθεί ότι κατά τον παρόντα χρόνο δεν συντρέχει περίπτωση εφαρμογής των ρητρών των άρθρων 48.8 και 48.9 της Σύμβασης Παραχώρησης περί χρονικού σημείου λήξης της Παραχώρησης.

Επίσης διερεύνηση των στοιχείων των χρηματοοικονομικών αναφορών, άντληση πληροφοριών επί των συμβατικών ρητρών σχετικά με το αφορολόγητο αποθεματικό, τις συσσωρευμένες ζημιές και την εφαρμογή ορθής μεθόδου απόσβεσης του συνολικού κόστους της επένδυσης, τη διερεύνηση των υφιστάμενων δανειακών υποχρεώσεωνκαθώς και του χρόνου εξόφλησης και τον έλεγχο του χρηματοοικονομικού μοντέλου (αρχικού και εξελισσόμενου).

 

Πηγή: ypodomes.com

Continue Reading
Advertisement

Trending