Connect with us

ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ

Γραμμή 4: Ανοίγουν οι τεχνικές προσφορές, τα βήματα μέχρι την υπογραφή της χρυσής σύμβασης

Avatar

Published

on

Συρμός του μετρό στην Αθήνα

Ένα μεγάλο βήμα μπρος για τον διαγωνισμό της Γραμμής 4 του Μετρό, θα υπάρξει τις επόμενες ημέρες. Σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές του ypodomes.com μέσα στις επόμενες εβδομάδες θα πάρει απόφαση το Δ.Σ. για να προχωρήσει η διαγωνιστική διαδικασία.

Τι σημαίνει αυτό; ότι θα «ξεπαγώσει» ο διαγωνισμός και για 10 ημέρες θα μπορούν οι δύο εναπομείνασες κοινοπραξίες να ερευνήσουν εξονυχιστικά τους τεχνικούς φακέλους του αντίπαλου σχήματος.

ΤΟ ΚΡΙΣΙΜΟ ΣΗΜΕΙΟ

Στη συνέχεια και για ένα διάστημα περίπου 30 ημερών θα μπορούν να υποβάλλουν τυχόν προσφυγές η μία ενάντια στην άλλη οι οποίες θα μπορούν να φτάσουν και πάλι μέχρι το ΣτΕ.

Αυτό είναι και το επόμενο κρίσιμο σημείο για την ολοκλήρωση του διαγωνισμού. Πηγές της αγοράς θεωρούν βέβαιο ότι εκατέρωθεν οι δύο ενδιαφερόμενοι θα προσπαθήσουν με δικαστικό τρόπο να «πετάξουν» εκτός διαδικασίας τον αντίπαλο για να μείνουν μόνες στην κούρσα διεκδίκησης του χρύσου συμβολαίου του 1,8δισ.ευρώ (ποσό με ΦΠΑ).

«Είναι τόσο μεγάλο το συμβόλαιο και δίνει τόσο μεγάλη επιχειρηματική και οικονομική δύναμη στον νικητή για την επόμενη δεκαετία, που θα δοθεί μάχη που ίσως κριθεί στις πιο απίθανες ελλείψεις που μπορεί να παρατηρηθούν στους τεχνικούς φακέλους» σημειώνουν οι ίδιες πηγές στο ypodomes.com.

ΤΟ ΣΗΜΕΙΟ ΜΗΔΕΝ ΤΟΥ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ

Στην Αττικό Μετρό, πάντως δεν κρύβουν την αισιοδοξία τους, πως σε κάθε περίπτωση, μετά από το «δύσκολο 2019» και τις δικαστικές εμπλοκές, είμαστε προς το τέλος της διαδικασίας.

Μεγάλος στόχος είναι να υπογραφεί η σύμβαση μέσα στο 2020 και να μπορέσει να ξεκινήσει η υλοποίηση του έργου. Προς το παρόν δεν ρισκάρουν να ποντάρουν στο πότε θα φτάσουμε στο «σημείο μηδέν» του διαγωνισμού που δεν είναι άλλο από την ημέρα που θα ανοίξουν οι οικονομικές προσφορές.

Εκεί, σε περίπτωση που τα έχουν καταφέρει και η κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ-ANSALDOBREDA-HITACHI και η κοινοπραξία ΑΒΑΞ-GHELLA-ALSTOM θα μάθουν ποιος θα γίνει ο ανάδοχος για την κατασκευή της νέας Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας. Το απόλυτο κριτήριο είναι το ποσοστό έκπτωσης. Παράγοντες κοντά στο διαγωνισμό θεωρούν ότι δεν θα υπάρξει κάποια πολύ μεγάλη έκπτωση λόγω του εντυπωσιακά μεγάλου προϋπολογισμού του έργου που εκτινάσσει το ρίσκο όσο θα μεγαλώνει η έκπτωση.

Το ιδανικό σενάριο θα ήταν αυτό να συμβεί μέχρι το καλοκαίρι για να υπάρξει ο απαραίτητος χρόνος για να υπογραφεί εντός του επόμενου έτους η σύμβαση.

ΤΟ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΕΡΓΟ ΜΕΤΡΟ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ

Μπορεί η Αττικό Μετρό και το Υπουργείο Υποδομών να μην το διαφημίζουν, όμως ο συγκεκριμένος διαγωνισμός είναι σήμερα το μεγαλύτερο νέο έργο Μετρό στην Ευρώπη. Με κόστος 1,45δισ.ευρώ που αν συνυπολογίσουμε και το ΦΠΑ ανεβαίνει στα 1,8δισ.ευρώ.

Η χρυσή σύμβαση θα έχει αρχική διάρκεια 96 μήνες, δηλαδή 8 χρόνια. Η χρηματοδότηση του έργου θα είναι εξασφαλισμένη από το ΕΣΠΑ 2014-2020 μέσω του Ε.Π.ΥΜΕ-ΠΕΡΑΑ και την ΕΤΕπ.

Είναι το μεγαλύτερο από άποψη κόστους έργο Μετρό όλων των εποχών για την Ελλάδα.Το αντικείμενο του έργου με 12,9χλμ διπλής υπόγειας γραμμής και 15 σταθμούς, είναι επίσης δεύτερο μεγαλύτερο αυτοτελές έργο Μετρό Ελλάδα. Είναι μικρότερο μόνο από το αντικείμενο του έργου ανάπτυξης των Γραμμών 2 και 3 τη δεκαετία του 1990

Κατά τη διάρκεια του έργου αναμένεται να απασχοληθεί αριθμός ρεκόρ εργαζομένων τόσο στην εργολαβία όσο και σε έμμεσες θέσεις εργασίας.

 

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ

Επενδύσεις 44δισ. ευρώ στη δεκαετία, μέσω του Εθνικού Σχεδίου για την Ενέργεια και το Κλίμα

bizness.gr

Published

on

Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας

«Το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ) θα ενεργοποιήσει 44 δισεκατομμύρια ευρώ επενδύσεων την επόμενη δεκαετία». Αυτό έκανε γνωστό η γγ Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών, Αλεξάνδρα Σδούκου, σε ημερίδα της Ελληνικής Εταιρείας Περιβάλλοντος και Πολιτισμού, στο Μουσείο της Ακρόπολης. Σύμφωνα με την κ. Σδούκου, στο επίκεντρο της εθνικής προσπάθειας, μεταξύ άλλων, τίθενται η απολιγνιτοποίηση της χώρας, τα νέα έργα ΑΠΕ, οι νέες τεχνολογίες καθαρής ενέργειας, η ανάπτυξη δικτύων μεταφοράς και διανομής ηλεκτρισμού, η εξοικονόμηση ενέργειας, η ενεργειακή αποδοτικότητα και η ηλεκτροκίνηση.

Η κ. Σδούκου μίλησε για «εθνική μετάβαση σε μία νέα εποχή με χαμηλές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, με ορθολογική χρήση των ορυκτών πηγών της χώρας σε συνδυασμό με τη δημιουργία μίας ανταγωνιστικής οικονομίας», στο πλαίσιο του Green Deal της ΕΕ, θερμός υποστηρικτής του οποίου είναι η Ελλάδα.

Σύμφωνα με την ίδια, με βάση το ΕΣΕΚ, μέχρι το 2030 προβλέπεται μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα σε ποσοστό πάνω από 50%, μέσω της απολιγνιτοποίησης, η οποία θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι το 2028, και «με σβήσιμο όλων των λιγνιτικών μονάδων μέχρι το 2023», με αύξηση της καθαρής ενέργειας από ΑΠΕ στο 35% μέχρι το 2030, και με δυναμική έμφαση σε προγράμματα εξοικονόμησης ενέργειας και ενεργειακής απόδοσης, με προώθηση της ηλεκτροκίνησης, τη βιώσιμη διαχείριση αποβλήτων, την κυκλική οικονομία.

Μέσω της ενεργειακής αναβάθμισης κτιρίων και της προώθησης των ΑΠΕ θα δημιουργηθούν περί τις 60.000 νέες θέσεις εργασίας, ενώ οι παρεμβάσεις ενεργειακής απόδοσης θα φθάσουν στα 3,5 δισ., καθώς προωθούνται νέα προγράμματα «Εξοικονομώ», αλλά και σχέδιο για την ηλεκτροκίνηση.

Ταυτόχρονα, προωθούνται, μεταξύ άλλων, οι ηλεκτρικές νησιωτικές διασυνδέσεις, αλλά και τα έργα ανάπτυξης και ψηφιοποίησης του δικτύου του ΔΕΔΔΗΕ.

Όσον αφορά την απολιγνιτοποίηση, η κ. Σδούκου τόνισε την ανάγκη «να διατηρήσουμε τις οικονομικές και κοινωνικές ισορροπίες στη Δυτική Μακεδονία και τη Μεγαλόπολη», και πρόσθεσε ότι «ήδη εκπονείται master plan για περισσότερους από 7.000 εργαζόμενους, με στόχο να αξιοποιηθούν όλοι οι διαθέσιμοι πόροι που προσεγγίζουν τα 4,5 δισεκατομμύρια ευρώ».

Επίσης, έκανε γνωστό ότι το ΥΠΕΝ σχεδιάζει νομοθετικές τροποποιήσεις σε σχέση με το χωροταξικό των ΑΠΕ, οι οποίες και θα κατατεθούν στη Βουλή το προσεχές διάστημα.

Τέλος, όσον αφορά τον εξηλεκτρισμό των μεταφορών, η γγ αναφέρθηκε στον σχεδιασμό για την παροχή οικονομικών, φορολογικών κινήτρων και κινήτρων χρήσης. Μέχρι το 2025 ο σχεδιασμός προβλέπει οι πωλήσεις να φθάσουν τις 24.036, με την προοπτική να φθάσουν μέχρι το 2030 στα 82.422 οχήματα, με μετατροπή του 1/3 του στόλου των οχημάτων της χώρας σε ηλεκτρικά.

«Έχουμε μία ξεκάθαρη ατζέντα να βαδίσουμε σε δραστική μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα», δήλωσε η κ. Σδούκου.

 

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ

Έρχονται 2 νέα πολυτελή ξενοδοχεία στην Κρήτη, που θα συνδέονται μέσω γέφυρας

Χρήστος Δημόπουλος

Published

on

Πολυτελές ξενοδοχείο

Εγκρίθηκαν οι περιβαλλοντικοί όροι που αφορούν την επέκταση υφισταμένης ξενοδοχειακής μονάδας στην περιοχή Αγία Μαρίνα Χανίων, μέσω της κατασκευής δυο νέων ξενοδοχείων έναντι της Παλαιάς Εθνικής Οδού Χανίων-Καστελίου. Τα καταλύματα θα είναι κατηγορίας 4 αστέρων και συνολικής δυναμικότητας 307 κλινών.

Εξαιρετικό ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός, ότι εκτός από τις δύο καινούργιες μονάδες θα κατασκευαστεί εξίσου και μία πεζογέφυρα, η οποία θα ενώσει λειτουργικά μεταξύ τους τα 3 ξενοδοχεία.

Πιο συγκεκριμένα, πρόκειται για την ένωση των παρακάτω κτιριακών εγκαταστάσεων:

  • Ενός υφιστάμενου ξενοδοχείου 4 αστέρων και 124 κλινών, εμβαδού 4.548,36 τ.μ.
  • Ενός νέου ξενοδοχείου 4 αστέρων, δυναμικότητας 90 κλινών, που θα κατασκευαστεί σε οικόπεδο (σ.σ. οικόπεδο Β) εμβαδού 1563,65 τ.μ. νότια της υφιστάμενης μονάδας
  • Ενός νέου ξενοδοχείου επίσης 4 αστέρων με 93 κλίνες που θα κατασκευαστεί ακόμη νοτιότερα, σε όμορο του Β οικόπεδο, εμβαδού 1.601,10 τ.μ.

Όπως προείπαμε, η ενοποίηση θα επιτευχθεί με την κατασκευή πεζογέφυρας στην Παλαιά Εθνική Οδό Χανίων-Καστελίου. Φορέας υλοποίησης του έργου καθίσταται η εταιρεία «Γ. Μελάκης-Χ. Τζοτζολάκης Τουριστικές Επιχειρήσεις ΑΕ».

Σημειώνεται εδώ, ότι οι οικοδομικές άδειες των νέων ξενοδοχείων έχουν ήδη εκδοθεί κανονικά. Συνάμα, για την ξενοδοχειακή επένδυση υπάρχουν θετικές γνωμοδοτήσεις των αρμόδιων αρχαιολογικών Υπηρεσιών, τη στιγμή που το γήπεδο εντός του οποίου θα λάβει σάρκα και οστά το project, δεν εμπίπτει σε περιοχή NATURA.

ΤΑ ΝΕΑ ΚΤΙΡΙΑ ΓΙΑ ΤΑ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ ΚΑΙ Η ΠΕΖΟΓΕΦΥΡΑ

Τα Διαγράμματα Κάλυψης που συμπεριλαμβάνονται στη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων αναφέρουν, πως στο οικόπεδο εμβαδού 1563,65 τ.μ. θα αναγερθούν τρία τριώροφα κτίρια, όπου θα βρίσκονται οι 90 κλίνες του ενός εκ των δύο νέων ξενοδοχείων. Στο έτερο οικόπεδο εμβαδού 1.601,10 τ.μ., θα κατασκευαστούν δύο διώροφα κτίσματα για τις 93 κλίνες του άλλου καινούργιου καταλύματος.

Σχετικά την πεζογέφυρα τώρα, οι πληροφορίες αναφέρουν ότι θα έχει άνοιγμα μήκους περίπου 19,9 μ. και συνολικό πλάτος 3 μέτρα. Το ελεύθερο ύψος της θα είναι 5 μ. πάνω από το οδόστρωμα της Παλαιάς Εθνικής Οδού. Η γέφυρα προβλέπεται να είναι μεταλλική, με ξύλινο δάπεδο και στηθαία ασφαλείας από κρύσταλλο. Η πρόσβαση σε αυτή θα είναι ελεύθερη στους πεζούς (σ.σ. με αυτό τον τρόπο εξασφαλίζεται ο δημόσιος χαρακτήρας του έργου της πεζογέφυρας), ενώ το κόστος συντήρησής της θα βαραίνει τον επενδυτή.

Στο επόμενο στάδιο, πλέον, απαιτείται η εκπόνηση και μετέπειτα έγκριση των αρχιτεκτονικών και στατικών μελετών, καθώς και των αντίστοιχων μελετών ηλεκτροφωτισμού, αποχέτευσης ομβρίων και κατακόρυφης σήμανσης. Βρισκόμαστε, δηλαδή, στη φάση πλήρους ωρίμανσης της επένδυσης.

Continue Reading

ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ

Οι επενδύσεις στην πρώτη γραμμή για το ΤΑΙΠΕΔ

bizness.gr

Published

on

ΤΑΙΠΕΔ

«Οι επενδύσεις στην πρώτη γραμμή» είναι το κεντρικό μήνυμα του Εκτελεστικού Προέδρου του ΤΑΙΠΕΔ, κ. Άρη Ξενόφου σε άρθρο του στην ετήσια έκδοση του The Economist για την Ελλάδα και την Κύπρο «Ο ΚΟΣΜΟΣ ΤΟ 2020».

Ο κ. Ξενόφος επισήμανε ότι η προσέλκυση άμεσων ξένων επενδύσεων (ΑΞΕ) στον κομβικό κλάδο των υποδομών, παράλληλα με την επιβίβαση της χώρας και των επιχειρήσεων στο τρένο της ψηφιακής τεχνολογίας είναι δύο βασικοί πυλώνες που στο μέλλον θα αλληλεπιδρούν και θα αλληλοσυμπληρώνονται καθοριστικά.

Η Ελλάδα χρειάζεται πολλές, στρατηγικές και επαρκείς για τις ανάγκες της εθνικής οικονομίας επενδύσεις. Αποτελεί εθνικό στόχο και για την επίτευξή του πρέπει να συστρατευθούν όλες οι αναγκαίες δυνάμεις. Η προσέλκυση ξένων επενδυτικών κεφαλαίων, διαμορφώνει το υπόβαθρο εκείνο που θα καταστήσει τη βιωσιμότητα του χρέους ακόμα πιο στέρεη και το μείγμα της κυβερνητικής πολιτικής ακόμα πιο αναπτυξιακό.

«Το ΤΑΙΠΕΔ βρίσκεται στην πρώτη γραμμή αυτής της εθνικής προσπάθειας, καθώς σχεδόν το 20% των εισροών για ΑΞΕ τα τελευταία χρόνια συνδέεται με το πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων. Το πρόγραμμα διαχείρισης και αξιοποίησης της περιουσίας του ελληνικού δημοσίου που υλοποιεί το Ταμείο προσελκύει σημαντικούς επενδυτές στην Ελλάδα, δημιουργώντας πολλαπλασιαστικά οφέλη για την οικονομία και την κοινωνία, πέρα από το έσοδο της κάθε ιδιωτικοποίησης». Το ΤΑΙΠΕΔ από την ίδρυσή του το 2011 μέχρι σήμερα έχει αξιοποιήσει περιουσιακά στοιχεία του Ελληνικού Δημοσίου πλέον των 9 δισ. ευρώ με συνολικό πολλαπλασιαστικό όφελος για την οικονομία να υπερβαίνει τα 20 δισ. ευρώ.

Αναπτυξιακή στρατηγική

Μέσω μιας συνειδητής αναπτυξιακής επιλογής, το Ταμείο σχεδιάζει και εκτελεί διαγωνισμούς θέτοντας στους υποψήφιους επενδυτές δύο κυρίαρχους όρους: την εκτέλεση ενός προγράμματος υποχρεωτικών επενδύσεων –όπου είναι εφικτό– και την επίτευξη ενός θετικού αποτυπώματος στην κοινωνία. Επιπλέον, αξιολογεί και την παράμετρο της αειφορίας από τους νέους διαχειριστές της ιδιωτικής περιουσίας του ελληνικού δημοσίου. Είναι χαρακτηριστικό ότι στο λιμάνι του Πειραιά η δημιουργική συμμετοχή του ΤΑΙΠΕΔ στην τελική διαμόρφωση του master plan της Cosco βοήθησε ώστε οι αρχικά προβλεπόμενες υποχρεωτικές επενδύσεις των 350 εκατ. ευρώ σχεδόν να διπλασιαστούν. Στην περίπτωση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, το συνολικό τίμημα της παραχώρησης από τη Fraport προσεγγίζει τα 10 δισ. ευρώ.

Οι επενδυτές γνωρίζουν ότι θα βρουν υποστήριξη, ώστε να ξεδιπλώσουν τον αναπτυξιακό τους σχεδιασμό με μεγαλύτερη ευκολία και αποτελεσματικότητα, με το ΤΑΙΠΕΔ να λειτουργεί ως γέφυρα μεταξύ αυτών και των διοικητικών αξιωματούχων του δημοσίου. Την ίδια στιγμή, το Ταμείο παρακολουθεί και ελέγχει την εξέλιξη των συμβάσεων, ώστε οι επενδυτές να είναι συνεπείς με τις δεσμεύσεις που έχουν αναλάβει, διασφαλίζοντας τα συμφέροντα του ελληνικού δημοσίου και προς όφελος των πολιτών.

Υπό τις ίδιες αρχές της διαφάνειας, της αμεροληψίας και της προσήλωσης στον αναπτυξιακό του στόχο με τη μεγιστοποίηση του οικονομικού οφέλους για την οικονομία, το Ταμείο συνεχίζει να υλοποιεί το πρόγραμμά του. Εφέτος αναμένεται να είναι σημαντικής εντάσεως με εμβληματικά περιουσιακά στοιχεία προς αξιοποίηση, έχοντας ως στόχο έσοδα 2,4 δισ. ευρώ, σύμφωνα με τον κρατικό προϋπολογισμό.

Εκτός από την πώληση του 30% του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας που διαχειρίζεται το Διεθνές Αεροδρόμιο της Αθήνας και του 100% της ΔΕΠΑ Υποδομών που είναι σε εξέλιξη και βρίσκονται στην κορυφή του επενδυτικού ενδιαφέροντος, έπονται και άλλα περιουσιακά στοιχεία. Ενδεικτικά, το 65% της ΔΕΠΑ Εμπορίας, η ιεράρχηση των 10 περιφερειακών λιμένων, ώστε σταδιακά να εκκινήσουν διαγωνιστικές διαδικασίες αλλά και ο διαγωνισμός για την αξιοποίηση εξαντλημένου κοιτάσματος φυσικού αερίου Ν. Καβάλας με τη μετατροπή του σε υπόγειο χώρο αποθήκευσης φυσικού αερίου. Σημαντικά ακίνητα όπως η «Πρώην Αμερικανική Βάση Γουρνών», το Ολυμπιακό Ιππικό Κέντρο Μαρκόπουλου κ.λπ. υπόσχονται σημαντική ανάπτυξη.

Άρης Ξενόφος

Continue Reading
Advertisement

Trending