Connect with us

ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

Ιδού ο μειοδότης για το “χρυσό” συμβόλαιο 1,8 δισ. ευρώ της νέας Γραμμής 4 του Μετρό

Newsroom

Published

on

Με μεγάλη νικήτρια την κοινοπραξία ΑΒΑΞ ΑΕ-GHELLA–ALSTOM ολοκληρώθηκε πριν από λίγο η διαδικασία αποσφράγισης των οικονομικών προσφορών για τη νέα Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας. Στις 2 το μεσημέρι, στα γραφεία της Αττικό Μετρό παρουσιάστηκαν, η Επιτροπή του διαγωνισμού, και από ένας μόνο εκπρόσωπος των δύο “μονομάχων”.

Εκεί ανοίχθηκαν οι προσφορές στην οποία μειοδότησε η κοινοπραξία στην οποία ηγείται η ΑΒΑΞ με ποσό 1,158 δισ.ευρώ (περίπου 12,19%). Ουσιαστικά η αγορά όλο το προηγούμενο διάστημα είχε προδικάσει την εξέλιξη αυτή, και τώρα επιβεβαιώνεται. Η κοινοπραξία είναι πλέον επικεφαλής της κούρσας αναδοχής του “χρυσού” συμβολαίου των 1,8 δισ.ευρώ, του μεγαλύτερου δημόσιου έργου όλων των εποχών, το οποίο συγχρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ 2014-2020.

Μεγάλη χαμένη είναι η κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ–ANSALDO– HITACHI που έδωσε ποσό 1,180 δισ.ευρώ (ποσοστό περίπου 10,57%) που είχε επενδύσει στο έργο, ενώ εδώ και καιρό, σύμφωνα με πληροφορίες εδώ και μήνες προετοιμαζόταν για το σενάριο απώλειας του μεγάλου αυτού έργου. Ερώτημα αποτελεί αν θα υπάρξει κάποια συνέχεια με ενστάσεις ή προσφυγές μέχρι να φτάσουμε στις υπογραφές.

Τώρα για τη συνέχεια η επιτροπή θα πρέπει να συντάξει το πρακτικό του διαγωνισμού και να κατακυρωθεί από το Δ.Σ. της Αττικό Μετρό, δίνοντας οντότητα στην αναδοχή του έργου. Θα υπάρξει σύμφωνα με τον νόμο, μία δεκαήμερη περίοδος στην οποία μπορούν να κατατεθούν ενστάσεις. Περνώντας αυτό το διάστημα, θα ανακηρυχθεί ο προσωρινός ανάδοχος στον οποίο θα ζητηθούν τα προβλεπόμενα δικαιολογητικά για την ανάληψη πλέον του έργου, μεταξύ των οποίων και η εγγυητική επιστολή καλής συμμετοχής.

Η σύμβαση κατασκευής θα φύγει για το Ελεγκτικό Συνέδριο και προτελευταίο βήμα είναι η αποστολή της στη Βουλή όπου θα γίνει και η πανηγυρική της παρουσίαση (είθισται για όλα τα χαρακτηριζόμενα ως “μεγάλα έργα”). Η μεγάλη ημέρα, θα είναι η ημέρα υπογραφής του έργου, μεταξύ της Αττικό Μετρό και του ανάδοχου σχήματος.

Πρόκειται σαφώς για μία δικαίωση της κυβερνητικής επιλογής διάσωσης του διαγωνισμού, του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή που διατήρησε και προχώρησε έναν κατά πολλούς “νεκρό διαγωνισμό” και της Αττικό Μετρό που μπόρεσε να φέρει εις πέρας ένα “mission impossible”.

Το ιστορικό του έργου

Στις 10 Απριλίου του 2017 η Αττικό Μετρό, 12 χρόνια μετά την πρώτη εξαγγελία για την υλοποίηση μίας νέας γραμμής Μετρό, προκηρύσσει τη δημοπράτηση της 4ης Γραμμής του Μετρό. Αρχικά ο διαγωνισμός ήταν να ξεκινήσει την 1η Ιουνίου όμως με δύο παρατάσεις, θα φτάσουμε στην 10η Αυγούστου 2017, όταν εκδηλώνουν ενδιαφέρον 4 ισχυρά σχήματα.

1. ΤΕΡΝΑ ΑΕ- VINCI-SIEMENS AG “TVS”
2. ΑΒΑΞ ΑΕ- GHELLA SpA –ALSTOM TRANSPORT S.A.
3. ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ – ANSALDO STP S.p.A – HITACHI RAIL ITALY SPA
4. FCC – ARCHIRODON-ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ

Σχεδόν άμεσα, ξεκίνησαν εκατέρωθεν ενστάσεις ανάμεσα στους ενδιαφέρομενους και από αυτή τη διαδικασία τέθηκε εκτός το σχήμα FCC – ARCHIRODON-ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ. Ακολούθησε βροχή ενστάσεων και προσφυγών στο ΣτΕ και τελικά φτάσαμε στην 15η Μαρτίου 2019 όπου πραγματοποιείται η Β`φάση του διαγωνισμού. Σε αυτή, αποχωρεί την τελευταία στιγμή το σχήμα ΤΕΡΝΑ ΑΕ- VINCI-SIEMENS. Στην τεχνική προσφορά παίρνει προβάδισμα η κοινοπραξία στην οποία ηγείται η ΑΒΑΞ όμως αυτό λίγη σημασία έχει καθώς ο διαγωνισμός είναι “μειοδοτικός”, δηλαδή το έργο αναλαμβάνει αυτός που στο τελικό στάδιο θα δώσει την μεγαλύτερη έκπτωση.

Περνώντας στην πιο κρίσιμη φάση του διαγωνισμού οι δύο κοινοπραξίες που έμειναν στην κούρσα διεκδίκησης του έργου, ΑΒΑΞ ΑΕ- GHELLA SpA –ALSTOM TRANSPORT και ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ – ANSALDO STP S.p.A – HITACHI RAIL ITALY SPA, καταθέτουν προσφυγές στο ΣτΕ ενώ αντίστοιχες προσφυγές κατατίθενται από τα σχήματα της ΤΕΡΝΑ και του Μυτιληναίου. Οι δύο τελευταίες απορρίπτονται, όμως στην εκδίκαση των προσφυγών των δύο διεκδικητών, οι αιτιάσεις και των δύο που αφορούσαν το πρακτικό αξιολόγησης των τεχνικών προσφορών, γίνονται δεκτές.

Αυτό έχει ως αποτέλεσμα ο διαγωνισμός να μπλοκάρει και να απειλείται με ακύρωση. Ειδικά στην περίπτωση που οι κύριες προσφυγές γίνονταν δεκτές στη δεύτερη και κρίσιμη εκδίκαση του ΣτΕ. Σε όλη αυτή τη διαδικασία η κυβέρνηση και το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών είχε πολλές ευκαιρίες να ακυρώσει και να επαναδημοπρατήσει το έργο, όμως με μία προφανώς πολιτική απόφαση αποφασίζεται να προχωρήσει με κάθε τρόπο ο διαγωνισμός και να ολοκληρωθεί.

Αναζητώντας τη λύση, η Αττικό Μετρό προχωρά σε επαναξιολόγηση του πρακτικού και πριν από ένα περίπου μήνα το στέλνει στο Συμβούλιο της Επικρατείας. Στο νέο πρακτικό δεν γίνεται καμία ένσταση και ο δρόμος για την ολοκλήρωση του διαγωνισμού ανοίγει και πάλι. Λίγες μέρες αργότερα, οι δύο προσφυγές των δύο σχημάτων που διεκδικούν το έργο αποσύρονται και έτσι φτάσαμε στην σημερινή ιστορική μέρα για το έργο.

Ποια είναι η νέα “πορτοκαλί” Γραμμή του Μετρό της Αθήνας

Η νέα Γραμμή 4 ΑΛΣΟΣ ΒΕΙΚΟΥ-ΓΟΥΔΗ θα καλύψει κυρίως πυκνοκατοικημένες περιοχές του Δήμου Αθηναίων (9 σταθμούς) και των πέριξ Δήμων. Θα ξεκινά από το Άλσος Βεϊκου στο Γαλάτσι και περνώντας από Κυψέλη, Γκύζη, Εξάρχεια, Κολωνάκι, Ιλίσια και Ζωγράφου θα καταλήγει στο Γουδή. Θα έχει μήκος 12,9χλμ και θα περιλαμβάνει 15 υπόγειους σταθμούς. Στη σύμβαση περιλαμβάνεται και η προμήθεια 18 υπεραυτόματων συρμών που θα κινούνται χωρίς οδηγό. Σταθμοί Ανταπόκρισης θα είναι οι Σταθμοί: Ακαδημίας (με στ.Πανεπιστήμιο-Γραμμή 2), Ευαγγελισμός (με Γραμμή 3). Στην Ακαδημία θα υπάρχει συνδετήρια υπόγεια διάβαση που θα ενώνει τη Γραμμή 4 με τη Γραμμή 2. Για την κατασκευή θα χρησιμοποιηθούν 2 Μετροπόντικες (ένας σε κάθε άκρο) για να συντομεύσει ο χρόνος διάνοιξης, ενώ υπάρχει πρόβλεψη και για τρίτο εφόσον κριθεί απαραίτητο.

Η γραμμή 4 θα κατασκευαστεί με πιο μοντέρνα χαρακτηριστικά, θα υπάρχει μία σήραγγα διπλής κατεύθυνσης, όλοι οι σταθμοί θα είναι πλάγιοι, όμως θα διαθέτουν συρμούς υπεραυτόματους που θα κινούνται χωρίς οδηγό αλλά με συνοδό ενώ θα υπάρχουν θύρες ασφαλείας στις αποβάθρες οι οποίες θα ανοίγουν μόνο όταν ο συρμός θα έχει φτάσει και θα έχει ακινητοποιηθεί.

Θα κατασκευαστούν οι παρακάτω σταθμοί:

1.Σταθμός ‘Άλσος Βεΐκου, Διασταύρωση Βεΐκου και Τραλλέων,
2.Σταθμός Γαλάτσι, Διασταύρωση Γαλατσίου και Βεΐκου,
3.Σταθμός Ελικώνος,
4.Σταθμός Κυψέλη, Πλατεία Κυψέλης,
5.Σταθμός Δικαστήρια, Διασταύρωση Ευελπίδων και Μουστοξύδη,
6.Σταθμός Αλεξάνδρας, Διασταύρωση Αλεξάνδρας και Μουστοξύδη,
7.Σταθμός Εξάρχεια, Πλατεία Εξαρχείων,
8.Σταθμός Ακαδημία, Διασταύρωση Ακαδημίας και Σίνα,
9.Σταθμός Κολωνάκι, Πλατεία Κολωνακίου,
10.Σταθμός Ευαγγελισμός, Διασταύρωση Βασ. Σοφίας, Ριζάρη και Βασ. Κωνσταντίνου,
11.Σταθμός Καισαριανή, Διασταύρωση Υμηττού και Εθν. Αντιστάσεως,
12.Σταθμός Πανεπιστημιούπολη, Εθν. Αντιστάσεως,
13.Σταθμός Ιλίσια, Πλατεία Κύπρου,
14.Σταθμός Ζωγράφου, Πλατεία Γαρδένια, 15.Σταθμός Γουδί, Πλατεία Ελευθερίας.
15.Σταθμός Γουδή, Πλατεία Ελευθερίας

Advertisement

Advertisement Macon
Advertisement
Advertisement
Advertisement TÜV Austria
Advertisement Aecom
Advertisement Δέλτα Τεχνική
Χαλκιδική - Πηγή: Unsplash
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ16 ώρες ago

Προχωρούν 4 νέες επενδύσεις σε ξενοδοχεία στη Χαλκιδική – Δείτε σε ποιές περιοχές

Φωτό: Bizness.gr
RESIDENTIAL1 ημέρα ago

The Ellinikon: οι 4 μεγάλες εταιρείες που αναλαμβάνουν νέες οικιστικές επενδύσεις 300 εκατ. ευρώ σε 5 ακίνητα στο Ελληνικό

Aξιοποίηση ακινήτου «Ακτή και Camping Αγίας Τριάδας», Θεσσαλονίκη - Πηγή: ΤΑΙΠΕΔ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ1 ημέρα ago

Υπερδιπλασιάστηκε η προσφορά για το ακίνητο – φιλέτο του ΤΑΙΠΕΔ στην Αγία Τριάδα

Αρσάκειο Μέγαρο - Φωτό: Τατιάνα Μπόλαρη / Eurokinissi
ΕΜΠΟΡΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ & ΠΑΡΚΑ2 ημέρες ago

Ντεμπούτο το 2025 για το νέο πρωτοποριακό Food Hall στη Στοά Αρσακείου – Τι σχεδιάζει η Legendary Food

REAL ESTATE2 ημέρες ago

Προχωρά η διαδικασία απορρόφησης της Intracom Properties από την Κ.Λ.Μ.

Φωτογραφία αρχείου - Designed by Canva Pro
REAL ESTATE2 ημέρες ago

Φοιτητική κατοικία: οι ακριβότερες και φθηνότερες περιοχές για ενοικίαση – Σε ποιές φοιτητουπόλεις μειώθηκε η προσφορά

Φωτογραφία αρχείου - Designed by Canva
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 ημέρες ago

Εγκρίθηκε έργο για νέο ξενοδοχείο στη Σίφνο – Σε ποιά περιοχή θα γίνει

Φωτογραφία αρχείου - Πηγή: Canva
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 ημέρες ago

Νέο ξενοδοχείο 5 αστέρων βρίσκεται “στα σκαριά” στην Κύθνο

REAL ESTATE2 ημέρες ago

Ξεκίνησε η διαδικασία συγχώνευσης δύο θυγατρικών με την Trade Estates

To ακίνητο του ΤΑΙΠΕΔ στο Ποσείδι της Χαλκιδικής - Πηγή: ΤΑΙΠΕΔ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ3 ημέρες ago

“Πράσινο φως” για την αξιοποίηση της Ακτής και Κάμπινγκ Ποσειδίου – Πρόβλεψη για νέο 5άστερο ξενοδοχείο

To 5 αστέρων Athens Capital Hotel - MGallery Collection - Πηγή: Accor
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ1 εβδομάδα ago

Ανοίγει έως τέλος του 2024 το νέο ξενοδοχείο με σουίτες στο Σύνταγμα – Ποιός όμιλος επενδύει

Πηγή: DKG Development
ΚΤΙΡΙΑ ΓΡΑΦΕΙΩΝ2 εβδομάδες ago

Ολοκληρώνεται το 2025 η νέα επένδυση γραφείων σε πρώην εμπορικό κέντρο στη Λεωφόρο Βουλιαγμένης

Φωτογραφία αρχείου - Designed by Canva
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ3 εβδομάδες ago

“Πράσινο φως” για δύο νέα ξενοδοχεία πολυτελείας στην Ηγουμενίτσα – Ποιά εταιρεία επενδύει

To Ξενία Κύθνου - Πηγή: ΕΤΑΔ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ1 εβδομάδα ago

“Πράσινο φως” τελικά για τη μεγάλη επένδυση των Ισραηλινών στο Ξενία της Κύθνου

Αργολική Ριβιέρα - Πηγή: Canva Pro
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ4 ημέρες ago

Νέα Στρατηγική Επένδυση 5 αστέρων δρομολογείται στην Αργολίδα – Τα σχέδια για ξενοδοχείο & κατοικίες σε εγκαταλελειμένο αεροδρόμιο

Χαλκιδική - Πηγή: Unsplash
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ1 εβδομάδα ago

Ποιό νησάκι στη Χαλκιδική αποτελεί το νέο επενδυτικό προορισμό για ξενοδοχεία 5 αστέρων – Ποιές εταιρείες επενδύουν

The Ilisian - Πηγή: Ionian Hotel Enterprises
RESIDENTIAL2 εβδομάδες ago

[ΦΩΤΟ – VIDEO] Δείτε πώς θα γίνει το The Ilisian, η μεγάλη επένδυση στο πρώην Hilton της Αθήνας

To ακίνητο του ΤΑΙΠΕΔ στο Ποσείδι της Χαλκιδικής - Πηγή: ΤΑΙΠΕΔ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ3 ημέρες ago

“Πράσινο φως” για την αξιοποίηση της Ακτής και Κάμπινγκ Ποσειδίου – Πρόβλεψη για νέο 5άστερο ξενοδοχείο

Φωτογραφία αρχείου - Designed by Canva
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 εβδομάδες ago

“Εκτοξεύεται” το χαρτοφυλάκιο ξενοδοχείων της Hilton στην Ελλάδα – Ποιά γνωστά ξενοδοχεία εντάσσονται

Το Logistics Park της BriQ Properties στον Ασπρόπυργο - Πηγή: BriQ Properties
LOGISTICS5 ημέρες ago

[VIDEO] Προχωρά η επένδυση logistics της BriQ στον Ασπρόπυργο

Το Logistics Park της BriQ Properties στον Ασπρόπυργο - Πηγή: BriQ Properties
LOGISTICS5 ημέρες ago

[VIDEO] Προχωρά η επένδυση logistics της BriQ στον Ασπρόπυργο

The Ilisian - Πηγή: Ionian Hotel Enterprises
RESIDENTIAL2 εβδομάδες ago

[ΦΩΤΟ – VIDEO] Δείτε πώς θα γίνει το The Ilisian, η μεγάλη επένδυση στο πρώην Hilton της Αθήνας

Στο εργοτάξιο του έργου για τα νέα "πράσινα" γραφεία του ΤΕΕ στο Μαρούσι - Πηγή: ΤΕΕ
ΚΤΙΡΙΑ ΓΡΑΦΕΙΩΝ2 εβδομάδες ago

Σε εξέλιξη τα έργα για το νέο project γραφείων του ΤΕΕ στο Μαρούσι – Ο ρόλος των Dimand & ΤΕΡΝΑ

The Syndesis Hub - Πηγή: Ten Brinke
ΚΤΙΡΙΑ ΓΡΑΦΕΙΩΝ4 εβδομάδες ago

[VIDEO] Ξεκίνησαν τα έργα για το νέο κτίριο γραφείων The Syndesis Hub στο Ελληνικό

Το ιστορικό ακίνητο του ΦΙΞ στη Δυτική Θεσσαλονίκη - Φωτό: ΜΟΤΙΟΝΤΕΑΜ/ΒΕΡΒΕΡΙΔΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ
REAL ESTATE1 μήνα ago

Με 4 μεγάλα real estate έργα η στρατηγική συνεργασία Dimand – Τράπεζας Πειραιώς – Ποιά ακίνητα θα αξιοποιηθούν και πώς

To ανάγλυφο σήμα του Μινιόν στην πρόσοψη του κτιρίου - Πηγή: bizness.gr
ΚΤΙΡΙΑ ΓΡΑΦΕΙΩΝ1 μήνα ago

[ΦΩΤΟ] Ξαναπαίρνει σιγά σιγά “ζωή” το Μινιόν μετά από 26 χρόνια – Η ΔΕΗ, η Zara και ο κήπος με θέα την Ακρόπολη

Πηγή: Ten Brinke
ΕΜΠΟΡΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ & ΠΑΡΚΑ1 μήνα ago

[VIDEO] Δείτε πώς προχωρά η εμπορική επένδυση της Ten Brinke στους Αγίους Αναργύρους

The Grid - Πηγή: ΤΕΡΝΑ
ΚΤΙΡΙΑ ΓΡΑΦΕΙΩΝ2 μήνες ago

[VIDEO] Στο νέο “πράσινο” κτίριο γραφείων The Grid στο Μαρούσι θα μετακομίσει η EY το 2026

Πηγή: Piraeus Tower
ΕΜΠΟΡΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ & ΠΑΡΚΑ2 μήνες ago

Piraeus Tower: μετά από 50 χρόνια αναμονής και 4 χρόνια έργων έγινε σύγχρονος και “πράσινος”

REAL ESTATE2 μήνες ago

Και επίσημα στο Χρηματιστήριο από σήμερα η Noval Property

Advertisement

TRENDING