Connect with us

ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

Ιδού ο μειοδότης για το “χρυσό” συμβόλαιο 1,8 δισ. ευρώ της νέας Γραμμής 4 του Μετρό

bizness.gr

Published

on

Με μεγάλη νικήτρια την κοινοπραξία ΑΒΑΞ ΑΕ-GHELLA–ALSTOM ολοκληρώθηκε πριν από λίγο η διαδικασία αποσφράγισης των οικονομικών προσφορών για τη νέα Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας. Στις 2 το μεσημέρι, στα γραφεία της Αττικό Μετρό παρουσιάστηκαν, η Επιτροπή του διαγωνισμού, και από ένας μόνο εκπρόσωπος των δύο “μονομάχων”.

Εκεί ανοίχθηκαν οι προσφορές στην οποία μειοδότησε η κοινοπραξία στην οποία ηγείται η ΑΒΑΞ με ποσό 1,158 δισ.ευρώ (περίπου 12,19%). Ουσιαστικά η αγορά όλο το προηγούμενο διάστημα είχε προδικάσει την εξέλιξη αυτή, και τώρα επιβεβαιώνεται. Η κοινοπραξία είναι πλέον επικεφαλής της κούρσας αναδοχής του “χρυσού” συμβολαίου των 1,8 δισ.ευρώ, του μεγαλύτερου δημόσιου έργου όλων των εποχών, το οποίο συγχρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ 2014-2020.

Μεγάλη χαμένη είναι η κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ–ANSALDO– HITACHI που έδωσε ποσό 1,180 δισ.ευρώ (ποσοστό περίπου 10,57%) που είχε επενδύσει στο έργο, ενώ εδώ και καιρό, σύμφωνα με πληροφορίες εδώ και μήνες προετοιμαζόταν για το σενάριο απώλειας του μεγάλου αυτού έργου. Ερώτημα αποτελεί αν θα υπάρξει κάποια συνέχεια με ενστάσεις ή προσφυγές μέχρι να φτάσουμε στις υπογραφές.

Τώρα για τη συνέχεια η επιτροπή θα πρέπει να συντάξει το πρακτικό του διαγωνισμού και να κατακυρωθεί από το Δ.Σ. της Αττικό Μετρό, δίνοντας οντότητα στην αναδοχή του έργου. Θα υπάρξει σύμφωνα με τον νόμο, μία δεκαήμερη περίοδος στην οποία μπορούν να κατατεθούν ενστάσεις. Περνώντας αυτό το διάστημα, θα ανακηρυχθεί ο προσωρινός ανάδοχος στον οποίο θα ζητηθούν τα προβλεπόμενα δικαιολογητικά για την ανάληψη πλέον του έργου, μεταξύ των οποίων και η εγγυητική επιστολή καλής συμμετοχής.

Η σύμβαση κατασκευής θα φύγει για το Ελεγκτικό Συνέδριο και προτελευταίο βήμα είναι η αποστολή της στη Βουλή όπου θα γίνει και η πανηγυρική της παρουσίαση (είθισται για όλα τα χαρακτηριζόμενα ως “μεγάλα έργα”). Η μεγάλη ημέρα, θα είναι η ημέρα υπογραφής του έργου, μεταξύ της Αττικό Μετρό και του ανάδοχου σχήματος.

Πρόκειται σαφώς για μία δικαίωση της κυβερνητικής επιλογής διάσωσης του διαγωνισμού, του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή που διατήρησε και προχώρησε έναν κατά πολλούς “νεκρό διαγωνισμό” και της Αττικό Μετρό που μπόρεσε να φέρει εις πέρας ένα “mission impossible”.

Το ιστορικό του έργου

Στις 10 Απριλίου του 2017 η Αττικό Μετρό, 12 χρόνια μετά την πρώτη εξαγγελία για την υλοποίηση μίας νέας γραμμής Μετρό, προκηρύσσει τη δημοπράτηση της 4ης Γραμμής του Μετρό. Αρχικά ο διαγωνισμός ήταν να ξεκινήσει την 1η Ιουνίου όμως με δύο παρατάσεις, θα φτάσουμε στην 10η Αυγούστου 2017, όταν εκδηλώνουν ενδιαφέρον 4 ισχυρά σχήματα.

1. ΤΕΡΝΑ ΑΕ- VINCI-SIEMENS AG “TVS”
2. ΑΒΑΞ ΑΕ- GHELLA SpA –ALSTOM TRANSPORT S.A.
3. ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ – ANSALDO STP S.p.A – HITACHI RAIL ITALY SPA
4. FCC – ARCHIRODON-ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ

Σχεδόν άμεσα, ξεκίνησαν εκατέρωθεν ενστάσεις ανάμεσα στους ενδιαφέρομενους και από αυτή τη διαδικασία τέθηκε εκτός το σχήμα FCC – ARCHIRODON-ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ. Ακολούθησε βροχή ενστάσεων και προσφυγών στο ΣτΕ και τελικά φτάσαμε στην 15η Μαρτίου 2019 όπου πραγματοποιείται η Β`φάση του διαγωνισμού. Σε αυτή, αποχωρεί την τελευταία στιγμή το σχήμα ΤΕΡΝΑ ΑΕ- VINCI-SIEMENS. Στην τεχνική προσφορά παίρνει προβάδισμα η κοινοπραξία στην οποία ηγείται η ΑΒΑΞ όμως αυτό λίγη σημασία έχει καθώς ο διαγωνισμός είναι “μειοδοτικός”, δηλαδή το έργο αναλαμβάνει αυτός που στο τελικό στάδιο θα δώσει την μεγαλύτερη έκπτωση.

Περνώντας στην πιο κρίσιμη φάση του διαγωνισμού οι δύο κοινοπραξίες που έμειναν στην κούρσα διεκδίκησης του έργου, ΑΒΑΞ ΑΕ- GHELLA SpA –ALSTOM TRANSPORT και ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ – ANSALDO STP S.p.A – HITACHI RAIL ITALY SPA, καταθέτουν προσφυγές στο ΣτΕ ενώ αντίστοιχες προσφυγές κατατίθενται από τα σχήματα της ΤΕΡΝΑ και του Μυτιληναίου. Οι δύο τελευταίες απορρίπτονται, όμως στην εκδίκαση των προσφυγών των δύο διεκδικητών, οι αιτιάσεις και των δύο που αφορούσαν το πρακτικό αξιολόγησης των τεχνικών προσφορών, γίνονται δεκτές.

Αυτό έχει ως αποτέλεσμα ο διαγωνισμός να μπλοκάρει και να απειλείται με ακύρωση. Ειδικά στην περίπτωση που οι κύριες προσφυγές γίνονταν δεκτές στη δεύτερη και κρίσιμη εκδίκαση του ΣτΕ. Σε όλη αυτή τη διαδικασία η κυβέρνηση και το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών είχε πολλές ευκαιρίες να ακυρώσει και να επαναδημοπρατήσει το έργο, όμως με μία προφανώς πολιτική απόφαση αποφασίζεται να προχωρήσει με κάθε τρόπο ο διαγωνισμός και να ολοκληρωθεί.

Αναζητώντας τη λύση, η Αττικό Μετρό προχωρά σε επαναξιολόγηση του πρακτικού και πριν από ένα περίπου μήνα το στέλνει στο Συμβούλιο της Επικρατείας. Στο νέο πρακτικό δεν γίνεται καμία ένσταση και ο δρόμος για την ολοκλήρωση του διαγωνισμού ανοίγει και πάλι. Λίγες μέρες αργότερα, οι δύο προσφυγές των δύο σχημάτων που διεκδικούν το έργο αποσύρονται και έτσι φτάσαμε στην σημερινή ιστορική μέρα για το έργο.

Ποια είναι η νέα “πορτοκαλί” Γραμμή του Μετρό της Αθήνας

Η νέα Γραμμή 4 ΑΛΣΟΣ ΒΕΙΚΟΥ-ΓΟΥΔΗ θα καλύψει κυρίως πυκνοκατοικημένες περιοχές του Δήμου Αθηναίων (9 σταθμούς) και των πέριξ Δήμων. Θα ξεκινά από το Άλσος Βεϊκου στο Γαλάτσι και περνώντας από Κυψέλη, Γκύζη, Εξάρχεια, Κολωνάκι, Ιλίσια και Ζωγράφου θα καταλήγει στο Γουδή. Θα έχει μήκος 12,9χλμ και θα περιλαμβάνει 15 υπόγειους σταθμούς. Στη σύμβαση περιλαμβάνεται και η προμήθεια 18 υπεραυτόματων συρμών που θα κινούνται χωρίς οδηγό. Σταθμοί Ανταπόκρισης θα είναι οι Σταθμοί: Ακαδημίας (με στ.Πανεπιστήμιο-Γραμμή 2), Ευαγγελισμός (με Γραμμή 3). Στην Ακαδημία θα υπάρχει συνδετήρια υπόγεια διάβαση που θα ενώνει τη Γραμμή 4 με τη Γραμμή 2. Για την κατασκευή θα χρησιμοποιηθούν 2 Μετροπόντικες (ένας σε κάθε άκρο) για να συντομεύσει ο χρόνος διάνοιξης, ενώ υπάρχει πρόβλεψη και για τρίτο εφόσον κριθεί απαραίτητο.

Η γραμμή 4 θα κατασκευαστεί με πιο μοντέρνα χαρακτηριστικά, θα υπάρχει μία σήραγγα διπλής κατεύθυνσης, όλοι οι σταθμοί θα είναι πλάγιοι, όμως θα διαθέτουν συρμούς υπεραυτόματους που θα κινούνται χωρίς οδηγό αλλά με συνοδό ενώ θα υπάρχουν θύρες ασφαλείας στις αποβάθρες οι οποίες θα ανοίγουν μόνο όταν ο συρμός θα έχει φτάσει και θα έχει ακινητοποιηθεί.

Θα κατασκευαστούν οι παρακάτω σταθμοί:

1.Σταθμός ‘Άλσος Βεΐκου, Διασταύρωση Βεΐκου και Τραλλέων,
2.Σταθμός Γαλάτσι, Διασταύρωση Γαλατσίου και Βεΐκου,
3.Σταθμός Ελικώνος,
4.Σταθμός Κυψέλη, Πλατεία Κυψέλης,
5.Σταθμός Δικαστήρια, Διασταύρωση Ευελπίδων και Μουστοξύδη,
6.Σταθμός Αλεξάνδρας, Διασταύρωση Αλεξάνδρας και Μουστοξύδη,
7.Σταθμός Εξάρχεια, Πλατεία Εξαρχείων,
8.Σταθμός Ακαδημία, Διασταύρωση Ακαδημίας και Σίνα,
9.Σταθμός Κολωνάκι, Πλατεία Κολωνακίου,
10.Σταθμός Ευαγγελισμός, Διασταύρωση Βασ. Σοφίας, Ριζάρη και Βασ. Κωνσταντίνου,
11.Σταθμός Καισαριανή, Διασταύρωση Υμηττού και Εθν. Αντιστάσεως,
12.Σταθμός Πανεπιστημιούπολη, Εθν. Αντιστάσεως,
13.Σταθμός Ιλίσια, Πλατεία Κύπρου,
14.Σταθμός Ζωγράφου, Πλατεία Γαρδένια, 15.Σταθμός Γουδί, Πλατεία Ελευθερίας.
15.Σταθμός Γουδή, Πλατεία Ελευθερίας

Advertisement

The Green Office

Advertisement Macon
Advertisement
Advertisement The Green Office
Advertisement TÜV Austria
Advertisement Aecom
Γούρνες Ηρακλείου Κρήτης - Φωτό: REDS
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ17 ώρες ago

Υπογράφεται η σύμβαση REDS – ΤΑΙΠΕΔ για το ακίνητο στις Γούρνες Ηρακλείου

Πηγή: Google Maps
REAL ESTATE19 ώρες ago

Στον έλεγχο της Intracom η Κλουκίνας – Λάππας με το βλέμμα στα ακίνητα

Φωτογραφία αρχείου - Πηγή: Canva
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ21 ώρες ago

Εγκρίθηκε επένδυση για νέο 5άστερο ξενοδοχείο στη Σαντορίνη

Πηγή: ΟΛΠ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 ημέρες ago

4 νέα ξενοδοχεία στο Λιμάνι του Πειραιά με το νέο master plan – Πού θα γίνουν

Άποψη της Θεσσαλονίκης - Πηγή: Canva
REAL ESTATE2 ημέρες ago

Άλλαξε χέρια το βιομηχανικό ακίνητο της Φιλκεραμ Johnson στην Ανατολική Θεσσαλονίκη

Το ακίνητο του ΕΦΚΑ στην οδό Σωκράτους 53 και Ζήνωνος στην Ομόνοια - Πηγή: Google Maps
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 ημέρες ago

Νέος διαγωνισμός για ξενοδοχείο σε ακίνητο – φιλέτο του ΕΦΚΑ στην Ομόνοια

Φωτογραφία αρχείου - Πηγή: Canva
SPECIAL EDITIONS3 ημέρες ago

Πώς το γνωστό σύστημα LEED αξιολογεί τα νέα “πράσινα” κτίρια γραφείων και ξενοδοχείων

Φωτό: Arbitrage Real Estate
SPECIAL EDITIONS3 ημέρες ago

Επεκτείνεται στην Ελλάδα η Colliers μέσω συμφωνίας με την Arbitrage Real Estate

Πηγή: Lamda Development
RESIDENTIAL3 ημέρες ago

Προχωρούν οι 8 μεγάλες εμπορικές & οικιστικές επενδύσεις στο Ελληνικό – Για ποιές ξεκίνησαν ήδη έργα

Το νέο πολυτελές Mandarin Oriental Costa Navarino - Πηγή: ΤΕΜΕΣ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ3 ημέρες ago

Ανοίγει το καλοκαίρι το νέο 5άστερο ξενοδοχείο στο Costa Navarino – Νέες επενδύσεις της ΤΕΜΕΣ στα σκαριά

Hilton Athens - Φωτό: bizness.gr
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 εβδομάδες ago

Σε εξέλιξη η μεταμόρφωση του Hilton Athens σε υπερπολυτελές Conrad – Πότε θα ολοκληρωθεί η επένδυση

Το νέο ξενοδοχείο της Brown Hotels στην οδό Πειραιώς 44 - Πηγή: Liakos Architects / WH Europe
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ3 εβδομάδες ago

Στα σκαριά το νέο condo hotel της Brown Hotels στην οδό Πειραιώς

Η περιοχή του Βοτανικού από ψηλά - Πηγή: ΑΝΤΩΝΗΣ ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ / EUROKINISSI
ΚΤΙΡΙΑ ΓΡΑΦΕΙΩΝ1 εβδομάδα ago

[VIDEO] Ανοίγει ο δρόμος για τη μεγάλη επένδυση της Dimand στο ακίνητο της Softex στο Βοτανικό

Πηγή: Canva
LOGISTICS2 εβδομάδες ago

Στα σκαριά η νέα μεγάλη επένδυση logistics στον Ασπρόπυργο – Ποιό fund επενδύει σε πρώην ακίνητο χαλυβουργίας

The Social Hotel Athens - Φωτό: Radisson
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ4 ημέρες ago

[ΦΩΤΟ] Άνοιξε το νέο ξενοδοχείο The Social Athens Hotel της Radisson στο Κολωνάκι

Πηγή: ΟΛΠ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 ημέρες ago

4 νέα ξενοδοχεία στο Λιμάνι του Πειραιά με το νέο master plan – Πού θα γίνουν

Άποψη της πόλης της Καλαμάτας - Φωτό αρχείου - Πηγή: Canva Pro
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 εβδομάδες ago

Εγκρίθηκαν επενδύσεις για νέα ξενοδοχεία 5 αστέρων σε Λακωνία και Μεσσηνία 

RESIDENTIAL1 εβδομάδα ago

[VIDEO] Σχεδόν έτοιμη η εμπορική επένδυση στο κέντρο του Χαλανδρίου – Ξεκίνησε και η οικιστική

Το ιστορικό ξενοδοχείο "Βιέννη" στη Θεσσαλονίκη που θα γίνει ξενοδοχείο της Brown Hotels - Πηγή: Brown Hotels
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ1 εβδομάδα ago

Το 2024 ανοίγουν τα 2 νέα ξενοδοχεία της Brown Hotels στη Θεσσαλονίκη – Σε ποιά ιστορικά κτίρια θα γίνουν

Πηγή: Lamda Development
RESIDENTIAL3 ημέρες ago

Προχωρούν οι 8 μεγάλες εμπορικές & οικιστικές επενδύσεις στο Ελληνικό – Για ποιές ξεκίνησαν ήδη έργα

Η περιοχή του Βοτανικού από ψηλά - Πηγή: ΑΝΤΩΝΗΣ ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ / EUROKINISSI
ΚΤΙΡΙΑ ΓΡΑΦΕΙΩΝ1 εβδομάδα ago

[VIDEO] Ανοίγει ο δρόμος για τη μεγάλη επένδυση της Dimand στο ακίνητο της Softex στο Βοτανικό

RESIDENTIAL1 εβδομάδα ago

[VIDEO] Σχεδόν έτοιμη η εμπορική επένδυση στο κέντρο του Χαλανδρίου – Ξεκίνησε και η οικιστική

Η νέα μεγάλη τουριστική και οικιστική επένδυση The Hamptons Greece στην Καβάλα - Πηγή: The Hamptons Greece
RESIDENTIAL4 εβδομάδες ago

[VIDEO – ΦΩΤΟ] Από τη Νέα Υόρκη… στην Καβάλα – Η νέα μεγάλη τουριστική επένδυση The Hamptons Greece

O Piraeus Tower φωταγωγημένος για τις γιορτές - Πηγή: Nikos Daniilidis / Eurokinissi
VIDEOS1 μήνα ago

[VIDEO] Πρωτοχρονιά από τον ανακαινισμένο Piraeus Tower

H εμπορική επένδυση της Ten Brinke στο Αγρίνιο - Πηγή: Ten Brinke
ΕΜΠΟΡΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ & ΠΑΡΚΑ1 μήνα ago

[VIDEO] Ολοκληρώθηκε η επένδυση της Ten Brinke για νέο εμπορικό ακίνητο στο Αγρίνιο

O Piraeus Tower φωταγωγημένος για τις γιορτές - Πηγή: Nikos Daniilidis / Eurokinissi
VIDEOS2 μήνες ago

[VIDEO] Piraeus Tower: φωταγωγήθηκε ο νέος Πύργος του Πειραιά 12 μήνες πριν την ολοκλήρωσή του

Η νέα Αγορά Μοδιάνο στη Θεσσαλονίκη - Πηγή: Όμιλος Fais
ΕΜΠΟΡΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ & ΠΑΡΚΑ2 μήνες ago

[VIDEO] Άνοιξε ανανεωμένη μετά από χρόνια η ιστορική Αγορά Μοδιάνο στη Θεσσαλονίκη

To διατηρητέο της Ερμού που θα αξιοποιηθεί από την Ten Brinke
ΕΜΠΟΡΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ & ΠΑΡΚΑ2 μήνες ago

Ξεκίνησε η νέα επένδυση της Ten Brinke στην Ερμού – Ποιό γνωστό ακίνητο θα αξιοποιηθεί

Piraeus Retail Park - Φωτό: Ten Brinke
VIDEOS3 μήνες ago

[VIDEO] Δείτε το ολοκληρωμένο Piraeus Retail Park στην Πειραιώς

Το νέο πολυτελές Mandarin Oriental Costa Navarino - Πηγή: ΤΕΜΕΣ
VIDEOS3 μήνες ago

[VIDEO] Δείτε το νέο υπόσκαφο ξενοδοχείο Mandarin Oriental στο Costa Navarino

ΔΗΜΟΦΙΛΗ