Connect with us

ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ

Γραμμή 4: Συνέχεια στο διαγωνισμό με οδικό χάρτη ολοκλήρωσης η απόφαση του ΣτΕ

bizness.gr

Published

on

Συρμός του μετρό στην Αθήνα

Πλημμέλημα που διορθώνεται γυρίζοντας την διαδικασία πίσω στην επιτροπή του διαγωνισμού. Αυτό υποστηρίζουν πηγές του κατασκευαστικού κλάδου ότι είναι η ερμηνεία του σκεπτικού της απόφασης του ΣτΕ στις προσφυγές των δύο φιναλίστ για τη Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας. «Πρόκειται για έναν οδικό χάρτη ολοκλήρωσης του διαγωνισμού και όχι εντολή ακύρωσης του» τονίζοντας πως δεν υπάρχει ερμηνεία αλληλοεξόντωσης.

Αντιθέτως, όπως σημειώνουν, «από την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας διαφαίνεται πως, ενώ αναγνωρίζονται ξεκάθαρα ελλείψεις στο πρακτικό της Επιτροπής Διαγωνισμού της Αττικό Μετρό αποδεχόμενο συγκεκριμένες αιτιάσεις των δυο κοινοπραξιών – με βάση τις οποίες έκανε δεκτά άλλωστε τα ασφαλιστικά μέτρα – εντούτοις κάνει σαφέστατα λόγο για πλημμελή τεκμηρίωση εκ μέρους της επιτροπής του διαγωνισμού και υποδεικνύει τα στοιχεία που χρήζουν διόρθωσης, ώστε ο διαγωνισμός να μπορέσει να περάσει στην επόμενη φάση, δηλαδή στο άνοιγμα των οικονομικών προσφορών».

Το σκεπτικό του ΣτΕ

Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, από την ανάγνωση του σκεπτικού του ΣτΕ προκύπτουν τα ακόλουθα συμπεράσματα:

Για τη μεν κοινοπραξία Άβαξ – Ghella – Alstom Transport, η ανταγωνίστρια κοινοπραξία της οποίας ηγείται η Άκτωρ, μεταξύ των θεμάτων που έθεσε και για τα οποία τίθεται ποινή αποκλεισμού, ήταν και το ότι:
Στο πλαίσιο του διαγωνισμού, και ειδικά στο πρώτο στάδιο της αξιολόγησης της τεχνικής προσφοράς, όπου η Επιτροπή Διαγωνισμού οφείλει να εξετάσει τη συμμόρφωση ή μη των διαγωνιζομένων με τις απαιτήσεις της Αττικό Μετρό, εφαρμόζοντας το σύστημα επιτυχίας (pass) ή αποτυχίας (fail) επί ποινή αποκλεισμού, η επιτροπή διαγωνισμού δεν απέκλεισε ως όφειλε κατά τη γνώμη της κοινοπραξίας Άκτωρ – Ansaldo – Hitachi Rail Italy, την αντίπαλη κοινοπραξία παρά το γεγονός ότι δεν συνυποβλήθηκαν με την προσφορά τα ειδικώς απαιτούμενα από τις προδιαγραφές στοιχεία και τεκμήρια, δηλαδή τα πιστοποιητικά που αναφέρονται στο φάκελο Β4.9 σχετικά με τη μελέτη προσφοράς σχετικά με το σύστημα σηματοδότησης και ελέγχου συρμών. Από την πλευρά της, η Αττικό Μετρό είχε απορρίψει τη σχετική προσφυγή της κοινοπραξίας Άκτωρ – Ansaldo – Hitachi Rail Italy, δηλώνοντας πως αυτή η παράλειψη δεν εμπίπτει στους λόγους που επισύρουν ποινή αποκλεισμού, σύμφωνα με τις απαιτήσεις της Πρόσκλησης υποβολής προσφορών και, σε κάθε περίπτωση, τα πιστοποιητικά αυτά είχαν κατατεθεί στην πρώτη φάση του διαγωνισμού, όπως απαιτούνταν.

Το ΣτΕ, αξιολογώντας τα δεδομένα, απορρίπτει την απάντηση της Αττικό Μετρό, σημειώνοντας πως τα πιστοποιητικά αυτά έπρεπε, επί ποινή αποκλεισμού, να υποβληθούν στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού και συνέχισε ότι «η αιτιολογία με την οποία απορρίφθηκε η προδικαστική προσφυγή της αιτούσας (σ.σ. της κοινοπραξίας Άκτωρ – Ansaldo – Hitachi Rail Italy) εξακολουθεί να είναι σε κάθε περίπτωση πλημμελής, δεδομένου ότι τα στοιχεία αυτά υποβλήθηκαν κατά το πρώτο στάδιο του διαγωνισμού ως δικαιολογητικά απόδειξης της εν γένει εμπειρίας της παρεμβαίνουσας (δια της εταιρείας-μέλους της ALSTOM TRANSPORT S.A.) σε παρόμοια έργα και τις απαιτήσεις του σταδίου αυτού (…) και όχι ως ειδικά στοιχεία και τεκμήρια από τα οποία πρέπει να προκύπτει κατά την αιτιολογημένη κρίση των οργάνων του αναθέτοντος φορέα η απόδειξη των εξειδικευμένων τεχνικών απαιτήσεων που τίθεται με τα τεύχη δημοπράτησης του Β’ σταδίου του διαγωνισμού».

Για τη δε κοινοπραξία Άκτωρ – Ansaldo – Hitachi Rail Italy, η ανταγωνίστρια κοινοπραξία της οποίας ηγείται η Άβαξ, έθεσε το εξής θέμα στην προσφυγή της στην Αττικό Μετρό, υποστηρίζοντας πως επισύρει ποινή αποκλεισμού.

Στην τεχνική τους προσφορά (στην ενότητα «Σύστημα Έλξης Συρμών») οι διαγωνιζόμενοι καλούνται να εκπονήσουν προσομοιώσεις με βάση συγκεκριμένες προδιαγραφές αλλά και δεδομένα, μεταξύ των οποίων και η συνεχής λειτουργία του αερισμού των συρμών χωρίς κλιματισμό ή θέρμανση, χωρίς περαιτέρω να αποσαφηνίζεται με ποιο φορτίο αερισμού πρέπει να γίνουν οι εν λόγω προσομοιώσεις. Η προσομοίωση που η κοινοπραξία Άκτωρ – Ansaldo – Hitachi Rail Italy υπέβαλε, εμπεριέχει πράγματι στοιχεία που αφορούν συνεχή λειτουργία του αερισμού των συρμών χωρίς κλιματισμό ή θέρμανση, λαμβάνοντας υπόψη ένα μέσο φορτίο αερισμού που αντιστοιχεί σε 192 W. Κατά τη διαδικασία του πρώτου σταδίου της αξιολόγησης της τεχνικής προσφοράς, η Επιτροπή Διαγωνισμού ζήτησε από την κοινοπραξία να εκπονήσει συμπληρωματικές προσομοιώσεις χρησιμοποιώντας ως φορτίο αερισμού το μέγεθος των 2400 W. Η κοινοπραξία Άβαξ – Ghella – Alstom Transport υποστήριξε ότι συμμορφούμενη η ανταγωνίστρια κοινοπραξία με την οδηγία της Αττικό Μετρό για χρήση φορτίου 2400 W κι όχι 192 W, υπέβαλε μία προσομοίωση που παρήγαγε πλέον νέα κι όχι συμπληρωματικά στοιχεία, παραβιάζοντας επί ποινή αποκλεισμού τους όρους του διαγωνισμού.

Πλην, όμως, η ίδια η Επιτροπή Διαγωνισμού της Αττικό Μετρό επισημαίνει ότι η Πρόσκληση δεν απαιτούσε την διεξαγωγή των προσομοιώσεων με συγκεκριμένο φορτίο αερισμού υπενθυμίζοντας ότι ζήτησε και από τις δύο κοινοπραξίες συμπληρωματικά δεδομένα για τις παραδοχές βάσει των οποίων έγινε η προσομοίωση. Κοινώς, η Επιτροπή Διαγωνισμού υποστηρίζει πως το αίτημα προς την κοινοπραξία Άκτωρ – Ansaldo – Hitachi Rail Italy δεν έγινε γιατί κρίθηκε πως δεν πληρούσε την απαίτηση για συνεχή λειτουργία του αερισμού, αλλά για να έχει συγκρίσιμα μεγέθη μεταξύ των δύο διαγωνιζομένων. Επιπλέον, η Αττικό Μετρό, υποστηρίζει πως τα αρχικώς υποβληθέντα στοιχεία σχετικά με το σύστημα έλξης δεν τροποποιήθηκαν με την υποβολή της νέας προσομοίωσης εκ μέρους της κοινοπραξίας Άκτωρ – Ansaldo – Hitachi Rail Italy και ούτως ή άλλως δεν αλλοιώθηκε το περιεχόμενο της προσφοράς του συστήματος έλξης. Επί αυτού του θέματος, το ΣτΕ δεν δέχεται τη θέση της Αττικό Μετρό και σημειώνει πως ακόμα κι αν την έκανε δεκτή «η προσβαλλόμενη απόφαση αιτιολογείται πλημμελώς διότι δεν εξειδικεύεται ποια είναι τα ‘αρχικώς υποβληθέντα’ στοιχεία τα οποία ‘δεν τροποποιήθηκαν’ ούτε αν ο αναθέτων φορέας στήριξε την κρίση του για την τεχνική προσφορά της παρεμβαίνουσας στα αρχικά στοιχεία ή στα στοιχεία που περιελήφθησαν στην επανυποβληθείσα μελέτη προσομοίωσης».

Μία άλλη διάσταση στην εξήγηση του σκεπτικού

Σύμφωνα με αυτή την εξήγηση, δεν μιλάμε για ακύρωση του διαγωνισμού αλλά για τη δημιουργία ενός οδικού χάρτη για την Αττικό Μετρό. Το σκεπτικό σύμφωνα με αυτή την ερμηνεία, μας γυρίζει πίσω στη διαγωνιστική διαδικασία, δίνει χρόνο για να διορθώσει το πρακτικό της Επιτροπής Διαγωνισμού και να επανακατατεθει με προσαρμοσμένη την τεχνική αξιολόγηση των δύο κοινοπραξιών στις υποδείξεις του Ανώτατου Δικαστηρίου. Από την εν λόγω ορθή αξιολόγηση που θα γίνει με τις υποδείξεις του ΣτΕ, θα προκύψει εάν και ποιος από τους υποψηφίους πρέπει να αποκλειστεί. Με αυτόν τον τρόπο το ΣτΕ θωρακίζει πλήρως τον διαγωνισμό και παρέχει απόλυτη νομιμοποίηση στη συνέχισή του, μην αφήνοντας κανένα περιθώριο αμφισβήτησης ή σκιάς στο τι υποχρεούται να πράξει η Αττικό Μετρό.

Οι ίδιοι παράγοντες υποστηρίζουν πως “δεν υπάρχει λόγος η πολιτεία σε αυτή τη φάση να λάβει απόφαση επί της ματαίωσης του διαγωνισμού, ούτε χρειάζεται να περιμένει 1,5 χρόνο για να εκδικαστούν οι αιτήσεις ακύρωσης, παίρνοντας το ρίσκο να βρεθεί στο χειρότερο σενάριο ενώπιον μίας απόφασης που θα αποκλείει και τους δύο συμμετέχοντες, καθιστώντας το διαγωνισμό άγονο και έχοντας χάσει άλλους 18 μήνες. Οφείλει να ζητήσει η Αττικό Μετρό να διορθώσει το πρακτικό της τεχνικής αξιολόγησης με βάση τις υποδείξεις του ΣτΕ, σεβόμενη και την απόφαση της Δικαιοσύνης”.

Αν το ΣτΕ σε δυο μήνες κάνει και πάλι δεκτά τα ασφαλιστικά μέτρα που οι εταιρείες πιθανότατα θα έχουν υποβάλλει, τότε θα μπορεί να αξιολογήσει εκ νέου τα δεδομένα που θα έχουν διαμορφωθεί. Πολύ περισσότερο, έτσι το τοπίο θα έχει ξεκαθαρίσει σημαντικά μέχρι τις αρχές του Ιουνίου, αφού όπως έδειξε η μέχρι τώρα εμπειρία, η εκδίκαση των ασφαλιστικών μέτρων δεν επηρεάζεται από το θέμα του κορωνοϊού και απαιτεί το πολύ δυο μήνες, χρονικό διάστημα που σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να θεωρηθεί ουσιαστική καθυστέρηση σε έναν διαγωνισμό που κλείνει αισίως 3 χρόνια.

Το μοναδικό ώριμο μεγάλο δημόσιο έργο

Πρόκειται φυσικά για εξαιρετικά κρίσιμη υπόθεση, αφού το εν λόγω έργο είναι το μόνο τόσο ώριμο μεγάλο δημόσιο έργο σε μία αγορά που ακόμα και πριν τον κορωνοϊό είχε πληγεί σοβαρότατα από τις συνέπειες της κρίσης και την απουσία κατασκευαστικού αντικειμένου. Στο πλαίσιο αυτό, η οποιαδήποτε έστω και σκέψη για ματαίωση ενός συγχρηματοδοτούμενου διαγωνισμού 1,8 δις ευρώ θα προκαλούσε, όχι μόνο στις διαγωνιζόμενες εταιρείες, αλλά και σε μία ολόκληρη αλυσίδα άλλων κλάδων όπως τσιμεντοβιομηχανίες, χαλυβουργίες και μελετητικές εταιρείες πανικό.

Παράγοντες του κλάδου μάλιστα σημείωναν πως «είναι αδύνατο να πιστεύει κανείς με γνώση της αγοράς στην Ελλάδα, πως μία ματαίωση και επαναπροκήρυξη του διαγωνισμού θα σήμαινε κάτι άλλο πέραν από απώλεια δεκάδων χιλιάδων θέσεων εργασίας, αφού ο νέος διαγωνισμός θα απαιτούσε τουλάχιστον 2-3 χρόνια μέχρι να ολοκληρωθεί, ακόμα και με τις καλύτερες προϋποθέσεις».

Αυτό προκύπτει και από το γεγονός ότι ασχέτως αν έχει κατηγορηθεί εξαρχής η διακήρυξη του διαγωνισμού ως ελλιπής σε επίπεδο μελετών κι άλλων στοιχείων, οι προσφυγές των δυο κοινοπραξιών είναι παντελώς άσχετες με τέτοια ζητήματα και αφορούν αποκλειστικά ελλείψεις και λάθη που η μία κοινοπραξία καταλογίζει στον τεχνικό φάκελο της άλλης, κι όχι προβληματικές διατάξεις του διαγωνισμού. Το ίδιο ισχύει άλλωστε και με τις προηγούμενες προσφυγές, των υπολοίπων εταιρειών που είχαν υποβάλλει προσφυγές αλλά αποκλείστηκαν σε προηγούμενα στάδια της διαδικασίας.

Το έργο του 1,8δις.ευρώ που συνιστά το μεγαλύτερο νέο έργο Μετρό όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά σε ολόκληρη την Ευρώπη, έχει αποτελέσει το μήλον της έριδος για όλους τους μεγάλους κατασκευαστικούς ομίλους της χώρας από τον Αύγουστο του 2017, όταν και ξεκίνησε η διαγωνιστική διαδικασία. Στο τελικό στάδιο έχουν φτάσει δύο σχήματα: ΑΒΑΞ – Ghella – Alstom Transport και ΑΚΤΩΡ – Ansaldo – Hitachi Rail Italy.

 

Πηγή: ypodomes.com

ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ

Από την επέκταση του «Ibis Styles», η Accor μετρά αντίστροφα για το επόμενο μεγάλο project

Χρήστος Δημόπουλος

Published

on

Ξενοδοχείο της Accor στην Κρήτη

Ο γαλλικός κολοσσός Accor έχει σταθερά αυξανόμενη συμμετοχή σε επενδύσεις στη χώρα μας, καθώς ήδη έχει εμπλακεί σε μία σειρά από σημαντικά ξενοδοχειακά και τουριστικά έργα. Οι Γάλλοι δεν έχουν παρουσία σε πολλές περιοχές ανά την επικράτεια, έχοντας κάνει για την ώρα focus κυρίως στην Αθήνα και δευτερευόντως στην Κρήτη.

Στην πρωτεύουσα, αυτή τη στιγμή, λειτουργούν τα παρακάτω καταλύματα της Accor:
  • Hotel NOVOTEL ATHENES
  • Hotel SOFITEL ATHENS AIRPORT
  • Hotel IBIS STYLES ATHENS ROUTES

Όσον αφορά το τελευταίο, πρόκειται για και την πιο πρόσφατη επένδυσή της (σ.σ. από τις τρεις προαναφερθείσες). Το Ibis Styles Athens Routes βρίσκεται στη Λεωφόρο Βουλιαγμένης 109-111, εκεί που παλαιότερα στεγάζονταν τα γραφεία της Ελευθεροτυπίας. Τον Ιανουάριο του 2018 είχε ανακοινωθεί η υπογραφή της συμφωνίας franchise για τη λειτουργία του πρώτου ξενοδοχείου Ibis Styles στην Αθήνα, από τον Όμιλο Accor και την ελληνική G. Lymperakis Invest OE. Η επένδυση εκεί έφτασε τα 8 εκατ. ευρώ.

Κορωνίδα των projects που μετέχει πάντως στην Ελλάδα, συνιστά η επένδυση για το Athens Capital MGallery. Πρόκειται για το νέο ξενοδοχείο προδιαγραφών 5 αστέρων, δυναμικότητας 177 δωματίων και σουιτών της ΛΑΜΨΑ στο κέντρο της Αθήνας, στη γωνία των οδών Πανεπιστημίου και Κριεζώτου.

Το κόστος του έργου προσεγγίζει σύμφωνα με πληροφορίες τα 20 εκατ. ευρώ, με την Accor να αναλαμβάνει τη διαχείριση του ξενοδοχείου. Το κατασκευαστικό σκέλος του project έχει επωμιστεί η ECC (Engineering – Construction- Consulting S.A.), με την MT Architects (Massouridis Theodoraki Architects) να παίρνει πάνω της τον αρχιτεκτονικό σχεδιασμό.

Προ της πανδημίας έμπαιναν οι τελευταίες «πινελιές», προκειμένου το ξενοδοχείο στην «καρδιά» της πρωτεύουσας να να παραδοθεί και να ανοίξει τις πύλες του τον Απρίλιο του 2020. Πλέον, όλα δείχνουν ότι η μεγάλη πρεμιέρα για το Athens Capital MGallery αναμένεται εντός Ιουνίου, όπως αναγράφεται άλλωστε και στην επίσημη ιστοσελίδα της Accor.

Accor, Athens Capital

Συνάμα, όπως προείπαμε η Accor διαθέτει στο χαρτοφυλάκιό της και μία ξενοδοχειακή μονάδα στην Κρήτη. Ειδικότερα, πρόκειται για το Hotel IBIS STYLES HERAKLION CENTRAL, το οποίο άνοιξε επίσημα το 2017 σε συγκρότημα ιδιοκτησίας του επιχειρηματία Μανώλη Σκουλούδη. Το Ibis Styles στο Ηράκλειο Κρήτης ήταν το πρώτο του συγκεκριμένου brand της Accor που κατασκευάστηκε στην Ελλάδα, για ένα ξενοδοχείο που αριθμεί δυναμικότητα 72 δωματίων και αναπτύσσεται σε έκταση 2.640 τ.μ..

Continue Reading

ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ

Υπεγράφη το σχέδιο του Προεδρικού Διατάγματος για την επένδυση της AGC στη Μύκονο

bizness.gr

Published

on

Άδωνις Γεωργιάδης, Νίκος Μαντζούφας

Υπεγράφη το απόγευμα της Πέμπτης από τον Υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων, κ. Άδωνι Γεωργιάδη, παρουσία του Γενικού Γραμματέα Ιδιωτικών Επενδύσεων και ΣΔΙΤ, κ. Νίκου Μαντζούφα, το σχέδιο του Προεδρικού Διατάγματος αναφορικά με τη στρατηγική επένδυση της εταιρείας AGC στη Μύκονο, ύψους 60 εκατομμυρίων ευρώ, το οποίο τις προηγούμενες ημέρες εγκρίθηκε από το ΣτΕ.

Μετά την υπογραφή, ο κ. Γεωργιάδης δήλωσε:

«Αισθανόμαστε ιδιαίτερα ευχαριστημένοι για τη μεγάλη αυτή επένδυση στη Μύκονο, γιατί πρόκειται για μία από τις ταχύτερες αδειοδοτικές διαδικασίες που έχουν γίνει ποτέ στο ελληνικό κράτος. Θέλω ιδιαίτερα να ευχαριστήσω τις υπηρεσίες μας που πέτυχαν να κάνουν τόσο καλή δουλειά, καθώς η διαδικασία πέρασε από το ΣτΕ με ελάχιστες παρατηρήσεις. Αποδεικνύεται ότι όταν όλοι δουλεύουμε καλόπιστα και με εργατικότητα, όλα μπορούν να γίνουν, ακόμα και αυτά που φάνταζαν αδύνατα».

Από την πλευρά του, ο κ. Μαντζούφας τόνισε:

«Σήμερα υπεγράφη από τον Υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων, κ. Άδωνι Γεωργιάδη, το Προεδρικό Διάταγμα και αποστέλλεται μετά την υπογραφή των συναρμοδίων Υπουργών, στην Πρόεδρο της Δημοκρατίας για υπογραφή. Αφορά τη στρατηγική επένδυση της εταιρείας AGC, στη Μύκονο 60 εκατομμυρίων, με ειδικό χωρικό σχέδιο. Είναι μία άκρως περιβαλλοντολογική και αναπτυξιακή επένδυση, ποιοτικού τουρισμού, πλήρως εναρμονισμένη στη μορφολογία και στο περιβάλλον της Ελλάδος».

Continue Reading

ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ

Η EFA GROUP επεκτείνεται και ιδρύει την THEON SENSORS USA

bizness.gr

Published

on

Ελληνική εταιρεία Theon Sensors

Ο Όμιλος EFA GROUP, προχώρησε στην ίδρυση νέας θυγατρικής εταιρίας της THEON SENSORS με έδρα το Άρλινγκτον – Βιρτζίνια των ΗΠΑ και επένδυση στη νεοφυή εταιρία DEFENDER LLC, με έδρα τη Βαλτιμόρη του Μέριλαντ, επεκτείνοντας και ενδυναμώνοντας περαιτέρω τις διεθνείς επιχειρηματικές του δραστηριότητες.

Ίδρυση ΤΗΕΟΝ SENSORS στις ΗΠΑ

Η ίδρυση της ΤΗΕΟΝ SENSORS USA Inc., με έδρα τις ΗΠΑ, έρχεται ως αποτέλεσμα των δραστηριοτήτων της THEON SENSORS στην αμερικανική ήπειρο, αλλά και της πρόσφατης από κοινού ανάληψης με την ESA Night Vision USA (πρώην HARRIS Night Vision) 5ετούς συμβολαίου για την παραγωγή περισσότερων από 14.000 συστημάτων νυχτερινής όρασης για το Σώμα Πεζοναυτών των ΗΠΑ.

«Οι ΗΠΑ αποτελούν βασική αγορά για τη THEON SENSORS, για αυτό και έχουμε ως στόχο να χρησιμοποιήσουμε τη νέα μας εταιρία, για να ενισχύσουμε περαιτέρω την αυξανόμενη παρουσία μας στην αμερικανική ήπειρο, ενώ ταυτόχρονα αναπτύσσουμε νέα και προηγμένα προϊόντα στον τομέα της νυχτερινής όρασης και των optronics. Σε αυτά περιλαμβάνεται η καινούργια μας σειρά οργάνων που θα απευθύνεται στη μεγάλη αμερικανική αγορά των εμπορικών χρηστών», αναφέρει ο Προέδρος και Chief Technical Officer της ΤΗΕΟΝ SENSORS, κ. Θωμάς Ντάκος.

Επένδυση στην εταιρία DEFENDER LLC στις ΗΠΑ

Με τη στρατηγική επένδυση στην εταιρία DEFENDER LLC των ΗΠΑ, ο Όμιλος EFA GROUP διευρύνει ακόμη περισσότερο το πεδίο των βιομηχανικών δραστηριοτήτων του στον τομέα της Άμυνας και της Ασφάλειας, εμβαθύνοντας σε τεχνολογίες Τεχνητής Νοημοσύνης (AI) και Ανάλυσης Δεδομένων Εικόνας (Video Analytics) στοχεύοντας όχι μόνο στην αγορά της Αμερικής, αλλά και σε άλλες διεθνείς αγορές, όπου ειδικά για την Ευρώπη και τη Μέση Ανατολή, η παραγωγή και η διάθεση θα γίνεται από την Ελλάδα.

Η DEFENDER είναι μία νεοφυής εταιρία η οποία αναπτύσσει συστήματα καινοτόμων ψηφιακών εφαρμογών στους τομείς της Επιτήρησης και Αναγνώρισης (ISR) μέσω οπτικών τεχνολογιών με έμφαση σε live streaming video για εκμετάλλευση από τοπικά και απομακρυσμένα κέντρα διοίκησης και ελέγχου για τη λήψη αποφάσεων.

Τα κορυφαία προϊόντα της DEFENDER επικεντρώνονται στον τομέα της Ασφάλειας, προσφέροντας λύσεις τόσο για Ομάδες Άμεσης Επέμβασης (First Responders) όσο και για Εμπορικούς Χρήστες. Το προϊόν της εταιρίας Quantum 360° είναι κάμερα οπτικής απεικόνισης 360° που έχει τη δυνατότητα live streaming video και metadata απευθείας σε απομακρυσμένες τοποθεσίες, καθιστώντας την σαν την απόλυτη τεχνολογία ασφάλειας, επιβολής νόμου ή άλλων κρίσιμων αποστολών και ISR εφαρμογών. Το λογισμικό εφαρμογής της διαχείρισης δεδομένων της Quantum 360° και άλλων οπτικών μέσων, αποκωδικοποιεί video metadata και μεταδίδει ζωντανά το video από την ακριβή τοποθεσία και με προσανατολισμό σε χάρτη σε πραγματικό χρόνο, ενισχύοντας σημαντικά την επίγνωση της κατάστασης για τους χειριστές του συστήματος.

Παρόλο το ότι η εταιρία ξεκίνησε πρόσφατα τις δραστηριότητές της, ήδη της ανατέθηκε ένα πρώτο συμβόλαιο από το Southeast Community Development Corporation (CDC) της πόλης της Βαλτιμόρης, για την εγκατάσταση καμερών με σύστημα επιτήρησης, καταγραφής και ανάλυσης δεδομένων σε καίριους τομείς του ευρύτερου κέντρου της πόλης, για τη συμβολή στον τομέα της ασφάλειας.

«Η DEFENDER, βρίσκεται σε συνεχή βιομηχανική συνεργασία με τις εταιρίες του Ομίλου μας, THEON SENSORS, SCYTALYS και EFA VENTURES, με συνέργειες και καινοτομίες στις τεχνολογίες των αισθητήρων (κάμερες θερμικής απεικόνισης) και λογισμικού (συστήματα Διοίκησης, Ελέγχου και Επικοινωνιών) και την ενσωμάτωση αυτών σε ολοκληρωμένες λύσεις συστημάτων για τους τομείς της άμυνας και ασφάλειας. Παράλληλα, αναπτύσσουμε την πρώτη στο είδος της θερμική κάμερα 360° με τεχνητή νοημοσύνη (ΑΙ) για τον εντοπισμό θερμικών ιχνών και αυτόματο γεωπροσδιορισμό τους, προϊόν που αποτελεί παγκόσμια καινοτομία με εφαρμογές στα αυτόνομα οχήματα, φύλαξη συνόρων και στρατηγικών εγκαταστάσεων κλπ. Οι ενέργειες αυτές ενισχύουν την παρουσία του EFA GROUP για τη υποστήριξη των διεθνών και εγχώριων πελατών της σε στρατηγικά σημαντικούς επιχειρησιακούς τομείς», δήλωσε ο κ. Νίκος Παπάτσας, Διευθύνων Σύμβουλος της EFA VENTURES.

«Μέσα από την ίδρυση της THEON SENSORS USA Inc. και την επένδυσή μας στην DEFENDER LLC, ουσιαστικά επιθυμούμε να εισέλθουμε βιομηχανικά στη μεγάλη αγορά της Αμερικής. Η διεθνής αξιοποίηση αυτών των νέων προϊόντων θα έχει άμεσο αποτέλεσμα δημιουργίας θέσεων εργασίας παραγωγής και διάθεσης και στην Ελλάδα» δήλωσε ο κ. Κρίστιαν Χατζημηνάς, Πρόεδρος του EFA GROUP.

Continue Reading
Advertisement

Trending