Connect with us

ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ

Προχωρούν οι διαδικασίες για τον αγωγό EastMed – Που βρισκόμαστε σήμερα

bizness.gr

Published

on

Αγωγός East Med

Παρόλη την κρίση που διερχόμαστε λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού, σε εξελιξη βρίσκονται σημαντικές διαδικασίες που προωθούν την ωρίμανση του σημαντικού ενεργειακού έργου για τον αγωγό EastMed, μία εκ των οποίων και το νομοσχέδιο που αποτελεί ουσιαστικά τον κυρωτικό νόμο της διακυβερνητικής συμφωνίας για τον EastMed (που υπογράφηκε στο Ζάππειο Μέγαρο στις 2 Ιανουαρίου) που έχει προγραμματιστεί να κατατεθεί από τα κοινοβούλια των κρατών στις αρχές του τρέχοντος μήνα.

Σημειώνεται ότι με την κύρωση του νόμου θα δοθεί στη δημοσιότητα όλο το κείμενο της συμφωνίας, αν και το επίμαχο κομμάτι που αφορά στα θέματα ασφαλείας είναι διαθέσιμο ήδη από τις αρχές του έτους, όταν υπογράφηκε η διακρατική συμφωνία για τον αγωγό.

Επιπρόσθετα, το έργο έχει εγκριθεί από την εθνική αρχή αδειοδοτήσεων για την έναρξη της διαδικασίας αδειοδότησης, με την Κύπρο ωστόσο να βρίσκεται πιο πίσω σε ό,τι αφορά την εν λόγω διαδικασία.

Όπως είναι αναμενόμενο, η πανδημία επιφέρει σημαντικές καθυστερήσεις οπότε δεν είναι απίθανο να δούμε παρατάσεις στα ισχύοντα χρονοδιαγράμματα. Ειδικότερα σε μία τέτοια συγκυρία πάντως, θετικά αξιολογείται το ισχυρό ενδιαφέρον του Ισραήλ που προτίθεται να προωθήσει εμπράκτως το έργο του EastMed σε μία περιοχή η οποία -ούτως η άλλως- χαρακτηρίζεται από γεωπολιτικές προκλήσεις.

Σε ό,τι αφορά την καθαρά κατασκευαστική-επιχειρηματική πτυχή του EastMed, αυτή την περίοδο «τρέχουν» από τη ΔΕΠΑ κάποιες από διαγωνιστικές διαδικασίες για τις μελέτες σκοπιμότητας, όπου έχουν κατατεθεί προτάσεις όσον αφορά τις αδειοδοτήσεις -και την τεχνική βοήθεια που απαιτείται σε αυτό το επίπεδο- σε Ελλάδα και Κύπρο ενώ παράλληλα έχει ξεκινήσει και η στρατηγική μελέτη σκοπιμότητας.

Στις εκκρεμότητες συμπεριλαμβάνονται η εκπόνηση λεπτομερών υποθαλάσσιων ερευνών (σ.σ. Detailed Marine Survey, για την οποία βρίσκεται σε εξέλιξη η κατάθεση προσφορών), η αποκρυστάλλωση του ρυθμιστικού-αδειοδοτικού πλαισίου και η εξεύρεση ενός συμφέροντος χρηματοοικονομικού μοντέλου. Οι τρέχουσες μελέτες (οι οποίες αφορούν στο κατασκευαστικό, το περιβαλλοντικό και το αδειοδοτικό κομμάτι τόσο στο offshore όσο και στο onshore τμήμα του αγωγού), τοποθετούνται μεταξύ των βασικών και των αναλυτικών μελετών, τις οποίες θα αναλάβει μετέπειτα ο κατασκευαστής.

Το μεγάλο ζητούμενο παραμένει πάντως το έργο να έχει ωριμάσει αρκετά σε ορίζοντα 2 ετών, προκειμένου να φτάσει στο στάδιο της τελικής επενδυτικής απόφασης (το λεγόμενο FID) η οποία θα δώσει  ουσιαστικά το «πράσινο φως» για την υλοποίησή του.

Ένα στρατηγικό ενεργειακό έργο

Ο αγωγός εκτός από στρατηγικής σημασίας θα είναι ένα ιδιαίτερα απαιτητικό έργο και από κατασκευαστικής άποψης. Με συνολικό μήκος 1.900 χλμ., εκ των οποίων τα 1.300 υποθαλάσσια, ο EastMed θα έχει ως σημείο εκκίνησης το κοίτασμα φυσικού αερίου στη Λεκάνη της Ανατολικής Μεσογείου.

Με εκτιμώμενη δυναμικότητα 320-350 GWh/d, που θα μπορούσε να αγγίξει και τις 510 GWh/d, αναλόγως και των ευρημάτων ανοιχτά της Κρήτης από όπου και θα διέρχεται, ο EastMed αποτελεί ένα τεράστιο ενεργειακό project με κόστος που θα αγγίξει τα 5,2 δισ. ευρώ ενώ αναμένεται να είναι ο βαθύτερος και μακρύτερος υποθαλάσσιος αγωγός στον κόσμο. Σε επίπεδο ετήσιας δυναμικότητας, η αρχική χωρητικότητα του αγωγού θα ανέρχεται σε 10 δισ. κ.μ. με πρόβλεψη για επέκταση σε έως και 20 δισ. κ.μ.

Ο EastMed σε αδρές γραμμές, θα ακολουθήσει την εξής όδευση: Κοίτασμα Ανατολικής Μεσογείου-Κύπρος-Κρήτη-Πελοπόννησος-Δυτική Ελλάδα, όπου και θα συνδέεται με τον αγωγό Poseidon με κατεύθυνση τις Ιταλικές ακτές.

Πηγή: ypodomes.com

ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ

Πότε αναμένεται η προκήρυξη του έργου για την ανακατασκευή της Δημοτικής Αγοράς Χανίων

bizness.gr

Published

on

Χανιά, Κρήτη

Σε περίπου δύο μήνες αναμένεται να προκηρυχθεί το έργο για την ανακατασκευή του μνημείου της Δημοτικής Αγοράς Χανίων, όπως έκανε γνωστό σήμερα, ο Δήμαρχος Χανίων Παναγιώτης Σημανδηράκης. Ο κ. Σημανδηράκης συναντήθηκε το μεσημέρι με τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου των καταστηματαρχών της δημοτικής αγοράς.

Την συνάντηση σύμφωνα με ανακοίνωση του Δήμου απασχόλησε κυρίως το θέμα των έργων αποκατάστασης του κτηρίου, με κύριο αίτημα του Δ.Σ. του Συλλόγου να είναι η παράταση της έναρξης των εργασιών αποκατάστασης για να μπορέσουν να αντικατασταθούν οι δυσμενείς οικονομικές συνέπειες που άφησε πίσω της η πανδημία του κορονοϊού.

Όπως επισήμανε ο δήμαρχος Χανίων, «έχουμε εξασφαλίσει την πλήρη χρηματοδότηση από το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων ύψους 15.000.000 ευρώ για την ανακατασκευή του κτιρίου της Δημοτικής Αγοράς. Υπολογίζουμε ότι σε περίπου 2 μήνες θα έχει βγει η προκήρυξη και τα έργα αναμένεται να διαρκέσουν 2 χρόνια. Είναι ένα βήμα που δεν έχει γίνει ποτέ στο παρελθόν, και δεν είναι εφικτό να αναβληθεί η εκτέλεση του».

Κατά την διάρκεια της συνάντησης ο δήμαρχος Χανίων αναφέρθηκε και στα άλλα έργα που πραγματοποιούνται στην γύρω περιοχή όπως το έργο της ανάπλασης των δημοτικών αποχωρητηρίων στην πλατεία της Δημοτικής Αγοράς και το έργο ανακατασκευής της οδού Νικηφόρου Φωκά. «Γίνεται μια προσπάθεια να βελτιωθεί η εικόνα και η λειτουργικότητα της περιοχής, με την ανάπλαση των δημοτικών αποχωρητηρίων και την διάπλαση της οδού Νικηφόρου Φωκά με κορυφαίο έργο την ανάπλαση της Αγοράς», υπογράμμισε ο κ. Σημανδηράκης.

 

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ

Νέο έργο SALFO στο Μπαχρέιν

bizness.gr

Published

on

Salfo, logo

Η Ελληνική Κοινοπραξία SALFO & Associates S.A. και ADO S.A., σε συνεργασία με την Enviroplan S.A., αναδείχθηκε ανάδοχος για τη μελέτη, δημοπράτηση και επίβλεψη της κατασκευής μιας νέας μονάδας επεξεργασίας οργανικών αποβλήτων στη Μάλτα. Η σύμβαση θα υπογραφεί με τη WasteServ Malta Limited, τον εθνικό φορέα συλλογής και διαχείρισης αποβλήτων του νησιωτικού συμπλέγματος της Μάλτας, ο οποίος είναι υπεύθυνος για την εφαρμογή του Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Αποβλήτων του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής.

Το έργο αποτελεί βασική προτεραιότητα της Κυβέρνησης, καθώς αποτελεί κρίσιμη υποδομή για την επίτευξη των στόχων του Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Αποβλήτων της Μάλτας, όσον αφορά στη μείωση των αποβλήτων που οδηγούνται σε ταφή, όχι μόνο λόγω της αναγκαιότητας επίτευξης των σχετικών Ευρωπαϊκών στόχων, αλλά και λόγω της περιορισμένης έκτασης του νησιού, η οποία δεν προσφέρεται για την ανάπτυξη πρόσθετων χώρων υγειονομικής ταφής.

Τα νησιά της Μάλτας παράγουν περίπου 1,4 εκατομμύρια τόνους αποβλήτων ετησίως, εκ των οποίων 200.000 τόνοι περιλαμβάνουν αστικά στερεά απόβλητα, ο μεγαλύτερος όγκος των οποίων οδηγείται σε χώρους υγειονομικής ταφής. Την τελευταία δεκαετία υλοποιήθηκαν δύο μονάδες μηχανικής διαλογής και βιολογικής επεξεργασίας σύμμεικτων αστικών στερεών αποβλήτων με χρηματοδότηση από Ευρωπαϊκούς πόρους, συνολικής δυναμικότητας άνω των 130.000 τόνων ετησίως. Το 2017 όμως, η μία μονάδα μηχανικής διαλογής εξ’ αυτών, στο Saint’ Antnin, καταστράφηκε από πυρκαγιά, με αποτέλεσμα να προγραμματιστεί η θέση εκτός λειτουργίας όλων των μονάδων του Saint’ Antnin και η αντικατάστασή τους με νέες, σε άλλη τοποθεσία.

Σκοπός της σύμβασης που αναλαμβάνει η Ελληνική κοινοπραξία είναι η παροχή υπηρεσιών συμβούλου για το σχεδιασμό του έργου που θα αντικαταστήσει τη μονάδα επεξεργασίας οργανικών στο Sant’ Antnin, αλλά και για τη διαχείριση της υλοποίησης του, με προβλεπόμενη διάρκεια μελετών και κατασκευής περίπου 5 έτη.

Οι υπηρεσίες περιλαμβάνουν τον αρχικό σχεδιασμό της νέας μονάδας επεξεργασίας αστικών στερεών οργανικών αποβλήτων, συμπεριλαμβανομένης της αξιολόγησης εναλλακτικών σεναρίων, μελέτης σκοπιμότητας και μελέτης κόστους-οφέλους, όλες τις έρευνες και μελέτες για την έκδοση περιβαλλοντικών όρων, οικοδομικής άδειας και άδειας ελέγχου ρύπανσης, την προετοιμασία των τευχών δημοπράτησης για την επιλογή αναδόχων υλοποίησης του έργου και τέλος τη διαχείριση του έργου μελέτης – κατασκευής και την επίβλεψη της περιόδου εγγύησης.

Σημειώνεται ότι η κοινοπραξία SALFO-ADO είναι ήδη εγκατεστημένη στη Μάλτα εδώ και δύο χρόνια, καθώς έχει αναλάβει τη διαχείριση του συγχρηματοδοτούμενου από την ΕΕ έργου για τη μελέτη και κατασκευή του επταώροφου κέντρου υγείας Paola Primary Health Care Southern Regional Hub, συνολικής επιφάνειας 18.500 τ.μ.

«Είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι που αναλάβαμε ένα τόσο σημαντικό περιβαλλοντικό έργο για τη Μάλτα, το οποίο αντικατοπτρίζει τη στόχευση της εταιρείας μας σε αυτόν το τομέα» είπε ο Διευθύνων Σύμβουλος της SALFO & Associates S.A. κ. Ιωάννης Φωτεινός. «Σκοπός μας είναι να συνεισφέρουμε με τη διεθνή εμπειρία και την υψηλή τεχνογνωσία των Ελληνικών εταιρειών της κοινοπραξίας μας και να διευρύνουμε περαιτέρω την επιχειρησιακή μας παρουσία στη Μάλτα για τα επόμενα χρόνια. Η ανάθεση αυτής της σύμβασης αντανακλά τις υψηλού επιπέδου επιχειρησιακές μας ικανότητες στην περιοχή της Νοτιοανατολικής Μεσογείου και είναι μια σημαντική προσθήκη στο portfolio των περιβαλλοντικών έργων μας, τα οποία αποτελούν πρώτη προτεραιότητα, τόσο σε Ευρωπαϊκό, όσο και σε παγκόσμιο επίπεδο».

Continue Reading

ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ

Επενδύσεις-ορόσημο με κέντρο το συντριβάνι της Ομόνοιας

Χρήστος Δημόπουλος

Published

on

Νέα πλατεία Ομόνοιας, Συντριβάνι

Το συντριβάνι της Ομόνοιας παραδόθηκε και επίσημα στους Αθηναίους πολίτες στις 14 Μαΐου, σφραγίζοντας έτσι με κάθε επισημότητα τη μετάβαση της συνολικής περιοχής στη νέα εποχή. Μία σειρά από επενδύσεις πραγματοποιούνται ή προετοιμάζονται πέριξ της ιστορικής πλατείας της Αθήνας, επιβεβαιώνοντας την άνθιση μιας υποβαθμισμένης για χρόνια περιοχής της πρωτεύουσας. Μην ξεχνάμε, άλλωστε, ότι η Ομόνοια συνιστά το ουσιαστικό κέντρο της Αθήνας.

Μπορεί η πανδημία να επηρέασε κάπως το χρονοδιάγραμμα ορισμένων επενδύσεων, όμως καμία δεν σταμάτησε. Γι΄αυτό, το bizness.gr παρουσιάζει τρία εμβληματικά επενδυτικά projects, που μαζί με το συντριβάνι θα καταστήσουν ακόμα πιο εμφανή την μεγάλη αλλαγή που λαμβάνει χώρα στην Ομόνοια.

Moxy Athens

Στο Σαρόγλειο Μέγαρο, οι εταιρείες Dimand και Prodea ετοιμάζουν την ανακατασκευή του 8οροφου ακινήτου επί της οδού Σταδίου 65. Πρόκειται για κτίριο συνιδιοκτησίας του Μετοχικού Ταμείου Στρατού και της Λέσχης Αξιωματικών. Η Dimand είχε πλειοδοτήσει σε διαγωνισμό και μίσθωσε το ακίνητο για τα επόμενα 50 χρόνια, αντί ενός μηνιαίου τιμήματος περίπου 58 χιλ. ευρώ, υπομισθώνοντάς το εν συνεχεία στη Marriot.

Εκεί θα ανεγερθεί το πρώτο Moxy στην Αθήνα, για μία επένδυση ύψους περίπου 19 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με τον αρχικό σχεδιασμό το ξενοδοχείο ήταν να παραδοθεί μέχρι την άνοιξη του 2021, ωστόσο μένει να φανεί αν το χρονοδιάγραμμα θα μετατεθεί έστω και λίγο ελέω πανδημίας. Σημειώνεται, ότι το κομμάτι των ενισχύσεων για τη δημιουργία του Moxy έχει αναλάβει η κατασκευαστική εταιρεία Core Construction.

La Mirage

Ένα από τα εμβληματικά κτίρια πίσω από το συντριβάνι της Ομόνοιας είναι το La Mirage. Το πάλαι ποτέ εμβληματικό ξενοδοχείο των Αθηνών ετοιμάζεται να επαναλειτουργήσει. Με την Brown Hotels να εμπλέκεται στο project.

Σύμφωνα με πληροφορίες του bizness.gr το έργο ήταν να ξεκινήσει τον Μάρτιο, ώστε να παραδοθεί το φθινόπωρο του 2020. Η πανδημία ενδέχεται να μεταβάλλει κάπως τον προγραμματισμό, ωστόσο όταν ολοκληρωθεί, το κατάλυμα θα αποτελεί μία μονάδα με παροχές πολυτελείας (π.χ. θα υπάρχει πισίνα στην οροφή).

Θυμίζουμε, ότι στο τις 11 Αυγούστου του 2017 η Υπηρεσία Αξιοποίησης Ακίνητης Περιουσίας των Ενόπλων Δυνάμεων (ΥΠΑΑΠΕΔ) διενεργούσε τον ηλεκτρονικό διαγωνισμό, για τη μίσθωση του ακινήτου επί της οδού Μαρίκας Κοτοπούλη 3 στην Ομόνοια. Το κτίριο του πάλαι ποτέ La Mirage, το οποίο λειτουργούσε στην περιοχή από το 1985, έμενε κλειστό από το 2008. Ο διαγωνισμός κρίθηκε τελικά επιτυχής, καθώς η Ιωαννίδης ΙΚΕ αναδείχθηκε πλειοδότης της διαδικασίας και στις 7 Μαρτίου του 2018, συνυπέγραψε τη σύμβαση μίσθωσης του ακινήτου για χρονική διάρκεια 40 ετών.

Η επένδυση της κινεζικής CTY GROUP

Στο παλιό κτίριο στη γωνία της οδού Πειραιώς 10 με τη Ζήνωνος, η κινεζικών συμφερόντων CTY GROUP ΕΠΕΝΔΥΤΙΚΗ Α.E. θα αναμορφώσει πλήρως το ακίνητο, για τη μετατροπή του σε ξενοδοχείο κατηγορίας 4 αστέρων και δυναμικότητας 49 δωματίων.

Ο προγραμματισμός για το έργο είναι να έχει παραδοθεί εντός του 2022, με το ύψος της επένδυσης να προσεγγίζει τα 4 εκατ. ευρώ. Το ακίνητο είχε χρησιμοποιηθεί τελευταία φορά ως χώρος γραφείων. Επομένως για να μετατραπεί τώρα σε πολυτελή ξενοδοχειακή μονάδα, απαιτείται να υπάρξει αλλαγή χρήσης στο πλαίσιο των κατασκευών.

Continue Reading
Advertisement

Trending