Connect with us

ΔΙΕΘΝΗ

Η Ευρώπη προωθεί την ψηφιοποίηση του τομέα των μεταφορών

bizness.gr

Published

on

Μεταφορές

Βήματα προόδου προς την κατεύθυνση της ψηφιοποίησης των μεταφορών, σημειώνει η Ευρωπαϊκή Ένωση, διευκολύνοντας την παροχή πληροφοριών από τις επιχειρήσεις προς τις αρμόδιες Αρχές σε ηλεκτρονική μορφή. Συγκεκριμένα, η Ε.Ε. βρίσκεται σε καλό δρόμο για τη δημιουργία ενιαίου νομικού πλαισίου για τη χρήση ηλεκτρονικών πληροφοριών σχετικά με τις εμπορευματικές μεταφορές σε όλους τους τρόπους μεταφοράς.

Σύμφωνα με τους νέους κανόνες που προωθούνται, όλες οι αρμόδιες δημόσιες Αρχές θα υποχρεούνται να αποδέχονται πληροφορίες, οι οποίες διατίθενται ηλεκτρονικά σε πιστοποιημένες πλατφόρμες, όταν οι εταιρείες επιλέγουν να χρησιμοποιήσουν τέτοιους μορφότυπους για να παράσχουν πληροφορίες ως απόδειξη της συμμόρφωσης με τις νομοθετικές απαιτήσεις. Ωστόσο, θα διατηρηθεί η δυνατότητα για τις εταιρείες να υποβάλλουν τις πληροφορίες σε έντυπη μορφή εάν το προτιμούν.

Επί του παρόντος, οι περισσότερες εταιρείες εμπορευματικών μεταφορών και οι λοιποί επιχειρηματικοί φορείς, που δραστηριοποιούνται στον τομέα των μεταφορών, χρησιμοποιούν έντυπα έγγραφα. Το βασικό εμπόδιο στην ευρύτερη χρήση ψηφιακών εγγράφων μεταφοράς είναι ο διαφορετικός (αλλά συνολικά αρκετά χαμηλός) βαθμός αποδοχής των ψηφιακών εγγράφων από τις διάφορες Αρχές. Για την ανταλλαγή πληροφοριών χρησιμοποιείται μεγάλος αριθμός διαφορετικών, μη διαλειτουργικών συστημάτων πληροφορικής.

Οφέλη

Η αυξημένη ψηφιοποίηση των εμπορευματικών μεταφορών και της εφοδιαστικής αλυσίδας αναμένεται να οδηγήσει σε σημαντική εξοικονόμηση διοικητικών δαπανών για τις εταιρείες, ιδίως τις ΜμΕ, που αντιπροσωπεύουν τη συντριπτική πλειονότητα των εταιρειών μεταφορών και εφοδιαστικής στην Ε.Ε. Επιπλέον, θα μειώσει το κόστος για τις αρχές, θα βελτιώσει την επιβολή και θα καταστήσει τον τομέα των μεταφορών περισσότερο αποτελεσματικό και βιώσιμο.

Επί της διαδικασίας, οι εκπρόσωποι των κρατών-μελών, που συνήλθαν στην Επιτροπή των Μόνιμων Αντιπροσώπων του Συμβουλίου (ΕΜΑ), ενέκριναν πρόσφατα την πρόταση με την οποία δημιουργείται ενιαίο νομικό πλαίσιο για τη χρήση ηλεκτρονικών πληροφοριών, σχετικά με τις εμπορευματικές μεταφορές σε όλους τους τρόπους μεταφοράς.

Ο νέος κανονισμός θα τεθεί σε ισχύ 20 ημέρες μετά τη δημοσίευσή του. Ορισμένες διατάξεις θα τεθούν σε εφαρμογή από την έναρξη ισχύος της νομικής πράξης, ενώ άλλες, τέσσερα χρόνια αργότερα. Η υποχρέωση των δημόσιων Αρχών να αποδέχονται πληροφορίες που διατίθενται ηλεκτρονικά, θα αρχίσει να ισχύει πέντε χρόνια μετά την έναρξη ισχύος του κανονισμού, ανάλογα με την έγκριση των σχετικών τεχνικών προδιαγραφών από την Επιτροπή.

Επόμενα βήματα

Σε επόμενο στάδιο και συγκεκριμένα εντός 30 μηνών από την έναρξη ισχύος των νέων κανόνων, η Επιτροπή θα εγκρίνει τεχνικές προδιαγραφές με τις οποίες επιδιώκεται να εξασφαλιστεί η διαλειτουργικότητα μεταξύ των διαφόρων συστημάτων πληροφορικής που χρησιμοποιούνται για την ανταλλαγή πληροφοριών σχετικά με τις εμπορευματικές μεταφορές. Σε επόμενο στάδιο, η Επιτροπή θα καθορίσει, επίσης, κοινές διαδικασίες και λεπτομερείς κανόνες για την προσπέλαση και την επεξεργασία των πληροφοριών αυτών, ώστε οι κανόνες να εφαρμόζονται κατά τρόπο ενιαίο από τις οικείες αρχές. Για τον σκοπό αυτό θα εγκριθούν πράξεις παράγωγου δικαίου.

 

Πηγή: sepe.gr

ΔΙΕΘΝΗ

Ευρωζώνη: υψηλή ζήτηση για επιχειρηματικά δάνεια, στο ναδίρ τα καταναλωτικά

bizness.gr

Published

on

Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα

Οι πιστωτικοί κανόνες στην Ευρωζώνη – που αντανακλούν τις εσωτερικές κατευθυντήριες γραμμές των τραπεζών ή τα κριτήρια για την έγκριση δανείων – παρέμειναν σε γενικές γραμμές αμετάβλητοι για τα επιχειρηματικά δάνεια στο δεύτερο τρίμηνο του 2020, ενώ έγιναν ακόμη πιο αυστηροί για τα δάνεια σε νοικοκυρά, σύμφωνα με έρευνα της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας (bank lending survey, BLS). Στην έρευνα, που πραγματοποιήθηκε από τις 5 έως τις 23 Ιουνίου, συμμετείχαν 144 τράπεζες

Οι τράπεζες ανάφεραν ότι οι κρατικές εγγυήσεις για τα δάνεια έπαιξαν σημαντικό ρόλο στις περισσότερες χώρες για τη διατήρηση των ευνοϊκών πιστωτικών κανόνων για τα επιχειρηματικά δάνεια. Οι πιστωτικοί κανόνες για τα δάνεια σε νοικοκυριά έγιναν ακόμη πιο αυστηροί (σε καθαρό ποσοστό 22% για τα στεγαστικά δάνεια και 26% για καταναλωτικά και λοιπά δάνεια σε νοικοκυριά). Οι τράπεζες συνέχισαν να δηλώνουν ότι η επιδείνωση των οικονομικών προοπτικών, η μείωση του αξιόχρεου των δανειζόμενων και η χαμηλότερη ανοχή στον κίνδυνο ήταν οι παράγοντες που εξηγούν τους πιο σφιχτούς πιστωτικούς κανόνες για τις χορηγήσεις δανείων.

Για το τρίτο τρίμηνο του 2020, οι τράπεζες αναμένουν μία σημαντική καθαρή σύσφιξη των πιστωτικών κανόνων για επιχειρηματικά δάνεια, η οποία σχετίζεται με τον προβλεπόμενο τερματισμό των σχημάτων κρατικών εγγυήσεων σε ορισμένες μεγάλες χώρες της Ευρωζώνης. Ταυτόχρονα, η αβεβαιότητα και ο αντίκτυπος της πανδημίας του κορονοϊού παραμένει μεγάλη. Η καθαρή σύσφιξη των πιστωτικών κανόνων για τα δάνεια σε νοικοκυριά αναμένεται ότι θα συνεχισθεί και στο τρίτο τρίμηνο του 2020.

Οι συνολικοί όροι για τη χορήγηση των δανείων έγιναν λίγο αυστηρότεροι στο δεύτερο τρίμηνο για τα νέα επιχειρηματικά δάνεια, ενώ έγιναν περαιτέρω αυστηρότεροι για τα στεγαστικά και καταναλωτικά δάνεια. Η ζήτηση από επιχειρήσεις για δάνεια ή χρήση πιστωτικών γραμμών εκτινάχθηκε περαιτέρω στο δεύτερο τρίμηνο, φθάνοντας στο υψηλότερο καθαρό υπόλοιπο από το 2003 που ξεκίνησε η έρευνα. Αυτό αντανακλά τις ιδιαίτερα ισχυρές, έκτακτες ανάγκες ρευστότητας των επιχειρήσεων και μία πιθανή προληπτική δημιουργία «μαξιλαριών» ρευστότητας κατά τη διάρκεια του δεύτερου τριμήνου, όταν τα μέτρα καραντίνας ήταν σε ισχύ σε όλη την Ευρωζώνη. Οι τράπεζες ανέφεραν ότι ο κύριος παράγοντες για τη ζήτηση δανείων ήταν η χρηματοδότηση για αποθέματα και κεφάλαιο κίνησης, ο οποίος υπερκάλυψε την αρνητική συμβολή της ζήτησης δανείων για πάγιες επενδύσεις. Η καθαρή ζήτηση για στεγαστικά δάνεια μειώθηκε, ενώ η καθαρή ζήτηση για καταναλωτικά και άλλα δάνεια σε νοικοκυριά έφθασε στο χαμηλότερο επίπεδο από το 2003. Η ζήτηση δανείων από τα νοικοκυριά μειώθηκε λόγω της εξασθένισης της καταναλωτικής εμπιστοσύνης, της επιδείνωσης των προοπτικών της αγοράς κατοικίας και της χαμηλότερης δαπάνης για διαρκή καταναλωτικά αγαθά.

Οι τράπεζες αναμένουν ότι η ζήτηση επιχειρηματικών δανείων θα αυξηθεί λιγότερο στο τρίτο τρίμηνο, ενώ προβλέπουν μία αύξηση της καθαρής ζήτησης στεγαστικών δανείων και ιδιαίτερα καταναλωτικών δανείων και άλλων δανείων σε νοικοκυριά κατά το τρίτο τρίμηνο του 2020. Τα μη εξυπηρετούμενα δάνεια είχαν ως αντίκτυπο τη σύσφιξη των πιστωτικών κανόνων και στους όρους όλων των κατηγοριών δανείων στο πρώτο εξάμηνο του 2020, όπως ανέφεραν οι τράπεζες.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΔΙΕΘΝΗ

Τα 10,4 δισ. ευρώ που θα σώσουν τον όμιλο Air France – KLM

bizness.gr

Published

on

KLM

H Ευρωπαϊκή Επιτροπή εξουσιοδότησε σήμερα την Ολλανδία να χορηγήσει οικονομική βοήθεια ύψους 3,4 δισεκ. ευρώ στην αεροπορική εταιρεία KLM για να αντεπεξέλθει στις δυσμενείς συνέπειες από την κρίση του κορονοϊού, τονίζουν στην ανακοίνωσή τους οι Βρυξέλλες.

Η βοήθεια τούτη, υπό τη μορφή δανείων, θα προστεθεί στα 7 δισεκ. ευρώ που εκταμιεύθηκαν από τη Γαλλία στις 7 Μαΐου για να εξασφαλισθεί η επιβίωση της εταιρείας Air France, με την οποία ο ολλανδικός αερομεταφορέας συγκροτεί τον όμιλο Air France-KLM. Το γαλλικό και το ολλανδικό δημόσιο συμμετέχουν με 14% το καθένα στον αεροπορικό όμιλο.

Το συνολικό ποσόν των 3,4 δισεκ. ευρώ εξειδικεύεται στο δάνειο 2,4 δισεκ. που χορηγείται από 11 τράπεζες (3 εκ των οποίων είναι ολλανδικές) και το οποίο είναι κατά το 90% του εγγυημένο από το ίδιο το ολλανδικό δημόσιο, από το οποίο απευθείας προέρχεται και το υπόλοιπο 1 δισ. ευρώ υπό μορφή κρατικού δανείου.

“Η εγγύηση και το κρατικό δάνειο θα παράσχουν στην KLM τη ρευστότητα την οποία έχει άμεση ανάγκη για να αντεπεξέλθει στον αντίκτυπο που προκάλεσε η πανδημία του κορονοϊού”, εξηγεί στην ανακοίνωση η αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Μαργκρέτε Βεστάγκερ.

Οι Βρυξέλλες υπογραμμίζουν στο ίδιο κείμενο πως με 36.600 υπαλλήλους, η KLM αποτελεί τον δεύτερο μεγαλύτερο ιδιωτικό εργοδότη στην Ολλανδία.

Συνολικά, ο γαλλο-ολλανδικός αερομεταφορέας επωφελήθηκε 10,4 δισεκ. ευρώ με τη μορφή βοήθειας από το Παρίσι και τη Χάγη προκειμένου να ξεπεράσει την κρίση.

Στις 3 Ιουλίου, η διοίκηση της Air France ανακοίνωσε ένα σχέδιο διάσωσης, που περιλαμβάνει κατάργηση 6.560 θέσεων εργασίας από τις 41.000 συνολικά των απασχολουμένων (περιλαμβανομένων και των συμβασιούχων αορίστου χρόνου, που ενέχουν σχέση μονίμου προσωπικού) στις τάξεις του γαλλικού αερομεταφορέα και για κατάργηση άλλων 1.020 θέσεων από τις 2.420 στην περιφερειακή θυγατρική της Hop!.

Πηγή: ΑΜΠΕ

Continue Reading

ΔΙΕΘΝΗ

ΕΚΤ: έχουν αρκετή δουλειά να κάνουν Κροατία και Βουλγαρία πριν την ένταξη στο ευρώ

bizness.gr

Published

on

Η Βουλγαρία και η Κροατία πρέπει να κάνουν δουλειά ακόμη για να διορθώσουν τις οικονομίες και να βελτιώσουν τους θεσμούς τους πριν ενταχθούν στο ευρώ, δήλωσε σήμερα το μέλος του Εκτελεστικού Συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας (ΕΚΤ), Φάμπιο Πανέτα.

Οι μεταρρυθμίσεις, για τις οποίες έχουν δεσμευθεί οι δύο χώρες, δεν θα διορθώσουν όλες τις ανισορροπίες και αδυναμίες που αντιμετωπίζουν και χρειάζεται περισσότερη πρόοδος για τη βελτίωση της διακυβέρνησης, του νομικού πλαισίου τους και της συνολικής ποιότητας των θεσμών, επεσήμανε ο Πανέτα σε ομιλία του.

Οι δύο χώρες έγιναν δεκτές σήμερα στον Μηχανισμό Συναλλαγματικών Ισοτιμιών-2, ο οποίος αποτελεί τον προθάλαμο για την ένταξή τους στο ευρώ και θα μπορούσαν να ενταχθούν στην Ευρωζώνη το 2023.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading
Advertisement

Trending