Connect with us

ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

ΙΝΣΕΤΕ: Στα 1,5 δισ. ευρώ τα έσοδα από τις εγχώριες μισθώσεις μέσω Airbnb και Homeaway

bizness.gr

Published

on

Ακίνητα στην Αθήνα

Σε 1,15 δισ. ευρώ έφθασαν τα συνολικά έσοδα από τις μισθώσεις καταλυμάτων στην Ελλάδα μέσω των πλατφορμών Airbnb και HomeΑway, κατά το 12μηνο Ιουνίου 2018-Μαΐου 2019. Αυτό αναφέρεται σε μελέτη του Ινστιτούτου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΙΝΣΕΤΕ) με θέμα: «Οικονομικά στοιχεία βραχυχρόνιων μισθώσεων στην Ελλάδα, μέσω πλατφορμών Airbnb και ΗomeAway». Στο διάστημα αυτό, διατέθηκαν προς μίσθωση στην Ελλάδα από τις δύο πλατφόρμες 170.542 καταλύματα, εκ των οποίων τα 137.484, δηλαδή το 81%, μισθώθηκαν τουλάχιστον μια φορά.

Από αυτά, τα 121.287 ήταν αυτόνομα καταλύματα, ενώ στα υπόλοιπα 16.197 υπήρχαν κοινόχρηστοι χώροι εντός του ενοικιαζόμενου καταλύματος. Από τα 1,15 δισ. ευρώ συνολικών εσόδων, τα 1,08 δισ. ευρώ εισπράχθηκαν από τα αυτόνομα καταλύματα. Για τα καταλύματα αυτά, η μέση πληρότητα ανήλθε σε 53%, η μέση τιμή καταλύματος διαμορφώθηκε στα 146 ευρώ, το ημερήσιο έσοδο ανά διαθέσιμο κατάλυμα σε 77 ευρώ και το μέσο ετήσιο έσοδο ανά κατάλυμα σε 8.912 ευρώ.

Ας σημειωθεί πως οι πλατφόρμες αυτές καλύπτουν μόνο ένα μέρος της αγοράς βραχυχρόνιων μισθώσεων, ενώ σύμφωνα με την Euromonitor, η συνολική δαπάνη για διαμονή το 2018 εκτιμάται ότι ανήλθε σε 9,9 δισ. ευρώ.

Επιβεβλημένη ανάγκη η ρύθμιση της αγοράς

Το μέγεθος και μόνο της αγοράς των βραχυχρόνιων μισθώσεων επιβάλει πλέον την ανάγκη ρύθμισής της, όπως επισημαίνει o ΣΕΤΕ, σε κάθε ευκαιρία τα τελευταία χρόνια έχοντας παρουσιάσει και παραδείγματα άλλων προορισμών, διεθνώς σε ότι αφορά τους τρόπους αντιμετώπισης.

Όπως επισημαίνεται και στη μελέτη, η μαζική μίσθωση καταλυμάτων από τουρίστες μέσω πλατφορμών όπως η Airbnb και η HomeAway, έχει πολλαπλές επιπτώσεις, τόσο εντός του πλαισίου της τουριστικής δραστηριότητας, μέσω του συχνά αθέμιτου ανταγωνισμού προς τις επιχειρήσεις αλλά και της προσέλκυσης νέων αγορών, όσο και εκτός αυτής, δημιουργώντας προβλήματα π.χ. σε πολυκατοικίες, «εκτοπίζοντας» κατοίκους από ολόκληρες περιοχές, αλλάζοντας την φυσιογνωμία περιοχών, αυξάνοντας τα ενοίκια, προκαλώντας έλλειψη στέγης σε τουριστικούς προορισμούς κ.ά.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της μελέτης, στο 12μηνο Ιούνιος 2018-Μάιος 2019, για τα αυτόνομα καταλύματα που μισθώθηκαν τουλάχιστον μια φορά, οι μισθώσεις μέσω Airbnb και HomeAway, ακολούθησαν την εποχικότητα του τουρισμού στην Ελλάδα με ελαφρά μικρότερη ένταση κατά τη διάρκεια της θερινής σεζόν.

Παρατηρείται κορύφωση στην υψηλή περίοδο του καλοκαιριού και έπειτα αναμενόμενη πτώση και στασιμότητα τους χειμερινούς μήνες, με την αύξηση να έρχεται πάλι από την άνοιξη και έπειτα. Η μεγαλύτερη πληρότητα παρατηρείται τον Αύγουστο του 2018 με 68% και ακολουθούν ο Ιούλιος με 60% και ο Σεπτέμβριος με 54%.

Τη μεγαλύτερη μέση τιμή καταλύματος είχε ο Ιούλιος στα 172 ευρώ, ακολούθησε ο Αύγουστος στα 171 ευρώ και ο Ιούνιος με 153 ευρώ. Ωστόσο, λόγω της υψηλότερης πληρότητας, το ημερήσιο έσοδο ανά διαθέσιμο κατάλυμα ήταν μεγαλύτερο τον Αύγουστο, στα 116 ευρώ και ακολούθησαν ο Ιούλιος με 102 ευρώ και ο Ιούνιος με 76 ευρώ.

Ενδιαφέρον παρουσιάζει η ιδιαιτερότητα των επιμέρους περιοχών της Ελλάδας, ως προς τη ζήτηση, την πληρότητα, τη μέση τιμή και τα έσοδα. Επιγραμματικά, η Σαντορίνη εμφάνισε τη μεγαλύτερη πληρότητα (62%) στα ενεργά αυτόνομα καταλύματα και ακολούθησαν η Αθήνα με 60% και η Κεφαλονιά με 59%.

Η Μέση Τιμή Καταλύματος της Σαντορίνης ήταν στα 341 ευρώ, ενώ την πρώτη θέση είχε η Μύκονος με 496 ευρώ. Παρά την υψηλή πληρότητα, η Μέση Τιμή Καταλύματος στην Αθήνα είναι χαμηλή, μόλις στα 66 ευρώ, ενώ την πιο χαμηλή παρουσιάζει η Θεσσαλονίκη με 45 ευρώ. Το υψηλότερο ετήσιο έσοδο ανά κατάλυμα εμφάνισε η Σαντορίνη με 31.734 ευρώ και ακολούθησε η Μύκονος με 27.263 ευρώ.

Η διαφορά της μίσθωσης σε σχέση με τα ξενοδοχεία και τις επιχειρήσεις καταλυμάτων

Στη μελέτη επισημαίνεται και μια μεγάλη διαφορά της μίσθωσης μέσω Airbnb και HomeAway σε σχέση με τα ξενοδοχεία και τις επιχειρήσεις καταλυμάτων. Τα ξενοδοχεία και οι επιχειρήσεις καταλυμάτων, λειτουργούν μέσα σε ένα συγκεκριμένο, καθορισμένο χρονικό πλαίσιο κάθε χρόνο, συχνά ανάλογα με τη γεωγραφική τους θέση.

Ενδεικτικά, τα ξενοδοχεία πόλεως και οι επιχειρήσεις καταλυμάτων που βρίσκονται σε πόλεις, λειτουργούν όλο το χρόνο, ενώ ξενοδοχεία και επιχειρήσεις καταλυμάτων σε νησιωτικούς προορισμούς, εξαιτίας της εποχικότητας του τουρισμού, συνηθίζουν να λειτουργούν ορισμένους μήνες. Σε κάθε περίπτωση, υπάρχει ένα σαφές χρονικό πλαίσιο λειτουργίας, το οποίο είναι καθορισμένο.

Αντίθετα, η προσφορά καταλυμάτων μέσω των πλατφορμών Airbnb και HomeAway είναι συνεχώς μεταβαλλόμενη, ανάλογα με τη ζήτηση. Επί παραδείγματι, ενδέχεται κάποιο κατάλυμα να εμφανίζεται διαθέσιμο προς μίσθωση στις πλατφόρμες για κάποια συγκεκριμένη χρονική περίοδο ή ακόμα και για ελάχιστες ημέρες, αλλά μετά να αποσύρεται από την πλατφόρμα.

Αυτό κυρίως συμβαίνει, γιατί υπάρχει προσαρμογή της προσφοράς στη ζήτηση, δηλαδή σε περιόδους όπου υπάρχει μεγάλη ζήτηση (είτε εποχικά είτε για κάποιο σημαντικό έκτακτο γεγονός, πχ. αγώνες, συναυλίες, εκθέσεις) εμφανίζονται περισσότερα καταλύματα προς μίσθωση στις πλατφόρμες, ενώ σε περιόδους χαμηλής ζήτησης, πολλά αποσύρονται από την πλατφόρμα.

Επίσης, μπορεί ο εκάστοτε ιδιοκτήτης να κατοικεί ο ίδιος στο εν λόγω κατάλυμα και να επιχειρεί να το εκμισθώσει σε κάποιον άλλον τις ημέρες που ο ίδιος έχει προγραμματίσει να λείπει, αποκομίζοντας έτσι ένα επιπλέον εισόδημα, χωρίς να ενδιαφέρεται για περαιτέρω μίσθωση. Για το λόγο αυτό και η μεταβολή πληρότητας μεταξύ υψηλής και χαμηλής σεζόν είναι σχετικά μικρή (από 68% τον Αύγουστο 2018 σε 41% τον Ιανουάριο 2019 σε επίπεδο χώρας).

ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

AEGEAN: Προχωρά βασιζόμενη κυρίως στις δικές της δυνάμεις

bizness.gr

Published

on

Αεροσκάφος της Aegean

Ανακοίνωση για την επόμενη ημέρα της μεγαλύτερης ελληνικής αεροπορικής εταιρείας, εξέδωσε η AEGEAN. Μέσω αυτής, επισημαίνεται ότι η νέα εποχή μετά την πανδημία θα βρει την εταιρεία να στηρίζεται κατά βάση στις δικές της δυνάμεις και τους ανθρώπους της.

Αναλυτικά η ανακοίνωση:

«Η AEGEAN είναι μία εταιρεία με εμπειρία στη διαχείριση δύσκολων καταστάσεων. Στο παρελθόν ξεπεράσαμε κρίσεις, δουλεύοντας συγκροτημένα, επίμονα και ομαδικά με τους ανθρώπους μας. Καταφέραμε μέσα από συλλογική προσπάθεια να πολλαπλασιάσουμε τους προορισμούς μας, τους επιβάτες μας, τη στήριξή μας στον τουρισμό, αλλά και στα έσοδα του κράτους, φτάνοντας να αποδίδουμε 400 εκ. ευρώ ετησίως, σε δημόσιο και υποδομές της χώρας.

Όπως κάναμε στο παρελθόν, θα κάνουμε και τώρα. Είναι αλήθεια όμως, ότι αυτή η κρίση είναι διαφορετική σε ένταση, με καταστροφικά αποτελέσματα για τον κλάδο μας και με άγνωστη διάρκεια. Η θωράκιση με ταμειακά αποθέματα ύψους 510 εκ. ευρώ, που διατήρησαν οι μέτοχοι εντός εταιρείας και η στήριξη των τραπεζών, μας δίνει κάποιο χρόνο να προσαρμοστούμε.

Τα μέτρα για τον κλάδο, που ανακοινώθηκαν σήμερα, είναι θετικά, αλλά τα μεγέθη είναι πολύ μικρά σε σχέση με άλλες χώρες της ΕΕ. Αφορούν όλο τον κλάδο, εταιρείες αεροδρόμιων, επίγειας εξυπηρέτησης και φυσικά αεροπορικές, μικρές και μεγάλες, με τον ίδιο οριζόντιο τρόπο, χωρίς ειδικά πλεονεκτήματα για καμία.

Το βασικό μέτρο αφορά τη στήριξη των εργαζομένων. Το πρόγραμμα διασφαλίζει για τους εργαζόμενους έως 31/12/2020 τη μερική κάλυψη (ύψους 60%) της απώλειας εισοδήματος, στην περίπτωση μειωμένης απασχόλησης (Συν-Εργασία). Αντίστοιχα προγράμματα υπάρχουν σε όλη την ΕΕ, με τα περισσότερα, ιδίως στη Βόρεια Ευρώπη, να προβλέπουν σημαντικά μεγαλύτερη στήριξη στο κόστος εργασίας του εργοδότη. Τα μέτρα πρέπει να συνεχιστούν και να εξελιχθούν. Είναι αναγκαίο να επεκταθεί η ισχύς τους, ως την αρχή της τουριστικής περιόδου του 2021.

Ανεξάρτητα από τα μέτρα, η AEGEAN κάνοντας χρήση του Ταμείου Εγγυοδοσίας Επιχειρήσεων COVID-19, στο όποιο έχουν πρόσβαση όλες οι επιχειρήσεις, θα υποβάλει διακριτά αιτήματα δανεισμού προς τις 4 ελληνικές τράπεζες: Alpha Bank, EUROBANK, Εθνική Τράπεζα και Τράπεζα Πειραιώς. Σύμφωνα με τις οριζόντιες προβλέψεις, η εγγύηση του κράτους ορίζεται στο 80% για δάνεια διάρκειας έως 5 ετών και ύψους έως του 25% του κύκλου εργασιών των επιχειρήσεων. Εμείς θα αιτηθούμε για συνολικό ποσό 150 εκ ευρώ, δηλαδή μόνο για το 11% του κύκλου εργασιών μας.

Η AEGEAN πάλι θα παλέψει κυρίως με τις δικές της δυνάμεις, τα δικά της αποθεματικά, τους δικούς της ανθρώπους. Το σημαντικό είναι να ξεκινήσουμε. Η προσπάθεια προσαρμογής θα γίνει σε όλες τις κατευθύνσεις, προμηθευτές, αεροδρόμια και παραγωγικότητα.

Ο στόχος είναι να φέρουμε τους επιβάτες και πάλι κοντά μας, με προσήλωση στα νέα υγειονομικά πρωτόκολλα. Να συμβάλουμε μαζί με άλλους φορείς στη σταδιακή, δύσκολη, επανεκκίνηση του τουρισμού. Ο ρόλος του κράτους για πρωτοβουλίες που θα περιορίζουν τις επιπτώσεις της κρίσης, θα παραμείνει σημαντικός. Ο δρόμος της αντιμετώπισης των συνεπειών θα είναι δύσκολος με ανάγκη για συνεργασία και επίπονες προσαρμογές από όλα τα μέρη. Όπως πάντα, θα κάνουμε την προσπάθεια με όλες μας τις δυνάμεις και με υπερηφάνεια, που μία ελληνική εταιρεία, στην αρχή μιας τέτοιας κρίσης, βρέθηκε υγιής και, έστω και λίγο, περισσότερο ανθεκτική από πολλές άλλες και πολύ μεγαλύτερες εταιρείες της Ευρώπης».

Continue Reading

ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

Στο επίκεντρο οι πρόσφατες επιτυχίες ελληνικών startups

bizness.gr

Published

on

Χρίστος Δήμας

Ο Υφυπουργός Ανάπτυξης & Επενδύσεων, κ. Χρίστος Δήμας, σε τηλεδιάσκεψη με την Διοίκηση της Ένωσης Ελληνικών Εταιρειών Επιχειρηματικών Κεφαλαίων, παρουσίασε το στρατηγικό σχεδιασμό του Υπουργείου Ανάπτυξης & Επενδύσεων και τις πρωτοβουλίες-δράσεις που έχουν δρομολογηθεί με στόχο την ενίσχυση της καινοτομίας σε συνδυασμό με την Έρευνα και Τεχνολογία.

Στο επίκεντρο της συζήτησης βρέθηκαν οι πρόσφατες επιτυχίες ελληνικών startups, παρά τη δύσκολη χρονική συγκυρία λόγω του COVID-19, καθώς και το Εθνικό Μητρώο Νεοφυών Επιχειρήσεων που θα συγκροτηθεί μέσω της πλατφόρμας Elevate Greece με στόχο την χαρτογράφηση και υποστήριξη του οικοσυστήματος των νεοφυών επιχειρήσεων. Η πλατφόρμα θα λειτουργήσει και ως πύλη εξωστρέφειας του οικοσυστήματος καινοτομίας, ενώ παράλληλα έχει στόχο την ενίσχυση των νεοφυών επιχειρήσεων (startups).

Ειδική αναφορά έγινε και στην εισαγωγή – για πρώτη φορά στην Ελλάδα–φορολογικού κινήτρου απευθυνόμενου σε Business Angels, ενώ, ταυτόχρονα προωθείται ο υπερ τριπλασιασμός του συντελεστή των υπερεκπτώσεων δαπανών Έρευνας και Ανάπτυξης για τις επιχειρήσεις που επενδύουν σε R&D.

Ο Πρόεδρος και τα μέλη της Ένωσης Ελληνικών Εταιρειών Επιχειρηματικών Κεφαλαίων εξέφρασαν την ικανοποίηση τους για αυτές τις θετικές εξελίξεις καθώς αποτελούσαν διαχρονικά αιτήματα του φορέα τους αλλά και του ευρύτερου «οικοσυστήματος» καινοτομίας. Επίσης, εξέφρασαν την επιθυμία για τη σύνδεση της έρευνας των ΑΕΙ και ΕΚ με την επιχειρηματικότητα, είτε μέσω licensing των πνευματικών δικαιωμάτων μίας ευρεσιτεχνίας, είτε μέσω της δημιουργίας τεχνοβλαστών (spin-off), όπου σημαντικό ρόλο θα πρέπει να διαδραματίσουν σύγχρονα Κέντρα Μεταφοράς Τεχνολογίας (TTOs).

Μετά το τέλος της τηλεδιάσκεψης, ο κ. Δήμας δήλωσε: «Είμαστε σε στενή συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας με στόχο να διαμορφωθεί μία κοινή ατζέντα σε θέματα πνευματικής ιδιοκτησίας, spin-off και Κέντρων Μεταφοράς Τεχνολογίας, τα οποία αποτελούν τους επόμενους εμβληματικούς στόχους».

Continue Reading

ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

Business e-forum «γέφυρα» μεταξύ Αθήνας-Βερολίνου

bizness.gr

Published

on

Ελλάδα, Γερμανία

Με τη συμμετοχή πάνω από 60 Γερμανών επενδυτών-επιχειρηματιών και άνω των 90 Ελλήνων επιχειρηματιών θα πραγματοποιηθεί, από τις 2 έως τις 5 Ιουνίου 2020, πρώτη ψηφιακή εκδήλωση επιχειρηματικής δικτύωσης με τίτλο «Hellenic-German Virtual Business Forum-Virtual B2B Meetings in Energy, Renewables, Environmental Technologies and Innovation», που συνδιοργανώνουν το Γραφείο Οικονομικών & Εμπορικών Υποθέσεων της Ελληνικής Πρεσβείας Βερολίνου και το Ελληνογερμανικό Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο.

Η e-εκδήλωση υλοποιείται σε συνέχεια του επιτυχημένου «Ελληνογερμανικού Οικονομικού Φόρουμ–Όραμα και ευκαιρίες επενδύσεων», που πραγματοποιήθηκε στις 9 Μάρτιου στο Βερολίνο, μετά από πρωτοβουλία του Έλληνα Πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη και της Γερμανίδας Καγκελάριου Άνγκελα Μέρκελ.

Οι B2B επαφές θα λάβουν χώρα μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας, που αναπτύχθηκε ειδικά για τον σκοπό αυτό και στην οποία έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον να συμμετάσχουν σημαντικές ελληνικές και γερμανικές επιχειρήσεις.

Στόχος του ψηφιακού Φόρουμ είναι μέσα από virtual B2B επαφές, που θα διαρκέσουν τέσσερις ημέρες, Έλληνες και Γερμανοί επιχειρηματίες να διερευνήσουν τις δυνατότητες επιχειρηματικών και επενδυτικών συνεργειών στους τομείς της ενέργειας, των ΑΠΕ, των περιβαλλοντικών τεχνολογιών και της καινοτομίας.

Κατά την έναρξη, την εκδήλωση θα χαιρετίσουν ο Υφυπουργός Εξωτερικών για την Οικονομική Διπλωματία και την Εξωστρέφεια, κ. Κώστας Φραγκογιάννης, o Αναπληρωτής Γενικός Διευθυντής και Επικεφαλής Διεθνών Σχέσεων της Ένωσης Βιομηχανικών και Εμπορικών Επιμελητηρίων Γερμανίας (DIHK), Dr. Volker Treier και ο Πρόεδρος του Ελληνογερμανικού Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου, κ. Κωνσταντίνος Μαραγκός, ενώ κεντρικός ομιλητής θα είναι ο Επικεφαλής του Οικονομικού Γραφείου του Πρωθυπουργού, κ. Αλέξης Πατέλης.

Continue Reading
Advertisement

Trending