Connect with us

ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ

Καταβολή αντισταθμιστικών για ΑΠΕ ύψους 5,757 εκατ. σε 101 δήμους από τον ΔΑΠΕΕΠ

bizness.gr

Published

on

Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας

Τα αντισταθμιστικά οφέλη ύψους 5,757 εκατ. ευρώ για τους δήμους, όπου είναι εγκατεστημένες μονάδες ηλεκτροπαραγωγής με Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας καταβλήθηκαν σήμερα από το Διαχειριστή ΑΠΕ και Εγγυήσεων Προέλευσης (ΔΑΠΕΕΠ) προς 101 δήμους σε όλη τη χώρα. Το ποσό που καταβλήθηκε αφορά στα αντισταθμιστικά οφέλη του πρώτου εξαμήνου του 2019.

«Ο ΔΑΠΕΕΠ βρίσκεται στην πρώτη γραμμή της εθνικής προσπάθειας για την περαιτέρω αύξηση του μεριδίου των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας.

Η επιτυχία του εθνικού στόχου περνά μέσα από την κοινωνική αποδοχή των ΑΠΕ και σε αυτήν την κατεύθυνση σημαντικό ρόλο καλούνται να διαδραματίσουν οι οργανισμοί τοπικής αυτοδιοίκησης», ανέφερε σχετικά ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΔΑΠΕΕΠ Γιάννης Γιαρέντης. «Οι τοπικές κοινωνίες βλέπουν μόνο κέρδη από την εγκατάσταση μονάδων ΑΠΕ στα διοικητικά τους όρια και αυτό είναι ένα μήνυμα που στέλνουμε με έμφαση», πρόσθεσε.

Σε επικοινωνία με τον πρόεδρο της ΚΕΔΕ Δ. Παπαστεργίου, ο κ. Γιαρέντης τον διαβεβαίωσε ότι οι πληρωμές στους δήμους αποτελούν προτεραιότητα για τον Διαχειριστή ενώ συμφωνήθηκε να υπάρξει συνεργασία με την ΚΕΔΕ με στόχο να μεγιστοποιηθούν τα οφέλη για τους δήμους που φιλοξενούν σταθμούς ΑΠΕ στα διοικητικά τους όρια.

Σύμφωνα με τη νομοθεσία, από κάθε παραγωγό ηλεκτρικής ενέργειας από ΑΠΕ (πλην των παραγωγών ΑΠΕ από φ/β σε κτίρια και των αυτοπαραγωγών) παρακρατείται το 3% επί της προ ΦΠΑ τιμής πώλησης της ηλεκτρικής ενέργειας, από το οποίο 1% αποδίδεται υπέρ των οικιακών καταναλωτών εντός των διοικητικών ορίων των δημοτικών ή τοπικών κοινοτήτων, το 0,3% αποδίδεται υπέρ του Ειδικού Ταμείου Εφαρμογής Ρυθμιστικών και Περιβαλλοντικών Σχεδίων (ΕΤΕΡΠΣ) και το 1,7% αντιστοιχεί στο ειδικό τέλος υπέρ ΟΤΑ.

Τα αντισταθμιστικά οφέλη υπέρ ΟΤΑ προορίζονται αποκλειστικά και μόνο για αξιοποίηση σε περιβαλλοντικές δράσεις, έργα τοπικής ανάπτυξης και κοινωνικής υποστήριξης εντός των διοικητικών ορίων του κάθε δήμου.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ

Ως κύριο λιμάνι εισόδου στην Ευρώπη θα προωθηθεί το λιμάνι της Θεσσαλονίκης στην Κίνα

bizness.gr

Published

on

Εξαγωγές

Ως ένα κύριο λιμάνι εισόδου στην Ευρώπη θα προωθηθεί στην αγορά της Κίνας το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, στο πλαίσιο και των όσων συμφώνησαν οι εταιρείες Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ ΑΕ) και China Merchants Port Holdings Co. Ltd (CMPort), οι οποίες θα προχωρήσουν σε όλες τις απαιτούμενες εμπορικές και επιχειρησιακές ενέργειες για την επίτευξη αυτού του στόχου.

Οι δύο εταιρείες, όπως και η θυγατρική της δεύτερης, “China Merchants Holdings Information Technology Co. Ltd” (CMHIT), υπέγραψαν σχετικές διμερείς συμφωνίες συνεργασίας.

«Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης έχει μακρά ιστορία, εξαιρετική θέση σε ότι αφορά τις θαλάσσιες μεταφορές και δεν είναι μόνο η κύρια πύλη μεταφοράς εμπορευμάτων για τη Βόρεια Ελλάδα, αλλά και ένας σημαντικός κόμβος στην αλυσίδα των διαμεταφορών, που συνδέει την Ευρώπη και την Ασία. Πιστεύουμε ότι η επιτυχής συνεργασία των δύο εταιρειών δε θα περιοριστεί στην μεταφορά τεχνογνωσίας, αλλά θα προωθήσει τις δραστηριότητες των δύο εταιρειών στις αγορές της Ευρώπης και της Ασίας και θα καταγραφεί ως μια ακόμη επιτυχημένη πρακτική, στο πλαίσιο του “Δρόμου του Μεταξιού- Belt and Road”» δήλωσε ο γενικός διευθυντής της CMPort, δρ Bai Jingtao.

Από την πλευρά της ΟΛΘ Α.Ε., ο εκτελεστικός πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου της εταιρείας, Θάνος Λιάγκος, επισήμανε πως «η υπογραφή της συμφωνίας σηματοδοτεί ένα σημαντικό βήμα προς τα εμπρός για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, καθώς είναι απόλυτα εναρμονισμένη με τη δέσμευση της ΟΛΘ Α.Ε. για την ανάπτυξη και υιοθέτηση καινοτόμων και βιώσιμων στρατηγικών, προς όφελος της ελληνικής οικονομίας και της αναβάθμισης της αλυσίδας των διαμεταφορών στη νοτιοανατολική Ευρώπη».

«Η ΟΛΘ Α.Ε. εφαρμόζει ένα εκτεταμένο πρόγραμμα επενδύσεων, με βασικό σημείο την επέκταση του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων, έτσι ώστε να μπορεί να εξυπηρετήσει Ultra Large Container Vessels, χωρητικότητας 24.000 TEUs (σ.σ. μονάδα μέτρησης εμπορευματοκιβωτίων).

Παράλληλα, η αναβάθμιση του Λειτουργικού Συστήματος του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων μέσω της συνεργασίας μας με την CMHIT θα δώσει προστιθέμενη αξία στην επένδυση και θα στηρίξει ουσιαστικά την προσπάθεια μας για τη δημιουργία ενός Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων διεθνών προδιαγραφών» επισήμανε ο διευθύνων σύμβουλος και γενικός εκτελεστικός διευθυντής της ΟΛΘ ΑΕ, Franco Nicola Cupolo.

Οι συμφωνίες που υπεγράφησαν ήταν με τη μεν μητρική συμφωνία αμοιβαίας συνεργασίας, με τη δε θυγατρική συμφωνία συνεργασίας για το λειτουργικό σύστημα του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων της ΟΛΘ Α.Ε.

Σύμφωνα με ανακοίνωση της εταιρείας, πρόκειται για συμφωνία συνεργασίας μεταξύ της CMPort και της ΟΛΘ Α.Ε., επωφελή και για τα δύο μέλη, δίνοντας και στις δύο τη δυνατότητα να προωθηθούν δυναμικά στις αγορές της Ευρώπης και της Ασίας αντίστοιχα.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ

Οι προτεραιότητες των επιχειρήσεων για το νέο ΕΣΠΑ 2021-2027

bizness.gr

Published

on

Νέο ΕΣΠΑ

Το ΕΣΠΑ ως εργαλείο ανάπτυξης του επιχειρείν βρέθηκε στο επίκεντρο διαδικτυακής εκδήλωσης που διοργάνωσε πρόσφατα ο Σύνδεσμος Εταιρειών Συμβούλων Μάνατζμεντ Ελλάδος (ΣΕΣΜΑ).

Στο πλαίσιο της εκδήλωσης απηύθυνε χαιρετισμό μέσω βιντεοσκοπημένου μηνύματος ο κ. Μαργαρίτης Σχοινάς, αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, αρμόδιος για την Προώθηση του Ευρωπαϊκού Τρόπου Ζωής. Ο κ. Σχοινάς σημείωσε την ιδιαίτερα κρίσιμη συγκυρία στην οποία πραγματοποιείται η συζήτηση, σε ό,τι αφορά την αξιοποίηση των πόρων του νέου ευρωπαϊκού πολυετούς δημοσιονομικού πλαισίου και του ιστορικού πακέτου ανάκαμψης, καθώς και τον πολύ σημαντικό ρόλο του κλάδου των Συμβούλων Μάνατζμεντ στο νέο αναπτυξιακό σκηνικό, με βάση τη σχετική εμπειρία και τεχνογνωσία που έχουν αποκτήσει μέχρι σήμερα.

Όπως επισημαίνεται σε σχετική ανακοίνωση, στην ενότητα «Από το ΕΣΠΑ 2014-2020 στο νέο ΕΣΠΑ 2021-2027: οι εμπειρίες των επιχειρήσεων, διδάγματα για το μέλλον» παρουσιάστηκαν τα αποτελέσματα έρευνας που πραγματοποίησε ο ΣΕΣΜΑ σε ΜμΕ, οι οποίες έχουν λάβει ενίσχυση στο πλαίσιο δράσεων υποστήριξης της επιχειρηματικότητας του ΕΠΑνΕΚ 2014-2020, από τον κ. Αλέξανδρο Καλόμοιρο, Ταμία ΔΣ, ΣΕΣΜΑ και τον κ. Μάρκο Τσόγκα, αναπληρωτή καθηγητή Πανεπιστημίου Πειραιώς.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, στις περισσότερες περιπτώσεις, η υλοποίηση του επενδυτικού σχεδίου βοήθησε τις επιχειρήσεις, κυρίως, στην αναβάθμιση της ποιότητας των προϊόντων και υπηρεσιών τους, καθώς και στην εισαγωγή νέων τεχνολογιών και τεχνογνωσίας. Η αύξηση της παραγωγικότητας και η βελτίωση της οργανωτικής ευελιξίας καταγράφονται, επίσης, υψηλά στην αξιολόγηση των αποτελεσμάτων των δράσεων.

Επίσης, στις περισσότερες περιπτώσεις η υλοποίηση των επενδυτικών σχεδίων οδήγησε σε δημιουργία θέσεων εργασίας, καθώς και σε αύξηση του κύκλου εργασιών και της κερδοφορίας των επιχειρήσεων.

Σύμφωνα με την έρευνα, προτεραιότητα για τις επιχειρήσεις στην επόμενη πενταετία είναι, κυρίως, ο εκσυγχρονισμός του παραγωγικού εξοπλισμού και η δημιουργία νέων καινοτόμων και τεχνολογικά προηγμένων προϊόντων και υπηρεσιών και λιγότερο η ενίσχυση των δραστηριοτήτων έρευνας και ανάπτυξης και η δημιουργία νέων γραμμών παραγωγής.

Η απλοποίηση των διαδικασιών ένταξης και ελέγχου των επενδυτικών σχεδίων εκτιμάται ότι θα βελτιώσει το σύστημα διαχείρισης των δράσεων κρατικών ενισχύσεων.

Όσον αφορά τις επιπτώσεις από τον COVID-19 στη δραστηριότητα των επιχειρήσεων, βασικό πρόβλημα είναι η μείωση του κύκλου εργασιών και η συνακόλουθη δημιουργία προβλημάτων ρευστότητας. Η αντιμετώπιση αυτών των προβλημάτων πρέπει να αποτελέσει την βασική προτεραιότητα της πολιτείας.

Ακολούθησε συζήτηση στην οποία, μεταξύ άλλων, συμμετείχε η κ. Νίκη Δανδόλου, Ειδική Γραμματέας Διαχείρισης Προγραμμάτων ΕΤΠΑ, ΤΣ & ΕΚΤ, υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων. Η Ειδική Γραμματέας καθώς και εκπρόσωποι επιχειρήσεων, που έλαβαν ενίσχυση στο πλαίσιο δράσεων υποστήριξης της επιχειρηματικότητας του ΕΠΑνΕΚ 2014-2020, συζήτησαν για τον τρόπο με τον οποίο οι εμπειρίες που αποκτήθηκαν θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν στον σχεδιασμό της επόμενης προγραμματικής περιόδου, με στόχο τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας κάλυψης των επιχειρηματικών / επενδυτικών προτεραιοτήτων και αναγκών των ελληνικών ΜμΕ.

Στην ενότητα «Ανάπτυξη του επιχειρείν: νέο ΕΣΠΑ, Ταμείο Ανάκαμψης και η τεχνογνωσία των Συμβούλων Μάνατζμεντ» ο υφυπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Γιάννης Τσακίρης, κατά τη διάρκεια της διαδικτυακής συζήτησης, υπογράμμισε: «Εξήλθαμε από μια πολυετή οικονομική κρίση και στο σημείο όπου η οικονομία παρουσίαζε ανοδική τροχιά βρεθήκαμε αντιμέτωποι με ένα εξωτερικό, παγκόσμιο σοκ.

Παρόλο που αναγκαστήκαμε να επιβραδύνουμε τους σχεδιασμούς μας, λόγω των σημαντικών επιπτώσεων που κληθήκαμε άμεσα και στοχευμένα να αντιμετωπίσουμε, προχωρήσαμε στον απαιτούμενο ανασχεδιασμό τη σωστή στιγμή και με τις σωστές κινήσεις.

Το νέο ΕΣΠΑ 2021-2027, που θα εκκινήσει λίγους μήνες μετά την 1η Ιανουαρίου 2021, θα είναι εμπροσθοβαρές και με σημαντικές διαφορές στην υλοποίησή του σε σύγκριση με το τρέχον. Εμείς θα είμαστε εκεί για να δώσουμε λύσεις σε προβλήματα, αλλά και ευκαιρίες σε κλάδους για να αναπτυχθούν ταχύτερα, προκειμένου η Ελλάδα όχι μόνο να ανακάμψει, αλλά και να γίνει πιο ανταγωνιστική σε σχέση με τις άλλες ευρωπαϊκές χώρες».

Continue Reading

ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ

Όλες οι λεπτομέρειες για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης – Κατατέθηκε το νομοσχέδιο

bizness.gr

Published

on

Κατατέθηκε προς ψήφιση στη Βουλή το νομοσχέδιο «Προώθηση της ηλεκτροκίνησης», σε συνέχεια της ολοκλήρωσης της δημόσιας διαβούλευσης την 1η Ιουλίου.

Κατά τη διάρκεια της διαδικασίας υποβλήθηκαν συνολικά 334 σχόλια από πλήθος φορέων και πολιτών. Το γεγονός αυτό καταδεικνύει το ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την επιτυχή διείσδυση της ηλεκτροκίνησης στο μίγμα των οδικών μεταφορών, που αποτελεί κεντρικό πυλώνα για την μετάβαση στην πράσινη, καθαρή κινητικότητα.

Στόχος του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας ήταν να αξιοποιήσει την διαβούλευση βελτιώνοντας ταυτόχρονα συγκεκριμένες ρυθμίσεις του νομοσχεδίου. Επόμενο βήμα είναι η κοινοβουλευτική διαδικασία που αναμένεται να ολοκληρωθεί τη μεθεπόμενη εβδομάδα, με την ψήφιση του νομοσχεδίου στην Ολομέλεια της Βουλής.

Στη συνέχεια θα εκδοθεί η Κοινή Υπουργική Απόφαση των Υπουργείων Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Οικονομικών και Υποδομών και Μεταφορών που θα ανοίξει τον δρόμο για την ενεργοποίηση της δράσης «ΚΙΝΟΥΜΑΙ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ», με προϋπολογισμό 100 εκατ. ευρώ και ισχύ έως την 31η Δεκεμβρίου 2021.

Μέσω αυτής θα επιδοτηθούν με οικολογικό μπόνους –όπως έχει ήδη επίσημα ανακοινωθεί -, φυσικά πρόσωπα, ΕΔΧ ΤΑΞΙ και εταιρείες για την αγορά/μίσθωση ηλεκτρικών αυτοκινήτων, δικύκλων και ποδηλάτων. Σημειώνεται ότι κατά τη δημόσια διαβούλευση υποβλήθηκαν πολλά και ενδιαφέροντα σχόλια που αφορούσαν την δράση «ΚΙΝΟΥΜΑΙ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ» και ελήφθησαν υπόψη κατά τον τελικό σχεδιασμό της.

Οι βασικές αλλαγές μετά τη δημόσια διαβούλευση

Οι σημαντικότερες βελτιώσεις που επήλθαν στο νομοσχέδιο σε σχέση με το κείμενο που τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση είναι οι ακόλουθες:

1.Στην κατεύθυνση της μείωσης των ρύπων και του περιβαλλοντικού αποτυπώματος των μεταφορών και της προστασίας της δημόσιας υγείας επιβάλλεται περιβαλλοντικό τέλος 3.000 ευρώ (έναντι 4.000 που είχε προταθεί αρχικά) στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα οχήματα τεχνολογίας Euro 4 (αυτοκίνητα 10ετίας-12ετίας και πάνω). Εισάγεται επίσης περιβαλλοντικό τέλος 1.000 ευρώ στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα οχήματα τεχνολογίας Euro 5A(αυτοκίνητα 8ετίας και πάνω). Με τον τρόπο αυτό εξορθολογίζεται το ύψος του περιβαλλοντικού τέλους και αντιμετωπίζονται πιο αυστηράταπαλαιά μεταχειρισμέναοχήματα τύπου Εuro 5A, τα οποία μέσω του σκανδάλου «Dieselgate» και της παραποίησης των μετρήσεων ρύπων σε χιλιάδες πετρελαιοκίνητα οχήματα ώθησαν την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να διατάξει προκαταρκτική έρευνα και πλήθος κρατών μελών να επιβάλλουν υψηλά πρόστιμα και να απαγορεύσουν την κυκλοφορία τους στα αστικά κέντρα . Τα έσοδα που θα προκύψουν θα διοχετευθούν μέσω του Λογαριασμού Ειδικού Σκοπού για την ανάπτυξη και χρηματοδότηση δράσεων που θα υποστηρίζουν την μετάβαση στην κινητικότητα των μηδενικών και χαμηλών εκπομπών ρύπων. Παραμένει η πρόβλεψη για απαγόρευση των εισαγωγών των ακόμα παλαιότερων και εξαιρετικά ρυπογόνων οχημάτων (τεχνολογίας Euro 1,2 και 3).

2.Τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα που υπάγονται στην κατηγορία L, δηλαδή οχήματα που ταξινομούνται ως δίκυκλα ή τρίκυκλα καθώς και τα ηλεκτρικά ποδήλατα, ωφελούνται του φορολογικού κινήτρου της έκπτωσης δαπάνης προσαυξημένης κατά 50% όπως τα λοιπά οχήματα. Έτσι για ένα ηλεκτρικό δίκυκλο η αξία του θα υπολογίζεται προσαυξημένη κατά 50% βελτιώνοντας το φορολογικό αποτέλεσμα της εταιρίας που ωφελείται του κινήτρου .

3.Ηλεκτρικά οχήματα αξίας έως 50.000 ευρώ (Λιανική Τιμή Προ Φόρων) θα εξαιρούνται από το τεκμήριο διαβίωσης, ενώ για ηλεκτρικά οχήματα αξίας άνω των 50.000 ευρώ ορίζεται τεκμήριο διαβίωσης 4.000 ευρώ.

4.Για την εγκατάσταση δημοσίως προσβάσιμων υποδομών φόρτισης που τροφοδοτούνται αποκλειστικά από ΑΠΕ, θεσπίζεται ακόμα πιο αυξημένος συντελεστής απόσβεσης παγίων και έκπτωση δαπάνης (70% έναντι 50% που είχε προβλεφθεί αρχικά). Με τον τρόπο αυτό καθίσταται ελκυστικότερη η εγκατάσταση υποδομών φόρτισης που θα λειτουργούν με ενέργεια προερχόμενη από εναλλακτικές πηγές. καθιστώντας έτσι την φόρτιση 100% πράσινη.

5.Αποσαφηνίζεται η διαδικασία που θα επιτρέπει τη δωρεάν στάθμευση των ηλεκτρικών οχημάτων στους χώρους ελεγχόμενης στάθμευσης των πόλεων, με γνώμονα την όσο το δυνατόν πιο εύκολη και γρήγορη εξυπηρέτηση των κατόχων τέτοιων οχημάτων.

6.Ορίζεται επακριβώς το πλαίσιο των αρμοδιοτήτων των φορέων που εποπτεύουν την αγορά της ηλεκτροκίνησης

7. Προβλέπεται η εκπόνηση Σχεδίου Φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων και από τους μικρούς δήμους της χώρας, ώστε να επιτευχθεί η μέγιστη γεωγραφική κάλυψη με υποδομές φόρτισης τα επόμενα χρόνια

8.Απλοποιείται περαιτέρω η διαδικασία εγκατάστασης ιδιωτικών σημείων φόρτισης σε όλες τις κατηγορίες κτιρίων και ειδικότερα στις πολυκατοικίες

Οι κύριοι άξονες του νομοσχεδίου

Υπενθυμίζονται τα βασικότερα σημεία του νομοσχεδίου:

  • Παροχή φορολογικών κινήτρων με στόχο την ελάφρυνση του κόστους χρήσης ενός ηλεκτρικού οχήματος αλλά και την ανάπτυξη σημείων φόρτισης. Με τον τρόπο αυτό –σε συνδυασμό και με τα προγράμματα επιβράβευσης της αγοράς και μίσθωσης ηλεκτρικών οχημάτων μέσω παροχής οικολογικού bonus- δημιουργούνται οι προϋποθέσεις για την κυκλοφορία ηλεκτροκίνητων ΙΧ, δικύκλων και ποδηλάτων στους ελληνικούς δρόμους. Υπολογίζεται ότι τα φορολογικά κίνητρα και το οικολογικό bonus συνδυαστικά οδηγούν σε μεσοσταθμική μείωση 25% της τιμής ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου και 40% ενός ηλεκτρικού ποδηλάτου.
  • «Ενεργοποίηση» του δημοσίου τομέα, μέσω της υποχρεωτικής ποσόστωσης στις δημόσιες προμήθειες καθαρών οχημάτων προκειμένου να εκσυγχρονιστεί ο στόλος οχημάτων. Έτσι προβλέπεται το 25% των νέων οχημάτων από τον Αύγουστο του 2021 να είναι ηλεκτρικά. Επιπροσθέτως, εισάγονται υποχρεωτικά «πράσινα» κριτήρια επιλογής και αξιολόγησης στις διαδικασίες ανάθεσης δημόσιων συμβάσεων που είναι συναφείς με χρήση στόλου οχημάτων, ώστε να έχουν προβάδισμα οι υποψήφιοι που διαθέτουν οχήματα χαμηλών εκπομπών.
  • Παροχή σημαντικών κινήτρων που στοχεύουν στη προσέλκυση επενδύσεων σε τεχνολογίες και τομείς της ηλεκτροκίνησης (μπαταρίες, φορτιστές, εξαρτήματα οχημάτων) στις λιγνιτικές περιοχές της Δυτικής Μακεδονίας και της Μεγαλόπολης, μειώνοντας σημαντικά τις φορολογικές υποχρεώσεις μιας νεοσύστατης παραγωγικής επιχείρησης. Προβλέπεται –μεταξύ άλλων- μείωση του φορολογικού συντελεστή κατά 5% για πέντε κερδοφόρες χρήσεις, αύξηση των συντελεστών απόσβεσης παγίων και δυνατότητα απόσβεσης της επένδυσης σε μόλις τρία χρόνια από την έναρξη λειτουργίας της μονάδας, έκπτωση δαπάνης εργοδοτικών εισφορών κατά την φάση κατασκευής με προσαύξηση της δαπάνης κατά 50%, και προσαύξηση της κεφαλαιουχικής δαπάνης για τα πάγια στοιχεία ενεργητικού της μονάδας κατά 15%, Με τον τρόπο αυτό εκπέμπεται ένα ισχυρό μήνυμα ότι η χώρα ενδιαφέρεται όχι μόνο για την εμπορική, αλλά και για την παραγωγική διάσταση της ηλεκτροκίνησης.
  • Γρήγορη ανάπτυξη δικτύων φόρτισης που να καλύπτουν επαρκώς την ελληνική επικράτεια. Αυτό επιτυγχάνεται:

-Με την Τοπική Αυτοδιοίκηση να δρομολογεί τη χωροθέτηση των θέσεων στάθμευσης και φόρτισης, προβλέποντας την δωρεάν στάθμευση των ηλεκτρικών οχημάτων σε αυτές

-Με τη δημιουργία ειδικών θέσεων για τη στάθμευση και την φόρτιση σε όλα τα κτίρια των δημόσιων υπηρεσιών τα οποία διαθέτουν χώρους στάθμευσης

-Με την εγκατάσταση υποδομών φόρτισης σε υφιστάμενες και σε νέες πιάτσες ΤΑΞΙ, ώστε οι οδηγοί ηλεκτροκίνητων ΤΑΞΙ να μπορούν να επαναφορτίζουν τα οχήματα κατά την αναμονή επιβατών

-Με την πρόβλεψη εγκατάστασης σημείων φόρτισης στα νέα αλλά και τα υπό ανακαίνιση κτίρια καθώς και στα επαγγελματικής χρήσης υφιστάμενα κτίρια

-Με την απλοποίηση των διαδικασιών ώστε ένας κάτοχος ηλεκτρικού οχήματος που κατοικεί σε πολυκατοικία να μπορεί εύκολα και γρήγορα να εγκαταστήσει ένα οικιακό φορτιστή στο ιδιωτικό χώρο στάθμευσής του

Τέλος, με γνώμονα το «φορτίζω παντού, οποιαδήποτε στιγμή, με χαμηλό κόστος και εύκολη πρόσβαση» προωθούνται ρυθμίσεις που προωθούν ένα ανταγωνιστικό, διαφανές και χρηστικό μοντέλο αγοράς με στόχο την απρόσκοπτη πρόσβαση του πολίτη και τη βέλτιστη εξυπηρέτησή του. Ταυτόχρονα δημιουργείται ένα φιλικό για τις ιδιωτικές επενδύσεις περιβάλλον με στόχο την ανάπτυξη επαρκών υποδομών φόρτισης και την παροχή υψηλής ποιότητας υπηρεσιών.

O υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Κωστής Χατζηδάκης δήλωσε σχετικά: «Με το πρώτο συνολικό και ολοκληρωμένο νομοσχέδιο για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης θέτουμε τις βάσεις για την μετάβαση στις πράσινες μετακινήσεις. Κάτι που θα έχει σαφή οφέλη για την βελτίωση της ποιότητας ζωής του πολίτη, για την προσβασιμότητα των πόλεων και για την προστασία της δημόσιας υγείας από τις επικίνδυνες εκπομπές ρύπων που επιβαρύνουν το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των οδικών μεταφορών».

Continue Reading
Advertisement

Trending