Connect with us

ΔΙΕΘΝΗ

Μικρή αύξηση του πληθωρισμού στην Ευρωζώνη τον Ιούνιο

bizness.gr

Published

on

Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα

Οι τιμές καταναλωτή στην Ευρωζώνη αυξήθηκαν απρόσμενα τον Ιούνιο κατά 0,3% από 0,1% τον Μάιο, αλλά ο λεγόμενος δομικός πληθωρισμός, που δεν περιλαμβάνει τις τιμές της ενέργειας και των νωπών τροφίμων, μειώθηκε ξανά στο 1,1% από 1,2%, υπογραμμίζοντας τους φόβους ότι η αύξηση των τιμών θα παραμείνει πολύ χαμηλή τα επόμενα χρόνια καθώς η περιοχή θα ανακάμπτει από τη μεγαλύτερη ύφεση της πρόσφατης ιστορίας.

Οι τιμές ενέργειας υποχώρησαν κατά 9,4% σε ετήσια βάση μετά τη βουτιά 11,9% που έκαναν τον Μάιο, ενώ οι τιμές των νωπών τροφίμων αυξήθηκαν 5,9% έναντι 6,7% τον Μάιο. Ο πληθωρισμός στον τομέα των υπηρεσιών μειώθηκε στο 1,2% από 1,3%.

Τα στοιχεία που ανακοίνωσε η Ευρωπαϊκή Στατιστική Υπηρεσία (Eurostat) στηρίζουν την προσδοκία της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας (ΕΚΤ) ότι μάλλον θα αποφευχθούν αρνητικά επίπεδα του πληθωρισμού. Η ΕΚΤ δεν έχει επιτύχει επί επτά έτη τον στόχο της για πληθωρισμό λίγο κάτω από το 2% και αναμένει ότι θα συνεχίσει να μη τον πετυχαίνει τουλάχιστον έως το 2022, καθώς η ύφεση λόγω του κορονοϊού αυξάνει την ανεργία, μειώνει την κατανάλωση και συμπιέζει τις αυξήσεις των μισθών.

Τα σημερινά στοιχεία μπορεί να εξυπηρετούν εν μέρει την ΕΚΤ, με την έννοια ότι ταχεία μείωση του πληθωρισμού, που προκλήθηκε και από την κατάρρευση των τιμών του πετρελαίου, πιθανόν να έχει σταματήσει, ακόμη και αν είναι ακόμη απίθανο να υπάρξει μία αυξητική τάση των τιμών έως το επόμενο έτος.

Αξιωματούχοι ήλπιζαν ότι οι μεγάλης κλίμακας κρατικές επιδοτήσεις των μισθών, οι οποίες περιορίζουν τις απώλειες των νοικοκυριών, σε συνδυασμό με την πολύ χαλαρή νομισματική πολιτική θα περιόριζαν τη ζημιά στην οικονομία και θα στήριζαν επαρκώς την εμπιστοσύνη, ώστε να αποτραπεί ένα επικίνδυνο αποπληθωριστικό σπιράλ. Οι προβλέψεις της ΕΚΤ, ωστόσο, δείχνουν ότι ο πληθωρισμός θα μπορούσε να παραμείνει σε μηδενικό επίπεδο ή κοντά σε αυτό έως το τέλος του 2020 και να αυξηθεί στο δεύτερο τρίμηνο του 2021.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΔΙΕΘΝΗ

Επίσημα σε ιστορική ύφεση η βρετανική οικονομία

bizness.gr

Published

on

Brexit

Υφεση ρεκόρ -20,4% κατέγραψε κατά το δεύτερο τρίμηνο του έτους η βρετανική οικονομία, έπειτα από ένα -2,2% του ΑΕΠ κατά τους τρεις πρώτους μήνες του 2020, εξαιτίας της κρίσης της επιδημίας του κορονοϊού.

Σύμφωνα με την εθνική στατιστική υπηρεσία, η βρετανική οικονομία βρίσκεται αντιμέτωπη με την «χειρότερη ύφεση που έχει καταγραφεί ποτέ». Η μεγαλύτερη υποχώρηση του ΑΕΠ καταγράφηκε τον Απρίλιο, οπότε βρίσκονταν σε ισχύ μέτρα σχεδόν ολικού lockdown, με σχεδόν πλήρη παύση της οικονομικής δραστηριότητας, ενώ τον Μάιο υπήρξε ελαφρά αύξηση της ανάπτυξης κατά 2,4%, για να ακολουθήσει επιτάχυνση κατά 8,7% τον Ιούνιο.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΔΙΕΘΝΗ

Υπό κατάρρευση ο τουρισμός στην Πορτογαλία

bizness.gr

Published

on

Η κάποτε ευημερούσα τουριστική βιομηχανία της Πορτογαλίας κατέγραψε έναν ακόμα μήνα καταστροφικών επιδόσεων τον Ιούνιο καθώς οι φόβοι για μετάδοση της Covid-19 και οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί λόγω της πανδημίας του κορονοϊού κράτησαν μακριά τους επισκέπτες, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία που ανακοινώθηκαν σήμερα.

Με βάση τις αρχικές της εκτιμήσεις, η εθνική στατιστική υπηρεσία (INE) ανέφερε ότι ο αριθμός των διανυκτερεύσεων από ξένους τουρίστες μειώθηκε κατά 96% σε περίπου 201.000 τον περασμένο μήνα σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα.

Ο συνολικός αριθμός των επισκεπτών, συμπεριλαμβανομένων των εγχώριων τουριστών, μειώθηκε σχεδόν 82% τον Ιούνιο σε λίγο πάνω από 500.000 ανθρώπους, καταγράφοντας μικρή βελτίωση συγκριτικά με τη μεγαλύτερη του 94% μείωση τον Μάιο, σύμφωνα με την ΙΝΕ. Η στατιστική υπηρεσία ανέφερε ότι τον Ιούνιο περίπου το 45% των τουριστικών καταλυμάτων έμειναν κλειστά ή δεν είχαν επισκέπτες.

Οι διανυκτερεύσεις από Βρετανούς –με το Ηνωμένο Βασίλειο να αποτελεί μια από τις μεγαλύτερες ξένες αγορές για την Πορτογαλία– μειώθηκαν πάνω από 98% τον Ιούνιο σε ετήσια βάση, ενώ ακολουθεί η τεράστια βουτιά της γερμανικής και της ισπανικής αγοράς, όπου η μείωση διαμορφώθηκε αντίστοιχα στο 95,1% και το 93.3%.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΔΙΕΘΝΗ

Πανδημία και παγκόσμια αγορά φυσικού αερίου: πτώση ζήτησης αλλά και ευκαιρίες

bizness.gr

Published

on

Μείωση 4% στην παγκόσμια κατανάλωση φυσικού αερίου αναμένεται εφέτος, λόγω της πανδημίας που μειώνει τη ζήτηση ενέργειας, ωστόσο η μείωση της τιμής του και οι πολιτικές για τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα αναμένεται να οδηγήσουν σε ανάκαμψη της ζήτησης τα επόμενα χρόνια. Είναι ενδεικτικό ότι η Ινδία σχεδιάζει να διπλασιάσει σχεδόν το μήκος του δικτύου μεταφοράς φυσικού αερίου της, ενώ η Κίνα θα αυξήσει το δίκτυο φυσικού αερίου περίπου 60% μέχρι το 2025.

Αυτό προκύπτει από την Παγκόσμια Έκθεση Φυσικού Αερίου 2020, που δημοσιεύθηκε χθες από την Internation Gas Union (IGU), την ερευνητική εταιρεία BloombergNEF (BNEF) και την Snam, την ιταλική εταιρεία διεθνών υποδομών φυσικού αερίου.

Η έκθεση εντοπίζει πηγή ανάπτυξης στο υγροποιημένο φυσικό αέριο (ΥΦΑ/LNG). Οι εισαγωγές ΥΦΑ ανήλθαν σε 482 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα το 2019, σημειώνοντας αύξηση 13% σε σχέση με το 2018 και, ενώ ο αριθμός αυτός αναμένεται να μειωθεί κατά περίπου 4,2% το 2020, θα μπορούσε όπως επισημαίνεται να ανακάμψει το 2021 γρήγορα στα προηγούμενα επίπεδα, ανάλογα με την επιμονή και τη μακροζωία της πανδημίας.

Η έκθεση εξετάζει επίσης τις προοπτικές χρήσης του υδρογόνου και διαπιστώνει ότι η Γερμανία, η οποία επιδιώκει την ταχεία ανάπτυξή του, θα μπορούσε να προμηθευτεί οικονομικά ανταγωνιστικό υδρογόνο (περίπου 1 δολάριο/kg) το 2050 από διάφορες πηγές, μεταξύ άλλων μέσω ηλεκτρόλυσης από τη δική της εγχώρια παραγωγή ανανεώσιμης ενέργειας, ή μέσω εισαγωγών από αγωγούς από τη Βόρεια Αφρική ή τη Νότια Ευρώπη.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Snam, Marco Alverà, δήλωσε: «Η αγορά υδρογόνου βρίσκεται στα πρόθυρα μιας επανάστασης. Ο στόχος είναι να μειωθεί το κόστος του πράσινου υδρογόνου μέχρι να γίνει ανταγωνιστικό με τα ορυκτά καύσιμα σε πολλές χρήσεις κατά τα επόμενα πέντε χρόνια. Ένας έξυπνος τρόπος για να κλιμακωθεί η παραγωγή υδρογόνου είναι η ανάμειξη της με φυσικό αέριο σε υπάρχοντες αγωγούς φυσικού αερίου, κάτι που η Snam δοκιμάζει εδώ και δύο χρόνια. Οραματιζόμαστε ένα μέλλον όπου το καθαρό υδρογόνο που παράγεται στη Νότια Ιταλία ή τη Βόρεια Αφρική μπορεί να μεταφερθεί μέσω των αγωγών μας για να εξυπηρετήσει τις ανάγκες της Κεντρικής και Βόρειας Ευρώπης. Ενώ η προσφορά και η ζήτηση ταιριάζουν με τον πλέον αποτελεσματικό τρόπο, η υποδομή αναμένεται να διαδραματίσει κεντρικό ρόλο στην υποστήριξη της διείσδυσης του υδρογόνου στο ενεργειακό μείγμα».

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading
Advertisement

Trending