Connect with us

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Υποβρύχιες διασυνδέσεις και τηλεμέτρηση στη Χαμηλή Τάση στο Πενταετές 2019-2023 του ΔΕΔΔΗΕ

Φίλιππος Παναγόπουλος

Published

on

ΔΕΔΔΗΕ

Ένα πλούσιο πρόγραμμα έργων περιλαμβάνεται στο Πενταετές Πρόγραμμα Ανάπτυξης 2019-2023 του ΔΕΔΔΗΕ που έλαβε πρόσφατα την έγκριση της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας. Το συνολικό ύψος των επενδύσεων που προκύπτουν από το Πρόγραμμα αγγίζει τα 1,3 δισ. ευρώ, εκ των οποίων τα 932 εκατ. ευρώ αφορούν έργα επαναληπτικού χαρακτήρα.

Στο νέο Πενταετές προβλέπονται έργα ανάπτυξης του δικτύου στα Μη Διασυνδεδεμένα Νησιά, με νέες υποβρύχιες διασυνδέσεις Μέσης Τάσης, ούτως ώστε να εξασφαλίζεται η ασφάλεια τροφοδοσίας των μικρότερων νησιών που εξαρτώνται από άλλα μεγαλύτερα για την ηλεκτροδότησή τους -δεδομένου του ολοένα αυξανόμενου φόρτου-, για τη βελτίωση των οδεύσεων των γραμμών με στόχο να καθίσταται πιο εύκολη η πρόσβαση του Διαχειριστή σε περιπτώσεις τεχνικών προβλημάτων κ.ά.

Πιο συγκεκριμένα, στα σχέδια του Διαχειριστή περιλαμβάνονται νέες υποβρύχιες διασυνδέσεις (προς αντικατάσταση κυρίως εναέριων γραμμών) της Πάρου με την Αντίπαρο, της Καλύμνου με τη Λέρο, της Τροιζηνίας με τον Πόρο, της Κεραμωτής με τη Θάσο και στον Κόλπο Καλλονής Λέσβου.

Το πρόγραμμα των υποβρύχιων έργων δεν εξαντλείται όμως εδώ καθότι δρομολογούνται επίσης αναβαθμίσεις 11 υφιστάμενων υποβρυχίων διασυνδέσεων, σε Αιγαίο και Ιόνιο. Σύμφωνα με τον ενδεικτικό προγραμματισμό και την ιεράρχηση του Διαχειριστή, τα παραπάνω έργα έχουν ορίζοντα ολοκλήρωσης που ξεκινά από το 2020 και εκτείνεται μέχρι και το 2023.

Όπως σημειώνεται από τη ΡΑΕ, στο Σχέδιο Ανάπτυξης Δικτύου 2019-2023 περιλαμβάνονται επίσης 10 πρόσθετα έργα σε υφιστάμενους υποσταθμούς (έργα επαύξησης ή/και ανακατασκευής), συγκριτικά με την προηγούμενη έκδοση.

Τηλεμέτρηση καταναλωτών Χαμηλής Τάσης

Το πιλοτικό έργο της τηλεμέτρησης των καταναλωτών Χαμηλής Τάσης παραμένει και σε αυτή την έκδοση του Πενταετούς Προγράμματος του Διαχειριστή. Υπενθυμίζεται ότι ο προηγούμενος σχετικός διαγωνισμός συνάντησε πλείστα εμπόδια και εμπλοκές λόγω προσφυγών των διαγωνιζομένων που είχαν μάλιστα φτάσει μέχρι το ΣτΕ.

Στο πλαίσιο του λεγόμενου πιλοτικού έργου προβλέπεται να ενταχθούν 170 χιλ. πελάτες Χαμηλής Τάσης από Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Ανατολική Μακεδονία-Θράκη, Βόρειο Αιγαίο, Ιόνιο και Κυκλάδες, στο πλαίσιο ενός συγκεκριμένου πληθυσμιακού δείγματος.

Το πιλοτικό περιλαμβάνει την δημιουργία, ανάπτυξη και λειτουργία ενός συστήματος προηγμένων υποδομών μέτρησης, καθώς και ένα ξεχωριστό σύστημα διαχείρισης μετρητικών δεδομένων, ώστε να επιτυγχάνεται η εξ αποστάσεως συλλογή των μετρητικών δεδομένων, η επικύρωση, η εκτίμηση και η επεξεργασία τους.

Ταυτόχρονα θα αποξηλωθούν τα παλιά «ρολόγια» του δικτύου διανομής και θα εκσυγχρονιστεί ο εξοπλισμός των μετρητικών διατάξεων (δηλαδή με την προμήθεια νέων κιβωτίων μετρητών, μικροαυτόματων διακοπτών, σφραγιδών κ.λπ.).

Στην πανελλαδική επέκταση του προηγμένου συστήματος -που αποτελεί μέρος του Πενταετούς- προβλέπεται να ενσωματωθούν στην τηλεμέτρηση περί τα 7,5 εκατ. μετρητικά σημεία που αφορούν στο δίκτυο Χαμηλής Τάσης, αναβαθμίζοντας σημαντικά τις δυνατότητες των δικτύων διανομής και εγκαινιάζοντας με αξιώσεις μία νέα, ψηφιακή εποχή «έξυπνων» δικτύων.

Το σχετικό έργο καλύπτει το σχεδιασμό, την εκπόνηση των απαιτούμενων λειτουργικών και κατασκευαστικών μελετών, την προμήθεια όλου του απαραίτητου μετρητικού, πληροφοριακού, επικοινωνιακού και ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού, την εγκατάστασή του και τέλος την παραλαβή σε λειτουργία του συστήματος τηλεμέτρησης και διαχείρισης φορτίου πελατών Xαμηλής Τάσης.

Ωστόσο όπως σημειώνεται από τον Διαχειριστή, το επιχειρηματικό μοντέλο για την πανελλαδική επέκταση της Τηλεμέτρησης, το λεγόμενο «roll-out», τελεί ακόμη υπό εξέταση.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο ΔΕΔΔΗΕ λειτουργεί Κεντρικό Σύστημα Τηλεμέτρησης το οποίο περιλαμβάνει 13 χιλ. πελάτες Μέσης Τάσης, που αντιστοιχεί στο 25% της συνολικής κατανάλωσης και 74 χιλ. μεγάλους πελάτες Χαμηλής Τάσης, ισχύος 85 kVA, 135 kVA και 250 kVA, που αντιπροσωπεύουν περίπου το 11% της συνολικής κατανάλωσης ενέργειας.

 

Πηγή: ypodomes.com

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Μ. Κόνσολας: Η Περιφ. Θεσσαλίας διαμορφώνει το δικό της αυτόνομο αναπτυξιακό πρότυπο στον τουρισμό

bizness.gr

Published

on

Βόλος, πανοραμική λήψη

Τη σύσταση του Περιφερειακού Συμβουλίου Τουρισμού από το Υπουργείο Τουρισμού ανακοίνωσε ο Υφυπουργός Τουρισμού κ. Μάνος Κόνσολας, κατά τη διάρκεια της επίσκεψής του μαζί με τον Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου Τουρισμού, κ. Κωνσταντίνου Λούλη, στην Περιφέρεια Θεσσαλίας και στην πόλη του Βόλου.

Ο κ. Κόνσολας και ο κ. Λούλης, συναντήθηκαν με τον Περιφερειάρχη Θεσσαλίας, κ. Αγοραστό Κώστα, και είχαν ευρεία συνάντηση εργασίας με τους Δημάρχους της Περιφέρειας Θεσσαλίας, αυτοδιοικητικούς, τουριστικούς, παραγωγικούς και επιστημονικούς φορείς στην Περιφερειακή Ενότητα Μαγνησίας, ενώ επισκέφθηκαν το Δήμο Βόλου, την Περιφερειακή Υπηρεσία Τουρισμού και τον Οργανισμό Λιμένος Βόλου.

Μέσα από τη λειτουργία του Περιφερειακού Συμβουλίου Τουρισμού θα μπορούν να αναπτυχθούν συνέργειες, αλλά και να υποστηριχθεί το αναπτυξιακό πρότυπο για τον τουρισμό κάθε Περιφέρειας αξιοποιώντας τα συγκριτικά τους πλεονεκτήματα.

Ο Υφυπουργός Τουρισμού και ο Γενικός Γραμματέας, αφού άκουσαν όλες τις επισημάνσεις των φορέων και των ενώσεων της περιοχής, επεσήμαναν οτι η Θεσσαλία διαθέτει αυτόνομους πόλους τουριστικής ανάπτυξης, από το θαλάσσιο τουρισμό έως τον χειμερινό τουρισμό, ενώ ανακοίνωσαν ότι το Υπουργείο Τουρισμού έχει ήδη έτοιμο το νομοσχέδιο για την ανάπτυξη του καταδυτικού τουρισμού το οποίο θα δώσει ώθηση στο νησιωτικό σύμπλεγμα των Σποράδων προκειμένου να αναπτύξουν εναλλακτικές μορφές τουρισμού.

Στη συνάντησή τους με τα στελέχη της Περιφερειακής Υπηρεσίας Τουρισμού, αναπτύχθηκε γόνιμος διάλογος για τη μετατροπή των υπηρεσιών σε κέντρα παραγωγής τουριστικής πολιτικής και των εκσυγχρονισμό τους.

Κατά την επίσκεψή τους στον Οργανισμό Λιμένος Βόλου, ο κ. Κόνσολας και ο κ.Λούλης, ενημερώθηκαν για τις υποδομές του λιμανιού επισημαίνοντας ότι με την εκπλήρωση των αναγκαίων προϋποθέσεων, ο Βόλος μπορεί να αποτελέσει προορισμό για την κρουαζιέρα.

Σε δήλωσή του ο Υφυπουργός Τουρισμού αναφέρει: «Η Περιφέρεια Θεσσαλίας μπορεί να διαμορφώσει το δικό της αυτόνομο και μοναδικό αναπτυξιακό πρότυπο στον τομέα του τουρισμού με πολυκεντρικό χαρακτήρα. Απο την ανάπτυξη του θαλάσσιου, χειμερινού και ορεινού τουρισμού μέχρι το γαστρονομικό, αθλητικό και θρησκευτικό τουρισμό».

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Κλείνουν οι εκκρεμότητες για το FSRU Αλεξανδρούπολης – Εν αναμονή του δεσμευτικού Market Test

Φίλιππος Παναγόπουλος

Published

on

FSRU

Έτος σημαντικών εξελίξεων θα είναι το 2020 για το σημαντικό ενεργειακό έργο του FSRU στην Αλεξανδρούπολη. Μετά από μία επιτυχημένη πορεία ωρίμανσης και πολύ ικανοποιητικά βήματα που σημειώθηκαν κατά την πρώτη φάση του Market Test και της Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος για το τεχνικό σκέλος του έργου, η Gastrade βρίσκεται πολύ κοντά στην προκήρυξη της δεύτερης (δεσμευτικής φάσης) του Market Test η οποία αναμένεται ενδεχομένως πριν τα Χριστούγεννα.

Υπενθυμίζεται ότι κατά την πρώτη φάση 20 εταιρείες είχαν εκδηλώσει το ενδιαφέρον τους για δέσμευση συνολικής δυναμικότητας έως και 12,2 δισ. κ.μ./έτος (δυναμικότητας επαναεριοποίησης στον Πλωτό Τερματικό Σταθμό και παράδοσης στο Ελληνικό Εθνικό Σύστημα Μεταφοράς Φυσικού Αερίου), υπερκαλύπτοντας πάνω από 2 φορές την τεχνική δυνατότητα επαναεριοποίησης της μονάδας, η οποία είναι στα 5,5 δισ. κ.μ./έτος (και έως 8,3 δισ. κ.μ./έτος σε περιόδους αιχμιακής ζήτησης).

Ο διαγωνισμός για τον αγωγό που θα συνδέει την πλωτή μονάδα με το Εθνικό Σύστημα Μεταφοράς είναι ήδη ανοιχτός με καταληκτική ημερομηνία δεσμευτικών προσφορών, τις 14 Φεβρουαρίου. Σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα αναμένεται και η δεσμευτική φάση του διαγωνισμού για την πλωτή μονάδα (το FSRU) για την οποία επίσης είχε εκδηλωθεί ισχυρό ενδιαφέρον με τη συμμετοχή συνολικά πάνω από 10 σχημάτων με υψηλή τεχνογνωσία και εμπειρία, από την Ελλάδα και το εξωτερικό.

Η αξιολόγηση των υποψηφίων και η ανάδειξη των αναδόχων εκτιμάται ότι θα μπορούσε να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το Μάιο ανάβοντας το «πράσινο φως» για τη λήψη της τελικής επενδυτικής απόφασης (FID) μέσα στο καλοκαίρι, που με τη σειρά της θα επιτρέψει την εκκίνηση της κατασκευαστικής φάσης.

Το έργο

Το έργο του FSRU αποτελείται από μία μόνιμα αγκυροβολημένη μονάδα αποθήκευσης και επαναεριοποίησης φυσικού αερίου στη θαλάσσια περιοχή της Αλεξανδρούπολης καθώς και έναν διασυνδετήριο αγωγό της πλωτής μονάδας με το ΕΣΜΦΑ.

Ο υποθαλάσσιος αγωγός θα είναι μήκους 24 χιλιομέτρων με σημείο προσαιγιάλωσης την περιοχή της ακτογραμμής Απαλού όπου θα συνεχίσει υπόγεια την πορεία του προς τον βορρά για 4 ακόμη χιλιόμετρα, μέχρι να συνδεθεί με το Εθνικό Σύστημα Μεταφοράς Φυσικού Αερίου (ΕΣΜΦΑ), στην περιοχή της Αμφιτρίτης σε νέο Μετρητικό και Ρυθμιστικό Σταθμό που θα κατασκευασθεί και θα λειτουργείται από τον ΔΕΣΦΑ για τις ανάγκες της νέας υποδομής.

Η πλωτή μονάδα περιλαμβάνει:

– Συστήματα πρόσδεσης δεξαμενοπλοίων και μετάγγισης ΥΦΑ

– 4 δεξαμενές αποθήκευσης ΥΦΑ συνολικής χωρητικότητας έως 170.000 κ.μ.

– 4 μονάδες αεριοποίησης δυναμικότητας 400 κ.μ. ΥΦΑ/ώρα (έκαστη)

– Μονάδες ηλεκτροπαραγωγής για την εξυπηρέτηση των αναγκών της πλωτής μονάδας σε ηλεκτρική ενέργεια

– Μετρητική μονάδα για την μέτρηση των ποσοτήτων φυσικού αερίου που αεριοποιούνται

– Χώρους διαμονής, ενδιαίτησης πληρώματος

Η εμπορική λειτουργία του FSRU Αλεξανδρούπολης τοποθετείται εντός του 2021.

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος: Σχεδόν 24 εκατ. επιβάτες στο 11μηνο, ολοταχώς για νέο ρεκόρ

Avatar

Published

on

Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών

Ελαφρά άνοδο της τάξης του 2,7% κατέγραψε η επιβατική κίνηση του διεθνούς αεροδρομίου της Αθήνας «Ελ. Βενιζέλος» το Νοέμβριο, που αποτελεί και τη χειρότερη φετινή επίδοση φθάνοντας το 1,67 εκατ. επιβάτες. Σε αυτό συνετέλεσε η νέα πτώση στην κίνηση επιβατών εσωτερικού μιας και η κίνηση εξωτερικού συνέχισε την αυξητική της πορεία. Το αεροδρόμιο της πρωτεύουσας πάει ωστόσο ολοταχώς για την επίτευξη νέου απόλυτου ρεκόρ.

Πιο αναλυτικά, οι διεθνείς επιβάτες σημείωσαν άνοδο κατά 6,6%, ενώ οι επιβάτες εσωτερικού παρουσίασαν πτώση (-5,6%), λόγω των μειωμένων δρομολογίων εσωτερικού σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή χειμερινή περίοδο.

Συνολικά, κατά την περίοδο Ιανουαρίου-Νοεμβρίου 2019, η κίνηση του αεροδρομίου έφθασε τα 23,94 εκατομμύρια επιβάτες σημειώνοντας άνοδο της τάξης του 6%. Η επιβατική κίνηση τόσο του εσωτερικού όσο και του εξωτερικού, παρουσίασε άνοδο της τάξης του 0,7% και 8,5% αντίστοιχα.

Η πρόβλεψη που υπάρχει είναι πως φέτος το Αεροδρόμιο της Αθήνας θα κλείσει με νέο ρεκόρ όλων των εποχών, περίπου στους 25,5 εκατ. επιβάτες έχοντας καταγράψει ακόμα μία επιτυχημένη χρονιά, την 7η συνεχόμενη από το 2013.

Επίσης θα έχει επίσημα διπλασιάσει τα ποσοστά της από τότε, κάτι που σε αυτή την κατηγορία, ελάχιστα αεροδρόμια έχουν καταφέρει. Αν και η δυναμική ανόδου δεν είναι τόσο εκρηκτική όσο τα προηγούμενα χρόνια, η αύξηση της κίνησης εξωτερικού έχει παγιωθεί, πράγμα που έχει επιφέρει σημαντικά κέρδη και στην πόλη της Αθήνας που επίσης φαίνεται να έχει διπλασιαστεί την τουριστική της κίνηση τα τελευταία χρόνια.

 

Πηγή: ypodomes.com

Continue Reading
Advertisement

Trending