Connect with us

ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

Ο αειφόρος τουρισμός κι η ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των «πράσινων» ξενοδοχείων

Newsroom

Published

on

To σεμινάριο «Go Green! Hotel Seminar» λαμβάνει χώρα αυτό το διήμερο (7-8 Νοεμβρίου) σε κεντρικό ξενοδοχείο των Αθηνών, από τον ιδρυτή της Ecotourism Greece, Iyad Kayali. Αντικείμενο της διημερίδας είναι ο αειφόρος τουρισμός και πως αυτός συμβάλλει, όχι μόνο στην ενίσχυση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος ενός καταλύματος, αλλά και στην ενίσχυση του brand και της ανταγωνιστικότητας μίας ξενοδοχειακής επιχείρησης εξίσου.

ΟΙ 12 ΒΑΣΙΚΟΙ ΠΥΛΩΝΕΣ ΤΟΥ ΑΕΙΦΟΡΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ

Ο αειφόρος τουρισμός εδράζεται, πάνω σε 12 θεμέλιους λίθους. Ειδικότερα, σχετίζεται άμεσα με:

  • Την οικονομική βιωσιμότητα και την ανταγωνιστικότητα
  • Την τοπική ευημερία
  • Την ποιότητα απασχόλησης (ενδυνάμωση του αριθμού και της ποιότητας των τοπικών θέσεων εργασίας)
  • Την κοινωνική ισότητα (ευρεία και δίκαιη διανομή οικονομικών και κοινωνικών οφελών)
  • Την ικανοποίηση των επισκεπτών
  • Τον τοπικό έλεγχο (εμπλοκή και ενδυνάμωση των τοπικών κοινωνιών στο σχεδιασμό και στη λήψη αποφάσεων, για τη διαχείριση και μελλοντική ανάπτυξη του τουρισμού)
  • Την κοινωνική ευημερία (ενδυνάμωση της ζωής στις τοπικές κοινωνίες)
  • Τον πολιτισμικό πλούτο (σεβασμός και ενίσχυση της ιστορικής κληρονομιάς)
  • Την φυσική ακεραιότητα
  • Την βιοποικιλότητα (ενίσχυση της διατήρησης φυσικών περιοχών, βιοτόπων και άγριας ζωής)
  • Την αποδοτικότητα πόρων (ελαχιστοποίηση της χρήσης σπάνιων και μη ανανεώσιμων πηγών στην ανάπτυξη και λειτουργία των τουριστικών εγκαταστάσεων)
  • Την περιβαλλοντική καθαρότητα (ελαχιστοποίηση ρύπανσης του αέρα, του νερού, της γης και της παραγωγής αποβλήτων)

Αυτή τη στιγμή, η Ελλάδα απομακρύνεται σε κάποιο βαθμό από τον κλασικό τουρισμό «Ήλιος-Άμμος-Θάλασσα». Το μοντέλο εξελίσσεται καθώς, σήμερα, οι επισκέπτες ψάχνουν πιο αληθινές εμπειρίες. Αυτές, δηλαδή, που μπορεί να τους προσφέρει ο βιωματικός, θεματικός τουρισμός. Με μία λέξη, ο οικοτουρισμός (σ.σ. βασικά του χαρακτηριστικά η αυθεντικότητα κι οι υπαίθριες, θαλάσσιες, γαστρονομικές και πολιτιστικές εμπειρίες).

ΜΕΤΑΒΟΛΗ ΑΝΤΙΛΗΨΗΣ ΣΤΗΝ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ

Όπως αναφέρουν επαγγελματίες της αγοράς, απαιτείται να υπάρξει μία αλλαγή αντίληψης της τουριστικής βιομηχανίας. Η αλλαγή αυτή έγκειται, στην κατανόηση από μεριάς τους, ότι η τουριστική σεζόν δεν ολοκληρώνεται στο τέλος του καλοκαιριού. Οι ξενοδόχοι και οι επιχειρηματίες του τουρισμού, δηλαδή, καλούνται να συνειδητοποιήσουν ότι μπορούν να έχουν επισκέπτες όλη ή την περισσότερη έστω χρονιά, αρκεί να υπάρχει πρόβλεψη προς αυτό το σκοπό. Κάτι, που συνιστά άλλωστε και μία από τις προτεραιότητες του Υπουργείου Τουρισμού, μέσω του μοντέλου «Urban City» για την ενίσχυση των τουριστικών ρευμάτων στην Αθήνα και τις μεγάλες πόλεις της χώρας, καθ’ όλη τη διάρκεια ενός έτους.

Σε αυτό το πλαίσιο, εμπλέκονται και τα αρχιτεκτονικά κριτήρια. Πολλά ξενοδοχεία, ειδικά στα νησιά, έχουν κατασκευαστεί έτσι (με ανοιχτούς χώρους κτλ.), προκειμένου να λειτουργούν αποκλειστικά την τουριστική θερινή περίοδο (Μάιος-Σεπτέμβριος). Επομένως, τα νέα καταλύματα που κατασκευάζονται ή άλλα που αναμορφώνονται, είναι σημαντικό να έχουν εγκαταστάσεις που θα τους επιτρέπουν να παραμένουν ανοιχτά και να εξυπηρετούν το κοινό, τους περισσότερους μήνες του χρόνου.

ΓΙΑΤΙ ΑΕΙΦΟΡΑ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ

Η τουριστική αγορά, συνολικά, ρέπει όλο και ταχύτερο στην ενίσχυση του αειφόρου τουρισμού. Για παράδειγμα, το Trip Advisor εδώ και λίγα χρόνια διαθέτει το πρόγραμμα «Πράσινοι Ηγέτες». Το Booking.com έγινε μέλος του Παγκοσμίου Συμβουλίου για τον αειφόρο τουρισμό (σ.σ. Global Sustainable Tourism Council – GSTC). Το Airbnb προωθείται ως «πράσινη» επιλογή.

Την ίδια στιγμή, το 81% των μεγάλων ξενοδοχείων και καταλυμάτων απέκτησε πιστοποιήσεις αειφορίας το 2018 και συνεργάζεται με το GSTC. Η TUI, ως ένας από τους μεγαλύτερους «παίκτες» στο συγκεκριμένο market, για να συνεργαστεί σήμερα με ξενοδοχεία (συμπεριλαμβανομένου των ελληνικών) απαιτεί τη δραστική μείωση του πλαστικού και την ενίσχυση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος. Στόχος το 2020 είναι να έχει μειωθεί, ει δυνατόν και στο απόλυτο, η χρήση πλαστικών.

Σημειώνεται, ότι ακόμα και η Thomas Cook πριν καταρρεύσει, 28% από τα ξενοδοχεία της με την επωνυμία «Thomas Cook Hotels», είχαν αποκτήσει το 2017 πιστοποίηση Travelife και στόχευαν στο απόλυτο 100% μέχρι το 2020. Επισημαίνεται, πως η εν λόγω πιστοποίηση αποτελεί από τις πιο δύσκολες για να την αποκτήσει μία ξενοδοχειακή μονάδα, καθώς πέρα από το περιβάλλον ελέγχει θέματα όπως η οικονομία, η εργασία και το κοινωνικό αποτύπωμα ενός καταλύματος. Ενδεικτικό αυτού είναι, ότι μόλις 120 ξενοδοχεία έχουν πιστοποιηθεί με το σήμα Travelife στην Ελλάδα.

ΑΕΙΦΟΡΙΑ ΚΑΙ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ

Έρευνα δημοσιευμένη στο Harvard Business Review, έδειξε πως το 64% των πελατών/τουριστών, υποστηρίζει ότι η εμπιστοσύνη σε ένα ξενοδοχείο εξαρτάται από το οικολογικό ισοζύγιο. Ένα αειφόρο κατάλυμα, ένα πιο «πράσινο» brand, είναι ικανό να προσεγγίσει περισσότερους πελάτες.

Μία αειφόρος επιχείρηση μπορεί:
  1. Να είναι προετοιμασμένη για την περιβαλλοντική νομοθεσία από την Ευρώπη, η οποία τα επόμενα χρόνια θα έρθει ακόμη εντονότερα στο προσκήνιο.
  2. Να υπολογίζει μακροπρόθεσμα σε κέρδη, π.χ. από την εκμετάλλευση πόρων για τη μείωση του κόστους ρεύματος (βλ. χρήση λαμπτήρων LED)
  3. Να διατηρεί τη δυνατότητα χρηματοδότησης από την Ε.Ε. και απαλλαγές φόρων για «πράσινα» καταλύματα.
  4. Να επιτυγχάνει την ενίσχυση του brand ενός ξενοδοχείου και την ανάπτυξη θεσμικών σχέσεων με τους πελάτες, τους προμηθευτές και τους συνεργάτες.

Advertisement Macon
Advertisement
Advertisement TÜV Austria
Advertisement Aecom
RESIDENTIAL1 ημέρα ago

Την GREENHILL VOULA εξαγόρασε η Τεχνική Ολυμπιακή – Ποιό οικιστικό έργο στα Νότια Προάστια αποκτά

REDS AE
REAL ESTATE1 ημέρα ago

Προς ολοκλήρωση η εξαγορά της REDS από την ΕΛΛΑΚΤΩΡ – Ποιό το ποσοστό της σήμερα

Κως - Φωτογραφία αρχείου - Design by Canva Pro
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ1 ημέρα ago

“Στα σκαριά” έργο για νέο ξενοδοχείο 4 αστέρων στην Κω

Φωτογραφία αρχείου - Designed by Canva
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 ημέρες ago

Προχωρά έργο ανακαίνισης και αναβάθμισης ξενοδοχείου στην Αλεξανδρούπολη

Φωτογραφία αρχείου - Designed by Canva
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 ημέρες ago

Προχωρά έργο για νέο ξενοδοχείο 4 αστέρων στους Παξούς

Κεφαλονιά - Φωτογραφία αρχείου - Φωτό: ΧΡΗΣΤΟΣ ΜΠΟΝΗΣ/EUROKINISSI
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 ημέρες ago

Δρομολογείται νέο ξενοδοχείο στην Κεφαλονιά – Σε ποιά περιοχή θα γίνει

Κουφονήσια - Φωτογραφία αρχείου - Φωτό: EUROKINISSI / ΧΑΣΙΑΛΗΣ ΒΑΪΟΣ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ3 ημέρες ago

“Στα σκαριά” νέο ξενοδοχείο 4 αστέρων στα Κουφονήσια

Οικιστικό έργο στον Πειραιά - Πηγή: ΕΠΙΚΥΚΛΟΣ
RESIDENTIAL3 ημέρες ago

Ολοκληρώνονται εντός του 2025 από Greca Developments – ΕΠΙΚΥΚΛΟΣ τα πρώτα κοινά οικιστικά έργα στον Πειραιά

Πάρος - Φωτογραφία αρχείου - Φωτό: EUROKINISSI/PANORAMAPRESS/ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ3 ημέρες ago

“Πράσινο φως” για νέο ξενοδοχείο 5 αστέρων στην Πάρο – Δείτε σε ποιά περιοχή θα γίνει

Ηράκλειο Κρήτης - Φωτογραφία αρχείου - Φωτό: ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΣ ΘΑΝΑΣΗΣ / EUROKINISSI
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ3 ημέρες ago

Εγκρίθηκε έργο για νέο ξενοδοχείο στην πόλη του Ηρακλείου – Δείτε πού

Πάρος - Φωτογραφία αρχείου - Φωτό: EUROKINISSI/PANORAMAPRESS/ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 εβδομάδες ago

Με 9 νέα ξενοδοχεία “έκλεισε” το 2024 για τις Κυκλάδες – Ποιά έργα πήραν “πράσινο φως”

Κεφαλονιά - Φωτογραφία αρχείου - Φωτό: ΧΡΗΣΤΟΣ ΜΠΟΝΗΣ/EUROKINISSI
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 εβδομάδες ago

Τα νέα ξενοδοχεία 5 αστέρων της Ελλάδας – Δείτε τις 4 νέες 5άστερες ξενοδοχειακές επενδύσεις που βρίσκονται “στα σκαριά”

Το πρώην εργοστάσιο της ιστορικής κλωστοϋφαντουργίας των αδελφών Ρετσίνα - Πηγή: Google Maps
REAL ESTATE3 ημέρες ago

[VIDEO] Δείτε το πρώην εργοστάσιο Ρετσίνα στον Πειραιά – “Στα σκαριά” η αξιοποίησή του ακινήτου

Piraeus Gate - Πηγή: DKG Development
RESIDENTIAL3 εβδομάδες ago

[VIDEO] Πώς θα “μεταμορφωθεί” η είσοδος του Πειραιά με τη νέα μεγάλη επένδυση Piraeus Gate – Πού θα γίνει

Alexander The Great Hotel - Πηγή: Hotel Investment Partners
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ3 εβδομάδες ago

Τα 3 μεγάλα ξενοδοχειακά deals της Blackstone στην Ελλάδα το 2024 – Πώς εδραιώνεται με όχημα τη HIP στο τουριστικό real estate

Πηγή: AKTOR
REAL ESTATE2 εβδομάδες ago

Πώς θα υλοποιηθεί το mega deal AKTOR – PRODEA για τα 56 ακίνητα 600 εκατ. ευρώ

REAL ESTATE2 εβδομάδες ago

Σε νέα εποχή από σήμερα η BriQ Properties μετά την απορρόφηση της Intercontinental International

Φωτογραφία αρχείου - Πηγή: Canva
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ3 εβδομάδες ago

“Πράσινο φως” για νέο ξενοδοχείο 5 αστέρων στη Χαλκιδική

Κουφονήσια - Φωτογραφία αρχείου - Φωτό: EUROKINISSI / ΧΑΣΙΑΛΗΣ ΒΑΪΟΣ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ1 εβδομάδα ago

“Στα σκαριά” νέο ξενοδοχείο στα Κουφονήσια

Τα νέα κτίρια γραφείων στο ακίνητο του ΤΕΕ στο Δαχτυλίδι στο Μαρούσι - Πηγή: ΤΕΕ
ΚΤΙΡΙΑ ΓΡΑΦΕΙΩΝ2 εβδομάδες ago

[VIDEO] Προχωρά η μεγάλη επένδυση γραφείων του ΤΕΕ στο Μαρούσι – Πώς “τρέχουν” το έργο Dimand και ΤΕΡΝΑ

Το πρώην εργοστάσιο της ιστορικής κλωστοϋφαντουργίας των αδελφών Ρετσίνα - Πηγή: Google Maps
REAL ESTATE3 ημέρες ago

[VIDEO] Δείτε το πρώην εργοστάσιο Ρετσίνα στον Πειραιά – “Στα σκαριά” η αξιοποίησή του ακινήτου

Μακέτα από το νέο data center της Microsoft στα Σπάτα - Πηγή: ΜΠΕ / Microsoft
ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΑ ΚΤΙΡΙΑ2 εβδομάδες ago

[VIDEO] “Στα σκαριά” η επένδυση της Microsoft για το νέο data center στα Σπάτα – Πού θα γίνουν τα άλλα 2

Piraeus Gate - Πηγή: DKG Development
RESIDENTIAL3 εβδομάδες ago

[VIDEO] Πώς θα “μεταμορφωθεί” η είσοδος του Πειραιά με τη νέα μεγάλη επένδυση Piraeus Gate – Πού θα γίνει

Το Logistics Park της BriQ Properties στον Ασπρόπυργο - Πηγή: BriQ Properties
LOGISTICS1 μήνα ago

[VIDEO] Ολοκληρώθηκε το νέο logistics center της BriQ στον Ασπρόπυργο

Ο οικιστικός πύργος Marina Tower στο Ελληνικό - Πηγή: Lamda Development
RESIDENTIAL2 μήνες ago

[VIDEO] The Ellinikon: “ψήλωσε” και άλλο το Riviera Tower

To νέο retail park της Trade Estates στην Πάτρα - Πηγή: Trade Estates
ΕΜΠΟΡΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ & ΠΑΡΚΑ2 μήνες ago

[VIDEO] Δείτε το νέο εμπορικό πάρκο που άνοιξε στην Πάτρα – Ποιές μεγάλες εταιρείες επένδυσαν

DATA4 Athens Campus - Πηγή: DATA4
ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΑ ΚΤΙΡΙΑ2 μήνες ago

Ξεκίνησε η μεγάλη επένδυση της DATA4 για data center στην Παιανία – Πού θα γίνει το Campus Athens

Το ιστορικό ακίνητο του ΦΙΞ στη Δυτική Θεσσαλονίκη - Φωτό: ΜΟΤΙΟΝΤΕΑΜ/ΒΕΡΒΕΡΙΔΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ
REAL ESTATE2 μήνες ago

Πώς τοποθετείται η Dimand με νέα ακίνητα στο κέντρο της Θεσσαλονίκης – Ποιά ακίνητα θα αξιοποιήσει

Η οικιστική επένδυση της Ten Brinke στο Χαλάνδρι - Πηγή: Ten Brinke Residential
RESIDENTIAL2 μήνες ago

Ολοκληρώνεται και η οικιστική επένδυση στο τριπλό έργο της Ten Brinke στο Χαλάνδρι

To ακίνητο προς αξιοποίηση στην Ιερά Οδό 61 - Πηγή: Ten Brinke
REAL ESTATE2 μήνες ago

[VIDEO] Νέο έργο της Ten Brinke “στα σκαριά” στην Πλατεία Αμερικής

TRENDING

Επικοινωνία

Copyright © 2019-2024 Bizness.gr

Bizness.gr - Ταυτότητα
Ιδιοκτήτρια εταιρεία: «INFRA MEDIA M.I.K.E.» Διακριτικός τίτλος: «INFRA MEDIA» - Έδρα: Δήμος Αθηναίων, Αριστείδου αρ. 10-12, Τ.Κ. 10559 - ΑΦΜ: 801478591 Δ.Ο.Υ.: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ. - Τηλ. επικοινωνίας: 2130405600 - E-mail: contact@ypodomes.com Νόμιμος Εκπρόσωπος: Καραγιάννης Νικόλαος, Νόμιμος Εκπρόσωπος - Δικαιούχος του ονόματος τομέα (bizness.gr): INFRA MEDIA M.I.K.E. - Διευθυντής/Διαχειριστής: Καραγιάννης Νικόλαος - Διευθυντής Σύνταξης: Κατερίνα Παναγέα
Η Εταιρεία δηλώνει ότι έχει συμμορφωθεί με τη Σύσταση (ΕΕ) 2018/334 της Επιτροπής της 1ης Μαρτίου 2018 σχετικά με τα μέτρα για την αποτελεσματική αντιμετώπιση του παράνομου περιεχομένου στο διαδίκτυο (L 63).