ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
Οι 11 κανόνες για την πρεμιέρα των ΜΜΜ
Published
5 έτη agoon
By
NewsroomΤους έντεκα κανόνες, εφαρμόζει από σήμερα στις αστικές συγκοινωνίες το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για την ασφαλέστερη μετακίνηση των επιβατών σε Μετρό, λεωφορεία, τραμ, προαστιακό και τρόλεϊ. Οι κανόνες αυτοί είναι:
1. Επιβεβλημένη η χρήση μάσκας σε μετρό, ηλεκτρικό, τραμ λεωφορεία, τρόλεϊ, για επιβάτες και για εργαζόμενους.
2. Δεν μετακινούμαστε αν έχουμε συμπτώματα ίωσης, έστω και ήπια.
3. Διατηρούμε αποστάσεις ασφαλείας εντός συρμών και οχημάτων, όπως και σε σταθμούς και στάσεις.
4. Έλεγχος από «βοηθούς επιβατών» κατά την είσοδο μας σε 45 σημαντικότερους σταθμούς μετεπιβίβασης του Μετρό, που έχουν ανταπόκριση με τραμ και λεωφορεία και είναι και οι πιο πολυσύχναστοι για αποφυγή συνωστισμού.
5. Χρησιμοποιούμε τα ΜΜΜ μόνο εάν δεν υπάρχει άλλος τρόπος μετακίνησης και μόνο για σημαντικό λόγο.
6. Χρησιμοποιούμε ιδιωτικά μέσα όπου είναι εφικτό- Δεν θα υπάρχει δακτύλιος στο κέντρο της Αθήνας.
7. Επιτρέπονται δύο επιβάτες σε κάθε ΙΧ (πέραν του οδηγού), από έναν επιβάτη που ισχύει μέχρι σήμερα.
8. Αυξάνεται η συχνότητα δρομολογίων σε μετρό, τραμ, λεωφορεία και τρόλεϊ.
9. Απαγορεύεται η χρήση των ανελκυστήρων, με εξαίρεση τα άτομα με σοβαρά κινητικά προβλήματα.
10. Παρατείνεται σε λεωφορεία και τρόλεϊ το μέτρο της απαγόρευσης εισόδου από την μπροστινή θύρα.
11. Κλιμακωτή προσέλευση δημοσίων υπαλλήλων στις υπηρεσίες για αποφυγή συνωστισμού στα ΜΜΜ.
Αυτό που θα πρέπει να συνηθίσουν οι επιβάτες -και που θα κληθούν να αντιμετωπίσουν οι ΣΤΑΣΥ και ΟΣΥ-, είναι η χρήση μάσκας και η τήρηση των αποστάσεων. Θα πρέπει, εφόσον το μέσο που θέλουν να μετακινηθούν, δεν έχει τον απαιτούμενο χώρο, να περιμένουν για το επόμενο.
Το πόσο σοβαρά έχει πάρει η κυβέρνηση και το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών την νέα κατάσταση, είναι και η για πρώτη φορά σύσταση χρήση του ι.χ. (εφόσον υπάρχει και είναι εφικτό) από τους πολίτες που θέλουν να μετακινηθούν έναντι των μέσων μαζικής μεταφοράς.
Οι “βοηθοί επιβατών”
Το “νέο” που θα ζήσουν από σήμερα οι επιβάτες, είναι οι “βοηθοί επιβατών”. Πρόκειται για ελεγκτές της ΣΤΑΣΥ και της ΟΣΥ που θα είναι επιφορτισμένοι για την ενημέρωση των επιβατών για την τήρηση των παραπάνω κανόνων και ιδιαίτερα τη χρήση μάσκας. Θα υπάρχουν σε 45 σημαντικούς συγκοινωνιακούς κόμβους της Αθήνας, κυρίως σε σταθμούς Μετρό που συνδέονται με Τραμ, Προαστιακό και λεωφορειακές γραμμές αλλά και σε κεντρικές στάσεις λεωφορείων και τρόλεϊ. Ενημερωτικές πινακίδες για την τήρηση των παραπάνω θα είναι διαθέσιμες σε όλους τους σταθμούς Μετρό αλλά σε κεντρικές στάσεις λεωφορείων αλλά και στα οχήματα.
Ο έλεγχος χρήσης μάσκας θα γίνεται από αστυνομικούς που θα είναι εντός των σταθμών και οι οποίοι θα επιβάλουν πρόστιμα σε όσους “ξεχάσουν” να τη φορέσουν.
Ιδιαίτερα κρίσιμος θα είναι ο ρόλος τους στους κεντρικούς σταθμούς: Σύνταγμα, Ομόνοια, Πειραιάς, Μοναστηράκι, Φάληρο, Δ.Πλακεντίας. Το σημερινό “crash test” θα δείξει το κατά πόσο οι επιβάτες είναι επαρκώς ενημερωμένοι αλλά και εξοπλισμένοι.
Επιπλέον, στα λεωφορεία εξακολουθεί να αποκλείεται η χρήση της μπροστινής θύρας και μαζί κάποια μπροστινά καθίσματα για την ασφάλεια του οδηγού. Η χρήση μάσκας και οι αποστάσεις μεταξύ των επιβατών είναι υποχρεωτικά.
Προαστιακός-Ταξί
Σε πλήρη λειτουργία τίθεται και ο Προαστιακός Σιδηρόδρομος Αθηνών (Πειραιάς – Κιάτο, Πειραιάς – Αεροδρόμιο, Αθήνα – Χαλκίδα και Άνω Λιόσια – Κορωπί). Η χρήση προστατευτικής μάσκας είναι υποχρεωτική αλλά και η τήρηση των αποστάσεων. Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ συστήνει την ηλεκτρονική έκδοση εισιτηρίων μέσω app. Ο έλεγχος θα γίνεται ηλεκτρονικά, εντός των συρμών.
Στα ταξί εξακολουθεί να ισχύει το μέτρο μεταφοράς ενός επιβάτη, με τις γνωστές εξαιρέσεις μεταφοράς γονέα με ανήλικα τέκνα ή συνοδείας ατόμου για ιατρικούς λόγους. Η χρήση προστατευτικής μάσκας απαραίτητη.
Φόρτιση καρτών
Στη διάθεση του κοινού θα είναι τα εκδοτήρια εισιτηρίων που ήταν ενεργά και προ κορονοϊού και τα Αυτόματα Μηχανήματα Έκδοσης (ΑΜΕΚ). Και στις δύο περιπτώσεις συνιστάται η χρήση χρεωστικής/πιστωτικής κάρτας. Οι συστηματικοί χρήστες, περίπου 1,5 εκατ. κάτοχοι προσωποιημένων καρτών, έχουν τη δυνατότητα να φορτίσουν ηλεκτρονικά την ΑΤΗ.ΕΝΑ card μέσω κινητού (Android ή με τεχνολογία NFC) ή υπολογιστή, ώστε να πάνε απευθείας στο ακυρωτικό μηχάνημα.
Πύκνωση δρομολογίων
Το υπουργείο ΥΠΟΜΕ, έχει φροντίσει για την πύκνωση των δρομολογίων των μέσων μαζικής μεταφοράς. Από σήμερα θα κινούνται περί τα 1.000 λεωφορεία και τρόλεϊ, όσα δηλαδή και περίπου πριν την πανδημία. Στις τρεις γραμμές του Μετρό οι χρονοαποστάσεις θα είναι ανά έξι λεπτά τις ώρες αιχμής και στο Τραμ κάθε οκτώ λεπτά.
Χρήση μάσκας
Φυσικά, δεν ξεχνάμε πριν από κάθε μας μετακίνηση να είμαστε εφοδιασμένοι με γάντια, μάσκες και απολυμαντικά μέσα ενώ κρίσιμη είναι η σωστή χρήση της μάσκας. Σύμφωνα με τις οδηγίες του ΕΟΔΥ:
• Εφαρμόστε υγιεινή των χεριών με πλύσιμο ή με αλκοολούχο αντισηπτικό αμέσως πριν φορέσετε τη μάσκα και οπωσδήποτε πριν την αφαιρέσετε.
• Τοποθετείστε τη μάσκα ώστε να καλύπτει πλήρως τη μύτη, το στόμα και το πηγούνι και να μην υπάρχουν κενά μεταξύ μάσκας και προσώπου. Εάν η μάσκα έχει μεταλλικό έλασμα πιέστε το απαλά γύρω από τη ράχη της μύτης. ΜΗΝ αγγίζετε τη μάσκα όταν τη φοράτε γιατί μπορεί να μεταφέρετε τον ιό στα δάκτυλά σας.
• Η μάσκα αφαιρείται πιάνοντας μόνο τα κορδόνια πρώτα από κάτω και μετά από πάνω. Εάν πρόκειται για μάσκα με λαστιχένιους βραχίονες, αφαιρείται πιάνοντας ταυτόχρονα τους λαστιχένιους βραχίονες.
• Μην αγγίζετε το μπροστινό μέρος της μάσκας! Θεωρείται μολυσμένο!
• Η μάσκα πρέπει να αφαιρείται και να απορρίπτεται όταν υγρανθεί.
• Απορρίπτεται τη μάσκα κρατώντας την πάντα από τα κορδόνια ή τους λαστιχένιους βραχίονες.
• Εάν η μάσκα είναι πολλαπλών χρήσεων πλύνετε την το συντομότερο δυνατόν μετά από κάθε χρήση με κοινό απορρυπαντικό και σε θερμοκρασία 60ο.
Πηγή: ypodomes.com
Μην ξεχάσετε
You may like
-
Τα πάνω – κάτω στην αγορά ακινήτων φέρνει η νέα γραμμή 4 του Μετρό – Δείτε χάρτη με τους σταθμούς
-
Ιδού ο μειοδότης για το “χρυσό” συμβόλαιο 1,8 δισ. ευρώ της νέας Γραμμής 4 του Μετρό
-
Έκπτωση στα εισιτήρια τρένου στη γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη
-
Καραμανλής: Τα νέα λεωφορεία με χρηματοδότηση της ΕΕ – Τι θα γίνει με την Αττικη Οδό
-
Αγώνας δρόμου στον ΟΑΣΑ για να μειωθεί το εισιτήριο την 1η Ιουνίου
-
Στην τελική ευθεία η παράδοση 3 νέων σταθμών της Γραμμής 3 του Μετρό
Νέο deal Trastor – Prodea για κτίρια γραφείων 69 εκατ. ευρώ – Ποιά γνωστά κτίρια θα αλλάξουν “χέρια”
Νέο έργο για ξενοδοχείο στην Ζάκυνθο – Σε ποιά περιοχή του νησιού θα γίνει
Εγκρίθηκε έργο για νέο ξενοδοχείο στα Ιωάννινα – Σε ποιά περιοχή θα γίνει
Δρομολογείται νέο ξενοδοχείο στην Πάρο – Σε ποιά περιοχή θα γίνει
Υψηλές “πτήσεις” για την Trade Estates το 2024 – Αυξημένα έσοδα και κέρδη, συνεχίζονται οι επενδύσεις
Ξεκίνησε η μεγάλη επένδυση της DATA4 για data center στην Παιανία – Πού θα γίνει το Campus Athens
Προχωρά έργο για νέο ξενοδοχείο στη Λέσβο – Σε ποιά περιοχή θα γίνει
“Στα σκαριά” νέο έργο για ξενοδοχείο στην Ζάκυνθο
“Στα σκαριά” νέο Wyndham στην Αττική – Έως τέλος του 2024 η ανακοίνωση της νέας συνεργασίας
Έως τέλος το 2024 η ολοκλήρωση της συγχώνευσης BriQ Properties – Intercontinental International
Νέο ρεκόρ κερδοφορίας για τα 4 εμπορικά κέντρα της Lamda Development το 2024 – “Στα σκαριά” τα 2 νέα malls στο Ελληνικό
“Στα σκαριά” νέο ξενοδοχείο στο κέντρο του Πειραιά – Ποιά εταιρεία επενδύει στο ακίνητο
Προχωρούν 17 νέες επενδύσεις για ξενοδοχεία 5 αστέρων σε όλη την Ελλάδα – Πού θα γίνουν
Ξεκινά η ολική ανακατασκευή του Mitsis Grand Hotel στη Ρόδο – Πότε ολοκληρώνεται και ποιές άλλες επενδύσεις θα υλοποιήσει η Mitsis Hotels
Προχωρά η μεγάλη επένδυση της Dimand για το νέο Votanikos Business Park – Πώς θα αξιοποιηθεί το πρώην ακίνητο της Softex
Οι 2 νέες σημαντικές τουριστικές επενδύσεις του Πειραιά – Που θα γίνουν τα νέα ξενοδοχεία
“Στα σκαριά” η νέα επένδυση “πράσινων” γραφείων SouthPoint στην Καλλιθέα – Ποιά εταιρεία επενδύει
Προχωρά και με τη “βούλα” το 5άστερο Elounda Hills στο Λασίθι – Σε 5 φάσεις η ολοκλήρωση της mega επένδυσης
“Πράσινο φως” για τη mega επένδυση του νέου Six Senses στο Πόρτο Χέλι – Τι θα περιλαμβάνει
Πώς τοποθετείται η Dimand με νέα ακίνητα στο κέντρο της Θεσσαλονίκης – Ποιά ακίνητα θα αξιοποιήσει
Ξεκίνησε η μεγάλη επένδυση της DATA4 για data center στην Παιανία – Πού θα γίνει το Campus Athens
Πώς τοποθετείται η Dimand με νέα ακίνητα στο κέντρο της Θεσσαλονίκης – Ποιά ακίνητα θα αξιοποιήσει
Ολοκληρώνεται και η οικιστική επένδυση στο τριπλό έργο της Ten Brinke στο Χαλάνδρι
[VIDEO] Νέο έργο της Ten Brinke “στα σκαριά” στην Πλατεία Αμερικής
[VIDEO] Προχωρά η μεγάλη επένδυση για τα “πράσινα” κτίρια γραφείων The Grid στο Μαρούσι
[VIDEO – ΦΩΤΟ] Ξεκίνησε η νέα πολυτελής οικιστική επένδυση της AVAX Development στην Κρήτη
[VIDEO] Δείτε το νέο retail park στην Πάτρα λίγο πριν την ολοκλήρωση των έργων – Ποιές εταιρείες επενδύουν
[VIDEO] The Ellinikon: δείτε πώς θα γίνει η νέα γειτονιά Little Athens στο Ελληνικό
[VIDEO] Πώς προχωρά το μεγάλο έργο της Dimand για τα νέα Δικαστήρια του Πειραιά
[VIDEO] Δείτε πώς προχωρά το νέο “πράσινο” συγκρότημα γραφείων The Grid στο Μαρούσι
TRENDING
-
ΕΜΠΟΡΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ & ΠΑΡΚΑ1 εβδομάδα ago
Νέο ρεκόρ κερδοφορίας για τα 4 εμπορικά κέντρα της Lamda Development το 2024 – “Στα σκαριά” τα 2 νέα malls στο Ελληνικό
-
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 εβδομάδες ago
“Στα σκαριά” νέο ξενοδοχείο στο κέντρο του Πειραιά – Ποιά εταιρεία επενδύει στο ακίνητο
-
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ3 εβδομάδες ago
Προχωρούν 17 νέες επενδύσεις για ξενοδοχεία 5 αστέρων σε όλη την Ελλάδα – Πού θα γίνουν
-
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ3 εβδομάδες ago
Ξεκινά η ολική ανακατασκευή του Mitsis Grand Hotel στη Ρόδο – Πότε ολοκληρώνεται και ποιές άλλες επενδύσεις θα υλοποιήσει η Mitsis Hotels
-
ΚΤΙΡΙΑ ΓΡΑΦΕΙΩΝ1 εβδομάδα ago
Προχωρά η μεγάλη επένδυση της Dimand για το νέο Votanikos Business Park – Πώς θα αξιοποιηθεί το πρώην ακίνητο της Softex