ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
Οι 11 κανόνες για την πρεμιέρα των ΜΜΜ

Published
5 έτη agoon
By
NewsroomΤους έντεκα κανόνες, εφαρμόζει από σήμερα στις αστικές συγκοινωνίες το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για την ασφαλέστερη μετακίνηση των επιβατών σε Μετρό, λεωφορεία, τραμ, προαστιακό και τρόλεϊ. Οι κανόνες αυτοί είναι:
1. Επιβεβλημένη η χρήση μάσκας σε μετρό, ηλεκτρικό, τραμ λεωφορεία, τρόλεϊ, για επιβάτες και για εργαζόμενους.
2. Δεν μετακινούμαστε αν έχουμε συμπτώματα ίωσης, έστω και ήπια.
3. Διατηρούμε αποστάσεις ασφαλείας εντός συρμών και οχημάτων, όπως και σε σταθμούς και στάσεις.
4. Έλεγχος από «βοηθούς επιβατών» κατά την είσοδο μας σε 45 σημαντικότερους σταθμούς μετεπιβίβασης του Μετρό, που έχουν ανταπόκριση με τραμ και λεωφορεία και είναι και οι πιο πολυσύχναστοι για αποφυγή συνωστισμού.
5. Χρησιμοποιούμε τα ΜΜΜ μόνο εάν δεν υπάρχει άλλος τρόπος μετακίνησης και μόνο για σημαντικό λόγο.
6. Χρησιμοποιούμε ιδιωτικά μέσα όπου είναι εφικτό- Δεν θα υπάρχει δακτύλιος στο κέντρο της Αθήνας.
7. Επιτρέπονται δύο επιβάτες σε κάθε ΙΧ (πέραν του οδηγού), από έναν επιβάτη που ισχύει μέχρι σήμερα.
8. Αυξάνεται η συχνότητα δρομολογίων σε μετρό, τραμ, λεωφορεία και τρόλεϊ.
9. Απαγορεύεται η χρήση των ανελκυστήρων, με εξαίρεση τα άτομα με σοβαρά κινητικά προβλήματα.
10. Παρατείνεται σε λεωφορεία και τρόλεϊ το μέτρο της απαγόρευσης εισόδου από την μπροστινή θύρα.
11. Κλιμακωτή προσέλευση δημοσίων υπαλλήλων στις υπηρεσίες για αποφυγή συνωστισμού στα ΜΜΜ.
Αυτό που θα πρέπει να συνηθίσουν οι επιβάτες -και που θα κληθούν να αντιμετωπίσουν οι ΣΤΑΣΥ και ΟΣΥ-, είναι η χρήση μάσκας και η τήρηση των αποστάσεων. Θα πρέπει, εφόσον το μέσο που θέλουν να μετακινηθούν, δεν έχει τον απαιτούμενο χώρο, να περιμένουν για το επόμενο.
Το πόσο σοβαρά έχει πάρει η κυβέρνηση και το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών την νέα κατάσταση, είναι και η για πρώτη φορά σύσταση χρήση του ι.χ. (εφόσον υπάρχει και είναι εφικτό) από τους πολίτες που θέλουν να μετακινηθούν έναντι των μέσων μαζικής μεταφοράς.
Οι “βοηθοί επιβατών”
Το “νέο” που θα ζήσουν από σήμερα οι επιβάτες, είναι οι “βοηθοί επιβατών”. Πρόκειται για ελεγκτές της ΣΤΑΣΥ και της ΟΣΥ που θα είναι επιφορτισμένοι για την ενημέρωση των επιβατών για την τήρηση των παραπάνω κανόνων και ιδιαίτερα τη χρήση μάσκας. Θα υπάρχουν σε 45 σημαντικούς συγκοινωνιακούς κόμβους της Αθήνας, κυρίως σε σταθμούς Μετρό που συνδέονται με Τραμ, Προαστιακό και λεωφορειακές γραμμές αλλά και σε κεντρικές στάσεις λεωφορείων και τρόλεϊ. Ενημερωτικές πινακίδες για την τήρηση των παραπάνω θα είναι διαθέσιμες σε όλους τους σταθμούς Μετρό αλλά σε κεντρικές στάσεις λεωφορείων αλλά και στα οχήματα.
Ο έλεγχος χρήσης μάσκας θα γίνεται από αστυνομικούς που θα είναι εντός των σταθμών και οι οποίοι θα επιβάλουν πρόστιμα σε όσους “ξεχάσουν” να τη φορέσουν.
Ιδιαίτερα κρίσιμος θα είναι ο ρόλος τους στους κεντρικούς σταθμούς: Σύνταγμα, Ομόνοια, Πειραιάς, Μοναστηράκι, Φάληρο, Δ.Πλακεντίας. Το σημερινό “crash test” θα δείξει το κατά πόσο οι επιβάτες είναι επαρκώς ενημερωμένοι αλλά και εξοπλισμένοι.
Επιπλέον, στα λεωφορεία εξακολουθεί να αποκλείεται η χρήση της μπροστινής θύρας και μαζί κάποια μπροστινά καθίσματα για την ασφάλεια του οδηγού. Η χρήση μάσκας και οι αποστάσεις μεταξύ των επιβατών είναι υποχρεωτικά.
Προαστιακός-Ταξί
Σε πλήρη λειτουργία τίθεται και ο Προαστιακός Σιδηρόδρομος Αθηνών (Πειραιάς – Κιάτο, Πειραιάς – Αεροδρόμιο, Αθήνα – Χαλκίδα και Άνω Λιόσια – Κορωπί). Η χρήση προστατευτικής μάσκας είναι υποχρεωτική αλλά και η τήρηση των αποστάσεων. Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ συστήνει την ηλεκτρονική έκδοση εισιτηρίων μέσω app. Ο έλεγχος θα γίνεται ηλεκτρονικά, εντός των συρμών.
Στα ταξί εξακολουθεί να ισχύει το μέτρο μεταφοράς ενός επιβάτη, με τις γνωστές εξαιρέσεις μεταφοράς γονέα με ανήλικα τέκνα ή συνοδείας ατόμου για ιατρικούς λόγους. Η χρήση προστατευτικής μάσκας απαραίτητη.
Φόρτιση καρτών
Στη διάθεση του κοινού θα είναι τα εκδοτήρια εισιτηρίων που ήταν ενεργά και προ κορονοϊού και τα Αυτόματα Μηχανήματα Έκδοσης (ΑΜΕΚ). Και στις δύο περιπτώσεις συνιστάται η χρήση χρεωστικής/πιστωτικής κάρτας. Οι συστηματικοί χρήστες, περίπου 1,5 εκατ. κάτοχοι προσωποιημένων καρτών, έχουν τη δυνατότητα να φορτίσουν ηλεκτρονικά την ΑΤΗ.ΕΝΑ card μέσω κινητού (Android ή με τεχνολογία NFC) ή υπολογιστή, ώστε να πάνε απευθείας στο ακυρωτικό μηχάνημα.
Πύκνωση δρομολογίων
Το υπουργείο ΥΠΟΜΕ, έχει φροντίσει για την πύκνωση των δρομολογίων των μέσων μαζικής μεταφοράς. Από σήμερα θα κινούνται περί τα 1.000 λεωφορεία και τρόλεϊ, όσα δηλαδή και περίπου πριν την πανδημία. Στις τρεις γραμμές του Μετρό οι χρονοαποστάσεις θα είναι ανά έξι λεπτά τις ώρες αιχμής και στο Τραμ κάθε οκτώ λεπτά.
Χρήση μάσκας
Φυσικά, δεν ξεχνάμε πριν από κάθε μας μετακίνηση να είμαστε εφοδιασμένοι με γάντια, μάσκες και απολυμαντικά μέσα ενώ κρίσιμη είναι η σωστή χρήση της μάσκας. Σύμφωνα με τις οδηγίες του ΕΟΔΥ:
• Εφαρμόστε υγιεινή των χεριών με πλύσιμο ή με αλκοολούχο αντισηπτικό αμέσως πριν φορέσετε τη μάσκα και οπωσδήποτε πριν την αφαιρέσετε.
• Τοποθετείστε τη μάσκα ώστε να καλύπτει πλήρως τη μύτη, το στόμα και το πηγούνι και να μην υπάρχουν κενά μεταξύ μάσκας και προσώπου. Εάν η μάσκα έχει μεταλλικό έλασμα πιέστε το απαλά γύρω από τη ράχη της μύτης. ΜΗΝ αγγίζετε τη μάσκα όταν τη φοράτε γιατί μπορεί να μεταφέρετε τον ιό στα δάκτυλά σας.
• Η μάσκα αφαιρείται πιάνοντας μόνο τα κορδόνια πρώτα από κάτω και μετά από πάνω. Εάν πρόκειται για μάσκα με λαστιχένιους βραχίονες, αφαιρείται πιάνοντας ταυτόχρονα τους λαστιχένιους βραχίονες.
• Μην αγγίζετε το μπροστινό μέρος της μάσκας! Θεωρείται μολυσμένο!
• Η μάσκα πρέπει να αφαιρείται και να απορρίπτεται όταν υγρανθεί.
• Απορρίπτεται τη μάσκα κρατώντας την πάντα από τα κορδόνια ή τους λαστιχένιους βραχίονες.
• Εάν η μάσκα είναι πολλαπλών χρήσεων πλύνετε την το συντομότερο δυνατόν μετά από κάθε χρήση με κοινό απορρυπαντικό και σε θερμοκρασία 60ο.
Πηγή: ypodomes.com
You may like
-
Τα πάνω – κάτω στην αγορά ακινήτων φέρνει η νέα γραμμή 4 του Μετρό – Δείτε χάρτη με τους σταθμούς
-
Ιδού ο μειοδότης για το “χρυσό” συμβόλαιο 1,8 δισ. ευρώ της νέας Γραμμής 4 του Μετρό
-
Έκπτωση στα εισιτήρια τρένου στη γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη
-
Καραμανλής: Τα νέα λεωφορεία με χρηματοδότηση της ΕΕ – Τι θα γίνει με την Αττικη Οδό
-
Αγώνας δρόμου στον ΟΑΣΑ για να μειωθεί το εισιτήριο την 1η Ιουνίου
-
Στην τελική ευθεία η παράδοση 3 νέων σταθμών της Γραμμής 3 του Μετρό

Μετριάστηκε το 2024 η αύξηση των τιμών των κατοικιών στην Ελλάδα – Ποιές οι τάσεις του 2025

Ξεκινά ριζική ανακαίνιση σε ιστορικό κτίριο γραφείων στο Σύνταγμα – Ποιά εταιρεία ανέλαβε το έργο

Οι 4 κατηγορίες ακινήτων με τη μεγαλύτερη μελλοντική ζήτηση στην Ελλάδα – Γιατί ξεχωρίζουν τα τουριστικά ακίνητα

Nέο ιστορικό υψηλό Retail EBITDA για τα 4 εμπορικά κέντρα της Lamda – Πώς προχωρούν τα δύο νέα malls στο Ελληνικό

Εντός στόχων η πορεία της Noval Property το 2025 – Τι δείχνουν τα οικονομικά αποτελέσματα του Α’ Εξαμήνου

Προχωρά κανονικά η αποεπένδυση της Prodea από το χαρτοφυλάκιο ακινήτων του deal με την Aktor

Ολοκληρώθηκε από την Karpathios Development το νέο κέντρο logistics στον Ασπρόπυργο – Σε ποιά εταιρεία μισθώθηκε

Παράταση στη διερεύνηση της αγοράς για τη μακροχρόνια μίσθωση ακινήτου 681 στρεμμάτων στη Μεγαλόπολη

Άγγιξε τα 679 εκατ. ευρώ η αξία του χαρτοφυλακίου επενδύσεων της Noval το 2025 – Ποιά έργα ολοκληρώθηκαν φέτος

Άνοιξε ο “δρόμος” για την πολεοδόμηση στο ακίνητο της πρώην βιομηχανίας Ρετσίνα στον Πειραιά

Ποιός είναι ο δεύτερος πιο περιζήτητος Δήμος στην Αττική για αγορά κατοικίας μετά το κέντρο της Αθήνας

Ξεκινά σύντομα από τον Όμιλο AKTOR η κατασκευή του νέου ξενοδοχείου στην Τρίπολη

Ανοίγει ο “δρόμος” για τις επενδύσεις του Ομίλου Μήτση στη Λουτρόπολη στα Καμένα Βούρλα

Ξεκινούν από τη ΜΕΤΚΑ τα έργα για τη μεγάλη επένδυση VORIA στο Μαρούσι – Εκδόθηκαν οι οικοδομικές άδειες

“Πράσινο φως” για το πολυτελές Triopetra Project στο Ρέθυμνο – Πού βρίσκεται και τι θα περιλαμβάνει το οικιστικό έργο

Προχωρά η κατασκευή του νέου “πράσινου” κτιρίου γραφείων MOB1 στο Μαρούσι – Που βρίσκεται το ακίνητο

Προχωρά η διαδικασία για την έναρξη της μεγάλης επένδυσης για τη μεταμόρφωση του πρώην Ξενία Κύθνου – Ποιός είναι ο επενδυτής

Προχωρά η αδειοδοτική διαδικασία για το νέο Data Center στα Μεσόγεια – Ποιές εταιρείες επενδύουν

“Στα σκαριά” η αξιοποίηση των Ξενία σε Κοζάνη και Δράμα – Τι σχεδιάζει η ΕΤΑΔ

“Στα σκαριά” 8 μεγάλες επενδύσεις της Μπλε Κέδρος – Σε ποιές περιοχές επενδύει σε κατοικίες και ξενοδοχεία

[VIDEO] Πώς θα γίνει το νέο έργο logistics Eleusis Project στον Ασπρόπυργο – Ποιά εταιρεία επενδύει

Ξεκινούν από τη ΜΕΤΚΑ τα έργα για τη μεγάλη επένδυση VORIA στο Μαρούσι – Εκδόθηκαν οι οικοδομικές άδειες

[VIDEO] Προχωρά η νέα οικιστική επένδυση στη Νέα Σμύρνη – Σε ποιά περιοχή κατασκευάζεται

[VIDEO] Ολοκληρώνεται η οικιστική επένδυση της Ten Brinke στην Αργυρούπολη – Πού βρίσκεται το ακίνητο

[VIDEO] The Ellinikon: προχωρούν τα έργα σε Riviera Tower, IRC και Little Athens

Ολοκληρώθηκε η πρώτη φάση ανακαίνισης στο εμβληματικό Filoxenia Kalamata της Grecotel – “Στα σκαριά” και η επόμενη φάση

[VIDEO] Δείτε πώς θα γίνουν τα νέα “πράσινα” κτίρια κατοικιών και γραφείων στο Piraeus Gate Project

[VIDEO] Σε εξέλιξη η μεγάλη οικιστική επένδυση Nea Polis στην Καβάλα – Πώς θα αναβαθμίσει την περιοχή με 7 νέους σύγχρονους οικισμούς με κατοικίες

[VIDEO] Στη “γραμμή εκκίνησης” το Keranis Residences με κατοικίες, γραφεία και καταστήματα στον Πειραιά – Ποιά εταιρεία επενδύει στο ιστορικό ακίνητο

[VIDEO] Προχωρά η κατασκευή του νέου “πράσινου” συγκροτήματος γραφείων The Grid στο Μαρούσι – Πότε θα ολοκληρώσει την επένδυση η Noval Property
TRENDING
-
REAL ESTATE1 εβδομάδα ago
Ποιός είναι ο δεύτερος πιο περιζήτητος Δήμος στην Αττική για αγορά κατοικίας μετά το κέντρο της Αθήνας
-
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ1 εβδομάδα ago
Ξεκινά σύντομα από τον Όμιλο AKTOR η κατασκευή του νέου ξενοδοχείου στην Τρίπολη
-
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 εβδομάδες ago
Ανοίγει ο “δρόμος” για τις επενδύσεις του Ομίλου Μήτση στη Λουτρόπολη στα Καμένα Βούρλα
-
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ1 εβδομάδα ago
Ξεκινούν από τη ΜΕΤΚΑ τα έργα για τη μεγάλη επένδυση VORIA στο Μαρούσι – Εκδόθηκαν οι οικοδομικές άδειες
-
RESIDENTIAL2 εβδομάδες ago
“Πράσινο φως” για το πολυτελές Triopetra Project στο Ρέθυμνο – Πού βρίσκεται και τι θα περιλαμβάνει το οικιστικό έργο