ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
Οι εξελίξεις με την προμήθεια αστικών λεωφορείων, συρμών Μετρό και Τραμ
Published
6 έτη agoon
Σε ένα δύσκολο τοπίο διεξάγονται τα καθημερινά δρομολόγια στις αστικές συγκοινωνίες Αθήνας και Θεσσαλονίκης. Είναι γεγονός, πως εδώ και χρόνια λόγω κρίσης τα δημόσια συστήματα μεταφορών υποβαθμίστηκαν σημαντικά. Σε αυτό συνετέλεσαν όμως και πολιτικές που εφαρμόστηκαν την περασμένη δεκαετία με αποτέλεσμα σήμερα, να «τρέχουμε και να μην φτάνουμε».
Στην Αθήνα η συνεχόμενη αναβολή διαγωνισμών για την προμήθεια αστικών λεωφορείων την έχει οδηγήσει στο να έχει έναν από τους πιο γηρασμένους στόλους στην Ευρώπη. Το πρόβλημα ήταν γνωστό ήδη από το 2014 όταν, τότε φτάναμε τα 10 χρόνια από την τελευταία ανάλογη αγορά. Στη Θεσσαλονίκη αντίστοιχα, η απαξίωση του στόλου λεωφορείων, του μοναδικού μέσου μαζικής μεταφοράς της πόλης, είναι μία ευθύνη των κυβερνήσεων της τελευταίας δεκαετίας. Αυτό άλλωστε μας έφερε σήμερα στο να κυκλοφορούν σε μία πόλη άνω του 1 εκατομμυρίου κατοίκων να κυκλοφορούν 200 λεωφορεία.
Αναφορικά δε με το Μετρό και το Τραμ τα καμπανάκια δεν έχουν χτυπήσει, τόσο από τη γηραιότητα του στόλου, όσο από την αραίωση των δρομολογίων. Στο Μετρό, έχουμε φτάσει τις ώρες αιχμής οι επιβάτες σε κεντρικούς σταθμούς όπως ο Νέος Κόσμος ή ο Συγγρού-Φιξ να περιμένουν 2 και 3 συρμούς για να μπορούν να επιβιβαστούν.
Αυτό που κάνει ακόμα πιο ανησυχητικό το περιβάλλον των αστικών συγκοινωνιών είναι πως και η εικόνα των σταθμών Μετρό αλλά και πάρα πολλών στάσεων είναι όλο και χειρότερη. Ακόμα και εργασίες που είναι σχετικά εύκολο να εκτελεστούν για την αναβάθμισης της εικόνας ενός σταθμού, όπως ένα βάψιμο, είναι παντελώς άγνωστες στον κόσμο της συντήρησης του δικτύου.
Πολύ φοβάμαι ότι συνεχίζοντας έτσι, σε μία δεκαετία οι σταθμοί της Αθήνας, θα χρίζουν επείγουσας ανακαίνισης υπό το φόβο της απαξίωσης τους, τουλάχιστον όπως καταγράφεται εδώ και 5 τουλάχιστον χρόνια.
ΠΟΙΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΣΩΣΤΟ ΜΕΙΓΜΑ ΑΓΟΡΑΣ ΝΕΩΝ ΛΕΩΦΟΡΕΙΩΝ;
Έχουμε ακούσει το τελευταίο διάστημα τις δηλώσεις για ένα διαγωνισμό αγοράς νέων λεωφορείων για την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη. Αυτό που φέρνει προβληματισμό είναι το μείγμα αγοράς νέων οχημάτων. Την εποχή που εισάγεται παγκοσμίως η τεχνολογία υδρογόνου, την ώρα που τα ηλεκτρικά οχήματα αρχίζουν και παίρνουν τα ηνία στις αγορές και τα οχήματα φυσικού αερίου είναι μία επίσης «καθαρή» λύση, εμείς επιμένουμε σε αγορά οχημάτων πετρελαίου.
Στην Ευρώπη οι μεγάλες πόλεις, στη μάχη για καθαρότερες συγκοινωνίες, προσανατολίζονται αποκλειστικά στην αγορά ηλεκτρικών λεωφορείων. Στο Παρίσι των 8εκατ.κατοίκων για παράδειγμα έχει τεθεί ο στόχος μέχρι το 2025, 4 στα 5 λεωφορεία να είναι ηλεκτρικά και το σύνολο του στόλου να αποτελείται από «καθαρά» λεωφορεία χρησιμοποιώντας βιοκαύσιμα. Παράλληλα μέσα στο 2019, ακολουθώντας την παραπάνω πολιτική, η πόλη του Παρισιού παρήγγειλε 800 νέα ηλεκτρικά λεωφορεία.
Στην Ελλάδα αν τελικά ισχύσει η ποσόστωση του 30% ή ακόμα και του 50%, τότε Αθήνα και Θεσσαλονίκη θα χρειαστεί να έχουν μέχρι το 2040, ένα στόλο που θα κυριαρχείται από ντιζελοκίνητα λεωφορεία, απομακρυνόμενη από πρακτικές άλλων μεγάλων πόλεων στην Ευρώπη.
Επίσης αν τελικά προχωρήσουμε και στην αγορά λεωφορείων μέσω leasing, τότε αυτό σημαίνει ότι οι 2 μεγάλες πόλεις της Ελλάδας θα κληρονομήσουν μεταχειρισμένα οχήματα, με ότι μπορεί να σημαίνει αυτό.
Τα ηλεκτρικά λεωφορεία παραμένουν ακριβότερα στην απόκτηση σε σχέση με τα πετρελαιοκίνητα και τα υγραεριοκίνητα. Ωστόσο αποδεικνύονται πιο συμφέροντα στη συνέχεια, όσον αφορά το κόστος κίνησης και συντήρησης. Μάλιστα η αναμενόμενη πτώση στην τιμή των μπαταριών θα έχει κάνει και το αρχικό κόστος ενός ηλεκτρικού μοντέλου χαμηλότερο από εκείνο ενός πετρελαιοκίνητου μέχρι το 2026.
ΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΣΤΟΛΟΥΣ ΜΕΤΡΟ-ΤΡΑΜ
Αναφορικά με τους στόλους Μετρό και Τραμ τα πράγματα είναι αρκετά καλύτερα. Σήμερα, είναι σε προετοιμασία ο διαγωνισμός των 80εκατ.ευρω για την πλήρη ανακαίνιση 15 συρμών Μετρό της Γραμμής 1 του Μετρό της Αθήνας. Με αυτό το διαγωνισμός θα ανακαινιστούν οχήματα που ήλθαν στην πρωτεύουσα τη δεκαετία του 1980 και που η εμφάνιση αλλά κυρίως η λειτουργία τους είναι προβληματική. Με την επαναλειτουργία τους θα βελτιώσουν σημαντικά τη σημερινή κάκιστη εικόνα των συρμών της Γραμμής 1.
Επίσης είμαστε σε διαδικασία προμήθειας 25 νέων συρμών Τραμ για την Αθήνα. Η σχετική παραγγελία είναι σε εξέλιξη από την Alstom και μέσα στους επόμενους 12 μήνες αναμένεται σταδιακά να εμπλουτίσουν το στόλο Τραμ που ομολογουμένως πλέον είναι ανεπαρκής. Με την προσθήκη αυτή, η Αθήνα δεδομένου του δεν έχει κάτι περισσότερο από την επέκταση προς Πειραιά θα έχει έναν υπερπλήρη στόλο.
Στις Γραμμές 2 και 3 του Μετρό, ο στόλος θεωρείται επαρκής και θα χρειαστούν κάποιες επιπρόσθετες παρεμβάσεις. Αυτές θα είναι μία προσθήκη έξι επιπλέον συρμών στη Γραμμή 3 που εξυπηρετεί και το αεροδρόμιο που θα βοηθήσουν στην πύκνωση των δρομολογίων.
Επίσης στο διαγωνισμό για τη Γραμμή 4, προβλέπεται και η προμήθεια ικανού αριθμού συρμών Μετρό για την κάλυψη του πρώτου τμήματος Άλσος Βεϊκου-Γουδή.
Μελλοντικά θα χρειαστεί μία παρέμβαση στους συρμούς πρώτης γενιάς των γραμμών 2 και 3 οι οποίοι, δεν είχε προβλεφθεί να διαθέτουν κλιματισμό με αποτέλεσμα κάθε καλοκαίρι να μετατρέπονται σε καμίνια. Αναφορικά με τη Θεσσαλονίκη οι συρμοί Μετρό θα είναι υπερσγχρονης τεχνολογίας και θεωρούνται προς το παρών επαρκείς για τη λειτουργία της βασικής γραμμής αν και απουσιάζει διαγωνισμός για την προμήθεια συρμών για τη γραμμής Καλαμαριάς.
Πηγή: ypodomes.com
You may like
-
Τα πάνω – κάτω στην αγορά ακινήτων φέρνει η νέα γραμμή 4 του Μετρό – Δείτε χάρτη με τους σταθμούς
-
Ιδού ο μειοδότης για το “χρυσό” συμβόλαιο 1,8 δισ. ευρώ της νέας Γραμμής 4 του Μετρό
-
Καραμανλής: Δεν είμαστε “εφετζίδικο” υπουργείο, τα έργα δεν φυτρώνουν σε μία ημέρα
-
Αγώνας δρόμου στον ΟΑΣΑ για να μειωθεί το εισιτήριο την 1η Ιουνίου
-
Στην τελική ευθεία η παράδοση 3 νέων σταθμών της Γραμμής 3 του Μετρό
-
Αρχές Ιουλίου σε λειτουργία οι τρεις πρώτοι σταθμοί της επέκτασης προς Πειραιά
Επεκτείνει τις ξενοδοχειακές επενδύσεις στην Αθήνα η Sokio Hotels – “Στα σκαριά” και νέο ξενοδοχείο μαζί με τη Wyndham στο κέντρο της Αθήνας
“Στα σκαριά” έργο για νέο ξενοδοχείο 5 αστέρων στη Σάμο
Επεκτείνεται στο real estate ο Όμιλος Καστελόριζο – Ποιά νέα οικιστικά έργα σε Φιλοθέη και Γλυφάδα προχωρούν
Ολοκλήρωσε η Μπλε Κέδρος την πώληση του νέου υπό κατασκευή ξενοδοχείου στο Κουκάκι – Ποιό το τίμημα της συναλλαγής
Την πώληση του Radisson Blu Zaffron Resort στη Σαντορίνη διερευνά ο Όμιλος Φάις – Τι αναφέρει για την ανάκληση της συγχώνευσης
Ομολογιακό 25 εκατ. ευρώ από την ΤΕΧΝΙΚΗ ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ στην GreenHill Voula Estates για την οικιστική επένδυση στη Βούλα
Στην ΕΚΤΕΡ η κατασκευή του Yacht Club της Orilina Properties στο The Ellinikon
Δρομολογείται έργο για νέο ξενοδοχείο 4 αστέρων στη Σάμο – Σε ποιά περιοχή θα γίνει
Προχωρά το επενδυτικό πλάνο της Paralos Hospitality στη Νότια Κρήτη
Πως έχει επηρεάσει μέχρι σήμερα το μετρό την αγορά ακινήτων στο κέντρο της Θεσσαλονίκης – Οι προσδοκίες για την έναρξη της επέκτασης προς Καλαμαριά
Άνοιξε το πρώτο ξενοδοχείο Sokio στην Αθήνα – “Στα σκαριά” ακόμη 3 νέα καταλύματα σε Αττική και Χαλκιδική
“Στα σκαριά” 14 νέα έργα για ξενοδοχεία στις Κυκλάδες – Σε ποιά νησιά θα γίνουν
Οι 11 νέες επενδύσεις για ξενοδοχεία 5 αστέρων σε όλη την Ελλάδα – Σε ποιές περιοχές θα γίνουν
“Πράσινο φως” και με τη “βούλα” για τη μεγάλη τουριστική επένδυση του νέου Four Seasons στο Πόρτο Χέλι – Τι θα περιλαμβάνει
Προς ολοκλήρωση η μεγάλη εμπορική επένδυση στη Στοά Αρσακείου – Ποιοί χώροι έχουν ήδη ξεκινήσει να λειτουργούν
Οι 3 νέες επενδύσεις της Athenaeum Hotels στην Αθήνα – Που σχεδιάζονται νέα 5άστερα ξενοδοχεία
“Πράσινο φως” για 4 νέες επενδύσεις σε ξενοδοχεία στην Πελοπόννησο – Ποιές δύο περιοχές μονοπωλούν το επενδυτικό ενδιαφέρον
5 νέα έργα ξενοδοχείων δρομολογούνται στα Δωδεκάνησα – Ποιό νησί “κυριαρχεί” στις επενδύσεις
8 νέες ξενοδοχειακές επενδύσεις δρομολογούνται στα Ιόνια Νησιά – Σε ποιά νησιά θα γίνουν
“Στα σκαριά” νέο resort Radisson στην Εύβοια και ακόμη 4 νέα openings σε όλη την Ελλάδα έως το 2026 – Σε ποιές περιοχές θα γίνουν
[VIDEO] Το όραμα της Dimand για τις πόλεις του σήμερα και του αύριο μέσα από 20 εμβληματικά έργα
[VIDEO] The Ellinikon: προχωρούν τα κτιριακά έργα για τις μεγάλες οικιστικές, εμπορικές και τουριστικές επενδύσεις στο Ελληνικό
[VIDEO] Προχωρά η mega επένδυση logistics της ΙΚΕΑ στον Ασπρόπυργο
[VIDEO] Δείτε πώς μεταμορφώθηκε παλιό κτίριο γραφείων στην Πλατεία Μαβίλη
[VIDEO] Πώς θα γίνει το νέο έργο logistics Eleusis Project στον Ασπρόπυργο – Ποιά εταιρεία επενδύει
Ξεκινούν από τη ΜΕΤΚΑ τα έργα για τη μεγάλη επένδυση VORIA στο Μαρούσι – Εκδόθηκαν οι οικοδομικές άδειες
[VIDEO] Προχωρά η νέα οικιστική επένδυση στη Νέα Σμύρνη – Σε ποιά περιοχή κατασκευάζεται
[VIDEO] Ολοκληρώνεται η οικιστική επένδυση της Ten Brinke στην Αργυρούπολη – Πού βρίσκεται το ακίνητο
[VIDEO] The Ellinikon: προχωρούν τα έργα σε Riviera Tower, IRC και Little Athens
Ολοκληρώθηκε η πρώτη φάση ανακαίνισης στο εμβληματικό Filoxenia Kalamata της Grecotel – “Στα σκαριά” και η επόμενη φάση
TRENDING
-
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 εβδομάδες agoΆνοιξε το πρώτο ξενοδοχείο Sokio στην Αθήνα – “Στα σκαριά” ακόμη 3 νέα καταλύματα σε Αττική και Χαλκιδική
-
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ1 εβδομάδα ago“Στα σκαριά” 14 νέα έργα για ξενοδοχεία στις Κυκλάδες – Σε ποιά νησιά θα γίνουν
-
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 εβδομάδες agoΟι 11 νέες επενδύσεις για ξενοδοχεία 5 αστέρων σε όλη την Ελλάδα – Σε ποιές περιοχές θα γίνουν
-
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ3 εβδομάδες ago“Πράσινο φως” και με τη “βούλα” για τη μεγάλη τουριστική επένδυση του νέου Four Seasons στο Πόρτο Χέλι – Τι θα περιλαμβάνει
-
ΕΜΠΟΡΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ & ΠΑΡΚΑ1 εβδομάδα agoΠρος ολοκλήρωση η μεγάλη εμπορική επένδυση στη Στοά Αρσακείου – Ποιοί χώροι έχουν ήδη ξεκινήσει να λειτουργούν





