Connect with us

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Οι εξελίξεις με την προμήθεια αστικών λεωφορείων, συρμών Μετρό και Τραμ

Νίκος Καραγιάννης

Published

on

Σε ένα δύσκολο τοπίο διεξάγονται τα καθημερινά δρομολόγια στις αστικές συγκοινωνίες Αθήνας και Θεσσαλονίκης. Είναι γεγονός, πως εδώ και χρόνια λόγω κρίσης τα δημόσια συστήματα μεταφορών υποβαθμίστηκαν σημαντικά. Σε αυτό συνετέλεσαν όμως και πολιτικές που εφαρμόστηκαν την περασμένη δεκαετία με αποτέλεσμα σήμερα, να «τρέχουμε και να μην φτάνουμε».

Στην Αθήνα η συνεχόμενη αναβολή διαγωνισμών για την προμήθεια αστικών λεωφορείων την έχει οδηγήσει στο να έχει έναν από τους πιο γηρασμένους στόλους στην Ευρώπη. Το πρόβλημα ήταν γνωστό ήδη από το 2014 όταν, τότε φτάναμε τα 10 χρόνια από την τελευταία ανάλογη αγορά. Στη Θεσσαλονίκη αντίστοιχα, η απαξίωση του στόλου λεωφορείων, του μοναδικού μέσου μαζικής μεταφοράς της πόλης, είναι μία ευθύνη των κυβερνήσεων της τελευταίας δεκαετίας. Αυτό άλλωστε μας έφερε σήμερα στο να κυκλοφορούν σε μία πόλη άνω του 1 εκατομμυρίου κατοίκων να κυκλοφορούν 200 λεωφορεία.

Αναφορικά δε με το Μετρό και το Τραμ τα καμπανάκια δεν έχουν χτυπήσει, τόσο από τη γηραιότητα του στόλου, όσο από την αραίωση των δρομολογίων. Στο Μετρό, έχουμε φτάσει τις ώρες αιχμής οι επιβάτες σε κεντρικούς σταθμούς όπως ο Νέος Κόσμος ή ο Συγγρού-Φιξ να περιμένουν 2 και 3 συρμούς για να μπορούν να επιβιβαστούν.

Αυτό που κάνει ακόμα πιο ανησυχητικό το περιβάλλον των αστικών συγκοινωνιών είναι πως και η εικόνα των σταθμών Μετρό αλλά και πάρα πολλών στάσεων είναι όλο και χειρότερη. Ακόμα και εργασίες που είναι σχετικά εύκολο να εκτελεστούν για την αναβάθμισης της εικόνας ενός σταθμού, όπως ένα βάψιμο, είναι παντελώς άγνωστες στον κόσμο της συντήρησης του δικτύου.

Πολύ φοβάμαι ότι συνεχίζοντας έτσι, σε μία δεκαετία οι σταθμοί της Αθήνας, θα χρίζουν επείγουσας ανακαίνισης υπό το φόβο της απαξίωσης τους, τουλάχιστον όπως καταγράφεται εδώ και 5 τουλάχιστον χρόνια.

ΠΟΙΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΣΩΣΤΟ ΜΕΙΓΜΑ ΑΓΟΡΑΣ ΝΕΩΝ ΛΕΩΦΟΡΕΙΩΝ;

Έχουμε ακούσει το τελευταίο διάστημα τις δηλώσεις για ένα διαγωνισμό αγοράς νέων λεωφορείων για την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη. Αυτό που φέρνει προβληματισμό είναι το μείγμα αγοράς νέων οχημάτων. Την εποχή που εισάγεται παγκοσμίως η τεχνολογία υδρογόνου, την ώρα που τα ηλεκτρικά οχήματα αρχίζουν και παίρνουν τα ηνία στις αγορές και τα οχήματα φυσικού αερίου είναι μία επίσης «καθαρή» λύση, εμείς επιμένουμε σε αγορά οχημάτων πετρελαίου.

Στην Ευρώπη οι μεγάλες πόλεις, στη μάχη για καθαρότερες συγκοινωνίες, προσανατολίζονται αποκλειστικά στην αγορά ηλεκτρικών λεωφορείων. Στο Παρίσι των 8εκατ.κατοίκων για παράδειγμα έχει τεθεί ο στόχος μέχρι το 2025, 4 στα 5 λεωφορεία να είναι ηλεκτρικά και το σύνολο του στόλου να αποτελείται από «καθαρά» λεωφορεία χρησιμοποιώντας βιοκαύσιμα. Παράλληλα μέσα στο 2019, ακολουθώντας την παραπάνω πολιτική, η πόλη του Παρισιού παρήγγειλε 800 νέα ηλεκτρικά λεωφορεία.

Στην Ελλάδα αν τελικά ισχύσει η ποσόστωση του 30% ή ακόμα και του 50%, τότε Αθήνα και Θεσσαλονίκη θα χρειαστεί να έχουν μέχρι το 2040, ένα στόλο που θα κυριαρχείται από ντιζελοκίνητα λεωφορεία, απομακρυνόμενη από πρακτικές άλλων μεγάλων πόλεων στην Ευρώπη.

Επίσης αν τελικά προχωρήσουμε και στην αγορά λεωφορείων μέσω leasing, τότε αυτό σημαίνει ότι οι 2 μεγάλες πόλεις της Ελλάδας θα κληρονομήσουν μεταχειρισμένα οχήματα, με ότι μπορεί να σημαίνει αυτό.

Τα ηλεκτρικά λεωφορεία παραμένουν ακριβότερα στην απόκτηση σε σχέση με τα πετρελαιοκίνητα και τα υγραεριοκίνητα. Ωστόσο αποδεικνύονται πιο συμφέροντα στη συνέχεια, όσον αφορά το κόστος κίνησης και συντήρησης. Μάλιστα η αναμενόμενη πτώση στην τιμή των μπαταριών θα έχει κάνει και το αρχικό κόστος ενός ηλεκτρικού μοντέλου χαμηλότερο από εκείνο ενός πετρελαιοκίνητου μέχρι το 2026.

ΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΣΤΟΛΟΥΣ ΜΕΤΡΟ-ΤΡΑΜ

Αναφορικά με τους στόλους Μετρό και Τραμ τα πράγματα είναι αρκετά καλύτερα. Σήμερα, είναι σε προετοιμασία ο διαγωνισμός των 80εκατ.ευρω για την πλήρη ανακαίνιση 15 συρμών Μετρό της Γραμμής 1 του Μετρό της Αθήνας. Με αυτό το διαγωνισμός θα ανακαινιστούν οχήματα που ήλθαν στην πρωτεύουσα τη δεκαετία του 1980 και που η εμφάνιση αλλά κυρίως η λειτουργία τους είναι προβληματική. Με την επαναλειτουργία τους θα βελτιώσουν σημαντικά τη σημερινή κάκιστη εικόνα των συρμών της Γραμμής 1.

Επίσης είμαστε σε διαδικασία προμήθειας 25 νέων συρμών Τραμ για την Αθήνα. Η σχετική παραγγελία είναι σε εξέλιξη από την Alstom και μέσα στους επόμενους 12 μήνες αναμένεται σταδιακά να εμπλουτίσουν το στόλο Τραμ που ομολογουμένως πλέον είναι ανεπαρκής. Με την προσθήκη αυτή, η Αθήνα δεδομένου του δεν έχει κάτι περισσότερο από την επέκταση προς Πειραιά θα έχει έναν υπερπλήρη στόλο.

Στις Γραμμές 2 και 3 του Μετρό, ο στόλος θεωρείται επαρκής και θα χρειαστούν κάποιες επιπρόσθετες παρεμβάσεις. Αυτές θα είναι μία προσθήκη έξι επιπλέον συρμών στη Γραμμή 3 που εξυπηρετεί και το αεροδρόμιο που θα βοηθήσουν στην πύκνωση των δρομολογίων.

Επίσης στο διαγωνισμό για τη Γραμμή 4, προβλέπεται και η προμήθεια ικανού αριθμού συρμών Μετρό για την κάλυψη του πρώτου τμήματος Άλσος Βεϊκου-Γουδή.

Μελλοντικά θα χρειαστεί μία παρέμβαση στους συρμούς πρώτης γενιάς των γραμμών 2 και 3 οι οποίοι, δεν είχε προβλεφθεί να διαθέτουν κλιματισμό με αποτέλεσμα κάθε καλοκαίρι να μετατρέπονται σε καμίνια. Αναφορικά με τη Θεσσαλονίκη οι συρμοί Μετρό θα είναι υπερσγχρονης τεχνολογίας και θεωρούνται προς το παρών επαρκείς για τη λειτουργία της βασικής γραμμής αν και απουσιάζει διαγωνισμός για την προμήθεια συρμών για τη γραμμής Καλαμαριάς.

 

Πηγή: ypodomes.com

Advertisement Macon
Advertisement
Advertisement Ergon Tzanidakis
Advertisement TÜV Austria
Advertisement Aecom
Piraeús Gate - Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
RESIDENTIAL2 ημέρες ago

[VIDEO] Δείτε πώς θα γίνουν τα νέα “πράσινα” κτίρια κατοικιών και γραφείων στο Piraeus Gate Project

Φωτογραφία αρχείου - Design by Canva Pro
RESIDENTIAL2 ημέρες ago

Σε hot spot για εξοχικές κατοικίες μετατρέπεται η Κρήτη – Ποιά νέα projects κατοικιών υλοποιούνται σήμερα

Άνδρος - Φωτογραφία αρχείου - EUROKINISSI/ΛΥΔΙΑ ΣΙΩΡΗ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 ημέρες ago

Εγκρίθηκε έργο για νέο ξενοδοχείο στην Άνδρο – Σε ποιά περιοχή θα γίνει

ÉRA Hotel Heraklion Hilton
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 ημέρες ago

Ανοίγει στις αρχές του 2026 από τη Hilton το νέο ÉRA Hotel Heraklion – Ποιό γνωστό ξενοδοχείο θα “μεταμορφωθεί”

Το νέο "πράσινο" κτίριο γραφείων στο πρώην ακίνητο της ΕΕΔΕ στα Πατήσια - Πηγή: Dimand Real Estate
ΚΤΙΡΙΑ ΓΡΑΦΕΙΩΝ3 ημέρες ago

Μετακόμισαν και επίσημα στο ανακαινισμένο ακίνητο γραφείων της Dimand στα Πατήσια τα ΕΛΤΑ

Κως - Φωτογραφία αρχείου - Πηγή: EUROKINISSI/ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΠΑΠΟΣΤΟΛΟΥ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ3 ημέρες ago

“Πράσινο φως” για νέο ξενοδοχείο 5 αστέρων στην Κω – Σε ποιά περιοχή θα γίνει

Ρόδος - Φωτογραφία αρχείου - Φωτό: ΑΡΓΥΡΩ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΥ/EUROKINISSI
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ3 ημέρες ago

“Πράσινο φως” για το νέο mega ξενοδοχείο 5 αστέρων στη Ρόδο – Σε ποιά περιοχή θα γίνει και ποιά εταιρεία επενδύει

Ζάκυνθος - Φωτογραφία αρχείου - Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/ Διονύσης Παπαντώνης
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ3 ημέρες ago

“Στα σκαριά” νέα Στρατηγική Τουριστική Επένδυση 100 εκατ. ευρώ στην Ζάκυνθο – Σε ποιά περιοχή θα γίνει

Το διατηρητέο κτίριο επί της Λεωφόρου Συγγρού 74 και οδού Φαλήρου 55 - Πηγή: Google Maps
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ4 ημέρες ago

“Στα σκαριά” νέο ξενοδοχείο σε διατηρητέο κτίριο στο Κουκάκι – Πού βρίσκεται το ακίνητο που θα αξιοποιηθεί

Πάρος - Φωτογραφία αρχείου - Φωτό: EUROKINISSI/PANORAMAPRESS/ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ4 ημέρες ago

Στο ΣτΕ το σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος για τη μεγάλη τουριστική επένδυση της ΕΚΤΕΡ στην Πάρο – Σε ποιά γνωστή περιοχή του νησιού θα γίνει

Φωτογραφία αρχείου - Πηγή: Canva
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ3 εβδομάδες ago

“Πράσινο φως” για το νέο 5άστερο ξενοδοχείο της Aldemar στην Ηλεία – Σε ποιά περιοχή θα γίνει

Το νέο εμπορικό πάρκο (retail park) της Vita Development στη Νέα Αλικαρνασσό Ηρακλείου - Πηγή: Vita Development
ΕΜΠΟΡΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ & ΠΑΡΚΑ1 εβδομάδα ago

[ΦΩΤΟ] Σε “τροχιά” αδειοδότησης το νέο mega retail park στο Ηράκλειο – Ποιά εταιρεία επενδύει

Φωτογραφία αρχείου - Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΛΙΜΕΝΟΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ/STR
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ3 εβδομάδες ago

Οι 7 νέες ξενοδοχειακές επενδύσεις που προχωρούν στον Πειραιά – Σε ποιά σημεία θα γίνουν και ποιές εταιρείες επενδύουν

Η φοιτητική εστία της Premia Properties στην Πάτρα - Πηγή: Premia Properties
RESIDENTIAL2 εβδομάδες ago

900 φοιτητικές κατοικίες έως το 2026 για την Premia Properties – Σε ποιές πόλεις θα γίνουν νέες

To ακίνητο του ΕΦΚΑ στην οδό Κολοκοτρώνη 4 - Πηγή: Google Maps
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ1 εβδομάδα ago

Βρέθηκε ο νέος επενδυτής για το ακίνητο – φιλέτο του ΕΦΚΑ στην Κολοκοτρώνη – “Οδεύει” προς νέο ξενοδοχείο

Piraeús Gate - Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
RESIDENTIAL2 ημέρες ago

[VIDEO] Δείτε πώς θα γίνουν τα νέα “πράσινα” κτίρια κατοικιών και γραφείων στο Piraeus Gate Project

Project Anemos, Μεγανήσι - Πηγή: ATENO / ΕΠΣ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ3 εβδομάδες ago

Πρώτο “πράσινο φως” για τη νέα τουριστική επένδυση Project Anemos στο Μεγανήσι

Τήνος - Φωτογραφία αρχείου - Φωτό: ΚΩΣΤΑΣ ΤΖΟΥΜΑΣ/EUROKINISSI
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 εβδομάδες ago

Μέσω Ταμείου Ανάκαμψης η νέα ξενοδοχειακή επένδυση στην Τήνο – Πού θα γίνει

Το κτίριο γραφείων στην οδό Μητροπόλεως 62 που θα μετατραπεί σε ξενοδοχείο - Πηγή: Google Maps
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ5 ημέρες ago

“Πράσινο φως” για νέο ξενοδοχείο σε γνωστό κτίριο γραφείων στη Μητροπόλεως

Το project Nea Polis στο Περιγιάλι Καβάλας - Πηγή: Όμιλος Κουρτίδη
RESIDENTIAL1 εβδομάδα ago

[VIDEO] Σε εξέλιξη η μεγάλη οικιστική επένδυση Nea Polis στην Καβάλα – Πώς θα αναβαθμίσει την περιοχή με 7 νέους σύγχρονους οικισμούς με κατοικίες

Piraeús Gate - Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
RESIDENTIAL2 ημέρες ago

[VIDEO] Δείτε πώς θα γίνουν τα νέα “πράσινα” κτίρια κατοικιών και γραφείων στο Piraeus Gate Project

Το project Nea Polis στο Περιγιάλι Καβάλας - Πηγή: Όμιλος Κουρτίδη
RESIDENTIAL1 εβδομάδα ago

[VIDEO] Σε εξέλιξη η μεγάλη οικιστική επένδυση Nea Polis στην Καβάλα – Πώς θα αναβαθμίσει την περιοχή με 7 νέους σύγχρονους οικισμούς με κατοικίες

KERANIS Residences - Πηγή: Mercan Greece
RESIDENTIAL2 εβδομάδες ago

[VIDEO] Στη “γραμμή εκκίνησης” το Keranis Residences με κατοικίες, γραφεία και καταστήματα στον Πειραιά – Ποιά εταιρεία επενδύει στο ιστορικό ακίνητο

Η οικιστική επένδυση της Vita Estate Development στην οδό Ιάσονος 42 στη Νέα Σμύρνη - Πηγή: Vita Estate Development
RESIDENTIAL2 εβδομάδες ago

[VIDEO] Προχωρά η νέα οικιστική επένδυση στη Νέα Σμύρνη – Σε ποιά περιοχή κατασκευάζεται

The Grid - Πηγή: EY
ΚΤΙΡΙΑ ΓΡΑΦΕΙΩΝ3 εβδομάδες ago

[VIDEO] Προχωρά η κατασκευή του νέου “πράσινου” συγκροτήματος γραφείων The Grid στο Μαρούσι – Πότε θα ολοκληρώσει την επένδυση η Noval Property

Riviera Tower - Πηγή: Lamda Development
RESIDENTIAL1 μήνα ago

The Ellinikon: έφτασε ήδη στα μισά ο “πράσινος” ουρανοξύστης κατοικιών Riviera Tower – Ξεπέρασε τα 113 μέτρα ύψος

Τα νέα κτίρια γραφείων της PwC που θα αναπτύξει στο Μαρούσι η Dimand - Πηγή: Dimand
ΚΤΙΡΙΑ ΓΡΑΦΕΙΩΝ2 μήνες ago

[VIDEO] Τα 4+2 μεγάλα συγκροτήματα γραφείων στο Μαρούσι – Ποιά βρίσκονται υπό κατασκευή και πώς προχωρούν

Τα έργα σε εξέλιξη στον νέο Riviera Tower στο The Ellinikon - Πηγή: Bizness.gr
RESIDENTIAL2 μήνες ago

[VIDEO] The Ellinikon: και επίσημα το νέο υψηλότερο κτίριο στην Ελλάδα ο ουρανοξύστης κατοικιών Riviera Tower στο Ελληνικό

Athens Riviera Falirikon - QG Investments / 314 Architecture Studio
RESIDENTIAL2 μήνες ago

[VIDEO] Ξεκίνησαν τα έργα για τη νέα οικιστική επένδυση Athens Sansiveria στην Λεωφόρο Ποσειδώνος

Τα έργα σε εξέλιξη στον νέο Riviera Tower στο The Ellinikon - Πηγή: Bizness.gr
RESIDENTIAL2 μήνες ago

[VIDEO] The Ellinikon: προχωρούν τα έργα στον “πράσινο” ουρανοξύστη κατοικιών Riviera Tower στο Ελληνικό

TRENDING

Επικοινωνία

Copyright © 2019-2024 Bizness.gr

Bizness.gr - Ταυτότητα
Ιδιοκτήτρια εταιρεία: «INFRA MEDIA M.I.K.E.» Διακριτικός τίτλος: «INFRA MEDIA» - Έδρα: Δήμος Αθηναίων, Αριστείδου αρ. 10-12, Τ.Κ. 10559 - ΑΦΜ: 801478591 Δ.Ο.Υ.: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ. - Τηλ. επικοινωνίας: 2130405600 - E-mail: contact@ypodomes.com Νόμιμος Εκπρόσωπος: Καραγιάννης Νικόλαος, Νόμιμος Εκπρόσωπος - Δικαιούχος του ονόματος τομέα (bizness.gr): INFRA MEDIA M.I.K.E. - Διευθυντής/Διαχειριστής: Καραγιάννης Νικόλαος - Διευθυντής Σύνταξης: Κατερίνα Παναγέα
Η Εταιρεία δηλώνει ότι έχει συμμορφωθεί με τη Σύσταση (ΕΕ) 2018/334 της Επιτροπής της 1ης Μαρτίου 2018 σχετικά με τα μέτρα για την αποτελεσματική αντιμετώπιση του παράνομου περιεχομένου στο διαδίκτυο (L 63).