Connect with us

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Οι όροι και οι προϋποθέσεις υπαγωγής στη νέα ρύθμιση οφειλών στην Εφορία

bizness.gr

Published

on

Εφορία

Στις 24 δόσεις της Εφορίας θα μπορούν να υπαχθούν οι οφειλέτες, οι οποίοι το επόμενο διάστημα και μέχρι να ενεργοποιηθεί η νέα ρύθμιση, εντάξουν τις οφειλές τους στις 12 δόσεις. Τη δυνατότητα αυτή θα δίνει, σύμφωνα με πληροφορίες, η υπουργική απόφαση με την οποία θα καθορίζονται οι όροι και οι προϋποθέσεις υπαγωγής στη νέα ρύθμιση οφειλών. Η ηλεκτρονική πλατφόρμα για την ένταξη στις 24 δόσεις αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία εντός του πρώτου τριμήνου του έτους, αλλά οι φορολογούμενοι θα μπορούν να εντάξουν τις οφειλές τους στην ισχύουσα ρύθμιση των 12 δόσεων για να αποφύγουν τα αναγκαστικά μέτρα είσπραξης της Εφορίας και να μεταταγούν στο νέο καθεστώς των 24 δόσεων αμέσως μετά την ενεργοποίησή του.

Παράλληλα στο υπουργείο Οικονομικών και στην Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων εξετάζονται εισηγήσεις σχετικά με τη μετάταξη στο νέο καθεστώς των 24 δόσεων και των οφειλών που είχαν υπαχθεί στη ρύθμιση των 12 δόσεων στο παρελθόν, πριν την ψήφιση του νέου νόμου. Δηλαδή να μπορούν να υπαχθούν στις 24 δόσεις τα υπόλοιπα οφειλών που είχαν τακτοποιηθεί στο παρελθόν με τις 12 δόσεις.

Όλα αυτά θα διευκρινίζονται στη υπουργική απόφαση που βρίσκεται σε στάδιο επεξεργασίας και αναμένεται να εκδοθεί πριν την έναρξη λειτουργίας της νέας ηλεκτρονικής πλατφόρμας ένταξης οφειλών στη ρύθμιση των 24 δόσεων.

Αναλυτικότερα, στην νέα πάγια ρύθμιση με βάση το νόμο που ψηφίστηκε στη Βουλή μπορούν να υπαχθούν:
  • Οι φορολογούμενοι που χρωστούν φόρο εισοδήματος, ΕΝΦΙΑ, ΦΠΑ και άλλους φόρους και τέλη στην Εφορία ή στα τελωνεία που βεβαιώθηκαν εντός του 2019 αλλά έως την 1η Νοεμβρίου 2019 δεν είχαν εντάξει τις οφειλές τους αυτές στην πάγια ρύθμιση των 12 δόσεων. Οι φορολογούμενοι αυτοί θα μπορούν να ρυθμίσουν τις συγκεκριμένες οφειλές έως και σε 24 μηνιαίες δόσεις χωρίς εισοδηματικά κριτήρια.
  • Οι φορολογούμενοι που έχουν παλαιά ληξιπρόθεσμα χρέη προς την Εφορία και τα έχουν αφήσει αρρύθμιστα. Οι φορολογούμενοι αυτοί θα μπορούν να καταβάλουν τα χρέη τους έως και σε 24 μηνιαίες δόσεις εάν αυτά προέρχονται από φόρους εισοδήματος, ΦΠΑ, ΕΝΦΙΑ ή άλλους φόρους ή μέχρι και σε 48 μηνιαίες δόσεις αν τα εν λόγω χρέη προέρχονται από φόρους κληρονομιάς ή από φορολογικά ή τελωνειακά πρόστιμα ή από πρόστιμα της Τροχαίας, του δήμου ή της Πολεοδομίας τα οποία μεταφέρθηκαν και βεβαιώθηκαν στις ΔΟΥ ή από άλλες έκτακτες αιτίες.
  • Όλα τα χρέη προς την Εφορία που θα βεβαιώνονται μετά την ημερομηνία κατά την οποία θα τεθούν σε ισχύ οι διατάξεις για τη νέα πάγια ρύθμιση, είτε γίνουν ληξιπρόθεσμα είτε όχι.
Ακόμη προβλέπονται οι ακόλουθοι όροι και προϋποθέσεις:
  • Το ελάχιστο ποσό κάθε μηνιαίας δόσης ορίζεται σε 30 ευρώ.
  • Ο αριθμός των δόσεων για τις έκτακτες οφειλές που ρυθμίζονται σε έως και 48 δόσεις καθορίζεται με βάση εισοδηματικά κριτήρια. Συγκεκριμένα, θα λαμβάνεται υπόψη:
  1. Ο μέσος όρος του συνολικού εισοδήματός τους (ατομικό, φορολογούμενο ή απαλλασσόμενο, πραγματικό ή τεκμαρτό) κατά τα τελευταία τρία φορολογικά έτη πριν από την αίτηση υπαγωγής στη ρύθμιση.
  2. Το συνολικό εισόδημα (ατομικό, φορολογούμενο ή απαλλασσόμενο, πραγματικό ή τεκμαρτό) του αμέσως προηγούμενου φορολογικού έτους από την ημερομηνία αίτησης υπαγωγής στη ρύθμιση εφόσον αυτό είναι μεγαλύτερο. Το συνολικό εισόδημα πολλαπλασιάζεται τμηματικά με προοδευτικά κλιμακωτό συντελεστή ως εξής. Για εισόδημα:
Από 0,01 ευρώ έως 15.000 ευρώ με συντελεστή 4%.
Από 15.000,01 ευρώ έως 20.000 ευρώ με συντελεστή 6%.
Από 20.000,01 ευρώ έως 25.000 ευρώ με συντελεστή 8%.
Από 25.000,01 ευρώ έως 30.000 ευρώ με συντελεστή 10%.
Από 30.000,01 ευρώ έως 50.000 ευρώ με συντελεστή 12%.
Από 50.000,01 ευρώ έως 75.000 ευρώ με συντελεστή 15%.
Από 75.000,01 ευρώ έως 100.000 ευρώ με συντελεστή 20%.
Πάνω από 100.000 ευρώ με συντελεστή 25%.
  • Η πρώτη δόση της ρύθμισης καταβάλλεται μέσα σε 3 εργάσιμες ημέρες από την ημέρα υποβολής της αίτησης ενώ οι επόμενες δόσεις την τελευταία εργάσιμη ημέρα των επόμενων μηνών.
  • Η καθυστέρηση πληρωμής μίας δόσης θα έχει ως συνέπεια την επιβάρυνση αυτής με προσαύξηση 15%. Η δόση αυτή με την αναλογούσα προσαύξηση πρέπει να καταβληθεί το αργότερο μέχρι την ημερομηνία λήξης της προθεσμίας καταβολής της επόμενης δόσης.
  • Για οφειλές που ρυθμίζονται σε έως και 12 δόσεις, ο τόκος θα υπολογίζεται με βάση το τελευταίο δημοσιευμένο μέσο ετήσιο επιτόκιο δανείων σε ευρώ χωρίς καθορισμένη διάρκεια αλληλόχρεων λογαριασμών που χορηγούνται από όλα τα πιστωτικά ιδρύματα στην Ελλάδα σε μη χρηματοπιστωτικές επιχειρήσεις, όπως αυτό δημοσιεύεται από την Τράπεζα της Ελλάδος πλέον 0,25%, ετησίως υπολογιζόμενο.
  • Για οφειλές που ρυθμίζονται σε περισσότερες από 12 μηνιαίες δόσεις, το επιτόκιο προσαυξάνεται κατά 1,5%.
  • Η ρύθμιση θα χάνεται με συνέπεια την υποχρεωτική άμεση καταβολή του υπολοίπου της οφειλής εάν ο οφειλέτης:
α. δεν καταβάλει εμπρόθεσμα μία δόση της ρύθμισης πέραν της μίας φοράς
β. καθυστερήσει την καταβολή της τελευταίας δόσης της ρύθμισης για χρονικό διάστημα μεγαλύτερο του ενός μηνός
γ. δεν υποβάλλει τις δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος και του φόρου προστιθέμενης αξίας καθ’ όλο το διάστημα της ρύθμισης καταβολής των οφειλών του και μέχρι την εξόφλησή τους
δ. δεν είναι ενήμερος στις οφειλές του από την ημερομηνία υπαγωγής στη ρύθμιση και μετά
ε. έχει υποβάλει ελλιπή ή αναληθή στοιχεία προκειμένου να του χορηγηθεί η ρύθμιση.
  • Στην περίπτωση που κάποιος οφειλέτης του Δημοσίου σταματήσει να πληρώνει τις δόσεις για την εξόφληση του χρέους (τακτικής ή έκτακτης οφειλής) για να μπορέσει να επανενταχθεί στη ρύθμιση θα πρέπει να πληρώσει διπλή προκαταβολή, θα αφαιρεθούν οι δόσεις που ήταν συνεπής, ενώ το επιτόκιο θα είναι προσαυξημένο κατά 1,5 μονάδες.
  • Οι οφειλέτες που είναι συνεπείς στην εκπλήρωση των όρων της ρύθμισης, κατά την καταβολή της τελευταίας δόσης, θα απαλλάσσονται από την πληρωμή ποσού που ισούται με το 25% των τόκων που έχουν επιβαρύνει το ποσό των δόσεων της ρυθμιζόμενης οφειλής. Η απαλλαγή δεν μπορεί να υπερβαίνει το ύψος της τελευταίας δόσης.

 

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Επανεξετάζεται και μεταβάλλεται μέσα στο 2020 η νομισματική πολιτική της Ευρώπης

bizness.gr

Published

on

Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα

Το Διοικητικό Συμβούλιο της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας (ΕΚΤ) ξεκίνησε χθες την επανεξέταση της στρατηγικής του για τη νομισματική πολιτική. Η στρατηγική νομισματικής πολιτικής υιοθετήθηκε το 1998 και ορισμένα από τα στοιχεία της διευκρινίστηκαν το 2003.

Από το 2003, η οικονομία της ζώνης του ευρώ και η παγκόσμια οικονομία έχουν γνωρίσει βαθιές διαρθρωτικές αλλαγές. Η υποχώρηση του ρυθμού ανάπτυξης σύμφωνα με την τάση, υπό συνθήκες επιβράδυνσης της παραγωγικότητας και γήρανσης του πληθυσμού, καθώς και τα κληροδοτήματα της χρηματοπιστωτικής κρίσης, έχουν ωθήσει τα επιτόκια προς τα κάτω, περιορίζοντας τα περιθώρια της ΕΚΤ και άλλων κεντρικών τραπεζών να χαλαρώσουν τη νομισματική πολιτική με συμβατικά μέσα ενώπιον δυσμενών κυκλικών εξελίξεων.

Επιπλέον, η αντιμετώπιση του χαμηλού πληθωρισμού είναι διαφορετική από την ιστορική πρόκληση της αντιμετώπισης του υψηλού πληθωρισμού. Η απειλή για την περιβαλλοντική βιωσιμότητα, η ραγδαία ψηφιοποίηση, η παγκοσμιοποίηση και η συνεχής εξέλιξη των χρηματοπιστωτικών δομών έχουν μετασχηματίσει περαιτέρω το περιβάλλον στο οποίο λειτουργεί η νομισματική πολιτική, συμπεριλαμβανομένης της δυναμικής του πληθωρισμού.

Υπό το φως αυτών των προκλήσεων, το Διοικητικό Συμβούλιο αποφάσισε να ξεκινήσει επανεξέταση της στρατηγικής του για τη νομισματική πολιτική, με πλήρη συμμόρφωση προς την εντολή για σταθερότητα των τιμών η οποία έχει ανατεθεί στην ΕΚΤ βάσει της Συνθήκης.

«Καθώς οι οικονομίες μας υπόκεινται σε βαθιές αλλαγές, είναι η κατάλληλη στιγμή να επανεξετάσουμε τη στρατηγική ούτως ώστε να διασφαλίσουμε ότι εκπληρώνουμε την εντολή που μας έχει ανατεθεί προς το βέλτιστο συμφέρον των Ευρωπαίων», δήλωσε η Πρόεδρος της ΕΚΤ, Christine Lagarde.

Το Διοικητικό Συμβούλιο θα κάνει απολογισμό όσον αφορά τον τρόπο με τον οποίο η στρατηγική νομισματικής πολιτικής έχει στηρίξει διαχρονικά την εκπλήρωση της εντολής που έχει ανατεθεί στην ΕΚΤ βάσει της Συνθήκης και θα εξετάσει κατά πόσον κάποια από τα στοιχεία της στρατηγικής χρειάζονται προσαρμογή.

Η ποσοτική διατύπωση της σταθερότητας των τιμών, μαζί με τις προσεγγίσεις και τα μέσα με τα οποία επιτυγχάνεται η σταθερότητα των τιμών, θα έχει εξέχουσα θέση σε αυτήν τη διαδικασία. Στην επανεξέταση θα ληφθεί επίσης υπόψη ο τρόπος με τον οποίο άλλες παράμετροι, όπως η χρηματοπιστωτική σταθερότητα, η απασχόληση και η περιβαλλοντική βιωσιμότητα, μπορεί να είναι σημαντικές κατά την επιδίωξη της εντολής της ΕΚΤ.

Το Διοικητικό Συμβούλιο θα επανεξετάσει την αποτελεσματικότητα και τις πιθανές παρενέργειες των εργαλείων νομισματικής πολιτικής που αναπτύχθηκαν την τελευταία δεκαετία. Θα εξετάσει πώς θα πρέπει να επικαιροποιηθούν η οικονομική και η νομισματική ανάλυση μέσω των οποίων η ΕΚΤ αξιολογεί τους κινδύνους για τη σταθερότητα των τιμών, και ενόψει των τρεχουσών και νέων τάσεων. Τέλος, θα επανεξετάσει τις επικοινωνιακές πρακτικές του.

Η διαδικασία αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του έτους. Το Διοικητικό Συμβούλιο θα κινηθεί με βάση δύο αρχές: ενδελεχής ανάλυση και ανοιχτό πνεύμα. Ως εκ τούτου, το Ευρωσύστημα θα συνδιαλεχθεί με όλους τους ενδιαφερόμενους φορείς.

Continue Reading

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Προς υλοποίηση η τριετής αναστολή καταβολής ΦΠΑ στα ακίνητα

bizness.gr

Published

on

Αθήνα, διαμερίσματα

Δύο αποφάσεις που αφορούν στη διαδικασία αναστολής της επιβολής Φόρου Προστιθέμενης Αξίας στα ακίνητα για τρία έτη, μέχρι το τέλος του 2022, υπέγραψε ο υφυπουργός Οικονομικων Απόστολος Βεσυρόπουλος, όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή του το υπουργείο Οικονομικών, τονίζοντας ότι «η κυβέρνηση συνεχίζει στο δρόμο της υλοποίησης των προγραμματικών της δεσμεύσεων απέναντι στους πολίτες».

Ειδικότερα, η πρώτη απόφαση καθορίζει τη διαδικασία για τη χορήγηση αναστολής εφαρμογής ΦΠΑ, όπως προβλέπεται από το άρθρο 6 του Κώδικα ΦΠΑ (Ν.2859/2000), ενώ η δεύτερη απόφαση αφορά στη διαδικασία διακανονισμού ήδη εκπεσθέντος φόρου για ακίνητα που υπάγονται σε καθεστώς αναστολής εφαρμογής ΦΠΑ.

«Το μέτρο της αναστολής του ΦΠΑ στοχεύει στην αναθέρμανση της αγοράς ακινήτων και σε συνδυασμό με άλλες, ήδη εφαρμοζόμενες ρυθμίσεις, όπως η μείωση του ΕΝΦΙΑ και η παροχή κινήτρων για ενεργειακή, λειτουργική και αισθητική αναβάθμιση κτιρίων, αναμένεται να έχουν σημαντικά οφέλη για τις μικρές και μεσαίες ιδιοκτησίες και να συμβάλλουν αποφασιστικά στην ενίσχυση του συνόλου των επαγγελμάτων που σχετίζονται με τον κλάδο της οικοδομικής δραστηριότητας και των κατασκευών» επισημαίνεται στην ανακοίνωσή του υπουργείου Οικονομικών.

 

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Οι πίνακες με τα χρήματα που δίνονται ανά Περιφέρεια για τα Σχέδια Βελτίωσης

bizness.gr

Published

on

Νέα χαρτονομίσματα

Τους πίνακες με την κατανομή των χρημάτων για τα Σχέδια Βελτίωσης ανά Περιφέρεια, γνωστοποίησε με ανακοίνωσή του το υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, σύμφωνα με την οποία προκύπτει ότι σχεδόν δυο στους τρεις (64%) που υπέβαλλαν αίτημα για το σχετικό μέτρο θα χρηματοδοτηθούν.

Μάλιστα όπως είχε ανακοινώσει το υπουργείο προκειμένου να καλυφθούν όσο το δυνατόν περισσότερες αιτήσεις, η δημόσια δαπάνη του μέτρου αυξήθηκε στα 600 εκατ. ευρώ έναντι των 316 εκατ. ευρώ που ήταν ο αρχικός προϋπολογισμός.

«Με αίσθημα ευθύνης, συνεπείς στις δεσμεύσεις μας και τις πολιτικές μας προτεραιότητες για τη στήριξη των επενδύσεων στον πρωτογενή τομέα της οικονομίας προχωράμε συντονισμένα και μεθοδικά στην υλοποίηση του προγραμματικού σχεδιασμού μας για το Μέτρο των Σχεδίων Βελτίωσης του ΠΑΑ 2014-2020, αξιοποιώντας τη δυνατότητα υπερδέσμευσης και διαθέτοντας συνολικούς πόρους ύψους 600 εκατ. ευρώ για την έγκριση από τις Περιφέρειες των αιτήσεων ενίσχυσης που υποβλήθηκαν στη σχετική πρόσκληση» δήλωσε σχετικά ο αρμόδιος υπουργός, Μάκης Βορίδης.

Επίσης, ο κ. Βορίδης σημείωσε ότι «με τον τρόπο αυτό ολοκληρώνεται η πρώτη φάση του προγραμματισμού μας, που ξεκίνησε με την επίλυση του θέματος του εύλογου κόστους για την επιτάχυνση της διαδικασίας αξιολόγησης και συνεχίστηκε με την υιοθέτηση του νέου μοντέλου στοχοθεσίας, την εντατικοποίηση της συνεργασίας μας με τις Περιφέρειες και βεβαίως την ενεργοποίηση των χρηματοδοτικών εργαλείων στήριξης της ρευστότητας για την υλοποίηση των επενδύσεων» και συμπλήρωσε «Με τις κινήσεις αυτές, θέτουμε τις βάσεις και προσδοκούμε το 2020 να αποτελέσει έτος επενδυτικής επανεκκίνησης της αγροτικής μας οικονομίας, προσδίδοντας νέα δυναμική στην ανάπτυξη του αγροδιατροφικού τομέα της πατρίδας μας».

Παράλληλα, όπως τονίστηκε από πλευράς ΥΠΑΑΤ στην κατανομή των πόρων ανά Περιφέρεια συνεκτιμήθηκαν οι εξής παράγοντες:
  • το επενδυτικό ενδιαφέρον, που εκδηλώθηκε σε κάθε Περιφέρεια,
  • οι προτεραιότητες της πολιτικής στόχευσης του μέτρου, όπως αυτές έχουν αποτυπωθεί στην σχετική πρόσκληση και αφορούν στην ενθάρρυνση επενδύσεων από συλλογικά σχήματα, στην αξιοποίηση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και στην προώθηση περιβαλλοντικών επενδύσεων, καθώς και
  • η λογική σύγκλισης των Περιφερειών.

 

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading
Advertisement

Trending