Connect with us

ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

Οι πέντε κορυφαίες παραδοξότητες στο Μετρό της Αθήνας

Newsroom

Published

on

To Μετρό της Αθήνας έχει χαρακτηριστεί ως ένα από τα πιο όμορφα και λειτουργικά δίκτυα στην Ευρώπη. Οι σταθμοί είναι καλοφτιαγμένοι, με πολιτιστικά στοιχεία και εντυπωσιακά αρχαιολογικά ευρήματα, είναι καθαροί και γενικά είναι το “καμάρι” των Αθηναίων.

Ακόμα όμως και έτσι το δίκτυο αυτό έχει τις παραδοξότητες του. Αστοχίες που προκαλούν ερωτηματικά και καμιά φορά το γέλιο. Ναι, το Μετρό της Αθήνας έχει και τις αδυναμίες του. Σήμερα θα αναδείξουμε τις πέντε κατά την άποψη μας πιο τρανταχτές από αυτές.

1. ΑΠΟΥΣΙΑ ΚΥΛΙΟΜΕΝΩΝ ΚΛΙΜΑΚΩΝ

Σε πολλά δίκτυα Μετρό ανά την Ευρώπη βλέπεις σε αρκετούς κεντρικούς σταθμούς να απουσιάζουν οι κυλιόμενες κλίμακες. Αυτό κυρίως συμβαίνει γιατί αυτοί οι σταθμοί είναι πολύ παλιοί με αποτέλεσμα να μην υπάρχει πολλές φορές και η δυνατότητα για κάτι τέτοιο. Στην περίπτωση της Αθήνας αυτό έγινε μάλλον από …άποψη. Σε κεντρικότατους σταθμούς όπως το Πανεπιστήμιο, υπάρχει μόνο στην πλευρά της Πανεπιστημίου μία κυλιόμενη κλίμακα αλλά όχι στην πλατεία Κοραή που είναι και η βασική του είσοδος/έξοδος. Η πιο χαρακτηριστική όμως αστοχία είναι στο Σταθμό Λαρίσης. Ο σταθμός Μετρό που συνδέεται με τον Κεντρικότερο επιβατικό Σιδηροδρομικό Σταθμό της χώρας …δεν έχει κυλιόμενες κλίμακες. Μπορεί για παράδειγμα στον σταθμό Ελαιώνας που χρησιμοποιείται από ελάχιστους επιβάτες να έχουμε διπλή κυλιόμενη για άνοδο-κάθοδο, στον σταθμό όμως που 9 στους 10 επιβάτες έχουν αποσκευές δεν υπάρχουν κυλιόμενες που οδηγούν στην είσοδο-έξοδο, τόσο στην πλευρά του σταθμού όσο και στην πλευρά της πλατείας που είναι το δεύτερο σημείο. Είναι ίσως η πιο τρανταχτή αστοχία από την εποχή του σχεδιασμού των σταθμών. Μόνη παρηγοριά είναι πως …κάποια στιγμή στο μέλλον ο Σιδηροδρομικός Σταθμός θα ενωθεί υπογείως με το σταθμό του Μετρό. Μέχρι τότε …εκγύμναση μυών με υπογραφή Μετρό.

2. ΣΥΡΜΟΙ ΒΡΑΣΤΗΡΕΣ

Μάλλον στο σχεδιασμό των βασικών γραμμών του Μετρό της Αθήνας θα συμμετείχαν Σκανδιναβοί και γενικώς βόρειο-ευρωπαίοι καθώς δεν εξηγείται διαφορετικά η επιλογή στους συρμούς πρώτης γενιάς (με το χαρακτηριστικό πορτοκαλί-ασημί χρώμα) να μην διαθέτουν κλιματισμό. Σε μία πόλη που η θερμοκρασία το καλοκαίρι κυμαίνεται από 30 βαθμούς και πάνω (ξεπερνώντας κάποιες φορές και τους 40 βαθμούς) μία ολόκληρη σειρά συρμών, προσφέρει κάθε τέτοια σεζόν, δωρεάν σάουνα σε όλους τους επιβάτες και ειδικά όταν ο συρμός γεμίζει με κόσμο τότε η ατμόσφαιρα γίνεται ακόμα πιο …ζεστή. Οι συρμοί-βραστήρες, όπως πετυχημένα το ypodomes.com τους είχε βαφτίσει πέρυσι, όχι μόνο δεν διαθέτουν κλιματισμό, αλλά δεν διαθέτουν καν πρόβλεψη για τοποθέτηση του μελλοντικά. Με λίγα λόγια, είμαστε καταδικασμένοι σε τρίμηνη κατάσταση βρασμού. Τυχεροί είναι οι επιβάτες που δε βιάζονται και επιλέγουν τον επόμενο συρμό που με λίγη τύχη ο κλιματισμός θα δουλεύει μιας και θα είναι δεύτερης ή τρίτης γενιάς όπου εισήχθη στον σχεδιασμό η συγκεκριμένη “πολυτέλεια”.

3. ΟΝΟΜΑΣΙΕΣ ΣΤΑΘΜΩΝ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΥΣΤΑΘΟΥΝ

Εδώ η φαντασία έχει πολλές φορές οργιάσει. Σταθμοί που έχουν χωροθετηθεί σε κεντρικά σημεία αλλά πολλές φορές βρίσκονται στα όρια δήμων με αποτέλεσμα να προκαλούν έκπληξη σε όσους δεν γνωρίζουν καλά τις Αθηναϊκές γειτονιές. Για παράδειγμα ο σταθμός Άγιος Δημήτριος είναι περισσότερο “Ηλιούπολη” ενώ ο σταθμός “Ηλιούπολη” περισσότερο “Άνω Καλαμάκι”. Η Αγία Παρασκευή είναι περισσότερο Χαλάνδρι, ο σταθμός Κεραμεικός είναι περισσότερο Γκάζι, ενώ αντιδράσεις είχε σηκώσει η αρχική απόφαση ονομασίας σταθμού ως Χαϊδάρι καθώς βρισκόταν στα διοικητικά όρια του δήμου Αιγάλεω με αποτέλεσμα τελικά να ονομαστεί Αγία Μαρίνα από ένα μικρό εκκλησάκι της περιοχής. Ακόμα και στην περίπτωση του Σταθμού Λαρίσης είναι να απορεί κανείς γιατί δεν ονομάστηκε “Κεντρικός Σιδηροδρομικός Σταθμός” μιας και μπερδεύει όσους δεν γνωρίζουν την “κωδική” αλλά ξεπερασμένη ονομασία του σταθμού από παλιά.

4. ΧΑΛΑΣΜΕΝΕΣ ΘΥΡΕΣ ΣΥΡΜΩΝ

Οι τρίτης γενιάς συρμοί είναι εξαιρετικά σχεδιασμένοι, με εξοπλισμό που δεν έχει να ζηλέψει από κανένα δίκτυο Μετρό της Ευρώπης …εκτός από ένα μειονέκτημα. Σχεδόν σε κάθε συρμό υπάρχει δυσλειτουργία σε κάποιες θύρες. Το φωτάκι στο buzzer της θύρας όταν είναι κόκκινο σημαίνει πως δεν μπορεί να ανοίξει, όμως κάποιες φορές …ανοίγει. Αποτέλεσμα; αγώνας μέσα στο συρμό να προλάβεις την επόμενη θύρα ανοιχτή για να καταφέρεις να βγεις από το συρμό πριν σε πάει στον επόμενο σταθμό. Όσοι χρησιμοποιείτε το Μετρό έχετε ζήσει ως μάρτυρες ή έχετε υπάρξει πρωταγωνιστές ανάλογης …περιπέτειας.

5. ΣΥΡΜΟΙ ΜΕ ΚΛΙΜΑΤΙΣΜΟ ΚΑΙ ΑΝΟΙΧΤΟ ΠΑΡΑΘΥΡΟ ΜΑΖΙ

Εδώ δεν έχει να κάνει ούτε με σχεδιαστικό λάθος, ούτε με προβληματικό εξοπλισμό, αλλά με την φιλοσοφία του “θέλω να πάρω λίγο αέρα, δεν θα σκάσουμε εδώ μέσα” που έχουν κάποιοι επιβάτες στο Μετρό. Ακόμα λοιπόν και αν ο κλιματισμός λειτουργεί στο φουλ και κύματα δροσερού αέρα ανακουφίζουν από την ζέστη που επικρατεί, κάποιοι επιβάτες δεν αρκούνται σε αυτό, ανοίγουν τα παράθυρα (που ίσως κακώς υπάρχει η δυνατότητα εφόσον κλιματίζονται) γιατί θέλουν να πάρουν αέρα γιατί “βρωμάει εδώ μέσα”. Αποτέλεσμα; ο κλιματισμός φεύγει από το βαγόνι, κύματα καυτού αέρα (ειδικά στους συρμούς της Γραμμής 1) εισβάλλουν και ξαφνικά από δροσερή όαση ο χώρος μετατρέπεται σε καμίνι υψηλών προδιαγραφών. Αν δε τολμήσεις να κλείσεις το παράθυρο, γίνεσαι δέκτης κεραυνοβόλων ματιών και ο επόμενος θιγμένος επιβάτης θα ανοίξει μερικά ακόμα παράθυρα, ακυρώνοντας πανηγυρικά τον κλιματισμό.

Εντάξει, αφού μπορούμε να γκρινιάζουμε και για το Μετρό, τότε ναι, μπορεί να πει κάποιος τελικά δεν είναι και τόσο σπουδαίο ως μέσο. Τελικά ακόμα και με τις δικές του μικρές παραδοξότητες το Μετρό της Αθήνας είναι το αγαπημένο μας μέσο, που μας κάνει υπερήφανους και που δίνει ένα τόνο πολιτισμού στην χαοτική μας Αθήνα (ακόμα και όταν μας σπρώχνει η κύρια που στέκεται πίσω μας στην αποβάθρα μόλις φτάνει ο συρμός, γιατί θέλει απελπισμένα να βρει ελεύθερη θέση στο βαγόνι και αδιαφορεί για τον κόσμο που θέλει να βγει και με κινήσεις κομάντο μπαίνει πάντα πρώτη).

 

Πηγή: Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com

Advertisement Ergon Tzanidakis
Advertisement Macon
Advertisement
Advertisement Ergon Tzanidakis
Advertisement TÜV Austria
Advertisement Aecom
Νάξος - Φωτογραφία αρχείου - Φωτό: EUROKINISSI / ΧΑΣΙΑΛΗΣ ΒΑΪΟΣ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 ημέρες ago

Εγκρίθηκε έργο για νέο ξενοδοχείο στη Νάξο – Δείτε σε ποιά περιοχή

ÉRA Hotel Heraklion Hilton
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 ημέρες ago

Ανοίγει στις αρχές του 2026 από τη Hilton το νέο ÉRA Hotel Heraklion – Ποιό γνωστό ξενοδοχείο θα “μεταμορφωθεί”

Το κτίριο που στεγάζει την ΔΟΥ Κατοίκων Εξωτερικού - Πηγή: Google Maps
ΚΤΙΡΙΑ ΓΡΑΦΕΙΩΝ2 ημέρες ago

Ποιό γνωστό ακίνητο γραφείων κοντά στην Πατησίων πούλησε η Centric

Μήλος - Φωτογραφία αρχείου - Φωτό: Χρήστος Μπόνης / Eurokinissi
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 ημέρες ago

“Στα σκαριά” επένδυση για νέο ξενοδοχείο 5 αστέρων στη Μήλο

Zelia Halkidiki - Πηγή: Hyatt
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ4 ημέρες ago

Άνοιξε στη Χαλκιδική το νέο ξενοδοχείο της Hyatt – Τι περιλαμβάνει το Zélia Halkidiki

Το Mitsis Grand Hotel στη Ρόδο όταν ολοκληρωθεί η ανακαίνιση και αναβάθμιση - Πηγή: Mitsis Hotels
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ4 ημέρες ago

Σε νέα “εποχή” περνά σύντομα το Mitsis Grand Hotel στη Ρόδο – Δείτε πώς θα μεταμορφωθεί

Design by Canva
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ4 ημέρες ago

Στον Αναπτυξιακό προς χρηματοδότηση έργο ανακαίνισης ξενοδοχείου στη Φθιώτιδα

Μύκονος - Φωτό: Χρήστος Μπόνης / Eurokinissi
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ5 ημέρες ago

Εγκρίθηκε έργο για νέο ξενοδοχείο στη Μύκονο – Σε ποιά περιοχή θα γίνει

Φωτογραφία αρχείου - Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΛΙΜΕΝΟΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ/STR
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ5 ημέρες ago

Οι 7 νέες ξενοδοχειακές επενδύσεις που προχωρούν στον Πειραιά – Σε ποιά σημεία θα γίνουν και ποιές εταιρείες επενδύουν

The Grid - Πηγή: ΤΕΡΝΑ
ΚΤΙΡΙΑ ΓΡΑΦΕΙΩΝ5 ημέρες ago

Τα 3 έργα “πράσινων” γραφείων που ολοκληρώνει η Noval Property το 2025 – Πώς στοχεύει σε χαρτοφυλάκιο ακινήτων 1 δισ. ευρώ έως το 2030

Πηγή: Google Maps
ΚΤΙΡΙΑ ΓΡΑΦΕΙΩΝ6 ημέρες ago

“Στα σκαριά” νέο μεγάλο έργο ξενοδοχείου και γραφείων στο κέντρο του Πειραιά – Πού θα γίνει

Luura Cliff - Πηγή: Ennismore
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 εβδομάδες ago

Σε ποιό νησί των Κυκλάδων “μετακομίζει” ο επενδυτικός “πυρετός” για νέα ξενοδοχεία – Ποιά 4 νέα έργα προχωρούν

Φωτογραφία αρχείου - Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΛΙΜΕΝΟΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ/STR
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ5 ημέρες ago

Οι 7 νέες ξενοδοχειακές επενδύσεις που προχωρούν στον Πειραιά – Σε ποιά σημεία θα γίνουν και ποιές εταιρείες επενδύουν

Η Αθήνα από ψηλά - Design by Canva Pro
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ1 εβδομάδα ago

“Στα σκαριά” νέα τουριστική επένδυση στο Κουκάκι – Ποιό ακίνητο θα αξιοποιηθεί

Το νέο συγκρότημα γραφείων και καταστημάτων The Grid στο Μαρούσι - Πηγή φωτό: Noval Property
ΚΤΙΡΙΑ ΓΡΑΦΕΙΩΝ2 εβδομάδες ago

Ολοκληρώνεται έως τέλος του 2025 το ήμισυ του “πράσινου” συγκροτήματος γραφείων The Grid στο Μαρούσι – Ποιός θα είναι ο μισθωτής

Το νέο 5άστερο ξενοδοχείο NYX Thessaloniki στα Λαδάδικα - Φωτό: Tsolakis Architects
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 εβδομάδες ago

Ανοίγει το καλοκαίρι το νέο ξενοδοχείο Nyx του Ομίλου Fattal στη Θεσσαλονίκη

Piraeus Gate - Πηγή: DKG Development
RESIDENTIAL2 εβδομάδες ago

Piraeus Gate: από το 2026 οι πρώτες παραδόσεις στη μεγάλη επένδυση real estate στην καρδιά του Πειραιά – Ποιές 10 αναπτύξεις περιλαμβάνει

Η μεγάλη αστική ανάπλαση και επένδυση real estate της Noval Property στην Πειραιώς - Πηγή: Noval Property
RESIDENTIAL3 εβδομάδες ago

Από το 2028 ξεκινά η μεγάλη επένδυση της Noval στο ακίνητο – φιλέτο στην Πειραιώς – Ξενοδοχείο, γραφεία και κατοικίες στα πλάνα

Luura Cliff - Πηγή: Ennismore
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 εβδομάδες ago

Έρχονται στην Ελλάδα τα νέα ξενοδοχεία Luura – Σε ποιό νησί θα ανοίξει το πρώτο το 2026

Hilton Garden Inn Athens Syggrou Avenue - Πηγή: Hilton
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ3 εβδομάδες ago

Εγκαινιάστηκε το νέο ξενοδοχείο Hilton Garden Inn στη Λεωφόρο Συγγρού

Το project Nea Polis στο Περιγιάλι Καβάλας - Πηγή: Όμιλος Κουρτίδη
RESIDENTIAL2 εβδομάδες ago

[VIDEO] Σε εξέλιξη η μεγάλη οικιστική επένδυση Nea Polis στην Καβάλα – Πώς θα αναβαθμίσει την περιοχή με 7 νέους σύγχρονους οικισμούς με κατοικίες

Eleusis Project - Πηγή: Karpathios Development
LOGISTICS1 μήνα ago

[VIDEO] Πώς θα γίνει το νέο έργο logistics Eleusis Project στον Ασπρόπυργο – Ποιά εταιρεία επενδύει

Piraeús Gate - Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
RESIDENTIAL1 μήνα ago

[VIDEO] Δείτε πώς θα γίνουν τα νέα “πράσινα” κτίρια κατοικιών και γραφείων στο Piraeus Gate Project

Τα έργα σε εξέλιξη στον νέο Riviera Tower στο The Ellinikon - Πηγή: Bizness.gr
RESIDENTIAL1 μήνα ago

[VIDEO] The Ellinikon: “ψήλωσε” και άλλο ο “πράσινος” ουρανοξύστης κατοικιών Riviera Tower στο Ελληνικό

Piraeus Gate - Πηγή: DKG Development
RESIDENTIAL1 μήνα ago

[VIDEO] Piraeus Gate: πώς θα μεταμορφωθεί μια ολόκληρη περιοχή στο κέντρο του Πειραιά – Ποιά κτίρια θα αξιοποιηθούν

The Grid - Πηγή: ΤΕΡΝΑ
ΚΤΙΡΙΑ ΓΡΑΦΕΙΩΝ1 μήνα ago

[VIDEO] Ποιά είναι τα 4 μεγάλα έργα για νέα “πράσινα” κτίρια γραφείων στο Μαρούσι που έχει αναλάβει η ΤΕΡΝΑ

Athens Riviera Falirikon - QG Investments / 314 Architecture Studio
RESIDENTIAL2 μήνες ago

[VIDEO] Ξεκίνησαν τα έργα για τη νέα οικιστική επένδυση Athens Sansiveria στην Λεωφόρο Ποσειδώνος

The Ilisian - Πηγή: Ionian Hotel Enterprises
RESIDENTIAL2 μήνες ago

[VIDEO] The Ilisian: πώς προχωρά το μεγάλο έργο μεταμόρφωσης του πρώην Hilton της Αθήνας

Ο οικιστικός πύργος Marina Tower στο Ελληνικό - Πηγή: Lamda Development
RESIDENTIAL2 μήνες ago

[VIDEO] The Ellinikon: “ψηλώνει” και άλλο ο “πράσινος” ουρανοξύστης κατοικιών Riviera Tower στο Ελληνικό

Το νέο οικιστικό έργο στην οδό Λόντου 42, στη Γλυφάδα - Πηγή: Ten Brinke
RESIDENTIAL3 μήνες ago

[VIDEO] Ξεκίνησε νέα οικιστική επένδυση στη Γλυφάδα η Ten Brinke

TRENDING

Επικοινωνία

Copyright © 2019-2024 Bizness.gr

Bizness.gr - Ταυτότητα
Ιδιοκτήτρια εταιρεία: «INFRA MEDIA M.I.K.E.» Διακριτικός τίτλος: «INFRA MEDIA» - Έδρα: Δήμος Αθηναίων, Αριστείδου αρ. 10-12, Τ.Κ. 10559 - ΑΦΜ: 801478591 Δ.Ο.Υ.: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ. - Τηλ. επικοινωνίας: 2130405600 - E-mail: contact@ypodomes.com Νόμιμος Εκπρόσωπος: Καραγιάννης Νικόλαος, Νόμιμος Εκπρόσωπος - Δικαιούχος του ονόματος τομέα (bizness.gr): INFRA MEDIA M.I.K.E. - Διευθυντής/Διαχειριστής: Καραγιάννης Νικόλαος - Διευθυντής Σύνταξης: Κατερίνα Παναγέα
Η Εταιρεία δηλώνει ότι έχει συμμορφωθεί με τη Σύσταση (ΕΕ) 2018/334 της Επιτροπής της 1ης Μαρτίου 2018 σχετικά με τα μέτρα για την αποτελεσματική αντιμετώπιση του παράνομου περιεχομένου στο διαδίκτυο (L 63).