Connect with us

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Όλα οδηγούν στο ΣτΕ για το διαγωνισμό της Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας

Avatar

Published

on

Έληξε και τυπικά εχθές η χρονική περίοδος που όφειλε η επιτροπή του διαγωνισμού να απαντήσει στις ενστάσεις των δύο κοινοπραξιών για το μεγάλο έργο της Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας. Αυτό σημαίνει, σύμφωνα με πηγές πολύ κοντά στο θέμα, πως “σιωπηρά” τις απορρίπτει.

Το …θρίλερ όμως θα έχει και συνέχεια. Τις επόμενες ημέρες (αν όχι ήδη από σήμερα) αναμένεται να κατατεθούν ασφαλιστικά μέτρα στο ΣτΕ και να ξεκινήσει ακόμα μία περίοδος αναμονής για την εκδίκαση των προσφυγών. “Είναι αναπόφευκτο το ΣτΕ” σημειώνει παράγοντας που παρακολουθεί από κοντά τη διαδικασία και όπως υποστηρίζει “είναι το τελευταίο όπλο για τις δύο κοινοπραξίες προκειμένου να εξουδετερώσουν η μία την άλλη και να πάρουν το συμβόλαιο”.

Από την άλλη, σε όλο το διάστημα μέχρι την ημέρα εκδίκασης των προσφυγών, θεωρητικά η επιτροπή του διαγωνισμού θα εξακολουθήσει να έχει το δικαίωμα να εκφραστεί για τις ενστάσεις που κατατέθηκαν. Αυτό όμως είναι ένα σενάριο με πολύ μικρές πιθανότητες να συμβεί, ωστόσο δεν μπορεί να αποκλειστεί.

ΧΡΟΝΟΣ-ΧΡΟΝΟΣ-ΧΡΟΝΟΣ

Όσο ροκανίζεται ο χρόνος, τόσο περισσότερο απομακρυνόμαστε από την πολυπόθητη υπογραφή. Αν υποθέσουμε ότι η εκδίκαση θα γίνει σε σύντομο χρόνο λόγω της σπουδαιότητας της υπόθεσης (δηλαδή το καλό σενάριο για το έργο), ότι τελικά οι προσφυγές στο ΣτΕ θα απορριφθούν, τότε όπως υποστηρίζει πηγή με γνώση στο θέμα, τελειώνουν και οι δικαστικές εμπλοκές στο διαγωνισμό.

Επόμενο και καθοριστικό βήμα είναι η αποσφράγιση των προσφορών των κοινοπραξιών «ΑΚΤΩΡ-ANSALDOBREDA-HITACHI» και «ΑΒΑΞ-GHELLA-ALSTOM». Εκεί θα προκύψει και ο μειοδότης, δηλαδή αυτός που θα έχει δώσει την μεγαλύτερη έκπτωση. Αν και το σχήμα της ΑΒΑΞ έχει καλύτερη βαθμολογία στην τεχνική αξιολόγηση, η έκπτωση είναι ο καθοριστικός παράγοντας για την ανάθεση του έργου. Αυτό, θεωρητικά μπορεί να έχει συμβεί μέσα στο καλοκαίρι.

Από εκεί και έπειτα θα αρχίσει ένας αγώνας δρόμου για την ανακήρυξη του σχήματος ως προσωρινού μειοδότη, την αποστολή προς έγκριση της σύμβασης, στο Ελεγκτικό Συνέδριο, την κύρωση της από τη Βουλή των Ελλήνων και τέλος την ενεργοποίηση της με την υπογραφή της σύμβασης κατασκευής.

ΕΡΓΟ-ΜΑΜΟΥΘ

Για τα ελληνικά δεδομένα, πρόκειται για ένα έργο-μαμούθ. Με αρχικό κόστος 1,8δισ.ευρώ (ποσό με ΦΠΑ), είναι μακράν το μεγαλύτερο δημόσιο έργο όλων των εποχών. Για τους δυο φιναλίστ, αποκτά ακόμα μεγαλύτερη αξία καθώς όπως έχουμε αναφέρει ξανά από το ypodomes.com, ο νικητής θα στεφθεί βασιλιάς του καταασκευαστικού κλάδου για αρκετά χρόνια. Για να δώσουμε μία τάξη μεγέθους, το έργο του πρώτου τμήματος της Γραμμής 4 είναι ισάξιο με το διπλό έργο στο Μετρό Θεσσαλονίκης που κατασκευάζονται μέσω δυο εργολαβιών η βασική γραμμή και η γραμμή Καλαμαριάς με 13,5χλμ γραμμής και 18 σταθμούς.

Εδώ εκφράζονται δύο βασικοί φόβοι. Ο πρώτος έχει να κάνει με την μεγάλη καθυστέρηση στο διαγωνισμό που αφορά τις πρόδρομες εργασίες της Γραμμής 4. Είμαστε σε πολύμηνη αναμονή της έκδοσης της απόφασης του ΣτΕ που θα κρίνει την τύχη του έργου το οποίο είναι απαραίτητο για να ξεκινήσει τις κατασκευές το κυρίως έργο. Όσο βρίσκεται σε εκκρεμότητα, τόσο εντείνονται οι ανησυχίες για καθυστερήσεις με το καλημέρα του έργου.

ΤΟ ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ

Ο δεύτερος φόβος έχει να κάνει με το ίδιο το χρονοδιάγραμμα του έργου. Τα οκτώ χρόνια για έργο τέτοιου μεγέθους, στο υπέδαφος της Αθήνας θεωρούνται υπερβολικά φιλόδοξα. Ακόμα χειρότερα, στοιχείο του διαγωνισμού είναι αν κάποιο σχήμα μπορέσει να δώσει χρόνο ολοκλήρωσης τα 7 χρόνια (!).

Αντίστοιχο έργο Μετρό στην Κοπεγχάγη με τεχνικές δυσκολίες σημαντικά μικρότερες από της Αθήνας, χρειάστηκε εννέα έτη. Παράγοντες της αγοράς πιστεύουν ότι τελικά θα χρειαστούν περισσότερα χρόνια, ενώ απορούν γιατί μέσα στο διαγωνισμό δεν δόθηκε η δυνατότητα τμηματικής παράδοσης.

“Μία γραμμή με 13χλμ και 15 σταθμούς που θα περνά από το κέντρο της Αθήνας, είναι στατιστικά σίγουρα ότι θα αντιμετωπίσει μεγάλες προκλήσεις, είτε λόγω αρχαιολογικών, είτε λόγω υπεδάφους. Θα μπορούσε να έχει προβλεφθεί η λειτουργία ενός τμήματος αν σε κάποιο σημείο τα έργα μπλοκάρουν” σημειώνει χαρακτηριστικά.

Στην Αττικό Μετρό υπάρχει πάντως συγκρατημένη αισιοδοξία ότι με τον ένα ή τον άλλο τρόπο, το έργο για το πρώτο τμήμα της Γραμμής 4 από το Άλσος Βεϊκου μέχρι του Γουδή, φέτος θα υπογραφεί. Είναι σημαντικό να ξεκινήσει, έργο που υπογράφεται κάποια στιγμή θα τελειώσει, είναι αδιαμφισβήτητα το έργο που περιμένει όλη η κατασκευαστική αγορά.

 

Πηγή: ypodomes.com

Advertisement

Δέλτα Τεχνική

Advertisement Macon
Advertisement
Advertisement The Green Office
Advertisement TÜV Austria
Advertisement Aecom
Τα πρώην Κεραμεία Αλλατίνη στη Νοτιοανατολική Πύλη της Θεσσαλονίκης - Φωτό: ΜΟΤΙΟΝΤΕΑΜ / ΒΕΡΒΕΡΙΔΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ
RESIDENTIAL48 λεπτά ago

Παρουσιάστηκε η μεγάλη επένδυση αξιοποίησης των πρώην Κεραμείων Αλλατίνη στη Θεσσαλονίκη

Φωτογραφία αρχείου - Designed by Canva Pro
REAL ESTATE7 ώρες ago

Φοιτητική κατοικία: η ακτινογραφία της αγοράς στις ελληνικές πόλεις – Η νέα τάση για “all inclusive” κατοικίες

Πηγή: Lamda Development
ΕΜΠΟΡΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ & ΠΑΡΚΑ9 ώρες ago

Ξεκινά αρχές του 2024 η κατασκευή του mega εμπορικού κέντρου Vouliagmenis Mall στο Ελληνικό

Piraeus Tower - Πηγή φωτό: Dimand Real Estate
VIDEOS1 ημέρα ago

[VIDEO] Piraeus Tower: δείτε τη νέα όψη του Πύργου Πειραιά

Το σύγχρονο κτίριο γραφείων της Noval στο Χαλάνδρι - Πηγή: Noval Property
REAL ESTATE1 ημέρα ago

Παρατείνεται έως το 2024 η εισαγωγή της Noval Property στο Χρηματιστήριο

Tο νέο κτίριο γραφείων 80 της Trastor στη Μιχαλακοπούλου στο πρώην κτίριο του ΔΟΛ - Πηγή: Trastor
REAL ESTATE2 ημέρες ago

Σημαντική αύξηση εσόδων από μισθώματα για την Trastor το 2023

Τα κεντρικά γραφεία της Prodea Investments - Πηγή: Prodea Investments
REAL ESTATE2 ημέρες ago

Ξεπέρασε τα 2,8 δισ. ευρώ το χαρτοφυλάκιο ακινήτων της Prodea

To ακίνητο του ΤΑΙΠΕΔ με τις ιαματικές πηγές Κονιαβίτη στα Καμένα Βούρλα - Πηγή: ΤΑΙΠΕΔ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 ημέρες ago

Μια προσφορά για την αξιοποίηση του ακινήτου Κονιαβίτη στη Φθιώτιδα

Τα έργα στο Μινιόν - Φωτό: POOL / ΝΙΚΟΣ ΠΑΛΑΙΟΛΟΓΟΣ / EUROKINISSI
REAL ESTATE5 ημέρες ago

Ισχυρή λειτουργική επίδοση για την Dimand το 2023 – Πόσο αυξήθηκε το χαρτοφυλάκιο ακινήτων

Karela Business Park - Πηγή: Prodea
ΚΤΙΡΙΑ ΓΡΑΦΕΙΩΝ5 ημέρες ago

Νέα εποχή για το μεγαλύτερο συγκρότημα γραφείων της Prodea – Σε ποιά εταιρεία μισθώθηκε

Piraeus Tower (Σεπτέμβριοσ 2023) - Φωτό: Άρτεμις Σκουλίκα / Ypodomes.com
RESIDENTIAL2 εβδομάδες ago

Ουρανοξύστες στην Αθήνα: ολοκληρώνεται ο Piraeus Tower, ξεκινά η ανέγερση του Riviera Tower

Τα Μεσόγεια από ψηλά - Design by Canva Pro
ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΑ ΚΤΙΡΙΑ1 εβδομάδα ago

Οι 2+1 επενδύσεις real estate στα Σπάτα που αλλάζουν τα δεδομένα στα Μεσόγεια

Το "δαχτυλίδι" της Αττικής Οδού στο Μαρούσι - Πηγή: Αντώνης Νικολόπουλος / Eurokinissi
ΚΤΙΡΙΑ ΓΡΑΦΕΙΩΝ1 εβδομάδα ago

Υπεγράφη η σύμβαση για το μεγάλο έργο real estate του ΤΕΕ στο Μαρούσι – Ο ρόλος ΤΕΡΝΑ και DIMAND

Cambas Project - Πηγή: REDS
VIDEOS3 εβδομάδες ago

[VIDEO] Cambas Park: δείτε το ακίνητο που θα γίνει η μεγάλη επένδυση της REDS

Το νέο κτίριο γραφείων στην Πλατεία Μαβίλη - Πηγή: Ten Brinke
ΚΤΙΡΙΑ ΓΡΑΦΕΙΩΝ3 εβδομάδες ago

[ΦΩΤΟ] Στα σκαριά νέα επένδυση γραφείων στην Πλατεία Μαβίλη

Glyfada Riviera Hotel - Πηγή: SWOT Hospitality
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ3 εβδομάδες ago

Νέα εποχή για το 5άστερο ξενοδοχείο Glyfada Riviera Hotel

Radisson RED Mitropoleos Square Athens - Πηγή: Radisson Hotel Group
SPECIAL EDITIONS3 εβδομάδες ago

Με συνεργασία κορυφής ανοίγει τέλος του 2024 το νέο Radisson RED Mitropoleos Square Athens

Φωτογραφία αρχείου - Designed by Canva
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ3 εβδομάδες ago

Οι δύο μεγάλες ξενοδοχειακές εξαγορές στην Κρήτη το 2023 – Ποιά ξενοδοχεία άλλαξαν χέρια

Ο CEO της Trade Estates, Δημήτρης Παπούλης - Πηγή: Trade Estates
REAL ESTATE2 εβδομάδες ago

Στο μετοχικό κεφάλαιο της Trade Estates εισήλθε το Latsco Family Office λίγο πριν το Χρηματιστήριο

Τα έργα στο Μινιόν - Φωτό: POOL / ΝΙΚΟΣ ΠΑΛΑΙΟΛΟΓΟΣ / EUROKINISSI
REAL ESTATE5 ημέρες ago

Ισχυρή λειτουργική επίδοση για την Dimand το 2023 – Πόσο αυξήθηκε το χαρτοφυλάκιο ακινήτων

ΔΗΜΟΦΙΛΗ