Connect with us

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Όλα οδηγούν στο ΣτΕ για το διαγωνισμό της Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας

Avatar

Published

on

Συρμός του μετρό στην Αθήνα

Έληξε και τυπικά εχθές η χρονική περίοδος που όφειλε η επιτροπή του διαγωνισμού να απαντήσει στις ενστάσεις των δύο κοινοπραξιών για το μεγάλο έργο της Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας. Αυτό σημαίνει, σύμφωνα με πηγές πολύ κοντά στο θέμα, πως “σιωπηρά” τις απορρίπτει.

Το …θρίλερ όμως θα έχει και συνέχεια. Τις επόμενες ημέρες (αν όχι ήδη από σήμερα) αναμένεται να κατατεθούν ασφαλιστικά μέτρα στο ΣτΕ και να ξεκινήσει ακόμα μία περίοδος αναμονής για την εκδίκαση των προσφυγών. “Είναι αναπόφευκτο το ΣτΕ” σημειώνει παράγοντας που παρακολουθεί από κοντά τη διαδικασία και όπως υποστηρίζει “είναι το τελευταίο όπλο για τις δύο κοινοπραξίες προκειμένου να εξουδετερώσουν η μία την άλλη και να πάρουν το συμβόλαιο”.

Από την άλλη, σε όλο το διάστημα μέχρι την ημέρα εκδίκασης των προσφυγών, θεωρητικά η επιτροπή του διαγωνισμού θα εξακολουθήσει να έχει το δικαίωμα να εκφραστεί για τις ενστάσεις που κατατέθηκαν. Αυτό όμως είναι ένα σενάριο με πολύ μικρές πιθανότητες να συμβεί, ωστόσο δεν μπορεί να αποκλειστεί.

ΧΡΟΝΟΣ-ΧΡΟΝΟΣ-ΧΡΟΝΟΣ

Όσο ροκανίζεται ο χρόνος, τόσο περισσότερο απομακρυνόμαστε από την πολυπόθητη υπογραφή. Αν υποθέσουμε ότι η εκδίκαση θα γίνει σε σύντομο χρόνο λόγω της σπουδαιότητας της υπόθεσης (δηλαδή το καλό σενάριο για το έργο), ότι τελικά οι προσφυγές στο ΣτΕ θα απορριφθούν, τότε όπως υποστηρίζει πηγή με γνώση στο θέμα, τελειώνουν και οι δικαστικές εμπλοκές στο διαγωνισμό.

Επόμενο και καθοριστικό βήμα είναι η αποσφράγιση των προσφορών των κοινοπραξιών «ΑΚΤΩΡ-ANSALDOBREDA-HITACHI» και «ΑΒΑΞ-GHELLA-ALSTOM». Εκεί θα προκύψει και ο μειοδότης, δηλαδή αυτός που θα έχει δώσει την μεγαλύτερη έκπτωση. Αν και το σχήμα της ΑΒΑΞ έχει καλύτερη βαθμολογία στην τεχνική αξιολόγηση, η έκπτωση είναι ο καθοριστικός παράγοντας για την ανάθεση του έργου. Αυτό, θεωρητικά μπορεί να έχει συμβεί μέσα στο καλοκαίρι.

Από εκεί και έπειτα θα αρχίσει ένας αγώνας δρόμου για την ανακήρυξη του σχήματος ως προσωρινού μειοδότη, την αποστολή προς έγκριση της σύμβασης, στο Ελεγκτικό Συνέδριο, την κύρωση της από τη Βουλή των Ελλήνων και τέλος την ενεργοποίηση της με την υπογραφή της σύμβασης κατασκευής.

ΕΡΓΟ-ΜΑΜΟΥΘ

Για τα ελληνικά δεδομένα, πρόκειται για ένα έργο-μαμούθ. Με αρχικό κόστος 1,8δισ.ευρώ (ποσό με ΦΠΑ), είναι μακράν το μεγαλύτερο δημόσιο έργο όλων των εποχών. Για τους δυο φιναλίστ, αποκτά ακόμα μεγαλύτερη αξία καθώς όπως έχουμε αναφέρει ξανά από το ypodomes.com, ο νικητής θα στεφθεί βασιλιάς του καταασκευαστικού κλάδου για αρκετά χρόνια. Για να δώσουμε μία τάξη μεγέθους, το έργο του πρώτου τμήματος της Γραμμής 4 είναι ισάξιο με το διπλό έργο στο Μετρό Θεσσαλονίκης που κατασκευάζονται μέσω δυο εργολαβιών η βασική γραμμή και η γραμμή Καλαμαριάς με 13,5χλμ γραμμής και 18 σταθμούς.

Εδώ εκφράζονται δύο βασικοί φόβοι. Ο πρώτος έχει να κάνει με την μεγάλη καθυστέρηση στο διαγωνισμό που αφορά τις πρόδρομες εργασίες της Γραμμής 4. Είμαστε σε πολύμηνη αναμονή της έκδοσης της απόφασης του ΣτΕ που θα κρίνει την τύχη του έργου το οποίο είναι απαραίτητο για να ξεκινήσει τις κατασκευές το κυρίως έργο. Όσο βρίσκεται σε εκκρεμότητα, τόσο εντείνονται οι ανησυχίες για καθυστερήσεις με το καλημέρα του έργου.

ΤΟ ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ

Ο δεύτερος φόβος έχει να κάνει με το ίδιο το χρονοδιάγραμμα του έργου. Τα οκτώ χρόνια για έργο τέτοιου μεγέθους, στο υπέδαφος της Αθήνας θεωρούνται υπερβολικά φιλόδοξα. Ακόμα χειρότερα, στοιχείο του διαγωνισμού είναι αν κάποιο σχήμα μπορέσει να δώσει χρόνο ολοκλήρωσης τα 7 χρόνια (!).

Αντίστοιχο έργο Μετρό στην Κοπεγχάγη με τεχνικές δυσκολίες σημαντικά μικρότερες από της Αθήνας, χρειάστηκε εννέα έτη. Παράγοντες της αγοράς πιστεύουν ότι τελικά θα χρειαστούν περισσότερα χρόνια, ενώ απορούν γιατί μέσα στο διαγωνισμό δεν δόθηκε η δυνατότητα τμηματικής παράδοσης.

“Μία γραμμή με 13χλμ και 15 σταθμούς που θα περνά από το κέντρο της Αθήνας, είναι στατιστικά σίγουρα ότι θα αντιμετωπίσει μεγάλες προκλήσεις, είτε λόγω αρχαιολογικών, είτε λόγω υπεδάφους. Θα μπορούσε να έχει προβλεφθεί η λειτουργία ενός τμήματος αν σε κάποιο σημείο τα έργα μπλοκάρουν” σημειώνει χαρακτηριστικά.

Στην Αττικό Μετρό υπάρχει πάντως συγκρατημένη αισιοδοξία ότι με τον ένα ή τον άλλο τρόπο, το έργο για το πρώτο τμήμα της Γραμμής 4 από το Άλσος Βεϊκου μέχρι του Γουδή, φέτος θα υπογραφεί. Είναι σημαντικό να ξεκινήσει, έργο που υπογράφεται κάποια στιγμή θα τελειώσει, είναι αδιαμφισβήτητα το έργο που περιμένει όλη η κατασκευαστική αγορά.

 

Πηγή: ypodomes.com

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Στο “κόκκινο” οι αεροπορικές συνδέσεις της Κύπρου με την Ελλάδα

bizness.gr

Published

on

Αεροσκάφος της Cyprus Airways

Την αναστολή των πτήσεων προς Θεσσαλονίκη και Σκιάθο από τις 18 Αυγούστου και τη μείωση της συχνότητας των πτήσεων προς Αθήνα και Ηράκλειο ανακοίνωσαν οι Κυπριακές Αερογραμμές.

Σε σχετική ανάρτηση στους επίσημους λογαριασμούς της εταιρείας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, η εταιρεία ανακοίνωσε την απόφασή της, έπειτα από εκείνη του Υπουργείου Υγείας Κύπρου να κατατάξει την Ελλάδα στην Κατηγορία Β’ από τις 6 Αυγούστου, σημειώνοντας πως οι επιβάτες που επηρεάζονται, θα ενημερωθούν μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.

«Η Cyprus Airways ανακοινώνει την αναστολή των πτήσεων προς Θεσσαλονίκη και Σκιάθο από τις 18 Αυγούστου και μείωση των συχνοτήτων των πτήσεων προς Αθήνα και Ηράκλειο, μετά τα μέτρα που ανακοίνωσε η κυπριακή κυβέρνηση για την πρόληψη της εξάπλωσης του ιού COVID-19 και μετακίνηση της Ελλάδας από την κατηγορία Α στην κατηγορία Β. Όλοι οι επιβαίνοντες θα ενημερωθούν για τις ακυρωμένες πτήσεις τους μέσω email. Οι πελάτες που έκλεισαν τα εισιτήριά τους απευθείας με την Cyprus Airways μπορούν να ελέγξουν επιλογές για τις αλλαγές στις ταξιδιωτικές τους ρυθμίσεις στην ιστοσελίδα μας cyprusairways.com, χρησιμοποιώντας τη σελίδα Manage M. Οι πελάτες που έκλεισαν τα εισιτήρια μέσω του ταξιδιωτικού τους οργανισμού θα πρέπει να επικοινωνήσουν με το πρακτορείο τους για τέτοιες αλλαγές. Η Cyprus Airways παρακολουθεί στενά την κατάσταση και ακολουθεί τις οδηγίες του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας (ΠΟΥ) και του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Ασφάλειας της Αεροπορίας (EASA) για το σημαντικό αυτό ζήτημα. Για περισσότερες πληροφορίες επισκεφθείτε το www.cyprusairways.com ή στείλτε email στο callcenter@cyprusairways.com», αναφέρει χαρακτηριστικά η εταιρεία.

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

11 ερωταπαντήσεις για το πρόγραμμα “Τουρισμός Για Όλους”

bizness.gr

Published

on

Κέρκυρα, τουρισμός

10+1 απαντήσεις για το Πρόγραμμα του υπουργείου Τουρισμού «Τουρισμός Για Όλους» παραθέτει σε ανακοίνωσή του το υπουργείο Τουρισμού, προκειμένου να λύσει τυχόν απορίες που προκύπτουν από την υλοποίησή του.

Τι θα γίνει με όσους έμειναν εκτός της τελικής λίστας των δικαιούχων;

Όσοι δεν συμπεριλαμβάνονται στην τελική λίστα των δικαιούχων που δημοσιεύτηκε την Παρασκευή, 31 Ιουλίου, θα συμπεριληφθούν στο προσεχές διάστημα σε ένα δεύτερο πρόγραμμα που αφορά ταξιδιωτικά γραφεία. Με αυτόν τον τρόπο κανείς από όσους έχουν δηλώσει συμμετοχή και τηρούν τα εισοδηματικά κριτήρια, δε θα μείνει εκτός προγράμματος.

Πώς μπορώ να επιλέξω κατάλυμα;

Στην πλατφόρμα tourism4all.gov.gr μπορείτε να επιλέξετε κατάλυμα ανάλογα με τις ανάγκες και τις προτιμήσεις σας. Στο tourism4all.gov.gr είναι αναρτημένο το Οριστικό Μητρώο Παρόχων, όπου βρίσκονται καταχωρισμένα όλα τα διαθέσιμα καταλύματα. Με μια επίσκεψη στην ιστοσελίδα tourism4all.gov.gr έχετε τη δυνατότητα να κάνετε κράτηση, αναφέροντας ότι είστε δικαιούχοι του προγράμματος «Τουρισμός Για Όλους» και κάτοχοι e-voucher.

Πώς μπορώ να μάθω αν είμαι δικαιούχος του e-voucher;

Μέσω της πλατφόρμας tourism4all.gov.gr έχετε πρόσβαση στον Οριστικό Πίνακα Δικαιούχων. Ακολούθως, χρησιμοποιώντας τους κωδικούς σας στο TAXISnet, βρίσκετε το δικό σας e-voucher, το οποίο μπορείτε να αποθηκεύσετε και να εκτυπώσετε.

Μέχρι πότε μπορώ να εξαργυρώσω το e-voucher;

Το e-voucher ισχύει έως τις 31 Δεκεμβρίου του 2020. Αυτό σημαίνει ότι ως τις 30/12/2020 θα πρέπει να έχει γίνει η τελευταία διανυκτέρευση.

Τι γίνεται εάν δεν χρησιμοποιήσω το e-voucher;

Το e-voucher χάνεται αν δεν το εξαργυρώσετε ως την τελευταία ημέρα της προβλεπόμενης διάρκειας (με την τελευταία διανυκτέρευση ως τις 30/12/2020).

Μπορώ να αλλάξω την ημερομηνία που έχω δηλώσει;

Η αλλαγή ημερομηνίας μπορεί να γίνει μόνο κατόπιν συνεννόησης με τον πάροχο του καταλύματος. Το υπουργείο Τουρισμού δεν εμπλέκεται στο συγκεκριμένο ζήτημα.

Εάν μου ζητηθεί προκαταβολή, μπορώ να χρησιμοποιήσω το e-voucher;

Όχι. Τυχόν προκαταβολή η οποία μπορεί να ζητηθεί, αφαιρείται από το ποσό συμμετοχής του δικαιούχου κατά την αναχώρηση.

Για πόσες διανυκτερεύσεις με καλύπτει το πρόγραμμα;

Προϋπόθεση για το πρόγραμμα «Τουρισμός για όλους» αποτελεί η διαμονή διάρκειας 4 διανυκτερεύσεων.

Ποια είναι η τιμή που επιδοτεί το πρόγραμμα;

Η τιμή συνεργασίας επιδοτείται από το πρόγραμμα σε ποσοστό 50% (ή 60% ως ορίζεται), με ανώτατο ποσό τα 30 ευρώ κατ’ άτομο/ανά διανυκτέρευση. Ο δικαιούχος συμμετέχει πληρώνοντας το υπόλοιπο.

Τι γίνεται αν αποχωρήσω νωρίτερα από τις 4 διανυκτερεύσεις;

Σε αυτήν την περίπτωση το e-voucher ακυρώνεται, σύμφωνα με τα οριζόμενα στη Δημόσια Πρόσκληση. Το σύνολο του κόστους της διαμονής βαρύνει τον δικαιούχο.

Μπορώ να παρατείνω την διαμονή μου στο κατάλυμα πέρα από τις 4 διανυκτερεύσεις;

Πέραν των 4 διανυκτερεύσεων τις οποίες καλύπτει το πρόγραμμα «Τουρισμός για όλους», η συμφωνία για το ενοίκιο του καταλύματος γίνεται ανάμεσα στον πάροχο και τον δικαιούχο. Το υπουργείο Τουρισμού δεν εμπλέκεται σε αυτή τη συμφωνία.

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Επανεκκίνηση τουρισμού: βρίσκει ρυθμό η ροή τουριστών στην Κέρκυρα

bizness.gr

Published

on

Κέρκυρα, τουρισμός

Αύξηση τουριστών στο νησί φέρνει ο Αύγουστος με τα ξενοδοχεία να σημειώνουν ήδη αύξηση στις κρατήσεις, ενώ ραγδαία αύξηση κίνησης παρατηρείται και στο αεροδρόμιο Κέρκυρας.

Όπως αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος ξενοδόχων Κέρκυρας, Μπάμπης Βούλγαρης «ήδη από τις πρώτες μέρες του Αυγούστου παρατηρείται αύξηση των κρατήσεων στα ξενοδοχεία, η οποία αναμένεται να αγγίξει ποσοστό του 45% της πληρότητας των καταλυμάτων, έναντι της περυσινής τουριστικής περιόδου, ενώ για το μήνα Ιούλιο οι κρατήσεις άγγιξαν το 30-35%, έναντι του 2019».

Η Κέρκυρα φέρεται να εξακολουθεί να είναι ένας ασφαλής προορισμός, με το αεροδρόμιο Ιωάννης Καποδίστριας να υποδέχεται πλέον δεκάδες πτήσεις καθημερινά από το εξωτερικό. Σήμερα αναμένεται να έρθουν στο νησί 25 πτήσεις, μόνο τρεις εξ αυτών εσωτερικές, με τη Μεγάλη Βρετανία να κρατά υψηλά το σκήπτρο των κρατήσεων από το εξωτερικό.

«Σημαντική αύξηση κρατήσεων παρατηρείται και από το εσωτερικό της χώρας για το μήνα Αύγουστο, με τις περισσότερους Έλληνες να “κλείνουν” για τις διακοπές του Δεκαπενταύγουστου», επισημαίνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ. Βούλγαρης.

Εμφανής είναι και η αύξηση στα ακτοπλοϊκά δρομολόγια, με τα καράβια ανοιχτού και κλειστού τύπου, να θυμίζουν καλές εποχές του τουρισμού στο νησί.

Την ίδια ώρα πολλοί είναι αυτοί που έχουν επιλέξει να οργανώσουν τις διακοπές τους στην Κέρκυρα, επιλέγοντας ως κατάλυμα για βραχυπρόθεσμές διακοπές πολλές βίλες ή μικρά διαμερίσματα στην καρδιά της πόλης.

Σημειώνεται ότι οι περισσότερες κρατήσεις είναι για τη Μέση Κέρκυρα, ενώ ελάχιστη είναι η τουριστική κίνηση στη Νότια Κέρκυρα, καθώς πολλά από τα καταλύματα αλλά και τα καταστήματα παρέμειναν κλειστά για τη φετινή σεζόν.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading
Advertisement

Trending