Connect with us

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Όλα οδηγούν στο ΣτΕ για το διαγωνισμό της Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας

Avatar

Published

on

Συρμός του μετρό στην Αθήνα

Έληξε και τυπικά εχθές η χρονική περίοδος που όφειλε η επιτροπή του διαγωνισμού να απαντήσει στις ενστάσεις των δύο κοινοπραξιών για το μεγάλο έργο της Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας. Αυτό σημαίνει, σύμφωνα με πηγές πολύ κοντά στο θέμα, πως “σιωπηρά” τις απορρίπτει.

Το …θρίλερ όμως θα έχει και συνέχεια. Τις επόμενες ημέρες (αν όχι ήδη από σήμερα) αναμένεται να κατατεθούν ασφαλιστικά μέτρα στο ΣτΕ και να ξεκινήσει ακόμα μία περίοδος αναμονής για την εκδίκαση των προσφυγών. “Είναι αναπόφευκτο το ΣτΕ” σημειώνει παράγοντας που παρακολουθεί από κοντά τη διαδικασία και όπως υποστηρίζει “είναι το τελευταίο όπλο για τις δύο κοινοπραξίες προκειμένου να εξουδετερώσουν η μία την άλλη και να πάρουν το συμβόλαιο”.

Από την άλλη, σε όλο το διάστημα μέχρι την ημέρα εκδίκασης των προσφυγών, θεωρητικά η επιτροπή του διαγωνισμού θα εξακολουθήσει να έχει το δικαίωμα να εκφραστεί για τις ενστάσεις που κατατέθηκαν. Αυτό όμως είναι ένα σενάριο με πολύ μικρές πιθανότητες να συμβεί, ωστόσο δεν μπορεί να αποκλειστεί.

ΧΡΟΝΟΣ-ΧΡΟΝΟΣ-ΧΡΟΝΟΣ

Όσο ροκανίζεται ο χρόνος, τόσο περισσότερο απομακρυνόμαστε από την πολυπόθητη υπογραφή. Αν υποθέσουμε ότι η εκδίκαση θα γίνει σε σύντομο χρόνο λόγω της σπουδαιότητας της υπόθεσης (δηλαδή το καλό σενάριο για το έργο), ότι τελικά οι προσφυγές στο ΣτΕ θα απορριφθούν, τότε όπως υποστηρίζει πηγή με γνώση στο θέμα, τελειώνουν και οι δικαστικές εμπλοκές στο διαγωνισμό.

Επόμενο και καθοριστικό βήμα είναι η αποσφράγιση των προσφορών των κοινοπραξιών «ΑΚΤΩΡ-ANSALDOBREDA-HITACHI» και «ΑΒΑΞ-GHELLA-ALSTOM». Εκεί θα προκύψει και ο μειοδότης, δηλαδή αυτός που θα έχει δώσει την μεγαλύτερη έκπτωση. Αν και το σχήμα της ΑΒΑΞ έχει καλύτερη βαθμολογία στην τεχνική αξιολόγηση, η έκπτωση είναι ο καθοριστικός παράγοντας για την ανάθεση του έργου. Αυτό, θεωρητικά μπορεί να έχει συμβεί μέσα στο καλοκαίρι.

Από εκεί και έπειτα θα αρχίσει ένας αγώνας δρόμου για την ανακήρυξη του σχήματος ως προσωρινού μειοδότη, την αποστολή προς έγκριση της σύμβασης, στο Ελεγκτικό Συνέδριο, την κύρωση της από τη Βουλή των Ελλήνων και τέλος την ενεργοποίηση της με την υπογραφή της σύμβασης κατασκευής.

ΕΡΓΟ-ΜΑΜΟΥΘ

Για τα ελληνικά δεδομένα, πρόκειται για ένα έργο-μαμούθ. Με αρχικό κόστος 1,8δισ.ευρώ (ποσό με ΦΠΑ), είναι μακράν το μεγαλύτερο δημόσιο έργο όλων των εποχών. Για τους δυο φιναλίστ, αποκτά ακόμα μεγαλύτερη αξία καθώς όπως έχουμε αναφέρει ξανά από το ypodomes.com, ο νικητής θα στεφθεί βασιλιάς του καταασκευαστικού κλάδου για αρκετά χρόνια. Για να δώσουμε μία τάξη μεγέθους, το έργο του πρώτου τμήματος της Γραμμής 4 είναι ισάξιο με το διπλό έργο στο Μετρό Θεσσαλονίκης που κατασκευάζονται μέσω δυο εργολαβιών η βασική γραμμή και η γραμμή Καλαμαριάς με 13,5χλμ γραμμής και 18 σταθμούς.

Εδώ εκφράζονται δύο βασικοί φόβοι. Ο πρώτος έχει να κάνει με την μεγάλη καθυστέρηση στο διαγωνισμό που αφορά τις πρόδρομες εργασίες της Γραμμής 4. Είμαστε σε πολύμηνη αναμονή της έκδοσης της απόφασης του ΣτΕ που θα κρίνει την τύχη του έργου το οποίο είναι απαραίτητο για να ξεκινήσει τις κατασκευές το κυρίως έργο. Όσο βρίσκεται σε εκκρεμότητα, τόσο εντείνονται οι ανησυχίες για καθυστερήσεις με το καλημέρα του έργου.

ΤΟ ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ

Ο δεύτερος φόβος έχει να κάνει με το ίδιο το χρονοδιάγραμμα του έργου. Τα οκτώ χρόνια για έργο τέτοιου μεγέθους, στο υπέδαφος της Αθήνας θεωρούνται υπερβολικά φιλόδοξα. Ακόμα χειρότερα, στοιχείο του διαγωνισμού είναι αν κάποιο σχήμα μπορέσει να δώσει χρόνο ολοκλήρωσης τα 7 χρόνια (!).

Αντίστοιχο έργο Μετρό στην Κοπεγχάγη με τεχνικές δυσκολίες σημαντικά μικρότερες από της Αθήνας, χρειάστηκε εννέα έτη. Παράγοντες της αγοράς πιστεύουν ότι τελικά θα χρειαστούν περισσότερα χρόνια, ενώ απορούν γιατί μέσα στο διαγωνισμό δεν δόθηκε η δυνατότητα τμηματικής παράδοσης.

“Μία γραμμή με 13χλμ και 15 σταθμούς που θα περνά από το κέντρο της Αθήνας, είναι στατιστικά σίγουρα ότι θα αντιμετωπίσει μεγάλες προκλήσεις, είτε λόγω αρχαιολογικών, είτε λόγω υπεδάφους. Θα μπορούσε να έχει προβλεφθεί η λειτουργία ενός τμήματος αν σε κάποιο σημείο τα έργα μπλοκάρουν” σημειώνει χαρακτηριστικά.

Στην Αττικό Μετρό υπάρχει πάντως συγκρατημένη αισιοδοξία ότι με τον ένα ή τον άλλο τρόπο, το έργο για το πρώτο τμήμα της Γραμμής 4 από το Άλσος Βεϊκου μέχρι του Γουδή, φέτος θα υπογραφεί. Είναι σημαντικό να ξεκινήσει, έργο που υπογράφεται κάποια στιγμή θα τελειώσει, είναι αδιαμφισβήτητα το έργο που περιμένει όλη η κατασκευαστική αγορά.

 

Πηγή: ypodomes.com

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Προωθείται κοινό τουριστικό προϊόν Ελλάδας-Αιγύπτου σε long-haul αγορές

bizness.gr

Published

on

Συνάντηση Θεοχάρη με Ahmed El-Enany

Συνάντηση με τον Υπουργό Πολιτισμού και Τουρισμού της Αιγύπτου, Δρ. Khaled Ahmed El-Enany και με τον Πρέσβη της Αιγύπτου στην Ελλάδα, κ. Ismail Ahmed Khairat, είχε ο Υπουργός Τουρισμού, κ. Χάρης Θεοχάρης, στο πλαίσιο της προώθησης της διμερούς συνεργασίας μεταξύ των δύο χωρών.

Βασικό θέμα της συνάντησης, η οποία πραγματοποιήθηκε σε ιδιαίτερα θερμό κλίμα, ήταν η προώθηση κοινού προϊόντος σε long-haul αγορές. Οι δύο πλευρές συμφώνησαν να έρθουν σε επαφή με εταιρείες, ξενοδοχεία και άλλους φορείς προκειμένου να επιτευχθεί η προώθηση κοινού προϊόντος στις εν λόγω αγορές, σε Αυστραλία, Η.Π.Α. κ.ά.

Τόσο ο κ. Θεοχάρης όσο και ο Δρ. Khaled Ahmed El-Enany συμφώνησαν στη διοργάνωση B2B σεμιναρίων και Workshops, ενώ θα προχωρήσουν και στη σύσταση Επιτροπής διμερούς συνεργασίας.

Παράλληλα, συζητήθηκε και το ζήτημα της κρουαζιέρας, καθώς και οι δυνατότητες δημιουργίας νέων διαδρομών.

Οι δύο υπουργοί αντάλλαξαν δώρα, με τον κ. Θεοχάρη να δωρίζει στον Αιγύπτιο ομόλογό του το Σύμβολο της Ειρήνης και τον Δρ. Khaled Ahmed El-Enany να δωρίζει στον Υπουργό Τουρισμού το Σύμβολο της Ζωής.

Σημειώνεται πως ο Δρ. Khaled Ahmed El-Enany προσκάλεσε τον κ. Θεοχάρη σε συνάντηση στην Αίγυπτο για τη συνέχιση των διμερών επαφών.

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Ξεκινά νέο απευθείας δρομολόγιο Αθήνας-Κύπρου

bizness.gr

Published

on

Αεροσκάφος της Cyprus Airways

Σε μια όμορφη εκδήλωση που διοργανώθηκε σήμερα, Πέμπτη 20 Φεβρουαρίου στην Αθήνα η Cyprus Airways γιόρτασε την έναρξη του νέου απευθείας δρομολογίου της, που συνδέει από τον περασμένο Δεκέμβριο την Αθήνα με την Πάφο με τρεις εβδομαδιαίες πτήσεις. Με τη νέα σύνδεση, η Cyprus ενισχύει ακόμα περισσότερο την επιτυχημένη παρουσία της στο Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, έχοντας μεταφέρει συνολικά προς / από την Αθήνα το 2019, 112 χιλιάδες επιβάτες.

«Είμαστε πολύ ενθουσιασμένοι που επανασυνδέσαμε την Αθήνα με την Πάφο με την εισαγωγή του δρομολογίου αυτού στο πτητικό μας πρόγραμμα από τον περασμένο Δεκέμβριο, δίνοντας περισσότερες επιλογές στους Έλληνες ταξιδιώτες. Ευχαριστούμε το επιβατικό κοινό και τα μέσα ενημέρωσης για τη συνεχή στήριξή τους», δήλωσε η Κική Χάιδα, PR & Marketing Manager της Cyprus Airways.

Η Ιωάννα Παπαδοπούλου, Διευθύντρια Επικοινωνίας & Μάρκετινγκ του ΔΑΑ, δήλωσε: «Η νέα σύνδεση της Αθήνας με την πανέμορφη Πάφο από την Cyprus Airways, αποτελεί μια προσθήκη στο δίκτυο του αεροδρομίου που μας χαροποιεί ιδιαίτερα, καθώς ενισχύει ακόμη περισσότερο την ταχύτατα αναπτυσσόμενη αγορά της Κύπρου, με την οποία βέβαια μας ενώνουν ιδιαίτεροι δεσμοί. Ευχόμαστε στην Cyprus καλή επιτυχία στο νέο δρομολόγιο Αθήνα-Πάφος, με πολλές και γεμάτες πτήσεις!»

Η Cyprus Airways πραγματοποιεί καθημερινές πτήσεις προς Αθήνα από το αεροδρόμιο Λάρνακας και τρεις πτήσεις τη βδομάδα από το αεροδρόμιο Πάφου.

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Ενισχύονται οι σχέσεις Ελλάδας-Αιγύπτου στο επίπεδο του πολιτισμού

bizness.gr

Published

on

Λίνα Μενδώνη, Khaled Ahmed El-Enany

Σήμερα το μεσημέρι η Υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού κ. Λίνα Μενδώνη υποδέχθηκε τον Υπουργό Αρχαιοτήτων και Τουρισμού Dr Khaled Ahmed El-Enany, της Αραβικής Δημοκρατίας της Αιγύπτου. Ο Αιγύπτιος Υπουργός πραγματοποιεί τριήμερη επίσημη επίσκεψη στη χώρα μας.

Η Υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού κ. Λίνα Μενδώνη σημείωσε τις πολυετείς και ουσιαστικές σχέσεις των δύο χωρών και την αγαστή συνεργασία τους σε επίπεδο διμερών σχέσεων και διεθνών οργανισμών.

Ο κ. El-Enany εξέφρασε την χαρά του που βρίσκεται στη χώρα μας – είναι καθηγητής Αιγυπτιολογίας στο πανεπιστήμιο του Καϊρου – και δήλωσε ότι με την επίσκεψή θα εμβαθύνουν έτι μάλλον οι σχέσεις των δύο χωρών.
Αύριο έχει προγραμματιστεί συνεργασία των δύο υπουργών σε θέματα προστασίας και ανάδειξης της πολιτιστικής κληρονομιάς.

Ο Αιγύπτιος Υπουργός θα επισκεφτεί και θα ξεναγηθεί στα μεγαλύτερα μουσεία της Αθήνας. Αύριο στο Μουσείο της Ακροπόλεως θα τον υποδεχθεί και θα τον ξεναγήσει ο καθηγητής κ. Δημήτριος Παντερμαλής ενώ στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης θα ξεναγηθεί από τον Διευθυντή του, καθηγητή κ. Νικόλα Σταμπολίδη.

Σήμερα θα επισκεφτεί το Μουσείο Μπενάκη Ισλαμικής Τέχνης και θα ξεναγηθεί από τον Επιστημονικό Διευθυντή του Μουσείου Δρ. Γιώργη Μαγγίνη. Το Σάββατο, πριν την αναχώρησή του από την Αθήνα, θα επισκεφτεί το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο και θα ξεναγηθεί από τον διευθύντριά του Δρ. Μαρία Λαγογιάννη.

Continue Reading
Advertisement

Trending