Ακόμη δεν έχει πάρει την τελική της απόφαση η Microsoft για την τοποθεσία εντός Αττικής που θα φιλοξενήσει τη μεγάλη της επένδυση με τα 3 νέα data centers.
Ωστόσο, όπως είχε δηλώσει μιλώντας στο 60 Delphi Economic Forum ο επικεφαλής της Microsoft για Ελλάδα, Κύπρο και Μάλτα, Θεοδόσης Μιχαλόπουλος, η διαδικασία για την επιλογή της τοποθεσίας είναι σε εξέλιξη και μάλιστα είναι αρκετά κοντά στο να ολοκληρωθεί.
Σύμφωνα με δημοσιεύματα των τελευταίων ημερών, εκτός από το Λαύριο που από την πρώτη στιγμή βρέθηκε στο φως της δημοσιότητας, μετά και την επιβεβαίωση από το Δήμαρχο Λαυρεωτικής, προστίθενται στο shortlist των περιοχών προς αναζήτηση του ακινήτου τόσο ο Ασπρόπυργος όσο και το Κορωπί.
Πάντως, όπως ανέφερε ο κος Μιχαλόπουλος, ένας από τους σημαντικούς παράγοντες που ώθησαν την εταιρεία να επιλέξει την Ελλάδα για την επένδυση (και ενδεχομένως θα επηρεάσει και την τελική περιοχή που θα επιλεγεί) είναι η άμεση πρόσβαση σε ενέργεια από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας.
«Έως το 2025 θέλουμε να χρησιμοποιούμε απόλυτα ενέργεια παραγόμενη από ΑΠΕ και η Ελλάδα προσφέρει εξαιρετική πρόσβαση σε αυτές», σημείωσε χαρακτηριστικά.
Το προφίλ της μεγάλης επένδυσης
Η εταιρεία πρόκειται να δημιουργήσει ένα μεγάλο Κέντρο Δεδομένων (Data Center), που θα αποθηκεύει και διαχειρίζεται τα δεδομένα στο υπολογιστικό «νέφος» (cloud computing). Θα είναι ένα από τα πρώτα κέντρα δεδομένων της εταιρείας στην Ευρώπη.
Το κέντρο δεδομένων θα λειτουργήσει ως περιφερειακό κέντρο και για τις γειτονικές χώρες.
Το ύψος της επένδυσης είναι 400 εκ. ευρώ αλλά αναμένεται να φέρει στη χώρα προστιθέμενη αξία άνω του 1 δισεκατομμυρίου ευρώ.
Όπως είπε ο κ.Σμιθ, «είναι μια σημαντική μέρα για την Ελλάδα», τονίζοντας Πρόκειται για «τη μεγαλύτερη επένδυση της Microsoft στην Ελλάδα κατά τα 28 χρόνια της παρουσίας της στη χώρα».
Υπογράμμισε ότι η επένδυση δείχνει την εμπιστοσύνη της εταιρείας στην ελληνική οικονομία, για να επισημάνει: «Δεν το κάνουμε σε πολλές χώρες, μάλιστα το κάνουμε το 2020, μια χρονιά με προκλήσεις».
Η επένδυση γίνεται στα πλαίσια του προγράμματος στρατηγικής συνεργασίας #GrforGrowth.