Connect with us

ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

Special Report ΣΕΒ: Υγιής ανταγωνισμός, ισχυρότερη οικονομία

Newsroom

Published

on

Το πλαίσιο των κανόνων που ρυθμίζουν τη λειτουργία των επιχειρήσεων μπορεί να λειτουργήσει ως καταλύτης στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας μιας οικονομίας. Σύμφωνα με τον ΟΟΣΑ, η βελτίωση του ρυθμιστικού περιβάλλοντος συνιστά προϋπόθεση για την επιτυχημένη επανεκκίνηση της οικονομίας, τη δημιουργία θέσεων εργασίας και την αύξηση της παραγωγικότητας.

Κατά τη διαμόρφωση των ρυθμιστικών κανόνων πρέπει επομένως να τηρούνται κάποιες βασικές αρχές.

Καταρχήν, οι κανόνες θα πρέπει να είναι όσο το δυνατόν πιο απλοί και σαφείς, ώστε να διευκολύνεται η κατανόησή τους από το διοικούμενο και να του παρέχονται επαρκή κίνητρα για την εφαρμογή τους. Η απλότητα των διατάξεων ευνοεί την ορθή και ομοιόμορφη ερμηνεία τους και τον έλεγχο της εφαρμογής τους από τις διάφορες αρμόδιες αρχές, λειτουργώντας αποτρεπτικά στη δημιουργία «γκρίζων» πεδίων, επικαλύψεων ή ερμηνευτικών κενών. Με τον τρόπο αυτό προάγεται η ασφάλεια δικαίου, ενισχύεται η εμπιστοσύνη ανάμεσα σε διοίκηση και διοικούμενο και διασφαλίζεται η προστασία του καταναλωτή.

Οι κανόνες θα πρέπει ακόμη να είναι ευέλικτοι και σύγχρονοι, να συμβαδίζουν με τις νομοθετικές εξελίξεις σε ενωσιακό επίπεδο, να σέβονται τις αποφάσεις της κρατούσας νομολογίας, να απηχούν τις τρέχουσες επιχειρηματικές και εμπορικές πρακτικές, τεχνολογικές εξελίξεις και καταναλωτικές τάσεις και να υπόκεινται τακτικά σε αντικειμενική κριτική ώστε να αξιολογείται ο βαθμός στον οποίο συνεχίζει να υπηρετείται επαρκώς ο αρχικός σκοπός του νομοθέτη και σε αντίθετη περίπτωση να καταργούνται απαρχαιωμένες, ανενεργές ή άνευ αντικειμένου προβλέψεις.

Οι κανόνες θα πρέπει τέλος να διασφαλίζουν την ισονομία και να προάγουν τη δημιουργία και διατήρηση ενός «ίσου πεδίου δράσης» για τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην ίδια αγορά, χωρίς αναιτιολόγητους περιορισμούς, διακρίσεις και διατήρηση στεγανών που συνιστούν εμπόδια στην εύκολη είσοδο και παραμονή σε συγκεκριμένες αγορές ή στην έξοδο από αυτές.

Και αυτό γιατί περισσότερο υγιής ανταγωνισμός, σημαίνει χαμηλότερες τιμές για τον καταναλωτή, αυξημένη παραγωγικότητα για τις επιχειρήσεις, ενίσχυση της καινοτομίας, πραγματοποίηση επενδύσεων, αύξηση της απασχόλησης και αξιοποίηση του ταλέντου

Για τον ΣΕΒ, η διασφάλιση του ελεύθερου ανταγωνισμού και ο εξορθολογισμός της έντασης της κρατικής παρέμβασης στη λειτουργία των αγορών είναι θέματα που βρίσκονται διαχρονικά ψηλά στην ατζέντα καθώς αποτελούν απαραίτητη προϋπόθεση για την ανάπτυξη της ανταγωνιστικότητας της οικονομίας.

Η ενίσχυση των ανταγωνιστικών πιέσεων αναγκάζει τις επιχειρήσεις να βελτιώσουν τις επιδόσεις τους παράγοντας υψηλότερης ποιότητας αγαθά και υπηρεσίες διατηρώντας και επεκτείνοντας την πελατειακή τους βάση, ευνοεί τις επενδύσεις σε καινοτομία και την αύξηση της παραγωγικότητας. Επιπλέον, οικονομίες που επιτρέπουν την είσοδο νέων παικτών και τον ανταγωνισμό τους επί ίσοις όροις με τους υφιστάμενους, εύλογα προσελκύουν το επενδυτικό ενδιαφέρον και κατά συνέπεια έχουν μεγαλύτερες πιθανότητες για τόνωση της απασχόλησης και δημιουργία νέων αγορών.

Μεγάλος κερδισμένος από τον υγιή ανταγωνισμό των επιχειρήσεων και την οικονομική ευημερία είναι ο καταναλωτής, ο οποίος απολαμβάνει μεγαλύτερη ποικιλία και ποιοτικότερα προϊόντα σε πιο ανταγωνιστικές τιμές.

Δεν είναι ωστόσο λίγες οι φορές που η νομοθεσία εκπληρώνει μερικά μόνο ή και κανένα από τα πιο πάνω κριτήρια, καθιστάμενη η ίδια τροχοπέδη στην υγιή επιχειρηματική δραστηριότητα και στην είσοδο νέων επενδύσεων, εμποδίζοντας τη χώρα να ανακάμψει και να βελτιώσει την εικόνα της στους δείκτες μέτρησης του επιχειρηματικού περιβάλλοντος.

Και παρόλα αυτά, διατάξεις αναχρονιστικές ή προβληματικές για την ελεύθερη ανάπτυξη επιχειρηματικής δραστηριότητας διατηρούνται σε ισχύ καθώς συχνά, η μακροχρόνια εφαρμογή τους οδηγεί στην εξοικείωση των επιχειρήσεων με αυτές και στην αδυναμία τους να αναγνωρίσουν τον αρνητικό αντίκτυπο που συνεπάγονται για τις ίδιες. Και αντίστοιχα, η διαρκής τριβή των στελεχών των δημόσιων υπηρεσιών με διατάξεις που μπορεί να έχουν πάψει από καιρό να ικανοποιούν το σκοπό του νομοθέτη ή που μπορεί να μην έχουν πλέον οποιαδήποτε πρακτική σημασία ή νόημα, αποδυναμώνει την κριτική σκέψη και την αντίσταση στον παραλογισμό της εφαρμογής τους.

Το δύσκολο έργο απελευθέρωσης της ελληνικής αγοράς από πλήθος νόμων και διατάξεων που οδηγούν στον περιορισμό και τη στρέβλωση του ελεύθερου ανταγωνισμού αποτέλεσε μέρος των προγραμμάτων προσαρμογής και οδήγησε σε πρωτοβουλίες όπως το άνοιγμα των κλειστών επαγγελμάτων με το ν. 3959/2011, καθώς και της πρωτοβουλίας του Υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης να εκσυγχρονίσει το απαρχαιωμένο πλαίσιο διακίνησης και λειτουργίας προϊόντων και παροχής υπηρεσιών.

Στη συγκεκριμένη μάλιστα περίπτωση, καθοριστικό ρόλο έπαιξε και η συμμετοχή της Επιτροπής Ανταγωνισμού η οποία έκρινε ότι συγκεκριμένοι περιορισμοί όπως η υποχρέωση του παραγωγού, εισαγωγέα και χονδρεμπόρου για αναγραφή της «αρχικής» και των «ενδιάμεσων» τιμών καθώς και των εκπτώσεων λόγω τζίρου στον τιμοκατάλογο, είναι υπέρμετρα περιοριστικοί για τη διαμόρφωση της τιμολογιακής πολιτικής των επιχειρήσεων, ιδίως στους κλάδους όπου οι συχνές μεταβολές τιμών είναι συνήθεις λόγω χρηματιστηριακής διακύμανσης των τιμών των πρώτων υλών, αυξάνουν αδικαιολόγητα το διαχειριστικό τους κόστος και είναι δυσανάλογοι ως μέσα, σε σχέση με τον επιδιωκόμενο σκοπό της κρατικής εποπτείας των τιμών χονδρικής.

Στη συνέχεια, το 2012 με πρωτοβουλία του, τότε, Υπουργού Ανάπτυξης κ. Χατζηδάκη ανατέθηκε στον ΟΟΣΑ η χαρτογράφηση και αξιολόγηση των δυνητικών επιπτώσεων της νομοθεσίας στον ανταγωνισμό των επιχειρήσεων σε συγκεκριμένους κλάδους της ελληνικής οικονομίας, το έργο δηλαδή της «εργαλειοθήκης του ΟΟΣΑ για τον ανταγωνισμό» ή πιο γνωστό ως «toolkit I», προσπάθεια την οποία συνέχισαν και οι επόμενες κυβερνήσεις με την ανάθεση στον ΟΟΣΑ δύο ακόμη αντίστοιχων έργων.

Τα ευρήματα του ΟΟΣΑ κατά τη διάρκεια του πρώτου έργου αποτελούν απόδειξη της ικανότητας επιχειρήσεων και δημόσιας διοίκησης να λειτουργούν αδιαμαρτύρητα μέσα σε ένα πλαίσιο διατάξεων που «δοκιμάζουν τις αντοχές τους» γεγονός το οποίο αποτυπώνεται και στη δήλωση του Γενικού Γραμματέα του ΟΟΣΑ κ. Guria ότι την περίοδο εκείνη, οι ελληνικές αγορές βρίσκονταν ανάμεσα στις περισσότερο ρυθμισμένες χωρίς να αναλαμβάνεται καμία συντεταγμένη προσπάθεια για άρση των νομοθετικών εμποδίων σε ορισμένους, έστω, κλάδους της οικονομίας

Η παρεξηγημένη εργαλειοθήκη του ΟΟΣΑ

Τα έργα της εργαλειοθήκης του ΟΟΣΑ στην Ελλάδα απέκτησαν αρνητική χροιά και αντιμετωπίστηκαν με καχυποψία, αν όχι εχθρικότητα. Σε μεγάλο βαθμό αυτό αποδίδεται στην επιλογή των κλάδων που εξετάστηκαν στο πλαίσιο του πρώτου έργου, στο είδος των συστάσεων που διατυπώθηκαν και στα νομοθετήματα μνημονιακού χαρακτήρα στα οποία εντάχθηκε η υλοποίησή τους. Είναι ωστόσο γεγονός ότι η ανάθεση στον ΟΟΣΑ των τριών έργων δεν πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο υλοποίησης του προγράμματος δημοσιονομικής προσαρμογής, αλλά εντάχθηκε στο πρόγραμμα τεχνικής βοήθειας της χώρας και χρηματοδοτήθηκε από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο.

Εξάλλου, η κυριολεκτική μετάφραση της λέξης “toolkit”, δηλαδή «εργαλειοθήκη», αποδίδει καλύτερα τη φιλοσοφία πάνω στην οποία αυτή δημιουργήθηκε: την παροχή δηλαδή εργαλείων και κατευθύνσεων που μπορούν να χρησιμοποιηθούν από τις εθνικές αρχές για την αξιολόγηση των επιπτώσεων που μπορεί να έχει η νομοθεσία στον ανταγωνισμό μεταξύ των επιχειρήσεων ενός συγκεκριμένου κλάδου και την ανάληψη των κατάλληλων μέτρων από τον νομοθέτη για τη βελτίωση τυχόν προβληματικών πεδίων. Για αυτό το λόγο άλλωστε οι βασικές αρχές στις οποίες στηρίζεται μπορούν να αξιοποιηθούν διαχρονικά και οριζόντια από τον εκάστοτε εθνικό νομοθέτη, τόσο κατά την παραγωγή νέων διατάξεων όσο και για τη διαρκή αξιολόγηση και αναθεώρηση της υφιστάμενης νομοθεσίας υπό τα νέα κάθε φορά οικονομικά, κοινωνικά και νομικά δεδομένα.

Πέραν όμως της διακριτικής ευχέρειας που καταλείπεται στον εθνικό νομοθέτη σχετικά με την ολική ή μερική υιοθέτηση των συστάσεων που διατυπώνει ο ΟΟΣΑ, και ο ίδιος ο τρόπος νομοτεχνικής τους προσαρμογής στο εθνικό δίκαιο αποτελεί αντίστοιχα, ζήτημα επιλογής στη βάση του σεβασμού των γενικών αρχών του δικαίου που διέπει το κάθε κράτος ανάλογα με τη φύση των συστάσεων. Όπως άλλωστε επισημαίνεται και στον Οδηγό Αξιολόγησης Συνθηκών Ανταγωνισμού του ΟΟΣΑ, «δεδομένου ότι το θεσμικό, νομικό και ομοσπονδιακό πλαίσιο των πεδίων δικαιοδοσίας του ΟΟΣΑ διαφέρουν σημαντικά, ο τρόπος ενσωμάτωσης της αξιολόγησης στις κρατικές ενέργειες πιθανόν να ποικίλει εξίσου από το ένα πεδίο στο άλλο».

Τέλος, καθοριστικός είναι σε κάθε έργο και ο ρόλος των εκπροσώπων της εθνικής Επιτροπής Ανταγωνισμού που συμμετέχουν κάθε φορά στη διαδικασία, όπως άλλωστε συνέβη και στα έργα στην Ελλάδα. Όπως τονίζεται αρκούντως από τον ΟΟΣΑ «Οι αρχές ανταγωνισμού αποτελούν ιδανικούς συμβούλους όσον αφορά τις αξιολογήσεις αυτές, παρέχοντας επιμόρφωση σχετικά με τη διαδικασία και διεξάγοντας επιλεκτικές αξιολογήσεις».

Advertisement Macon
Advertisement
Advertisement TÜV Austria
Advertisement Aecom
RESIDENTIAL17 ώρες ago

Την GREENHILL VOULA εξαγόρασε η Τεχνική Ολυμπιακή – Ποιό οικιστικό έργο στα Νότια Προάστια αποκτά

REDS AE
REAL ESTATE1 ημέρα ago

Προς ολοκλήρωση η εξαγορά της REDS από την ΕΛΛΑΚΤΩΡ – Ποιό το ποσοστό της σήμερα

Κως - Φωτογραφία αρχείου - Design by Canva Pro
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ1 ημέρα ago

“Στα σκαριά” έργο για νέο ξενοδοχείο 4 αστέρων στην Κω

Φωτογραφία αρχείου - Designed by Canva
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ1 ημέρα ago

Προχωρά έργο ανακαίνισης και αναβάθμισης ξενοδοχείου στην Αλεξανδρούπολη

Φωτογραφία αρχείου - Designed by Canva
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ1 ημέρα ago

Προχωρά έργο για νέο ξενοδοχείο 4 αστέρων στους Παξούς

Κεφαλονιά - Φωτογραφία αρχείου - Φωτό: ΧΡΗΣΤΟΣ ΜΠΟΝΗΣ/EUROKINISSI
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 ημέρες ago

Δρομολογείται νέο ξενοδοχείο στην Κεφαλονιά – Σε ποιά περιοχή θα γίνει

Κουφονήσια - Φωτογραφία αρχείου - Φωτό: EUROKINISSI / ΧΑΣΙΑΛΗΣ ΒΑΪΟΣ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 ημέρες ago

“Στα σκαριά” νέο ξενοδοχείο 4 αστέρων στα Κουφονήσια

Οικιστικό έργο στον Πειραιά - Πηγή: ΕΠΙΚΥΚΛΟΣ
RESIDENTIAL2 ημέρες ago

Ολοκληρώνονται εντός του 2025 από Greca Developments – ΕΠΙΚΥΚΛΟΣ τα πρώτα κοινά οικιστικά έργα στον Πειραιά

Πάρος - Φωτογραφία αρχείου - Φωτό: EUROKINISSI/PANORAMAPRESS/ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 ημέρες ago

“Πράσινο φως” για νέο ξενοδοχείο 5 αστέρων στην Πάρο – Δείτε σε ποιά περιοχή θα γίνει

Ηράκλειο Κρήτης - Φωτογραφία αρχείου - Φωτό: ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΣ ΘΑΝΑΣΗΣ / EUROKINISSI
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ3 ημέρες ago

Εγκρίθηκε έργο για νέο ξενοδοχείο στην πόλη του Ηρακλείου – Δείτε πού

Πάρος - Φωτογραφία αρχείου - Φωτό: EUROKINISSI/PANORAMAPRESS/ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 εβδομάδες ago

Με 9 νέα ξενοδοχεία “έκλεισε” το 2024 για τις Κυκλάδες – Ποιά έργα πήραν “πράσινο φως”

Κεφαλονιά - Φωτογραφία αρχείου - Φωτό: ΧΡΗΣΤΟΣ ΜΠΟΝΗΣ/EUROKINISSI
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 εβδομάδες ago

Τα νέα ξενοδοχεία 5 αστέρων της Ελλάδας – Δείτε τις 4 νέες 5άστερες ξενοδοχειακές επενδύσεις που βρίσκονται “στα σκαριά”

Το πρώην εργοστάσιο της ιστορικής κλωστοϋφαντουργίας των αδελφών Ρετσίνα - Πηγή: Google Maps
REAL ESTATE3 ημέρες ago

[VIDEO] Δείτε το πρώην εργοστάσιο Ρετσίνα στον Πειραιά – “Στα σκαριά” η αξιοποίησή του ακινήτου

Piraeus Gate - Πηγή: DKG Development
RESIDENTIAL3 εβδομάδες ago

[VIDEO] Πώς θα “μεταμορφωθεί” η είσοδος του Πειραιά με τη νέα μεγάλη επένδυση Piraeus Gate – Πού θα γίνει

Alexander The Great Hotel - Πηγή: Hotel Investment Partners
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ3 εβδομάδες ago

Τα 3 μεγάλα ξενοδοχειακά deals της Blackstone στην Ελλάδα το 2024 – Πώς εδραιώνεται με όχημα τη HIP στο τουριστικό real estate

Πηγή: AKTOR
REAL ESTATE2 εβδομάδες ago

Πώς θα υλοποιηθεί το mega deal AKTOR – PRODEA για τα 56 ακίνητα 600 εκατ. ευρώ

REAL ESTATE2 εβδομάδες ago

Σε νέα εποχή από σήμερα η BriQ Properties μετά την απορρόφηση της Intercontinental International

Φωτογραφία αρχείου - Πηγή: Canva
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ3 εβδομάδες ago

“Πράσινο φως” για νέο ξενοδοχείο 5 αστέρων στη Χαλκιδική

Κουφονήσια - Φωτογραφία αρχείου - Φωτό: EUROKINISSI / ΧΑΣΙΑΛΗΣ ΒΑΪΟΣ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ1 εβδομάδα ago

“Στα σκαριά” νέο ξενοδοχείο στα Κουφονήσια

Τα νέα κτίρια γραφείων στο ακίνητο του ΤΕΕ στο Δαχτυλίδι στο Μαρούσι - Πηγή: ΤΕΕ
ΚΤΙΡΙΑ ΓΡΑΦΕΙΩΝ2 εβδομάδες ago

[VIDEO] Προχωρά η μεγάλη επένδυση γραφείων του ΤΕΕ στο Μαρούσι – Πώς “τρέχουν” το έργο Dimand και ΤΕΡΝΑ

Το πρώην εργοστάσιο της ιστορικής κλωστοϋφαντουργίας των αδελφών Ρετσίνα - Πηγή: Google Maps
REAL ESTATE3 ημέρες ago

[VIDEO] Δείτε το πρώην εργοστάσιο Ρετσίνα στον Πειραιά – “Στα σκαριά” η αξιοποίησή του ακινήτου

Μακέτα από το νέο data center της Microsoft στα Σπάτα - Πηγή: ΜΠΕ / Microsoft
ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΑ ΚΤΙΡΙΑ2 εβδομάδες ago

[VIDEO] “Στα σκαριά” η επένδυση της Microsoft για το νέο data center στα Σπάτα – Πού θα γίνουν τα άλλα 2

Piraeus Gate - Πηγή: DKG Development
RESIDENTIAL3 εβδομάδες ago

[VIDEO] Πώς θα “μεταμορφωθεί” η είσοδος του Πειραιά με τη νέα μεγάλη επένδυση Piraeus Gate – Πού θα γίνει

Το Logistics Park της BriQ Properties στον Ασπρόπυργο - Πηγή: BriQ Properties
LOGISTICS1 μήνα ago

[VIDEO] Ολοκληρώθηκε το νέο logistics center της BriQ στον Ασπρόπυργο

Ο οικιστικός πύργος Marina Tower στο Ελληνικό - Πηγή: Lamda Development
RESIDENTIAL2 μήνες ago

[VIDEO] The Ellinikon: “ψήλωσε” και άλλο το Riviera Tower

To νέο retail park της Trade Estates στην Πάτρα - Πηγή: Trade Estates
ΕΜΠΟΡΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ & ΠΑΡΚΑ2 μήνες ago

[VIDEO] Δείτε το νέο εμπορικό πάρκο που άνοιξε στην Πάτρα – Ποιές μεγάλες εταιρείες επένδυσαν

DATA4 Athens Campus - Πηγή: DATA4
ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΑ ΚΤΙΡΙΑ2 μήνες ago

Ξεκίνησε η μεγάλη επένδυση της DATA4 για data center στην Παιανία – Πού θα γίνει το Campus Athens

Το ιστορικό ακίνητο του ΦΙΞ στη Δυτική Θεσσαλονίκη - Φωτό: ΜΟΤΙΟΝΤΕΑΜ/ΒΕΡΒΕΡΙΔΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ
REAL ESTATE2 μήνες ago

Πώς τοποθετείται η Dimand με νέα ακίνητα στο κέντρο της Θεσσαλονίκης – Ποιά ακίνητα θα αξιοποιήσει

Η οικιστική επένδυση της Ten Brinke στο Χαλάνδρι - Πηγή: Ten Brinke Residential
RESIDENTIAL2 μήνες ago

Ολοκληρώνεται και η οικιστική επένδυση στο τριπλό έργο της Ten Brinke στο Χαλάνδρι

To ακίνητο προς αξιοποίηση στην Ιερά Οδό 61 - Πηγή: Ten Brinke
REAL ESTATE2 μήνες ago

[VIDEO] Νέο έργο της Ten Brinke “στα σκαριά” στην Πλατεία Αμερικής

TRENDING

Επικοινωνία

Copyright © 2019-2024 Bizness.gr

Bizness.gr - Ταυτότητα
Ιδιοκτήτρια εταιρεία: «INFRA MEDIA M.I.K.E.» Διακριτικός τίτλος: «INFRA MEDIA» - Έδρα: Δήμος Αθηναίων, Αριστείδου αρ. 10-12, Τ.Κ. 10559 - ΑΦΜ: 801478591 Δ.Ο.Υ.: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ. - Τηλ. επικοινωνίας: 2130405600 - E-mail: contact@ypodomes.com Νόμιμος Εκπρόσωπος: Καραγιάννης Νικόλαος, Νόμιμος Εκπρόσωπος - Δικαιούχος του ονόματος τομέα (bizness.gr): INFRA MEDIA M.I.K.E. - Διευθυντής/Διαχειριστής: Καραγιάννης Νικόλαος - Διευθυντής Σύνταξης: Κατερίνα Παναγέα
Η Εταιρεία δηλώνει ότι έχει συμμορφωθεί με τη Σύσταση (ΕΕ) 2018/334 της Επιτροπής της 1ης Μαρτίου 2018 σχετικά με τα μέτρα για την αποτελεσματική αντιμετώπιση του παράνομου περιεχομένου στο διαδίκτυο (L 63).