Connect with us

ΔΙΕΘΝΗ

Στα σκαριά νέο πανευρωπαϊκό σύστημα πληρωμών από 16 ευρωπαϊκές τράπεζες

bizness.gr

Published

on

Πληρωμές online

Δεκαέξι ευρωπαϊκές τράπεζες ανακοίνωσαν σήμερα την έναρξη έως το 2022 μιας νέας, ενοποιημένης, πανευρωπαϊκής λύσης για πληρωμές, που θα βασίζεται στην τεχνολογία των στιγμιαίων συναλλαγών, με στόχο κυρίως να προσφέρουν μια εναλλακτική στους κολοσσούς του κλάδου όπως η Visa και η Mastercard.

«Σήμερα μια ομάδα 16 μεγάλων ευρωπαϊκών τραπεζών από πέντε χώρες (Γερμανία, Βέλγιο, Ισπανία, Γαλλία και Ολλανδία) ανοίγουν τον δρόμο στη μελλοντική έναρξη του EPI, της ευρωπαϊκής πρωτοβουλίας για τις πληρωμές», ανέφεραν σε ανακοίνωσή τους οι τράπεζες, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται τα έξι κορυφαία χρηματοπιστωτικά ιδρύματα της Γαλλίας.

Στόχος τους; «Η δημιουργία μιας ενοποιημένης, πανευρωπαϊκής λύσης πληρωμών που θα βασίζεται στις στιγμιαίες πληρωμές… προσφέροντας μια τραπεζική κάρτα στους καταναλωτές και τους εμπόρους σε όλη την Ευρώπη, ένα ψηφιακό πορτοφόλι και λύσεις» διαπροσωπικών πληρωμών (P2P) που μπορούν να χρησιμοποιηθούν παντού στην Ευρώπη, ανέφεραν στην ανακοίνωσή τους.

Με αυτόν τον τρόπο, «η λύση έχει στόχο να αποτελέσει ένα νέο πρότυπο πληρωμών για τους Ευρωπαίους καταναλωτές και εμπόρους για όλους τους τύπους συναλλαγών, συμπεριλαμβανομένων αυτών στα καταστήματα, στο Διαδίκτυο, για τις αναλήψεις χρημάτων και τις P2P (διαπροσωπικές πληρωμές) επιπρόσθετα των λύσεων των διεθνών συστημάτων πληρωμής», ανέφεραν σε ανακοίνωσή τους οι τράπεζες.

«Η μεγάλη καινοτομία θα είναι να δίνεται η δυνατότητα πληρωμής κάποιου οπουδήποτε στην Ευρώπη, επτά ημέρες την εβδομάδα, στιγμιαία, για παράδειγμα με τον αριθμό του κινητού τηλεφώνου του δικαιούχου», εξήγησε στο Γαλλικό Πρακτορείο ο Τιερί Λαμπόρντ, αναπληρωτής γενικός διευθυντής του ομίλου BNP Paribas.

Με εκτιμώμενο κόστος πολλών εκατομμυρίων ευρώ, αυτό το νέο σύστημα θέτει υψηλούς στόχους: τουλάχιστον στο 60% των ηλεκτρονικών πληρωμών στην Ευρώπη μακροπρόθεσμα.

ΔΙΕΘΝΗ

Ανέκαμψε η επιχειρηματική δραστηριότητα στην Ευρωζώνη τον Ιούλιο

bizness.gr

Published

on

Η επιχειρηματική δραστηριότητα στην ευρωζώνη επέστρεψε σε μέτρια ανάπτυξη τον Ιούλιο καθώς ήρθησαν κάποιοι περιορισμοί που επιβλήθηκαν για να ανακόψουν την εξάπλωση του κορονοϊού αλλά η ανάκαμψη στον τομέα των υπηρεσιών δεν είναι τόσο μεγάλη όσο αναμενόταν, σύμφωνα με την έρευνα που δημοσιοποιήθηκε.

Ο τελικός σύνθετος δείκτης υπευθύνων προμηθειών (PMI) της IHS Markit, που θεωρείται καλός δείκτης για την υγεία της οικονομίας, σκαρφάλωσε στις 54,9 μονάδες τον Ιούλιο από τις 48,5 τον Ιούνιο, συγκριτικά με την αρχική εκτίμηση για 54,8 μονάδες. Για τέσσερις μήνες, ο δείκτης βρισκόταν κάτω από το επίπεδο των 50 μονάδων που διαχωρίζει την ανάπτυξη από τη συρρίκνωση.

Η συνολική ζήτηση αυξήθηκε στην ευρωζώνη και η αισιοδοξία βελτιώθηκε αλλά οι επιχειρήσεις και πάλι προχώρησαν σε μείωση του προσωπικού τους. Ο δείκτης απασχόλησης διαμορφώθηκε στις 46,5 μονάδες συγκριτικά με τις 43,2 του Ιουνίου.

Καθώς χαλάρωσαν τα μέτρα περιορισμού, οι άνθρωποι πήγαν σε μπαρ και εστιατόρια, με τον δείκτη PMI για τον τομέα των υπηρεσιών να ανέρχεται στις 54,7 μονάδες από τις 48,3, το υψηλότερο επίπεδο από τον Σεπτέμβριο του 2018, αν και χαμηλότερα από την αρχική εκτίμηση για 55,1 μονάδες.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΔΙΕΘΝΗ

Έρευνα της Κομισιόν για την προτεινόμενη εξαγορά της Fitbit από τη Google

bizness.gr

Published

on

Ενδελεχή έρευνα ξεκίνησε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προκειμένου να αξιολογήσει την προτεινόμενη εξαγορά της Fitbit από την Google, με βάση τον κανονισμό της ΕΕ για τις συγχωνεύσεις.

Η Επιτροπή ανησυχεί ότι η εν λόγω συναλλαγή θα ενισχύσει περαιτέρω τη θέση της Google στις αγορές διαδικτυακής διαφήμισης, αυξάνοντας τον ήδη τεράστιο όγκο δεδομένων που η Google θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει για την εξατομίκευση των διαφημίσεων που διανέμει και προβάλλει, τονίζεται στην ανακοίνωση της Επιτροπής.

Εάν ενισχυθεί το πλεονέκτημα δεδομένων της Google στην εξατομίκευση των διαφημίσεων, τις οποίες διανέμει μέσω της μηχανής αναζήτησής της και προβάλλει σε άλλες ιστοσελίδες, θα ήταν πολύ πιο δύσκολο για τους ανταγωνιστές της να παρέχουν υπηρεσίες διαδικτυακής διαφήμισης εφάμιλλες με της Google, και συνεπώς θα αυξάνονταν οι φραγµοί εισόδου στην αγορά, εξέλιξη που θα ήταν επιζήμια για τους διαφημιστές και τους εκδότες, οι οποίοι θα έρχονταν αντιμέτωποι με υψηλότερες τιμές και περιορισμένες επιλογές.

Η Επιτροπή θα εξετάσει επίσης και τις επιπτώσεις από τον συνδυασμό των βάσεων δεδομένων και των ικανοτήτων της Fitbit και της Google στον τομέα της ψηφιακής ιατρικής περίθαλψης και το κατά πόσον η Google, αφού αποκτήσει τη Fitbit, θα είχε την ικανότητα και το κίνητρο να υποβαθμίσει τη διαλειτουργικότητα των φορετών συσκευών των ανταγωνιστών της με το λειτουργικό σύστημα Android της Google.

Σημειώνεται ότι η Google έχει δεσμευτεί ότι θα δημιουργήσει ένα «σιλό» δεδομένων, στο οποίο ορισμένα δεδομένα που συλλέγονται μέσω φορετών συσκευών θα διατηρούνται χωριστά από τα άλλα σύνολα δεδομένων της Google και δεν θα χρησιμοποιούνται από την Google για διαφημιστικούς σκοπούς. Ωστόσο, η Επιτροπή θεωρεί ότι η προταθείσα από την Google δεν αρκεί για να αρθούν οι σοβαρές επιφυλάξεις που επισημάνθηκαν στο παρόν στάδιο ως προς τα αποτελέσματα της συναλλαγής.

Η Επιτροπή τώρα θα διερευνήσει διεξοδικά τα αποτελέσματα της συναλλαγής, για να διαπιστώσει κατά πόσον επιβεβαιώνονται οι αρχικές ανησυχίες της όσον αφορά τον ανταγωνισμό στις αγορές διαδικτυακής διαφήμισης.

Η Επιτροπή πρέπει να λάβει σχετική απόφαση εντός 90 εργάσιμων ημερών, δηλαδή έως τις 9 Δεκεμβρίου 2020.

Η Μαργκρέιτε Βέστεϊγιερ, εκτελεστική αντιπρόεδρος της Επιτροπής αρμόδια για την πολιτική ανταγωνισμού δήλωσε ότι «τα επόμενα χρόνια αναμένεται να αυξηθεί σημαντικά η χρήση φορετών συσκευών από τους Ευρωπαίους καταναλωτές. Η εξέλιξη αυτή θα συνοδεύεται από την εκθετική αύξηση των δεδομένων που παράγονται από τις συσκευές αυτές. Τα εν λόγω δεδομένα παρέχουν καίριες πληροφορίες σχετικά με τη ζωή και την κατάσταση της υγείας των χρηστών των συσκευών αυτών. Σκοπός της έρευνάς μας είναι να διασφαλίσουμε ότι δεν θα στρεβλωθεί ο ανταγωνισμός λόγω του ελέγχου που η Google θα αποκτήσει, χάρη στη συναλλαγή, επί των δεδομένων που συλλέγονται μέσω φορετών συσκευών».

Continue Reading

ΔΙΕΘΝΗ

Ιστορική πτώση στο ΑΕΠ της Σουηδίας παρά την μη επιβολή lockdown

bizness.gr

Published

on

Η Σουηδία ανακοίνωσε σήμερα πτώση ρεκόρ άνω του 8% του ΑΕΠ της στο δεύτερο τρίμηνο, ακόμα κι αν η χώρα αυτή επέλεξε να μην επιβάλει lockdown στον πληθυσμό της μπροστά στην επιδημία Covid-19.

Μεταξύ Απριλίου και Ιουνίου, η σουηδική οικονομία συρρικνώθηκε κατά 8,6% σε σύγκριση με το πρώτο τρίμηνο και 8,2% σε ετήσια βάση, σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις που δημοσίευσε το Ινστιτούτο Στατιστικής SCB.

Η πτώση αυτή είναι η μεγαλύτερη που έχει ποτέ καταγραφεί σε τριμηνιαία βάση, σύμφωνα με το SCB, Σύμφωνα με την τελευταία πρόβλεψη της κυβέρνησης τον Ιούνιο, η Σουηδία προβλέπει το ΑΕΠ της να μειωθεί κατά 6% για το σύνολο του έτους, η μεγαλύτερη συρρίκνωση από το 1940.

«Η μεγάλη συρρίκνωση της σουηδικής οικονομίας το δεύτερο τρίμηνο δείχνει ότι δεν έχει ανοσία στην Covid, παρά την ήπια καραντίνα για την οποία έγινε πολύς λόγος. Εντούτοις, η οικονομική πτώση του πρώτου τριμήνου τη θέτει σε καλύτερη θέση σε σύγκριση με την τρομακτική κατάσταση που παρατηρείται σε άλλες χώρες της Ευρώπης», επισημαίνουν σήμερα οι αναλυτές της Capital Economics.

Σε αντίθεση με τα μέτρα που επιβλήθηκαν στην υπόλοιπη Ευρώπη, η Σουηδία δεν έθεσε σε καραντίνα τον πληθυσμό της και κράτησε ανοικτά τα καφέ, τα μπαρ, τα εστιατόρια και τις επιχειρήσεις, ζητώντας από κάθε πολίτη να «αναλάβει την ευθύνη του».

Οι σουηδικές αρχές επέμειναν στο γεγονός ότι η στρατηγική τους δεν στόχευε στην προάσπιση της οικονομίας, αλλά υιοθετήθηκε για υγειονομικούς λόγους. Ο απολογισμός είναι αμφισβητήσιμος: με περισσότερους από 5.700 νεκρούς και 80.000 κρούσματα, η Σουηδία βρίσκεται μεταξύ των πλέον πληγεισών χωρών σε σχέση με τον πληθυσμό τους.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading
Advertisement

Trending