ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
Σταυρόλεξο για δυνατούς λύτες η λειτουργία της επέκτασης του Τραμ στον Πειραιά

Published
6 έτη agoon
Σε σταυρόλεξο για δυνατούς λύτες έχει μετατραπεί η υπόθεση λειτουργίας της επέκτασης του Τραμ προς Πειραιά. Το έργο που μετράει σχεδόν 7 χρόνια (μάλλον αρνητικό παγκόσμιο ρεκόρ για 5,5χλμ μονής επιφανειακής γραμμής) συνεχίζει να προκαλεί πονοκέφαλο για το πότε θα λειτουργήσει.
Αν και κατασκευαστικά έχει ολοκληρωθεί (τουλάχιστον το μέρος που αφορά τον τροχιόδρομο και περισσότερα έργα) και η δοκιμαστική λειτουργία συνεχίζεται υπάρχουν τρεις σημαντικοί παράγοντες που πρέπει να λυθούν για να δούμε το Τραμ ξεκινήσει την εμπορική του λειτουργία.
Η …ΣΠΑΖΟΚΕΦΑΛΙΑ
Σύμφωνα με πηγές της Αττικό Μετρό, είμαστε σε πολύ προχωρημένο επίπεδο και στη δοκιμαστική λειτουργία και επέκταση θα μπορούσε να λειτουργήσει στις αρχές του 2020 δίνοντας τέλος στην μακροχρόνια κατασκευή του.
Το πρώτο και σημαντικότερο πρόβλημα είναι η Ανάπλαση Φαλήρου που είναι σε πολύ προχωρημένο στάδιο. Ανάμεσα στα έργα, είναι και η μετακίνηση της γραμμής του Τραμ. Σύμφωνα με πληροφορίες, προς το παρόν τα συγκεκριμένα έργα δεν έχουν ξεκινήσει. Μόλις αυτό γίνει θα χρειαστεί η διακοπή των δρομολογίων από το ύψος του Μοσχάτου μέχρι τη στάση Αγία Σκέπη στο Φλοίσβο, πράγμα που σημαίνει ότι τα δρομολόγια του Τραμ θα συρρικνωθούν ακόμα περισσότερο.
Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες η διακοπή των δρομολογίων υπολογίζεται σε 2-3 μήνες για να ξεκινήσει μία «μηκοτομική μετατόπιση» δηλαδή να ξαναφτιαχτεί στο ίδιο σημείο αλλά σε νέο ύψος, δηλαδη να προσαρμοσστεί στο νέο ανάγλυφο που διαμορφώνεται με τα έργα. Στα έργα αυτά υπάρχει μία περιπλοκότητα καθώς παρότι Φορέας Υλοποίησης είναι η Περιφέρεια Αττικής (για το σύνολο των έργων της Ανάπλασης) και κατασκευάστρια η ΑΚΤΩΡ, θεωρείται βέβαιο πως θα υπάρχει επίβλεψη από την ΣΤΑΣΥ παρότι έργα Τραμ στην Αθήνα είναι υπεύθυνη να κατασκευάζει μόνο η Αττικό Μετρό.
Τα έργα όπως γίνεται αντιληπτό, επηρεάζουν και τη λειτουργία της επέκτασης του Τραμ από το ΣΕΦ στον Πειραιά που είναι η φυσική συνέχεια της γραμής. Δεν έχει δηλαδή νόημα να τεθεί σε λειτουργία μία νέα γραμμή Τραμ και να είναι ξεκομμένη από το υπόλοιπο δίκτυο, για όσο διαρκούν τα έργα. Ωστόσο πηγές κοντά στο θέμα υποστηρίζουν πως αν λειτουργήσει η επέκταση θα είναι μοχλός πίεσης για τα έργα του Φαληρικού Όρμου που θα πρέπει να επιταχυνθούν.
ΕΛΛΕΙΨΗ ΣΥΡΜΩΝ
Μία άλλη διάσταση όμως δίνουν πηγές από τη ΣΤΑΣΥ στο ypodomes.com που σημειώνουν πως, ακόμα και αν αύριο είχε ολοκληρωθεί η μετακίνηση των γραμμών και λειτουργούσε η επέκταση για Πειραιά, αυτό θα ήταν εξαιρετικά δύσκολο λόγω της έλλειψης τροχαίου υλικού. Είναι κοινό μυστικό πως 15 χρόνια μετά την έναρξη λειτουργίας του Τραμ πως λόγω διαφόρων παραγόντων η διαθεσιμότητα συρμών έχει μειωθεί και δεν μπορεί να ανταπεξέλθει στην αύξηση του μεταφορικού έργου, ακόμα και αν δεν λειτουργεί και το τμήμα Νέος Κόσμος-Σύνταγμα.
Το …σταυρόλεξο της λειτουργίας και επέκτασης του Τραμ μέχρι τον Πειραιά δείχνει να έχει μεγάλο βαθμό δυσκολίας όμως ίσως τελικά η λύση να βρίσκεται στην Δυτική Ευρώπη και πιο συγκεκριμένα στην …Ισπανία.
ΟΙ ΝΕΟΙ ΣΥΡΜΟΙ ΤΡΑΜ ΚΑΤΑΛΥΤΙΚΟΣ ΠΑΡΑΓΟΝΤΑΣ
Από τα τέλη του περασμένου καλοκαιριού, έχει υπογραφεί μεταξύ της Αττικό Μετρό και της Alstom η σύμβαση προμήθειας 25 νέων συρμών Τραμ που θα καλύψουν την επέκταση του δικτύου προς Πειραιά και θα αυξήσουν τη διαθεσιμότητα άρα και τις καθημερινές συχνότητες των δρομολογίων.
Αν και η σύμβαση προέβλεπε την έλευση του πρώτου Τραμ στην Αθήνα, στους 21 μήνες, αυτό δεν έγινε εφικτό λόγω της αλλάγης που αποφασίστηκε σε κάποια συστήματα που θα διαθέτουν τα νέα Τραμ. Επίσης ο περίφημος διαγωνισμός για το χρώμα των Τραμ (με νικητήριο το πορτοκαλί) ήταν επίσης ένας ακόμα παράγοντας καθυστέρησης με αποτέλεσμα η παραγωγή να ξεκινήσει αρχές Φθινοπώρου.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις στελεχών της Alstom ο πρώτος συρμός Τραμ θα έρθει στα τέλη καλοκαιριού (στον 25ο μήνες) του 2020 και θα ολοκληρωθεί έξι μήνες αργότερα με μαζική αποστολή του τροχαίου υλικού.
Εδώ, ίσως έχουμε και το κλειδί, τη λύση στο περίπλοκο θέμα όπως έφτασε να γίνει, για να δούμε να λειτουργήσει η σημαντική επέκταση του Τραμ στο κέντρο και το λιμάνι του Πειραιά.
ΑΙΩΝΙΑ ΕΡΓΑ ΠΟΥ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΝ ΠΟΛΛΑΠΛΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ
Η εμπειρία από την “αιώνια” επέκταση του Τραμ μπορεί να φανεί χρήσιμη ως μάθημα για τα επόμενα έργα Τραμ (και όχι μόνο). Ένα έργο με αρχικό χρόνο υλοποίησης 25 μήνες, που είναι και ο μέσος όρος στην Ευρώπη για αντίστοιχα έργα, έφτασε στην Ελλάδα να κλείσει σχεδόν 7 χρόνια.
Στο διάστημα αυτό, μία ολόκληρη πόλη, από τις μεγαλύτερες στην Ελλάδα, έμεινε όμηρος των ατελείωτων έργων, υποβαθμίζοντας τη λειτουργία της. Η έλλειψη κεντρικού συντονισμού συνετέλεσε στο να μην μπορεί το έργο να προχωρά. Σχεδόν δύο χρόνια, όσο και η αρχική διάρκεια του έργου χρειάστηκαν για να ολοκληρωθούν οι εγκρίσεις, οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις.
Τα αρχαιολογικά έργα και σε αυτό το έργο χρειάστηκαν πάνω από 5 χρόνια για να ολοκληρωθούν, ενώ ακόμα και μέχρι πριν λίγους μήνες δεν υπήρχε επαρκής συντονισμός με το έργο της Περιφέρειας Αττικής με το έργο του Φαλήρου που επηρέαζε ουσιαστικά το έργο και το οποίο το είχε αναδείξει το ypodomes.com ήδη απο τις αρχές του χρόνου.
Αποτέλεσμα; μη ολοκλήρωση του έργου σε εύλογο χρόνο, χρηματοδοτικά χρειάστηκε να γίνει έργο-γέφυρα και από 2 χρόνια εκτοξεύθηκε στα 7 (υπερτριπλασιασμός χρόνου), χρειάστηκαν συμπληρωματικές συμβάσεις και ταλαιπωρία μίας πόλης, απώλεια νέων εσόδων για τον ΟΑΣΑ, αστοχία κάλυψης μεγαλύτερου ποσοστού της πρωτεύουσας από ένα μέσο σταθερής τροχιάς. Παράλληλα θεωρούμε ότι με την καθυστέρηση αυτή συμπαρασύρθηκε αρνητικά και η επόμενη κατά σειρά επέκταση του Τραμ προς Κερατσίνι-Πέραμα που κυριολεκτικά “πάγωσε”.
Πηγή: ypodomes.com
You may like
-
Ντεμπούτο της Yotel στην Ελλάδα με το 3-σε-1 YOTELPAD Athens – Σε ποιά 3 κτίρια και περιοχές στο κέντρο θα αναπτυχθεί
-
Νέα εποχή για το κλειστό γήπεδο Tae Kwon Do στο Φάληρο – Και επίσημα στην Περιφέρεια Αττικής, πώς θα μεταμορφωθεί σε Συνεδριακό Κέντρο
-
“Πράσινο φως” για το νέο ξενοδοχείο στην Πλατεία Βάθης – Ποιό κτίριο γραφείων θα αξιοποιηθεί
-
[VIDEO] Προχωρά η νέα οικιστική επένδυση στη Νέα Σμύρνη – Σε ποιά περιοχή κατασκευάζεται
-
The Ellinikon: έφτασε ήδη στα μισά ο “πράσινος” ουρανοξύστης κατοικιών Riviera Tower – Ξεπέρασε τα 113 μέτρα ύψος
-
Προχωρούν τα έργα ανακαίνισης στο ξενοδοχείο Civitel στη Λεωφόρο Κηφισίας στο Μαρούσι – Πώς θα μεταμορφωθεί σε THE FICTION

Προς Στρατηγική Επένδυση η τουριστική επένδυση Alexandrou Chora στην Καβάλα – Πώς θα απευθύνεται στην Τρίτη Ηλικία

Οι 2 πυλώνες της νέας στρατηγικής για την αξιοποίηση των ακινήτων των Ενόπλων Δυνάμεων – Τι αλλάζει

“Πράσινο φως” για νέο ξενοδοχείο 4 αστέρων στη Λευκάδα

Μέσω Αναπτυξιακού προχωρά επένδυση για νέο ξενοδοχείο 5 αστέρων στην Κεφαλονιά

Που οφείλεται η έλλειψη προσιτής στέγης στην Ελλάδα – Σε ποιές περιοχές είναι πιό έντονη

“Στον αέρα” νέος διαγωνισμός της ΕΤΑΔ για την εκμίσθωση τουριστικού ακινήτου στην Αχαΐα

Νέα ξενοδοχειακή επένδυση δρομολογείται στη Σχοινούσα – Πώς θα χρηματοδοτηθεί μέσω Αναπτυξιακού

“Στα σκαριά” έργο για νέο ξενοδοχείο 4 αστέρων στη Λήμνο

Εγκρίθηκε ως Στρατηγική Επένδυση το νέο mega τουριστικό έργο PHĀEA 121 εκατ. ευρώ στη Νότια Κρήτη

Επεκτάθηκε και εισήλθε στην επόμενη φάση ανάπτυξής του το 5άστερο Avant Mar στην Πάρο – Πώς ανακαινίσθηκε και ενσωματώθηκε το πρώην Ξενία Πάρου

[ΦΩΤΟ] Δείτε πώς θα μεταμορφωθεί το “ιστορικό” ξενοδοχείο Saladi στην Αργολίδα – Ποιά εταιρεία δρομολογεί την mega επένδυση

Οι 7 νέες ξενοδοχειακές επενδύσεις που προχωρούν στον Πειραιά – Σε ποιά σημεία θα γίνουν και ποιές εταιρείες επενδύουν

The Ellinikon: δείτε που ακριβώς θα γίνουν όλα τα μεγάλα έργα – Σε ποιά σημεία θα γίνουν τα ξενοδοχεία και malls

Νέο ξενοδοχείο “στα σκαριά” στην Πλατεία Βάθης – Ποιό κτίριο γραφείων θα αξιοποιηθεί τουριστικά

“Πρόσω ολοταχώς” για τη Στρατηγική Τουριστική Επένδυση Hydra Rock σε Πόρο – Ερμιονίδα

[VIDEO] Τα 4+2 μεγάλα συγκροτήματα γραφείων στο Μαρούσι – Ποιά βρίσκονται υπό κατασκευή και πώς προχωρούν

Πρώτο “πράσινο φως” για τη μεγάλη τουριστική επένδυση στη Βόρεια Αφάντου – Ποιός μεγάλος όμιλος θα επενδύσει στο ακίνητο

Άνοιξε ο δρόμος για την mega τουριστική επένδυση Costa Nopia στην Κρήτη

[ΦΩΤΟ] Σε εξέλιξη η κατασκευή της μεγάλης οικιστικής επένδυσης Athens Sansevieria στο Παλαιό Φάληρο – Ποιά εταιρεία επενδύει στο έργο

Ντεμπούτο της Yotel στην Ελλάδα με το 3-σε-1 YOTELPAD Athens – Σε ποιά 3 κτίρια και περιοχές στο κέντρο θα αναπτυχθεί

[VIDEO] Προχωρά η νέα οικιστική επένδυση στη Νέα Σμύρνη – Σε ποιά περιοχή κατασκευάζεται

The Ellinikon: έφτασε ήδη στα μισά ο “πράσινος” ουρανοξύστης κατοικιών Riviera Tower – Ξεπέρασε τα 113 μέτρα ύψος

[VIDEO] Προχωρά η κατασκευή του νέου “πράσινου” συγκροτήματος γραφείων The Grid στο Μαρούσι – Πότε θα ολοκληρώσει την επένδυση η Noval Property

[VIDEO] Τα 4+2 μεγάλα συγκροτήματα γραφείων στο Μαρούσι – Ποιά βρίσκονται υπό κατασκευή και πώς προχωρούν

[VIDEO] The Ellinikon: και επίσημα το νέο υψηλότερο κτίριο στην Ελλάδα ο ουρανοξύστης κατοικιών Riviera Tower στο Ελληνικό

[VIDEO] Ξεκίνησαν τα έργα για τη νέα οικιστική επένδυση Athens Sansiveria στην Λεωφόρο Ποσειδώνος

[VIDEO] The Ellinikon: προχωρούν τα έργα στον “πράσινο” ουρανοξύστη κατοικιών Riviera Tower στο Ελληνικό

[VIDEO] Σε εξέλιξη η μεγάλη οικιστική επένδυση Nea Polis στην Καβάλα – Πώς θα αναβαθμίσει την περιοχή με 7 νέους σύγχρονους οικισμούς με κατοικίες

[VIDEO] Πώς θα γίνει το νέο έργο logistics Eleusis Project στον Ασπρόπυργο – Ποιά εταιρεία επενδύει

[VIDEO] Δείτε πώς θα γίνουν τα νέα “πράσινα” κτίρια κατοικιών και γραφείων στο Piraeus Gate Project
TRENDING
-
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 εβδομάδες ago
[ΦΩΤΟ] Δείτε πώς θα μεταμορφωθεί το “ιστορικό” ξενοδοχείο Saladi στην Αργολίδα – Ποιά εταιρεία δρομολογεί την mega επένδυση
-
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ3 εβδομάδες ago
Οι 7 νέες ξενοδοχειακές επενδύσεις που προχωρούν στον Πειραιά – Σε ποιά σημεία θα γίνουν και ποιές εταιρείες επενδύουν
-
VIDEOS3 εβδομάδες ago
The Ellinikon: δείτε που ακριβώς θα γίνουν όλα τα μεγάλα έργα – Σε ποιά σημεία θα γίνουν τα ξενοδοχεία και malls
-
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 εβδομάδες ago
Νέο ξενοδοχείο “στα σκαριά” στην Πλατεία Βάθης – Ποιό κτίριο γραφείων θα αξιοποιηθεί τουριστικά
-
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ3 εβδομάδες ago
“Πρόσω ολοταχώς” για τη Στρατηγική Τουριστική Επένδυση Hydra Rock σε Πόρο – Ερμιονίδα