ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
Στροφή στο βιώσιμο τουρισμό – Πώς η Σαντορίνη θα απαλλαγεί από το πλαστικό
Published
6 έτη agoon
By
NewsroomΗ έναρξη της τουριστικής περιόδου και η συμμετοχή της Σαντορίνης στην εναλλακτική τουριστική καμπάνια «Plastic-FreeSantorini», που εξήγγειλε το υπουργείο Τουρισμού, βρέθηκαν στο επίκεντρο της ομιλίας του δημάρχου Θήρας, Αντώνη Σιγάλα, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου που πραγματοποιήθηκε στη Σαντορίνη, στο πλαίσιο της εκδήλωσης για το άνοιγμα του ελληνικού τουρισμού.
«Χθες και σήμερα η Σαντορίνη είναι στο επίκεντρο πολύ σημαντικών γεγονότων με υψηλό συμβολισμό αλλά και ιδιαίτερη αξία για το μέλλον του τόπου μας. Χθες, από την Σαντορίνη ο πρωθυπουργός της χώρας έστειλε σε ολόκληρο τον πλανήτη το σήμα της έναρξης του ελληνικού τουριστικού καλοκαιριού. Κάλεσε τους ταξιδιώτες του κόσμου να ταξιδέψουν άφοβα στη φιλόξενη, πανέμορφη και υγειονομικά ασφαλή Ελλάδα», ανέφερε, μεταξύ άλλων, ο κ. Σιγάλας και πρόσθεσε ότι η πατρίδα μας ανοίγει τις πύλες της στους επισκέπτες και η Σαντορίνη περιμένει τους πολυάριθμους φίλους της.
Ο δήμαρχος Θήρας κατέστησε σαφές ότι η τουριστική περίοδος ξεκινάει με σχέδιο, με κανόνες, με ασφάλεια. «Τίποτα δεν έχει αφεθεί στην τύχη του. Η άφιξη, η μετακίνηση, η διαμονή αλλά και η αντιμετώπιση κάθε έκτακτου συμβάντος για τους επισκέπτες έχουν ρυθμιστεί μέχρι την τελευταία λεπτομέρεια. Η χώρα μας, εκτός από ομορφιά εκπέμπει αξιοπιστία και ασφάλεια», σημείωσε. Παράλληλα, έκανε λόγο για τη συνεργασία κράτους, αυτοδιοίκησης, επιστημονικής κοινότητας και κοινωνικών εταίρων, οι οποίοι -για πρώτη φορά μετά από αρκετά χρόνια- συνεργάζονται αρμονικά με αλληλοκατανόηση και ωριμότητα επιδεικνύοντας υπευθυνότητα και αληθινό πατριωτισμό.
«Η Σαντορίνη του απαράμιλλου φυσικού κάλλους, του ανεκτίμητου πολιτιστικού πλούτου και της αφειδώλευτης φιλοξενίας αποτελεί εξαιρετικό πρεσβευτή του ελληνικού τουρισμού. Ο πρωθυπουργός επέλεξε το νησί μας ως νησί – πιλότο για την υλοποίηση ενός σχεδίου ολιστικής βιωσιμότητας διαχείρισης του τουρισμού. Ο υπουργός Τουρισμού, κ. Χάρης Θεοχάρης, υπήρξε από την πρώτη στιγμή ενθουσιώδης υποκινητής αυτού του φιλόδοξου εγχειρήματος. Μαζί επεξεργαστήκαμε, συμφωνήσαμε και ξεκινήσαμε την εφαρμογή του σχεδίου δράσης για τη Σαντορίνη. Πολύτιμος συνεργάτης μας στην προσπάθεια αυτή ο περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου, κ. Χατζημάρκος», τόνισε ο δήμαρχος Θήρας, συμπληρώνοντας πως κύριος άξονας αυτού του στρατηγικού σχεδίου είναι η βιώσιμη διαχείριση των περιβαλλοντικών πόρων.
Σύμφωνα με τον κ. Σιγάλα, το νησί στον τομέα της βιώσιμης διαχείρισης των περιβαλλοντικών πόρων εμφανίζει «μία αδικαιολόγητη υστέρηση». «Ωστόσο, σήμερα, είμαστε έτοιμοι να θεραπεύσουμς τις αβελτηρίες και την ατολμία του παρελθόντος, καθώς ήδη το υπουργείο Περιβάλλοντος αναλαμβάνει την εκπόνηση -σε έναν χρόνο- του ειδικού περιβαλλοντικού σχεδίου για τη Σαντορίνη», επισήμανε. Όπως γνωστοποίησε ο ίδιος, ο Δήμος Θήρας επισπεύδει την κατασκευή και λειτουργία ενός ολοκληρωμένου συστήματος διαχείρισης απορριμμάτων. Το έργο θα ολοκληρωθεί μέσα στην επόμενη τριετία και θα υλοποιηθεί με τη διαδικασία ΣΔΙΤ. «Ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κ. Χατζηδάκης, δεσμεύτηκε για την ενδιάμεση λύση του προβλήματος καθώς και για τη χρηματοδότηση ενός προγράμματος εκτεταμένης ανακύκλωσης στη Σαντορίνη», υπογράμμισε ο δήμαρχος Θήρας.
Αναφορικά με τη δράση Plastic-Free Santorini, πρωτοβουλία που εξήγγειλε το υπουργείο Τουρισμού, ο κ. Σιγάλας σημείωσε ότι στόχος είναι ο περιορισμός του αρνητικού περιβαλλοντικού αποτυπώματος του τουρισμού από την εκτεταμένη χρήση πλαστικού. «Θα ήταν κοινοτυπία να αναφερθούμε στις μακροχρόνιες βλαπτικές συνέπειες που έχει για το περιβάλλον και την υγεία μας η χρήση πλαστικού. Δυστυχώς, η χώρα μας, παρά τις προσπάθειες των τελευταίων χρόνων, έχει ακόμη πολλές αρνητικές πρωτιές στον τομέα αυτόν. Μπορεί το φαινόμενο να είναι παγκόσμιο, όμως αν η κάθε χώρα, ο κάθε τόπος και εντέλει ο κάθε πολίτης δεν αναλάβει τις ευθύνες του, το μέλλον προβλέπεται δυσοίωνο. Εκεί που το πλαστικό είναι πιο εμφανές και πιο απειλητικό είναι ο θαλάσσιος βυθός. Έχει υπολογιστεί ότι τους μήνες της τουριστικής αιχμής η παράκτια ρύπανση αυξάνεται 117% και 87% είναι πλαστικό. Προβλέπεται ότι το 2050 θα υπάρχουν στη θάλασσα πιο πολλά πλαστικά από ψάρια», υποστήριξε, τονίζοντας πως αυτά τα στοιχεία οδηγούν στο συμπέρασμα ότι το πλαστικό είναι φονικό. Ακόμη, όπως είπε, ο Δήμος Θήρας υπέγραψε συμφωνία σταδιακής μείωσης της χρήσης του πλαστικού μέχρι τελικής εξαφάνισής τους, ένα εγχείρημα, το οποίο -σύμφωνα με τον κ. Σιγάλα- είναι δύσκολο και απαιτεί συνειδητοποίηση του προβλήματος και συναίνεση για την επίλυσή του.
«Πρέπει να αντισταθούμε στις συνήθειές μας και εντέλει να τις αλλάξουμε, όχι καταναγκαστικά αλλά ως ελεύθερη επωφελή επιλογή. Οφείλουμε να καλλιεργήσουμε περιβαλλοντική συνείδηση, να κατανοήσουμε τα σημεία του περιβάλλοντος για τον τουρισμό και να αναβαθμίσουμε τον πολιτισμό της καθημερινότητάς μας. Προς αυτήν την κατεύθυνση θα εργαστούμε με τις εθελοντικές περιβαλλοντικές οργανώσεις, με την εκπαιδευτική κοινότητα, πολιτιστικούς και αθλητικούς φορείς. Η Σαντορίνη, με την προσπάθεια όλων, θα κάνει το άλμα στο μέλλον, σε ένα μέλλον χωρίς πλαστικό», κατέληξε ο δήμαρχος Θήρας.
Στην καμπάνια «Plastic-FreeSantorini» η LidlΕλλάς επενδύει 700.000 ευρώ για τις ανάγκες της. «Σήμερα, με αφετηρία τη Σαντορίνη, θέλουμε να ξεδιπλώσουμε μία πρωτότυπη, εναλλακτική τουριστική καμπάνια, που είναι -ταυτόχρονα- παγκόσμιο μήνυμα βιώσιμης ανάπτυξης για το ίδιο το νησί, τις Κυκλάδες, την Ελλάδα, τον κόσμο. Για το πώς μπορούμε να ζούμε με τη σύγχρονη τεχνολογία, μέσα στο φυσικό περιβάλλον. Πάντα με μέτρο. Να απολαμβάνουμε τα προϊόντα του παρόντος, εξασφαλίζοντας ταυτόχρονα και την επάρκειά τους για το μέλλον», επισήμανε κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου ο πρόεδρος Διοίκησης της Lidl Ελλάς, Ιάκωβος Ανδρεανίδης. Επίσης, εξέφρασε την ιδιαίτερη χαρά του που βρίσκεται σήμερα «στη φωτεινή γη της Σαντορίνης, έναν τόπο πλούσιο σε παράδοση. Mε μοναδική, αυθεντική -θα έλεγα- ομορφιά. Mε πρωτότυπη αρχιτεκτονική και ιστορία που χάνεται στα βάθη του χρόνου».
Όπως ανέφερε ο κ. Ανδρεανίδης, το μήνυμα της βιώσιμης ανάπτυξης για τη Σαντορίνη, για όλη την Ελλάδα, πηγάζει από την έννοια του βιώσιμου τουρισμού.
Σχετικά με την καμπάνια, σημείωσε ότι σε συνεργασία με το υπουργείο Τουρισμού και τον Δήμο Θήρας πήραν μία σημαντική πρωτοβουλία ζωής, να ανακηρύξουν τη Σαντορίνη, «νησί με ιδιαίτερες περιβαλλοντικές ευαισθησίες, αλλά και διαχρονικό συμβολισμό, ως Το Πρώτο Νησί στις Κυκλάδες, στο Αιγαίο, Ελεύθερο Από Πλαστικό. Πρόθεσή τους, σύμφωνα με τον πρόεδρο διοίκησης της Lidl Ελλάς, είναι να μειωθεί η αλόγιστη χρήση πλαστικού, η χρήση των πλαστικών ειδών μίας χρήσης, καθώς και να προωθηθεί η ανακύκλωση. «Ακόμη, στόχος είναι να μάθουμε να σκεφτόμαστε με όρους κυκλικής οικονομίας αλλά και να προστατεύουμε τις ακτές και τις θάλασσές μας. Στεκόμαστε δίπλα στις πρωτοβουλίες της ελληνικής κυβέρνησης, του υπουργείου Τουρισμού, του υπουργείου Περιβάλλοντος, του δημάρχου Σαντορίνης. Δίπλα σε κάθε Ελληνίδα και κάθε Έλληνα. Πολύ περισσότερο στις δύσκολες στιγμές. Αλλά και σ’ αυτές που δυναμώνουν την προοπτική του τόπου», κατέληξε ο κ. Ανδρεανίδης.
Στη συμβολή που θα έχει η Mastercard στην εφαρμογή Visit Greece, μία εκ των πρωτοβουλιών που εξήγγειλε το υπουργείο Τουρισμού, αναφέρθηκε η country manager της Mastercard για Ελλάδα, Κύπρο και Μάλτα, Άσπα Παλημέρη. «Ο τουρισμός και ιδιαίτερα η επανεκκίνησή του αποτελεί για όλους μας εθνική υπόθεση. Είμαστε εδώ για να προσφέρουμε την τεχνογνωσία μας, αλλά και όλα τα μέσα που διαθέτουμε, έτσι ώστε μέσα από συνεργασίες και συμπράξεις να δημιουργήσουμε όλες τις προϋποθέσεις, τόσο για επιτυχή επανεκκίνηση όσο και για να δημιουργηθεί στο μέλλον ένα ανταγωνιστικό και βιώσιμο τουριστικό προϊόν για τη χώρα μας», υπογράμμισε η κ. Παλημέρη για να προσθέσει: «Η συμβολή στη δημιουργία του application Visit Greece μάς δίνει τη δυνατότητα να συστήσουμε στο παγκόσμιο κοινό την Ελλάδα μέσα από την πλατφόρμα της Mastercard, Priceless Cities, δίνοντάς τους την ευκαιρία να τη γνωρίσουν μέσα από μοναδικές εμπειρίες ανεκτίμητης και αξίας».
Για το Visit Greece μίλησε και ο διευθυντής Retail Banking της Eurobank ΑΕ, Ιάκωβος Γιαννακλής, ο οποίος τόνισε πως «η Eurobank, ως η τράπεζα του ελληνικού Τουρισμού, στηρίζει δυναμικά και σφαιρικά έναν από τους πλέον δυναμικούς κλάδους της ελληνικής οικονομίας, τον τουρισμό, για να ανταποκριθεί στις πρωτοφανείς προκλήσεις της φετινής χρονιάς αλλά και να θέσει τις βάσεις για μία δυναμική ανάκαμψη από το 2021». «Στο πλαίσιο αυτό στηρίζουμε, επίσης, ως αποκλειστικοί χορηγοί μαζί με τη Mastercard, τη νέα πρωτοβουλία του ΕΟΤ για την καλύτερη προβολή του ελληνικού τουριστικού προϊόντος, μέσω μίας νέας εφαρμογής για κινητά στο Visit Greece. Θα είμαστε με κάθε τρόπο δίπλα στον ελληνικό τουρισμό, με κορυφαία επιχειρησιακή μας προτεραιότητα τη στήριξη της υγιούς, ελληνικής επιχειρηματικότητας», κατέληξε ο κ. Γιαννακλής.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
You may like
-
Ανοίγει το 2028 στη Σαντορίνη το νέο Radisson Collection Resort – Τι θα περιλαμβάνει
-
Ντεμπούτο για τα LXR Hotels & Resorts στην Ελλάδα – Ανοίγει το 2026 το νέο 5άστερο Sandblu Santorini
-
Προχωρά έργο για νέο ξενοδοχείο στη Σαντορίνη
-
Την πώληση του Radisson Blu Zaffron Resort στη Σαντορίνη διερευνά ο Όμιλος Φάις – Τι αναφέρει για την ανάκληση της συγχώνευσης
-
“Στα σκαριά” νέο ξενοδοχείο στη Σαντορίνη – Σε ποιά περιοχή θα γίνει
-
Ποιές οι νέες τάσεις στα ξενοδοχεία σε Πάρο, Μύκονο, Σαντορίνη και Αθήνα το 2025 – Γιατί ξεχωρίζουν τα boutique ξενοδοχεία
Ανοίγει το 2028 στη Σαντορίνη το νέο Radisson Collection Resort – Τι θα περιλαμβάνει
Προχωρά έργο για νέο ξενοδοχείο στην Πάρο – Πού θα γίνει
Νέο ξενοδοχείο στα “σκαριά” στην Ίο – Σε ποιά περιοχή του νησιού θα γίνει
Με ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2028 ξεκίνησαν τα έργα για τη μεγάλη τουριστική επένδυση Project Voria στο Μαρούσι
Η επόμενη ημέρα της Prodea μετά τα mega deals – Γιατί στοχεύει σε ξενοδοχεία και logistics και ποιές νέες επενδύσεις δρομολογεί
Νέα “εποχή” για τη mega τουριστική επένδυση Sitia Bay Resort – Τι θα περιλαμβάνει το έργο και πώς θα προχωρήσει
Υπεγράφη η συμφωνία ΙΚΤΙΝΟΣ – CBE CAPITAL για την αξιοποίηση του ακινήτου στη Σητεία
Ποιά κατηγορία ακινήτων στην Ελλάδα παραμένει “ευκαιρία” με 50% χαμηλότερες τιμές από τα επίπεδα ρεκόρ του 2008
Έτος δημιουργίας νέας αξίας το 2026 για τη Dimand – Από ποιά μεγάλα έργα real estate θα κάνει exit φέτος και το 2026
Νέο ξενοδοχείο “στα σκαριά” στο κέντρο του Πειραιά – Ποιά εταιρεία επενδύει
Στα “σκαριά” 4 νέες ξενοδοχειακές επενδύσεις στο Ιόνιο – Σε ποια νησιά θα γίνουν
Προς ολοκλήρωση η μεγάλη εμπορική επένδυση στη Στοά Αρσακείου – Ποιοί χώροι έχουν ήδη ξεκινήσει να λειτουργούν
Νέο ξενοδοχείο “στα σκαριά” στο κέντρο του Πειραιά – Ποιά εταιρεία επενδύει
The Ellinikon: πώς προχωρούν όλα τα μεγάλα κτιριακά έργα – Πότε ολοκληρώνονται τα κτίρια κατοικιών, τα ξενοδοχεία και τα malls
Σε εξέλιξη έργο για νέο κτίριο σύγχρονων γραφείων στο Ψυχικό – Ποιό γνωστό κτίριο στη Λεωφόρο Κηφισίας μεταμορφώνεται
“Στα σκαριά” νέα επένδυση γραφείων της Hellenic Properties στον Ταύρο – Ποιό γνωστό ακίνητο θα αξιοποιηθεί
Αλλαγή “σελίδας” για την ιστορική Αγορά Μοδιάνο στη Θεσσαλονίκη – Πώς θα ανοίξει εκ νέου το 2026 ανανεωμένη
Στα “σκαριά” και το δεύτερο κτίριο “πράσινων” γραφείων MOB2 της Hellenic Properties στο Μαρούσι – Προχωρά και το MOB1
Αλλάζει “χέρια” το ιστορικό βιομηχανικό ακίνητο Τεγόπουλου στη Νέα Φιλαδέλφεια – Ποιά εταιρεία από την Κύπρο θα υλοποιήσει την μεγάλη επένδυση με κατοικίες και μουσείο
Το δικό της πλήρες IKEA αποκτά η Ρόδος – Ποιά εταιρεία ανέλαβε το έργο
[VIDEO] Σε εξέλιξη η νέα μεγάλη οικιστική επένδυση Green Haven στα Μελίσσια
[VIDEO] Παρουσιάστηκε το masterplan για τη μεγάλη επένδυση της Dimand στο ΦΙΞ στη Θεσσαλονίκη – Τι θα περιλαμβάνει
Τους πρώτους μήνες του 2026 θα ξεκινήσει τη λειτουργία του το νέο 5άστερο Conrad Athens The Ilisian
[VIDEO] Δείτε πώς θα γίνουν τα νέα “πράσινα” κτίρια κατοικιών και γραφείων στο Piraeus Gate Project
[VIDEO] Προχωρούν από την Dimand τα έργα κατασκευής του νέου Δικαστικού Μεγάρου Πειραιά
[VIDEO] Το όραμα της Dimand για τις πόλεις του σήμερα και του αύριο μέσα από 20 εμβληματικά έργα
[VIDEO] The Ellinikon: προχωρούν τα κτιριακά έργα για τις μεγάλες οικιστικές, εμπορικές και τουριστικές επενδύσεις στο Ελληνικό
[VIDEO] Προχωρά η mega επένδυση logistics της ΙΚΕΑ στον Ασπρόπυργο
[VIDEO] Δείτε πώς μεταμορφώθηκε παλιό κτίριο γραφείων στην Πλατεία Μαβίλη
[VIDEO] Πώς θα γίνει το νέο έργο logistics Eleusis Project στον Ασπρόπυργο – Ποιά εταιρεία επενδύει
TRENDING
-
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 εβδομάδες agoΣτα “σκαριά” 4 νέες ξενοδοχειακές επενδύσεις στο Ιόνιο – Σε ποια νησιά θα γίνουν
-
ΕΜΠΟΡΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ & ΠΑΡΚΑ3 εβδομάδες agoΠρος ολοκλήρωση η μεγάλη εμπορική επένδυση στη Στοά Αρσακείου – Ποιοί χώροι έχουν ήδη ξεκινήσει να λειτουργούν
-
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ1 ημέρα agoΝέο ξενοδοχείο “στα σκαριά” στο κέντρο του Πειραιά – Ποιά εταιρεία επενδύει
-
REAL ESTATE1 εβδομάδα agoThe Ellinikon: πώς προχωρούν όλα τα μεγάλα κτιριακά έργα – Πότε ολοκληρώνονται τα κτίρια κατοικιών, τα ξενοδοχεία και τα malls
-
ΚΤΙΡΙΑ ΓΡΑΦΕΙΩΝ5 ημέρες agoΣε εξέλιξη έργο για νέο κτίριο σύγχρονων γραφείων στο Ψυχικό – Ποιό γνωστό κτίριο στη Λεωφόρο Κηφισίας μεταμορφώνεται





