Η Παπουτσάνης ΑΒΕΕ, κατέγραψε το 2019 σημαντική ανάπτυξη του ενοποιημένου κύκλου εργασιών της κατά 27%. Συγκεκριμένα, στη χρήση 2019, ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε € 30,7 εκατ. έναντι € 24,2 εκατ. το 2018.
Η εταιρία βελτίωσε, παράλληλα, την προ φόρων κερδοφορία της κατά 75%. Τα προ φόρων κέρδη διαμορφώθηκαν το 2019 σε € 1,9 εκατ., έναντι € 1,1 εκατ. το 2018. Τα μετά από φόρους κέρδη ανήλθαν σε € 1,3 εκατ., έναντι € 1,1 εκατ. το 2018, βελτιωμένα κατά 22%. Σημειώνεται ότι οι φόροι ύψους 508 χιλ. ευρώ που επιβάρυναν την χρήση αφορούν αποκλειστικά σε αναβαλλόμενο φόρο, που δεν θα καταβληθεί εντός της επόμενης χρήσης 2020 και άρα δεν θα επιβαρύνει ταμειακά την Εταιρεία.
Στην ανάπτυξη του κύκλου εργασιών της Παπουτσάνης, συνέβαλε η διεύρυνση των συνεργασιών με πολυεθνικές εταιρίες στον τομέα παραγωγής προϊόντων για τρίτους. Θετική συνεισφορά είχαν επίσης οι συνεργασίες στον κλάδο των ξενοδοχειακών προϊόντων στην Ελλάδα και στο εξωτερικό αλλά και η περαιτέρω ανάπτυξη των πωλήσεων σαπωνόμαζας σε αγορές του εξωτερικού.
Οι εξαγωγές ανήλθαν σε 15 εκατ. ευρώ το 2019, που αντιπροσωπεύει ποσοστό 49% του συνολικού κύκλου εργασιών έναντι €10 εκατ. της προηγούμενης χρήσης, που αντιστοιχούσαν στο 41% της χρήσης του 2018. Το 38% του συνολικού κύκλου εργασιών προέρχεται από παραγωγές προϊόντων για τρίτους, το 30% από πωλήσεις προς τη ξενοδοχειακή αγορά, το 18% από πωλήσεις επωνύμων προϊόντων της Παπουτσάνης στην Ελλάδα και το εξωτερικό και το 14% από βιομηχανικές πωλήσεις σαπωνομαζών.
Το ενοποιημένο μικτό κέρδος, κατά τη χρήση 2019, ανήλθε σε €8,8 εκατ. έναντι €6,7 εκατ. στη χρήση 2018, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 31%, επηρεαζόμενο θετικά από την ανάπτυξη πωλήσεων. Τα κέρδη προ φόρων του Ομίλου ανήλθαν σε 1,9 εκατ. ευρώ, έναντι κερδών 1,1 εκατ. ευρώ το 2018, ενώ τα κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν σε 1,3 εκατ. ευρώ έναντι κερδών 1,1 εκατ. ευρώ το 2018. Τα κέρδη προ φόρων της μητρικής ανήλθαν σε 1,9 εκατ. ευρώ έναντι 1,1 εκατ. ευρώ το 2018, ενώ τα κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν σε €1,4 εκατ. έναντι €1,1 εκατ. το 2018. Τα ενοποιημένα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (EBITDA) άγγιξαν τα 3,8 εκατ. ευρώ, έναντι 2,9 εκατ. ευρώ το 2018, αυξημένα κατά 34%.
Επισκόπηση ανά Τομέα Δραστηριότητας
Επώνυμα Προϊόντα
Το 18% του συνολικού κύκλου εργασιών της Παπουτσάνης προέρχεται από πωλήσεις των επωνύμων προϊόντων της (Olivia, Karavaki, Natura, Aromatics κ.λπ.) στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Ο συγκεκριμένος τομέας παρουσίασε μείωση 3%, παρότι οι πωλήσεις στις ελληνικές αλυσίδες λιανικής (Super Markets) παρουσίασαν οριακή αύξηση εντός 2019. Το γεγονός αυτό οφείλεται σε μείωση των πωλήσεων που πραγματοποιούνται σε αγορές του εξωτερικού.
Ξενοδοχειακά Προϊόντα
Το 30% του κύκλου εργασιών αφορά πωλήσεις προς τη ξενοδοχειακή αγορά, οι οποίες αναπτύχθηκαν κατά 13% το έτος 2019. Η επέκταση των πωλήσεων προήλθε τόσο από τη διεθνή όσο από την εγχώρια αγορά.
Προϊόντα Τρίτων (βιομηχανικές πωλήσεις, ιδιωτική ετικέτα)
Οι παραγωγές προϊόντων για τρίτους αντιπροσωπεύουν το 38% του κύκλου εργασιών της Παπουτσάνης. Στη συγκεκριμένη κατηγορία σημειώθηκε αύξηση πωλήσεων κατά 73% στη χρήση 2019, σε σχέση με το έτος 2018. Η αύξηση των πωλήσεων οφείλεται στην επέκταση υφιστάμενης συνεργασίας με πολυεθνική εταιρία του εξωτερικού, για την παραγωγή στερεών και υγρών προϊόντων που καλύπτουν τις ανάγκες της αλλά και ανάπτυξη άλλων
Βιομηχανικές πωλήσεις σαπωνωμαζών
Το 14% του κύκλου εργασιών προέρχεται από βιομηχανικές πωλήσεις σαπωνόμαζας, ως πρώτης ύλης για την παραγωγή σαπουνιών. Η κατηγορία αυτή αναπτύχθηκε κατά 16% μεταξύ 2018 και 2019, λόγω της σημαντικής αύξησης των εξαγωγών. Η συγκεκριμένη κατηγορία παρουσιάζει σημαντικούς ρυθμούς ανάπτυξης επί τέσσερα συναπτά έτη, γεγονός που οφείλεται στην αύξηση της ζήτησης για ειδικές σαπωνόμαζες που παρουσιάζεται από εταιρείες του εξωτερικού. Η Παπουτσάνης διαθέτει την απαραίτητη τεχνογνωσία για την ανάπτυξη αυτών των ειδικών βιομηχανικών προϊόντων, γεγονός που αντικατοπτρίζεται στη διαρκή ενίσχυση των πωλήσεων και των μεριδίων της σε αγορές του εξωτερικού.