ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ
Ξεκινούν το 2020 έργα 910εκατ.ευρώ στα λιμάνια Πειραιά και Θεσσαλονίκης
Published
5 έτη agoon
Με ένα μεγάλο πακέτο 910εκατ.ευρώ στα δύο μεγάλα λιμάνια της χώρας σε Πειραιά και Θεσσαλονίκη θα ξεκινήσει το 2020. Πρόκειται για πρόγραμμα έργων το οποίο θα ολοκληρωθεί μέχρι το 2023 και φιλοδοξεί να αλλάξει το αναβαθμίσει τις δυνατότητες που παρέχουν αυτά τα δύο λιμάνια. Επίπλεον εγκρίθηκε πακέτο 4,4εκατ.ευρώ για έργα σε 34 μικρότερα λιμάνια.
Ο στόχος είναι για τον Πειραιά να μεταβληθεί στην κύρια λιμενική πύλη της Ευρώπης σε διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων, κυρίως από την Ασία. Για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης ο μεγάλος στόχος είναι να καταστεί υπολογίσιμη λιμενική δύναμη στην Ευρώπη και να είναι η βασική πύλη προς τα Βαλκάνια και την Ανατολική Ευρώπη.
Ο ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Από τα 910εκατ.ευρώ, τα 610 εκατομμύρια αφορούν το επενδυτικό πρόγραμμα του ΟΛΠ το οποίο είναι σε εξέλιξη. Το έργο σημαία με 170εκατ.ευρώ, δεν είναι άλλο από το νέο λιμάνι κρουαζιέρας το οποίο θα αναδείξει τον Πειραιά ως homeport, αλλάζοντας τον χάρτη της κρουαζιέρας στην Ανατολική Μεσόγειο. Ο διαγωνισμός έχει σχεδόν ολοκληρωθεί και αναμένεται η υπογραφή της σύμβασης κατασκευής με την ανάδοχο ΤΕΚΑΛ.
Με ένα μεγάλο πακέτο 910εκατ.ευρώ στα δύο μεγάλα λιμάνια της χώρας σε Πειραιά και Θεσσαλονίκη θα ξεκινήσει το 2020. Πρόκειται για πρόγραμμα έργων το οποίο θα ολοκληρωθεί μέχρι το 2023 και φιλοδοξεί να αλλάξει το αναβαθμίσει τις δυνατότητες που παρέχουν αυτά τα δύο λιμάνια. Επίπλεον εγκρίθηκε πακέτο 4,4εκατ.ευρώ για έργα σε 34 μικρότερα λιμάνια.
Ο στόχος είναι για τον Πειραιά να μεταβληθεί στην κύρια λιμενική πύλη της Ευρώπης σε διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων, κυρίως από την Ασία. Για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης ο μεγάλος στόχος είναι να καταστεί υπολογίσιμη λιμενική δύναμη στην Ευρώπη και να είναι η βασική πύλη προς τα Βαλκάνια και την Ανατολική Ευρώπη.
Ο ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Από τα 910εκατ.ευρώ, τα 610 εκατομμύρια αφορούν το επενδυτικό πρόγραμμα του ΟΛΠ το οποίο είναι σε εξέλιξη. Το έργο σημαία με 170εκατ.ευρώ, δεν είναι άλλο από το νέο λιμάνι κρουαζιέρας το οποίο θα αναδείξει τον Πειραιά ως homeport, αλλάζοντας τον χάρτη της κρουαζιέρας στην Ανατολική Μεσόγειο. Ο διαγωνισμός έχει σχεδόν ολοκληρωθεί και αναμένεται η υπογραφή της σύμβασης κατασκευής με την ανάδοχο ΤΕΚΑΛ.
Το έργο συγχρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ 2014-2020 μέσω του ΠΕΠ Αττικής. Αφορά στην επέκταση του επιβατικού λιμένα στην προσήνεμη περιοχή της εισόδου, νοτιοδυτικά του μόλου Θεμιστοκλέους, για την εξασφάλιση θέσεων στάθμευσης κρουαζιερόπλοιων. Με την ολοκλήρωση του έργου το λιμάνι του Πειραιά θα μπορεί πλέον να δέχεται τα μεγαλύτερα κρουαζιερόπλοια του κόσμου (άνω των 400 μέτρων).
Θα πρέπει εδώ να διευκρινίσουμε ότι σε αυτό το ποσό δεν περιλαμβάνεται το φιλόδοξο σχέδιο για τον 4ο προβλήτα στην περιοχή του Νέου Μόλου Δραπετσώνας. Το σχέδιο δεν εγκαταλείπεται, παρότι προς το παρόν δεν υπήρξε θετική κατάληξη και είναι βέβαιο ότι θα το βρούμε μπροστά μας στην ανοδική πορεία του ΟΛΠ προς την κορυφή της Ευρώπης.
Εκτός από την επέκταση του προβλήτα κρουαζιέρας το επενδυτικό σχέδιο προβλέπει επίσης ανέγερση σταθμού logistics στην περιοχή πρώην ΟΔΔΥ, την κατασκευή ξενοδοχείων, και κτιρίων στάθμευσης αυτοκινήτων.
Η ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Για τις επενδύσεις του ΟΛΘ στη Θεσσαλονίκη, το έργο που κυριαρχεί δεν είναι άλλο από την περίφημη ολοκλήρωση του Προβλήτα 6 που έχει εκτιμώμενο κόστος 180εκατ.ευρώ από τα συνολικά 200εκατ.ευρώ του σχεδίου. Το έργο εκτιμάται ότι θα δημοπρατηθεί μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2020, έχοντας ως πηγή χρηματοδότησης, ιδιωτικά κεφάλαια της παραχωρησιούχου κοινοπραξίας.
Να θυμήσουμε πως τον περασμένο Σεπτέμβριο ξεκίνησαν οι μελέτες για το μεγάλο αυτό έργο που περιλαμβάνει νέο πρόσθετο κρηπίδωμα μήκους 460 μέτρων με ωφέλιμο βάθος -17,6μ. τουλάχιστον, πρόσθετης χερσαίας ζώνης, πλάτους τουλάχιστον 300 μέτρων, κατά μήκος του παραπάνω νέου κρηπιδώματος και συμπληρωματικά έργα υποδομής. Το έργο θα έχει διάρκεια περίπου 3 χρόνια και θα επιφέρει το διπλασιασμό της ικανότητας διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων του ΟΛΘ.
Με ένα μεγάλο πακέτο 910εκατ.ευρώ στα δύο μεγάλα λιμάνια της χώρας σε Πειραιά και Θεσσαλονίκη θα ξεκινήσει το 2020. Πρόκειται για πρόγραμμα έργων το οποίο θα ολοκληρωθεί μέχρι το 2023 και φιλοδοξεί να αλλάξει το αναβαθμίσει τις δυνατότητες που παρέχουν αυτά τα δύο λιμάνια. Επίπλεον εγκρίθηκε πακέτο 4,4εκατ.ευρώ για έργα σε 34 μικρότερα λιμάνια.
Ο στόχος είναι για τον Πειραιά να μεταβληθεί στην κύρια λιμενική πύλη της Ευρώπης σε διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων, κυρίως από την Ασία. Για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης ο μεγάλος στόχος είναι να καταστεί υπολογίσιμη λιμενική δύναμη στην Ευρώπη και να είναι η βασική πύλη προς τα Βαλκάνια και την Ανατολική Ευρώπη.
Ο ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Από τα 910εκατ.ευρώ, τα 610 εκατομμύρια αφορούν το επενδυτικό πρόγραμμα του ΟΛΠ το οποίο είναι σε εξέλιξη. Το έργο σημαία με 170εκατ.ευρώ, δεν είναι άλλο από το νέο λιμάνι κρουαζιέρας το οποίο θα αναδείξει τον Πειραιά ως homeport, αλλάζοντας τον χάρτη της κρουαζιέρας στην Ανατολική Μεσόγειο. Ο διαγωνισμός έχει σχεδόν ολοκληρωθεί και αναμένεται η υπογραφή της σύμβασης κατασκευής με την ανάδοχο ΤΕΚΑΛ.
Το έργο συγχρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ 2014-2020 μέσω του ΠΕΠ Αττικής. Αφορά στην επέκταση του επιβατικού λιμένα στην προσήνεμη περιοχή της εισόδου, νοτιοδυτικά του μόλου Θεμιστοκλέους, για την εξασφάλιση θέσεων στάθμευσης κρουαζιερόπλοιων. Με την ολοκλήρωση του έργου το λιμάνι του Πειραιά θα μπορεί πλέον να δέχεται τα μεγαλύτερα κρουαζιερόπλοια του κόσμου (άνω των 400 μέτρων).
Θα πρέπει εδώ να διευκρινίσουμε ότι σε αυτό το ποσό δεν περιλαμβάνεται το φιλόδοξο σχέδιο για τον 4ο προβλήτα στην περιοχή του Νέου Μόλου Δραπετσώνας. Το σχέδιο δεν εγκαταλείπεται, παρότι προς το παρόν δεν υπήρξε θετική κατάληξη και είναι βέβαιο ότι θα το βρούμε μπροστά μας στην ανοδική πορεία του ΟΛΠ προς την κορυφή της Ευρώπης.
Εκτός από την επέκταση του προβλήτα κρουαζιέρας το επενδυτικό σχέδιο προβλέπει επίσης ανέγερση σταθμού logistics στην περιοχή πρώην ΟΔΔΥ, την κατασκευή ξενοδοχείων, και κτιρίων στάθμευσης αυτοκινήτων.
Η ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Για τις επενδύσεις του ΟΛΘ στη Θεσσαλονίκη, το έργο που κυριαρχεί δεν είναι άλλο από την περίφημη ολοκλήρωση του Προβλήτα 6 που έχει εκτιμώμενο κόστος 180εκατ.ευρώ από τα συνολικά 200εκατ.ευρώ του σχεδίου. Το έργο εκτιμάται ότι θα δημοπρατηθεί μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2020, έχοντας ως πηγή χρηματοδότησης, ιδιωτικά κεφάλαια της παραχωρησιούχου κοινοπραξίας.
Να θυμήσουμε πως τον περασμένο Σεπτέμβριο ξεκίνησαν οι μελέτες για το μεγάλο αυτό έργο που περιλαμβάνει νέο πρόσθετο κρηπίδωμα μήκους 460 μέτρων με ωφέλιμο βάθος -17,6μ. τουλάχιστον, πρόσθετης χερσαίας ζώνης, πλάτους τουλάχιστον 300 μέτρων, κατά μήκος του παραπάνω νέου κρηπιδώματος και συμπληρωματικά έργα υποδομής. Το έργο θα έχει διάρκεια περίπου 3 χρόνια και θα επιφέρει το διπλασιασμό της ικανότητας διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων του ΟΛΘ.
σημειώθεί πως για να μπορεί να λειτουργήσει επαρκώς ο 6ος προβλήτας, θα πρέπει να τρέξουν τα έργα της οδικής και σιδηροδρομικής σύνδεσης με τα εθνικά δίκτυα. Η αρχή έγινε την προηγούμενη εβδομάδα με την ένταξη στο ΕΣΠΑ της οδικής σύνδεσης. Το σιδηροδρομικό έργο είναι σε μελέτες που θα ολοκληρωθούν το 2020.
ΤΑ 34 ΛΙΜΑΝΙΑ
Τον εκσυγχρονισμό 39 λιμενικών και άλλων εγκαταστάσεων οι οποίες τελούν υπό τον έλεγχο 34 λιμανιών της χώρας επιδιώκει το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής με τη σειρά λιμενικών έργων συνολικού ύψους 4,4 εκατ. ευρώ που πρόκειται να δρομολογήσει.
Τα έργα τα οποία ενέκρινε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Γιάννης Πλακιωτάκης χρηματοδοτούνται μέσω του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων (Π.Δ.Ε.).
Μάλιστα έρχονται να επιλύσουν χρονίζοντα προβλήματα των εν λόγω 39 λιμενικών εγκαταστάσεων και στη συντριπτική τους πλειοψηφία συνδέονται άμεσα με την ενίσχυση των επιπέδων της ασφάλειας της ναυσιπλοΐας που προσφέρει σήμερα το λιμενικό σύστημα της χώρας.
Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Γιάννης Πλακιωτάκης «η συνεχής βελτίωση των λιμενικών υποδομών της νησιωτικής Ελλάδας αποτελεί πρώτη προτεραιότητα για το Υπουργείο».
Αναλυτικά τα 34 λιμάνια για τα οποία έχουν ήδη εγκριθεί προγράμματα βελτίωσης των υποδομών τους είναι τα εξής:
– Οργανισμοί Λιμένων: Αλεξανδρούπολης, Καβάλας, Βόλου, Ραφήνας, Ν. Ευβοίας, Ηγουμενίτσας, Πάτρας και Ηρακλείου (Κρήτης).
– Δημοτικά Λιμενικά Ταμεία: Αλοννήσου, Πάτμου, Σάμου, Σητείας, Αγίου Νικολάου, Ρεθύμνου, Νάξου, Πάρου – Αντίπαρου, Κυθήρων, Αίγινας, Θήρας, Λέσβου, Χίου, Καλύμνου, Σαλαμίνας, Λευκάδας, Θάσου, Ιεράπετρας, Δωδεκανήσων, Ναυπλίου,
– Λιμενικά Ταμεία: Χανιών, Ικαρίας και Σύρου και Αγίας Γαλήνης
Πηγή: ypodomes.com
Μην ξεχάσετε
You may like
-
Πώς τοποθετείται η Dimand με νέα ακίνητα στο κέντρο της Θεσσαλονίκης – Ποιά ακίνητα θα αξιοποιήσει
-
Πώς προχωρούν οι 2 μεγάλες τουριστικές και οικιστικές επενδύσεις με “υπογραφή” Ανδρεάδη στη Βόρεια Ελλάδα
-
Ολοκληρώθηκε η επένδυση σε φωτοβολταϊκά στο ξενοδοχείο Hyatt Regency Thessaloniki
-
Ενδιαφέρον της Dimand για την ανάπλαση της ΔΕΘ – Υπό ποιούς όρους θα συμμετέχει στο διαγωνισμό παραχώρησης
-
[VIDEO] Εγκαινιάστηκε το νέο Hub 26 στη Δυτική Θεσσαλονίκη – Τι περιλαμβάνει το πρώτο “πράσινο” συγκρότημα γραφείων της πόλης
-
Εγκαινιάζεται σήμερα το νέο “πράσινο” συγκρότημα γραφείων HUB 26 στη Θεσσαλονίκη
Νέο deal Trastor – Prodea για κτίρια γραφείων 69 εκατ. ευρώ – Ποιά γνωστά κτίρια θα αλλάξουν “χέρια”
Νέο έργο για ξενοδοχείο στην Ζάκυνθο – Σε ποιά περιοχή του νησιού θα γίνει
Εγκρίθηκε έργο για νέο ξενοδοχείο στα Ιωάννινα – Σε ποιά περιοχή θα γίνει
Δρομολογείται νέο ξενοδοχείο στην Πάρο – Σε ποιά περιοχή θα γίνει
Υψηλές “πτήσεις” για την Trade Estates το 2024 – Αυξημένα έσοδα και κέρδη, συνεχίζονται οι επενδύσεις
Ξεκίνησε η μεγάλη επένδυση της DATA4 για data center στην Παιανία – Πού θα γίνει το Campus Athens
Προχωρά έργο για νέο ξενοδοχείο στη Λέσβο – Σε ποιά περιοχή θα γίνει
“Στα σκαριά” νέο έργο για ξενοδοχείο στην Ζάκυνθο
“Στα σκαριά” νέο Wyndham στην Αττική – Έως τέλος του 2024 η ανακοίνωση της νέας συνεργασίας
Έως τέλος το 2024 η ολοκλήρωση της συγχώνευσης BriQ Properties – Intercontinental International
Νέο ρεκόρ κερδοφορίας για τα 4 εμπορικά κέντρα της Lamda Development το 2024 – “Στα σκαριά” τα 2 νέα malls στο Ελληνικό
“Στα σκαριά” νέο ξενοδοχείο στο κέντρο του Πειραιά – Ποιά εταιρεία επενδύει στο ακίνητο
Προχωρούν 17 νέες επενδύσεις για ξενοδοχεία 5 αστέρων σε όλη την Ελλάδα – Πού θα γίνουν
Ξεκινά η ολική ανακατασκευή του Mitsis Grand Hotel στη Ρόδο – Πότε ολοκληρώνεται και ποιές άλλες επενδύσεις θα υλοποιήσει η Mitsis Hotels
Προχωρά η μεγάλη επένδυση της Dimand για το νέο Votanikos Business Park – Πώς θα αξιοποιηθεί το πρώην ακίνητο της Softex
Οι 2 νέες σημαντικές τουριστικές επενδύσεις του Πειραιά – Που θα γίνουν τα νέα ξενοδοχεία
“Στα σκαριά” η νέα επένδυση “πράσινων” γραφείων SouthPoint στην Καλλιθέα – Ποιά εταιρεία επενδύει
Προχωρά και με τη “βούλα” το 5άστερο Elounda Hills στο Λασίθι – Σε 5 φάσεις η ολοκλήρωση της mega επένδυσης
“Πράσινο φως” για τη mega επένδυση του νέου Six Senses στο Πόρτο Χέλι – Τι θα περιλαμβάνει
Πώς τοποθετείται η Dimand με νέα ακίνητα στο κέντρο της Θεσσαλονίκης – Ποιά ακίνητα θα αξιοποιήσει
Ξεκίνησε η μεγάλη επένδυση της DATA4 για data center στην Παιανία – Πού θα γίνει το Campus Athens
Πώς τοποθετείται η Dimand με νέα ακίνητα στο κέντρο της Θεσσαλονίκης – Ποιά ακίνητα θα αξιοποιήσει
Ολοκληρώνεται και η οικιστική επένδυση στο τριπλό έργο της Ten Brinke στο Χαλάνδρι
[VIDEO] Νέο έργο της Ten Brinke “στα σκαριά” στην Πλατεία Αμερικής
[VIDEO] Προχωρά η μεγάλη επένδυση για τα “πράσινα” κτίρια γραφείων The Grid στο Μαρούσι
[VIDEO – ΦΩΤΟ] Ξεκίνησε η νέα πολυτελής οικιστική επένδυση της AVAX Development στην Κρήτη
[VIDEO] Δείτε το νέο retail park στην Πάτρα λίγο πριν την ολοκλήρωση των έργων – Ποιές εταιρείες επενδύουν
[VIDEO] The Ellinikon: δείτε πώς θα γίνει η νέα γειτονιά Little Athens στο Ελληνικό
[VIDEO] Πώς προχωρά το μεγάλο έργο της Dimand για τα νέα Δικαστήρια του Πειραιά
[VIDEO] Δείτε πώς προχωρά το νέο “πράσινο” συγκρότημα γραφείων The Grid στο Μαρούσι
TRENDING
-
ΕΜΠΟΡΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ & ΠΑΡΚΑ1 εβδομάδα ago
Νέο ρεκόρ κερδοφορίας για τα 4 εμπορικά κέντρα της Lamda Development το 2024 – “Στα σκαριά” τα 2 νέα malls στο Ελληνικό
-
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 εβδομάδες ago
“Στα σκαριά” νέο ξενοδοχείο στο κέντρο του Πειραιά – Ποιά εταιρεία επενδύει στο ακίνητο
-
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ3 εβδομάδες ago
Προχωρούν 17 νέες επενδύσεις για ξενοδοχεία 5 αστέρων σε όλη την Ελλάδα – Πού θα γίνουν
-
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ3 εβδομάδες ago
Ξεκινά η ολική ανακατασκευή του Mitsis Grand Hotel στη Ρόδο – Πότε ολοκληρώνεται και ποιές άλλες επενδύσεις θα υλοποιήσει η Mitsis Hotels
-
ΚΤΙΡΙΑ ΓΡΑΦΕΙΩΝ1 εβδομάδα ago
Προχωρά η μεγάλη επένδυση της Dimand για το νέο Votanikos Business Park – Πώς θα αξιοποιηθεί το πρώην ακίνητο της Softex