Connect with us

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Υπεγράφη η συμφωνία Υπουργείου Υποδομών-Ολυμπίας Οδού για το Πάτρα-Πύργος

Avatar

Published

on

Καραμανλής, Ολυμπία Οδός

Την υπογραφή της τελικής συμφωνίας ανάληψης του οδικού τμήματος Πάτρα-Πύργος από την Ολυμπία Οδό ανακοίνωσε πριν απο λίγο ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής. Αυτό έγινε με αφορμή συνάντηση που είχε σήμερα με τους Βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας, Αχαΐας, κ. Χριστίνα Αλεξοπούλου, κ. Ανδρέα Κατσανιώτη, κ. Άγγελο Τσιγκρή, κ. Ιάσωνα Φωτήλα και Ηλείας, κ. Διονυσία Αυγερινοπούλου, κ. Ανδρέα Νικολακόπουλο, κ. Κωνσταντίνο Τζαβάρα σχετικά με τον αυτοκινητόδρομο Πάτρα – Πύργος.

Αμέσως μετά πραγματοποιήθηκε, για το ίδιο θέμα, συνάντηση με τον Περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδας κ. Νεκτάριο Φαρμάκη, την Επιτροπή Παρακολούθησης του Έργου, όπως ορίστηκε από το Περιφερειακό Συμβούλιο, τους επικεφαλής των παρατάξεων, τους εκπροσώπους της ΠΕΔ και του ΤΕΕ Δυτικής Ελλάδας. Ο Υπουργός δήλωσε:

Οι συζητήσεις μας ήταν πραγματικά εποικοδομητικές, αφού κι εμείς από την πλευρά μας είχαμε σημαντικά νέα, και εστιάστηκαν σε ένα έργο: Πάτρα – Πύργος. Ένα έργο το οποίο δεν έχει υλοποιηθεί εδώ και πολλά χρόνια και αυτό έχει τεράστιο κόστος. Κόστος οικονομικό, κόστος κοινωνικό και το χειρότερο, κόστος σε ανθρώπινες ζωές. Σήμερα μάλιστα πολίτες διαμαρτυρήθηκαν για αυτό. Και είχαν δίκιο. Χωρίς να θέλω να φανεί αντιφατικό, είμαστε δίπλα τους. Έχουμε την ίδια αγωνία.

Αυτό το έργο σήμερα που μιλάμε μπορούσε και έπρεπε να είχε ήδη ολοκληρωθεί. Ήταν έτοιμο προς δημοπράτηση, από την προηγούμενη κυβέρνηση της ΝΔ, αλλά η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ ακύρωσε το διαγωνισμό, το έσπασε σε 8 κομμάτια, έχασε πολύτιμο χρόνο, το έβαλε σε κίνδυνο, για δικούς της πολύ συγκεκριμένους λόγους. Όμως αυτά τα έχουμε πει πολλές φορές. Το θέμα είναι τι γίνεται τώρα.

Στην κατάσταση που παραλάβαμε, στις 2 εργολαβίες ο ανάδοχος κηρύχθηκε έκπτωτος και σε άλλη μία υπάρχουν δικαστικές εμπλοκές στο ΣτΕ. Στις άλλες 5 υπήρχαν 3 διαφορετικοί ανάδοχοι. Θα είμαι ειλικρινής, δεν ενέπνεαν όλοι την ίδια εμπιστοσύνη ότι μπορούν να ολοκληρώσουν εγκαίρως τα κομμάτια του έργου τους. Στα λόγια μπορούμε να λέμε ότι θα ολοκληρωθεί ένα έργο μέσα σε μια νύχτα, αλλά τα αδιάψευστα γεγονότα άλλα δείχνουν…

Ήδη υπήρχαν καθυστερήσεις στα χρονοδιαγράμματα και ήδη εργολάβοι είχαν αρχίσει να έχουν πρόσθετες οικονομικές απαιτήσεις… Κι ακόμα και αν κατάφερναν να ολοκληρωθούν κάποτε αυτά τα έργα, θα παίρναμε 5 έργα αποσπασματικά, τα οποία δεν θα συνέδεαν καμία περιοχή της Ηλείας με την Πάτρα και την Αθήνα, ούτε θα δημιουργούσαν πρόσβαση από και προς την Κυλλήνη, την Αμαλιάδα και τον Πύργο. Και επιπλέον θα είχαμε και τον κίνδυνο, αν όχι τη βεβαιότητα, να χαθούν οι κοινοτικές χρηματοδοτήσεις.

Με άλλα λόγια, το πραγματικό δίλημμα φτάσαμε να είναι αν το έργο θα γίνει τελικά ή όχι.

Εμείς, απ’ όταν ακόμα ήμασταν στην αντιπολίτευση είχαμε διαφωνήσει πλήρως με την κατάτμηση. Τώρα, είχαμε δύο επιλογές: Η μία, η εύκολη, ήταν να προχωρήσουμε κι εμείς σε αυτόν τον λάθος δρόμο των προηγούμενων. Δήθεν για να μην χαθεί άλλος χρόνος. Ποιος θα μπορούσε να μας κατηγορήσει; Αυτοί που τώρα λένε ότι δήθεν εμείς καθυστερούμε; Και όταν το έργο όχι απλώς καθυστερούσε αλλά ναυαγούσε οριστικά, όπως ήταν μαθηματικώς βέβαιο, θα λέγαμε «δεν φταίμε εμείς, οι προηγούμενοι φταίνε»… Πολιτικά και κομματικά, εμείς θα είχαμε καθαρίσει. Όμως η δουλειά μας είναι να κοιτάμε το συμφέρον του τόπου, όχι το συμφέρον το προσωπικό μας και το κομματικό.

Η άλλη επιλογή, η δύσκολη, ήταν να βρούμε λύση για να γίνει το έργο. Και βρήκαμε. Σήμερα μπορώ να σας ανακοινώσω ότι συμφωνήσαμε με την Ολυμπία Οδό να υλοποιήσει το έργο, το οποίο θα ενταχθεί στη σύμβαση παραχώρησης. Η υλοποίηση συμφωνήσαμε να μην κοστίσει στο ελληνικό δημόσιο ούτε ευρώ παραπάνω από όσο προβλεπόταν στις 8 εργολαβίες -όμως τώρα εξασφαλίζεται η ολοκλήρωσή του. Επιπλέον, με τη λύση αυτή η επίβλεψη του έργου γίνεται από ανεξάρτητο μηχανικό, εξασφαλίζεται η εγγύηση της κατασκευής και απαλλάσσεται το Δημόσιο από το κόστος λειτουργίας και συντήρησης έως το 2040. Και βέβαια, αν δεν υπάρχουν εξωγενείς καθυστερήσεις το έργο θα είναι έτοιμο το 2023. Ακόμα, όμως, κι αν παρ’ ελπίδα αναγκαστούμε να πάμε πέραν του 2023, πλέον με την μη κατάτμηση έχουμε διασφαλίσει ότι δεν θα χαθεί η κοινοτική χρηματοδότηση. Κι αυτό είναι άλλο ένα σπουδαίο νέο!

Εξυπακούεται ότι οι εργολάβοι των 5 σημερινών εργολαβιών θα αποζημιωθούν κανονικά, όπως ο νόμος ορίζει και τους ευχαριστούμε για τις υπηρεσίες και την κατανόησή τους.

Θέλω όμως πάντα να είμαι ειλικρινής, γι’ αυτό και ξεκαθαρίζω ότι ασφαλώς και δεν έχουμε τελειώσει ακόμα. Έχουμε μπροστά μας το κρίσιμο στάδιο της έγκρισης όλων των παραπάνω από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Όπως είναι γνωστό, έχουμε ήδη κάνει προκαταρκτικές συζητήσεις μαζί της, πλέον το αίτημα είναι και επίσημο και περιμένουμε στους επόμενους μήνες, το οριστικό ΟΚ. Πιστεύω ότι θα το λάβουμε. Αν όχι, θα αναγκαστούμε να πάμε σε νέο διαγωνισμό. Πάλι θα γίνει το έργο. Αλλά θα πάρει παραπάνω χρόνο η διαδικασία. Πιστεύω βάσιμα όμως ότι αυτό δεν θα χρειαστεί.

Αν όλα πάνε καλά, μπορούμε να έχουμε εργοτάξια μέσα στο 2020. Μία περίπτωση υπάρχει μόνο να καθυστερήσει το να ξεκινήσει το έργο. Ένας κίνδυνος: Να υπάρξουν δικαστικές προσφυγές για λόγους επιχειρηματικών συμφερόντων, από κάποιον από τους 3 σημερινούς εργολάβους. Ελπίζω ότι κανείς δεν θα βάλει τελικά το προσωπικό γινάτι και το στενό οικονομικό και επιχειρηματικό του συμφέρον πάνω από το καλό των πολιτών και του τόπου. Το έργο πλέον κανείς δεν μπορεί να το εμποδίσει. Θα μπορούσε μόνο εκδικητικά να το καθυστερήσει. Θέλω να πιστεύω ότι δεν θα το κάνει. Σε κάθε περίπτωση όμως, είναι δέσμευση της κυβέρνησης, δέσμευση δική μου, πάνω απ’ όλα δέσμευση του ίδιου του Πρωθυπουργού: ο σύγχρονος, γρήγορος, ασφαλής αυτοκινητόδρομος Πάτρα – Πύργος θα γίνει πραγματικότητα. Το είπαμε, δεσμευτήκαμε, το προσπαθήσαμε και από σήμερα μπαίνουμε στην τελική ευθεία για να το κάνουμε πράξη.

 

Πηγή: ypodomes.com

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Εφαρμόζεται ΦΠΑ για μεταφορές προς τις χώρες εκτός ΕΕ

bizness.gr

Published

on

Μεταφορές, logistics

Επιτέλους μετά από συντονισμένη, στοχοπροσηλωμένη, επίμονη, επίπονη και πολυετή προσπάθεια των εκπροσώπων του ΣΥΝΔΔΕ&L, η φορολογική διοίκηση της χώρας μας εξέδωσε έγγραφο για το καθεστώς εφαρμογής ΦΠΑ στις υπηρεσίες μεταφοράς αγαθών και προϊόντων προς χώρες μη κράτη μέλη της E.E., τις οποίες παρέχουν διαχρονικά οι διαμεταφορικές επιχειρήσεις.

Με το έγγραφο – απάντηση της φορολογικής διοίκησης σε συγκεκριμένο & κωδικοποιημένο ερώτημα του ΣΥΝΔΔΕ&L, είναι απόλυτα ξεκάθαρο πως οι διαμεταφορικές επιχειρήσεις δεν πρέπει να χρεώνουν ΦΠΑ επί των υπηρεσιών μεταφοράς που παρέχουν προς του Έλληνες εξαγωγείς για την μεταφορά προϊόντων και αγαθών προς χώρες εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης, χωρίς να απαιτείται ως προϋπόθεση η προσκόμιση από πλευράς εξαγωγέα ειδικού διπλότυπου δελτίου απαλλαγής (επίκληση άρθρου 24 κώδικα ΦΠΑ, παράγραφος 1 περίπτωση ε).

Στο συγκεκριμένο έγγραφο αναφέρεται επίσης και η απαλλαγή από ΦΠΑ των βοηθητικών εργασιών εφόσον αυτές συνδέονται άμεσα με τις εξαγωγές αγαθών και προϊόντων (επίκληση άρθρου 24 κώδικα ΦΠΑ, παράγραφος 1 περίπτωση ε).

Ο ΣΥΝΔΔΕ&L είχε θέσει διαχρονικά ψηλά στην ατζέντα των δράσεων του το ζήτημα της επίλυσης του συγκεκριμένου ζητήματος μετά και την σύγχυση και ανησυχία που είχε προκαλέσει στην αγορά η έκδοση τον Δεκέμβριο του 2018 σχετικού ενημερωτικού εγχειριδίου από πλευράς ΑΑΔΕ.

Σήμερα, ως ΣΥΝΔΔΕ&L, αισθανόμαστε δικαιωμένοι και περήφανοι για την προσπάθεια μας και το αποτέλεσμα μας δίνει δύναμη και κουράγιο για την συνέχιση των δράσεων μας για την επίλυση και άλλων προβλημάτων τα οποία απασχολούν τις επιχειρήσεις του κλάδου μας.

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Θετικός ο ΟΟΣΑ για την πράσινη ατζέντα της κυβέρνησης

bizness.gr

Published

on

Περιβάλλον

Ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κ. Κωστής Χατζηδάκης ηγήθηκε σήμερα της ελληνικής αντιπροσωπείας στην έδρα του ΟΟΣΑ, στο Παρίσι, για την παρουσίαση και εξέταση της τελικής έκθεσης των Περιβαλλοντικών Επιδόσεων της χώρας ενώπιον της αρμόδιας επιτροπής του Οργανισμού.

Η εν λόγω εξέταση εντάσσεται στο πλαίσιο της δεκαετούς αξιολόγησης των χωρών-μελών του ΟΟΣΑ.

Κατά τη συνάντηση, ο Υπουργός παρουσίασε τη φιλόδοξη, πράσινη ατζέντα του Υπουργείου. Ιδιαίτερη έμφαση έδωσε ο κ. Χατζηδάκης σε συγκεκριμένες πρωτοβουλίες όπως:
  • η δέσμευση για πλήρη απολιγνιτοποίηση της χώρας μέχρι το 2023 (πλην της Πτολεμαϊδας 5) και συνολικής μέχρι το 2028,
  • η στροφή στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας,
  • η προώθηση της ηλεκτροκίνησης,
  • η ολοκληρωμένη διαχείριση απορριμμάτων,
  • η κατάργηση των πλαστικών μιας χρήσης και
  • η θέσπιση ενός ευρωπαϊκά σύγχρονου μοντέλου προστασίας των προστατευόμενων περιοχών.

Ο κ. Χατζηδάκης αναφέρθηκε επίσης στο περιβαλλοντικό σχέδιο νόμου που θα παρουσιαστεί αύριο, Πέμπτη 27 Φεβρουαρίου στο Υπουργικό Συμβούλιο, το οποίο, όπως υπογράμμισε, περιλαμβάνει μια σειρά από ριζικές τομές προς αυτές τις κατευθύνσεις και φέρνει την Ελλάδα πιο κοντά στις καλές ευρωπαϊκές πρακτικές.

Στο περιθώριο της περιβαλλοντικής αξιολόγησης, ο Κωστής Χατζηδάκης συναντήθηκε με τον Γενικό Γραμματέα του ΟΟΣΑ κ. Angel Gurria, ο οποίος τον συνεχάρη για τις πρωτοβουλίες που έχει αναλάβει η Ελλάδα ειδικά στον τομέα της απολιγνιτοποίησης καθώς και της ηλεκτροκίνησης.

Ο Υπουργός υπογράμμισε στον Γ.Γ. του ΟΟΣΑ τη σημασία της συνεργασίας στα περιβαλλοντικά ζητήματα, καθώς ο Οργανισμός διαθέτει ιδιαίτερη τεχνογνωσία.

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Τα μονοπάτια της Κρήτης γίνονται μορφή εναλλακτικού τουρισμού

bizness.gr

Published

on

Μονοπάτι

H ανάδειξη και αποκατάσταση μονοπατιών, στο πλαίσιο της ανάπτυξης εναλλακτικών μορφών τουρισμού, αποτελεί το αντικείμενο σύμβασης που υπεγράφη σήμερα στο δημαρχείο Χανίων.

Όπως αναφέρει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, μέσω της σύμβασης προβλέπονται εργασίες για την αξιοποίηση, ανάδειξη, αποκατάσταση και δημιουργία ενός δικτύου φυσιολατρικών/πεζοπορικών διαδρομών, ενώ θα τοποθετηθεί φυσική σήμανση με πινακίδες και τεχνικά χαρακτηριστικά για πεζοπορικές διαδρομές του Δήμου Χανίων.

Συγκεκριμένα, οι εργασίες θα πραγματοποιηθούν για τη Δημοτική Ενότητα Ακρωτηρίου στην περιοχή Σταυρού-Μονή Γουβερνέτου, για τη Δημοτική Ενότητα Κεραμειών στις περιοχές Ψυχρό Πηγάδι-Χαλασέ, Κάμποι-Καταφύγιο Βόλικα-Μηλέ, Φαράγγι Δικτάμου και Φαράγγι Αγίου Γεωργίου (Κυκλαμίνου), και για τη Δημοτική Ενότητα Θερίσου στις περιοχές Θέρισο-Αλιάκες-Μονοσκαφίδι και Βαρύπετρο-Κάστελλος-Φαράγγι Θερίσου.

Οι εργασίες θα ξεκινήσουν άμεσα και -όπως δήλωσε κατά την υπογραφή της σύμβασης ο δήμαρχος Χανίων, Παναγιώτης Σημανδηράκης- «αναδεικνύοντας και προβάλλοντας τις φυσικές ομορφιές του τόπου μας, ενισχύουμε το τουριστικό μας προϊόν».

Continue Reading
Advertisement

Trending