Connect with us

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Ηλεκτροκίνηση: Τουλάχιστον 3.000 απλοί σταθμοί φόρτισης για πανελλαδική κάλυψη σύμφωνα με το ΙΜΕΤ/ΕΚΕΤΑ

Newsroom

Published

on

Τα σημεία στα οποία είναι αναγκαίοι σταθμοί φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα, τους τύπους και τις προδιαγραφές τους, μελέτησε το Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας & Δικτύων Μεταφορών (Ι.ΜΕΤ) του Εθνικού Κέντρου Ερευνας και Ανάπτυξης (ΕΚΕΤΑ).

“Υλοποιήσαμε για τον ΔΕΔΔΗΕ (Διαχειριστή Ελληνικού Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας) μια πλήρη μελέτη χωροθέτησης σταθμών φόρτισης σε όλους τους εθνικούς άξονες εκτός από τα νησιά, τουτέστιν σε όλες τις εθνικές οδούς με τους κύριους συνδετήριους άξονες, μια μελέτη που δείχνει πως για να μπορούμε να έχουμε μια δυνατότητα ταχείας ή έστω απλής φόρτισης κάθε 40 μεικτά χιλιόμετρα, που είναι το πραγματικά απαιτούμενο, θα χρειαστούμε από 80 έως πάνω από 100 σταθμούς ταχυφόρτισης και τουλάχιστον 3.000 απλούς σταθμούς φόρτισης, χωρίς να μιλάμε για τις ανάγκες στις πόλεις” δήλωσε μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό του ΑΠΕ-ΜΠΕ, “Πρακτορείο 104,9FM”, o Ευάγγελος Μπεκιάρης, διευθυντής του ΙΜΕΤ/ΕΚΕΤΑ και μέλος του 11μελούς Εθνικού Συμβουλίου Έρευνας, Τεχνολογίας & Καινοτομίας (ΕΣΕΤΕΚ). Ο κ.Μπεκιάρης τόνισε δε πως ο συγκεκριμένος αριθμός φορτιστών, πέρα από τους αστικούς ιστούς, εξαιρεί και τις ανάγκες του ευρύτερου επαρχιακού δικτύου.

Για να ολοκληρώσει τη μελέτη, το Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας & Δικτύων Μεταφορών (Ι.ΜΕΤ.) χρησιμοποίησε, όπως εξήγησε ο κ. Μπεκιάρης, ένα ειδικό πρόγραμμα, “ένα πολύ εξειδικευμένο λογισμικό, στο οποίο εισάγουμε τις μετακινήσεις, που γίνονται σήμερα, αλλά και εκείνες που προβλέπουμε πως θα πραγματοποιούν (σ.σ. οι πολίτες και χρήστες Ηλεκτρικών Οχημάτων- EV) αύριο, με στοιχεία τα οποία συλλέγουμε στο πεδίο”, όπως ανάφερε ο διευθυντής του ΙΜΕΤ/ΕΚΕΤΑ. Το λογισμικό αυτό λειτούργησε συνδυαστικά με στοιχεία, με τα οποία οι επιστήμονες μπορούν να δουν “με βάση και τον τύπο και το μείγμα των οχημάτων, που προβλέπεται ποιες ανάγκες θα υπάρχουν στο μέλλον στη φόρτιση”.

Χρόνος φόρτισης, ασφάλεια, δυνατότητες ρευματοδότησης κύρια στοιχεία που πρέπει να διακριβωθούν

Την ίδια ώρα, ο κ.Μπεκιάρης εξήγησε πως, στον ανεφοδιασμό, υπάρχει μια σημαντική διαφορά μεταξύ των οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης με καύσιμο βενζίνη και με ηλεκτρικά σύνολα: “εάν το όχημα μας (με κινητήρα εσωτερικής καύσης) σε ένα βενζινάδικο είναι πίσω από το προηγούμενο, θα υπάρχει ο πελάτης που θα πάρει τη βενζίνη του και θα φύγει σε μερικά λεπτά, εάν όμως είμαστε σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, ακόμη και να υπάρχει ταχυφορτιστής, κάθε αυτοκίνητο μπροστά μας σημαίνει ένα 20λεπτο αναμονής κατ’ ελάχιστον” εξήγησε ο Έλληνας επιστήμονας, “για αυτό το λόγο μιλάμε για πολλαπλές θέσεις ταχυφόρτισης (σ.σ σε ένα σημείο)” τόνισε.

Ένα άλλο σημείο προσοχής, που χρειάστηκε να ενσωματωθεί στις συνισταμένες της μελέτης, είναι ότι σε κάθε σημείο με ταχυφορτιστές απαιτείται να μελετηθεί και η ανάγκη σε φορτία μέσα από το δίκτυο ηλεκτροδότησης, αφού “μια τέτοια θέση καταναλώνει σημαντικό ρεύμα”, και για την κάλυψη της ανάγκης απαιτείται “ηλεκτρική τάση που δεν υπάρχει παντού”. Μαζί με τη χωροθέτηση και την ασφάλεια, όλα τα παραπάνω “είναι ζητήματα που πρέπει να λυθούν (σ.σ προκειμένου να γίνει η εγκατάσταση των σημείων φόρτισης που αναφέρει η μελέτη)” τόνισε ο κ. Μπεκιάρης.

Σε αναμονή επιλογής του συνολικού στρατηγικού σχεδίου για τη χώρα

Σε ό,τι αφορά τις τεχνικές δυνατότητες υλοποίησης του δικτύου που περιγράφει η μελέτη του Ινστιτούτου Βιώσιμης Κινητικότητας & Δικτύων Μεταφορών, ο κ. Μπεκιάρης -ερωτηθείς σχετικά- απάντησε πως εφόσον υπήρχε σε ένα υποθετικό σενάριο η χρηματοδότηση για να στηθεί το παραπάνω δίκτυο, θα απαιτείτο σε τεχνικό επίπεδο “ένα διάστημα έξι μηνών έως ενός έτους”.

Όσο δε για τις πιθανές ατραπούς, μέσα από τις οποίες η Ελλάδα θα μπορούσε να αποκτήσει το συγκεκριμένο απαραίτητο δίκτυο φόρτισης EV οχημάτων, ο Έλληνας επιστήμονας εξήγησε πως σε όλον τον κόσμο σήμερα ακολουθούνται διάφορα μοντέλα δράσης και στρατηγικές.

“Είναι θέμα επιχειρηματικού μοντέλου και χρημάτων, η Εσθονία για παράδειγμα, που είναι μια μικρή και όχι πλούσια χώρα, έκανε διαγωνισμό και προς παραχωρησιούχους και τη δουλειά πήρε μια μεγάλη εταιρία, που ανέπτυξε δίκτυο 120 ταχυφορτιστών και τουλάχιστον 6000 σταθμών φόρτισης σε όλο το οδικό δίκτυο της χώρας μέσα σε ένα χρόνο. Το αντάλλαγμα ήταν να μπορεί να εκμεταλλεύεται τους συγκεκριμένους σταθμούς με συγκεκριμένη τιμή ρεύματος για μεγάλο διάστημα, 30 και πλέον χρόνων.

Είναι θέμα της Πολιτείας να βρει τη βέλτιστη λύση για την Ελλάδα και να τη θεσμοθετήσει, ώστε με ένα στρατηγικό σχέδιο που ήδη εκπονείται -και το πλάνο είναι να είναι έτοιμο τον Ιούνιο- να μπορέσουμε να το υλοποιήσουμε πραγματικά” εξήγησε και πρόσθεσε ότι “ακόμη και στην ίδια χώρα μπορεί κανείς να βρει πέντε και έξι μοντέλα (σ.σ. που ακολουθήθηκαν για την εγκατάσταση φορτιστών/ταχυφορτιστών)”.

“Το κράτος παίζει καθοριστικό ρόλο, καθώς πρέπει να ορίσει τους κανόνες του παιχνιδιού, π.χ ποια είναι τα σχέδια που επιτρέπονται και ποια όχι, αν θα πάμε σε συνολική ρύθμιση τύπου Εσθονίας ή σε πολλαπλές (σ.σ επί παραδείγματι ανά Περιφέρεια) με κοινούς όρους τεχνολογικούς και προδιαγραφές”, προσέθεσε ο κ. Μπεκιάρης ερωτηθείς για τους όρους με τους οποίους μπορούν να κινητοποιηθούν οι εξελίξεις στον τομέα.

Ο διευθυντής του Ινστιτούτου Βιώσιμης Κινητικότητας & Δικτύων Μεταφορών δεν παρέλειψε να αναφέρει πως θα πρέπει να υπάρχει και η τήρηση των προδιαγραφών ασφαλείας αλλά “και κάτι που κρίνεται ως σημαντικό, τα κίνητρα”. Κίνητρα που κατά τον κ. Μπεκιάρη σχετίζονται με την ελάχιστη π.χ. απόσταση του ενός σταθμού φόρτισης από τον άλλον ή/και με ένα εγγυημένο ποσοστό κέρδους στην τιμή του ρεύματος.

“Υπάρχει ανάγκη ακόμη και για ανώτατες τιμές ώστε να μην υπάρξει αισχροκέρδεια” ώστε να μην επικρατήσει ένα καταστροφικός για μεμονωμένα σημεία φόρτισης, πόλεμος τιμών”, τόνισε ο διευθυντής του ΙΜΕΤ, ενώ πρόσθεσε πως η κρατική χρηματοδότηση θα είναι ενδεχομένως απαραίτητη για σημεία όπως “π.χ. για ένα μικρό νησί της χώρας”.

Ολοκλήρωση τοπικών μελετών και νέα σημεία φόρτισης στη Θεσσαλονίκη

Την ίδια ώρα και στο πλαίσιο της επέκτασης των σταθμών φόρτισης στην πόλη της Θεσσαλονίκης, ο κ. Μπεκιάρης ανήγγειλε μια νέα δυνατότητα φόρτισης, που έρχεται σύντομα για τους χρήστες ηλεκτρικών οχημάτων.

“Εγκαθιστούμε τον Ιανουάριο και ανοίγουμε για το κοινό έναν μεγάλο σταθμό φόρτισης με δύο ταχυφορτιστές και πολλούς ταχυφορτιστές στη Θέρμη της Θεσσαλονίκης, σταθμό που θα είναι ο πρώτος του τύπου στη Θεσσαλονίκη” σημείωσε, προσθέτοντας πως έχει ετοιμαστεί και παραδοθεί και μελέτη χωροθέτησης σταθμών φόρτισης “ώστε να καλυφθεί το πού πρέπει να μπορεί κάποιος να βάλει σταθμούς φόρτισης, για να δύναται να καλύψει ευέλικτα τη Θεσσαλονίκη”.

Σε ό,τι αφορά τέλος, την υλοποίηση τέτοιων σταθμών για τη Θεσσαλονίκη, ο κ. Μπεκιάρης τόνισε πως το ΙΜΕΤ/ΕΚΕΤΑ σήμερα βοηθά τις δημοτικές αρχές και στην αναζήτηση κονδυλίων που μπορούν να έρθουν “μέσω ευρωπαϊκών κονδυλίων, μέσω έργων ευφυών πόλεων κ.ο.κ.”.

 

Πηγή: ΑΠΕ ΜΠΕ

Advertisement Macon
Advertisement
Advertisement Ergon Tzanidakis
Advertisement TÜV Austria
Advertisement Aecom
Zelia Halkidiki - Πηγή: Hyatt
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 ημέρες ago

Άνοιξε στη Χαλκιδική το νέο ξενοδοχείο της Hyatt – Τι περιλαμβάνει το Zélia Halkidiki

Το Mitsis Grand Hotel στη Ρόδο όταν ολοκληρωθεί η ανακαίνιση και αναβάθμιση - Πηγή: Mitsis Hotels
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 ημέρες ago

Σε νέα “εποχή” περνά σύντομα το Mitsis Grand Hotel στη Ρόδο – Δείτε πώς θα μεταμορφωθεί

Design by Canva
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 ημέρες ago

Στον Αναπτυξιακό προς χρηματοδότηση έργο ανακαίνισης ξενοδοχείου στη Φθιώτιδα

Μύκονος - Φωτό: Χρήστος Μπόνης / Eurokinissi
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ3 ημέρες ago

Εγκρίθηκε έργο για νέο ξενοδοχείο στη Μύκονο – Σε ποιά περιοχή θα γίνει

Φωτογραφία αρχείου - Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΛΙΜΕΝΟΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ/STR
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ3 ημέρες ago

Οι 7 νέες ξενοδοχειακές επενδύσεις που προχωρούν στον Πειραιά – Σε ποιά σημεία θα γίνουν και ποιές εταιρείες επενδύουν

The Grid - Πηγή: ΤΕΡΝΑ
ΚΤΙΡΙΑ ΓΡΑΦΕΙΩΝ3 ημέρες ago

Τα 3 έργα “πράσινων” γραφείων που ολοκληρώνει η Noval Property το 2025 – Πώς στοχεύει σε χαρτοφυλάκιο ακινήτων 1 δισ. ευρώ έως το 2030

Πρέβεζα, Πάργα - Φωτογραφία αρχείου - Φωτό: EUROKINISSI / ΑΝΤΩΝΗΣ ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ3 ημέρες ago

“Πράσινο φως” για τη νέα Στρατηγική Τουριστική Επένδυση στην Πρέβεζα – Πώς εμπλέκεται ο Δήμος

Χαλκιδική - Φωτογραφία αρχείου - Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ/STR
REAL ESTATE3 ημέρες ago

Ανοδικά κινήθηκε το 2024 η αγορά ακινήτων στη Χαλκιδική – Ποιά ακίνητα προτίμησαν οι επενδυτές και από ποιές χώρες προέρχονται

Φωτό: Γιώργος Κονταρίνης / Eurokinissi
RESIDENTIAL4 ημέρες ago

Μειώνονται οι αυξήσεις στις τιμές διαμερισμάτων στην Ελλάδα το 2025 – Ποιές οι τάσεις για Αθήνα και Θεσσαλονίκη

Κέρκυρα - Φωτογραφία αρχείου - Φωτό: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ / EUROKINISSI
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ4 ημέρες ago

“Πράσινο φως” για έργο επέκτασης ξενοδοχείου 4 αστέρων στην Κέρκυρα

Πηγή: Google Maps
ΚΤΙΡΙΑ ΓΡΑΦΕΙΩΝ4 ημέρες ago

“Στα σκαριά” νέο μεγάλο έργο ξενοδοχείου και γραφείων στο κέντρο του Πειραιά – Πού θα γίνει

Luura Cliff - Πηγή: Ennismore
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 εβδομάδες ago

Σε ποιό νησί των Κυκλάδων “μετακομίζει” ο επενδυτικός “πυρετός” για νέα ξενοδοχεία – Ποιά 4 νέα έργα προχωρούν

Φωτογραφία αρχείου - Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΛΙΜΕΝΟΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ/STR
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ3 ημέρες ago

Οι 7 νέες ξενοδοχειακές επενδύσεις που προχωρούν στον Πειραιά – Σε ποιά σημεία θα γίνουν και ποιές εταιρείες επενδύουν

Η Αθήνα από ψηλά - Design by Canva Pro
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ1 εβδομάδα ago

“Στα σκαριά” νέα τουριστική επένδυση στο Κουκάκι – Ποιό ακίνητο θα αξιοποιηθεί

Το νέο συγκρότημα γραφείων και καταστημάτων The Grid στο Μαρούσι - Πηγή φωτό: Noval Property
ΚΤΙΡΙΑ ΓΡΑΦΕΙΩΝ2 εβδομάδες ago

Ολοκληρώνεται έως τέλος του 2025 το ήμισυ του “πράσινου” συγκροτήματος γραφείων The Grid στο Μαρούσι – Ποιός θα είναι ο μισθωτής

Το νέο 5άστερο ξενοδοχείο NYX Thessaloniki στα Λαδάδικα - Φωτό: Tsolakis Architects
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ1 εβδομάδα ago

Ανοίγει το καλοκαίρι το νέο ξενοδοχείο Nyx του Ομίλου Fattal στη Θεσσαλονίκη

Piraeus Gate - Πηγή: DKG Development
RESIDENTIAL2 εβδομάδες ago

Piraeus Gate: από το 2026 οι πρώτες παραδόσεις στη μεγάλη επένδυση real estate στην καρδιά του Πειραιά – Ποιές 10 αναπτύξεις περιλαμβάνει

Η μεγάλη αστική ανάπλαση και επένδυση real estate της Noval Property στην Πειραιώς - Πηγή: Noval Property
RESIDENTIAL3 εβδομάδες ago

Από το 2028 ξεκινά η μεγάλη επένδυση της Noval στο ακίνητο – φιλέτο στην Πειραιώς – Ξενοδοχείο, γραφεία και κατοικίες στα πλάνα

Luura Cliff - Πηγή: Ennismore
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 εβδομάδες ago

Έρχονται στην Ελλάδα τα νέα ξενοδοχεία Luura – Σε ποιό νησί θα ανοίξει το πρώτο το 2026

Hilton Garden Inn Athens Syggrou Avenue - Πηγή: Hilton
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 εβδομάδες ago

Εγκαινιάστηκε το νέο ξενοδοχείο Hilton Garden Inn στη Λεωφόρο Συγγρού

Το project Nea Polis στο Περιγιάλι Καβάλας - Πηγή: Όμιλος Κουρτίδη
RESIDENTIAL1 εβδομάδα ago

[VIDEO] Σε εξέλιξη η μεγάλη οικιστική επένδυση Nea Polis στην Καβάλα – Πώς θα αναβαθμίσει την περιοχή με 7 νέους σύγχρονους οικισμούς με κατοικίες

Eleusis Project - Πηγή: Karpathios Development
LOGISTICS4 εβδομάδες ago

[VIDEO] Πώς θα γίνει το νέο έργο logistics Eleusis Project στον Ασπρόπυργο – Ποιά εταιρεία επενδύει

Piraeús Gate - Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
RESIDENTIAL4 εβδομάδες ago

[VIDEO] Δείτε πώς θα γίνουν τα νέα “πράσινα” κτίρια κατοικιών και γραφείων στο Piraeus Gate Project

Τα έργα σε εξέλιξη στον νέο Riviera Tower στο The Ellinikon - Πηγή: Bizness.gr
RESIDENTIAL1 μήνα ago

[VIDEO] The Ellinikon: “ψήλωσε” και άλλο ο “πράσινος” ουρανοξύστης κατοικιών Riviera Tower στο Ελληνικό

Piraeus Gate - Πηγή: DKG Development
RESIDENTIAL1 μήνα ago

[VIDEO] Piraeus Gate: πώς θα μεταμορφωθεί μια ολόκληρη περιοχή στο κέντρο του Πειραιά – Ποιά κτίρια θα αξιοποιηθούν

The Grid - Πηγή: ΤΕΡΝΑ
ΚΤΙΡΙΑ ΓΡΑΦΕΙΩΝ1 μήνα ago

[VIDEO] Ποιά είναι τα 4 μεγάλα έργα για νέα “πράσινα” κτίρια γραφείων στο Μαρούσι που έχει αναλάβει η ΤΕΡΝΑ

Athens Riviera Falirikon - QG Investments / 314 Architecture Studio
RESIDENTIAL1 μήνα ago

[VIDEO] Ξεκίνησαν τα έργα για τη νέα οικιστική επένδυση Athens Sansiveria στην Λεωφόρο Ποσειδώνος

The Ilisian - Πηγή: Ionian Hotel Enterprises
RESIDENTIAL2 μήνες ago

[VIDEO] The Ilisian: πώς προχωρά το μεγάλο έργο μεταμόρφωσης του πρώην Hilton της Αθήνας

Ο οικιστικός πύργος Marina Tower στο Ελληνικό - Πηγή: Lamda Development
RESIDENTIAL2 μήνες ago

[VIDEO] The Ellinikon: “ψηλώνει” και άλλο ο “πράσινος” ουρανοξύστης κατοικιών Riviera Tower στο Ελληνικό

Το νέο οικιστικό έργο στην οδό Λόντου 42, στη Γλυφάδα - Πηγή: Ten Brinke
RESIDENTIAL3 μήνες ago

[VIDEO] Ξεκίνησε νέα οικιστική επένδυση στη Γλυφάδα η Ten Brinke

TRENDING

Επικοινωνία

Copyright © 2019-2024 Bizness.gr

Bizness.gr - Ταυτότητα
Ιδιοκτήτρια εταιρεία: «INFRA MEDIA M.I.K.E.» Διακριτικός τίτλος: «INFRA MEDIA» - Έδρα: Δήμος Αθηναίων, Αριστείδου αρ. 10-12, Τ.Κ. 10559 - ΑΦΜ: 801478591 Δ.Ο.Υ.: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ. - Τηλ. επικοινωνίας: 2130405600 - E-mail: contact@ypodomes.com Νόμιμος Εκπρόσωπος: Καραγιάννης Νικόλαος, Νόμιμος Εκπρόσωπος - Δικαιούχος του ονόματος τομέα (bizness.gr): INFRA MEDIA M.I.K.E. - Διευθυντής/Διαχειριστής: Καραγιάννης Νικόλαος - Διευθυντής Σύνταξης: Κατερίνα Παναγέα
Η Εταιρεία δηλώνει ότι έχει συμμορφωθεί με τη Σύσταση (ΕΕ) 2018/334 της Επιτροπής της 1ης Μαρτίου 2018 σχετικά με τα μέτρα για την αποτελεσματική αντιμετώπιση του παράνομου περιεχομένου στο διαδίκτυο (L 63).