Connect with us

ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ

Aegean: Η μεγαλύτερη ιδιωτική επένδυση 6 δισ. δολαρίων για 46 νέα αεροσκάφη (vid)

bizness.gr

Published

on

Το neo Airbus της Aegean

Νέα εποχή ανάπτυξης ξεκίνησε από χθες για την Aegean, με την παραλαβή των τριών πρώτων αεροσκαφών νέας γενιάς Airbus A320neo και το νέο λογότυπο της, που παρουσιάστηκαν σε ειδική εκδήλωση, στην τεχνική βάση της εταιρείας, στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, εκπροσώπων της πολιτείας, της επιχειρηματικής κοινότητας, φορέων και εργαζομένων.

Συνολικά, η αεροπορική πρόκειται να παραλάβει 46 νέα αεροσκάφη της οικογένειας Α320neo και Α321neo έως το 2025 και πρόκειται για τη μεγαλύτερη ιδιωτική επένδυση στη χώρα μας, συνολικής αξίας 6 δισ. δολαρίων σε τιμές καταλόγου. Η εταιρεία, έως τον Ιούλιο του 2020, θα παραλάβει συνολικά 6 αεροσκάφη του νέου τύπου, ήδη έχει παραλάβει τρία, για να συμπληρώσουν ένα στόλο 65 αεροσκαφών, προσθέτοντας 1,5 εκατ. θέσεις (19 εκατ. θέσεις συνολικά στο έτος) και υποστηρίζοντας την ανάπτυξη του δικτύου της σε συνολικά 155 προορισμούς και 44 χώρες για το 2020.

Όπως ανέφερε το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, τα τρία νέα αεροσκάφη θα ξεκινήσουν τις πτήσεις τους εντός του Φεβρουαρίου, με το πρώτο αεροσκάφος να εκτελεί το πρώτο δρομολόγιο Αθήνα-Μόναχο την Παρασκευή, 14 Φεβρουαρίου 2020. Ταυτόχρονα, στη νέα εποχή που ξεκινά, η AEGEAN ανανεώνει την εταιρική της εικόνα, διατηρώντας πάντα στο επίκεντρο την ελληνικότητα και την αυθεντική φιλοξενία, αξίες που βρίσκονται στον πυρήνα της, από την πρώτη στιγμή της δραστηριοποίησής της.

Όπως ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Δημήτρης Γερογιάννης, η εταιρεία επενδύει στην εξωστρέφεια, ενώ μετέφερε 15 εκατ. επιβάτες μόνο τη χρονιά που μας πέρασε, διπλασιάζοντας τους επιβάτες της σε μόλις 6 χρόνια, «με συνειδητή επένδυση στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου». Και πρόσθεσε: «Συνεισφέρατε στα δημόσια έσοδα 2,7 δισ. μόνο στα 10 χρόνια της κρίσης. Μια εξέλιξη που δεν θα ήταν εφικτή αν δεν είχαν πιστέψει στην Αegean 3.000 εργαζόμενοι, δεν είχαν επενδύσει οι μέτοχοι». Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο, Δ. Γερογιάννη, η εταιρεία θα επενδύει τα επόμενα χρόνια, σε ετήσια βάση, το ποσό των 500 εκατ. δολαρίων για την ανάπτυξη και τον εκσυγχρονισμό του στόλου της.

«Κάνουμε νέο ξεκίνημα στην αυγή της τρίτης δεκαετίας, με στόχο επενδύσεις 500 εκατ. δολαρίων κάθε χρόνο για τα επόμενα 6 χρόνια», είπε χαρακτηριστικά και πρόσθεσε: «Κάθε νέο αεροσκάφος σημαίνει νέες δουλειές, περισσότερες ευκαιρίες εξέλιξης για τους ανθρώπους μας, περισσότερα δημόσια έσοδα, ανάδειξη, ανάπτυξη για όλους», ενώ εξήγησε πως «κάθε νέο αεροσκάφος ισοδυναμεί με 70 επιπλέον θέσεις εργασίας, 100.000 επισκέπτες και 80 εκατ. άμεσα έσοδα στον τουρισμό».

Ευτύχιος Βασιλάκης: «Θα συνεχίσουμε και στην τρίτη μας δεκαετία να επενδύουμε και να εργαζόμαστε»

Στην καθοριστική και διαχρονική συμβολή της αερομεταφοράς στην ανάπτυξη του τουρισμού, αλλά και το αποτύπωμα που δημιουργεί στη χώρα, αναφέρθηκε ο πρόεδρος της AEGEAN, Ευτύχιος Βασιλάκης.

«Μεγαλώσαμε και ωριμάσαμε. Περάσαμε κρίσεις. Κάναμε και λάθη, αλλά με υπομονή πετύχαμε πολλά, ίσως και περισσότερα από αυτά που περίμενε ο ιδρυτής της Θεόδωρος Βασιλάκης. Λειτουργήσαμε με πίστη στις δυνατότητες της Ελλάδας και τις προοπτικές της. Ό,τι πετύχαμε έως σήμερα το οφείλουμε στους ανθρώπους μας» είπε χαρακτηριστικά.

Ταυτόχρονα, ο κ. Βασιλάκης επεσήμανε: «Θα συνεχίσουμε και στην τρίτη μας δεκαετία να επενδύουμε και να εργαζόμαστε για να αξίζουμε την εμπιστοσύνη των επιβατών μας, να λειτουργούμε υπεύθυνα, με σεβασμό απέναντι στο περιβάλλον, να προσφέρουμε ευκαιρίες εξέλιξης στους εργαζομένους μας. Θα συνεχίσουμε να συμπράττουμε σε συλλογικές προσπάθειες για να επιτυγχάνουμε κοινούς στόχους. Με νέα εικόνα, που αποπνέει αξίες όπως η ελληνικότητα, η φιλοξενία, η αξιοπιστία, φιλοδοξούμε ο νέος μας στόλος να λειτουργήσει ως όχημα της κληρονομιάς μας, αλλά και ως ένα ακόμα σύμβολο, μιας νέας δυναμικής, μιας νέας δημιουργικής αφετηρίας και για τη χώρα».

Υπενθυμίζεται πως τα νέα αεροσκάφη Α320neo είναι εξοπλισμένα με τη νέα γενιά κινητήρων GTFTM της Pratt & Whitney και συμβάλλουν στη μείωση των εκπομπών CO2 κατά 50%, ενώ περιορίζουν το αποτύπωμα θορύβου κατά 75%. Παράλληλα, με τη μειωμένη κατανάλωση καυσίμων έως και 16% ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της εταιρείας, αλλά και αυξάνουν την εμβέλεια πτήσης με δυνατότητα πρόσβασης σε νέους προορισμούς.

Η τοποθέτηση του Πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη

Στην εκδήλωση για την παραλαβή των τριών πρώτων από τα 46 νέα Αirbus της «Aegean», της μεγαλύτερης ιδιωτικής επένδυσης που έγινε ποτέ στον τομέα των αερομεταφορών στην Ελλάδα και μία από τις μεγαλύτερες ιδιωτικές επενδύσεις που έχουν γίνει στη χώρα, παρέστη φυσικά και ο Πρωθυπουργός.

«Η παρουσία μου, όμως, σήμερα εδώ, είναι και πολιτική: Σηματοδοτεί την έμφαση που δίνει η κυβέρνησή μας στις επενδύσεις, καθώς σε αυτές υστερούμε ακόμη κατά 8 μονάδες του ευρωπαϊκού μέσου όρου. Δηλώνει το ενδιαφέρον μας για νέες, καλοπληρωμένες θέσεις εργασίας. Και υπογραμμίζει τη σημασία τέτοιων πρωτοβουλιών στην αύξηση των δημοσίων εσόδων και την τόνωση των ασφαλιστικών ταμείων» τόνισε.

«Η κυβέρνηση ενθαρρύνει ενεργά τις επιχειρήσεις που στρέφονται στις τεχνολογίες αιχμής, σέβονται το ανθρώπινο δυναμικό και ακολουθούν τις επιταγές της πράσινης ανάπτυξης. Ακριβώς γιατί τότε το δικό τους κέρδος λειτουργεί παράλληλα με το κέρδος ολόκληρης της κοινωνίας. Από αυτή την άποψη, η “Aegean” συνδυάζει το όραμα με τον ρεαλισμό. Και ενώ πετάει στους αιθέρες, αποδεικνύει ότι πατάει σταθερά και στη γη. Είναι κάτι που χρειάζεται η χώρα, ειδικά από τις ελληνικές επιχειρήσεις» επεσήμανε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

«Σήμερα όμως, γιορτάζουμε εδώ μια αμιγώς ιδιωτική και 100% ελληνική επένδυση. Που ανανεώνει το σήμα της και τους υψηλούς της στόχους. Και ο συμβολισμός αυτός αποτυπώνεται καθαρά την αντίληψη της κυβέρνησης για την ανάπτυξη. Θα στηρίξουμε κάθε τολμηρή πρωτοβουλία, απελευθερώνοντάς την από γραφειοκρατικά δεσμά και την πνιγερή φορολογία. Και θα προικοδοτήσουμε τη χώρα με υποδομές και δίκτυα αιχμής, που θα διευκολύνουν παρόμοια εγχειρήματα», ανέφερε ο Πρωθυπουργός.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο του χαιρετισμού του Πρωθυπουργού:

«Σας ευχαριστώ πάρα πολύ που μου δίνετε την ευκαιρία αυτή τη σπουδαία ημέρα για την «Aegean» να είμαι μαζί σας, γιατί σήμερα είναι, πράγματι, μία φωτεινή ημέρα για την πατρίδα μας και την εθνική οικονομία. Για τον κόσμο των επιχειρήσεων αλλά και σίγουρα για όλους τους εργαζόμενους της «Aegean». Γιατί μία ελληνική εταιρία προχωρά στη μεγαλύτερη ιδιωτική επένδυση που έγινε ποτέ στον τομέα των αερομεταφορών και σε μία από τις μεγαλύτερες ιδιωτικές επενδύσεις που έχουν γίνει ποτέ στη χώρα: Υποδεχόμαστε με καμάρι το πρώτο από τα 46 ολοκαίνουργια Airbus της «Aegean»!

Μία παραγγελία ανάλογη σε μέγεθος με εκείνες των διεθνών κολοσσών του κλάδου. Και η οποία παραπέμπει σε ηρωικούς καιρούς του παρελθόντος, το 1930, όταν ο Ελευθέριος Βενιζέλος ίδρυε την ελληνική πολιτική αεροπορία. Αλλά και στη χρυσή εποχή των αεροπορικών συγκοινωνιών στην Ελλάδα, τότε που ο Αριστοτέλης Ωνάσης δημιουργούσε και έστελνε στις πέντε ηπείρους την «Ολυμπιακή» αεροπορία.

Άξιος συνεχιστής αυτής της παράδοσης ενός αιώνα είναι η «Aegean». Και οφείλω εδώ μια ξεχωριστή αναφορά στον Θεόδωρο Βασιλάκη, που δεν είναι πια μαζί μας. Θα ήταν περήφανος για τα νέα αποκτήματα της εταιρείας καθώς εκείνος την οραματίστηκε, την ίδρυσε και πρώτος σχεδίασε την επιτυχημένη πορεία της.

Είμαι σίγουρος όμως, αγαπητέ μου Ευτύχη, αγαπητή μου Εμμανουέλα, ότι θα βαδίσετε στα χνάρια αυτού του ανήσυχου επιχειρηματία, αυτού του υπεύθυνου εργοδότη. Και ότι θα κάνετε πράξη το όραμά του για μία ελληνική εταιρεία κυρίαρχη στους ουρανούς του κόσμου.

Δεν είναι τυχαίο ότι επί 9 συνεχή χρόνια η «Aegean» ανακηρύσσεται ως η καλύτερη περιφερειακή αεροπορική εταιρεία της Ευρώπης. Την εμπιστεύονται 15.000.000 επιβάτες ετησίως, 8.500.000 ξένοι επιβάτες. Διαθέτει ένα κρυστάλλινο ιστορικό σε θέματα ασφάλειας, 141 εκατομμύρια επιβάτες την έχουν επιλέξει αυτά τα 20 χρόνια. Έχει καταστεί, στην πράξη, ο εθνικός μας αερομεταφορέας.

Η κυριαρχία της «Aegean», ωστόσο, παραμένει ένα μεγάλο παράσημο για τους 3.100 εργαζόμενους και τους 2.000 που απασχολούνται στην επίγεια εξυπηρέτηση. Τους αξίζουν, σας αξίζουν, συγχαρητήρια για την εταιρία την οποία έχετε χτίσει.

Η παρουσία μου, όμως, σήμερα εδώ, είναι και πολιτική: Σηματοδοτεί την έμφαση που δίνει η κυβέρνησή μας στις επενδύσεις, καθώς σε αυτές υστερούμε ακόμη κατά 8 μονάδες του ευρωπαϊκού μέσου όρου. Δηλώνει το ενδιαφέρον μας για νέες, καλοπληρωμένες θέσεις εργασίας. Και υπογραμμίζει τη σημασία τέτοιων πρωτοβουλιών στην αύξηση των δημοσίων εσόδων και την τόνωση των ασφαλιστικών ταμείων.

Όλα αυτά μεταφράζονται σε συγκεκριμένα και χειροπιαστά αποτελέσματα: Θέσεις εργασίας, πρόσθετες ασφαλιστικές εισφορές, πρόσθετοι φόροι. Θα προστεθούν στα 400.000.000 που ήδη εισπράττονται σε φόρους και ασφαλιστικές εισφορές.

Να, λοιπόν, γιατί κυβέρνηση και σωστή επιχειρηματικότητα συναντώνται στο ίδιο κοινωνικό μήκος κύματος. Γιατί παράγοντας νέο πλούτο η δεύτερη, επιτρέπει στην πρώτη να τον διανείμει δίκαια, προς όφελος όλων.

Πέρυσι, η «Aegean» και η θυγατρική της «Olympic Air» μετέφεραν ένα εκατομμύριο περισσότερους επιβάτες σε σχέση με τον προηγούμενο χρόνο. Ταξίδεψαν σε 155 προορισμούς και 44 χώρες. Και από εκεί προς όλους τους τουριστικούς προορισμούς. Είναι ενδεικτικό ότι μόνο από την ιδιαίτερη πατρίδα μου, τα Χανιά, μέτρησα 23 απευθείας πτήσεις από και προς προορισμούς του εξωτερικού. Ενώ αυτή η εναέρια γέφυρα συνδέει 31 πόλεις και νησιά της Ελλάδας, με έμφαση στην ευαίσθητη άγονη γραμμή.

Πρόκειται για μία τεράστια συμβολή στον τουρισμό, στην οικονομία συνολικά, αλλά και στη συνολική επικοινωνία και συνοχή. Μια προσφορά, βέβαια, που δεν αποδίδεται μόνο με αριθμούς αλλά έχει και ευρύτερες θετικές συνέπειες.

Τα 30 νέα Airbus ήταν η αρχή, προστέθηκαν ακόμη 16, υπάρχει προοπτική να προστεθούν ακόμη 12. Η συνολική παραγγελία μπορεί να φτάσει τα 58 αεροσκάφη -6,6 δισ. δολάρια.

Μίλησα, ωστόσο, στην αρχή για «σωστή επιχειρηματικότητα». Και το εννοώ. Θέλω, λοιπόν, να χαιρετήσω το γεγονός ότι αν και ο συγκεκριμένος κλάδος χαρακτηρίζεται από μεγάλη εποχικότητα, το 90% των εργαζομένων της «Aegean» απασχολούνται και τους χειμερινούς μήνες.

Περισσότεροι από τους μισούς είναι κάτω των 35 ετών, 600 από αυτούς συμμετέχουν στα κέρδη της εταιρείας με τη μορφή bonus, ενώ μόνο το 2018 έγιναν 2.800 επιμορφωτικές εκπαιδεύσεις στο ανθρώπινο δυναμικό της. Και αξίζει μία ιδιαίτερη αναφορά σε αυτό στο οποίο αναφέρθηκε ο Ευτύχης, 110 νέοι πιλότοι σε λίγο αποφοιτούν από σχολές όπου πήγαν με έξοδα της εταιρείας.

Δεύτερο στοιχείο που θέλω να τονίσω είναι η έμφαση στην καινοτομία: Τα νέα αεροσκάφη δεν θα προσφέρουν, απλώς, σύγχρονη αισθητική και μεγαλύτερη άνεση στον επιβάτη. Αλλά κινητήρες νέας γενιάς, χαμηλότερη ρύπανση, 20% λιγότερα καύσιμα, 50% λιγότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα σε σχέση με τα πρώτα RJ100, σημαντικός περιορισμός του θορύβου. Ενώ όλα τα υλικά εξυπηρέτησης θα ανακυκλώνονται ή θα επαναχρησιμοποιούνται.

Η κυβέρνηση ενθαρρύνει ενεργά τις επιχειρήσεις που στρέφονται στις τεχνολογίες αιχμής, σέβονται το ανθρώπινο δυναμικό και ακολουθούν τις επιταγές της πράσινης ανάπτυξης. Ακριβώς γιατί τότε το δικό τους κέρδος λειτουργεί παράλληλα με το κέρδος ολόκληρης της κοινωνίας. Από αυτή την άποψη, η «Aegean» συνδυάζει το όραμα με τον ρεαλισμό. Και ενώ πετάει στους αιθέρες, αποδεικνύει ότι πατάει σταθερά και στη γη. Είναι κάτι που χρειάζεται η χώρα, ειδικά από τις ελληνικές επιχειρήσεις.

Και αποτελεί -επιτρέψτε μου να το πω- δείγμα εμπιστοσύνης στη δυναμική η οποία ήδη αναπτύσσεται στον τόπο μας. Εύχομαι, λοιπόν, να βρει κι άλλους μιμητές στην άμιλλα της προόδου που ξεκίνησε πριν από 7 μήνες.

Πριν από τρεις ημέρες είχα τη χαρά να θεμελιώσω στο Καστέλι της Κρήτης τον νέο αερολιμένα του Ηρακλείου. Ένα έργο που ενώνει αρμονικά τις δυνάμεις του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα και το οποίο υλοποιείται, επιτέλους, ύστερα από παλινωδίες πολλών ετών.

Ταυτόχρονα, μέσα στους επόμενους 18 μήνες, η «Fraport» θα ολοκληρώσει την αναβάθμιση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, με έμφαση κυρίως στα νησιά μας. Μία παράλληλη επένδυση σχεδόν 400 εκατομμυρίων ευρώ. Στο ίδιο διάστημα, βέβαια, συνεχίζεται και η ιδιωτικοποίηση του «Ελευθέριος Βενιζέλος» για το οποίο υπάρχουν ήδη 9 ενδιαφερόμενοι.

Η Ελλάδα, λοιπόν, προχωρεί όλο και πιο δυναμικά στον τομέα των αερομεταφορών, ενισχύοντας τη θέση της και στον χάρτη του παγκόσμιου τουρισμού.

Η χώρα μας κατέχει την πρώτη θέση μεταξύ των ανταγωνιστών στο γενικό δείκτη ικανοποίησης των ξενοδοχείων. Πάνω από την Ισπανία, πάνω και από την Ιταλία. Οι δυνατότητές μας, συνεπώς, είναι μεγάλες όταν η άψογη φιλοξενία συνδυάζεται με καλές αεροπορικές συνδέσεις.

Γνωρίζω, αγαπητέ Ευτύχη, ότι πρέπει να γίνουν βήματα στην εξυπηρέτηση των αεροδρομίων. Η νέα διοίκηση της Πολιτικής Αεροπορίας πρέπει να αντιμετωπίσει και το πρόβλημα των καθυστερήσεων στον εθνικό εναέριο χώρο. Και γνωρίζω καλά ότι ο υψηλός ΦΠΑ στις μεταφορές επιβαρύνει και το κόστος του τουριστικού προϊόντος μας. Μόλις βρεθεί δημοσιονομικός χώρος, να είστε σίγουροι ότι θα μειωθεί, ώστε το τουριστικό μας προϊόν να γίνει ακόμη πιο ανταγωνιστικό.

Σήμερα όμως, γιορτάζουμε εδώ μια αμιγώς ιδιωτική και 100% ελληνική επένδυση. Που ανανεώνει το σήμα της και τους υψηλούς της στόχους. Και ο συμβολισμός αυτός αποτυπώνεται καθαρά την αντίληψη της κυβέρνησης για την ανάπτυξη. Θα στηρίξουμε κάθε τολμηρή πρωτοβουλία, απελευθερώνοντάς την από γραφειοκρατικά δεσμά και την πνιγερή φορολογία. Και θα προικοδοτήσουμε τη χώρα με υποδομές και δίκτυα αιχμής, που θα διευκολύνουν παρόμοια εγχειρήματα.

Έχουμε ήδη αρχίσει να το κάνουμε. Και αυτό με νομιμοποιεί να απευθυνθώ ξανά στους Έλληνες επιχειρηματίες, με αίσθημα ευθύνης. Τους καλώ, σας καλώ, να πάρετε μέρος σε αυτή τη μεγάλη επανεκκίνηση της χώρας. Να επενδύσετε στην πατρίδα μας. Να εμπιστευτείτε τους Έλληνες εργαζόμενους. Θα βγείτε κερδισμένοι εσείς, θα βγει νικήτρια η πατρίδα.

Το σύνθημα το δίνουν, σήμερα, τα δικά σας ελληνικά φτερά που μεταφέρουν τα εθνικά μας χρώματα: Με χαρά βλέπω ότι αποτυπώνονται ξεκάθαρα στο νέο, πολύ όμορφο λογότυπο της «Aegean», το μπλε και το άσπρο της ελληνικής σημαίας, το γαλάζιο του ουρανού μας, το άσπρο των νησιών μας. Τα φτερά αυτά θα μεταφέρουν τα εθνικά μας χρώματα, το όνομα του εμβληματικού μας αρχιπελάγους στα πέρατα του κόσμου.

Καλοτάξιδα, λοιπόν, τα νέα αεροσκάφη! Συγχαρητήρια, και πάλι, στους εργαζόμενους της εταιρείας. Γιατί, ξέρετε, όλοι λίγο-πολύ τα ίδια αεροσκάφη πετάνε. Αλλά η διαφορά που θα κάνει ένα χαμόγελο, μια πρόσθετη προσπάθεια στην εξυπηρέτηση του πελάτη, μια καλή κουβέντα σε ένα παιδάκι το οποίο μπορεί να ταξιδεύει μόνο του, εξαιρετικές ηλεκτρονικές υπηρεσίες, αυτές είναι που κάνουν τους μέτριους να ξεχωρίζουν, τελικά, από τους καλούς.

Και μου επιτρέπουν να θυμηθώ και μια προσωπική ιστορία με τον ιδρυτή της εταιρείας, τον Θόδωρο Βασιλάκη, όταν το 1999 -νέος τότε ακόμη εργαζόμενος στον ιδιωτικό τομέα- είχα κάνει μια συζήτηση μαζί του και του είχα πει ότι σε ένα μάθημα επιχειρηματικότητας στο πανεπιστήμιο, ένας καθηγητής επιχειρηματικότητας μας έλεγε «ξέρετε ποιος είναι ο ασφαλέστερος τρόπος να γίνετε εκατομμυριούχοι; Να είστε δισεκατομμυριούχοι και να φτιάξετε μια αεροπορική εταιρεία».

Ο Θόδωρος Βασιλάκης διέψευσε αυτή την τάση και έχτισε μία αεροπορική εταιρεία η οποία σήμερα διαφημίζει την πατρίδα μας στα πέρατα του κόσμου.

Καλοτάξιδα, λοιπόν, τα νέα αεροσκάφη. Να είναι γεροί οι άνθρωποί τους, τα πληρώματά τους, οι τεχνικοί τους, να τα κρατάνε πάντα ψηλά!».

ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ

Αδ. Γεωργιάδης: Μέχρι τα τέλη Μαρτίου να έχουμε βρει λύση για τα Ναυπηγεία Ελευσίνας

bizness.gr

Published

on

Άδωνις Γεωργιάδης στο Annual Capital Link Greek Shipping Forum

Στο 11th Annual Capital Link Greek Shipping Forum βρέθηκε και μίλησε ο Υπουργός Ανάπτυξης & Επενδύσεων κ. Άδωνις Γεωργιάδης. Ο Υπουργός αναφέρθηκε στις ζυμώσεις που είχαν γίνει στο αντίστοιχο Capital Link της Νέας Υόρκης τον Δεκέμβριο του 2019, καλώντας παράλληλα τους επενδυτές να εμπιστευτούν την Ελλάδα.

Αναλυτικά, όσα είπε στο πλαίσιο της ομιλίας του ο κ. Γεωργιάδης:

«Το μήνυμα το οποίο απηύθυνα στην Capital Link στη Νέα Υόρκη τον περασμένο Δεκέμβριο ήταν μήνυμα αισιοδοξίας για τις προοπτικές της ελληνικής οικονομίας το 2020 και τα επόμενα χρόνια.

Και τώρα, σχεδόν 2,5 μήνες μετά, είμαι στην ευχάριστη θέση να σας πω ότι πολλά από αυτά τα οποία προβλέψαμε, μέσα σε αυτό το σύντομο χρονικό διάστημα έχουν ήδη υλοποιηθεί.

Και το κυριότερο, οι άνθρωποι που θέλουν να επενδύσουν τα χρήματά τους στην χώρα μας, μας εμπιστεύονται και αυτό αποτυπώνεται στο επιτόκιο του 10ετούς ομολόγου. Είμαι απολύτως βέβαιος ότι αν στο ίδιο forum πέρυσι, κάποιος προέβλεπε ότι την επόμενη χρονιά το επιτόκιο του 10ετούς ομολόγου θα έχει υποχωρήσει κάτω του 1%, όλοι θα τον θεωρούσαν τρελό. Όμως, να, είμαστε σήμερα εδώ, με τα επιτόκια της Ελληνικής Δημοκρατίας στα ιστορικά χαμηλά επίπεδα, με σταθερή οικονομία και αυξημένες προσδοκίες για το μέλλον.

Φυσικά, η Ελλάδα δεν υπάρχει χωρίς ναυτιλία. Ο πυρήνας της οικονομίας μας, ο πυρήνας της παράδοσής μας, ο πυρήνας του πολιτισμού μας είναι η ναυτιλία.

Χθες, εδώ στο Hilton, στη συνάντηση που είχαμε με μία πολύ μεγάλη αντιπροσωπεία από τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και κατά την οποία είχαμε πολύ σοβαρές συζητήσεις για διάφορα θέματα της οικονομίας μας, ένα από αυτά που μας επισήμαναν ήταν το πόσο σημαντική και δυνατή είναι η ελληνική ναυτιλία κι ένα από τα θέματα για τα οποία έδειξαν ενδιαφέρον ήταν τα ναυπηγεία.

Ξέρω ότι ίσως κάποιοι από εσάς δεν πιστεύετε ότι μπορεί να υπάρξει ξανά ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία στην Ελλάδα. Θα σας αποδείξω, όμως, ότι κάνετε λάθος.

Η επένδυση της ΟΝΕΧ στη Σύρο πηγαίνει ήδη πάρα πολύ καλά και πολύ σύντομα θα έχουμε καλά νέα, πιστεύω, και για το ναυπηγείο της Ελευσίνας. Η Κυβέρνηση των ΗΠΑ έχει ήδη δείξει μεγάλο ενδιαφέρον. Προσωπικά έχω ήδη πάει δύο φορές στην Ουάσιγκτον για το ναυπηγείο, την περασμένη Δευτέρα ήρθαν από την αμερικανική Κυβέρνηση και ίσως την επόμενη βδομάδα έρθει νέα αντιπροσωπεία.

Στόχος είναι έως τα τέλη Μαρτίου, να έχουμε στην Ελευσίνα το ίδιο μοντέλο που είχαμε και στο ναυπηγείο της Σύρου ώστε να μπορέσουμε να δώσουμε την δυνατότητα στους έλληνες εφοπλιστές να επιλέξουν ένα ναυπηγείο εδώ στην Αττική για ανακαινίσουν και να επισκευάσουν τα πλοία τους σε πολύ ανταγωνιστικές τιμές και πολύ καλή και ποιοτική εργασία.

Προσπαθούμε, λοιπόν, να σας δώσουμε την ευκαιρία να έρθετε και να χρησιμοποιήσετε τα ναυπηγεία μας τώρα, έπειτα από δέκα χρόνια κρίσης, με την ελληνική κοινωνία και τα σωματεία να είναι πιο λογικά.

Πρέπει να σας πω ότι στη Σύρο ζήσαμε μία φανταστική εμπειρία να ακούμε τον Πρόεδρο του Σωματείου Εργαζομένων του Ναυπηγείου να λέει κάτι το οποίο δεν το πίστευαν τα αυτιά μας: «Θέλω να ευχαριστήσω τους πελάτες μας Έλληνες εφοπλιστές που φέρνουν τα πλοία τους στα ναυπηγεία μας και μας δίνουν δουλειά». Αυτό ήταν κάτι που μερικά χρόνια πριν υπήρχε μόνο στα όνειρά μας, όλοι είχαν κακή εμπειρία στον τομέα αυτό, είμαι σίγουρος, μερικές δεκαετίες πριν. Η κρίση όμως τους έκανε όλους να είναι πιο λογικοί.

Πολύ σύντομα, λοιπόν, θα έχουμε πολύ καλά νέα όσον αφορά τη ναυπηγική βιομηχανία εδώ στην Ελλάδα και είμαστε πάρα πολύ χαρούμενοι για αυτό και εργαζόμαστε σκληρά πάνω σε αυτό.

Σε γενικές γραμμές γνωρίζετε ότι όχι μόνο αυτή η Κυβέρνηση αλλά παραδοσιακά οι ελληνικές κυβερνήσεις, ευτυχώς, δεν έχουν πραγματικά προβλήματα και διαφορές για την υλοποίηση των πολιτικών τους σε ένα και μόνο τομέα, αυτόν της ναυτιλίας. Και ίσως αυτός είναι ένας από τους λόγους που η ναυτιλία πηγαίνει πολύ καλά στην Ελλάδα και φυσικά, πλέον όλων των άλλων, επειδή δεν έχετε και πολλά να κάνετε με την Πολιτεία και την Κυβέρνηση.

Εμείς, όμως, είμαστε εδώ για να σας βοηθήσουμε με όλους τους τρόπους που μπορούμε και σε ευρωπαϊκό επίπεδο και στον International Maritime Organization και παντού, επειδή πιστεύουμε ότι μας εκπροσωπείτε τίμια, βοηθάτε την οικονομία μας με ένα πολύ εποικοδομητικό τρόπο και θέλουμε να συνεχίσετε να το κάνετε και στο μέλλον με ακόμα πιο παραγωγικό τρόπο.

Έτσι, λοιπόν, ο Πρωθυπουργός, εγώ προσωπικά και όλη η Κυβέρνηση είναι εδώ να βοηθάει όταν συμβαίνουν άσχημα πράγματα. Το ξέρετε ότι η χώρα αυτή έχει γραφειοκρατία και μερικές φορές προβλήματα συμπεριφοράς από τους υπαλλήλους του δημοσίου τομέα. Ίσως δεν καταλαβαίνουν όλοι το πνεύμα της Κυβέρνησης, όμως, ξέρετε ότι όταν απαιτείται, είμαστε εδώ για να βοηθήσουμε με κάθε τρόπο.

Είμαι πολύ χαρούμενος που η οικονομία μας πηγαίνει πολύ καλά. Η προσδοκία για το 2020, όπως ξέρετε, στον προϋπολογισμό μας είναι να έχουμε σημαντικό ρυθμό ανάπτυξης της τάξης του 2,8% του ΑΕΠ, τη μεγαλύτερη ανάπτυξη στην ευρωζώνη. Για να είμαι ειλικρινής τα νούμερα του Ιανουαρίου είναι πιο πολύ αισιόδοξα για ακόμα καλύτερη απόδοση από αυτή που έχουμε προβλέψει στον προϋπολογισμό μας.

Εκτός, λοιπόν, από κάτι απρόβλεπτο – εύχομαι αυτό να μην συμβεί -, το 2020 θα είναι μια πάρα πολύ καλή χρονιά για την οικονομία μας. Σας περιμένουμε να έρθετε και να επενδύσετε στην Ελλάδα καθώς έχουμε δημιουργήσει ένα φιλικό επιχειρηματικό περιβάλλον. Μάλιστα τον Μάρτιο παρουσιάζουμε ένα νέο νομοσχέδιο, μαζί με το Υπουργείο Ενέργειας και Περιβάλλοντος, με τον οποίο θα απλοποιηθούν όλες οι αδειοδοτήσεις για όλες τις περιβαλλοντολογικές μελέτες και για οτιδήποτε έχει να κάνει με τις επενδύσεις στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας αλλά και γενικότερα.

Επιταχύνουμε, λοιπόν, την οικονομία μας, και τώρα είναι η κατάλληλη στιγμή για να έρθετε. Ελάτε να χτίσουμε μαζί μία νέα Ελλάδα».

Continue Reading

ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ

Επιταχύνεται η κατασκευή του αγωγού IGB

Φίλιππος Παναγόπουλος

Published

on

Σωλήνας igb

Ρυθμό έχει βρει η κατασκευαστική εξέλιξη του αγωγού IGB, για τον οποίον το 2020 έχει ξεκινήσει με αυξημένη κινητικότητα, όσον αφορά την προώθηση των απαιτούμενων εργασιών με την ολοκλήρωση της κατασκευαστικής φάσης να έχει ως ορίζοντα τον Οκτώβριο του τρέχοντος έτους.

Ο αγωγός IGB -όπως ήταν αναμενόμενο- συμπεριελήφθη πρόσφατα στην 4η λίστα των Έργων Κοινού Ενδιαφέροντος, μαζί με ακόμη 4 έργα φυσικού αερίου, μεταξύ των οποίων και το FSRU Αλεξανδρούπολης το οποίο θεωρείται «καταλύτης» της κατασκευαστικής εξέλιξης του διασυνδετήριου αγωγού Ελλάδας-Βουλγαρίας.

Σύμφωνα με πρόσφατη ενημέρωση του αζέρικου πρακτορείου Trend, η παραγωγή των σωλήνων από τη Σωληνουργεία Κορίνθου έχει φτάσει αισίως το μήκος των 62 χλμ., ενώ υπενθυμίζεται πως, όπως είχε ανακοινώσει η εταιρεία τον προηγούμενο μήνα, ο προγραμματισμός προβλέπει την παράδοση της πρώτης παρτίδας των σωλήνων (από σύνολο 5 παρτίδων) εντός του Φεβρουαρίου, για τα πρώτα 47 χλμ. και τους σωλήνες που βρίσκονται σε παραγωγή.

Διευκρινίζεται ότι η κατασκευαστική περίοδος του IGB θα είναι αρκετά σύντομη – δεδομένων κυρίως του μήκους και της όδευσης του αγωγού. Σύμφωνα λοιπόν και με τα παραπάνω, ενισχύεται η αισιοδοξία για το ότι ο αγωγός θα είναι έτοιμος να συμβάλλει στη διαφοροποίηση των πηγών εφοδιασμού φυσικού αερίου της γειτονικής χώρας ήδη από τα τέλη του 2020.

Ο διασυνδετήριος αγωγός Ελλάδας-Βουλγαρίας είναι ένα έργο με έντονο «άρωμα  Ελλάδας», με την ΑΒΑΞ ανάδοχο στο σκέλος του EPC, έναντι τιμήματος 144,85 εκατ. ευρώ και της Σωληνουργεία Κορίνθου στην κατασκευή και προμήθεια των σωλήνων του αγωγού, έναντι 58,2 εκατ. ευρώ.

Με μήκος 182 χιλιομέτρων, ο αγωγός θα συνδέσει την Κομοτηνή με τη Στάρα Ζαγόρα στη Βουλγαρία και θα μεταφέρει αρχικά 3 δισ. κ.μ. φυσικού αερίου ετησίως από τη Κομοτηνή στη γειτονική χώρα, με δυνατότητα αναβάθμισης της χωρητικότητας σε 5 δισ. κ.μ.

Πηγές χρηματοδότησης του IGB, με συνολικό κόστος που αγγίζει τα 240 εκατ. ευρώ, είναι η άμεση στήριξη της κοινοπραξίας ICGB AD, εταιρεία στην οποία συμμετέχει κατά 50% η ΥΑΦΑ ΠΟΣΕΙΔΩΝ (κατά 50% θυγατρική της ΔΕΠΑ και κατά 50% της Ιταλικής Edison) και η Bulgarian Energy Holding (ΒΕΗ), με 46 εκατ. ευρώ, ενώ στηρίζεται επιπλέον με 45 εκατ. ευρώ από το European Energy Programme for Recovery (EEPR), 110 εκατ. ευρώ από δάνειο της ΕΤΕπ και 39 εκατ. ευρώ από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Καινοτομία και Ανάπτυξη» 2014-2020 της Ε.Ε., μέσω του Βουλγαρικού προϋπολογισμού.

Πηγή: ypodomes.com

Continue Reading

ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ

Νέο μεγάλο έργο-ΣΔΙΤ για 17 σχολεία στην Κεντρική Μακεδονία

Avatar

Published

on

Νέα Μάκρη σχολείο

Τον Μάιο προγραμματίζεται να βγεί η προκήρυξη που αφορά ακόμα ένα μεγάλο έργο για  17 νέα σχολεία-ΣΔΙΤ στην Κεντρική Μακεδονία. Σύμφωνα με έγγραφο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών που διαθέτει το ypodomes.com, αυτό που απομένει είναι η έγκριση του έργου από την Γενική Γραμματεία ΣΔΙΤ του Νίκου Μαντζούφα και κατόπιν από τη Διυπουργική Επιτροπή (αυτή είναι η συνήθης διαδικασία).

Το κόστος του έργου ανέρχεται σε 153,61εκατ.ευρώ (ποσό με ΦΠΑ, ποσό χωρίς ΦΠΑ 123,61εκατ.ευρώ). Από αυτό,  το ποσό που θα δαπανηθεί για την ανέγερση των σχολικών συγκροτημάτων είναι 82,66εκατ.ευρώ. Η διάρκεια της σύμβασης έχει οριστεί σε 27 χρόνια, δύο εκ των οποίων θα είναι για την κατασκευή των σχολείων.

ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ

Οι σχολικές μονάδες που πρόκειται να ανεγερθούν με τη μέθοδο-ΣΔΙΤ βρίσκονται: τέσσερις στον Δήμο Παύλου Μελά (ΓΕΛ Ευκαρπίας, 4ο Δημοτικό Ευκαρπίας, 3ο ΓΕΛ Πολίχνης, 1ο Λύκειο Πολίχνης), τρεις στον Δήμο Πυλαίας – Χορτιάτη (3ο Γυμνάσιο, 3ο Λύκειο, 3ο Δημοτικό Πανοράματος), από δύο στους Δήμους Νεάπολης – Συκεών (7ο Νηπιαγωγείο, 4ο Δημοτικό Πεύκων) και Ωραιοκάστρου (3ο Γυμνάσιο, 6ο Δημοτικό), και από μία στους Δήμους Λαγκαδά (2ο Γυμνάσιο), Θέρμης (1ο ΓΕΛ), Αμπελοκήπων – Μενεμένης (5ο Δημοτικό), Καλαμαριάς (Ειδικό Σχολείο και Νηπιαγωγείο) και Κατερίνης (Μουσικό Γυμνάσιο-Λύκειο).

Οσον αφορά το είδος των σχολείων, πρόκειται για ένα νηπιαγωγείο, πέντε δημοτικά, ένα ειδικό νηπιαγωγείο και ειδικό δημοτικό σχολείο, τρία γυμνάσια, πέντε λύκεια, ένα επαγγελματικό λύκειο και ένα μουσικό γυμνάσιο-λύκειο (στην Κατερίνη).

Η όλη διαδικασία ξεκίνησε από το Φθινόπωρο του 2018, όταν ουσιαστικά βγήκε από την ναφθαλίνη, σχέδιο για 16 από τα 17 σχολεία που έτρεχε από τα τέλη της προηγούμενης δεκαετίας. Τότε λόγω της κρίσης δεν κατάφερε να υλοποιηθεί ποτε. Η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είναι ένθερμη οπαδός των ΣΔΙΤ καθώς ο υπουργός ΥΠΟΜΕ, Κώστας Καραμανλής έχει εκφραστεί επανειλημμένως θετικά και η υλοποίηση τους θεωρείται πλέον θέμα χρόνου.

Ο ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ

Σύμφωνα με τον προγραμματισμό της Γενικής Διεύθυνσης Υδραυλικών, Λιμενικών και Κτηριακών Υποδομών του υπ.ΥΠΟΜΕ, είναι να βγει στον αέρα η προκήρυξη τον προσεχή Μάιο με την αίρεση της έγκρισης της από τη Διυπουργική. Περίπου ένα έτος αργότερα, τον Μάρτιο του 2021 εκτιμάται ότι θα φτάσουμε στην υποβολή των δεσμευτικών προσφορών (Β`φάση του διαγωνισμού). Η ανάδειξη του ανάδοχου επενδυτή εκτιμάται για τον Ιούλιο τοου 2021 και η υπογραφή της σύμβασης σύμπραξης τον Οκτώβριο του 2021.

Η κατασκευαστική περίοδος σύμφωνα με τις μελέτες θα διαρκέσει δύο χρόνια και εφόσον η έναρξη ισχύος της κατασκευαστικής περιόδου του ΣΔΙΤ γίνει στις αρχές του 2022 τότε στις αρχές του 2024 θα ολοκληρωθεί το κατασκευαστικό αντικείμενο. Η λειτουργία των σχολείων κατ`ελάχιστον θα ξεκινήσει τη σχολική χρονιά 2024-2025.

Θα είναι τα πρώτα σχολεία-ΣΔΙΤ στη Βόρεια Ελλάδα ακολουθώντας το παράδειγμα της Αττικής, των Χανίων και εσχάτως της Ρόδου. Ειδικότερα τα σχολεία ΣΔΙΤ στην Αττική είναι πολυβραβευμένα και θεωρούνται πρότυπα του είδους τους.

 

Πηγή: ypodomes.com

Continue Reading
Advertisement

Trending