Connect with us

ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ

Υπερψηφίστηκε από την Ευρώπη η 4η λίστα PCIs – Ελληνικό «χρώμα» στα έργα

Φίλιππος Παναγόπουλος

Published

on

Pipeline, PCIs

Υπερψηφίστηκε χθες με ευρεία πλειοψηφία από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ο 4η λίστα των ευρωπαϊκών Έργων Κοινού Ενδιαφέροντος, των γνωστών PCI, τα οποία ξεχωρίζουν για την αυξημένη βαρύτητα που έχουν για την ΕΕ.

Η πρόταση της Κομισιόν για την 4η αναθεώρηση της λίστας, η οποία πραγματοποιείται κάθε 2 χρόνια, έγινε αποδεκτή με 443 ψήφους υπέρ, 169 ψήφους κατά και 36 αποχές.

Η ψηφοφορία αυτή, πέραν του ότι επισημοποιεί τη νέα γενιά Έργων Κοινού Ενδιαφέροντος, σηματοδοτεί την έμπρακτη στήριξη της Ένωσης σε συνολικά 32 έργα φυσικού αερίου των οποίων το συνολικό κόστος ανέρχεται σε 29 δισ. ευρώ.

Αν και έχουν διατυπωθεί κριτικές για το ότι η αναθεωρημένη λίστα των έργων περιλαμβάνει υποδομές που στην ουσία επεκτείνουν την εξάρτηση της Ευρώπης από τα ορυκτά καύσιμα, εν συγκρίσει με την 3η λίστα των PCIs, έχουν επιλεγεί 40% λιγότερα έργα φυσικού αερίου, όπως υπογράμμισε και η Επίτροπος Ενέργειας της Ευρωπαϊκής Ένωσης, Kadri Simson.

Δεδομένου άλλωστε ότι η χρηματοδοτική «κάνουλα» κλείνει ήδη από το 2021 για έργα που σχετίζονται με τα ορυκτά καύσιμα, η επιλεξιμότητα projects που σχετίζονται με το φυσικό αέριο θα εξαρτάται από την «πράσινη» διάσταση που δύνανται να αποκτήσουν ώστε να συνάδουν τελικά με τις στοχοθεσίες της λεγόμενης «Πράσινης Συμφωνίας», όπως η έγχυση βιομεθανίου και άλλων «πράσινων αερίων» στους αγωγούς.

Τα ελληνικά έργα της λίστας

Τα ελληνικά έργα της σχετικής λίστας είναι συνολικά 8, εκ των οποίων 3 σχετίζονται με τον ηλεκτρισμό και 5 με το φυσικό αέριο.

1) Η ηλεκτρική διασύνδεσης Νέας Σάντας-Μαρίτσα, μεταξύ Ελλάδας και Βουλγαρίας (ΑΔΜΗΕ)

2) Η ηλεκτρική διασύνδεση Ελλάδας-Κύπρου-Ισραήλ από την Euroasia Interconnector, η αφορά στα τμήματα Ισραήλ-Κύπρος και Κύπρος-Κρήτη (δηλαδή πλην του Αττική-Κρήτη που δρομολογήθηκε τελικά ως εθνικό έργο από την Αριάδνη Interconnection)

3) Το σύστημα αντλησιοταμίευσης στην Αμφιλοχία, το οποίο αναπτύσσει η ΤΕΡΝΑ

4) Ο διασυνδετήριος αγωγός φυσικού αερίου Ελλάδας-Βουλγαρίας (IGB) που βρίσκεται ήδη υπό κατασκευή

5) Ο πλωτός σταθμός αποθήκευσης και επαναεριοποίησης φυσικού αερίου στην Αλεξανδρούπολη, το γνωστό FSRU που αναπτύσσει η Gastrade

6) Η υπόγεια αποθήκη φυσικού αερίου στο πεδίο της Νότιας Καβάλας

7) Ο υποθαλάσσιος αγωγός φυσικού αερίου East Med

8) Ο υποθαλάσσιος αγωγός Ελλάδας Ιταλίας Poseidon

ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ

Επιταχύνεται η κατασκευή του αγωγού IGB

Φίλιππος Παναγόπουλος

Published

on

Σωλήνας igb

Ρυθμό έχει βρει η κατασκευαστική εξέλιξη του αγωγού IGB, για τον οποίον το 2020 έχει ξεκινήσει με αυξημένη κινητικότητα, όσον αφορά την προώθηση των απαιτούμενων εργασιών με την ολοκλήρωση της κατασκευαστικής φάσης να έχει ως ορίζοντα τον Οκτώβριο του τρέχοντος έτους.

Ο αγωγός IGB -όπως ήταν αναμενόμενο- συμπεριελήφθη πρόσφατα στην 4η λίστα των Έργων Κοινού Ενδιαφέροντος, μαζί με ακόμη 4 έργα φυσικού αερίου, μεταξύ των οποίων και το FSRU Αλεξανδρούπολης το οποίο θεωρείται «καταλύτης» της κατασκευαστικής εξέλιξης του διασυνδετήριου αγωγού Ελλάδας-Βουλγαρίας.

Σύμφωνα με πρόσφατη ενημέρωση του αζέρικου πρακτορείου Trend, η παραγωγή των σωλήνων από τη Σωληνουργεία Κορίνθου έχει φτάσει αισίως το μήκος των 62 χλμ., ενώ υπενθυμίζεται πως, όπως είχε ανακοινώσει η εταιρεία τον προηγούμενο μήνα, ο προγραμματισμός προβλέπει την παράδοση της πρώτης παρτίδας των σωλήνων (από σύνολο 5 παρτίδων) εντός του Φεβρουαρίου, για τα πρώτα 47 χλμ. και τους σωλήνες που βρίσκονται σε παραγωγή.

Διευκρινίζεται ότι η κατασκευαστική περίοδος του IGB θα είναι αρκετά σύντομη – δεδομένων κυρίως του μήκους και της όδευσης του αγωγού. Σύμφωνα λοιπόν και με τα παραπάνω, ενισχύεται η αισιοδοξία για το ότι ο αγωγός θα είναι έτοιμος να συμβάλλει στη διαφοροποίηση των πηγών εφοδιασμού φυσικού αερίου της γειτονικής χώρας ήδη από τα τέλη του 2020.

Ο διασυνδετήριος αγωγός Ελλάδας-Βουλγαρίας είναι ένα έργο με έντονο «άρωμα  Ελλάδας», με την ΑΒΑΞ ανάδοχο στο σκέλος του EPC, έναντι τιμήματος 144,85 εκατ. ευρώ και της Σωληνουργεία Κορίνθου στην κατασκευή και προμήθεια των σωλήνων του αγωγού, έναντι 58,2 εκατ. ευρώ.

Με μήκος 182 χιλιομέτρων, ο αγωγός θα συνδέσει την Κομοτηνή με τη Στάρα Ζαγόρα στη Βουλγαρία και θα μεταφέρει αρχικά 3 δισ. κ.μ. φυσικού αερίου ετησίως από τη Κομοτηνή στη γειτονική χώρα, με δυνατότητα αναβάθμισης της χωρητικότητας σε 5 δισ. κ.μ.

Πηγές χρηματοδότησης του IGB, με συνολικό κόστος που αγγίζει τα 240 εκατ. ευρώ, είναι η άμεση στήριξη της κοινοπραξίας ICGB AD, εταιρεία στην οποία συμμετέχει κατά 50% η ΥΑΦΑ ΠΟΣΕΙΔΩΝ (κατά 50% θυγατρική της ΔΕΠΑ και κατά 50% της Ιταλικής Edison) και η Bulgarian Energy Holding (ΒΕΗ), με 46 εκατ. ευρώ, ενώ στηρίζεται επιπλέον με 45 εκατ. ευρώ από το European Energy Programme for Recovery (EEPR), 110 εκατ. ευρώ από δάνειο της ΕΤΕπ και 39 εκατ. ευρώ από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Καινοτομία και Ανάπτυξη» 2014-2020 της Ε.Ε., μέσω του Βουλγαρικού προϋπολογισμού.

Πηγή: ypodomes.com

Continue Reading

ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ

Νέο μεγάλο έργο-ΣΔΙΤ για 17 σχολεία στην Κεντρική Μακεδονία

Avatar

Published

on

Νέα Μάκρη σχολείο

Τον Μάιο προγραμματίζεται να βγεί η προκήρυξη που αφορά ακόμα ένα μεγάλο έργο για  17 νέα σχολεία-ΣΔΙΤ στην Κεντρική Μακεδονία. Σύμφωνα με έγγραφο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών που διαθέτει το ypodomes.com, αυτό που απομένει είναι η έγκριση του έργου από την Γενική Γραμματεία ΣΔΙΤ του Νίκου Μαντζούφα και κατόπιν από τη Διυπουργική Επιτροπή (αυτή είναι η συνήθης διαδικασία).

Το κόστος του έργου ανέρχεται σε 153,61εκατ.ευρώ (ποσό με ΦΠΑ, ποσό χωρίς ΦΠΑ 123,61εκατ.ευρώ). Από αυτό,  το ποσό που θα δαπανηθεί για την ανέγερση των σχολικών συγκροτημάτων είναι 82,66εκατ.ευρώ. Η διάρκεια της σύμβασης έχει οριστεί σε 27 χρόνια, δύο εκ των οποίων θα είναι για την κατασκευή των σχολείων.

ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ

Οι σχολικές μονάδες που πρόκειται να ανεγερθούν με τη μέθοδο-ΣΔΙΤ βρίσκονται: τέσσερις στον Δήμο Παύλου Μελά (ΓΕΛ Ευκαρπίας, 4ο Δημοτικό Ευκαρπίας, 3ο ΓΕΛ Πολίχνης, 1ο Λύκειο Πολίχνης), τρεις στον Δήμο Πυλαίας – Χορτιάτη (3ο Γυμνάσιο, 3ο Λύκειο, 3ο Δημοτικό Πανοράματος), από δύο στους Δήμους Νεάπολης – Συκεών (7ο Νηπιαγωγείο, 4ο Δημοτικό Πεύκων) και Ωραιοκάστρου (3ο Γυμνάσιο, 6ο Δημοτικό), και από μία στους Δήμους Λαγκαδά (2ο Γυμνάσιο), Θέρμης (1ο ΓΕΛ), Αμπελοκήπων – Μενεμένης (5ο Δημοτικό), Καλαμαριάς (Ειδικό Σχολείο και Νηπιαγωγείο) και Κατερίνης (Μουσικό Γυμνάσιο-Λύκειο).

Οσον αφορά το είδος των σχολείων, πρόκειται για ένα νηπιαγωγείο, πέντε δημοτικά, ένα ειδικό νηπιαγωγείο και ειδικό δημοτικό σχολείο, τρία γυμνάσια, πέντε λύκεια, ένα επαγγελματικό λύκειο και ένα μουσικό γυμνάσιο-λύκειο (στην Κατερίνη).

Η όλη διαδικασία ξεκίνησε από το Φθινόπωρο του 2018, όταν ουσιαστικά βγήκε από την ναφθαλίνη, σχέδιο για 16 από τα 17 σχολεία που έτρεχε από τα τέλη της προηγούμενης δεκαετίας. Τότε λόγω της κρίσης δεν κατάφερε να υλοποιηθεί ποτε. Η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είναι ένθερμη οπαδός των ΣΔΙΤ καθώς ο υπουργός ΥΠΟΜΕ, Κώστας Καραμανλής έχει εκφραστεί επανειλημμένως θετικά και η υλοποίηση τους θεωρείται πλέον θέμα χρόνου.

Ο ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ

Σύμφωνα με τον προγραμματισμό της Γενικής Διεύθυνσης Υδραυλικών, Λιμενικών και Κτηριακών Υποδομών του υπ.ΥΠΟΜΕ, είναι να βγει στον αέρα η προκήρυξη τον προσεχή Μάιο με την αίρεση της έγκρισης της από τη Διυπουργική. Περίπου ένα έτος αργότερα, τον Μάρτιο του 2021 εκτιμάται ότι θα φτάσουμε στην υποβολή των δεσμευτικών προσφορών (Β`φάση του διαγωνισμού). Η ανάδειξη του ανάδοχου επενδυτή εκτιμάται για τον Ιούλιο τοου 2021 και η υπογραφή της σύμβασης σύμπραξης τον Οκτώβριο του 2021.

Η κατασκευαστική περίοδος σύμφωνα με τις μελέτες θα διαρκέσει δύο χρόνια και εφόσον η έναρξη ισχύος της κατασκευαστικής περιόδου του ΣΔΙΤ γίνει στις αρχές του 2022 τότε στις αρχές του 2024 θα ολοκληρωθεί το κατασκευαστικό αντικείμενο. Η λειτουργία των σχολείων κατ`ελάχιστον θα ξεκινήσει τη σχολική χρονιά 2024-2025.

Θα είναι τα πρώτα σχολεία-ΣΔΙΤ στη Βόρεια Ελλάδα ακολουθώντας το παράδειγμα της Αττικής, των Χανίων και εσχάτως της Ρόδου. Ειδικότερα τα σχολεία ΣΔΙΤ στην Αττική είναι πολυβραβευμένα και θεωρούνται πρότυπα του είδους τους.

 

Πηγή: ypodomes.com

Continue Reading

ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ

Σαντορίνη: Μετατρέπεται στο νησί των ξενοδοχειακών επενδύσεων

Χρήστος Δημόπουλος

Published

on

Σαντορίνη, δωμάτιο ξενοδοχείου

Σε μία χώρα σαν την Ελλάδα, με τέτοιο τουρισμό και προοπτικές επενδύσεων πάνω στο συγκεκριμένο τομέα, μεγάλα νησιά που προσελκύουν το ενδιαφέρον εκατομμυρίων επισκεπτών κάθε χρόνο, δεν θα μπορούσαν παρά να εξελίσσονται δυναμικά σε επενδυτικά spots. Τέτοια χαρακτηριστικά παραδείγματα συνιστούν η Μύκονος, η Σκιάθος και δεδομένα, σε αυτά προστίθεται κι η Σαντορίνη.

ΕΠΕΝΔΥΣΗ ΤΗΣ METAXA HOSPITALITY, ΣΕ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ ΤΗΣ REDEX

Το κοσμοπολίτικο νησί μετατρέπεται, φανερά πια, σε επενδυτικό πόλο όσον αφορά σημαίνοντα τουριστικά projects. Ένα από τα πιο εμβληματικά έργα, αποτελεί το νέο 5άστερο ξενοδοχειακό συγκρότημα της Metaxa Hospitality Group που, ήδη, ετοιμάζεται. Για την ακρίβεια οι εργασίες κατασκευής βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη, προς το σκοπό της δημιουργίας ενός συγκροτήματος υπό τη μορφή bungalows στην περιοχή Βλυχάδα της Θήρας.

Το κατασκευαστικό κομμάτι έχει αναλάβει η εταιρεία Redex του Ομίλου Κοπελούζου, για μία επένδυση που περιλαμβάνει την ανέγερση 68 σουιτών με ατομικές πισίνες η κάθε μία. Το project υλοποιείται πάνω σε έκταση 30 στρεμμάτων ιδιοκτησίας της Metaxa Hospitality Group. Σύμφωνα με πληροφορίες το κόστος για την ξενοδοχειακή επένδυση στη Βλυχάδα θα φτάσει τα 13 εκατ. ευρώ, με το έργο να παραδίδεται εκτός απροόπτου εντός του 2020.

ΕΠΕΝΔΥΣΗ ΤΗΣ ΚΑΡΠΑΘΙΟΣ Α.Ε.

Σε έκταση 4.165,54 τ.μ. δικής της ιδιοκτησίας, η εταιρεία logistics Ν. ΚΑΡΠΑΘΙΟΣ Α.Ε., ετοιμάζει κι εκείνη από πλευράς της ένα καινούργιο ξενοδοχειακό συγκρότημα στη Σαντορίνη. Αυτή την περίοδο, ειδικότερα, τρέχει η κατασκευαστική φάση για την ανέγερση του καταλύματος με την επωνυμία Bel Cando Suites. Πρόκειται για ένα ξενοδοχείο κατηγορίας 5 αστέρων, το οποία θα φέρει τον διακριτικό τίτλο boutique hotel.

Σημειώνεται, με βάση το πλάνο της επενδύτριας εταιρείας θα κατασκευαστούν επίσης 17 σουίτες, για ένα συγκρότημα που θα έχει ενδεικτικά παροχές εστιατορίου, spa, γυμναστηρίου, χώρων πράσινου, καθώς και λοιπών χώρων αναψυχής. Η αρχιτεκτονική μελέτη του έργου βασίστηκε στην ιδέα ενός μικρού χωριού με διάσπαρτα κτίσματα.

ΑΛΛΕΣ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ ΣΤΟ ΝΗΣΙ

Σε φάση ωρίμανσης έχει μπει, παράλληλα, η επένδυση για τη δημιουργία ενός καταλύματος κατηγορίας 5 αστέρων και συνολικής δυναμικότητας 99 κλινών, στην περιοχή Μεσαριά Θήρας. Πρόκειται για μία επενδυτική κίνηση της VOLCANO VIEW A.E., σε ένα έργο το οποίο έχει ήδη υπαχθεί σε Πρότυπες Περιβαλλοντικές Δεσμεύσεις (ΠΠΔ), προκειμένου να εκδοθεί σε επόμενο στάδιο η ΑΕΠΟ κι εν συνεχεία, ασφαλώς, η οικοδομική άδεια.

Επιπρόσθετα, νέο κατάλυμα προδιαγραφών 5 αστέρων θα κατασκευαστεί και στην περιοχή Καρτεράδος Θήρας στη Σαντορίνη, συνολικής δυναμικότητας 83 κλινών και σε συνολική έκταση 52 στρεμμάτων. Από αυτά τα 52 στρέμματα σύμφωνα με πληροφορίες, τα 28 στρέμματα είναι προς εκμετάλλευση από τους επενδυτές. Το πλάνο προβλέπει την κατασκευή ισόγειων κτιρίων σε διασπορά, όπως και την ανέγερση ενός ακόμα διώροφου κτίσματος. Η έκταση ανήκει σε φυσικά πρόσωπα και το οικόπεδο εξαγοράστηκε το μακρινό 1992.

Υπογραμμίζεται συνάμα ότι προσφάτως, στις 11 Φεβρουαρίου, το bizness.gr είχε παρουσιάσει ρεπορτάζ, για την απόφαση του Περιφερειάρχη Νοτίου Αιγαίου να εγκρίνει την υπαγωγή του επενδυτικού σχεδίου της εταιρείας AQUA LUXURY SUITES AND HOTELS σε καθεστώς ενίσχυσης. Ο λόγος, για την επικείμενη ίδρυση ξενοδοχειακής μονάδας κατηγορίας 5 αστέρων, δυναμικότητας 13 δωματίων και 26 κλινών, στην περιοχή Ημεροβίγλι της Σαντορίνης. Για την οποία το κόστος, ορίζεται λίγο πάνω του 1 εκατ. ευρώ.

Continue Reading
Advertisement

Trending