Connect with us

ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ

ΑΚΤΩΡ: Αναδοχος σιδηροδρομικού έργου 573 εκατ.ευρώ στη Ρουμανία

bizness.gr

Published

on

ΑΚΤΩΡ

Οριστικός ανάδοχος για σιδηροδρομικό έργο προϋπολογισμού €573 εκατ. αναδείχθηκε η ΑΚΤΩΡ στη Ρουμανία, ως επικεφαλής (leader με ποσοστό 60%) κοινοπραξίας με τις εταιρείες ALSTOM (20%) και ARCADA (20%).

Ειδικότερα, το έργο αφορά στην αποκατάσταση και την αναβάθμιση του τμήματος «Apata – Cata» της σιδηροδρομικής γραμμής Brasov – Simeria, η οποία αποτελεί μέρος του ευρωπαϊκού διαδρόμου μεταφορών Ρήνου-Δούναβη.

Πρόκειται για το τρίτο τμήμα που αναλαμβάνει η θυγατρική του Ομίλου ΕΛΛΑΚΤΩΡ στη συγκεκριμένη σιδηροδρομική γραμμή, καθώς τον Ιούνιο η ΑΚΤΩΡ αναδείχθηκε ανάδοχος και για το έργο αναβάθμισης των δύο όμορων σιδηροδρομικών τμημάτων «Brasov – Apata» και «Cata – Sighisoara», με συνολικό προϋπολογισμό 627 εκατ. ευρώ.

ΤΙ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ ΤΟ ΕΡΓΟ

Στο πλαίσιο του έργου, προβλέπεται η εκτέλεση ενός ευρέως φάσματος σιδηροδρομικών εργασιών αναβάθμισης της γραμμής σε υποδομή και υπερδομή, μεταξύ των οποίων η αποκατάσταση δοµικών έργων (σιδηροδροµικές γέφυρες, σταθμοί, οδογέφυρες και αποχετευτικοί αγωγοί), ο εκσυγχρονισμός των τοπικών διασταυρώσεων, η ηλεκτροδότηση, καθώς και η αναβάθµιση των συστηµάτων σηµατοδότησης και επικοινωνιών.

Η ολοκλήρωση των εργασιών εντός διαστήματος 48 μηνών, σύμφωνα με το προβλεπόμενο χρονοδιάγραμμα, θα επιτρέψει την κίνηση εμπορικών και επιβατικών τρένων με μέγιστη ταχύτητα 120 χλμ./ω και 160 χλμ./ω αντίστοιχα, σύμφωνα με τις πλέον σύγχρονες ευρωπαϊκές προδιαγραφές, ενώ το συνολικό μήκος του σιδηροδρομικού τμήματος θα μειωθεί από τα 44 χλμ. σήμερα στα 28,2 χλμ., περιλαμβάνοντας δύο σήραγγες, οι οποίες πρόκειται να φτάνουν σε μήκος τα 12 χλμ..

Σημειώνεται πως τον Απρίλιο, η ΑΚΤΩΡ προχώρησε στην υπογραφή της σύμβασης για την κατασκευή οδικού έργου (Lot 3 της Περιφερειακής Οδού Βουκουρεστίου) με προϋπολογισμό 180 εκατ. ευρώ, ενώ διαθέτει ακόμη τέσσερα μεγάλα οδικά και σιδηροδρομικά έργα υπό κατασκευή στη Ρουμανία, μεταξύ των οποίων οι αυτοκινητόδρομοι «Baia Mare – Sighetu Marmatiei» και «Sebes – Turda», καθώς και τα σιδηροδρομικά τμήματα «Micasasa – Coslariu» και «Gurasada – Ilteu 2C».

 

Πηγή: ypodomes.com

ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ

Υπό κατασκευή από την Redex νέο 5άστερο στη Σαντορίνη – Επένδυση άνω των 10 εκατ.

Χρήστος Δημόπουλος

Published

on

Maris Hotels, Redex

Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται η διαδικασία ανέγερσης ενός νέου πολυτελούς ξενοδοχειακού συγκροτήματος υπό τη μορφή bungalows, της εταιρείας Metaxa Hospitality Group (σ.σ. διαθέτει το brand Maris Hotels), στη Σαντορίνη και ειδικότερα στην περιοχή Βλυχάδα.

Συγκεκριμένα πρόκειται για ένα ξενοδοχείο που κατασκευάζεται αυτή τη στιγμή από την Redex του Ομίλου Κοπελούζου και το οποίο, θα περιλαμβάνει 68 σουίτες με ατομικές πισίνες η κάθε μία, εξυπηρετώντας τις ανάγκες για την ενίσχυση του τουρισμού πολυτελείας στο νησί της Θήρας.

Η έκταση των 30 στρεμμάτων στην οποία πραγματοποιείται η μεγάλη τουριστική επένδυση, λαμβάνει χώρα σε έκταση ιδιοκτησίας της Metaxa Hospitality Group. Σύμφωνα με πληροφορίες η επένδυση προσεγγίζει τα 13 εκατ. ευρώ, ενώ με βάση το χρονοδιάγραμμα η εκκίνηση λειτουργίας του νέου ξενοδοχείου αναμένεται εντός του 2020.

Επισημαίνεται, ότι η συνεργασία της Redex με τα Maris Hotels δεν είναι παρθενική, καθώς η κατασκευαστική εταιρεία είχε αναλάβει το έργο και για τη δημιουργία του 5άστερου Santo Maris Oia Hotel εξίσου στη Σαντορίνη. Αναφορικά με τον Όμιλο Metaxa Hospitality Group του κ. Ανδρέα Μεταξά, σημειώνεται ότι «τρέχει» στην Ελλάδα ένα πλάνο επενδύσεων που εκτείνεται σε εύρος 10ετίας και φτάνει τα 250 εκατ. ευρώ.

Πέραν του Santo Maris Oia Hotel, ο ξενοδοχειακός όμιλος διατηρεί στο χαρτοφυλάκιό του τα καταλύματα Creta Maris Beach Resort στη Χερσόνησο της Κρήτης, καθώς και το Club Magic Life Candia Maris στην Αμμουδάρα επίσης στο Ηράκλειο Κρήτης. Επιπρόσθετα, σύμφωνα με τα οικονομικά στοιχεία για το έτος 2018, ο Όμιλος Metaxa κατέγραψε έσοδα 37,01 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 15% σε σχέση με το 2017.

ΠΛΗΘΟΣ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ

Το επενδυτικό ρεύμα που υπάρχει, στον τομέα του hospitality, είναι έντονο για το κυκλαδίτικο νησί. Επί παραδείγματι το bizness.gr είχε μεταφέρει σε προηγούμενο ρεπορτάζ, τις πληροφορίες για την επικείμενη δημιουργία ενός νέου ξενοδοχείου, προδιαγραφών 5 αστέρων και συνολικής δυναμικότητας 99 κλινών, στην περιοχή Μεσαριά Θήρας. Την επένδυση για την πολυτελή μονάδα θα κάνει η εταιρεία VOLCANO VIEW A.E., για ένα project που υπάγεται ήδη σε Πρότυπες Περιβαλλοντικές Δεσμεύσεις (ΠΠΔ), προκειμένου να προχωρήσει η αδειοδότησή του.

Παράλληλα, το bizness.gr είχε καταγράψει τα δεδομένα και για ένα ακόμη κατάλυμα 5 αστέρων που θα κατασκευαστεί στην περιοχή Καρτεράδος Θήρας στη Σαντορίνη, συνολικής δυναμικότητας 83 κλινών και σε συνολική έκταση 52 στρεμμάτων. Εκ των οποίων τα 28 στρέμματα, είναι προς εκμετάλλευση από τους επενδυτές.

Continue Reading

ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ

Κίτρινη κάρτα ΕΣΠΑ: Ένα δισ. ευρώ ανά έτος για να τρέξουν τα έργα υποδομών

Avatar

Published

on

ΕΣΠΑ

Με ρυθμούς που πρέπει να φτάνουν το 1 δισ.ευρώ κάθε χρονιά, θα πρέπει να τρέχει τα επόμενα χρόνια το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα ΥΜΕ-ΠΕΡΑΑ, που αφορά έργα υποδομών και περιβάλλοντος, για να καταφέρει να απορροφήσει όλα τα διαθέσιμα κονδύλια

Τα «καμπανάκια» χτυπάνε από τα στοιχεία που έχει συλλέξει η διεύθυνση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, DG Regio για όλα τα κράτη-μέλη. Πιο αναλυτικά για τα στοιχεία για την Ελλάδα φανερώνουν χαμηλά ποσοστά απορρόφησης σχεδόν σε όλους τους τομείς.

ΤΑ ΚΑΜΠΑΝΑΚΙΑ ΕΙΧΑΝ ΧΤΥΠΗΣΕΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΟΥΝΙΟ

Τα ανησυχητικά στοιχεία για την υλοποίηση των έργων με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ είχαν ήδη επισημανθεί από τον Ιούνιο. Στην πρόσφατη σύγκληση της επιτροπής παρακολούθησης του Ε.Π. «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη» (ΕΠ-ΥΜΕΠΕΡΑΑ) 2014–2020, στις 12 Ιουνίου 2019 ο εκπρόσωπος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, κ.Βύρωνας Καμπαράκης, είχε εκφρασει τις ανησυχίες της Ευρ.Επιτροπής για τον έως τότε χαμηλό βαθμό υλοποίησης του προγράμματος. Είχε επισημάνει πως υπό τον τρέχοντα ρυθμό απαιτούνται ετήσιες επενδύσεις 1 δις ευρώ για να αξιοποιηθούν πλήρως οι πόροι του προγράμματος.

Μάλιστα όπως είχε πει «προς το παρόν τουλάχιστον υλοποιείται μόνο ό,τι είχε προγραμματισθεί και δρομολογηθεί στις προηγούμενες περιόδους». Η καθυστέρηση και η αδυναμία να επιτευχθούν οι στόχοιπου η χώρα είχεθέσει για το 2018 αποτυπώνονται και στα Πλαίσια Επίδοσης (Π.Ε.) του Προγράμματος, τα οποία κατ’ελάχιστον έχουν επιτευχθεί,ενώ δεν έχουν λυθεί επιμέρους προβλήματα που επανειλημμένα έχουν εντοπισθεί.

ΑΓΧΩΝΟΥΝ ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΠΟΡΡΟΦΗΣΗΣ

Στο πεδίο των Yποδομών, ένας από τους δείκτες μέτρησης είναι οι νέοι αυτοκινητόδρομοι, οι οποίοι σύμφωνα με τον σχεδιασμό του ελληνικού EΣΠA φτάνουν στα 370 km. Aπό αυτούς έχουν υπογραφεί συμβάσεις για τα 275 χιλιόμετρα δρόμων ενώ έχουν παραδοθεί 41 χιλιόμετρα (δηλαδή το 11%). Aντίστοιχα σε κοινοτικό επίπεδο έχει παραδοθεί το 16%, ενώ έχουν υπογραφεί συμβάσεις για το σύνολο των διαθέσιμων κονδυλίων.

Xαμηλότερες είναι οι επιδόσεις στην ανακατασκευή και στις βελτιώσεις σε οδικά δίκτυα. O στόχος είναι να καλυφθούν επενδύσεις σε 354 χιλιόμετρα, ενώ έχουν αναληφθεί συμβάσεις για 121 χιλιόμετρα και έχουν υλοποιηθεί τα 18 χιλιόμετρα.

Mικρές σχετικά είναι οι επιδόσεις που καταγράφονται στα στοιχεία της Eυρωπαϊκής Eπιτροπής και στα έργα κατασκευής γραμμών του τραμ και του μετρό στην Eλλάδα, καθώς φαίνεται ότι έχουν σχεδιαστεί 39 χιλιόμετρα εκ των οποίων δεν έχει παραδοθεί ούτε ένα (σ.σ. προφανώς λόγω των καθυστερήσεων στο μετρό Θεσσαλονίκης που προϋπήρχαν, αλλά και των νέων συμβάσεων τις γραμμές μετρό στην Aθήνα οι οποίες θα ολοκληρωθούν αργότερα).

ΑΙΩΝΙΟΙ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ- ΑΦΑΝΤΟΙ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ

Μεγάλη αρνητική συμβολή στην παρούσα κατάσταση έχουν παίξει οι διαγωνισμοί για έργα με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ, που είτε καθυστερούν απελπιστικά να βγουν στον αέρα είτε μπλοκάρουν δικαστικά με αποτέλεσμα να μην μπορούν να οδεύσουν προς υλοποίηση.

Χαρακτηριστικές είναι οι περιπτώσεις των έργων ΕΣΠΑ της ΕΡΓΟΣΕ. Δύο σημαντικοί διαγωνισμοί για την ηλεκτροκίνηση στα τμήματα Κιάτο-Ροδοδάφνη και Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα (που έχει χρηματοδότηση από το ΠΕΠ Θεσσαλίας) που έχουν δημοπρατηθεί από το πρώτο εξάμηνο του 2018, έχουν κολλήσει λόγω δικαστικών προσφυγών. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να καθυστερεί η απορρόφηση των πολύτιμων κονδυλίων του ΕΣΠΑ.

Τουλάχιστον άλλοι δύο διαγωνισμοί, για την Β`φάση του Κεντρικού Σιδηροδρομικού Σταθμου της Αθήνας και της ηλεκτροκίνησης στο τμήμα Λάρισας-Βόλου έχουν καθυστερήσει σημαντικά πηγαίνοντας πολύ πίσω την απορρόφηση των κονδυλίων.

 

Πηγή: ypodomes.com

Continue Reading

ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ

Προκλήσεις, τάσεις και ζητήματα γύρω από τον τομέα της αγοράς ακινήτων

Χρήστος Δημόπουλος

Published

on

Αγορά ακινήτων

Ο κλάδος του Real Estate όχι απλώς αναπτύσσεται στην Ελλάδα, αλλά αναμένεται να είναι και από τους πιο θελκτικούς για επενδύσεις στη χώρα μας τα προσεχή έτη. Παρατηρείται μία άνοδος της αγοράς ακινήτων πρώτα στην Αθήνα κι εν συνεχεία στη Θεσσαλονίκη, με το κύμα να επεκτείνεται σταδιακά και στην υπόλοιπη Ελλάδα. Γι’ αυτό, κρίνεται απαραίτητο να παρακολουθούνται οι διεθνείς τάσεις γύρω από την ευρύτερη αγορά ακινήτων.

Οι κύριες προκλήσεις της αγοράς ακινήτων

Ένα βασικό κομμάτι αφορά τις υποδομές, που επηρεάζουν άμεσα την επένδυση σε ένα ακίνητο (σ.σ. όπως άλλωστε είπε ο Δημήτρης Ανδριόπουλος της Dimand, στο συνέδριο της Prodexpo). Η ανάπτυξη υποδομών ορίζεται ως αναγκαία προϋπόθεση, για την πραγματοποίηση μίας επένδυσης.

Δεύτερο ζητούμενο είναι η κατοικία/στέγαση. Σε μία αγορά που τα ενοίκια βρίσκονται στα ύψη, η ζήτηση είναι μεγαλύτερη για αγορά φθηνότερων ακινήτων. Μόνο που αυτή η φθηνότερη αγορά είναι διαρκώς μειούμενη, σε αντίθεση με τις ακριβές κατοικίες που είναι μεν περισσότερες, αλλά λιγότερο συμφέρουσες.

Ζητούμενο τρίτο η κλιματική αλλαγή. Οι risks managers που μελετούν το ρίσκο που συνοδεύει μία επενδυτική κίνηση, ανησυχούν ιδιαίτερα για τις επιπτώσεις λόγω της κλιματικής αλλαγής. Η Ελλάδα δεν θα μείνει ανεπηρέαστη από τις αλλαγές που συντελούνται σε παγκόσμιο επίπεδο, καθώς φαινόμενα ξηρασίας, πλημμυρών, ακόμα και άνοδος της στάθμης της θάλασσας (σ.σ. αυτό προβλέπεται στα επόμενα 30-40 χρόνια) είναι θέματα που θα απασχολήσουν τη χώρα μας στο άμεσο και πιο μακρινό μέλλον.

Ενδεικτικό της σημασίας που δίνεται στην κλιματική αλλαγή και στο «πράσινο» αποτύπωμα πια των επενδύσεων, είναι το γεγονός ότι στις ΗΠΑ, τα πρόσφατα στοιχεία δείχνουν ότι οι οικονομικές ζημιές από τις φυσικές καταστροφές, έφτασαν τα 300 δις. ευρώ.

Στον αντίποδα, η τεχνολογία κι η ραγδαία ανάπτυξή της έρχεται να δώσει λύσεις. Τα πρόσημα είναι θετικά (η πληροφόρηση πλέον γίνεται σαφής), ο τομέας του real estate καλείται να υιοθετήσει τις νέες τεχνολογίες, με έμφαση παράλληλα όμως στην κυβερνοασφάλεια. Εν προκειμένω στην Ελλάδα, υπάρχει η κοινή παραδοχή ότι ο κλάδος των κατασκευών υπολειτουργεί, τη στιγμή που μεγάλη είναι η ζήτηση στην κτηματαγορά.

Continue Reading
Advertisement

Trending