ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
Ανάγκη για πιό μόνιμα μέτρα για τη στήριξη του κλάδου HO.RE.CA.
Published
5 έτη agoon
By
NewsroomΘα απαιτηθούν πιο μόνιμα μέτρα για την ενίσχυση των επιχειρήσεων του κλάδου εστίασης και των ξενοδοχείων (κλάδος Ho.Re.Ca.), για την αντιμετώπιση των προβλημάτων, που προκάλεσε στην οικονομία, η πανδημία.
Αυτό ανέφεραν οι ομιλητές στην ψηφιακή συζήτηση που διοργάνωσε το Ελληνο-Αμερικανικό Εμπορικό Επιμελητήριο, ενώ από την πλευρά της κυβέρνησης ο υφυπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Νίκος Παπαθανάσης στην παρέμβασή του ανέφερε: «Πήγαμε πολύ καλά σε όλα τα στάδια της επανεκκίνησης στις επιχειρήσεις του κλάδου HoReCa Κινηθήκαμε με ταχύτητα και προτεραιότητά μας ήταν και συνεχίζει να είναι η προστασία της δημόσιας υγείας».
O υφυπουργός ανέφερε επίσης ότι η λήψη μέτρων είναι μία δυναμική κατάσταση, η οποία εξαρτάται από την καθημερινή αξιολόγηση της κατάστασης, ενώ απέκλεισε το ενδεχόμενο ενός νέου γενικού lockdown προτάσσοντας τη λύση των τοπικών παρεμβάσεων, όπου και αν αυτές απαιτηθούν. Κατέληξε δε λέγοντας: «Έχουμε, πλέον, εμπειρία να αναπτύξουμε πολύ πιο έξυπνους τρόπους παρεμβάσεων».
Στον χαιρετισμό του, ο πρόεδρος του Ελληνο-Αμερικανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου Νικόλαος Μπακατσέλος δήλωσε: «Το ξέσπασμα της παγκόσμιας πανδημίας αποτέλεσε μία ασύμμετρη απειλή η οποία προκάλεσε σημαντικές προκλήσεις που οδήγησαν όχι μόνο σε ελληνική, αλλά σε παγκόσμια οικονομική συρρίκνωση. Τουριστικές χώρες όπως η Ελλάδα κλονίστηκαν και οι κυβερνήσεις προχώρησαν στην εφαρμογή μέτρων προστασίας των μικρομεσαίων κυρίως επιχειρήσεων για την αποφυγή ξεσπάσματος ενός νέου φαύλου κύκλου ύφεσης.
Καταλύτης για τις θεσμικές πρωτοβουλίες που πρέπει να αναληφθούν με στόχο την αντιμετώπιση των προβλημάτων στις επιχειρήσεις Ho.Re.Ca., αποτελεί η ανάδειξη της σημαντικότητας του κλάδου στην ανάκαμψη της Ελληνικής οικονομίας, καθώς και όλων εκείνων των πρωτοβουλιών που ελήφθησαν εν μέσω της πρωτοφανούς κρίσης».
Η επίδραση της πανδημίας θα συνεχίσει να επηρεάζει αρνητικά τον κλάδο
Ο Αλέξης Δαμαλάς, Partner & Financial Advisory Services Leader, Deloitte Ελλάδας, δήλωσε σχετικά: «Ο κλάδος της εστίασης αποτελεί αριθμητικά τον 2ο πιο πολυπληθή κλάδο σε αριθμό εργαζομένων, μετά το λιανικό εμπόριο. Ωστόσο, ως αποτέλεσμα της έξαρσης της πανδημίας Covid-19, ο συγκεκριμένος κλάδος πλήγηκε περισσότερο από κάθε άλλο.
Ενδεικτικά, από το σύνολο των εργαζομένων που απασχολούνται σε επιχειρήσεις των οποίων η λειτουργία τέθηκε σε αναστολή, το 32,4% αντιστοιχούσε στον κλάδο της εστίασης, έναντι 13,7% που αντιστοιχούσε στο λιανικό εμπόριο. Η επίδραση της πανδημίας θα συνεχίσει να επηρεάζει αρνητικά τον κλάδο λόγω περιορισμού του εισερχόμενου τουρισμού, της εφαρμογής συγκεκριμένων πρωτοκόλλων, της διάδοσης νέων τάσεων (π.χ. τηλεργασία), του ενδοιασμού των καταναλωτών σε εξόδους για υγειονομικούς λόγους και του γενικότερου περιορισμού του διαθέσιμου εισοδήματος.
Δεδομένων των περιορισμών αυτών και παρά τα αρκετά και ουσιαστικά μέτρα στήριξης των επιχειρηματιών που λήφθηκαν, θα απαιτηθούν πιο μόνιμα μέτρα για την ενίσχυση του κλάδου, για παράδειγμα διατήρηση ή/και περιορισμός του ΦΠΑ, δημοτικών τελών, περιορισμός κόστους ενοικίων, μεταξύ άλλων».
Όπως υποστήριξε στην τοποθέτηση του ο Τιμ Ανανιάδης, General Manager & Managing Director, Ξενοδοχείο Μεγάλη Βρετανία & King George, υπάρχουν τρόποι να αντιμετωπίσουμε βραχυπρόθεσμα κάποιες από τις επιπτώσεις της κρίσης της πανδημίας, μειώνοντας για παράδειγμα τα έξοδα. Ωστόσο, αν δεν υπάρχει προσέλευση τουριστών και άλλων επισκεπτών από το εξωτερικό, δεν επαρκεί ο εσωτερικός τουρισμός για να στηριχθούν οι ξενοδοχειακές επιχειρήσεις.
Ο Νίκος Νέγκας Managing Director, TGI Fridays, σημείωσε: «Η εστίαση τα τελευταία χρόνια έχει βρεθεί μπροστά σε πολλές και σημαντικές προκλήσεις. Οι νέες τεχνολογίες και η αλλαγή καταναλωτικών και διατροφικών συνηθειών διαμορφώνουν ένα καινούργιο περιβάλλον στο οποίο πρέπει να προσαρμοσθούν οι επιχειρήσεις. Η πανδημία και οι οικονομικές της επιπτώσεις επιταχύνουν τις εξελίξεις, διαμορφώνοντας ένα νέο τοπίο την επόμενη μέρα. Το delivery αποτελεί για πολλούς ένα νέο εγχείρημα που μπορεί να βοηθήσει μερικώς στην μετρίαση των επιπτώσεων, αλλά θα παραμείνει ένα μικρό ποσοστό της εστίασης. Οι επιχειρήσεις που θα αντιμετωπίσουν με τον καλύτερο τρόπο τη νέα πραγματικότητα θα βγουν σημαντικά ενισχυμένες».
Ο Αλέξανδρος Δανιηλίδης πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, δήλωσε: «Η αγορά του Ho.Re.Ca. έχει δύο πολύ βασικά χαρακτηριστικά. Αφενός έχει τεράστιο αποτύπωμα στο σύνολο της Οικονομικής δραστηριότητας της χώρας μας, αφού αφορά δεκάδες χιλιάδες επιχειρήσεων, εκατοντάδες χιλιάδες ανθρώπων κα μεγάλο μέρος του Εθνικού Ακαθάριστου Εισοδήματος. Αφετέρου συνδέεται με υπηρεσίες που αφορούν φιλοξενία και εστίαση, που είναι άρρηκτα δεμένες με την ελληνική ιστορία, κουλτούρα και αξίες από την αρχαιότητα έως σήμερα»
Σύμφωνα με την Λίλιαν Νεκταρίου, Franchise Country Director Greece, Cyprus, Malta, Coca-Cola Hellas: «Η κρίση της Covid-19, μας ώθησε να αλλάξουμε τις προτεραιότητες και την καθημερινότητά μας, προκειμένου να διασφαλίσουμε τη δημόσια και την προσωπική μας υγεία και ασφάλεια. Σήμερα, βρισκόμαστε σε ένα μεταβατικό στάδιο, στο οποίο όλοι μας προσπαθούμε να ανταποκριθούμε στη νέα κανονικότητα.
Ως Coca-Cola στην Ελλάδα, σχεδιάσαμε το πρόγραμμα “Future Loading”, μαζί με το Ίδρυμα Μποδοσάκη, που στέκεται ακόμη μια φορά στο πλευρό μας ως στρατηγικός συνεργάτης, με στόχο να στηρίξουμε τις μικρές επιχειρήσεις του κλάδου καφεστίασης και φιλοξενίας. Έτσι, κάνουμε πράξη τις αξίες μας και την ευρύτερη φιλοσοφία μας να είμαστε ενεργό μέλος της κοινωνίας μας, μέσω συνεργασιών και δράσεων βιωσιμότητας που πιστεύουμε ότι θα έχουν σημαντικό αντίκτυπο για το ευρύ σύνολο».
Τέλος, ο Γιάννης Παπαχρήστου General Manager Greece & Cyprus, Coca-Cola HBC Greece, τόνισε: «Ως επίκεντρο ενός οικοσυστήματος εταιριών με πολύ σημαντικό αποτύπωμα, έχουμε ηγετικό ρόλο να παίξουμε για την επόμενη μέρα του κλάδου και την υποστήριξη της αγοράς και των συνεργατών μας. Στο πλαίσιο αυτό, αναδιατάξαμε το Youth Empowered και δημιουργήσαμε το “The Ho.Re.Ca. Edition” μια σειρά ενεργειών για την ενδυνάμωση των επαγγελματιών του Ho.Re.Ca. και την ενίσχυση των πελατών μας».
Η ψηφιακή συζήτηση διοργανώθηκε από το Ελληνο-Αμερικανικό Εμπορικό Επιμελητήριο.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
You may like
-
5.000 επιχειρήσεις επιδοτούνται από τα προγράμματα “Ψηφιακό Βήμα” και “Ποιοτικός Εκσυγχρονισμός”
-
3,2 δισ. ευρώ χάθηκαν από την αγορά μόνο στις επιχειρήσεις καταλυμάτων και εστίασης το Γ’ τρίμηνο
-
Διψήφια ύφεση για το 2020 τελικά λόγω του 2ου κύματος της πανδημίας
-
Πλησιάζει τα 9 δισ. ευρώ το έλλειμμα στο Ισοζύγιο Τρεχουσών Συναλλαγών στο 9μηνο
-
Κατατέθηκε στη Βουλή ο Προϋπολογισμός του 2021
-
Αυξήθηκαν σημαντικά οι δαπάνες Έρευνας & Ανάπτυξης στην Ελλάδα το 2019
Τη διαχείριση του 5άστερου Eliamos Villas Hotel & Spa στην Κεφαλονιά αναλαμβάνει η SWOT Hospitality
Ποιές 3 νέες ξενοδοχειακές επενδύσεις δρομολογούνται στα Δωδεκάνησα – Σε ποιά νησιά θα γίνουν
Ντεμπούτο για τα LXR Hotels & Resorts στην Ελλάδα – Ανοίγει το 2026 το νέο 5άστερο Sandblu Santorini
Πώς ο Όμιλος AKTOR θα αξιοποιήσει μέρος του mega ομολογιακού δανείου 140 εκατ. ευρώ για την ανάπτυξη έργων real estate
Affordable living: πώς το “Ανακαινίζω – Νοικιάζω” μετατρέπει τα κλειστά ακίνητα σε επενδυτικό κεφάλαιο
[VIDEO] Σε εξέλιξη η νέα μεγάλη οικιστική επένδυση Green Haven στα Μελίσσια
“Πράσινο φως” για νέο ξενοδοχείο 5 αστέρων στη Χερσόνησο
Σε διαβούλευση η νέα 5άστερη τουριστική επένδυση Hydra Rock στην Ερμιονίδα – Τι θα περιλαμβάνει το έργο
Στα “σκαριά” 4 νέες ξενοδοχειακές επενδύσεις στο Ιόνιο – Σε ποια νησιά θα γίνουν
Σε πλήρη εξέλιξη έργα για νέες κατοικίες, γραφεία και ξενοδοχεία εντός και εκτός Αττικής – Ποιοί βρίσκονται πίσω από το σχεδιασμό τους
Ξεκίνησε η νέα μεγάλη οικιστική επένδυση της Ten Brinke στα Μελίσσια – Πού κατασκευάζεται και τι περιλαμβάνει
Ντεμπούτο στην Ελλάδα για το ξενοδοχειακό brand Destination by Hyatt – Σε ποιό νησί θα ανοίξει το πρώτο το 2026
Προς ολοκλήρωση η μεγάλη εμπορική επένδυση στη Στοά Αρσακείου – Ποιοί χώροι έχουν ήδη ξεκινήσει να λειτουργούν
Ψήφος εμπιστοσύνης στην Ελλάδα από 3 ξενοδοχειακές αλυσίδες – κολοσσούς – Πού και πότε θα ανοίξουν 34 νέα ξενοδοχεία από Hilton, Wyndham και Fattal
Με 18 νέα ξενοδοχεία επεκτείνεται στην Ελλάδα η Hilton – Τα νέα openings και η “επιστροφή” του brand Hilton
Από το Μαρούσι έως την Πειραιώς: πότε ολοκληρώνονται 3 μεγάλα έργα της Noval Property
Στα “σκαριά” και το δεύτερο κτίριο “πράσινων” γραφείων MOB2 της Hellenic Properties στο Μαρούσι – Προχωρά και το MOB1
Ανοίγει νέα ξενοδοχεία σε Αττική και Μύκονο η Best Western – Στόχος ο διπλασιασμός των ξενοδοχείων της στην Ελλάδα έως το 2030
“Πράσινο φως” για το έργο για νέο ξενοδοχείο 5 αστέρων στην Αιτωλοακαρνανία – Με ποιές αλλαγές προχωρά η επένδυση
Το δικό της πλήρες IKEA αποκτά η Ρόδος – Ποιά εταιρεία ανέλαβε το έργο
[VIDEO] Σε εξέλιξη η νέα μεγάλη οικιστική επένδυση Green Haven στα Μελίσσια
[VIDEO] Παρουσιάστηκε το masterplan για τη μεγάλη επένδυση της Dimand στο ΦΙΞ στη Θεσσαλονίκη – Τι θα περιλαμβάνει
Τους πρώτους μήνες του 2026 θα ξεκινήσει τη λειτουργία του το νέο 5άστερο Conrad Athens The Ilisian
[VIDEO] Δείτε πώς θα γίνουν τα νέα “πράσινα” κτίρια κατοικιών και γραφείων στο Piraeus Gate Project
[VIDEO] Προχωρούν από την Dimand τα έργα κατασκευής του νέου Δικαστικού Μεγάρου Πειραιά
[VIDEO] Το όραμα της Dimand για τις πόλεις του σήμερα και του αύριο μέσα από 20 εμβληματικά έργα
[VIDEO] The Ellinikon: προχωρούν τα κτιριακά έργα για τις μεγάλες οικιστικές, εμπορικές και τουριστικές επενδύσεις στο Ελληνικό
[VIDEO] Προχωρά η mega επένδυση logistics της ΙΚΕΑ στον Ασπρόπυργο
[VIDEO] Δείτε πώς μεταμορφώθηκε παλιό κτίριο γραφείων στην Πλατεία Μαβίλη
[VIDEO] Πώς θα γίνει το νέο έργο logistics Eleusis Project στον Ασπρόπυργο – Ποιά εταιρεία επενδύει
TRENDING
-
RESIDENTIAL2 εβδομάδες agoΞεκίνησε η νέα μεγάλη οικιστική επένδυση της Ten Brinke στα Μελίσσια – Πού κατασκευάζεται και τι περιλαμβάνει
-
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ3 εβδομάδες agoΝτεμπούτο στην Ελλάδα για το ξενοδοχειακό brand Destination by Hyatt – Σε ποιό νησί θα ανοίξει το πρώτο το 2026
-
ΕΜΠΟΡΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ & ΠΑΡΚΑ1 εβδομάδα agoΠρος ολοκλήρωση η μεγάλη εμπορική επένδυση στη Στοά Αρσακείου – Ποιοί χώροι έχουν ήδη ξεκινήσει να λειτουργούν
-
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 εβδομάδες agoΨήφος εμπιστοσύνης στην Ελλάδα από 3 ξενοδοχειακές αλυσίδες – κολοσσούς – Πού και πότε θα ανοίξουν 34 νέα ξενοδοχεία από Hilton, Wyndham και Fattal
-
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ3 εβδομάδες agoΜε 18 νέα ξενοδοχεία επεκτείνεται στην Ελλάδα η Hilton – Τα νέα openings και η “επιστροφή” του brand Hilton





