ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ
Αυτές είναι οι 10 μεγαλύτερες Σιδηροδρομικές Σήραγγες της Ελλάδας

Published
6 έτη agoon
Τα σιδηροδρομικά έργα στη χώρα την τελευταία 25ετία ήταν πολλά και ομολογουμένως άφησαν μεγάλη παρακαταθήκη πίσω τους. Πλέον η Ελλάδα διαθέτει ένα αξιόλογο σιδηροδρομικό δίκτυο το οποίο με την ολοκλήρωση των έργων στον άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη το 2018 θα είναι και αντιληπτό από τους πολίτες.
Οι σήραγγες σε αυτά τα έργα έχουν παίξει κρίσιμο ρόλο στην διαμόρφωση ενός σύγχρονου λειτουργικού δικτύου και μάλιστα είναι αρκετές. Οι περισσότεροι από εμάς έχουμε συνδυάσεις την λέξη “σήραγγα” πρώτα με το Μετρό και κατά δεύτερο λόγο με τους αυτοκινητόδρομους.
Όμως ένα σημαντικό μήκος των τεχνικών έργων της ΕΡΓΟΣΕ αποτελείται από σήραγγες σε περιοχές με δύσκολες γεωμορφολογικές και γεωλογικές συνθήκες. Τα υπόγεια έργα της ΕΡΓΟΣΕ είναι περίπου 60 με συνολικό μήκος σηράγγων 77 χλμ και επί πλέον 7 χλμ σηράγγων διαφυγής. Στο μεγαλύτερο μήκος τους κατασκευάζονται με υπόγεια διάνοιξη και μικρό μήκος αυτών με μέθοδο εκσκαφής και επανεπίχωσης (Cut & Cover).
Οι σιδηροδρομικές σήραγγες στην Ελλάδα είναι μονές διπλής κατεύθυνσης ή δίδυμες μονής κατεύθυνσης ανά κλάδο για πολύ μεγάλου μήκους σήραγγες. Στις περιπτώσεις σηράγγων διπλής κατεύθυνσης με μήκος μεγαλύτερο από 1000 μ κατασκευάζονται στοές διαφυγής σε αποστάσεις μικρότερες των 1000 μ ενώ στις δίδυμες σήραγγες μονής κατεύθυνσης ανά κλάδο κατασκευάζονται εγκάρσιοι διάδρομοι διαφυγής ανά 500 μ. Προβλέπονται ειδικά συστήματα εξαερισμού και ελέγχονται με υψηλού επιπέδου συστήματα τηλεματικής.
Σήμερα σε αποκλειστικότητα, το ypodomes.com σας παρουσιάζει τις 10 μεγαλύτερες σιδηροδρομικές σήραγγες της χώρας, που ξεκινούν από 2,2χλμ (σήραγγα Πλατάνου) και φτάνουν τα 9,2χλμ (σήραγγα Καλλιδρόμου). Στην πρώτη πεντάδα συναντάμε εντυπωσιακά νούμερα και μάλιστα οι πρώτες 32 σήραγγες της χώρας, τυγχάνει να είναι και οι μεγαλύτερες στα Βαλκάνια ενώ έχουν μία θέση ανάμεσα στις παγκόσμια μεγάλες σιδηροδρομικές σήραγγες του κόσμου.
ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΤΩΝ ΣΗΡΑΓΓΩΝ
Οι σήραγγες κατασκευάζονται κυρίως σε ορεινές διαδρομές, σε περιπτώσεις όπου υπάρχει στενότητα χώρου και παράλληλη εμπλοκή με οδικούς άξονες καθώς επίσης και σε περιπτώσεις όπου η χάραξη διέρχεται από κατοικημένες περιοχές και δεν υπάρχει πιθανότητα παράκαμψής τους με επιφανειακή χάραξη.
Η μέση διατομή χρήσης των σηράγγων έχει διάμετρο 12,4 μ περίπου αναλόγως της ταχύτητας σχεδιασμού και των απαιτήσεων της ηλεκτροκίνησης. Όλες οι σήραγγες επενδύονται από φορέα οπλισμένου σκυροδέματος του οποίου το πάχος εξαρτάται από τις συνθήκες του εδάφους. Εξωτερικά της τελικής επένδυσης τοποθετείται στρώση στράγγισης και στεγάνωσης ώστε να εξασφαλίζονται ξηρές συνθήκες στο εσωτερικό της σήραγγας.
Οι σήραγγες στεγανοποιούνται πλήρως στις περιπτώσεις παρουσίας υδροφόρου ορίζοντα ώστε να αποφεύγονται οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις από τη διαταραχή του. Ιδιαίτερη επίσης προσοχή δίνεται στη διαμόρφωση των στομίων των σηράγγων με εφαρμογή ειδικών τεχνικών κατασκευής ώστε να ελαχιστοποιούνται οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις και να επιτυγχάνεται αισθητικά η προσαρμογή τους στο περιβάλλον.
Παρακάτω το ypodomes.com εξασφάλισε για έσας την πρώτη δεκάδα των σιδηροδρομικών τούνελ τις οποίες υλοποίησε ή κατασκευάζει η ΕΡΓΟΣΕ, και οι οποίες έχουν μία διασπορά από 2,2 μέχρι 9,2χλμ:
- Σήραγγα Καλλιδρόμου: 9,0χλμ-Δίδυμη σήραγγα στο τμήμα Τιθορέα-Λιανοκλάδι-Σε κυκλοφορία
- Σήραγγα Όθρυος: 6,4χλμ-Δίδυμη σήραγγα στο τμήμα Λιανοκλάδι – Δομοκός-Σε κυκλοφορία
- Σήραγγα Τεμπών: 5,0χλμ-Μονή σήραγγα διπλής κατεύθυνσης στο τμήμα Λάρισα-Θεσσαλονίκη-Σε κυκλοφορία
- Σήραγγα Παναγοπούλας: 4,4χλμ-Δίδυμη σήραγγα στο τμήμα Αίγιο – Πάτρα -Σε φάση κατασκευής- Προβλεπόμενη ολοκλήρωση και λειτουργία 2023
- Σήραγγα Περάματος: 3,5χλμ-Σήραγγα μονής γραμμής στο τμήμα Ικόνιο-Θριάσιο-Σε κυκλοφορία
- Σήραγγα Αιγίου: 3,5χλμ-Μονή σήραγγα διπλής κατεύθυνσης στο τμήμα Κιάτο – Αίγιο- Ολοκληρωμένη κατασκευή- Προβλεπόμενη λειτουργία 2020
- Σήραγγα Πλατάνου: 2,7χλμ-Μονή σήραγγα διπλής κατεύθυνσης στο τμήμα Κιάτο-Αίγιο- Ολοκληρωμένη κατασκευή-Προβλεπόμενη λειτουργία 2020
- Σήραγγα Πλαταμώνα: 2,6χλμ-Μονή σήραγγα διπλής κατεύθυνσης στο τμήμα Λάρισα-Θεσσαλονίκη-Σε κυκλοφορία
- Σήραγγα Κακιάς Σκάλας:2,4χλμ-Μονή σήραγγα διπλής κατεύθυνσης στο τμήμα Αθήνα – Κόρινθος-Σε κυκλοφορία-
- Σήραγγα Τράπεζας:2,2χλμ-Μονή σήραγγα διπλής κατεύθυνσης στο τμήμα Αίγιο- Ολοκληρωμένη κατασκευή-Προβλεπόμενη λειτουργία 2020
ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
Από τις 10 μεγαλύτερες σήραγγες, οι 6 είναι σε κυκλοφορία, οι 4 σε ολοκληρωμένη κατασκευή. Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα της χώρας, αυτή του Καλλίδρομου με 9χλμ μήκος. Δευτερη ακολουθεί αυτή στο όρος Όθρυς με μήκος 6,4χλμ ενώ θα δούμε να δίδονται σε λειτουργία το 2020 οι Σήραγγες Αιγίου (3,5χλμ), Πλατάνου (2,7χλμ) και Τράπεζας (2,7χλμ) στην Πελοπόννησο.
Από τις 10 μεγαλύτερες σήραγγες, οι 4 βρίσκονται στον άξονα Κιάτο-Ψαθόπυργο, 2 στην Αττική, 1 στη Θεσσαλία, 1 στην Κεντρική Μακεδονία και 2 στη Στερεά Ελλάδα.
Αν προσθέσουμε και τις 10 σήραγγες μαζί τότε θα δούμε ότι το μήκος τους φτάνει τα 41,9χλμ. Αυτό σημαίνει πως μόνο οι σήραγγες αυτές ενωμένες ξεπερνούν σε μήκος και τις 2 γραμμές του Μετρό της Αθήνας (γραμμές 2 και 3). Θα μπορούσαν σε μήκος να καλύψουν την σιδηροδρομική διαδρομή από την Αθήνα μέχρι τον Αυλώνα.
8 από τις 10 μεγαλύτερες σήραγγες είναι μονές με διπλή τροχιά ενώ οι σήραγγες Καλλιδρόμου και Όθρυος είναι διπλές, “δίδυμες” σήραγγες με ξεχωριστό κλάδο ανά κατεύθυνση.
Πηγή: ypodomes.com
You may like
-
ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Το “σταθερό τιμόνι” στις κατασκευές – τα μεγάλα έργα και οι νέες επενδύσεις 4 δισ.ευρώ
-
Στα δημόσια έργα και τις υποδομές βασίζεται ο Τζόνσον για τη διάσωση της βρετανικής οικονομίας
-
Οι μεγάλες κατασκευαστικές αποτυχίες της 10ετίας στην Ελλάδα
-
Σε δημοπράτηση ευρύ πρόγραμμα αναβάθμισης πεζοδρομίων και δρόμων στο κέντρο της Αθήνας
-
Τι είπε ο Μητσοτάκης για τα μεγάλα έργα στη Θεσσαλονίκη, ποια ήταν η δέσμευση του
-
Ανατολική Σιδηροδρομική Εγνατία: Τρέχουν οι μελέτες για τη νέα γραμμή Θεσσαλονίκη-Καβάλα

Προς Στρατηγική Επένδυση η τουριστική επένδυση Alexandrou Chora στην Καβάλα – Πώς θα απευθύνεται στην Τρίτη Ηλικία

Οι 2 πυλώνες της νέας στρατηγικής για την αξιοποίηση των ακινήτων των Ενόπλων Δυνάμεων – Τι αλλάζει

“Πράσινο φως” για νέο ξενοδοχείο 4 αστέρων στη Λευκάδα

Μέσω Αναπτυξιακού προχωρά επένδυση για νέο ξενοδοχείο 5 αστέρων στην Κεφαλονιά

Που οφείλεται η έλλειψη προσιτής στέγης στην Ελλάδα – Σε ποιές περιοχές είναι πιό έντονη

“Στον αέρα” νέος διαγωνισμός της ΕΤΑΔ για την εκμίσθωση τουριστικού ακινήτου στην Αχαΐα

Νέα ξενοδοχειακή επένδυση δρομολογείται στη Σχοινούσα – Πώς θα χρηματοδοτηθεί μέσω Αναπτυξιακού

“Στα σκαριά” έργο για νέο ξενοδοχείο 4 αστέρων στη Λήμνο

Εγκρίθηκε ως Στρατηγική Επένδυση το νέο mega τουριστικό έργο PHĀEA 121 εκατ. ευρώ στη Νότια Κρήτη

Επεκτάθηκε και εισήλθε στην επόμενη φάση ανάπτυξής του το 5άστερο Avant Mar στην Πάρο – Πώς ανακαινίσθηκε και ενσωματώθηκε το πρώην Ξενία Πάρου

[ΦΩΤΟ] Δείτε πώς θα μεταμορφωθεί το “ιστορικό” ξενοδοχείο Saladi στην Αργολίδα – Ποιά εταιρεία δρομολογεί την mega επένδυση

Οι 7 νέες ξενοδοχειακές επενδύσεις που προχωρούν στον Πειραιά – Σε ποιά σημεία θα γίνουν και ποιές εταιρείες επενδύουν

The Ellinikon: δείτε που ακριβώς θα γίνουν όλα τα μεγάλα έργα – Σε ποιά σημεία θα γίνουν τα ξενοδοχεία και malls

Νέο ξενοδοχείο “στα σκαριά” στην Πλατεία Βάθης – Ποιό κτίριο γραφείων θα αξιοποιηθεί τουριστικά

“Πρόσω ολοταχώς” για τη Στρατηγική Τουριστική Επένδυση Hydra Rock σε Πόρο – Ερμιονίδα

[VIDEO] Τα 4+2 μεγάλα συγκροτήματα γραφείων στο Μαρούσι – Ποιά βρίσκονται υπό κατασκευή και πώς προχωρούν

Πρώτο “πράσινο φως” για τη μεγάλη τουριστική επένδυση στη Βόρεια Αφάντου – Ποιός μεγάλος όμιλος θα επενδύσει στο ακίνητο

Άνοιξε ο δρόμος για την mega τουριστική επένδυση Costa Nopia στην Κρήτη

[ΦΩΤΟ] Σε εξέλιξη η κατασκευή της μεγάλης οικιστικής επένδυσης Athens Sansevieria στο Παλαιό Φάληρο – Ποιά εταιρεία επενδύει στο έργο

Ντεμπούτο της Yotel στην Ελλάδα με το 3-σε-1 YOTELPAD Athens – Σε ποιά 3 κτίρια και περιοχές στο κέντρο θα αναπτυχθεί

[VIDEO] Προχωρά η νέα οικιστική επένδυση στη Νέα Σμύρνη – Σε ποιά περιοχή κατασκευάζεται

The Ellinikon: έφτασε ήδη στα μισά ο “πράσινος” ουρανοξύστης κατοικιών Riviera Tower – Ξεπέρασε τα 113 μέτρα ύψος

[VIDEO] Προχωρά η κατασκευή του νέου “πράσινου” συγκροτήματος γραφείων The Grid στο Μαρούσι – Πότε θα ολοκληρώσει την επένδυση η Noval Property

[VIDEO] Τα 4+2 μεγάλα συγκροτήματα γραφείων στο Μαρούσι – Ποιά βρίσκονται υπό κατασκευή και πώς προχωρούν

[VIDEO] The Ellinikon: και επίσημα το νέο υψηλότερο κτίριο στην Ελλάδα ο ουρανοξύστης κατοικιών Riviera Tower στο Ελληνικό

[VIDEO] Ξεκίνησαν τα έργα για τη νέα οικιστική επένδυση Athens Sansiveria στην Λεωφόρο Ποσειδώνος

[VIDEO] The Ellinikon: προχωρούν τα έργα στον “πράσινο” ουρανοξύστη κατοικιών Riviera Tower στο Ελληνικό

[VIDEO] Σε εξέλιξη η μεγάλη οικιστική επένδυση Nea Polis στην Καβάλα – Πώς θα αναβαθμίσει την περιοχή με 7 νέους σύγχρονους οικισμούς με κατοικίες

[VIDEO] Πώς θα γίνει το νέο έργο logistics Eleusis Project στον Ασπρόπυργο – Ποιά εταιρεία επενδύει

[VIDEO] Δείτε πώς θα γίνουν τα νέα “πράσινα” κτίρια κατοικιών και γραφείων στο Piraeus Gate Project
TRENDING
-
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 εβδομάδες ago
[ΦΩΤΟ] Δείτε πώς θα μεταμορφωθεί το “ιστορικό” ξενοδοχείο Saladi στην Αργολίδα – Ποιά εταιρεία δρομολογεί την mega επένδυση
-
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ3 εβδομάδες ago
Οι 7 νέες ξενοδοχειακές επενδύσεις που προχωρούν στον Πειραιά – Σε ποιά σημεία θα γίνουν και ποιές εταιρείες επενδύουν
-
VIDEOS3 εβδομάδες ago
The Ellinikon: δείτε που ακριβώς θα γίνουν όλα τα μεγάλα έργα – Σε ποιά σημεία θα γίνουν τα ξενοδοχεία και malls
-
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 εβδομάδες ago
Νέο ξενοδοχείο “στα σκαριά” στην Πλατεία Βάθης – Ποιό κτίριο γραφείων θα αξιοποιηθεί τουριστικά
-
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ3 εβδομάδες ago
“Πρόσω ολοταχώς” για τη Στρατηγική Τουριστική Επένδυση Hydra Rock σε Πόρο – Ερμιονίδα