Connect with us

ΑΡΘΡΑ-ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Κυρ. Μητσοτάκης στη Handelsblatt: Η Ελλάδα θα είναι μια άλλη χώρα σε 2 χρόνια

bizness.gr

Published

on

Κυριάκος Μητσοτάκης, πρωθυπουργός

«Η Ελλάδα θα είναι μια άλλη χώρα σε δύο χρόνια από σήμερα», δηλώνει στη Handelsblatt o πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, τονίζοντας ότι η εικόνα της χώρας έχει ήδη αλλάξει κατά τους πρώτους μήνες της νέας κυβέρνησης. «Περπατώντας στους δρόμους της Αθήνας, θα παρατηρήσετε την αλλαγή. Οι πολίτες είναι πιο αισιόδοξοι. Αντιλαμβάνονται ότι η χώρα κινείται στη σωστή κατεύθυνση. Είμαστε το σπάνιο παράδειγμα μιας κυβέρνησης η οποία ήδη, κατά τους πρώτους τέσσερις μήνες, έχει εφαρμόσει περισσότερα από όσα είχε υποσχεθεί», προσθέτει ο κ. Μητσοτάκης.

Ο πρωθυπουργός επισημαίνει ότι «το κλίμα αισιοδοξίας αντανακλάται στην εικόνα της χώρας στις διεθνείς αγορές. Η απόδοση των δεκαετών ομολόγων του ελληνικού δημοσίου βρίσκεται σήμερα στο 1,4%. Πριν από οκτώ μήνες βρισκόταν στο 3,8%. Mπορούμε να αναχρηματοδοτήσουμε με αρνητικά επιτόκια τα έντοκα γραμμάτια του ελληνικού δημοσίου. Οι επενδυτές επιστρέφουν. Έχουμε αφήσει πίσω μας την κρίση. Η Ελλάδα δεν ζητά πλέον, αλλά είναι μια χώρα η οποία συμμετέχει επί ίσοις όροις στις συζητήσεις για τα μεγάλα ευρωπαϊκά και παγκόσμια ζητήματα».

Στη συνέντευξη που βρίσκεται στο αυριανό πρωτοσέλιδο της εφημερίδας, με τίτλο «Μήνυμα από την Αθήνα», οι δημοσιογράφοι της Handelsblatt, ρωτούν τον πρωθυπουργό «πόσο ακόμα θα αντέξει η χώρα» την έλευση κάθε μέρα εκατοντάδων μεταναστών και προσφύγων από την Τουρκία στα ελληνικά νησιά. «Αυτό είναι απαράδεκτο, δεν μπορούμε να συνεχίσουμε έτσι» απαντά ο Κυριάκος Μητσοτάκης, τονίζοντας ότι η Τουρκία προσπαθεί να χρησιμοποιήσει ως μοχλό πίεσης το μεταναστευτικό για να αναγκάσει την Ευρώπη να κάνει παραχωρήσεις. «Ανέφερα πολύ ανοιχτά στον Πρόεδρο Ερντογάν, ότι δεν μπορεί να εκμεταλλεύεται τους μετανάστες και τους πρόσφυγες αν θέλει να έχει σχέσεις καλής γειτονίας με την Ελλάδα», προσθέτει.

«Τον τελευταίο καιρό, όταν προσπαθούμε να επικοινωνήσουμε με την τουρκική ακτοφυλακή και επισημαίνουμε ότι έφυγε μια βάρκα με μετανάστες από τις τουρκικές ακτές, δεν υπάρχει καμία αντίδραση από πλευράς τους. Αυτό είναι απαράδεκτο γιατί παραβιάζει τη συμφωνία ΕΕ – Τουρκίας για το μεταναστευτικό», αναφέρει ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

Απευθυνόμενος στους Ευρωπαίους εταίρους επισημαίνει: «Δεν μπορεί μια χώρα της ΕΕ να διεκδικεί τα πλεονεκτήματα της ζώνης του Σένγκεν και να αρνείται ταυτόχρονα να μοιραστεί τα βάρη, όπως κάνουν ορισμένες χώρες της ανατολικής Ευρώπης. Η Ευρώπη αντιμετωπίζει τις χώρες άφιξης όπως η Ελλάδα ως βολικούς χώρους ‘στάθμευσης’ για πρόσφυγες και μετανάστες. Είναι αυτό ευρωπαϊκή αλληλεγγύη; Όχι. Δεν θα το δεχτώ άλλο».

Στο ερώτημα «τι πρέπει να γίνει», ο πρωθυπουργός απαντά ότι η Ευρώπη δεν μπορεί να αγνοεί το πρόβλημα και ότι ο ίδιος δεν μπορεί να δεχτεί τη στάση όσων «συμπεριφέρονται σαν να είναι αποκλειστικά ένα πρόβλημα της Ελλάδας».

«Θα πρέπει να δοθεί λύση σε ευρωπαϊκό επίπεδο» τονίζει. Πιο συγκεκριμένα, ο κ. Μητσοτάκης δηλώνει ότι «η Ευρωπαϊκή Ένωση θα πρέπει να προωθήσει τις προτάσεις του υπουργoύ Εσωτερικών της Γερμανίας Χορστ Ζέεχοφερ για τη μεταρρύθμιση του συστήματος ασύλου, του Κανονισμού του Δουβλίνου».

Ο πρωθυπουργός αναφέρεται στις ενέργειες που έχει ήδη αναλάβει η κυβέρνηση, όπως η αυστηροποίηση και επιτάχυνση των διαδικασιών ασύλου. «Όποιος δεν λαμβάνει άσυλο, πρέπει να επιστρέφει, είτε στην Τουρκία, είτε στη χώρα προέλευσής του. Γι’ αυτό θα δημιουργήσουμε κλειστά προαναχωρησιακά κέντρα. Εκτός αυτών, θα ενισχύσουμε την ακτοφυλακή μας για να μπορεί να επιτηρεί καλύτερα τη θαλάσσια περιοχή μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας». Παράλληλα, ο κ. Μητσοτάκης στέκεται ιδιαίτερα στο ζήτημα των 4.000 ασυνόδευτων ανηλίκων που βρίσκονται στην Ελλάδα: «Γνωρίζετε τι θα συμβεί αν δεν φροντίσουμε αυτά τα παιδιά στα κατάλληλα ιδρύματα; Θα πέσουν θύματα εκμετάλλευσης. Θα έβλαπτε τόσο πολύ την Ουγγαρία ή την Πολωνία αν υποδέχονταν εκατό από αυτά τα παιδιά;» αναρωτιέται.

Όσον αφορά τα δημοσιονομικά, ο πρωθυπουργός σημειώνει ότι θα τηρηθεί ο στόχος του πρωτογενούς πλεονάσματος ύψους 3,5% του ΑΕΠ για το 2020, «τον οποίο συμφώνησε η προηγούμενη κυβέρνηση με τους δανειστές», προσθέτοντας με σαφήνεια ότι η νέα κυβέρνηση θα θέσει το ζήτημα της μείωσης του στόχου για το 2021 και το 2022. «Δεν χρειαζόμαστε πια πρωτογενή πλεονάσματα ύψους 3,5% και αυτό γιατί μπορούμε να αναχρηματοδοτούμε το χρέος μας με πολύ χαμηλότερα επιτόκια από ό,τι αναμενόταν», τονίζει ο κ. Μητσοτάκης μνημονεύοντας το γεγονός ότι οι αποφάσεις για τα υψηλά πλεονάσματα ελήφθησαν επί των ημερών του ΣΥΡΙΖΑ, «σε μια εποχή κατά την οποία υπήρχε πολύ χαμηλό επίπεδο εμπιστοσύνης για την Ελλάδα».

Κληθείς να απαντήσει αν η Ελλάδα έχει αφήσει πίσω της την εποχή του λαϊκισμού, μετά από τα 4,5 χρόνια θητείας της προηγούμενης κυβέρνησης, ο κ. Μητσοτάκης σημειώνει: «Νικήσαμε, τόσο τους αριστερούς λαϊκιστές, όσο και τους ακροδεξιούς εξτρεμιστές της Χρυσής Αυγής…Ήταν απίστευτος ο βαθμός ανικανότητας που επέδειξαν κατά τη διακυβέρνηση τους. Ήταν μια οδυνηρή εμπειρία και κόστισε στη χώρα μας μια περιουσία» τονίζει.

Ο πρωθυπουργός αναφέρει ότι η Ελλάδα αποτελεί πλέον σε ευρωπαϊκό επίπεδο τη «γραμμή άμυνας κατά του λαϊκισμού». Ερωτηθείς ποια συμβουλή δίνει σε άλλα ευρωπαϊκά κόμματα που προσπαθούν να αντιμετωπίσουν τους λαϊκιστές, απαντά: «Τα παραδοσιακά κόμματα πρέπει να αναγνωρίσουν ότι πολλές ανησυχίες του λαού τις οποίες εκμεταλλεύονται οι λαϊκιστές, είναι πραγματικές. Για παράδειγμα, οι εισοδηματικές ανισότητες, το τεχνολογικό χάσμα, τα ζητήματα ταυτότητας που σχετίζονται με το πρόβλημα της μετανάστευσης, ή το γεγονός ότι οι μεγάλες πόλεις αναπτύσσονται με ταχύτερους ρυθμούς αφήνοντας πίσω τις περιοχές της υπαίθρου. Πρόκειται για ζητήματα που έχουν εν τέλει υπαρξιακό χαρακτήρα, που αγγίζουν πολλούς ανθρώπους και η πολιτική πρέπει να ασχολείται μαζί τους».

 

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΑΡΘΡΑ-ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Χρ. Λαμπρόπουλος: Ψάχνουμε κι άλλους χώρους για προπονητικό κέντρο πέραν του Ξενία Βυτίνας

Χρήστος Δημόπουλος

Published

on

Το Ξενία Βυτίνας στην Αρκαδία

Το φθινόπωρο του 2019 είχε αναδειχθεί η πρόθεση της Περιφέρειας Πελοποννήσου, για την αξιοποίηση του Ξενία Βυτίνας και τη μετατροπή του σε ένα σύγχρονο προπονητικό κέντρο. Το όλο θέμα για την επικείμενη επένδυση στο ορεινό χωριό του Νομού Αρκαδίας και του όρους Μαινάλου (σ.σ. βρίσκεται σε υψόμετρο 1.033 μ.), είχε έρθει στο προσκήνιο έπειτα από σχετική αποκάλυψη του ίδιου του Περιφερειάρχη Πελοποννήσου, κ. Παναγιώτη Νίκα.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες του bizness.gr, το ενδιαφέρον της Περιφέρειας όχι απλώς δεν έχει ατονήσει, αλλά συνεχίζει να υφίσταται για τα καλά. Μπορεί ακόμα η ΕΤΑΔ να μην έχει προχωρήσει στην παραχώρηση της έκτασης από το κράτος στην Περιφέρεια Πελοποννήσου, όμως οι αρμόδιες αρχές συνεχίζουν να δουλεύουν πάνω στον προγραμματισμό του έργου. Προκειμένου όταν το Ξενία Βυτίνας περάσει και τυπικά στα χέρια τους, να τρέξουν όσο το δυνατόν ταχύτερα τις επόμενες κινήσεις τους για το έργο.

Σκοπός του project, είναι να καταστεί η Βυτίνα ένας προορισμός για την προετοιμασία ομάδων. Όπως σε συμβαίνει δηλαδή σε περιοχές με ανάλογο κλίμα, σαν το Καρπενήσι και το Πήλιο. Παράλληλα, όπως αποκάλυψε στο bizness.gr o Αντιπεριφερειάρχης Πελοποννήσου υπεύθυνος για την Αρκαδία, κ. Χρήστος Λαμπρόπουλος, η Περιφέρεια εκτός από την έκταση του Ξενία Βυτίνας αναζητά και άλλους παρόμοιους χώρους στην περιοχή, για να δημιουργηθούν κι εκεί νέα γήπεδα και εγκαταστάσεις ενός πρότυπου αθλητικού κέντρου.

Χρήστος Λαμπρόπουλος, Αντιπεριφερειάρχης Αρκαδίας

Στο πλαίσιο του ρεπορτάζ λοιπόν, όπως προείπαμε, το bizness.gr ήρθε σε επαφή με τον Αντιπεριφερειάρχη Αρκαδίας, κ. Χρήστο Λαμπρόπουλο, ο οποίος μας μίλησε για τις εξελίξεις όσον αφορά το Ξενία Βυτίνας:

«Αυτό που υπάρχει είναι, ότι εμείς συνεχίζουμε να έχουμε στον προγραμματισμό μας να κάνουμε ένα προπονητικό κέντρο στη Βυτίνα. Με στόχο να γίνει η Βυτίνα ένα κέντρο προσέλκυσης ομάδων, οι οποίες θα έρχονται για προπόνηση, χωρίς να δημιουργήσουμε εδώ μέσα ανταγωνισμό με τις επιχειρήσεις που βρίσκονται στη Βυτίνα και στην ευρύτερη περιοχή. Δηλαδή, να μπορέσουμε να εξυπηρετήσουμε και τα ξενοδοχεία και τα εστιατόρια, από αυτό που θα κάνουμε (σ.σ. αξιοποίηση Ξενία Βυτίνας) να αποκτήσουν επιπλέον κίνηση και δουλειά.

Δεν θα μας έχει παραχωρηθεί, ακόμα, το Ξενία της Βυτίνας από το κράτος. Ταυτόχρονα, με το Ξενία της Βυτίνας ψάχνουμε και άλλους χώρους στην περιοχή, οι οποίοι να πληρούν τις προδιαγραφές για να μπορούν να γίνουν γήπεδα διαφόρων αθλημάτων για προπονητικό κέντρο. Έτσι ώστε, να κάνουμε μία συνολική εγκατάσταση της λογικής που λέω. Εκτιμώ, ότι μέσα στο επόμενο τρίμηνο θα έχουμε νέα πιο συγκεκριμένα για την ενεργοποίηση του project».

Continue Reading

ΑΡΘΡΑ-ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Τα υβριδικά τρένα με μπαταρία που λύνουν το πρόβλημα της ηλεκτροκίνησης

Avatar

Published

on

Ηλεκτροκίνητο τραίνο της Alstom

Τρένα που έχουν αυτονομία 80χλμ και φιλοδοξούν να φτάσουν τα 120χλμ, που μπορούν να αναπτύξουν ταχύτητες μέχρι και 160χλμ/ώρα, τρένα που μηδενίζουν την έκλυση ρύπων, είναι αθόρυβα, μοντέρνα και υπόσχονται ένα καλύτερο αύριο στις σιδηροδρομικές επιβατικές μεταφορές. Αυτά είναι τα τρένα Coradia Continental, που εισάγουν την τεχνολογία της λειτουργίας με μπαταρία στα ηλεκτροκίνητα τρένα.

Για τα τρένα αυτα μίλησε ο Ηλίας Παπαδήμας, Διευθυντής Πωλήσεων και Εταιρικής Ανάπτυξης της Alstom, στον δημοσιογράφο Νίκο Καραγιάννη και το ypodomes.com. Ο κ.Παπαδήμας μίλησε και για την δυνατότητα λειτουργίας των Coradia Continental στο ελληνικό δίκτυο που σημειωτέον είναι εξηλεκτρισμένο μόνο στο τμήμα Αίγιο-Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Ειδομένη και θα μπορούσε να λύσει το πρόβλημα απουσίας ηλεκτροκίνησης σε περιφερειακά τμήματα του δικτύου.

Μίλησε και για την πληρότητα με την οποία η Alstom προσεγγίζει το μέλλον των περιβαλλοντικά φιλικών τρένων καθώς πλέον διαθέτει όλες τις πιθανές λύσεις: τρένα ηλεκτρικά, με συνδυασμό ηλεκτρισμού-μπαταρίας και τρένα υδρογόνου που εκλύουν μόνο νερό και που λειτουργούν ήδη στη Δρέσδη της Γερμανίας. Παρακάτω σας παραθέτουμε την πολλή ενδιαφέρουσα συνέντευξη.

Νίκος Καραγιάνννης: Έχετε εισαγάγει μια ακόμη καινοτομία στη σιδηροδρομική βιομηχανία, η οποία είναι η ηλεκτροκίνητη αμαξοστοιχία. Ποια είναι τα πλεονεκτήματα σε σύγκριση με ένα ηλεκτρικό τρένο;

Ηλίας Παπαδήμας: Η Alstom είναι τώρα ο μόνος παίκτης που προσφέρει αποδεδειγμένες λύσεις σε όλους τους τύπους έλξης για περιφερειακά τρένα χωρίς εκπομπές ρύπων. Μία ηλεκτροκίνητη αμαξοστοιχία (BEMU) είναι μια ηλεκτρική αμαξοστοιχία, η οποία διαθέτει πρόσθετη μπαταρία έλξης στην οροφή για την παροχή της ηλεκτρικής ενέργειας για λειτουργία σε μη ηλεκτροφόρα τμήματα. Η μπαταρία μπορεί είτε να φορτιστεί όταν το τρένο λειτουργεί ή όταν είναι σταματημένο σε σταθμό με δυνατότητα φόρτισης.

Εν ολίγοις, ένα ηλεκτροκίνητο τρένο με μπαταρία (BEMU) είναι κατάλληλο για τοπικά σιδηροδρομικά τμήματα που δεν διαθέτουν ηλεκτροκίνηση.

Νίκος Καραγιάννης: Τα Coradia Continental είναι τρένα υψηλών ταχυτήτων; Ποιο είναι το όριο της ταχύτητας τους;

Ηλίας Παπαδημας: Τα τρένα της Coradia Continental BEMU θα είναι παρόμοια με εκείνα που ήδη κυκλοφορούν στη Γερμανία, στη Δρέσδη στις γραμμές Riesa και Zwickau. Η κύρια διαφορά: θα έχουν επίσης μπαταρίες υψηλής απόδοσης στην οροφή τους. Θα έχουν μέγιστη ταχύτητα 160 km / h σε λειτουργία μπαταρίας.

Νίκος Καραγιάννης: Αυτά τα τρένα μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε γραμμές που δεν διαθέτουν ηλεκτροκίνηση και εάν ναι υπάρχει κάποιος περιορισμός της απόστασης που μπορούν να τρέξουν σε αυτές;

Ηλίας Παπαδήμας: Ένα BEMU μπορεί να λειτουργήσει σε κάθε είδους γραμμές. Ο μόνος περιορισμός είναι η μέγιστη απόσταση μεταξύ των σημείων φόρτισης σημεία. Το σημερινό τρένο BEMU έχει εγγυημένη απόσταση (αυτονομία) περίπου 80 χλμ. Με κάποιες πιθανές βελτιστοποιήσεις που είναι σε εξέλιξη θα μπορούσε να αυξήσει την εμβέλεια αυτή σε έως και 120 χλμ.

Νίκος Καραγιάννης: Η αμαξοστοιχία μπαταριών μπορεί να χρησιμοποιηθεί μόνο σε περιφερειακές γραμμές; Υπάρχει πιθανότητα στο μέλλον να δούμε BEMU σε δρομολόγια μεγάλων αποστάσεων;

Ηλίας Παπαδήμας :Η καθιερωμένη σειρά Coradia της Alstom με όλα τα μοντέλα της – Stream, Continental ή Polyvalent – μπορεί να προσαρμοστεί αν χρειαστεί και σε έκδοση με μπαταρία, προκειμένου να αντιμετωπίσει τη διεθνή αγορά με λύσεις χωρίς εκπομπές ρύπων.

Αυτό είναι πολύ πιο αποτελεσματικό και διαχειρίσιμο για τους ανά τον κόσμο πελάτες μας από την εισαγωγή μιας εντελώς νέας γραμμής προϊόντων. Η γκάμα Coradia της Alstom επιτρέπει στους operators αλλά και στις αρχές μεταφορών να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους που ανταποκρίνονται στις ανάγκες και τις προσδοκίες στους επιβάτες των περιφερειακών τρένων, ενώ παράλληλα αποδεικνύουν ότι είναι υποδειγματικές σε αξιοπιστία και τη σχέση κόστους-οφέλους.

Τώρα, η σειρά Coradia μπορεί να λειτουργήσει με όλα τα διαθέσιμα συστήματα για μεταφορές με μηδενικές εκπομπές ρύπων, τρένα ηλεκτρικά έως ηλεκτρικά με μπαταρία και τρένα υδρογόνου. Σχετικά με το τελευταίο, το Coradia iLint, που τροφοδοτείται με υδρογόνο προσφέρει απόδοση συγκρίσιμη με εκείνη ενός ντίζελ, και στην ατμόσφαιρα το μόνο που εκπέμπει είναι νερό! Στη Γερμανία είναι ήδη στην υπηρεσία των επιβατών για περισσότερο από ένα χρόνο.

Νίκος Καραγιάννης: Ποια είναι η στρατηγική της Alstom για τρένα με μηδενικές εκπομπές ρύπων;

Ηλίας Παπαδήμας: Η Alstom έχει μοναδική εμπειρία στο να βλέπει τις ανάγκες μεταφοράς από την άποψη του “συστήματος” και να σχεδιάζει βέλτιστες λύσεις για το περιβάλλον. Τα τρένα με καύσιμο το ντίζελ δεν μπορούν να αντικατασταθούν από μία μόνο εναλλακτική τεχνολογία. Γνωρίζοντας ότι οι απαιτήσεις της αγοράς δεν είναι μοναδικές και πως η κάθε εφαρμογή έχει τη δική της απαίτηση, η Alstom προσφέρει λύσεις μειωμένης εκπομπής ρύπων (υβριδικών), αμαξοστοιχίες μπαταριών χωρίς εκπομπές ρύπων και κυψέλες καυσίμου υδρογόνου τρένα.

Νίκος Καραγιάννης: Είναι το τρένο μπαταρίας κατάλληλο για την ελληνική αγορά; Και γιατί;

Ηλίας Παπαδήμας: Θα πρέπει να ληφθούν υπόψη πολλές παράμετροι, όπως υφιστάμενες επιχειρησιακές απαιτήσεις, υποδομή και τοπογραφία, επίπεδο ηλεκτρισμού, πυκνότητα της κυκλοφορίας στη γραμμή, επίπεδο που απαιτείται τις επενδύσεις και το μέγεθος του στόλου. Σε γενικές γραμμές, οι λύσεις μπαταριών είναι πιο αποδοτικές από πλευράς κόστους για βραχυπρόθεσμα και μεσαίου μήκους μη ηλεκτροφόρα τμήματα, όπου εδώ στην Ελλάδα έχουμε πολλά παραδείγματα. Οπότε η απάντηση στο ερώτημα σας είναι ναι, με δεδομένα τα χαρακτηριστικά που σας ανέφερα σχετικά με την αυτονομία και την ταχύτητα που μπορεί να προσφέρει ένα Coradia Continental της Alstom.

 

Πηγή: ypodomes.com

Continue Reading

ΑΡΘΡΑ-ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Μάνος Μανουσάκης: Τον Απρίλιο ξεκινά η κατασκευή της «μεγάλης» διασύνδεσης Κρήτης

Φίλιππος Παναγόπουλος

Published

on

Μανουσάκης, ΑΔΜΗΕ

Mία άκρως ενδιαφέρουσα και γεμάτη ειδήσεις συνέντευξη παραχώρησε ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ΑΔΜΗΕ, Μάνος Μανουσάκης, στο ypodomes.com. Ο κος Μανουσάκης απάντησε για τις εξελίξεις σε όλα τα μεγάλα μέτωπα έργων που «τρέχουν» αυτή τη στιγμή από τον Διαχειριστή, δίνοντας αναλυτικά χρονοδιαγράμματα για τις νησιωτικές διασυνδέσεις, αρχής γενομένης από την ελληνική μεγαλόνησο, τις Κυκλάδες και την διασύνδεση Εύβοιας-Σκιάθου, η οποία όπως αποκάλυψε, συμβασιοποιείται άμεσα.

Αναφέρθηκε επίσης στις προοπτικές που διαγράφονται στο τοπίο της απολιγνιτοποίησης και της ενεργειακής μετάβασης, όσον αφορά τις αγορές που ανοίγονται για τον Διαχειριστή, δίνοντας ένα σαφές στίγμα για τον ενεργό ρόλο που διεκδικεί ο ΑΔΜΗΕ για την επόμενη ημέρα ενώ δεν παρέλειψε να σχολιάσει και το πώς μεταφράζεται για τη χώρα  μας, η ίδρυση του Περιφερειακού Κέντρου Ελέγχου Ενέργειας στη Θεσσαλονίκη.

Διαβάστε αναλυτικά:

Κε Μανουσάκη, οι διαγωνιστικές διαδικασίες για τη «μεγάλη» διασύνδεση Κρήτης σήμερα βρίσκονται σε πολύ προχωρημένο στάδιο. Πότε αναμένεται η συμβασιοποίηση του έργου και η εκκίνηση της κατασκευαστικής φάσης;

Να θυμίσω ότι έχουμε ολοκληρώσει την επιλογή των αναδόχων στα τρία καλωδιακά τμήματα του έργου. Προκειμένου να υπογράψουμε τη σύμβαση με τους αναδόχους των καλωδιακών τμημάτων ήταν απαραίτητο να εκδοθεί η ΑΕΠΟ. Σύμφωνα με την τελευταία πληροφόρηση που έχουμε από το Υπουργείο, αυτή θα έχει εκδοθεί μέχρι το τέλος του Φεβρουαρίου. Σε δύο με τρεις εβδομάδες αφότου εκδοθεί, σίγουρα θα είμαστε σε θέση να υπογράψουμε τις συμβάσεις. Άρα είναι ασφαλές να πούμε ότι μέσα στο Μάρτιο θα έχουμε τις υπογραφές για τα καλωδιακά τμήματα.

Παράλληλα, βρισκόμαστε προς στο τέλος της τεχνικής αξιολόγησης και για τους μετασχηματιστές, η οποία πιθανότατα θα έχει ολοκληρωθεί εντός του μήνα και έχοντας την ΑΕΠΟ μετά θα χρειαστούμε τυπικά έναν μήνα από το Ελεγκτικό Συνέδριο προκειμένου να υπογράψουμε τις συμβάσεις.

Άρα, εκτιμώ ότι οι συμβάσεις για τα καλώδια θα υπογραφούν μέσα στο Μάρτιο και για τους μετασχηματιστές μέσα στον Απρίλιο. Έχοντας πλέον υπογράψει τις συμβάσεις, αναμένεται άμεσα και η εκκίνηση της κατασκευαστικής φάσης.

Ο χρόνος για την αποπεράτωση και ηλέκτριση της διασύνδεσης Κρήτης-Αττικής εκτιμάται σε τρία χρόνια, το οποίο σημαίνει ότι εντός του πρώτου εξαμήνου του 2023 η «μεγάλη» διασύνδεση θα έχει ολοκληρωθεί.

Που βρισκόμαστε όσον αφορά τη «μικρή» διασύνδεση Κρήτης;

Τα έργα κυλούν ομαλά. Οι εξελίξεις είναι θετικές στα μέτωπα του υπόγειου καλωδίου τόσο στην Κρήτη, όσο και στην Πελοπόννησο όπου έχουμε και την κατασκευή του υποσταθμού, για τα οποία είχαμε επιφυλάξεις αν θα δημιουργηθεί κάποιο θέμα αλλά ευτυχώς υπάρχει απόλυτη συνεργασία με τις Τοπικές Αρχές. Το χερσαίο τμήμα στην Κρήτη αναπτύσσεται κατά μήκος του ΒΟΑΚ, όπου αυτή τη στιγμή μάλιστα έχει κλείσει μία λωρίδα για την κατασκευή.

Παραμένουμε σταθεροί σε αυτό που έχουμε πει, ότι δηλαδή μέσα στο 2020 θα έχουμε ηλεκτρίσει τη «μικρή διασύνδεση» Κρήτης, δεδομένου βέβαια ότι δεν θα προκύψουν απρόοπτα κατά την πόντιση του υποβρύχιου καλωδίου, αυτού του μήκους και σε αυτό το βάθος -που υπερβαίνει τα 1.000 μέτρα- το οποίο επιχειρείται για πρώτη φορά στον κόσμο και συνιστά από μόνο του μία πρόκληση.

Ωστόσο, οι ανάδοχοι του έργου, Prysmian και της Ελληνικά Καλώδια, με μεγάλο ιστορικό συνεργασίας με τον Διαχειριστή, έχουν αποδείξει ότι σε πολύ δύσκολες συνθήκες και σε απαιτητικά έργα είναι σε θέση να ανταποκριθούν. Είμαστε λοιπόν αισιόδοξοι ότι μέχρι το τέλος του 2020 θα έχουμε ηλεκτρίσει.

Πότε «πέφτουν» οι υπογραφές για την συμβασιοποίηση της ηλεκτρικής διασύνδεσης Σκιάθου-Εύβοιας;

Στο εν λόγω έργο, όλα πήγαν κατ’ ευχήν. Εδώ βέβαια να διευκρινίσουμε ότι το έργο είναι «χωρισμένο», καθότι σε ό,τι αφορά το καλωδιακό τμήμα, τον διαγωνισμό και τη σύμβαση τα αναλάβαμε εμείς ενώ σε ό,τι αφορά τον υποσταθμό κάναμε για πρώτη φορά προκήρυξη μαζί με τον ΔΕΔΔΗΕ, για όλα τα στοιχεία του, όχι μόνο την πλευρά που αφορά την Υψηλή Τάση.

Την Παρασκευή που μας έρχεται υπογράφουμε με τα Ελληνικά Καλώδια για τα καλώδια ενώ το αμέσως επόμενο διάστημα ακολουθούν οι υπογραφές, από κοινού με τον ΔΕΔΔΗΕ, με την ABB για τον υποσταθμό.

Πότε θα προκηρυχθεί ο διαγωνισμός για τη διασύνδεση Σαντορίνης-Νάξου και ποιος ο σχεδιασμός για τη δρομολόγηση της Δ’ Φάσης της ηλεκτρικής διασύνδεσης των Κυκλάδων;

Έχουμε προχωρήσει αρκετά σε ό,τι αφορά το μελετητικό κομμάτι και ο σκοπός είναι να βγει ο διαγωνισμός μέχρι το τέλος του έτους. Προηγουμένως, απαιτείται να έχουν ολοκληρωθεί οι μελέτες βυθού, οι χωροθετήσεις κ.ά., διαδικασίες που βρίσκονται ήδη σε εξέλιξη. Το έργο, με βάση το σχεδιασμό, θα έχει συμβασιοποιηθεί μέχρι τα μέσα του 2021 και εντός του 2023 θα έχει ηλεκτριστεί.

Αμέσως μετά τη συμβασιοποίηση της διασύνδεσης Σαντορίνης-Νάξου, οι υπόλοιπες Νότιες Κυκλάδες θα διασυνδεθούν στο Σύστημα. Εκεί ακόμα εξετάζουμε το πώς θα σχεδιάσουμε τον διαγωνισμό με τον πιο αποδοτικό τρόπο, καθώς πρόκειται για ένα πολύπλοκο έργο με διάφορα καλωδιακά τμήματα.

Είναι πιθανή η επιτάχυνση των έργων διασύνδεσης των νησιών που έχουν ενταχθεί στο νέο Δεκαετές Πρόγραμμα Ανάπτυξης;

Ο λόγος που τα έργα τοποθετούνται «σειριακά» στο ΔΠΑ, δεν αφορά μόνο την πίεση που υφίσταται ο ΑΔΜΗΕ ως οργανισμός αλλά αφορά και την αγορά, η οποία πρέπει να κανονίσει, μεταξύ άλλων, τον ρυθμό παραγωγής των καλωδίων και την κατανομή των ανθρώπινων πόρων στα «ανοιχτά» μέτωπα των έργων, που δεν επιτρέπει να πραγματοποιούνται πάρα πολλά έργα παράλληλα.

Πλην όμως, όποτε αυτό είναι εφικτό, ο Διαχειριστής προχωρά σε επίσπευση των έργων, όπως στη περίπτωση της Γ΄ Φάσης της διασύνδεσης των Κυκλάδων, η οποία μετακινήθηκε δύο χρόνια πιο μπροστά.

Μία άλλη παράμετρος που λαμβάνεται υπόψιν είναι και η σειρά με την οποία θα επιβαρύνονται οι καταναλωτές από τα τέλη χρέωσης χρήσης συστήματος, σε σχέση με αυτό που γλιτώνουμε από τα ΥΚΩ. Υπάρχει μία σειρά των πραγμάτων.

Αυτή τη στιγμή έχουμε ένα Δεκαετές που θεωρούμε ότι ευθυγραμμίζεται με το νέο ΕΣΕΚ. Σε περίπτωση που χρειαστεί να επιταχύνουμε, έχουμε τη δυνατότητα να το κάνουμε.

Εμείς ακολουθούμε τις οδηγίες του βασικού μετόχου μας που είναι η Πολιτεία ενώ παράλληλα έχουμε και τη σύμφωνη γνώμη του έτερου μετόχου μας, της State Grid, ο οποίος δεν αντιμετωπίζει κοντόφθαλμα τις επενδύσεις και έχει κατανοήσει πλήρως την ανάγκη για την ανάπτυξη των διασυνδέσεων και την αλλαγή του ενεργειακού μείγματος της χώρας.

Σε ποιες νέες αγορές θα μπορούσε να δραστηριοποιηθεί ο ΑΔΜΗΕ στο τοπίο της της ενεργειακής μετάβασης και τι πρόσθετες επενδύσεις μπορεί να σημάνει η απολιγνιτοποίηση για τον Διαχειριστή;

Η απολιγνιτοποίηση που συνδέεται με τη νέα «Πράσινη Συμφωνία» της Ευρώπης, μεταφράζεται σε συγκεκριμένη ανάπτυξη νέων κλάδων της Βιομηχανίας. Οι βασικοί κλάδοι της Βιομηχανίας, κατά τη δική μας εκτίμηση, για την Ελλάδα η οποία είναι μία νησιωτική χώρα, είναι η αποθήκευση ενέργειας, προφανώς η ηλεκτροκίνηση και  -λόγω των γεωγραφικών χαρακτηριστικών μας- η πιθανότητα δημιουργίας offshore αιολικών πάρκων, τα οποία θα μπορούσαν να αποτελέσουν και μία συμβιβαστική λύση με τις τοπικές κοινωνίες.

Η στρατηγική του ΑΔΜΗΕ είναι να έχει την ηγεσία στον κλάδο μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας της χώρας, που σημαίνει ότι θέλει να ελέγχει τα κατασκευαστικά έργα που θα ενταχθούν στο Σύστημα Μεταφοράς, γι’ αυτό το λόγο είναι ήδη σε συζητήσεις με παραγωγούς ηλεκτρικής ενέργειας για την πιθανότητα δημιουργίας offshore διασυνδέσεων ή ακόμη για την προσθήκη επιπλέον νησιών -από αυτά που είναι αυτή τη στιγμή ενταγμένα στο Δεκαετές- στο ΕΣΜΗΕ.

Μας ενδιαφέρει πάρα πολύ η αποθήκευση ηλεκτρικής ενέργειας πάνω στα νησιά, εκεί που κάνουμε τη διασύνδεση γιατί όπως έχουν αποδείξει οι μελέτες, ο συνδυασμός της διασύνδεσης με μία αποθηκευτική μονάδα, στην πραγματικότητα αυξάνει την επάρκεια και τη χωρητικότητα της διασύνδεσης, παρέχοντας πρόσθετη ευελιξία.

Παρακολουθούμε τις εξελίξεις για την ηλεκτροκίνηση, η οποία κατανοούμε ότι σχετίζεται περισσότερο με το δίκτυο διανομής, για να δούμε πώς θα τοποθετηθούμε σε σχέση με αυτό. Για παράδειγμα, ο ομόλογος οργανισμός μας στη Βρετανία προσπαθεί να αποτελέσει μέρος αυτής της αγοράς.

Το μόνο σίγουρο είναι ότι ο ΑΔΜΗΕ δεν θέλει να είναι απλώς συμμετέχων αλλά και καταλύτης της νέας, ευρωπαϊκής «Πράσινης Συμφωνίας» στον ελληνικό χώρο, το οποίο σημαίνει ότι μπορεί μία εταιρεία η οποία πρέπει να επενδύει τα κέρδη της και να τα επιστρέφει στην κοινωνία, να μπει και σε καινούριους κλάδους, πέραν των παραδοσιακών με τους οποίους ασχολείται αυτή τη στιγμή.

Τι σημαίνει για τον ΑΔΜΗΕ η ίδρυση και λειτουργία του Περιφερειακού Κέντρου Ελέγχου Ηλεκτρικής Ενέργειας;

Εμείς το κοιτάμε από τη σκοπιά της περιφερειακής συνεργασίας μεταξύ των κρατών. Η ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας σχετίζεται και με τη δυνατότητά της να συνεργάζεται στο βέλτιστο βαθμό και με τους γείτονές της.

Άρα, το ότι καταφέραμε να συνεννοηθούμε με τη Ρουμανία, τη Ουγγαρία και Ιταλία και να γίνει το Περιφερειακό Κέντρο Ελέγχου στη Θεσσαλονίκη, είναι μία επιτυχία όλων των Διαχειριστών που συμμετείχαν σε αυτή τη συζήτηση.

Το δεύτερο βήμα αυτής της προσπάθειας είναι να συνεργαστούμε και με τις υπόλοιπες χώρες των Βαλκανίων, με τις οποίες η Ελλάδα διατηρεί στενές σχέσεις ενώ ταυτόχρονα αποτελεί και έναν στόχο να ενταχθούν οι χώρες αυτές -σε ό,τι αφορά την αγορά ηλεκτρικής ενέργειας- στην ενοποιημένη αγορά.

Ο ρόλος των περιφερειακών ελέγχων αναμένεται μεσοπρόθεσμα να αναβαθμιστεί -σε σχέση με σήμερα- οπότε κατ’ αυτή την έννοια είναι σίγουρα ένα θετικό αποτέλεσμα που προάγει τη συνεργασία.

Πηγή: ypodomes.com

Continue Reading
Advertisement

Trending