Connect with us

ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

Αυξάνονται οι πωλήσεις τεχνολογικών προϊόντων στην ελληνική αγορά

bizness.gr

Published

on

Ηλεκτρονικός υπολογιστής

Με θετικό πρόσημο ολοκλήρωσε το 3ο τρίμηνο του 2019 η ελληνική αγορά τεχνολογικών καταναλωτικών αγαθών, με τις πωλήσεις να αυξάνονται κατά 2,2% σε σχέση με έναν χρόνο νωρίτερα και τη συνολική τους αξία να διαμορφώνεται σε €549 εκατ. Το πρόσημο ήταν θετικό και σε επίπεδο 9μηνου, καθώς η αξία της αγοράς ενισχύθηκε κατά 1,8% και διαμορφώθηκε σε €1,533 δισ.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του GfK TEMAX, από τις επτά επιμέρους προϊοντικές κατηγορίες της αγοράς, οι τέσσερις είδαν την αξία των πωλήσεών τους να υποχωρεί κατά το 3ο τρίμηνο του έτους σε σχέση με έναν χρόνο νωρίτερα, ενώ οι τρεις είχαν θετικό πρόσημο. Οι κατηγορίες, που κατάφεραν να εμφανίσουν άνοδο πωλήσεων το εξεταζόμενο διάστημα ήταν οι Μεγάλες Οικιακές Συσκευές (αύξηση κατά 9,7%), οι Μικρές Οικιακές Συσκευές (οι πωλήσεις ενισχύθηκαν κατά 3,5%) και τα Προϊόντα Πληροφορικής (όπου η άνοδος ήταν κατά 1,3%).

Από τα ίδια στοιχεία προκύπτει ότι οι τέσσερις προϊοντικές κατηγορίες, που βρέθηκαν σε πτωτική τροχιά, το 3ο τρίμηνο του 2019 – από πλευράς αξίας – ήταν τα Ηλεκτρονικά Καταναλωτικά Αγαθά (μείωση κατά 0,9%), τα Φωτογραφικά Είδη (μείωση κατά 13,7%), οι Τηλεπικοινωνίες (πτώση κατά 1,1%) και τα Είδη Εξοπλισμού Γραφείων (μείωση κατά 8,7%).

Προϊόντα Πληροφορικής

Στον τομέα των Τηλεπικοινωνιών, η αξία της αγοράς διαμορφώθηκε σε επίπεδο τριμήνου στα €159 εκατ. το 3ο τρίμηνο του 2019, ενώ στο 9μηνο το αντίστοιχο μέγεθος ήταν €453 εκατ. Στη συγκεκριμένη κατηγορία αξιοσημείωτη ανάπτυξη παρουσίασαν τα Headsets και τα Core Wearables, λόγω του λανσαρίσματος αρκετών νέων μοντέλων. Στον αντίποδα, τα προϊόντα κινητής και σταθερής τηλεφωνίας διατήρησαν το αρνητικό τους πρόσημο.

Η αξία των Προϊόντων Πληροφορικής διαμορφώθηκε στα €115 εκατ. το 3ο τρίμηνο του 2019, ενώ σε επίπεδο 9μηνου βρέθηκε στα €325 εκατ. Οι πωλήσεις οθονών συνέχισαν για άλλο ένα τρίμηνο να έχουν σημαντική ανάπτυξη, εκμεταλλευόμενες την αύξηση του gaming. Σημαντική ανάπτυξη κατέγραψαν και οι πωλήσεις σταθερών και φορητών ηλεκτρονικών υπολογιστών, λόγω τόσο του gaming, όσο και της θετικής επιρροής του back to school. Αντίθετα, μεγάλη πτώση παρουσίασαν οι κατηγορίες Media Tablets, ενώ, μετά από ένα θετικό τρίμηνο, η κατηγορία των Gaming & Leisure ήταν πτωτική.

Ηλεκτρονικά αγαθά

Στο μεταξύ, στα Ηλεκτρονικά Καταναλωτικά Αγαθά, η αξία της αγοράς κινήθηκε στο 3ο τρίμηνο στα €75 εκατ., ενώ η αξία των πωλήσεων σε επίπεδο 9μηνου ήταν €210 εκατ. Από τα επιμέρους προϊόντα της συγκεκριμένης κατηγορίας, η τηλεόραση επέστρεψε σε θετικό πρόσημο έπειτα από δύο αρνητικά τρίμηνα, ενώ η κατηγορία των Loudspeakers κατέγραψε σημαντική αύξηση, βοηθούμενη από τις έντονες προσφορές στον τομέα της τηλεόρασης. Πτώση παρατηρήθηκε επίσης και στα PMP, DVD-Players, συσκευές πλοήγησης, κάρτες μνήμης, ακουστικά, USB, Camcorders και τα Usb για το 2ο τρίμηνο του 2019. Στο μεταξύ, για τρίτο συνεχόμενο τρίμηνο, οι κονσόλες κατέγραψαν αρνητικό πρόσημο.

Τέλος, ο κλάδος των φωτογραφικών προϊόντων σημείωσε αρνητικό πρόσημο, για το τρίτο συνεχόμενο τρίμηνο του 2019, ενώ στα Είδη Εξοπλισμού Γραφείου & Αναλωσίμων το πρόσημο ήταν αρνητικό τόσο στα πολυμηχανήματα, όσο και στους εκτυπωτές.

 

Πηγή: sepe.gr

ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

Πάνω από 1,5 φορά κάλυψη για το ευρωομόλογο της ΕΛΛΑΚΤΩΡ – Υπερβαίνουν το 1 δισ. οι προσφορές

bizness.gr

Published

on

Καλλιτσάντσης, ΕΛΛΑΚΤΩΡ

Πάνω από 1,5 φορά κάλυψη παρουσιάζει αυτή τη στιγμή το ευρωομόλογο της ΕΛΛΑΚΤΩΡ, καθώς μιάμιση ώρα πριν το κλείσιμο του βιβλίου, οι προσφορές έχουν υπερβεί το 1 δισ. ευρώ έναντι των 600 εκατ. ευρώ που ζητήθηκαν από τον Όμιλο.

Τα 2/3 της προσφοράς προέρχονται από ξένα χαρτοφυλάκια καθιστώντας την εν λόγω έκδοση πραγματική έξοδο στις διεθνείς αγορές. Όπως αναμενόταν το επιτόκιο κινείται πέριξ του 6,5%, εκκρεμεί ωστόσο η οριστικοποίησή του εντός της ημέρας με βάση το πού θα φτάσει τελικά η προσφορά από τους επενδυτές.

Πάντως επιθυμία της Διοίκησης της ΕΛΛΑΚΤΩΡ, σύμφωνα με τα όσα έχει αναφέρει στις παρουσιάσεις που έκανε στο πλαίσιο του roadshow είναι το ομόλογο αυτό να αποτελέσει μία γνήσια διεθνή έκδοση και να γίνει το πρώτο βήμα για την εγκαθίδρυση μίας μακροχρόνιας σχέσης με τους ξένους επενδυτές, οπότε είναι διατεθειμένη να πληρώσει και το ανάλογο τίμημα, εντός των ορίων αντοχής φυσικά του Ομίλου.

Σύμφωνα με τις οικονομικές καταστάσεις της ΕΛΛΑΚΤΩΡ για το 2018, το μέσο σταθερό επιτόκιο δανεισμού του Ομίλου ήταν μεταξύ 5,5% και 6%, χωρίς να λαμβάνονται υπόψη τα δάνεια με κυμαινόμενο επιτόκιο που εκτιμάται ότι είναι μεσοσταθμικά τουλάχιστον 1% υψηλότερο.

Άρα ακόμα και σε περίπτωση που το επιτόκιο του ομολόγου των 600 εκατ. ευρώ καταλήξει να διαμορφωθεί μεταξύ 6,25% και 6,75%, η ΕΛΛΑΚΤΩΡ θα έχει βγει και πάλι κερδισμένη αφού θα έχει κατορθώσει α) να αναχρηματοδοτήσει ένα πολύ μεγάλο μέρος του δανεισμού της με σχεδόν το ίδιο κόστος χρήματος, αλλά αποδεσμεύοντας παράλληλα μία σειρά από σημαντικά assets που αυτή τη στιγμή βρίσκονται ενεχυριασμένα λόγω τραπεζικού δανεισμού, β) να απελευθερώσει τις εξαιρετικά σημαντικές ταμειακές ροές της που αυτή τη στιγμή θυσιάζονται στην πληρωμή τόκων και γ) να κάνει μία καλή πρώτη γνωριμία με πολύ βαριά ξένα χαρτοφυλάκια που στο μέλλον μπορεί να μπουν σε ένα νέο ομόλογο του Ομίλου με χαμηλότερο επιτόκιο, όπως είχε γίνει στο παρελθόν και με τα ΕΛΠΕ.

Continue Reading

ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

ΙΝΣΕΤΕ: Στα 1,5 δισ. ευρώ τα έσοδα από τις εγχώριες μισθώσεις μέσω Airbnb και Homeaway

bizness.gr

Published

on

Ακίνητα στην Αθήνα

Σε 1,15 δισ. ευρώ έφθασαν τα συνολικά έσοδα από τις μισθώσεις καταλυμάτων στην Ελλάδα μέσω των πλατφορμών Airbnb και HomeΑway, κατά το 12μηνο Ιουνίου 2018-Μαΐου 2019. Αυτό αναφέρεται σε μελέτη του Ινστιτούτου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΙΝΣΕΤΕ) με θέμα: «Οικονομικά στοιχεία βραχυχρόνιων μισθώσεων στην Ελλάδα, μέσω πλατφορμών Airbnb και ΗomeAway». Στο διάστημα αυτό, διατέθηκαν προς μίσθωση στην Ελλάδα από τις δύο πλατφόρμες 170.542 καταλύματα, εκ των οποίων τα 137.484, δηλαδή το 81%, μισθώθηκαν τουλάχιστον μια φορά.

Από αυτά, τα 121.287 ήταν αυτόνομα καταλύματα, ενώ στα υπόλοιπα 16.197 υπήρχαν κοινόχρηστοι χώροι εντός του ενοικιαζόμενου καταλύματος. Από τα 1,15 δισ. ευρώ συνολικών εσόδων, τα 1,08 δισ. ευρώ εισπράχθηκαν από τα αυτόνομα καταλύματα. Για τα καταλύματα αυτά, η μέση πληρότητα ανήλθε σε 53%, η μέση τιμή καταλύματος διαμορφώθηκε στα 146 ευρώ, το ημερήσιο έσοδο ανά διαθέσιμο κατάλυμα σε 77 ευρώ και το μέσο ετήσιο έσοδο ανά κατάλυμα σε 8.912 ευρώ.

Ας σημειωθεί πως οι πλατφόρμες αυτές καλύπτουν μόνο ένα μέρος της αγοράς βραχυχρόνιων μισθώσεων, ενώ σύμφωνα με την Euromonitor, η συνολική δαπάνη για διαμονή το 2018 εκτιμάται ότι ανήλθε σε 9,9 δισ. ευρώ.

Επιβεβλημένη ανάγκη η ρύθμιση της αγοράς

Το μέγεθος και μόνο της αγοράς των βραχυχρόνιων μισθώσεων επιβάλει πλέον την ανάγκη ρύθμισής της, όπως επισημαίνει o ΣΕΤΕ, σε κάθε ευκαιρία τα τελευταία χρόνια έχοντας παρουσιάσει και παραδείγματα άλλων προορισμών, διεθνώς σε ότι αφορά τους τρόπους αντιμετώπισης.

Όπως επισημαίνεται και στη μελέτη, η μαζική μίσθωση καταλυμάτων από τουρίστες μέσω πλατφορμών όπως η Airbnb και η HomeAway, έχει πολλαπλές επιπτώσεις, τόσο εντός του πλαισίου της τουριστικής δραστηριότητας, μέσω του συχνά αθέμιτου ανταγωνισμού προς τις επιχειρήσεις αλλά και της προσέλκυσης νέων αγορών, όσο και εκτός αυτής, δημιουργώντας προβλήματα π.χ. σε πολυκατοικίες, «εκτοπίζοντας» κατοίκους από ολόκληρες περιοχές, αλλάζοντας την φυσιογνωμία περιοχών, αυξάνοντας τα ενοίκια, προκαλώντας έλλειψη στέγης σε τουριστικούς προορισμούς κ.ά.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της μελέτης, στο 12μηνο Ιούνιος 2018-Μάιος 2019, για τα αυτόνομα καταλύματα που μισθώθηκαν τουλάχιστον μια φορά, οι μισθώσεις μέσω Airbnb και HomeAway, ακολούθησαν την εποχικότητα του τουρισμού στην Ελλάδα με ελαφρά μικρότερη ένταση κατά τη διάρκεια της θερινής σεζόν.

Παρατηρείται κορύφωση στην υψηλή περίοδο του καλοκαιριού και έπειτα αναμενόμενη πτώση και στασιμότητα τους χειμερινούς μήνες, με την αύξηση να έρχεται πάλι από την άνοιξη και έπειτα. Η μεγαλύτερη πληρότητα παρατηρείται τον Αύγουστο του 2018 με 68% και ακολουθούν ο Ιούλιος με 60% και ο Σεπτέμβριος με 54%.

Τη μεγαλύτερη μέση τιμή καταλύματος είχε ο Ιούλιος στα 172 ευρώ, ακολούθησε ο Αύγουστος στα 171 ευρώ και ο Ιούνιος με 153 ευρώ. Ωστόσο, λόγω της υψηλότερης πληρότητας, το ημερήσιο έσοδο ανά διαθέσιμο κατάλυμα ήταν μεγαλύτερο τον Αύγουστο, στα 116 ευρώ και ακολούθησαν ο Ιούλιος με 102 ευρώ και ο Ιούνιος με 76 ευρώ.

Ενδιαφέρον παρουσιάζει η ιδιαιτερότητα των επιμέρους περιοχών της Ελλάδας, ως προς τη ζήτηση, την πληρότητα, τη μέση τιμή και τα έσοδα. Επιγραμματικά, η Σαντορίνη εμφάνισε τη μεγαλύτερη πληρότητα (62%) στα ενεργά αυτόνομα καταλύματα και ακολούθησαν η Αθήνα με 60% και η Κεφαλονιά με 59%.

Η Μέση Τιμή Καταλύματος της Σαντορίνης ήταν στα 341 ευρώ, ενώ την πρώτη θέση είχε η Μύκονος με 496 ευρώ. Παρά την υψηλή πληρότητα, η Μέση Τιμή Καταλύματος στην Αθήνα είναι χαμηλή, μόλις στα 66 ευρώ, ενώ την πιο χαμηλή παρουσιάζει η Θεσσαλονίκη με 45 ευρώ. Το υψηλότερο ετήσιο έσοδο ανά κατάλυμα εμφάνισε η Σαντορίνη με 31.734 ευρώ και ακολούθησε η Μύκονος με 27.263 ευρώ.

Η διαφορά της μίσθωσης σε σχέση με τα ξενοδοχεία και τις επιχειρήσεις καταλυμάτων

Στη μελέτη επισημαίνεται και μια μεγάλη διαφορά της μίσθωσης μέσω Airbnb και HomeAway σε σχέση με τα ξενοδοχεία και τις επιχειρήσεις καταλυμάτων. Τα ξενοδοχεία και οι επιχειρήσεις καταλυμάτων, λειτουργούν μέσα σε ένα συγκεκριμένο, καθορισμένο χρονικό πλαίσιο κάθε χρόνο, συχνά ανάλογα με τη γεωγραφική τους θέση.

Ενδεικτικά, τα ξενοδοχεία πόλεως και οι επιχειρήσεις καταλυμάτων που βρίσκονται σε πόλεις, λειτουργούν όλο το χρόνο, ενώ ξενοδοχεία και επιχειρήσεις καταλυμάτων σε νησιωτικούς προορισμούς, εξαιτίας της εποχικότητας του τουρισμού, συνηθίζουν να λειτουργούν ορισμένους μήνες. Σε κάθε περίπτωση, υπάρχει ένα σαφές χρονικό πλαίσιο λειτουργίας, το οποίο είναι καθορισμένο.

Αντίθετα, η προσφορά καταλυμάτων μέσω των πλατφορμών Airbnb και HomeAway είναι συνεχώς μεταβαλλόμενη, ανάλογα με τη ζήτηση. Επί παραδείγματι, ενδέχεται κάποιο κατάλυμα να εμφανίζεται διαθέσιμο προς μίσθωση στις πλατφόρμες για κάποια συγκεκριμένη χρονική περίοδο ή ακόμα και για ελάχιστες ημέρες, αλλά μετά να αποσύρεται από την πλατφόρμα.

Αυτό κυρίως συμβαίνει, γιατί υπάρχει προσαρμογή της προσφοράς στη ζήτηση, δηλαδή σε περιόδους όπου υπάρχει μεγάλη ζήτηση (είτε εποχικά είτε για κάποιο σημαντικό έκτακτο γεγονός, πχ. αγώνες, συναυλίες, εκθέσεις) εμφανίζονται περισσότερα καταλύματα προς μίσθωση στις πλατφόρμες, ενώ σε περιόδους χαμηλής ζήτησης, πολλά αποσύρονται από την πλατφόρμα.

Επίσης, μπορεί ο εκάστοτε ιδιοκτήτης να κατοικεί ο ίδιος στο εν λόγω κατάλυμα και να επιχειρεί να το εκμισθώσει σε κάποιον άλλον τις ημέρες που ο ίδιος έχει προγραμματίσει να λείπει, αποκομίζοντας έτσι ένα επιπλέον εισόδημα, χωρίς να ενδιαφέρεται για περαιτέρω μίσθωση. Για το λόγο αυτό και η μεταβολή πληρότητας μεταξύ υψηλής και χαμηλής σεζόν είναι σχετικά μικρή (από 68% τον Αύγουστο 2018 σε 41% τον Ιανουάριο 2019 σε επίπεδο χώρας).

Continue Reading

ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

N26: Ενδυναμώνει την παρουσία της στην Ελλάδα με τρία νέα premium προϊόντα

bizness.gr

Published

on

N26

Η mobile τράπεζα N26 ενδυναμώνει την παρουσία της στην ελληνική αγορά με το λανσάρισμα των premium προϊόντων της. Τρία νέα προϊόντα – το N26 You, το N26 Business You και το N26 Metal, είναι πλέον διαθέσιμα για τους έλληνες πελάτες της εταιρείας, επιπλέον του δωρεάν λογαριασμού. Με το λανσάρισμα των νέων προϊόντων, η N26 πλέον προσφέρει μια ευρεία γκάμα υπηρεσιών και προνομίων για μια καλύτερη και πιο εξατομικευμένη τραπεζική εμπειρία.

Με μία γκάμα υπηρεσιών που εναρμονίζονται με τον digital τρόπο ζωής του σύγχρονου καταναλωτή, οι κάτοχοι των N26 You και N26 Business You έχουν τη δυνατότητα να πραγματοποιούν πληρωμές και αναλήψεις σε οποιοδήποτε νόμισμα χωρίς χρεώσεις. Παράλληλα, δικαιούνται πλήρη ταξιδιωτική ασφάλιση, για μια μοναδική τραπεζική εμπειρία που δε γνωρίζει σύνορα. Επιπλέον, οι κάτοχοι της Ν26 You θα αποκτήσουν πρόσβαση σε 10 Spaces. Η υπηρεσία Spaces αποτελεί ένα από τα πιο δημοφιλή χαρακτηριστικά της Ν26 και προσφέρει στους χρήστες έναν εύκολο και γρήγορο τρόπο για να αποταμιεύουν τα χρήματά τους ανάλογα με τις προσωπικές τους προτιμήσεις και στόχους. Σύντομα, η υπηρεσία θα επιτρέπει στους χρήστες να μοιράζονται τα χρήματα αυτών των υπό-λογαριασμών με φίλους και αγαπημένα τους πρόσωπα.

Οι κάτοχοι του N26 You έχουν την ευκαιρία να επιλέξουν μεταξύ 5 διαφορετικών χρωμάτων για τη δική τους N26 You Mastercard – Aqua, Rhubarb, Sand, Slate και Ocean – ώστε να ταιριάζει με την προσωπικότητα και τις ανάγκες τους. Όλα τα πλεονεκτήματα του N26 You, συμπεριλαμβανομένων των αποκλειστικών εκπτώσεων και προσφορών σε συνεργάτες όπως η Booking.com, το Lime και η WeWork, ισχύουν και για το N26 Business You, ένα προϊόν ειδικά σχεδιασμένο για ελεύθερους επαγγελματίες και αυτό-απασχολούμενους. Το N26 Business You επιτρέπει στους κατόχους του να διαχωρίζουν έσοδα και έξοδα που σχετίζονται με τη δουλειά, με επιπλέον επιστροφή χρημάτων της τάξεως του 0.1% σε όλες τους τις συναλλαγές με την N26 Business Mastercard.

Η premium συνδρομή Ν26 Metal πάει ένα βήμα παραπέρα, προσφέροντας την απόλυτη τραπεζική εμπειρία της N26. Επιπλέον των πλεονεκτημάτων που είναι διαθέσιμα για τους πελάτες του N26 You, το N26 Metal προσφέρει εκτενέστερη ταξιδιωτική, ιατρική και οδοντιατρική κάλυψη που περιλαμβάνει χειμερινά σπορ και επείγοντα οδοντιατρικά συμβάντα, ασφάλεια σε ενοικιάσεις αυτοκινήτου, ποδηλάτου και σκούτερ, όπως επίσης και ασφάλεια κλοπής κινητού τηλεφώνου και ατυχημάτων στο σπίτι.

Επιπλέον των αποκλειστικών προσφορών και εκπτώσεων, οι κάτοχοι της N26 Metal έχουν πρόσβαση σε money-can’t-buy εμπειρίες, αλλά και πρόσβαση στην αποκλειστική υπηρεσία υποστήριξης πελατών από οποιοδήποτε σημείο στον κόσμο. Κατασκευασμένη με τη χαρακτηριστική μινιμαλιστική αισθητική της N26, η μεταλλική κάρτα από ανοξείδωτο ατσάλι του N26 Metal διατίθεται σε 3 χρώματα: Quartz Rose, Slate Gray και Charcoal Black.

Ο Sarunas Legeckas, General Manager της N26 στην Ελλάδα, δήλωσε:

“Το λανσάρισμα του Ν26 You και του N26 Metal αποτελεί ένα σημαντικό βήμα στην προσπάθεια μας να αυξήσουμε τα παρεχόμενα προϊόντα μας στους Έλληνες καταναλωτές, προσφέροντας ακόμα πιο εξατομικευμένες, αδιάλειπτες και μοναδικές τραπεζικές εμπειρίες που ταιριάζουν στις ανάγκες και τον τρόπο ζωής τους. Μέσα στους επόμενους μήνες σκοπεύουμε να ανακοινώσουμε ακόμα περισσότερες υπηρεσίες και προσφορές για τους standard και τους premium πελάτες μας στην Ελλάδα”.

Continue Reading
Advertisement

Trending