Connect with us

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

EBRD: Επιτάχυνση του ρυθμού ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας στο 2,4% το 2020

bizness.gr

Published

on

Οικονομία

Ευνοϊκές είναι οι βραχυπρόθεσμες προοπτικές της ελληνικής οικονομίας, σύμφωνα με έκθεση της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης (EBRD), που αναφέρεται στην ισχυρή δημοσιονομική επίδοση της χώρας, τις βελτιωμένες προοπτικές της μεσοπρόθεσμης βιωσιμότητας του δημόσιου χρέους και μία νέα μεταρρυθμιστική δυναμική. Ο οίκος προβλέπει ρυθμό ανάπτυξης 2% φέτος και 2,4% το 2019 έναντι 1,5% στο πρώτο εξάμηνο του 2019.

Συγκεκριμένα, η έκθεση σημειώνει τα εξής για την Ελλάδα:

«Η οικονομική ανάκαμψη που άρχισε το 2017 συνεχίσθηκε το 2018 και το πρώτο εξάμηνο του 2019, αν και ελαφρά βραδύτερη του αναμενόμενου, με ρυθμό αύξησης του ΑΕΠ 1,9% το 2018 και 1,5% στο πρώτο εξάμηνο του 2019. Οι εξαγωγές αγαθών και υπηρεσιών παραμένουν με διαφορά ο βασικός μοχλός ανάπτυξης, η ιδιωτική κατανάλωση εξακολουθεί να έχει μία θετική επίδραση στην ανάπτυξη και η ανεργία συνεχίζει να μειώνεται, υποχωρώντας στο 17% τον Αύγουστο του 2019. Το πρωτογενές πλεόνασμα της γενικής κυβέρνησης ανήλθε σε 4,4% του ΑΕΠ το 2018, πολύ πάνω από τον στόχο του 3,5% και αναμένεται επίτευξη του στόχου αυτού το 2019. Οι έλεγχοι στην κίνηση κεφαλαίων έχουν αρθεί πλήρως από την 1η Σεπτεμβρίου 2019.

Οι βελτιωμένες αυτές συνθήκες έχουν ενισχύσει την εμπιστοσύνη της αγοράς και των επενδυτών, που αντανακλάται σε μία μεγάλη πτώση στις αποδόσεις των ομολόγων και θα μπορούσε τελικά να οδηγήσει σε μία αύξηση των επιχειρηματικών επενδύσεων, με τον δείκτη οικονομικού κλίματος να φθάνει στο υψηλό επίπεδο – ρεκόρ 12ετίας των 108,4 μονάδων τον Αύγουστο του 2019. Κοιτάζοντας στο μέλλον, οι κύριοι μοχλοί ανάπτυξης βραχυπρόθεσμα θα συνεχίσουν να είναι οι εξαγωγές και η ιδιωτική κατανάλωση.

Οι επενδύσεις είναι το κλειδί για μία πλήρη ανάκαμψη της οικονομίας και αναμένεται να αυξηθούν καθώς βελτιώνεται η υγεία του χρηματοπιστωτικού τομέα. Τα μη εξυπηρετούμενα ανοίγματα παραμένουν εξαιρετικά μεγάλα, αλλά αναμένεται να μειώνονται σταδιακά, μία προσδοκία που στηρίζεται από την έγκριση τον Οκτώβριο του 2019 από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή του νέου σχήματος για την προστασία στοιχείων ενεργητικού. Η βραχυπρόθεσμη ανάπτυξη προβλέπεται στο 2,0% το 2019 και το 2,4% το 2020.

Ωστόσο, η οικονομική ανάπτυξη εξαρτάται από πολλούς παράγοντες, περιλαμβανομένων του ρυθμού μείωσης των μη εξυπηρετούμενων ανοιγμάτων καθώς και της ικανότητας της κυβέρνησης να εφαρμόσει μεταρρυθμίσεις».

Σύμφωνα με την έκθεση, ο ρυθμός ανάπτυξης στις περιοχές της EBRD υποχώρησε έντονα στο πρώτο εξάμηνο του 2019 και διαμορφώθηκε στο 2,1% από 3,4% το 2018 και 3,8% το 2017. Η επιβράδυνση αυτή αντανακλά τη συνεχιζόμενη εξασθένηση της τουρκικής οικονομίας, την επιβράδυνση της ρωσικής οικονομίας και τη βραδύτερη ανάπτυξη του παγκόσμιου εμπορίου και της παγκόσμιας οικονομίας.

Η EBRD προβλέπει ανάκαμψη της ανάπτυξης στο 2,9% το 2020, με βασικούς μοχλούς τις ισχυρότερες επιδόσεις της Τουρκίας και της Ρωσίας, ενώ αναμένει σταθερή ανάπτυξη στην περιοχή της Νότιας και της Ανατολικής Μεσογείου που καλύπτει η EBRD.

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ανοίγει η πλατφόρμα για το φετινό αυξημένο επίδομα θέρμανσης

bizness.gr

Published

on

Χρήστος Σταϊκούρας

Ανοίγει τις επόμενες ημέρες, η πλατφόρμα ώστε να υποβάλλουν οι δικαιούχοι του επιδόματος θέρμανσης τις αιτήσεις τους, ανακοίνωσε ο υπουργός Οικονομικών, Χρήστος Σταϊκούρας και ταυτοχρόνως εισηγήθηκε διάταξη με την οποία καταργείται το όριο των 58 εκατ. ευρώ που είχε θέσει η προηγούμενη κυβέρνηση, με το ποσό που διατίθεται φέτος να φθάνει τα 68 εκατ. ευρώ.

Χρ. Σταϊκούρας: Σε 2-3 εβδομάδες ολοκληρώνεται η αποπληρωμή του ΔΝΤ

«Με τα 68 εκατ. ευρώ και μάλιστα εντός του τρέχοντος έτους η πλατφόρμα θα ανοίξει τις επόμενες ημέρες» είπε χαρακτηριστικά και υπενθύμισε ότι το επίδομα ολόκληρης της χειμερινής περιόδου θα δοθεί εμπροσθοβαρώς σε όλους τους δικαιούχους πριν τα τέλη του τρέχοντος έτους.

Το επίδομα θα είναι σημαντικά αυξημένο, αποτέλεσμα του πρόσθετου δημοσιονομικού χώρου που δημιουργήθηκε εφέτος, και ο οποίος κατευθύνεται αποκλειστικά στην κοινωνία, ιδιαίτερα στα χαμηλότερα εισοδηματικά στρώματα, υπογράμμισε ο υπουργός Οικονομικών.

Συγκεκριμένα, πέρυσι είχε δοθεί επίδομα ύψους 0,16 ευρώ ανά λίτρο πετρελαίου θέρμανσης, και υπήρχαν συγκεκριμένα όρια κατανάλωσης με βάση τα τετραγωνικά της κατοικίας και την γεωγραφική ζώνη.

Ωστόσο αυτό -όπως εξήγησε- είχε ως συνέπεια είτε να επιδοτείται ένα μικρό μέρος του κόστους που κατέβαλε ο δικαιούχος, είτε νοικοκυριά που δεν είχαν την οικονομική δυνατότητα να καταναλώσουν το μέγιστο επιτρεπτό να λαμβάνουν πολύ μικρότερη επιδότηση από αυτή που δικαιούνταν.

Φέτος, για να λάβει ο δικαιούχος το ανωτέρω επίδομα αρκεί να πραγματοποιήσει αγορές πετρελαίου θέρμανσης αξίας ίσης ή μεγαλύτερης με το διπλάσιο του ανωτέρω επιδόματος. Έτσι η επιδότηση αυξάνεται στο 50% επί του σχετικού κόστους που καταβάλλει ο δικαιούχος για τις αγορές μέχρι του ανωτέρω ύψους.

«Με αυτό τον τρόπο νοικοκυριά που δεν έχουν την δυνατότητα να καταναλώσουν μεγάλες ποσότητες, θα λάβουν σημαντικά υψηλότερο επίδομα” διευκρίνισε ο κ. Σταϊκούρας και προσέθεσε ότι επιπροσθέτως, προβλέπεται αύξηση του επιδόματος κατά 10% για κάθε εξαρτώμενο τέκνο, ώστε να καταστεί το επίδομα κοινωνικά ακόμη πιο δίκαιο, λαμβάνοντας υπόψη τα πραγματικά δεδομένα των νοικοκυριών.

Επιπλέον, φέτος, για πρώτη φορά, θα λάβουν πρόσθετο επίδομα οι ορεινοί Δήμοι της Α΄ Ζώνης, που αντιμετωπίζονταν ως πεδινοί μέχρι τώρα. Επίσης, οι ορεινές κοινότητες που ανήκουν σε Δήμους που δεν έχουν χαρακτηριστεί ως ορεινοί, θα λάβουν υψηλότερο επίδομα κατά 20%, όπως προβλέπεται για τους ορεινούς Δήμους.

Βελτιώνεται και διευρύνεται το πλαίσιο προστασίας της πρώτης κατοικίας

Το πλαίσιο με βάση το οποίο διευρύνεται και βελτιώνεται το καθεστώς προστασίας της πρώτης κατοικίας, περιέγραψε ο υπουργός Οικονομικών, Χρήστος Σταϊκούρας και ανακοίνωσε την υπογραφή σήμερα κοινής υπουργικής απόφαση, που αποσκοπεί στην κατάργηση των απαιτούμενων υποχρεωτικών δικαιολογητικών, ώστε να καταστεί η διαδικασία ευκολότερη και ταχύτερη για τους πολίτες.

“Πλέον η αίτηση υποβάλλεται ηλεκτρονικά, χωρίς να απαιτείται η προσκόμιση οποιουδήποτε δικαιολογητικού. Καμία γραφειοκρατία και καμία διοικητική διαδικασία για τον πολίτη και πρωτίστως κανένα πρόσθετο έξοδο για τη συμμετοχή του πολίτη στην διαδικασία του νόμου”, ενημέρωσε το Σώμα ο Χρήστος Σταϊκούρας, στο πλαίσιο της συζήτησης της Πράξης Νομοθετικού Περιεχόμενου στην Ολομέλεια, στην οποία εντάσσεται τόσο το νέο πλαίσιο για την προστασία της πρώτης κατοικίας όσο και η αύξηση του ποσού του επιδόματος θέρμανσης στα 68 εκ. ευρώ που θα διατεθεί φέτος στους δικαιούχους.

“Η βελτίωση του πλαισίου προστασίας της πρώτης κατοικίας, καθώς και η ενίσχυση και εμπροσθοβαρής αξιοποίηση του επιδόματος θέρμανσης αποδεικνύουν ότι η σημερινή κυβέρνηση και το οικονομικό επιτελείο λειτουργούν με όρους οικονομικής αποτελεσματικότητας και κοινωνικής δικαιοσύνης, με οδηγό το συμφέρον της χώρας και όλων των πολιτών της, ιδιαίτερα των μεσαίων και χαμηλότερων εισοδηματικών στρωμάτων της κοινωνίας. Η προσπάθειά μας συνεχίζεται, μεθοδικά και αποφασιστικά”, τόνισε ο υπουργός Οικονομικών.

Υπογράμμισε δε τον διακηρυγμένο στόχο της κυβέρνησης και του Υπουργείου Οικονομικών για την αντιμετώπιση του υψηλού ιδιωτικού χρέους το οποίο διογκώθηκε τα τελευταία χρόνια, με την προστασία των πιο ευάλωτων νοικοκυριών που επλήγησαν από την κρίση και υπενθύμισε ότι προς αυτή την κατεύθυνση, τους τελευταίους τέσσερις μήνες, προχώρησαν συστηματικές και συντονισμένες ενέργειες προκειμένου να βελτιωθεί το νομοθετικό πλαίσιο προστασίας της πρώτης κατοικίας.

Όπως ανέφερε συγκεκριμένα, στις 29 Αυγούστου, υπεγράφη Κοινή Υπουργική Απόφαση με την οποία καταργήθηκε το πιστοποιητικό βαρών, που αποτελούσε εμπόδιο στην υποβολή αιτήσεων από τους πολίτες. Δυστυχώς όμως – εξήγησε – παρά τη βελτίωση, εξαιτίας των πολλών αδυναμιών που προϋπήρχαν στο νομοθετικό πλαίσιο, τα προβλήματα παραμένουν, η διαδικασία δεν προχωράει με τους ρυθμούς που επιθυμεί το υπουργείο παρά τις μικρές βελτιώσεις. Όπως ενημέρωσε, μέχρι το τέλος της προηγούμενης εβδομάδας, έχουν δοθεί από τις τράπεζες μόλις 66 προτάσεις ρύθμισης σε σύνολο 31.217 χρηστών που είχαν ξεκινήσει τη διαδικασία προετοιμασίας της αίτησης.

“Εξετάσαμε τα προβλήματα και αναλαμβάνουμε πρόσθετες δράσεις. Εντοπίσαμε τις αδυναμίες, στην πράξη, του θεσμικού πλαισίου, και νομοθετούμε μία σειρά βελτιώσεων. Οι βελτιώσεις που εισηγούμαστε στη Βουλή είναι το αποτέλεσμα όσων κατέθεσαν πολίτες, χρήστες της ηλεκτρονικής πλατφόρμας.

Και είναι αναμφίβολα θετικό η Πολιτεία να αποτελεί «καλό αγωγό» της κοινωνίας, να ακούει τα προβλήματα και να αναλαμβάνει πρωτοβουλίες για την εξεύρεση λύσεων” είπε χαρακτηριστικά ο κ. Σταϊκούρας.

Προσέθεσε δε, ότι σκοπός των βελτιώσεων του σχεδίου νόμου η περαιτέρω διευκόλυνση των οφειλετών, ώστε περισσότεροι δικαιούχοι να μπορούν να ενταχτούν στις προστατευτικές πρόνοιες του νόμου και είπε συγκεκριμένα ότι οι αλλαγές αφορούν τόσο σε νέες αιτήσεις που θα υποβληθούν όσο και σε αιτήσεις που έχουν ήδη υποβληθεί, αλλά δεν έχουν ακόμη ολοκληρωθεί.

 

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΣΕΒ: Οικονομική σταθερότητα εν μέσω υψηλών πλεονασμάτων και χαμηλής ρευστότητας

bizness.gr

Published

on

ΣΕΒ pontium

Η ελληνική οικονομία έχει εισέλθει σε μια σαφή φάση δυναμικής επανεκκίνησης, όπως επισημαίνει σε Δελτίο που δημοσιεύει ο ΣΕΒ. Προς το παρόν, όμως, οι τάσεις που διαμορφώνονται παραμένουν μικτές.

Παρά την βελτίωση του μίγματος της οικονομικής πολιτικής μετά την πρόσφατη κυβερνητική αλλαγή, η διεθνής οικονομία και το παγκόσμιο εμπόριο έχουν αρχίσει να επιβραδύνονται. Επίσης, παρά την τεράστια άνοδο των επιχειρηματικών προσδοκιών και της καταναλωτικής εμπιστοσύνης, και παρά τη δραματική βελτίωση στην αγορά ελληνικών ομολόγων, αλλά και την αναβάθμιση της πιστοληπτικής ικανότητας της χώρας κατά μια βαθμίδα από Β+ σε ΒΒ- από την Standard & Poor’s, η αγορά βρίσκεται σε κατάσταση αναμονής, καθώς οι συνθήκες ρευστότητας, αν και βελτιούμενες, δρουν ακόμη περιοριστικά.

Οι αναληφθείσες νομοθετικές πρωτοβουλίες για τη μείωση του ΕΝΦΙΑ και τη διευκόλυνση της επιχειρηματικής δραστηριότητας, οι επερχόμενες φοροελαφρύνσεις φυσικών και νομικών προσώπων, η αναμενόμενη εξυγίανση των τραπεζικών ισολογισμών, μέσω του σχεδίου «Ηρακλής» για την τιτλοποίηση μέρους των δανείων σε καθυστέρηση με εγγύηση του δημοσίου και τη μεταφορά τους εκτός χαρτοφυλακίου τραπεζών, συνιστούν φιλοαναπτυξιακές πρωτοβουλίες με ισχυρό αποτύπωμα.

Επίσης, η καλή πορεία των δημοσιονομικών μεγεθών το 2019, καθώς και ο υπό κατάθεση προϋπολογισμός του 2020 που διασφαλίζει τη δημοσιονομική πειθαρχία, αν και δρα περιοριστικά στην ζήτηση, και η αναμενόμενη πρόωρη εξόφληση μέρους των υψηλού κόστους δανείων του ΔΝΤ από την ελληνική κυβέρνηση, δημιουργούν αναμφίβολα συνθήκες εδραιούμενης οικονομικής σταθερότητας, και επέκτασης της οικονομίας από την πλευρά της προσφοράς.

Όλες οι παραπάνω θετικές εξελίξεις, όμως, δεν έχουν οδηγήσει μέχρι σήμερα αφενός σε σαφή επιτάχυνση της οικονομικής δραστηριότητας και της καθαρής εισροής κεφαλαίων από το εξωτερικό και αφετέρου, σε αύξηση σε συνεχή βάση της καθαρής ροής των καταθέσεων των νοικοκυριών προς το τραπεζικό σύστημα, και των καθαρών ροών τραπεζικών χορηγήσεων προς τις επιχειρήσεις.

Ταυτόχρονα, ο όγκος των λιανικών πωλήσεων δεν φαίνεται να ανακάμπτει σε αντιστοιχία με την όποια, ακόμη χαμηλή, επέκταση της απασχόλησης και των μισθών, όπως καταγράφηκαν στο πρώτο ήμισυ του 2019, με τις τιμές των αγαθών να υποχωρούν. Συγκεκριμένα, το διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριών επιταχύνθηκε στο α’ εξάμηνο του έτους, με ταυτόχρονη επιβράδυνση, όμως, της ιδιωτικής κατανάλωσης.

Η σχετική βελτίωση της αποταμίευσης των νοικοκυριών, που ακόμη παραμένει αρνητική, ίσως, αποτυπώνει την προσπάθεια νοικοκυριών (περιλαμβανομένων των αυτοαπασχολουμένων) να διακανονίσουν τα χρέη τους προς την εφορία και τα ασφαλιστικά ταμεία, μέσω του συστήματος των 120 δόσεων και των διευκολύνσεων που ισχύουν για τα υπερχρεωμένα στις τράπεζες νοικοκυριά με στεγαστικά δάνεια, μεταφέροντας σε άλλες χρήσεις πόρους που, σε διαφορετική περίπτωση, θα ενίσχυαν την ιδιωτική κατανάλωση.

Τέλος, οι εξαγωγές αγαθών χωρίς καύσιμα και πλοία επιβραδύνονται σε σχέση με πέρυσι, καθώς επικρατούν αρνητικές τάσεις στο διεθνές εμπόριο, ενώ οι αντίστοιχες εισαγωγές αποκλιμακώνονται, μεν, αλλά όχι επαρκώς για να στηριχθεί η εγχώρια οικονομική δραστηριότητα.

Continue Reading

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Παρουσία των κ.κ. Σταϊκούρα και Γεωργιάδη το 2nd NPL SUMMIT

bizness.gr

Published

on

2nd NPL SUMMIT

Το πρώτο Συνέδριο για τα Κόκκινα Δάνεια 2nd NPL Summit (#npl19 – http://npl.ethosevents.eu) επιστρέφει για 2η χρονιά.

Κεντρικός Ομιλητής στο Συνέδριο θα είναι ο Υπουργός Οικονομικών κ. Χρήστος Σταϊκούρας, ενώ στο πλαίσιο του Συνεδρίου θα πραγματοποιηθεί Επίσημο Πρόγευμα Εργασίας (κλειστή συνάντηση) με τον Υπουργό Ανάπτυξης & Επενδύσεων κ. Άδωνι – Σπυρίδωνα Γεωργιάδη. Το Συνέδριο θα διεξαχθεί στις 14 & 15 Νοεμβρίου στο Ξενοδοχείο Divani Apollon Palace and Thalasso με θέμα: «Κόκκινα Δάνεια- Ανοίγματα – Πλατφόρμα Οικονομικής Ανάπτυξης».

Στο 2nd NPL Summit 2019 αναμένεται να συγκεντρωθούν όλοι όσοι γνωρίζουν, συμμετέχουν και φιλοδοξούν να πρωταγωνιστήσουν στη νέα αυτή μεγάλη επενδυτική ευκαιρία των NPL’s, που γεννήθηκε μέσα από τις στάχτες της οικονομικής κρίσης. Το Συνέδριο διοργανώνει η Ethos Events, σε συνεργασία με το οικονομικό και επιχειρηματικό portal banks.com.gr και το περιοδικό ΧΡΗΜΑ.

To 2nd NPL SUMMIT περιλαμβάνει τις εξής θεματικές ενότητες:

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 1: «Το Κανονιστικό και Θεσμικό Πλαίσιο»
Panel 1: «Νομικό Πλαίσιο»
DEBATE: Είναι καλύτερο για τον πιστωτή να διαχειρίζεται το δάνειό του η τράπεζα ή άλλος διαχειριστής;

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 2: Συναλλαγές – Εξυπηρέτηση – Οικονομικά Θέματα
Panel 2A: «Διεθνείς Τάσεις»
Panel 2B: «Το προφίλ των συναλλαγών των κόκκινων δανείων που έχουν ολοκληρωθεί στην Ελλάδα»
Panel 2C: «Ελληνική Αγορά Εξυπηρέτησης Κόκκινων Δανείων»
Panel 2D: «Μπορεί η αγορά προβληματικών περιουσιακών στοιχείων να βοηθήσει στην αύξηση του ΑΕΠ;»

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 3: Κοινωνικές και Οικονομικές επιπτώσεις των NPLs
Panel 3Α: «Ο αντίκτυπος των NPLs στην αγορά ακινήτων»
Panel 3Β: «Πώς επηρεάζει η αναδιάρθρωση των κόκκινων δανείων προβληματικές και μικρομεσαίες επιχειρήσεις;»
Panel 3C: «Ο δύσκολος Διάλογος για τα NPLs με τα ενδιαφερόμενα μέρη»

Το Συνέδριο απευθύνεται σε όλους τους επαγγελματίες των κλάδων που εμπλέκονται στη διαχείριση των Κόκκινων Δανείων και Ανοιγμάτων: Ελληνικές και ξένες Τράπεζες, Επενδυτικούς Οργανισμούς και Funds, Δικηγορικά Γραφεία –Νομικούς Συμβούλους κι εταιρείες, Συμβούλους Επιχειρήσεων, Λογιστικά Γραφεία, Εταιρίες Τεχνολογίας που δημιουργούν πλατφόρμες Διαχείρισης Κόκκινων Δανείων, Εταιρείες Real Estate και ΑΕΑΠ, Call Centers και Εισπρακτικές Εταιρείες, Ασφαλιστικούς Οργανισμούς και Servicers.

Continue Reading
Advertisement

Trending