Connect with us

ΑΡΘΡΑ-ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Γιάννης Μώραλης: Να δει θετικά η κυβέρνηση την υπογειοποίηση των γραμμών Φάληρο-Πειραιάς

Avatar

Published

on

Γιάννης Μώραλης

Σε μία εξαιρετικά ενδιαφέρουσα, γεμάτη ειδήσεις συνέντευξη,  ο Δήμαρχος Πειραιά, Γιάννης Μώραλης, μίλησε στο ypodomes.com για σημαντικά αναπτυξιακά ζητήματα που απασχολούν το Δήμο. Ειδικότερα για το κυκλοφοριακό, ζήτησε από την κυβέρνηση να δει θετικά το θέμα της υπογειοποίησης των γραμμών από το Φάληρο μέχρι τον Πειραιά και την διαπλάτυνση του άξονα μέχρι το λιμάνι από τον οποίο διέρχονται καθημερινά χιλιάδες οχήματα.  Για την επέκταση Μετρό και Τραμ στον Πειραιά τόνισε πως τα δύο έργα θα δώσουν σημαντικές ανάσες στο κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης. Ειδικότερα για την επέκταση του Μετρό μέχρι το Δημοτικό Θέατρο, εξέφρασε την ελπίδα του ότι θα λειτουργήσει μέχρι τις αρχές του 2022.

Για το εμβληματικό έργο της αξιοποίησης του Πύργου του Πειραιά μέσω παραχώρησης, ο κ.Μώραλης αποκάλυψε ότι απομένει η έγκριση από το Ελεγκτικό Συνέδριο για να υπογραφεί η σύμβαση. Επίσης μίλησε για το ευρύ πρόγραμμα αναπλάσεων στο Μικρολίμανο, την Ακτή Δηλαβέρη, την Πειραϊκή, τον Άγιο Διονύσιο, ενώ εξέφρασε την επιθυμία του για ανάλογη παρέμβαση στην περιοχή των Καμινίων. Παρακάτω σας παραθέτουμε ολόκληρη τη συνέντευξη που παραχώρησε ο κ.Μώραλης στο δημοσιογράφο Νίκο Καραγιάννη:

Νίκος Καραγιάννης: Κύριε Μώραλη η πρώτη πενταετία σας βρήκε αντιμέτωπους με δύσκολα ζητήματα αναφορικά με την εικόνα του Πειραιά, τα έργα ήταν κολλημένα. Τώρα η εικόνα του Πειραιά έχει αλλάξει και περιμένουμε με τη λειτουργία του Μετρό και του Τραμ να βοηθήσει στην εκτόνωση του κυκλοφοριακού. Τι εικόνα έχετε ως Δήμος για αυτά τα δύο έργα; Έχετε συζητήσει για περαιτέρω επεκτάσεις τους;

Γιάννης Μώραλης: Είναι γεγονός πως η ολοκλήρωση της κατασκευής του Μετρό έχει καθυστερήσει πάρα πολύ, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για κατοικίες και επιχειρήσεις που είναι δίπλα στα εργοτάξια, αλλά κυρίως για την αποσυμφόρηση της πόλης και την πρόοδό της. Όμως πιστεύω ότι για ένα τόσο μεγάλο έργο η αναμονή αξίζει. Είναι ένα έργο υποδομής, με εξαιρετική σημασία για τον Πειραιά, το μεγάλο λιμάνι της χώρας και τον τουρισμό στην χώρα μας. Ελπίζω ότι τουλάχιστον στις αρχές του 2022, θα τεθεί σε λειτουργία.

Για το Τραμ, παρότι έχουν ξεκινήσει δοκιμαστικά δρομολόγια στην πόλη εδώ και καιρό, τα έργα που πραγματοποιούνται στον Φαληρικό όρμο επηρεάζουν τη λειτουργία του και δεν είναι ακόμα βέβαιο το πότε θα ξεκινήσουν τα δρομολόγια κανονικά στον Πειραιά. Χωρίς αμφισβήτηση, τα δύο αυτά έργα θα δώσουν σημαντική ανάσα στο κυκλοφοριακό πρόβλημα που αντιμετωπίζει ανέκαθεν ο Πειραιάς. Είναι πάρα πολύ νωρίς να συζητήσουμε για επεκτάσεις σε αυτά τα μέσα σταθερής τροχιάς. Εμείς αναμένουμε τη λειτουργία τους στην πόλη μας, έτσι ώστε να επανεξετάσουμε την κατάσταση και με κυκλοφοριακές μελέτες βασισμένες σε πραγματικές συνθήκες να επανασχεδιάσουμε, αν χρειαστεί, το κυκλοφοριακό στον Πειραιά. Παρ’ όλα αυτά για το Μετρό είμαι βέβαιος ότι κάθε επέκταση είναι περισσότερο από επιθυμητή. Είναι ένα μέσο, το οποίο στην πράξη έχει αποδειχθεί ότι βοηθά στην αποσυμφόρηση του κυκλοφοριακού και το επιλέγουν οι πολίτες επειδή είναι γρήγορο και με ακρίβεια στα δρομολόγια του. Για το Τραμ, διατηρώ σημαντικές επιφυλάξεις καθώς και η χρησιμότητα του αλλά κυρίως η απαράδεκτη καθυστέρηση στην εκτέλεση του, έχουν εκνευρίσει όλους μας. Είναι όμως ένα φιλικό προς το περιβάλλον μέσο και εύχομαι να πεισθούν οι πολίτες, εφόσον βεβαίως τους εξυπηρετεί, να το χρησιμοποιούν.

Νίκος Καραγιάννης: Κάθε καλοκαίρι καλείστε να αντιμετωπίσετε μία δύσκολη κυκλοφοριακά κατάσταση λόγω της αυξημένης κίνησης στο λιμάνι. Κατά καιρούς έχουμε δει διάφορα πλάνα αντιμετώπισης. Πως σκέφτεστε να δράσετε για να λυθεί ένα πρόβλημα που ταλαιπωρεί την πόλη εδώ και δεκαετίες;

Γιάννης Μώραλης: Για εμάς, ένα έργο μείζονος σημασίας, για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού, το οποίο πρέπει να δει θετικά η Κυβέρνηση είναι η υπογειοποίηση της σιδηροδρομικής γραμμής από το Νέο Φάληρο έως το λιμάνι. Πρέπει να φαρδύνει αυτός ο δρόμος που είναι η κύρια πύλη εισόδου και εξόδου από το λιμάνι, όχι μόνο του Πειραιά αλλά της χώρας. Από εκεί διέρχονται καθημερινά εκατοντάδες χιλιάδες αυτοκίνητα και ο δρόμος αυτός εξυπηρετεί τους επιβάτες της ακτοπλοΐας, της κρουαζιέρας, όσους εργάζονται στον Πειραιά, αλλά και τους ίδιους τους Πειραιώτες. Δεν είναι δυνατόν να επικαλούμαστε όλοι την περαιτέρω ανάπτυξη του λιμανιού, αλλά να μην κοιτάμε σοβαρά τις υποδομές που θα υποστηρίξουν για τα επόμενα χρόνια τη λειτουργία του. Υπάρχει μελέτη για αυτό το έργο, το κόστος είναι μικρό σε σχέση με τις ωφέλειες που θα προκύψουν και το έχουμε θέσει και στη νέα Κυβέρνηση. Είναι η μόνη ορατή λύση προκειμένου να «ελευθερωθεί» η πόλη και να μην ταλαιπωρούνται, ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες, όσοι κατευθύνονται προς και από το λιμάνι.

Νίκος Καραγιάννης: Ο Δήμος έχει ένα μεγάλο επενδυτικό πρόγραμμα και προσπαθεί να λύσει κακώς κείμενα πολλών ετών. Βλέπουμε για παράδειγμα ότι προχωρά το έργο παραχώρησης του εμβληματικού Πύργου του Πειραιά. Πείτε μας λίγα πράγματα για αυτό το πρόγραμμα. Τι έχουμε να περιμένουμε;

Γιάννης Μώραλης: Ο Πύργος του Πειραιά αποτελεί το μεγαλύτερο περιουσιακό στοιχείο του Δήμου Πειραιά. Έως τώρα ήταν ένα κτήριο – φάντασμα στο λιμάνι. Εγκαταλελειμμένος για περισσότερα από 45 χρόνια, από την κατασκευή του. Δεν αξιοποιήθηκε ποτέ, από καμία δημοτική αρχή. Εμείς μετά από σχεδόν πέντε χρόνια μελετών και διερευνητικών επαφών προκηρύξαμε διεθνή διαγωνισμό για την αξιοποίησή του, ο οποίος προχώρησε. Υπάρχει ήδη προσωρινός ανάδοχος, μια σύμπραξη μεγάλων και εγνωσμένου κύρους εταιριών και μένει να ολοκληρωθεί ο προσυμβατικός έλεγχος από το ελεγκτικό συνέδριο και να υπογραφεί η σύμβαση παραχώρησης.

Το εμβληματικό αυτό κτήριο της πόλης μας αποκτά επιτέλους «ζωή», θα φιλοξενήσει καταστήματα και κυρίως γραφεία. Θα γίνουν παρεμβάσεις, τόσο στο κτήριο, όσο και στον περιβάλλοντα χώρο και θα μετατραπεί σε ένα «πράσινο» κτήριο, φιλικό προς το περιβάλλον, ως προς την κατανάλωση ενέργειας. Ο Πύργος αναμένεται μέσα στα επόμενα 2-3 χρόνια να είναι έτοιμος και λειτουργικός. Πρόκειται για μια επένδυση περίπου 50 εκ. ευρώ, η οποία θα αποφέρει ετησίως στα ταμεία του Δήμου Πειραιά 1.010.000 ευρώ με αναπροσαρμογή 2%. Επιπλέον, η λειτουργία του θα δημιουργήσει μια νέα μικροοικονομία στο κέντρο του Πειραιά και θα βελτιώσει αισθητά την εικόνα της περιοχής.

Νίκος Καραγιάννης Πέραν του προγράμματος ανάπλασης της περιοχής του Αγίου Διονυσίου, υπάρχουν και άλλα σημαντικά έργα τα οποία έχετε προγραμματίσει για τα επόμενα χρόνια όπως είναι η ανάπλαση του Μικρολίμανου και της Πειραϊκής. Σε ποιο στάδιο βρίσκονται αυτά;

Γιάννης Μώραλης: Η ανάπλαση στο Μικρολίμανο, που ήταν μια εκκρεμότητα δεκαετιών, έχει μπει στην τελική ευθεία. Υπάρχει ήδη οριστικός ανάδοχος για την εκτέλεση αυτού του σημαντικού έργου και η όποια καθυστέρηση αφορά στα έργα της ΕΥΔΑΠ τα οποία έπρεπε να προηγηθούν και ήδη εκτελούνται. Πρόκειται για μια από τις πιο γνωστές και όμορφες περιοχές του Πειραιά, η οποία θα αναβαθμιστεί αισθητικά και θα γίνει λειτουργική, όχι μόνο για τις επιχειρήσεις, αλλά και για τους κατοίκους και τους επισκέπτες. Σε δεύτερη φάση θα ξεκινήσει η ανάπλαση της ακτής Δηλαβέρη, του χώρου περιπάτου μεταξύ του Μικρολίμανου και του ΣΕΦ. Το έργο εντάσσεται στην Ολοκληρωμένη Χωρική Επένδυση του Δήμου Πειραιά και περιλαμβάνει μεταξύ άλλων, διαπλάτυνση πεζοδρομίων και ενίσχυση πρασίνου.

Η Πειραϊκή αποτελεί για εμάς ένα εμβληματικό έργο ανάπλασης για τον Δήμο του Πειραιά. Έχουμε ήδη εξασφαλίσει 6.800.000 ευρώ από την Ολοκληρωμένη Χωρική Επένδυση προκειμένου να προχωρήσουμε στην υλοποίησή του. Αφορά τον παραλιακό περίπατο από τη Φρεαττύδα έως τη Σχολή Ναυτικών Δοκίμων.
Είναι νομίζω προφανές ότι οι τρεις αυτές αναπλάσεις σε συνδυασμό με την ανάπλαση της περιοχής του Αγίου Διονυσίου, μέσα στην επόμενη τριετία θα αλλάξουν καθοριστικά την εικόνα αλλά και τη λειτουργία της πόλης μας.

Νίκος Καραγιάννης: Η ανάπλαση της περιοχής του Αγίου Διονυσίου ήταν μία άκρως πετυχημένη κίνηση και εξ όσων γνωρίζω έχετε και ένα επιπλέον έργο ανάπλασης που ξεκινά στην ίδια περιοχή. Τι περιλαμβάνει; Θα κάνετε κάτι αντίστοιχο και σε άλλες περιοχές;

Γιάννης Μώραλης: Μετά τη μεγάλη επένδυση στα παλιά κτήρια του εργοστασίου του Παπαστράτου στον Άγιο Διονύσιο και την επικείμενη ανάπλαση της περιοχής από τον Δήμο Πειραιά, στο πλαίσιο της στενής μας συνεργασίας με τους ιδιώτες επενδυτές, έχει συμφωνηθεί και η δημιουργία ενός αθλητικού κέντρου. Κατασκευάζεται στην περιοχή του Αγίου Διονυσίου, σε οικόπεδο της «Παπαστράτος» επί της οδού Χαϊδαρίου, ένα υπόγειο σκοπευτήριο διεθνών προδιαγραφών με πλατεία από πάνω έκτασης περίπου πέντε στρεμμάτων και παιδική χαρά, τα οποία θα αποδοθούν στον Δήμο Πειραιά. Προκύπτει έτσι ένα επιπλέον όφελος για την τοπική κοινωνία και τους κατοίκους από τις συνεργασίες Δήμου και ιδιωτών. Σ’ αυτό το μοντέλο θα στοχεύσουμε και την επόμενη περίοδο. Κάτι αντίστοιχο επιθυμούμε να κάνουμε και στην περιοχή των Καμινίων και της Παλιάς Κοκκινιάς. Είναι περιοχές πολύ κοντά στο κέντρο του Πειραιά που χρήζουν αναβάθμισης. Είναι περιοχές με πολύ ιδιαίτερο χαρακτήρα και εκεί φιλοδοξούμε να εστιάσουμε, ώστε να κάνουμε τη ζωή των κατοίκων σε αυτές τις γειτονιές καλύτερη.

 

Πηγή: ypodomes.com

ΑΡΘΡΑ-ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Βασιλικός-ΞΕΕ: Η πρώτη εικόνα για τις επιπτώσεις του κορονοϊού στον ελληνικό τουρισμό

Χρήστος Δημόπουλος

Published

on

Αλέξανδρος Βασιλικός, πρόεδρος ΞΕΕ

Η εξάπλωση του κορονοϊού παγκοσμίως αλλά και ειδικότερα στην Ελλάδα, εξελίσσεται σε μείζον ζήτημα όχι μονάχα υγείας, αλλά και οικονομίας εξίσου.

Άμεσα, όπως ήταν αναμενόμενο, επηρεάζεται μεταξύ άλλων κι ο ελληνικός τουρισμός, που ως ένας από τους κυριότερους βραχίονες της εθνικής οικονομίας πλήττεται σημαντικά. Μπορεί τελική εκτίμηση για το μέγεθος της ζημίας να μην μπορεί να εξαχθεί ακόμα, μιας και το φαινόμενο εξελίσσεται, αλλά ήδη η πρώτη εικόνα δεν είναι καλή.

Το bizness.gr μίλησε με τον πρόεδρο του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος, κ. Αλέξανδρο Βασιλικό, ο οποίος αναφέρθηκε στις επαφές που κιόλας από πλευράς του Επιμελητηρίου γίνονται, την πρώτη εκτίμηση της κατάστασης, καθώς και τον ανησυχητικό εκθετικό χαρακτήρα του ιού.

Ακολουθεί, αναλυτικά, η συνέντευξη του ισχυρού άνδρα του ΞΕΕ:

Ποια είναι η πρώτη εικόνα σας για τις επιπτώσεις και τις συνέπειες του κορονοϊού στον ελληνικό τουρισμό;

«Κοιτάξτε, από την πρώτη στιγμή είπαμε ότι είναι ένα παγκόσμιο φαινόμενο και ως τέτοιο πρέπει να αντιμετωπιστεί. Δυστυχώς, αντιμετωπίζουμε ένα φαινόμενου εκθετικού χαρακτήρα, πράγμα που σημαίνει πως οτιδήποτε λέμε τώρα ενδέχεται σε μία ώρα να μην ισχύει. Και το έχουμε βιώσει πολλές φορές μέσα στις τελευταίες ημέρες και εβδομάδες αυτό. Οπότε ο εκθετικός χαρακτήρας του ιού, είναι το εξαιρετικά ανησυχητικό αυτή τη στιγμή. Διότι κανένας δεν ξέρει που θα καταλήξει αυτό.

Το μόνο σίγουρο είναι, ότι κατ’ αρχάς οι μέχρι τώρα ζημιές για τον ελληνικό τουρισμό είναι πάρα πολύ μεγάλες. Δεν μπορούμε να εκτιμήσουμε το σύνολό τους. Συνεχώς κάνουμε μετρήσεις, προκειμένου να ενημερώνουμε τα αρμόδια Υπουργεία, το τραπεζικό σύστημα, για να έχουμε την αίσθηση του μεγέθους. Μόνο την αίσθηση, διότι ξαναλέω δεν μπορούμε να έχουμε τελική εικόνα. Κι όλα αυτά, προσπαθώντας να στήσουμε ένα δίχτυ ασφαλείας για τα μέλη μας, για τις επιχειρήσεις του κλάδου, προκειμένου να μην πάμε σε default άμεσα».

Είναι δηλαδή τόσο άμεσος ο κίνδυνος;

«Όταν είσαι σε ένα περιβάλλον μηδενικής ζήτησης, είναι προφανές ότι υπάρχει αυτός ο κίνδυνος. Άρα, αυτή τη στιγμή είναι μία στιγμή ενότητας, σοβαρότητας και μία στιγμή, που πρέπει να κοιτάξουμε να βρούμε συνολικές λύσεις οι οποίες δεν μπορούν να υπάρξουν, χωρίς την κρατική παρέμβαση.

Είναι σαφές, έχει περαστεί το μήνυμα και το αναμένουμε να επικυρωθεί  στο Eurogroup στις 16 του μήνα, ότι πάμε πια σε διαφορετικά σενάρια παρέμβασης κυβερνήσεων, ενόψει του κινδύνου της πλήρους κατάρρευσης των οικονομικών συστημάτων, των κλάδων κτλ. Ξαναλέω αυτή τη στιγμή κινούμαστε σε ένα περιβάλλον μηδενικής ζήτησης, με κινήσεις οι οποίες γίνονται που δεν έχουμε ξαναδεί ποτέ. Ο κορονοϊός όπως προείπα συνιστά ένα παγκόσμιο φαινόμενο, δεν είναι θέμα ούτε εταιρικό, ούτε προορισμού, ούτε εθνικό, οπότε τα μέτρα με αυτόν τον τρόπο πρέπει να υπάρξουν».

Υπάρχει κάποια εξέλιξη, πιθανή έστω αυτή τη στιγμή, που μπορεί να αμβλύνει έστω λίγο τις αρνητικές συνέπειες;

«Όλοι σε αυτό ευελπιστούμε. Δεν είναι όμως αυτό, το οποίο αυτή τη στιγμή βλέπουμε. Δηλαδή στην παρούσα φάση τα δεδομένα είναι, το είπε και ο Πρωθυπουργός άλλωστε, ότι τα δύσκολα είναι μπροστά. Κοιτάξτε, δεν είναι θέμα αισιοδοξίας ή μη. Αυτή τη στιγμή, όσοι κάθονται σε καρέκλες ευθύνης έχουν την υποχρέωση να αντιμετωπίζουν τα κακά σενάρια. Μακάρι να έρθουν καλύτερα σενάρια, τα οποία θα έρθουν να αμβλύνουν την όποια κατάσταση εκτιμούμε ότι έχουμε να αντιμετωπίσουμε. Αλλά αυτή τη στιγμή δεν μπορούμε να κάνουμε σενάριο, το οποίο να προϋποθέτει πως αύριο θα βρούμε π.χ. το εμβόλιο.

Εμείς πρέπει να προετοιμαστούμε για τα κακά σενάρια και αυτά αντιμετωπίζουμε, για αυτά κάνουμε επαφές με τράπεζες, για αυτά συζητάμε με την κυβέρνηση, προκειμένου να υπάρξουν μέτρα τα οποία θα επιτρέψουν όχι απλά στις επιχειρήσεις, αλλά σε ολόκληρο το σύστημα, να μην καταρρεύσει. Αυτό θέλουμε τώρα να προστατεύσουμε. Δεν είναι να πάει ένα ξενοδοχείο καλά ή ένας προορισμός ή μία επιχείρηση. Εδώ μιλάμε για την κατάρρευση του συστήματος.

Τα πράγματα τα οποία έχουν συμβεί τις τελευταίες εβδομάδες, το να κλείνει η Αμερική τα σύνορά της είχε συμβεί μόνο στους Δίδυμους Πύργους. Το να ακυρώσει όμως η Lufthansa 32.000 πτήσεις τον Απρίλιο, δεν είχε γίνει ούτε στους Δίδυμους Πύργους. Θέλω να σας πω, λοιπόν, ότι υπάρχουν πράγματα τα οποία συμβαίνουν και είναι εκτός κλίμακας, που έχει αντιμετωπίσει η ανθρωπότητα μέχρι σήμερα. Δεν είναι ζητήματα στα οποία υπάρχει παρελθόν και best practices. Κανένας αυτή τη στιγμή δεν ξέρει που αυτό θα οδηγήσει, ποιο είναι το βάθος.

Άρα λοιπόν, όταν σας λέω ότι είναι παγκόσμιο (σ.σ. φαινόμενο) και ως τέτοιο πρέπει να αντιμετωπιστεί, αυτό ακριβώς εννοώ. Βρισκόμαστε σε μία στιγμή όπου πρέπει να συνενώσουμε δυνάμεις και ενωμένα, όλοι, ακόμα και κάποιοι οι οποίοι παραδοσιακά δεν είμαστε στην ίδια «βάρκα», αυτό λέγεται ξενοδόχος και tour operator παραδείγματος χάριν. Είμαστε όλοι ίσοι, στην ίδια «βάρκα», απέναντι στον κορονοϊό. Άρα, με αυτό τον τρόπο προσπαθούμε να το αντιμετωπίσουμε, μαζί και οι τράπεζες, μαζί και οι κυβερνήσεις, προκειμένου να σώσουμε το οριζόντιο collapse».

Η συνεννόηση με το Υπουργείο Τουρισμού είναι καλή;

«Ναι, ναι προφανώς είναι καλή και οι επαφές συνεχείς. Το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο είναι ο σύμβουλος της Πολιτείας και αυτό τον ρόλο υπηρετούμε. Προσπαθώντας να δίνουμε κι εμείς λύσεις, να κάνουμε μετρήσεις, διότι κάνουμε συνεχώς τέτοιες στην αγορά, ώστε να δούμε ποιο είναι το βάθος στο πρόβλημα.

Και δυστυχώς, αυτό που βλέπουμε μέχρι τώρα είναι ότι και είναι πολύ μεγάλο το μέγεθος, αλλά κυρίως αυτό που μας ανησυχεί είναι ο εκθετικός χαρακτήρας του φαινομένου. Δεν είναι ούτε γραμμικός, να πεις έχει μία τάση ανοδική, είναι εκθετικός. Δηλαδή αυτά τα οποία παρατηρούσαμε πριν δέκα μέρες, δεν έχουν καμία σχέση με αυτά που βλέπουμε τώρα. Κι αυτό που μας φοβίζει είναι μήπως αυτά που θα βλέπουμε σε δέκα ημέρες, να μην έχουν καμία σχέση με αυτό που παρατηρούμε σήμερα».

Continue Reading

ΑΡΘΡΑ-ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Χ. Θεοχάρης: Ο ελληνικός τουρισμός συνεχίζει τη δυναμική του πορεία

bizness.gr

Published

on

Ο Υπουργός Τουρισμού, Χάρης Θεοχάρης

«Ο ελληνικός τουρισμός εξακολουθεί να συνεχίζει τη δυναμική του πορεία και η Ελλάδα εξακολουθεί να εμπιστεύεται τους Γερμανούς τουρίστες» τόνισε σε συνέντευξη που παραχώρησε στην Deutsche Welle ο υπουργός Τουρισμού κ. Χάρης Θεοχάρης στο πλαίσιο της επίσκεψής του στο Βερολίνο όπου συναντήθηκε τόσο με τουριστικούς παράγοντες όσο και με της εκπροσώπους της κυβέρνησης.

Σχετικά με το ζήτημα του κορονοϊού και τις επιπτώσεις του στον τουρισμό εκτίμησε ότι η πλειονότητα αυτών που θέλουν να ταξιδέψουν φέτος σκοπεύουν να πραγματοποιήσουν τα σχέδια τους και συνέχισε λέγοντας ότι « υπάρχει, σε γενικές γραμμές, κάποια επιφυλακτικότητα του κόσμου να ταξιδέψει, η οποία όμως δεν είναι γενικευμένη».

Αναφερόμενος στις συνομιλίες που είχε με υπουργούς της κυβέρνησης αλλά και με μεγάλους Tour Operator, όπως η TUI και ο Γερμανικός Ταξιδιωτικός Σύνδεσμος (DRV) διαπίστωσε πώς «δεν υπάρχει κανένας φόβος και κανένας λόγος ανησυχίας για τη χώρα μας – δεν μου έθεσε κανένας κάποιο τέτοιο ζήτημα ή κάποια αμφιβολία». Στο πλαίσιο αυτό ο υπουργός εξέφρασε την σιγουριά ότι η δυναμική του ελληνικού τουριστικού προϊόντος είναι ισχυρή όπως και ότι η ανάγκη του κόσμου να πάει διακοπές δεν ανακόπτεται.

Σχετικά με τις επιπτώσεις στον ελληνικό τουρισμό από τα γεγονότα στα ελληνοτουρκικά σύνορα ο υπουργός ξεκαθάρισε ότι : «ακόμη και στις περιοχές που συμβαίνουν αυτά τα γεγονότα, τα ξενοδοχεία που είναι εκεί, δεν έχουν καμία σχέση με το φαινόμενο. Η χώρα μας κάνει αυτό που χρειάζεται για να προστατεύσει τα ευρωπαϊκά σύνορα. Ακολουθώντας αυτή τη σωστή και αυστηρή πολιτική τήρησης των νόμων στα σύνορά μας θωρακίζουμε και το τουριστικό μας προϊόν».

Continue Reading

ΑΡΘΡΑ-ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Αναπλάσεις στο κέντρο και τα κτίρια της Αθήνας, ένα μεγάλο στοίχημα

Avatar

Published

on

Κατασκευή πολυκατοικίας

Το πως θέλουμε να δούμε το κέντρο της Αθήνας είναι μία μεγάλη κουβέντα η οποία κρατάει χρόνια. Μία σκέψη σε αυτό είναι τι παρεμβάσεις θα προταθούν. Εδώ και ένα έτος ο Δήμος Αθηναίων έχει ξεκινήσει να ολοκληρώνι ένα φιλόδοξο πρόγραμμα πεζοδρομήσεων που το αποτέλεσμα τους μέχρι τώρα είναι αρκετά ικανοποιητικό. Αλλάζει όλη την πόλη; όχι αλλά της δίνει μία φρεσκάδα που ομολογουμένως της λείπει. Η νέα διοίκηση του Δήμου, αποτελείται από νέους ανθρώπους που πιστεύουν ότι σε βάθος χρόνου θα μπορέσουν να αλλάξουν την εικόνα της πόλης προς το καλύτερο. Η αρχή γίνεται με την Ομόνοια που μας επανασυστήνεται.

Οι παρεμβάσεις λοιπόν δεν θα πρέπει να είναι της λογικής του ράβω-ξηλώνω σωστά; Θα πρέπει να λάβουν υπόψη τους το τι εκτελείται αυτή την εποχή και το τι είναι βέβαιο ότι θα γίνει και να λειτουργήσουν περισσότερο “οικουμενικά”, δηλαδή να αγκαλιάσουν το κέντρο σε μεγαλύτερη έκταση.

Αυτό είναι και το βασικό ερώτημα. Ποιο είναι τελικά το κέντρο; δεν είναι τα Εξάρχεια; δεν είναι η Πατησίων; δεν είναι η περιοχή του Πολυτεχνείου; δεν είναι η περιοχή κάτω από την Ομόνοια μέχρι το Μεταξουργείο;

Επίσης ένα πολύ σημαντικό ερώτημα είναι πως θέλουμε να κινούνται οχήματα και άνθρωποι σε αυτό το κέντρο. Θέλουμε το σημερινό μοντέλο που είναι κάπως χαοτικό; οχήματα παντού και άνθρωποι που προσπαθούν με ελιγμούς να κινηθούν γύρω από αυτά ή περισσότερο χώρο σε πεζούς, ποδήλατα και μέσα σταθερής τροχιάς και εμφανώς λιγότερος χώρος για οχήματα; Η βιώσιμη αστική κινητικότητα δίνει εδώ την απάντηση από μόνη της.

Επίσης το να κάνουμε παρεμβάσεις σε βασικές υποδομές αλλά να μην λαμβάνουμε υπόψη τη συντήρηση τους αλλά και το πως λειτουργεί η πόλη, αυτό που θα καταφέρει είναι ότι κατάφεραν και άλλες παρεμβάσεις. Μία θολή εικόνα που δεν καταφέρνει να αναδείξει την πόλη. Θα ληφθεί λοιπόν υπόψη ότι η Αθήνα είναι γεμάτη με κάδους που είναι διάσπαρτοι σε όλο το κέντρο; θα προταθεί ένας νεός βιώσιμος και καλύτερα διαχειρίσιμος τρόπος για αυτό; θα υπάρχει συντήρηση σε ότι δημιουργηθεί; πάρκα και πεζοδρόμια είναι όμορφα όταν είναι καλοσυντηρημένα. Το σύνηθες φαινόμενο στην πόλη είναι ότι χαλάει να μένει έτσι μέχρι την επόμενη μεγάλη -και κοστοβόρα συνήθως- παρέμβαση.

Τι κάνουμε επίσης με τα κτίρια; Παρά τη μεγάλη και δυναμική τουριστική ανάπτυξη στο κέντρο παραμένουν πολλά τα γκρίζα, κλειστά κτίρια. Τι κάνουμε με αυτά; Πως θα αναγεννηθούν και μαζί θα φέρουν ζωή στους δρόμους που βρίσκονται; Επίσης θα υπάρχει κάποιος κανονισμός για την εξωτερική τους εμφάνιση; Θα υπάρχει υποχρεωτική συντήρηση και μία εικόνα αξιοπρεπής; σήμερα σε πάρα πολλές περιπτώσεις μπορούμε να δούμε ένα όμορφο εμπορικό κατάστημα και από πάνω το χάος, κτίρια σε πλήρη εγκατάλειψη.

Θα υπάρχουν κίνητρα για αλλαγή όψης κτιρίων, μέσω του νόμου για την ενεργειακή αναβάθμιση αλλά και για λόγους καλαισθησίας ακόμα.; Η Αθήνα είναι από τις λίγες μεγάλες πρωτεύουσες της Ευρώπης που αδιαφορεί για το πως δείχνει ένα κτίριο ακόμα και στους κεντρικότερους δρόμους της.

Κίνητρα θα υπάρξουν για νέες επενδύσεις; χωρίς επενδύσεις τα όμορφα πεζοδρόμια και πλατείες το μόνο που θα αποκτήσουν είναι τραπεζοκαθίσματα για καφέ και εστιατόρια. Φυσικά και είναι χρήσιμα αλλά όταν είναι μονόδρομος, κάτι δεν πάει καλά.

Η Ανάπλαση του κέντρου είναι μία φανταστική αρχή για να ανασυγκροτήσουμε την πόλη, όχι μόνο για να αλλάξουμε τα πεζοδρόμια της. Πρέπει να έχει όραμα, συνέχεια και συνέπεια, πολιτική βουλήση, την αποδοχή της κοινωνίας και το τελικό της αποτέλεσμα να αποτελέσει την απαρχή για να συμβεί το ίδιο και σε άλλες ελληνικές πόλεις ειδάλλως θα έχουμε και πάλι μία από τα ίδια και σε κάποια χρόνια θα μιλάμε ξανά και ξανά για την ανάγκη “ανάπλασης”, κοστοβόρας και εποχιακής.

Καλή εβδομάδα σε όλους
3.3.20

Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com

Continue Reading
Advertisement

Trending