Connect with us

ΑΡΘΡΑ-ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Γιάννης Μώραλης: Να δει θετικά η κυβέρνηση την υπογειοποίηση των γραμμών Φάληρο-Πειραιάς

Avatar

Published

on

Γιάννης Μώραλης

Σε μία εξαιρετικά ενδιαφέρουσα, γεμάτη ειδήσεις συνέντευξη,  ο Δήμαρχος Πειραιά, Γιάννης Μώραλης, μίλησε στο ypodomes.com για σημαντικά αναπτυξιακά ζητήματα που απασχολούν το Δήμο. Ειδικότερα για το κυκλοφοριακό, ζήτησε από την κυβέρνηση να δει θετικά το θέμα της υπογειοποίησης των γραμμών από το Φάληρο μέχρι τον Πειραιά και την διαπλάτυνση του άξονα μέχρι το λιμάνι από τον οποίο διέρχονται καθημερινά χιλιάδες οχήματα.  Για την επέκταση Μετρό και Τραμ στον Πειραιά τόνισε πως τα δύο έργα θα δώσουν σημαντικές ανάσες στο κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης. Ειδικότερα για την επέκταση του Μετρό μέχρι το Δημοτικό Θέατρο, εξέφρασε την ελπίδα του ότι θα λειτουργήσει μέχρι τις αρχές του 2022.

Για το εμβληματικό έργο της αξιοποίησης του Πύργου του Πειραιά μέσω παραχώρησης, ο κ.Μώραλης αποκάλυψε ότι απομένει η έγκριση από το Ελεγκτικό Συνέδριο για να υπογραφεί η σύμβαση. Επίσης μίλησε για το ευρύ πρόγραμμα αναπλάσεων στο Μικρολίμανο, την Ακτή Δηλαβέρη, την Πειραϊκή, τον Άγιο Διονύσιο, ενώ εξέφρασε την επιθυμία του για ανάλογη παρέμβαση στην περιοχή των Καμινίων. Παρακάτω σας παραθέτουμε ολόκληρη τη συνέντευξη που παραχώρησε ο κ.Μώραλης στο δημοσιογράφο Νίκο Καραγιάννη:

Νίκος Καραγιάννης: Κύριε Μώραλη η πρώτη πενταετία σας βρήκε αντιμέτωπους με δύσκολα ζητήματα αναφορικά με την εικόνα του Πειραιά, τα έργα ήταν κολλημένα. Τώρα η εικόνα του Πειραιά έχει αλλάξει και περιμένουμε με τη λειτουργία του Μετρό και του Τραμ να βοηθήσει στην εκτόνωση του κυκλοφοριακού. Τι εικόνα έχετε ως Δήμος για αυτά τα δύο έργα; Έχετε συζητήσει για περαιτέρω επεκτάσεις τους;

Γιάννης Μώραλης: Είναι γεγονός πως η ολοκλήρωση της κατασκευής του Μετρό έχει καθυστερήσει πάρα πολύ, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για κατοικίες και επιχειρήσεις που είναι δίπλα στα εργοτάξια, αλλά κυρίως για την αποσυμφόρηση της πόλης και την πρόοδό της. Όμως πιστεύω ότι για ένα τόσο μεγάλο έργο η αναμονή αξίζει. Είναι ένα έργο υποδομής, με εξαιρετική σημασία για τον Πειραιά, το μεγάλο λιμάνι της χώρας και τον τουρισμό στην χώρα μας. Ελπίζω ότι τουλάχιστον στις αρχές του 2022, θα τεθεί σε λειτουργία.

Για το Τραμ, παρότι έχουν ξεκινήσει δοκιμαστικά δρομολόγια στην πόλη εδώ και καιρό, τα έργα που πραγματοποιούνται στον Φαληρικό όρμο επηρεάζουν τη λειτουργία του και δεν είναι ακόμα βέβαιο το πότε θα ξεκινήσουν τα δρομολόγια κανονικά στον Πειραιά. Χωρίς αμφισβήτηση, τα δύο αυτά έργα θα δώσουν σημαντική ανάσα στο κυκλοφοριακό πρόβλημα που αντιμετωπίζει ανέκαθεν ο Πειραιάς. Είναι πάρα πολύ νωρίς να συζητήσουμε για επεκτάσεις σε αυτά τα μέσα σταθερής τροχιάς. Εμείς αναμένουμε τη λειτουργία τους στην πόλη μας, έτσι ώστε να επανεξετάσουμε την κατάσταση και με κυκλοφοριακές μελέτες βασισμένες σε πραγματικές συνθήκες να επανασχεδιάσουμε, αν χρειαστεί, το κυκλοφοριακό στον Πειραιά. Παρ’ όλα αυτά για το Μετρό είμαι βέβαιος ότι κάθε επέκταση είναι περισσότερο από επιθυμητή. Είναι ένα μέσο, το οποίο στην πράξη έχει αποδειχθεί ότι βοηθά στην αποσυμφόρηση του κυκλοφοριακού και το επιλέγουν οι πολίτες επειδή είναι γρήγορο και με ακρίβεια στα δρομολόγια του. Για το Τραμ, διατηρώ σημαντικές επιφυλάξεις καθώς και η χρησιμότητα του αλλά κυρίως η απαράδεκτη καθυστέρηση στην εκτέλεση του, έχουν εκνευρίσει όλους μας. Είναι όμως ένα φιλικό προς το περιβάλλον μέσο και εύχομαι να πεισθούν οι πολίτες, εφόσον βεβαίως τους εξυπηρετεί, να το χρησιμοποιούν.

Νίκος Καραγιάννης: Κάθε καλοκαίρι καλείστε να αντιμετωπίσετε μία δύσκολη κυκλοφοριακά κατάσταση λόγω της αυξημένης κίνησης στο λιμάνι. Κατά καιρούς έχουμε δει διάφορα πλάνα αντιμετώπισης. Πως σκέφτεστε να δράσετε για να λυθεί ένα πρόβλημα που ταλαιπωρεί την πόλη εδώ και δεκαετίες;

Γιάννης Μώραλης: Για εμάς, ένα έργο μείζονος σημασίας, για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού, το οποίο πρέπει να δει θετικά η Κυβέρνηση είναι η υπογειοποίηση της σιδηροδρομικής γραμμής από το Νέο Φάληρο έως το λιμάνι. Πρέπει να φαρδύνει αυτός ο δρόμος που είναι η κύρια πύλη εισόδου και εξόδου από το λιμάνι, όχι μόνο του Πειραιά αλλά της χώρας. Από εκεί διέρχονται καθημερινά εκατοντάδες χιλιάδες αυτοκίνητα και ο δρόμος αυτός εξυπηρετεί τους επιβάτες της ακτοπλοΐας, της κρουαζιέρας, όσους εργάζονται στον Πειραιά, αλλά και τους ίδιους τους Πειραιώτες. Δεν είναι δυνατόν να επικαλούμαστε όλοι την περαιτέρω ανάπτυξη του λιμανιού, αλλά να μην κοιτάμε σοβαρά τις υποδομές που θα υποστηρίξουν για τα επόμενα χρόνια τη λειτουργία του. Υπάρχει μελέτη για αυτό το έργο, το κόστος είναι μικρό σε σχέση με τις ωφέλειες που θα προκύψουν και το έχουμε θέσει και στη νέα Κυβέρνηση. Είναι η μόνη ορατή λύση προκειμένου να «ελευθερωθεί» η πόλη και να μην ταλαιπωρούνται, ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες, όσοι κατευθύνονται προς και από το λιμάνι.

Νίκος Καραγιάννης: Ο Δήμος έχει ένα μεγάλο επενδυτικό πρόγραμμα και προσπαθεί να λύσει κακώς κείμενα πολλών ετών. Βλέπουμε για παράδειγμα ότι προχωρά το έργο παραχώρησης του εμβληματικού Πύργου του Πειραιά. Πείτε μας λίγα πράγματα για αυτό το πρόγραμμα. Τι έχουμε να περιμένουμε;

Γιάννης Μώραλης: Ο Πύργος του Πειραιά αποτελεί το μεγαλύτερο περιουσιακό στοιχείο του Δήμου Πειραιά. Έως τώρα ήταν ένα κτήριο – φάντασμα στο λιμάνι. Εγκαταλελειμμένος για περισσότερα από 45 χρόνια, από την κατασκευή του. Δεν αξιοποιήθηκε ποτέ, από καμία δημοτική αρχή. Εμείς μετά από σχεδόν πέντε χρόνια μελετών και διερευνητικών επαφών προκηρύξαμε διεθνή διαγωνισμό για την αξιοποίησή του, ο οποίος προχώρησε. Υπάρχει ήδη προσωρινός ανάδοχος, μια σύμπραξη μεγάλων και εγνωσμένου κύρους εταιριών και μένει να ολοκληρωθεί ο προσυμβατικός έλεγχος από το ελεγκτικό συνέδριο και να υπογραφεί η σύμβαση παραχώρησης.

Το εμβληματικό αυτό κτήριο της πόλης μας αποκτά επιτέλους «ζωή», θα φιλοξενήσει καταστήματα και κυρίως γραφεία. Θα γίνουν παρεμβάσεις, τόσο στο κτήριο, όσο και στον περιβάλλοντα χώρο και θα μετατραπεί σε ένα «πράσινο» κτήριο, φιλικό προς το περιβάλλον, ως προς την κατανάλωση ενέργειας. Ο Πύργος αναμένεται μέσα στα επόμενα 2-3 χρόνια να είναι έτοιμος και λειτουργικός. Πρόκειται για μια επένδυση περίπου 50 εκ. ευρώ, η οποία θα αποφέρει ετησίως στα ταμεία του Δήμου Πειραιά 1.010.000 ευρώ με αναπροσαρμογή 2%. Επιπλέον, η λειτουργία του θα δημιουργήσει μια νέα μικροοικονομία στο κέντρο του Πειραιά και θα βελτιώσει αισθητά την εικόνα της περιοχής.

Νίκος Καραγιάννης Πέραν του προγράμματος ανάπλασης της περιοχής του Αγίου Διονυσίου, υπάρχουν και άλλα σημαντικά έργα τα οποία έχετε προγραμματίσει για τα επόμενα χρόνια όπως είναι η ανάπλαση του Μικρολίμανου και της Πειραϊκής. Σε ποιο στάδιο βρίσκονται αυτά;

Γιάννης Μώραλης: Η ανάπλαση στο Μικρολίμανο, που ήταν μια εκκρεμότητα δεκαετιών, έχει μπει στην τελική ευθεία. Υπάρχει ήδη οριστικός ανάδοχος για την εκτέλεση αυτού του σημαντικού έργου και η όποια καθυστέρηση αφορά στα έργα της ΕΥΔΑΠ τα οποία έπρεπε να προηγηθούν και ήδη εκτελούνται. Πρόκειται για μια από τις πιο γνωστές και όμορφες περιοχές του Πειραιά, η οποία θα αναβαθμιστεί αισθητικά και θα γίνει λειτουργική, όχι μόνο για τις επιχειρήσεις, αλλά και για τους κατοίκους και τους επισκέπτες. Σε δεύτερη φάση θα ξεκινήσει η ανάπλαση της ακτής Δηλαβέρη, του χώρου περιπάτου μεταξύ του Μικρολίμανου και του ΣΕΦ. Το έργο εντάσσεται στην Ολοκληρωμένη Χωρική Επένδυση του Δήμου Πειραιά και περιλαμβάνει μεταξύ άλλων, διαπλάτυνση πεζοδρομίων και ενίσχυση πρασίνου.

Η Πειραϊκή αποτελεί για εμάς ένα εμβληματικό έργο ανάπλασης για τον Δήμο του Πειραιά. Έχουμε ήδη εξασφαλίσει 6.800.000 ευρώ από την Ολοκληρωμένη Χωρική Επένδυση προκειμένου να προχωρήσουμε στην υλοποίησή του. Αφορά τον παραλιακό περίπατο από τη Φρεαττύδα έως τη Σχολή Ναυτικών Δοκίμων.
Είναι νομίζω προφανές ότι οι τρεις αυτές αναπλάσεις σε συνδυασμό με την ανάπλαση της περιοχής του Αγίου Διονυσίου, μέσα στην επόμενη τριετία θα αλλάξουν καθοριστικά την εικόνα αλλά και τη λειτουργία της πόλης μας.

Νίκος Καραγιάννης: Η ανάπλαση της περιοχής του Αγίου Διονυσίου ήταν μία άκρως πετυχημένη κίνηση και εξ όσων γνωρίζω έχετε και ένα επιπλέον έργο ανάπλασης που ξεκινά στην ίδια περιοχή. Τι περιλαμβάνει; Θα κάνετε κάτι αντίστοιχο και σε άλλες περιοχές;

Γιάννης Μώραλης: Μετά τη μεγάλη επένδυση στα παλιά κτήρια του εργοστασίου του Παπαστράτου στον Άγιο Διονύσιο και την επικείμενη ανάπλαση της περιοχής από τον Δήμο Πειραιά, στο πλαίσιο της στενής μας συνεργασίας με τους ιδιώτες επενδυτές, έχει συμφωνηθεί και η δημιουργία ενός αθλητικού κέντρου. Κατασκευάζεται στην περιοχή του Αγίου Διονυσίου, σε οικόπεδο της «Παπαστράτος» επί της οδού Χαϊδαρίου, ένα υπόγειο σκοπευτήριο διεθνών προδιαγραφών με πλατεία από πάνω έκτασης περίπου πέντε στρεμμάτων και παιδική χαρά, τα οποία θα αποδοθούν στον Δήμο Πειραιά. Προκύπτει έτσι ένα επιπλέον όφελος για την τοπική κοινωνία και τους κατοίκους από τις συνεργασίες Δήμου και ιδιωτών. Σ’ αυτό το μοντέλο θα στοχεύσουμε και την επόμενη περίοδο. Κάτι αντίστοιχο επιθυμούμε να κάνουμε και στην περιοχή των Καμινίων και της Παλιάς Κοκκινιάς. Είναι περιοχές πολύ κοντά στο κέντρο του Πειραιά που χρήζουν αναβάθμισης. Είναι περιοχές με πολύ ιδιαίτερο χαρακτήρα και εκεί φιλοδοξούμε να εστιάσουμε, ώστε να κάνουμε τη ζωή των κατοίκων σε αυτές τις γειτονιές καλύτερη.

 

Πηγή: ypodomes.com

ΑΡΘΡΑ-ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Ρ. Λαμπίρης: Το ESG Rating Τool ανοίγει το δρόμο για βιώσιμες επενδύσεις και αειφορία

bizness.gr

Published

on

Ριχάρδος Λαμπίρης ΤΑΙΠΕΔ

«Η Ελλάδα θα πρέπει να διαμορφώσει τις συνθήκες που θα διευκολύνουν τη ροή βιώσιμων επενδύσεων και να αξιοποιήσει την παγκόσμια αυτή τάση της αγοράς δημιουργώντας το κατάλληλο πλαίσιο», βάσει των ευρωπαϊκών προτύπων, όπως π.χ. του ενιαίου ευρωπαϊκού συστήματος ταξινόμησης, γνωστό με τον όρο EU Taxonomy, των οικονομικών δράσεων που χαρακτηρίζονται περιβαλλοντικά βιώσιμες. «Σε αυτήν την προσπάθεια, το ΤΑΙΠΕΔ μπορεί να συμβάλλει, στο βαθμό που του αναλογεί, μέσω της διαμόρφωσης ενός μηχανισμού παρακολούθησης της αειφορικής επίδοσης των περιουσιακών στοιχείων του χαρτοφυλακίου του, πριν και μετά την υλοποίηση των επενδυτικών σχεδίων, σύμφωνα με τα ευρωπαϊκά πρότυπα», όπως αναφέρει ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ, κ. Ριχάρδος Λαμπίρης σε συνέντευξη που παραχώρησε στη «Ναυτεμπορική».

Γεγονός είναι ότι οι ίδιοι οι επενδυτές αναζητούν περισσότερα στοιχεία σχετικά με τους περιβαλλοντικούς και κοινωνικούς κινδύνους των επενδύσεων που τους ενδιαφέρουν. Η διαφάνεια σε θέματα εταιρικής διακυβέρνησης, κοινωνικής ευημερίας και περιβαλλοντικής ανάπτυξης καθιστά τα περιουσιακά στοιχεία πιο ελκυστικά στους επενδυτές, λόγω της δυνατότητας έγκαιρης εκτίμησης των επιδόσεών τους, λειτουργώντας ως μέτρο αποφυγής ρίσκου. Ήδη, μεγάλα funds έχουν το δικό τους μηχανισμό για την αξιολόγηση της αειφορικής επίδοσης κατά τη λήψη επενδυτικών αποφάσεων.

Στο πλαίσιο αυτό, με την εξασφάλιση χρηματοδότησης από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης (EBRD), το ΤΑΙΠΕΔ σε συνεργασία με την EBRD και την Global Sustain, εξειδικευμένη εταιρεία παροχής καινοτόμων υπηρεσιών σε θέματα αειφορίας, δημιούργησαν το ESG Rating Tool – ένα πρωτοπόρο ψηφιακό εργαλείο για την αξιολόγηση της αειφορικής επίδοσης του χαρτοφυλακίου του, με χρήση δεικτών επίδοσης (KPIs), το οποίο εξειδικεύτηκε για κάθε κατηγορία περιουσιακού στοιχείου. Πρόκειται για μια από τις ελάχιστες περιπτώσεις παγκοσμίως που ένα Ταμείο Ιδιωτικοποιήσεων ενσωματώνει την αειφορία στις διαδικασίες του και είναι η πρώτη φορά που δημόσιος οργανισμός στην Ελλάδα αναπτύσσει το δικό του ψηφιακό εργαλείο για την υιοθέτηση κριτηρίων ESG – Περιβαλλοντικά (Environmental), Κοινωνικά (Social) και Εταιρικής Διακυβέρνησης (Corporate Governance).

Το ESG Rating Tool βασίζεται στα υψηλότερα διεθνή πρότυπα και ευθυγραμμίζεται με τους στόχους της βιώσιμης ανάπτυξης των Ηνωμένων Εθνών (SDGs) και τις απαιτήσεις περιβαλλοντικών και κοινωνικών επιδόσεων των μεγάλων χρηματοπιστωτικών και επενδυτικών ιδρυμάτων. «Πρόκειται για ένα εργαλείο που επιτρέπει στον χρήστη να αξιολογεί την τρέχουσα αειφορική επίδοση των περιουσιακών στοιχείων του χαρτοφυλακίου, να πραγματοποιεί συγκριτική αξιολόγηση μεταξύ συγγενών κατηγοριών περιουσιακών στοιχείων και ολόκληρου του χαρτοφυλακίου και επιπλέον να παρακολουθεί την εξέλιξη αυτής της επίδοσης σε βάθος χρόνου. Παράλληλα, επιτρέπει την αναγνώριση των τρωτών σημείων κάθε περιουσιακού στοιχείου μέσα από έκθεση αξιολόγησης, η οποία συνοδεύεται από υψηλού επιπέδου συστάσεις για βελτίωση των επιδόσεων στα κριτήρια ESG για χρήση από το ΤΑΙΠΕΔ, αλλά και από άλλα ενδιαφερόμενα μέρη», αναφέρει ο κ. Λαμπίρης.

Δεδομένου ότι το ESG Rating tool ολοκληρώθηκε πρόσφατα, βασικό μέλημα του Ταμείου είναι να επικεντρώσει τις δυνάμεις του στη βέλτιστη ενσωμάτωση του εργαλείου στον τρόπο λειτουργίας του. «Το επόμενο βήμα να είναι η χορήγησή του ESG Rating Tool στις εταιρείες του χαρτοφυλακίου μας, ώστε να παρακολουθούν συστηματικά την εξέλιξη της αειφορικής επίδοσής τους και παρέχοντάς τους – αν και όποτε χρειαστούν – συμβουλευτική υποστήριξη, αξιοποιώντας την πρότερη εμπειρία μας στα συγκεκριμένα έργα», όπως τονίζει ο ίδιος.

Continue Reading

ΑΡΘΡΑ-ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Κυρ. Μητσοτάκης στην Bild: Για αυτές τις χώρες θα ανοίξουμε την τουριστική δραστηριότητα

bizness.gr

Published

on

Κυριάκος Μητσοτάκης, Πρωθυπουργός

Για τον τρόπο με τον οποίο η Ελλάδα κατάφερε να περιορίσει την πανδημία του κορονοϊού, για το κυβερνητικό σχέδιο ασφαλούς επανεκκίνησης και ανοίγματος της χώρας σε επισκέπτες από το εξωτερικό, αλλά και για τις συνέπειες της κρίσης στην οικονομία μίλησε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης σε συνέντευξη που παραχώρησε στην εφημερίδα «Bild». Στο επίκεντρο βρέθηκαν και τα μέτρα της κυβέρνησης για τη στήριξη της εργασίας, το σχέδιο Μέρκελ – Μακρόν και οι αντιδράσεις που προκαλεί ενόψει και της επικείμενης Συνόδου Κορυφής.

Στη συνομιλία του με τους δημοσιογράφους Λιάνα Σπυροπούλου και Paul Ronzheimer, ο Κυριάκος Μητσοτάκης στάθηκε ιδιαίτερα στο γεγονός ότι η Ελλάδα διακρίνεται, για πρώτη φορά μετά από μεγάλο διάστημα, για την υψηλή αξιοπιστία της. «Αποτελούμε θετικό παράδειγμα και αυτό δημιουργεί στον κόσμο αίσθημα σιγουριάς και εμπιστοσύνης στη δυνατότητα του κράτους να ανταποκρίνεται αποτελεσματικά» σημειώνει.

«Σκοπεύουμε να ανοίξουμε την τουριστική δραστηριότητα για τις χώρες που έχουν παρόμοια επιδημιολογικά δεδομένα με την Ελλάδα» υπογραμμίζει ο κ. Μητσοτάκης και προσθέτει: «Η Γερμανία θα περιλαμβάνεται σ’ αυτές με βάση τα δεδομένα που έχουμε δει έως τώρα και, βεβαίως, οι Γερμανοί τουρίστες θα είναι ευπρόσδεκτοι στην Ελλάδα από την 1η Ιουλίου όσον αφορά τις απευθείας πτήσεις προς τα νησιά και από τις 15 Ιουνίου εάν θέλουν να έρθουν στην Αθήνα».

Όπως διευκρινίζει ο πρωθυπουργός, στο επόμενο στάδιο δεν θα εξετάζονται υποχρεωτικά όλοι οι αφιχθέντες στη χώρα μας, αλλά θα γίνονται δειγματοληπτικά τεστ ώστε να προληφθεί τυχόν έξαρση της επιδημίας. Τα τεστ, θα συνοδεύονται από την αξιοποίηση ηλεκτρονικής εφαρμογής, η οποία θα παρέχει πολύτιμες υγειονομικές πληροφορίες στους ταξιδιώτες, αλλά και από την ενίσχυση των εξεταστικών δυνατοτήτων στα νησιά.

«Οι επισκέπτες θα έχουν πρόσβαση σε μία εφαρμογή (application) που θα τους παρέχει βασικές πληροφορίες και οδηγίες και θα μαθαίνουν που βρίσκεται η πλησιέστερη υγειονομική μονάδα. Επίσης, θα φροντίσουμε να υπάρχουν επαρκή τεστ σε όλα τα νησιά, ακόμη και στα μικρά, σε περίπτωση που θα χρειαστεί κάποιος να υποβληθεί σε τεστ. Θα υπάρχει η δυνατότητα, αν συμβεί οτιδήποτε, να διακομιστεί κάποιος σε ένα από τα βασικά νοσοκομεία της Αθήνας. Συνεπώς, μελετάμε προσεκτικά την κατάσταση, για να διασφαλίσουμε ότι θα οργανώσουμε τις υπηρεσίες υγείας κατά τρόπο ώστε να αισθάνονται ασφαλείς τόσο οι επισκέπτες όσο και οι κάτοικοι», υπογραμμίζει ο πρωθυπουργός.

Προσθέτει επίσης πως αξιοποιώντας τη μέχρι τώρα εμπειρία μας «θα εφαρμόζουμε και βασικούς κανόνες κοινωνικής αποστασιοποίησης» και εξηγεί πως πρόκειται για «πράγματα απλά όπως το να τηρούνται οι αποστάσεις, να προστατεύεται το προσωπικό στις ταβέρνες και τα ξενοδοχεία φορώντας μάσκα. Βλέπετε, εδώ, όλοι φορούν τις μάσκες τους. Θέλουμε να απολαμβάνουν όλοι μία όσο το δυνατόν καλύτερη εμπειρία. Δεν γνωρίζουμε τι θα κάνουμε ακόμη με τα νυχτερινά κέντρα, ίσως να υπάρξουν εδώ κάποιοι περιορισμοί, αλλά όσον αφορά στη βασική εμπειρία, δηλαδή να πάει κάποιος στην παραλία, να πάει σε μια ωραία ταβέρνα, σε ένα εστιατόριο, θα είναι όλα ακριβώς ίδια, απλώς με μερικές πρόσθετες προφυλάξεις.

Οι παραλίες άνοιξαν ουσιαστικά πριν από περίπου δέκα ημέρες. Επικράτησε τάξη, τηρήθηκαν οι αποστάσεις για τις ομπρέλες και τις ξαπλώστρες και όλα έγιναν με πολύ οργανωμένο τρόπο. Προσδοκούμε λοιπόν ότι το ίδιο θα συμβεί και όταν ανοίξουμε τις πύλες μας για τον τουρισμό» αναφέρει ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

Ο πρωθυπουργός υπογραμμίζει επίσης πως «ουσιαστικά, η ζωή στη Ελλάδα το καλοκαίρι είναι έξω. Άρα θέλουμε να περιορίσουμε όσο το δυνατόν περισσότερο τις δραστηριότητες εσωτερικού χώρου, αλλά όπως αντιλαμβάνεστε θα είναι εύκολο, διότι κανείς δεν θέλει να έρθει στην Ελλάδα για να μένει μέσα σε εσωτερικούς χώρους το καλοκαίρι, θέλει να έρθει στην Ελλάδα επειδή μπορεί να είναι έξω διαρκώς. Εκτός από τις ώρες ύπνου, ουσιαστικά μπορεί να είναι κανείς έξω όλες τις υπόλοιπες ώρες».

«Το μεταρρυθμιστικό μας πρόγραμμα παραμένει εξαιρετικά επίκαιρο»

Αναφορικά με τις συνέπειες της κρίσης του κορονοϊού στην οικονομία, ο Κυριάκος Μητσοτάκης σημειώνει: «Πρόκειται για μία παγκόσμια κρίση και βρισκόμαστε σε αχαρτογράφητα νερά. Το ίδιο ισχύει για την Ελλάδα, τη Γερμανία, τη Γαλλία, για όλες τις χώρες. Γνωρίζουμε ότι θα αντιμετωπίσουμε μία βαθιά ύφεση. Ελπίζουμε ότι θα είναι μεν βαθιά αλλά σύντομη και ότι το 2021 θα καλύψουμε σε μεγάλο βαθμό το χαμένο έδαφος. Σωστά επισημάνατε ότι τα πηγαίναμε πολύ καλά πριν την εμφάνιση της πανδημίας.

Είμαστε μια νέα κυβέρνηση, εκλεγήκαμε τον περασμένο Ιούλιο, θέσαμε σε εφαρμογή ένα μεταρρυθμιστικό πρόγραμμα που προσέλκυσε το ενδιαφέρον ξένων επενδυτών για την Ελλάδα, αλλά νομίζω ότι το μεταρρυθμιστικό μας πρόγραμμα παραμένει εξαιρετικά επίκαιρο».

Παράλληλα, ο πρωθυπουργός στέκεται ιδιαίτερα στο σχέδιο της κυβέρνησης για τη στήριξης της εργασίας στη διάρκεια του καλοκαιριού: «Δώσαμε στις επιχειρήσεις, μικρές και μεγάλες, πρόσθετη ευελιξία, ώστε να προσλάβουν όσο το δυνατόν περισσότερους εργαζομένους και το κράτος θα καλύψει τον υπόλοιπο “ λογαριασμό”, όπως έχει κάνει έως τώρα και όπως θα πρέπει να κάνει σε περιόδους κρίσης».

Φιλόδοξη πρόταση το σχέδιο Μέρκελ-Μακρόν και σημαντικό πρώτο βήμα

Σε ερώτηση σχετικά με το σχέδιο Μέρκελ – Μακρόν για ένα ευρωπαϊκό Ταμείο Ανάκαμψης, το οποίο θα παρέχει επιχορηγήσεις και όχι δάνεια, ο κ. Μητσοτάκης σημειώνει ότι «είναι μια φιλόδοξη πρόταση που αποτελεί ένα πολύ σημαντικό πρώτο βήμα για την επίδειξη ευρωπαϊκής αλληλεγγύης στη διάρκεια μίας κρίσης που μας πλήττει όλους. Και ελπίζω ότι και η Επιτροπή θα κινηθεί σε παρόμοια κατεύθυνση».

Όπως εξηγεί: «Πρόκειται για μία πανδημία που μας έχει πλήξει όλους. Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει τη δυνατότητα να δανειστεί, η Επιτροπή μπορεί να δανειστεί με πολύ χαμηλά επιτόκια και να στηρίξει τις χώρες που χρειάζονται βοήθεια. Θα είναι για το καλό της Ευρώπης συνολικά. Θα είναι για το καλό όλων των κρατών μελών και είναι βέβαιος ότι θα καταφέρουμε να πείσουμε τις μικρότερες χώρες, τις λεγόμενες “ 4 φειδωλές” χώρες, πώς αυτός είναι ο σωστός τρόπος να δράσουμε».

Ερωτηθείς σχετικά, ο πρωθυπουργός υπογραμμίζει ότι η καγκελάριος Μέρκελ «αντιμετωπίζει την παρούσα περίσταση ως μία ιστορική στιγμή για την Ευρωπαϊκή Ένωση. Νομίζω μάλιστα ότι είναι σημαντικό και για τη δική υστεροφημία το γεγονός ότι προβαίνει σε μία τομή και προτείνει κάτι που δεν ήταν ιδιαιτέρως δημοφιλές στη Γερμανία μέχρι πρότινος, εξηγώντας ταυτόχρονα για ποιους λόγους το κάνει. Πιστεύω ότι αυτή η πρόταση θέτει τα θεμέλια για κάτι σημαντικό και είμαι βέβαιος ότι θα επιτευχθεί συμφωνία στον επόμενο Συμβούλιο Κορυφής».

Παίρνοντας θέση απέναντι στις απόψεις όσων (στη Γερμανία και αλλού) επισείουν το κίνδυνο της διαφθοράς, ότι τα χρήματα προς την Ελλάδα ενδέχεται «να διοχετεύονταν στη λάθος κατεύθυνση», ο πρωθυπουργός τονίζει ότι η κυβέρνηση έχει «θέσει τον πήχη πολύ υψηλά όσον αφορά στην ακεραιότητα και τη διαφάνεια».

Και τονίζει: «Θα σας δώσω ένα παράδειγμα σχετικά με το πώς διατίθενται τα χρήματα σήμερα. Το υφιστάμενο πρόγραμμα SURE, το οποίο αφορά την στήριξη της προσωρινής απασχόλησης, θα διατεθεί για την στήριξη νέων ανθρώπων», αναφέροντας ως παραδείγματα αξιοποίησης των χρήματων την υλοποίηση σημαντικών έργων υποδομής και τη διασφάλιση της πράσινης μετάβασης.

«Με ρωτήσατε πού θα διοχετευτούν τα χρήματα. Ένα άλλο παράδειγμα είναι ότι κλείνουμε όλα τα ανθρακωρυχεία μας στη βόρεια Ελλάδα, νωρίτερα από τη Γερμανία. Συνεπώς, μέρος των χρημάτων θα διατεθεί για τη στήριξη της πράσινης μετάβασης σε μια ολόκληρη περιφέρεια της Ελλάδας, η οποία εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τον άνθρακα και θα πρέπει πλέον οι κάτοικοί της να βρουν κάτι άλλο να κάνουν. Και, βεβαίως, θα επωφεληθούν και γερμανικές εταιρείες.

Η RWE σύναψε συμφωνία με τη ΔΕΗ για την εγκατάσταση ενός πολύ μεγάλου φωτοβολταϊκού πάρκου στη θέση όπου υπήρχε μια παλιά λιγνιτική μονάδα. Συνεπώς είναι και προς το συμφέρον γερμανικών εταιρειών, επειδή θέλω να αλλάξω το αφήγημα. Δεν είναι πλέον θέμα αποπληρωμής χρέους προς την ΕΕ, αλλά επενδυτικών ευκαιριών που θα είναι επωφελείς για ελληνικές εταιρείες, θα δημιουργήσουν θέσεις εργασίας, αλλά ταυτόχρονα θα ωφελήσουν και γερμανικές εταιρείες. Η τελευταία εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε πριν την εμφάνιση του κορονοϊού ήταν ένα φόρουμ στο Βερολίνο. Ήταν η τελευταία δημόσια εκδήλωση στην οποία παραβρέθηκα και νομίζω ότι ήταν η τελευταία δημόσια εκδήλωση και για την Καγκελάριο Μέρκελ.

Ήμασταν μαζί στο φόρουμ, στις 9 Μαρτίου όπου μιλήσαμε με γερμανικές εταιρείες και τις παροτρύναμε να έρθουν να επενδύσουν στην Ελλάδα, κάτι το οποίο συνεχίζει να ισχύει. Έχουμε τη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης, μια σημαντική εμπορική έκθεση, όπου φέτος η Γερμανία θα είναι η τιμώμενη χώρα. Ελπίζω ότι τον Σεπτέμβριο θα μπορέσω να υποδεχτώ εκεί την Καγκελάριο στη ΔΕΘ και ότι θα μπορέσουμε να συνεχίσουμε την επιχειρηματολογία εξηγώντας για ποιους λόγους είναι προς το συμφέρον και των γερμανικών εταιρειών να τα πάει καλά η Ελλάδα».

Η Ελλάδα θα προστατεύσει τα σύνορά της που είναι και σύνορα της Ευρωπαϊκής Ένωσης

Ξεκάθαρο μήνυμα στέλνει επίσης ο πρωθυπουργός κληθείς να σχολιάσει δηλώσεις από την πλευρά της Τουρκίας περί νέας απόπειρας να προωθηθούν πρόσφυγες και μετανάστες ώστε να περάσουν τα σύνορα προς την Ελλάδα και την ΕΕ:

«Καταστήσαμε πολύ σαφές ότι η Ελλάδα θα προστατεύσει τα σύνορά της και ότι τα ελληνικά σύνορα είναι και σύνορα της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Όταν υπήρξε συστηματική προσπάθεια από πλευράς της Τουρκίας να προωθήσει πρόσφυγες και μετανάστες στην Ελλάδα, είπαμε όχι, αυτό δεν μπορεί να γίνει και υπερασπιστήκαμε τα σύνορά μας. Τρεις ημέρες αργότερα, η ηγεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης ήρθε την βόρεια Ελλάδα και προσέφερε στην Ελλάδα απόλυτη πολιτική στήριξη, καθώς ενεργούσαμε και για λογαριασμό της Ευρώπης. Σκοπεύουμε να συνεχίσουμε να κάνουμε το ίδιο. Θέλω να είμαι ειλικρινής μαζί σας, πρέπει να συνεργαστούμε με την Τουρκία στο προσφυγικό ζήτημα.

Η Τουρκία φιλοξενεί σχεδόν τέσσερα εκατομμύρια πρόσφυγες και δικαιούται να λάβει βοήθεια από την Ευρώπη. Αυτό το είπα στον Πρόεδρο Ερντογάν εξαρχής, αλλά είναι κάτι που δεν μπορεί να γίνει υπό καθεστώς εκβιασμού. Όμως αυτό δεν μπορεί να γίνει σε συνθήκες εκβιασμού. Ας κάνουμε, λοιπόν, μια ειλικρινή συζήτηση για το πώς μπορεί η Ευρώπη να βοηθήσει την Τουρκία. Όπως γνωρίζετε, είχαμε μια συμφωνία, την κοινή δήλωση ΕΕ-Τουρκίας, η οποία λειτούργησε σχετικά καλά και μπορούμε να τη βελτιώσουμε.

Ας αφήσουμε λοιπόν κατά μέρος τις απειλές και τις κινήσεις που ενθαρρύνουν απεγνωσμένους ανθρώπους να επιχειρήσουν να διασχίσουν τα σύνορα παρόλο που ξέρουν ότι θα αποτύχουν. Ας συζητήσουμε ειλικρινά με την Τουρκία το προσφυγικό ζήτημα, και είμαι βέβαιος ότι θα καταλήξουμε σε μια κοινά αποδεκτή λύση. Όμως αυτό δεν μπορεί να γίνει με απειλές ή ακόμα και εκβιασμούς. Έχουμε αποδείξει ότι μπορούμε να υπερασπιστούμε τα σύνορά μας και, εφόσον χρειαστεί, θα το ξανακάνουμε».

Continue Reading

ΑΡΘΡΑ-ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Corinth Capital: Αεροπορική βιομηχανία – Ο φοίνικας αναγεννάται από τις στάχτες του;

bizness.gr

Published

on

Επικαιρότητα, νέα

Καθώς η επιδημία υποχωρεί, η κατάσταση στην αεροπορική βιομηχανία είναι πολύ πιθανόν να βελτιωθεί, αλλά αρκετά διαφορετικά από χώρα σε χώρα, σύμφωνα με την ανάλυση της Corinth Capital. Κάποιες αεροπορικές εταιρείες πρόκειται να εκτελέσουν ξανά πτήσεις εντός της Ευρώπης. Για παράδειγμα, η KLM ανακοίνωσε πρόσφατα ότι ξεκινά ξανά τις πτήσεις Άμστερνταμ – Αθήνα, αρχής γενομένης από τις 6 Ιουνίου.

Η ολλανδική αεροπορική εταιρεία ανέφερε ότι το πλάνο της για το επόμενο διάστημα είναι να πραγματοποιούνται πέντε πτήσεις την εβδομάδα προς το «Ελευθέριος Βενιζέλος» από το αεροδρόμιο Schiphol, στο πλαίσιο της προσπάθειας σταδιακής αποκατάστασης του ευρωπαϊκού δικτύου της εταιρείας, που περιλαμβάνει και την Ελλάδα.

Η Ελλάδα είναι από τις χώρες της Ευρώπης που έχουν προσβληθεί λιγότερο από πανδημία του κορωνοϊού. Ο αριθμός των συνολικών περιπτώσεων δεν ξεπέρασε το επίπεδο των 3.000 και ο αριθμός των θανάτων που σχετίζονται με τον Covid-19 έφτασε τους 16 ανά 1 εκατομμύριο κατοίκους. Αυτό είναι μόνο το 55% του ποσοστού θανάτων στην Τσεχία, η οποία έχει παρόμοιο αριθμό πληθυσμού με την Ελλάδα. Σύμφωνα με πληροφορίες, υπάρχουν «covid-free» ελληνικά νησιά, τα οποία και αποτελούν τον κύριο προορισμό για τους εισερχόμενους τουρίστες αυτό το καλοκαίρι.

Λίγες μέρες νωρίτερα από την KLM, ο μεγαλύτερος αερομεταφορέας της Ελλάδας, η Aegean Airlines, θα ξεκινήσει εκ νέου τις πτήσεις της από την Αθήνα προς μερικούς από τους βασικότερους Ευρωπαϊκούς προορισμούς. Η Aegean ξεκινά τις πτήσεις της τέλος Μαΐου, μετά από διακοπή των διεθνών πτήσεων της για διάστημα 2 μηνών και 5 μερών. Η ελληνική κυβέρνηση ισχυρίστηκε την Πέμπτη 21 Μαΐου ότι δεν πρόκειται να αφήσει χωρίς στήριξη σημαντικές εταιρείες, όπως η Aegean που χαρακτηρίστηκε μάλιστα ως εταιρεία στρατηγικής σημασίας. Το Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων ανακοίνωσε επίσης ότι ήδη επεξεργάζεται ένα σχέδιο στήριξής της.

Δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι η αεροπορική βιομηχανία έπεσε θύμα της κρίσης του COVID-19. Οι ΗΠΑ υπέφεραν περισσότερο από κάθε άλλη χώρα παγκοσμίως, καθώς ο ιός έφτασε στη Βόρεια Αμερική από δύο πηγές – την Κίνα και τη Δυτική Ευρώπη. Η επιχείρηση Trans-Pacific εξασθενούσε όλο και πιο πολύ όσο οι αναφορές για τον κορωνοϊό στην Κίνα άρχιζαν να χειροτερεύουν. Αργότερα τον Μάρτιο, οι μετοχές των αμερικανικών αεροπορικών εταιρειών μειώθηκαν καθώς ο αριθμός των κρουσμάτων από κορωνοϊό έφθαναν στα ύψη και επιβλήθηκαν ταξιδιωτικοί περιορισμοί από την Ευρώπη και τις ΗΠΑ.

Ο όγκος των αεροπλάνων και των ταξιδιωτών μειώθηκε περισσότερο από 90% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, ενώ περισσότερα από 3.000 αεροπλάνα παρέμειναν προσγειωμένα, αριθμός που αντιπροσωπεύει το ήμισυ του ενεργού στόλου. Λόγω των περιορισμών, η αμερικανική κυβέρνηση έπρεπε να σώσει τις αεροπορικές εταιρείες στα μέσα Απριλίου με πακέτο διάσωσης αξίας 25 δισεκατομμυρίων δολαρίων.

Παρόμοια εικόνα μπορεί να υπάρξει και στην Ευρώπη, όπου πολλές κυβερνήσεις σκέφτονται να δώσουν ενέσεις ρευστότητας στις αεροπορικές εταιρείες με διάφορους τρόπους: άμεσα δάνεια, εγγυήσεις δανείων (δηλ. KLM-Air France) ή παρέμβαση της κυβέρνησης ως μέτοχος (κάτι που εξετάζεται για τη Lufthansa).

Οι μετοχές των αεροπορικών εταιρειών μειώθηκαν δραματικά καθώς ο κορωνοϊός εξαπλωνόταν σε όλο τον κόσμο. Για παράδειγμα, η Delta έχασε σχεδόν το 60% της αγοραίας αξίας της, ενώ η United Airlines περίπου το 70%. Η αγοραία αξία της Aegean μειώθηκε κατά 45% και αυτή της KLM είναι συγκρίσιμη με τα επίπεδα στο τέλος του προηγούμενου έτους. Από αυτήν την άποψη, οι ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες φαίνεται να είναι καλά προετοιμασμένες για το άνοιγμα και της οικονομίας και των ουρανών.

Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο συνιστάται ιδιαίτερα να αναρωτηθείτε εάν είναι η κατάλληλη στιγμή να αγοράσετε μετοχές από εκείνες τις αεροπορικές εταιρείες που είναι έτοιμες σύντομα να επαναλειτουργήσουν.

Kυριάκος Δημοσθένους
Senior Analyst
Corinth Capital

Continue Reading
Advertisement

Trending