Connect with us

ΑΡΘΡΑ-ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Γιάννης Μώραλης: Να δει θετικά η κυβέρνηση την υπογειοποίηση των γραμμών Φάληρο-Πειραιάς

Avatar

Published

on

Γιάννης Μώραλης

Σε μία εξαιρετικά ενδιαφέρουσα, γεμάτη ειδήσεις συνέντευξη,  ο Δήμαρχος Πειραιά, Γιάννης Μώραλης, μίλησε στο ypodomes.com για σημαντικά αναπτυξιακά ζητήματα που απασχολούν το Δήμο. Ειδικότερα για το κυκλοφοριακό, ζήτησε από την κυβέρνηση να δει θετικά το θέμα της υπογειοποίησης των γραμμών από το Φάληρο μέχρι τον Πειραιά και την διαπλάτυνση του άξονα μέχρι το λιμάνι από τον οποίο διέρχονται καθημερινά χιλιάδες οχήματα.  Για την επέκταση Μετρό και Τραμ στον Πειραιά τόνισε πως τα δύο έργα θα δώσουν σημαντικές ανάσες στο κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης. Ειδικότερα για την επέκταση του Μετρό μέχρι το Δημοτικό Θέατρο, εξέφρασε την ελπίδα του ότι θα λειτουργήσει μέχρι τις αρχές του 2022.

Για το εμβληματικό έργο της αξιοποίησης του Πύργου του Πειραιά μέσω παραχώρησης, ο κ.Μώραλης αποκάλυψε ότι απομένει η έγκριση από το Ελεγκτικό Συνέδριο για να υπογραφεί η σύμβαση. Επίσης μίλησε για το ευρύ πρόγραμμα αναπλάσεων στο Μικρολίμανο, την Ακτή Δηλαβέρη, την Πειραϊκή, τον Άγιο Διονύσιο, ενώ εξέφρασε την επιθυμία του για ανάλογη παρέμβαση στην περιοχή των Καμινίων. Παρακάτω σας παραθέτουμε ολόκληρη τη συνέντευξη που παραχώρησε ο κ.Μώραλης στο δημοσιογράφο Νίκο Καραγιάννη:

Νίκος Καραγιάννης: Κύριε Μώραλη η πρώτη πενταετία σας βρήκε αντιμέτωπους με δύσκολα ζητήματα αναφορικά με την εικόνα του Πειραιά, τα έργα ήταν κολλημένα. Τώρα η εικόνα του Πειραιά έχει αλλάξει και περιμένουμε με τη λειτουργία του Μετρό και του Τραμ να βοηθήσει στην εκτόνωση του κυκλοφοριακού. Τι εικόνα έχετε ως Δήμος για αυτά τα δύο έργα; Έχετε συζητήσει για περαιτέρω επεκτάσεις τους;

Γιάννης Μώραλης: Είναι γεγονός πως η ολοκλήρωση της κατασκευής του Μετρό έχει καθυστερήσει πάρα πολύ, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για κατοικίες και επιχειρήσεις που είναι δίπλα στα εργοτάξια, αλλά κυρίως για την αποσυμφόρηση της πόλης και την πρόοδό της. Όμως πιστεύω ότι για ένα τόσο μεγάλο έργο η αναμονή αξίζει. Είναι ένα έργο υποδομής, με εξαιρετική σημασία για τον Πειραιά, το μεγάλο λιμάνι της χώρας και τον τουρισμό στην χώρα μας. Ελπίζω ότι τουλάχιστον στις αρχές του 2022, θα τεθεί σε λειτουργία.

Για το Τραμ, παρότι έχουν ξεκινήσει δοκιμαστικά δρομολόγια στην πόλη εδώ και καιρό, τα έργα που πραγματοποιούνται στον Φαληρικό όρμο επηρεάζουν τη λειτουργία του και δεν είναι ακόμα βέβαιο το πότε θα ξεκινήσουν τα δρομολόγια κανονικά στον Πειραιά. Χωρίς αμφισβήτηση, τα δύο αυτά έργα θα δώσουν σημαντική ανάσα στο κυκλοφοριακό πρόβλημα που αντιμετωπίζει ανέκαθεν ο Πειραιάς. Είναι πάρα πολύ νωρίς να συζητήσουμε για επεκτάσεις σε αυτά τα μέσα σταθερής τροχιάς. Εμείς αναμένουμε τη λειτουργία τους στην πόλη μας, έτσι ώστε να επανεξετάσουμε την κατάσταση και με κυκλοφοριακές μελέτες βασισμένες σε πραγματικές συνθήκες να επανασχεδιάσουμε, αν χρειαστεί, το κυκλοφοριακό στον Πειραιά. Παρ’ όλα αυτά για το Μετρό είμαι βέβαιος ότι κάθε επέκταση είναι περισσότερο από επιθυμητή. Είναι ένα μέσο, το οποίο στην πράξη έχει αποδειχθεί ότι βοηθά στην αποσυμφόρηση του κυκλοφοριακού και το επιλέγουν οι πολίτες επειδή είναι γρήγορο και με ακρίβεια στα δρομολόγια του. Για το Τραμ, διατηρώ σημαντικές επιφυλάξεις καθώς και η χρησιμότητα του αλλά κυρίως η απαράδεκτη καθυστέρηση στην εκτέλεση του, έχουν εκνευρίσει όλους μας. Είναι όμως ένα φιλικό προς το περιβάλλον μέσο και εύχομαι να πεισθούν οι πολίτες, εφόσον βεβαίως τους εξυπηρετεί, να το χρησιμοποιούν.

Νίκος Καραγιάννης: Κάθε καλοκαίρι καλείστε να αντιμετωπίσετε μία δύσκολη κυκλοφοριακά κατάσταση λόγω της αυξημένης κίνησης στο λιμάνι. Κατά καιρούς έχουμε δει διάφορα πλάνα αντιμετώπισης. Πως σκέφτεστε να δράσετε για να λυθεί ένα πρόβλημα που ταλαιπωρεί την πόλη εδώ και δεκαετίες;

Γιάννης Μώραλης: Για εμάς, ένα έργο μείζονος σημασίας, για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού, το οποίο πρέπει να δει θετικά η Κυβέρνηση είναι η υπογειοποίηση της σιδηροδρομικής γραμμής από το Νέο Φάληρο έως το λιμάνι. Πρέπει να φαρδύνει αυτός ο δρόμος που είναι η κύρια πύλη εισόδου και εξόδου από το λιμάνι, όχι μόνο του Πειραιά αλλά της χώρας. Από εκεί διέρχονται καθημερινά εκατοντάδες χιλιάδες αυτοκίνητα και ο δρόμος αυτός εξυπηρετεί τους επιβάτες της ακτοπλοΐας, της κρουαζιέρας, όσους εργάζονται στον Πειραιά, αλλά και τους ίδιους τους Πειραιώτες. Δεν είναι δυνατόν να επικαλούμαστε όλοι την περαιτέρω ανάπτυξη του λιμανιού, αλλά να μην κοιτάμε σοβαρά τις υποδομές που θα υποστηρίξουν για τα επόμενα χρόνια τη λειτουργία του. Υπάρχει μελέτη για αυτό το έργο, το κόστος είναι μικρό σε σχέση με τις ωφέλειες που θα προκύψουν και το έχουμε θέσει και στη νέα Κυβέρνηση. Είναι η μόνη ορατή λύση προκειμένου να «ελευθερωθεί» η πόλη και να μην ταλαιπωρούνται, ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες, όσοι κατευθύνονται προς και από το λιμάνι.

Νίκος Καραγιάννης: Ο Δήμος έχει ένα μεγάλο επενδυτικό πρόγραμμα και προσπαθεί να λύσει κακώς κείμενα πολλών ετών. Βλέπουμε για παράδειγμα ότι προχωρά το έργο παραχώρησης του εμβληματικού Πύργου του Πειραιά. Πείτε μας λίγα πράγματα για αυτό το πρόγραμμα. Τι έχουμε να περιμένουμε;

Γιάννης Μώραλης: Ο Πύργος του Πειραιά αποτελεί το μεγαλύτερο περιουσιακό στοιχείο του Δήμου Πειραιά. Έως τώρα ήταν ένα κτήριο – φάντασμα στο λιμάνι. Εγκαταλελειμμένος για περισσότερα από 45 χρόνια, από την κατασκευή του. Δεν αξιοποιήθηκε ποτέ, από καμία δημοτική αρχή. Εμείς μετά από σχεδόν πέντε χρόνια μελετών και διερευνητικών επαφών προκηρύξαμε διεθνή διαγωνισμό για την αξιοποίησή του, ο οποίος προχώρησε. Υπάρχει ήδη προσωρινός ανάδοχος, μια σύμπραξη μεγάλων και εγνωσμένου κύρους εταιριών και μένει να ολοκληρωθεί ο προσυμβατικός έλεγχος από το ελεγκτικό συνέδριο και να υπογραφεί η σύμβαση παραχώρησης.

Το εμβληματικό αυτό κτήριο της πόλης μας αποκτά επιτέλους «ζωή», θα φιλοξενήσει καταστήματα και κυρίως γραφεία. Θα γίνουν παρεμβάσεις, τόσο στο κτήριο, όσο και στον περιβάλλοντα χώρο και θα μετατραπεί σε ένα «πράσινο» κτήριο, φιλικό προς το περιβάλλον, ως προς την κατανάλωση ενέργειας. Ο Πύργος αναμένεται μέσα στα επόμενα 2-3 χρόνια να είναι έτοιμος και λειτουργικός. Πρόκειται για μια επένδυση περίπου 50 εκ. ευρώ, η οποία θα αποφέρει ετησίως στα ταμεία του Δήμου Πειραιά 1.010.000 ευρώ με αναπροσαρμογή 2%. Επιπλέον, η λειτουργία του θα δημιουργήσει μια νέα μικροοικονομία στο κέντρο του Πειραιά και θα βελτιώσει αισθητά την εικόνα της περιοχής.

Νίκος Καραγιάννης Πέραν του προγράμματος ανάπλασης της περιοχής του Αγίου Διονυσίου, υπάρχουν και άλλα σημαντικά έργα τα οποία έχετε προγραμματίσει για τα επόμενα χρόνια όπως είναι η ανάπλαση του Μικρολίμανου και της Πειραϊκής. Σε ποιο στάδιο βρίσκονται αυτά;

Γιάννης Μώραλης: Η ανάπλαση στο Μικρολίμανο, που ήταν μια εκκρεμότητα δεκαετιών, έχει μπει στην τελική ευθεία. Υπάρχει ήδη οριστικός ανάδοχος για την εκτέλεση αυτού του σημαντικού έργου και η όποια καθυστέρηση αφορά στα έργα της ΕΥΔΑΠ τα οποία έπρεπε να προηγηθούν και ήδη εκτελούνται. Πρόκειται για μια από τις πιο γνωστές και όμορφες περιοχές του Πειραιά, η οποία θα αναβαθμιστεί αισθητικά και θα γίνει λειτουργική, όχι μόνο για τις επιχειρήσεις, αλλά και για τους κατοίκους και τους επισκέπτες. Σε δεύτερη φάση θα ξεκινήσει η ανάπλαση της ακτής Δηλαβέρη, του χώρου περιπάτου μεταξύ του Μικρολίμανου και του ΣΕΦ. Το έργο εντάσσεται στην Ολοκληρωμένη Χωρική Επένδυση του Δήμου Πειραιά και περιλαμβάνει μεταξύ άλλων, διαπλάτυνση πεζοδρομίων και ενίσχυση πρασίνου.

Η Πειραϊκή αποτελεί για εμάς ένα εμβληματικό έργο ανάπλασης για τον Δήμο του Πειραιά. Έχουμε ήδη εξασφαλίσει 6.800.000 ευρώ από την Ολοκληρωμένη Χωρική Επένδυση προκειμένου να προχωρήσουμε στην υλοποίησή του. Αφορά τον παραλιακό περίπατο από τη Φρεαττύδα έως τη Σχολή Ναυτικών Δοκίμων.
Είναι νομίζω προφανές ότι οι τρεις αυτές αναπλάσεις σε συνδυασμό με την ανάπλαση της περιοχής του Αγίου Διονυσίου, μέσα στην επόμενη τριετία θα αλλάξουν καθοριστικά την εικόνα αλλά και τη λειτουργία της πόλης μας.

Νίκος Καραγιάννης: Η ανάπλαση της περιοχής του Αγίου Διονυσίου ήταν μία άκρως πετυχημένη κίνηση και εξ όσων γνωρίζω έχετε και ένα επιπλέον έργο ανάπλασης που ξεκινά στην ίδια περιοχή. Τι περιλαμβάνει; Θα κάνετε κάτι αντίστοιχο και σε άλλες περιοχές;

Γιάννης Μώραλης: Μετά τη μεγάλη επένδυση στα παλιά κτήρια του εργοστασίου του Παπαστράτου στον Άγιο Διονύσιο και την επικείμενη ανάπλαση της περιοχής από τον Δήμο Πειραιά, στο πλαίσιο της στενής μας συνεργασίας με τους ιδιώτες επενδυτές, έχει συμφωνηθεί και η δημιουργία ενός αθλητικού κέντρου. Κατασκευάζεται στην περιοχή του Αγίου Διονυσίου, σε οικόπεδο της «Παπαστράτος» επί της οδού Χαϊδαρίου, ένα υπόγειο σκοπευτήριο διεθνών προδιαγραφών με πλατεία από πάνω έκτασης περίπου πέντε στρεμμάτων και παιδική χαρά, τα οποία θα αποδοθούν στον Δήμο Πειραιά. Προκύπτει έτσι ένα επιπλέον όφελος για την τοπική κοινωνία και τους κατοίκους από τις συνεργασίες Δήμου και ιδιωτών. Σ’ αυτό το μοντέλο θα στοχεύσουμε και την επόμενη περίοδο. Κάτι αντίστοιχο επιθυμούμε να κάνουμε και στην περιοχή των Καμινίων και της Παλιάς Κοκκινιάς. Είναι περιοχές πολύ κοντά στο κέντρο του Πειραιά που χρήζουν αναβάθμισης. Είναι περιοχές με πολύ ιδιαίτερο χαρακτήρα και εκεί φιλοδοξούμε να εστιάσουμε, ώστε να κάνουμε τη ζωή των κατοίκων σε αυτές τις γειτονιές καλύτερη.

 

Πηγή: ypodomes.com

ΑΡΘΡΑ-ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Μάνος Μανουσάκης: Τον Απρίλιο ξεκινά η κατασκευή της «μεγάλης» διασύνδεσης Κρήτης

Φίλιππος Παναγόπουλος

Published

on

Μανουσάκης, ΑΔΜΗΕ

Mία άκρως ενδιαφέρουσα και γεμάτη ειδήσεις συνέντευξη παραχώρησε ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ΑΔΜΗΕ, Μάνος Μανουσάκης, στο ypodomes.com. Ο κος Μανουσάκης απάντησε για τις εξελίξεις σε όλα τα μεγάλα μέτωπα έργων που «τρέχουν» αυτή τη στιγμή από τον Διαχειριστή, δίνοντας αναλυτικά χρονοδιαγράμματα για τις νησιωτικές διασυνδέσεις, αρχής γενομένης από την ελληνική μεγαλόνησο, τις Κυκλάδες και την διασύνδεση Εύβοιας-Σκιάθου, η οποία όπως αποκάλυψε, συμβασιοποιείται άμεσα.

Αναφέρθηκε επίσης στις προοπτικές που διαγράφονται στο τοπίο της απολιγνιτοποίησης και της ενεργειακής μετάβασης, όσον αφορά τις αγορές που ανοίγονται για τον Διαχειριστή, δίνοντας ένα σαφές στίγμα για τον ενεργό ρόλο που διεκδικεί ο ΑΔΜΗΕ για την επόμενη ημέρα ενώ δεν παρέλειψε να σχολιάσει και το πώς μεταφράζεται για τη χώρα  μας, η ίδρυση του Περιφερειακού Κέντρου Ελέγχου Ενέργειας στη Θεσσαλονίκη.

Διαβάστε αναλυτικά:

Κε Μανουσάκη, οι διαγωνιστικές διαδικασίες για τη «μεγάλη» διασύνδεση Κρήτης σήμερα βρίσκονται σε πολύ προχωρημένο στάδιο. Πότε αναμένεται η συμβασιοποίηση του έργου και η εκκίνηση της κατασκευαστικής φάσης;

Να θυμίσω ότι έχουμε ολοκληρώσει την επιλογή των αναδόχων στα τρία καλωδιακά τμήματα του έργου. Προκειμένου να υπογράψουμε τη σύμβαση με τους αναδόχους των καλωδιακών τμημάτων ήταν απαραίτητο να εκδοθεί η ΑΕΠΟ. Σύμφωνα με την τελευταία πληροφόρηση που έχουμε από το Υπουργείο, αυτή θα έχει εκδοθεί μέχρι το τέλος του Φεβρουαρίου. Σε δύο με τρεις εβδομάδες αφότου εκδοθεί, σίγουρα θα είμαστε σε θέση να υπογράψουμε τις συμβάσεις. Άρα είναι ασφαλές να πούμε ότι μέσα στο Μάρτιο θα έχουμε τις υπογραφές για τα καλωδιακά τμήματα.

Παράλληλα, βρισκόμαστε προς στο τέλος της τεχνικής αξιολόγησης και για τους μετασχηματιστές, η οποία πιθανότατα θα έχει ολοκληρωθεί εντός του μήνα και έχοντας την ΑΕΠΟ μετά θα χρειαστούμε τυπικά έναν μήνα από το Ελεγκτικό Συνέδριο προκειμένου να υπογράψουμε τις συμβάσεις.

Άρα, εκτιμώ ότι οι συμβάσεις για τα καλώδια θα υπογραφούν μέσα στο Μάρτιο και για τους μετασχηματιστές μέσα στον Απρίλιο. Έχοντας πλέον υπογράψει τις συμβάσεις, αναμένεται άμεσα και η εκκίνηση της κατασκευαστικής φάσης.

Ο χρόνος για την αποπεράτωση και ηλέκτριση της διασύνδεσης Κρήτης-Αττικής εκτιμάται σε τρία χρόνια, το οποίο σημαίνει ότι εντός του πρώτου εξαμήνου του 2023 η «μεγάλη» διασύνδεση θα έχει ολοκληρωθεί.

Που βρισκόμαστε όσον αφορά τη «μικρή» διασύνδεση Κρήτης;

Τα έργα κυλούν ομαλά. Οι εξελίξεις είναι θετικές στα μέτωπα του υπόγειου καλωδίου τόσο στην Κρήτη, όσο και στην Πελοπόννησο όπου έχουμε και την κατασκευή του υποσταθμού, για τα οποία είχαμε επιφυλάξεις αν θα δημιουργηθεί κάποιο θέμα αλλά ευτυχώς υπάρχει απόλυτη συνεργασία με τις Τοπικές Αρχές. Το χερσαίο τμήμα στην Κρήτη αναπτύσσεται κατά μήκος του ΒΟΑΚ, όπου αυτή τη στιγμή μάλιστα έχει κλείσει μία λωρίδα για την κατασκευή.

Παραμένουμε σταθεροί σε αυτό που έχουμε πει, ότι δηλαδή μέσα στο 2020 θα έχουμε ηλεκτρίσει τη «μικρή διασύνδεση» Κρήτης, δεδομένου βέβαια ότι δεν θα προκύψουν απρόοπτα κατά την πόντιση του υποβρύχιου καλωδίου, αυτού του μήκους και σε αυτό το βάθος -που υπερβαίνει τα 1.000 μέτρα- το οποίο επιχειρείται για πρώτη φορά στον κόσμο και συνιστά από μόνο του μία πρόκληση.

Ωστόσο, οι ανάδοχοι του έργου, Prysmian και της Ελληνικά Καλώδια, με μεγάλο ιστορικό συνεργασίας με τον Διαχειριστή, έχουν αποδείξει ότι σε πολύ δύσκολες συνθήκες και σε απαιτητικά έργα είναι σε θέση να ανταποκριθούν. Είμαστε λοιπόν αισιόδοξοι ότι μέχρι το τέλος του 2020 θα έχουμε ηλεκτρίσει.

Πότε «πέφτουν» οι υπογραφές για την συμβασιοποίηση της ηλεκτρικής διασύνδεσης Σκιάθου-Εύβοιας;

Στο εν λόγω έργο, όλα πήγαν κατ’ ευχήν. Εδώ βέβαια να διευκρινίσουμε ότι το έργο είναι «χωρισμένο», καθότι σε ό,τι αφορά το καλωδιακό τμήμα, τον διαγωνισμό και τη σύμβαση τα αναλάβαμε εμείς ενώ σε ό,τι αφορά τον υποσταθμό κάναμε για πρώτη φορά προκήρυξη μαζί με τον ΔΕΔΔΗΕ, για όλα τα στοιχεία του, όχι μόνο την πλευρά που αφορά την Υψηλή Τάση.

Την Παρασκευή που μας έρχεται υπογράφουμε με τα Ελληνικά Καλώδια για τα καλώδια ενώ το αμέσως επόμενο διάστημα ακολουθούν οι υπογραφές, από κοινού με τον ΔΕΔΔΗΕ, με την ABB για τον υποσταθμό.

Πότε θα προκηρυχθεί ο διαγωνισμός για τη διασύνδεση Σαντορίνης-Νάξου και ποιος ο σχεδιασμός για τη δρομολόγηση της Δ’ Φάσης της ηλεκτρικής διασύνδεσης των Κυκλάδων;

Έχουμε προχωρήσει αρκετά σε ό,τι αφορά το μελετητικό κομμάτι και ο σκοπός είναι να βγει ο διαγωνισμός μέχρι το τέλος του έτους. Προηγουμένως, απαιτείται να έχουν ολοκληρωθεί οι μελέτες βυθού, οι χωροθετήσεις κ.ά., διαδικασίες που βρίσκονται ήδη σε εξέλιξη. Το έργο, με βάση το σχεδιασμό, θα έχει συμβασιοποιηθεί μέχρι τα μέσα του 2021 και εντός του 2023 θα έχει ηλεκτριστεί.

Αμέσως μετά τη συμβασιοποίηση της διασύνδεσης Σαντορίνης-Νάξου, οι υπόλοιπες Νότιες Κυκλάδες θα διασυνδεθούν στο Σύστημα. Εκεί ακόμα εξετάζουμε το πώς θα σχεδιάσουμε τον διαγωνισμό με τον πιο αποδοτικό τρόπο, καθώς πρόκειται για ένα πολύπλοκο έργο με διάφορα καλωδιακά τμήματα.

Είναι πιθανή η επιτάχυνση των έργων διασύνδεσης των νησιών που έχουν ενταχθεί στο νέο Δεκαετές Πρόγραμμα Ανάπτυξης;

Ο λόγος που τα έργα τοποθετούνται «σειριακά» στο ΔΠΑ, δεν αφορά μόνο την πίεση που υφίσταται ο ΑΔΜΗΕ ως οργανισμός αλλά αφορά και την αγορά, η οποία πρέπει να κανονίσει, μεταξύ άλλων, τον ρυθμό παραγωγής των καλωδίων και την κατανομή των ανθρώπινων πόρων στα «ανοιχτά» μέτωπα των έργων, που δεν επιτρέπει να πραγματοποιούνται πάρα πολλά έργα παράλληλα.

Πλην όμως, όποτε αυτό είναι εφικτό, ο Διαχειριστής προχωρά σε επίσπευση των έργων, όπως στη περίπτωση της Γ΄ Φάσης της διασύνδεσης των Κυκλάδων, η οποία μετακινήθηκε δύο χρόνια πιο μπροστά.

Μία άλλη παράμετρος που λαμβάνεται υπόψιν είναι και η σειρά με την οποία θα επιβαρύνονται οι καταναλωτές από τα τέλη χρέωσης χρήσης συστήματος, σε σχέση με αυτό που γλιτώνουμε από τα ΥΚΩ. Υπάρχει μία σειρά των πραγμάτων.

Αυτή τη στιγμή έχουμε ένα Δεκαετές που θεωρούμε ότι ευθυγραμμίζεται με το νέο ΕΣΕΚ. Σε περίπτωση που χρειαστεί να επιταχύνουμε, έχουμε τη δυνατότητα να το κάνουμε.

Εμείς ακολουθούμε τις οδηγίες του βασικού μετόχου μας που είναι η Πολιτεία ενώ παράλληλα έχουμε και τη σύμφωνη γνώμη του έτερου μετόχου μας, της State Grid, ο οποίος δεν αντιμετωπίζει κοντόφθαλμα τις επενδύσεις και έχει κατανοήσει πλήρως την ανάγκη για την ανάπτυξη των διασυνδέσεων και την αλλαγή του ενεργειακού μείγματος της χώρας.

Σε ποιες νέες αγορές θα μπορούσε να δραστηριοποιηθεί ο ΑΔΜΗΕ στο τοπίο της της ενεργειακής μετάβασης και τι πρόσθετες επενδύσεις μπορεί να σημάνει η απολιγνιτοποίηση για τον Διαχειριστή;

Η απολιγνιτοποίηση που συνδέεται με τη νέα «Πράσινη Συμφωνία» της Ευρώπης, μεταφράζεται σε συγκεκριμένη ανάπτυξη νέων κλάδων της Βιομηχανίας. Οι βασικοί κλάδοι της Βιομηχανίας, κατά τη δική μας εκτίμηση, για την Ελλάδα η οποία είναι μία νησιωτική χώρα, είναι η αποθήκευση ενέργειας, προφανώς η ηλεκτροκίνηση και  -λόγω των γεωγραφικών χαρακτηριστικών μας- η πιθανότητα δημιουργίας offshore αιολικών πάρκων, τα οποία θα μπορούσαν να αποτελέσουν και μία συμβιβαστική λύση με τις τοπικές κοινωνίες.

Η στρατηγική του ΑΔΜΗΕ είναι να έχει την ηγεσία στον κλάδο μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας της χώρας, που σημαίνει ότι θέλει να ελέγχει τα κατασκευαστικά έργα που θα ενταχθούν στο Σύστημα Μεταφοράς, γι’ αυτό το λόγο είναι ήδη σε συζητήσεις με παραγωγούς ηλεκτρικής ενέργειας για την πιθανότητα δημιουργίας offshore διασυνδέσεων ή ακόμη για την προσθήκη επιπλέον νησιών -από αυτά που είναι αυτή τη στιγμή ενταγμένα στο Δεκαετές- στο ΕΣΜΗΕ.

Μας ενδιαφέρει πάρα πολύ η αποθήκευση ηλεκτρικής ενέργειας πάνω στα νησιά, εκεί που κάνουμε τη διασύνδεση γιατί όπως έχουν αποδείξει οι μελέτες, ο συνδυασμός της διασύνδεσης με μία αποθηκευτική μονάδα, στην πραγματικότητα αυξάνει την επάρκεια και τη χωρητικότητα της διασύνδεσης, παρέχοντας πρόσθετη ευελιξία.

Παρακολουθούμε τις εξελίξεις για την ηλεκτροκίνηση, η οποία κατανοούμε ότι σχετίζεται περισσότερο με το δίκτυο διανομής, για να δούμε πώς θα τοποθετηθούμε σε σχέση με αυτό. Για παράδειγμα, ο ομόλογος οργανισμός μας στη Βρετανία προσπαθεί να αποτελέσει μέρος αυτής της αγοράς.

Το μόνο σίγουρο είναι ότι ο ΑΔΜΗΕ δεν θέλει να είναι απλώς συμμετέχων αλλά και καταλύτης της νέας, ευρωπαϊκής «Πράσινης Συμφωνίας» στον ελληνικό χώρο, το οποίο σημαίνει ότι μπορεί μία εταιρεία η οποία πρέπει να επενδύει τα κέρδη της και να τα επιστρέφει στην κοινωνία, να μπει και σε καινούριους κλάδους, πέραν των παραδοσιακών με τους οποίους ασχολείται αυτή τη στιγμή.

Τι σημαίνει για τον ΑΔΜΗΕ η ίδρυση και λειτουργία του Περιφερειακού Κέντρου Ελέγχου Ηλεκτρικής Ενέργειας;

Εμείς το κοιτάμε από τη σκοπιά της περιφερειακής συνεργασίας μεταξύ των κρατών. Η ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας σχετίζεται και με τη δυνατότητά της να συνεργάζεται στο βέλτιστο βαθμό και με τους γείτονές της.

Άρα, το ότι καταφέραμε να συνεννοηθούμε με τη Ρουμανία, τη Ουγγαρία και Ιταλία και να γίνει το Περιφερειακό Κέντρο Ελέγχου στη Θεσσαλονίκη, είναι μία επιτυχία όλων των Διαχειριστών που συμμετείχαν σε αυτή τη συζήτηση.

Το δεύτερο βήμα αυτής της προσπάθειας είναι να συνεργαστούμε και με τις υπόλοιπες χώρες των Βαλκανίων, με τις οποίες η Ελλάδα διατηρεί στενές σχέσεις ενώ ταυτόχρονα αποτελεί και έναν στόχο να ενταχθούν οι χώρες αυτές -σε ό,τι αφορά την αγορά ηλεκτρικής ενέργειας- στην ενοποιημένη αγορά.

Ο ρόλος των περιφερειακών ελέγχων αναμένεται μεσοπρόθεσμα να αναβαθμιστεί -σε σχέση με σήμερα- οπότε κατ’ αυτή την έννοια είναι σίγουρα ένα θετικό αποτέλεσμα που προάγει τη συνεργασία.

Πηγή: ypodomes.com

Continue Reading

ΑΡΘΡΑ-ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Ν. Στράφτη-Grivalia: Το κτίριο της Ελευθεροτυπίας ανακαινίζεται ριζικά, ήδη έτοιμες οι μελέτες

Χρήστος Δημόπουλος

Published

on

Ναταλία Στράφτη, Grivalia

Αν ασχοληθεί κανείς με την επικείμενη επένδυση στις παλιές γραφειακές εγκαταστάσεις της Ελευθεροτυπίας στο Νέο Κόσμο, επί της οδού Μίνωος 10-12, με το σύνθετο κτιριακό project Piraeus Port Plaza στον Αγ. Διονύσιο Πειραιά, ή με την επένδυση στο κτίριο επί των οδών Ομήρου 2 και Σταδίου σε ακίνητο με θέα στο Μέγαρο της Παλιάς Βουλής, συνολικής επιφάνειας περίπου 4.500 τ.μ., τότε θα διαπιστώσει σε αυτά τα έργα άμεση ανάμειξη της Grivalia.

Η πάλαι ποτέ Grivalia Properties AEEAΠ έχει συγχωνευθεί από τον Μάιο του 2019 με την Τράπεζα Eurobank και πλέον, η εταιρεία υφίσταται υπό την επωνυμία Grivalia Management Company. Παρά τις όποιες διαφοροποιήσεις, η Grivalia συνεχίζει να διατηρεί εξέχουσα θέση στον εγχώριο κλάδο του real estate.

Στο πλαίσιο συνέντευξης που πραγματοποιήσαμε, είχαμε την ευκαιρία να συζητήσουμε με την κα. Ναταλία Στράφτη, Managing Partner, Operations της Grivalia Management Company. Μαζί της μιλήσαμε όχι μόνο για τις δραστηριότητες της εταιρείας, τα έργα στα οποία αυτή συμμετέχει, το πλάνο της επόμενης τριετίας, αλλά παράλληλα σκιαγραφήσαμε και τα νέα δεδομένα που διαμορφώνονται στην ελληνική αγορά ακινήτων.

Παρακάτω, ακολουθεί το σύνολο της πολύ ενδιαφέρουσας συνέντευξης με την κα. Στράφτη:

Κα. Στράφτη πως προχωρά η επένδυση στα παλιά γραφεία της Ελευθεροτυπίας στο Νέο Κόσμο;

«Το κτίριο ανακαινίζεται ριζικά προκειμένου να μετατραπεί σε ένα σύγχρονο κτίριο γραφείων συνολικής επιφάνειας περίπου 15.000τμ. Οι προγραμματιζόμενες εργασίες περιλαμβάνουν παρεμβάσεις στις όψεις με σκοπό την ενεργειακή θωράκιση του κτιρίου αλλά και την αισθητική του αναβάθμιση. Επίσης, περιλαμβάνουν την πλήρη ανακαίνιση των εσωτερικών του χώρων και αντικατάσταση των ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεών του. Έχει ήδη ολοκληρωθεί η φάση των μελετών και αναμένεται η αδειοδότησή του εντός των επομένων ημερών, με στόχο ο τελικός χρήστης να είναι σε θέση να εγκατασταθεί στο κτίριο το Σεπτέμβριο του 2020».

Βλέπει η Grivalia αυξημένες επενδυτικές προοπτικές πλέον στην Ελλάδα;

«Στην Ελλάδα η αγορά ακινήτων, οι τουριστικές επενδύσεις και ο χρηματοπιστωτικός κλάδος είναι τομείς οι οποίοι φαίνεται ότι έχουν αυξανόμενες προοπτικές ανάπτυξης στο επόμενο διάστημα. Η ελληνική οικονομία δείχνει ότι έχει περάσει σε φάση επανεκκίνησης, συγκεντρώνοντας σημαντική επενδυτική δραστηριότητα τόσο από εγχώριους όσο και από διεθνείς επενδυτές.

Το κλίμα αισιοδοξίας που υπάρχει για το μέλλον της ελληνικής οικονομίας, έχει συμβάλει στο να εισέλθει η κτηματαγορά σε κύκλο ανάκαμψης. Τους τελευταίους μήνες η αγορά τρέχει με υψηλές ταχύτητες και παρατηρείται σημαντική αύξηση στον όγκο των συναλλαγών, ραγδαία πτώση στα yields για τα ακίνητα εισοδήματος, και αύξηση της ζήτησης εκ μέρους επιχειρήσεων και ιδιωτών για χρήση και επέκταση σε νέους χώρους που οδηγεί σε αύξηση των ενοικίων γραφείων.

Παράλληλα οι παίκτες που δραστηριοποιούνται στην αγορά ολοένα και αυξάνονται και παρατηρείται διασπορά και διαφοροποίηση στις στρατηγικές τους, που ωφελεί τους παραδοσιακούς κλάδους του real estate όπως είναι τα γραφεία και τα καταστήματα, δημιουργεί όμως ενδιαφέρον και για νέα asset classes όπως τα ξενοδοχεία ή ακόμα και τα οικιστικά ακίνητα. Η γεωγραφική θέση της Ελλάδας καθώς και η αυξανόμενη ροή διεθνών αφίξεων αποτελούν πόλο έλξης τουριστικών επενδύσεων που θα οδηγήσει σε σημαντική αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος της χώρας.

Το θετικό κλίμα ενισχύεται από την σταθερή ανάκαμψη του χρηματοπιστωτικού και τραπεζικού κλάδου που είναι έτοιμος να χρηματοδοτήσει την εγχώρια ανάπτυξη, σε συνδυασμό με την προσπάθεια της παρούσας κυβέρνησης να προωθήσει ένα φιλικότερο επενδυτικό περιβάλλον.

Με αυτά τα δεδομένα, αναμένουμε με μεγάλο ενδιαφέρον τις θετικές εξελίξεις στην ελληνική αγορά τα επόμενα χρόνια».

Η αγορά ακινήτων ανεβαίνει στη χώρα μας. Ποια θετικά φέρνει αυτή η εξέλιξη;

«Η αγορά ακινήτων φαίνεται ότι ανακάμπτει γοργά με έντονη δραστηριότητα τόσο στην αγορά επαγγελματικών ακινήτων όσο και στην αγορά οικιστικών. Συγκριτικά με άλλες Ευρωπαϊκές χώρες οι τιμές των ακινήτων παραμένουν ακόμα σε χαμηλά επίπεδα, καθιστώντας την ελληνική κτηματαγορά ανταγωνιστική και προσελκύοντας σημαντικά επενδυτικά κεφάλαια.

Στο νέο αυτό κύκλο ανάκαμψης, σε αντίθεση με την προ κρίσης περίοδο, τα επενδυτικά κεφάλαια προέρχονται κατά κύριο λόγο από ΑΕΕΑΠ, εγχώριους και διεθνείς θεσμικούς επενδυτές και άλλου τύπου εταιρίες με εξειδίκευση και εμπειρία στο real estate. Η ποιότητα των φορέων που διαχειρίζονται τα επενδυτικά κεφάλαια, αδιαμφισβήτητα συμβάλλει θετικά στο να αποκτήσει η ελληνική αγορά βάθος και διαφάνεια σε πιο μακροχρόνια βάση.

Είναι επίσης γεγονός πως υπάρχει αυξανόμενο ενδιαφέρον για επενδύσεις που στοχεύουν στην βιωσιμότητα και στην ενεργειακή βελτίωση των κτιρίων. Υπάρχει διαμορφωμένη αγορά, προσφορά και ζήτηση, για κτίρια με ενεργειακά χαρακτηριστικά τα οποία γίνονται όλο και πιο ελκυστικά σε σχέση με τα συμβατικά κτίρια. Επιπρόσθετα, όλοι οι φορείς, ιδιοκτήτες ή χρήστες, δίνουν πλέον μεγάλη σημασία στη συμμόρφωση των κτιρίων τους με την πολεοδομική νομοθεσία, στην πιστοποίηση με βάση διεθνή πρότυπα όπως το Leed, Bream κ.α. Όλοι οι παράγοντες αυτοί βοηθούν στη σταδιακή αναβάθμιση του γηρασμένου κτιριακού αποθέματος.

Η σημαντική κινητικότητα στην αγορά δίνει και το κίνητρο στην εκάστοτε κυβέρνηση να πάρει πρωτοβουλίες για θεσμικές παρεμβάσεις και βελτιώσεις στο πλαίσιο που διέπει την κτηματαγορά – όπως για παράδειγμα οι πρόσφατες αλλαγές στο φορολογικό των ΑΕΕΑΠ που τις καθιστούν πιο ανταγωνιστικές σε σχέση με το διεθνές περιβάλλον- πρωτοβουλίες που σίγουρα έχουν πολλαπλασιαστικά οφέλη στην περαιτέρω ανάπτυξή της ελληνικής κτηματαγοράς».

Πως σκοπεύει να επεκτείνει η Grivalia το χαρτοφυλάκιό της το 2020; Τι επενδύσεις να περιμένουμε το 2020 από την Grivalia;

«Μετά τη συγχώνευση της Grivalia Properties AEEAΠ με την Eurobank το Μάιο του 2019, πλέον η Grivalia Management Company δραστηριοποιείται συμβουλευτικά στο χώρο των επενδύσεων και διαχείρισης ακίνητης περιουσίας, κεφαλαιοποιώντας την εμπειρία που έχει αναπτύξει τα τελευταία χρόνια στην ελληνική κτηματαγορά. Πέραν του χαρτοφυλακίου της Eurobank αξίας περίπου 2δις ευρώ για τη διαχείριση του οποίου συμβουλεύει την Τράπεζα, η Grivalia μέσα από το νέο της ρόλο εξακολουθεί να έχει ενδιαφέρον για ακίνητα στον εμπορικό και στον ξενοδοχειακό κλάδο, συμμετέχοντας συμβουλευτικά στην τοποθέτηση περίπου 300εκ ευρώ στους κλάδους αυτούς μέσα στην επόμενη τριετία».

Τι θα περιλαμβάνει η ανάπτυξη που θα κάνετε στο ακίνητο που στέγαζε παλιά το Τυπογραφείο της Παπαστράτος στον Πειραιά;

«Συνολικά το έργο στο οποίο συμμετέχουμε στην περιοχή του Αγ. Διονυσίου στον Πειραιά, μέρος του οποίου είναι το ακίνητο που στέγαζε παλιά το Τυπογραφείο της Παπαστράτος, περιλαμβάνει την ανάπλαση τριών οικοδομικών τετραγώνων και την κατασκευή σύγχρονων γραφειακών χώρων με ενεργειακά χαρακτηριστικά περίπου 80.000τμ. Η συνολική ανάπτυξη θα περιλαμβάνει επίσης χώρους στάθμευσης, χώρους εστίασης και άλλες εμπορικές χρήσεις καθώς έναν χώρο ο οποίος θα στεγάσει ένα μουσείο της ιστορίας της Παπαστράτος. Με την σταδιακή ολοκλήρωση της μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2020, η ανάπτυξη θα πιστοποιηθεί σύμφωνα με τα πρότυπα του LEED».

Είναι η επένδυση στην πάλαι ποτέ καπνοβιομηχανία από τις πιο εμβληματικές που δρομολογεί αυτή τη στιγμή η εταιρεία;

«Αδιαμφισβήτητα η επένδυση στις πρώην εγκαταστάσεις της Παπαστράτος στον Πειραιά είναι από τις πιο σημαντικές που έγιναν από την Grivalia Properties ΑΕΕΑΠ, και πλέον μετά τη συγχώνευση με τη Eurobank έχει περάσει στο χαρτοφυλάκιο της τράπεζας. Με την ολοκλήρωση της, η Grivalia και η Eurobank θα έχουν επενδύσει συνολικά κεφάλαια άνω των [100εκ ευρώ] επί συνόλου επενδύσεων περίπου 550 εκ. ευρώ που υλοποίησε η Grivalia σε εμπορικά ακίνητα την περίοδο 2013-2019. Επίσης είναι απολύτως συμβατή με τη στρατηγική στόχευση της Grivalia αλλά και της Eurobank να λειτουργούν με βάση τις αρχές της αειφορίας και να επενδύουν σε κτίρια με βιώσιμα χαρακτηριστικά.

Είναι επίσης πολύ σημαντικό ότι η συγκεκριμένη ανάπτυξη αποτέλεσε την πρώτη συνεργασία στην Ελλάδα μεταξύ ενός developer και ενός επενδυτικού fund – και μάλιστα σε περίοδο που η ελληνική κτηματαγορά βρισκόταν σε πίεση- αλλά επίσης αποτέλεσε ένα λαμπρό παράδειγμα μίας εξαιρετικής συνεργασίας ιδιωτικών φορέων με τον Δήμο Πειραιά, η συμβολή του οποίου είναι καθοριστικής σημασία για την σταδιακή ανάπλαση της ευρύτερης περιοχής του Αγ. Διονυσίου».

Πόσο κομβικό είναι το γεγονός ότι η επένδυση θα γίνει σε ένα σημείο-κόμβο με το λιμάνι, τον ΗΣΑΠ και τον Προαστιακό του Πειραιά;

«Η στρατηγικής σημασίας θέση του ακινήτου και η εξαιρετική εξυπηρέτησή του από τρία μέσα σταθερής τροχιάς συμπεριλαμβανομένου του τραμ και του μετρό, ήταν ένας από τους βασικούς παράγοντες που επηρέασαν την απόφασή μας να συμμετάσχουμε στην συγκεκριμένη επένδυση.

Η εύκολη πρόσβαση είναι ένα από τα χαρακτηριστικά που καθιστούν τα κτίρια γραφείων πιο ελκυστικά στους χρήστες, ειδικά όταν συνδυάζονται με σύγχρονες προδιαγραφές και συγκριτικά χαμηλότερο κόστος ενοικίου σε σχέση με άλλες πιο ανεπτυγμένες περιοχές. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, και ειδικά στα πρώτα στάδια της επένδυσης, η προσβασιμότητα του ακινήτου συνέβαλε καθοριστικά στην προσέλκυση ενδιαφέροντος από νέους χρήστες, με δεδομένο ότι η ευρύτερη περιοχή δεν είχε ουσιαστική εμπορική δραστηριότητα».

Μπορεί να είναι το συγκεκριμένο project αρχή και για άλλες μεγάλες επενδύσεις στην περιοχή;

«Λόγω του μεγέθους της συγκεκριμένης ανάπτυξης σε συνδυασμό με τις παρεμβάσεις που γίνονται από την Περιφέρεια Αττικής και το Δήμο Πειραιά, επωφελείται όλη η περιοχή του Αγ. Διονυσίου και αναμένεται σταδιακά να δημιουργηθεί μία νέα τοπική μικρο-οικονομία που θα οδηγήσει και σε άλλες αναπτύξεις. Με την ολοκλήρωση των έργων, στην περιοχή αναμένεται να εγκατασταθούν πάνω από 4.500 εργαζόμενοι η εξυπηρέτηση των οποίων δημιουργεί επιπλέον ανάγκες για εμπορικές χρήσεις εστίασης, λιανεμπορίου και γιατί όχι ακόμα και στέγασης στην ευρύτερη περιοχή.

Επιπλέον, η εγγύτητα της περιοχής στο λιμάνι του Πειραιά καθώς και η εύκολη προσβασιμότητά της με μέσα σταθερής τροχιάς, δημιουργεί τις προϋποθέσεις ώστε η περιοχή να εξελιχθεί σε μία νέα αγορά γραφείων και εμπορικών χρήσεων που θα προσελκύσει ενδιαφέρον από χρήστες που δραστηριοπούνται στην περιοχή ή ακόμα και άλλους που δεν είναι απαραίτητο να βρίσκονται στις παραδοσιακές αγορές κτιρίων γραφείων όπως το ευρύτερο κέντρο της Αθήνας ή το Μαρούσι».

Continue Reading

ΑΡΘΡΑ-ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Ανδριόπουλος: Το 2019 τέθηκαν για τη Dimand οι βάσεις για σημαντικές επενδύσεις ως και το 2022

Χρήστος Δημόπουλος

Published

on

Δημήτρης Ανδριόπουλος, Dimand

Νέο γήπεδο της ΑΕΚ στη Νέα Φιλαδέλφεια. Το τετραπλό κτιριακό project Piraeus Port Plaza στο πλαίσιο της Αστικής Ανάπλασης Αγίου Διονυσίου. Το Moxy στην Πάτρα και το καινούργιο προσεχώς που έρχεται το 2021 στην Αθήνα (Ομόνοια). Νέα γραφεία στη Λεωφόρο Συγγρού στη διασταύρωση με τη Λαγουμιτζή, απέναντι από το Πάντειο Πανεπιστήμιο. Οι παραπάνω, είναι μερικές μόνο από τις επενδύσεις που έχει πραγματοποιήσει ή ετοιμάζει για το άμεσο μέλλον η Dimand, αυξάνοντας ολοένα και περισσότερο τη δυναμική της στην εγχώρια αγορά ακινήτων, κι επενδύοντας χρόνο και χρήμα σε μεγάλα κτιριακά έργα που αφορούν τη χώρα μας.

Αναφερόμενοι φυσικά ειδικώς στη Dimand, τι καλύτερο από το να συνομιλούσαμε με τον ιδρυτή, πρόεδρο και εμπνευστή της, τον κ. Δημήτρη Ανδριόπουλο. Αυτό ακριβώς κάναμε.

Παρακάτω, λοιπόν, ακολουθεί μία εξαιρετικά ενδιαφέρουσα συνέντευξη με τον ισχυρό άνδρα της εταιρείας. Ο οποίος μιλάει μεταξύ άλλων για το πως κύλησε επενδυτικά το 2019 για τη Dimand, το πλάνο επέκτασης του brand Moxy, καθώς ασφαλώς και για την Αστική Ανάπλαση της περιοχής του Αγ. Διονυσίου στον Πειραιά.

Κ. Ανδριόπουλε πως ήταν σαν επενδυτική χρονιά το 2019 για τη Dimand;

«Το 2019 ήταν μία χρονιά δημιουργίας καθώς τέθηκαν οι βάσεις νέα σημαντικά project που θα ολοκληρωθούν την επόμενη τριετία (2020-2022), όπως η τέως Importex στη Λ. Συγγρού, η τέως ΑΒΕΑ στα Χανιά και ο Πύργος Πειραιά».

Ποια projects της εταιρείας θα ολοκληρωθούν ή θα ωριμάσουν το 2020;

«Εντός του 2020 θα ολοκληρωθούν η δεύτερη και η τρίτη φάση της αξιοποίησης της πρώην καπνοβιομηχανίας Παπαστράτος στον Αγ. Διονύσιο, που ξεκίνησε το 2016».

Αναφορικά με τα Moxy Hotels, να περιμένουμε την επέκταση τους στην Ελλάδα και σε άλλες πόλεις, πέραν δηλαδή της Πάτρας που έχει ήδη ανοίξει και της Ομόνοιας που θα είναι έτοιμο το 2021;

«Η επιθυμία μας είναι να επεκτείνουμε το δίκτυο των Moxy και σε άλλες πόλεις στην Ελλάδα, καθώς το brand είναι πολύ επιτυχημένο και δυναμικά ανερχόμενο. Ωστόσο, όπως πάντα, θα πρέπει να βρεθούν τα κατάλληλα ακίνητα στην κατάλληλη τιμή».

Πόσο σημαντικές είναι οι συνέργειες των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στον τομέα real estate, για την παραγωγή καλύτερων αποτελεσμάτων;

«Οι συνέργειες είναι εξ ορισμού θετικές και το ζητούμενο είναι πάντα η συμπληρωματική δράση των φορέων, όπως π.χ. μεταξύ developer και επενδυτή».

Η Ελλάδα μπορεί να καταστεί στο εξής επιχειρηματικός και επενδυτικός πόλος;

«Η Ελλάδα ήδη έχει μπει στο στόχαστρο διεθνών θεσμικών επενδυτών, οι οποίοι πλέον τοποθετούνται μακροπρόθεσμα και όχι καιροσκοπικά».

Πάμε τώρα στην επένδυση στην πρώην καπνοβιομηχανία Παπαστράτος. Πόσο αυτή μπορεί να αλλάξει την εικόνα του Πειραιά;

«Οπωσδήποτε επηρεάζει θετικά την περιοχή του Αγ. Διονυσίου και κατ’ επέκταση του Πειραιά. Η επένδυση αυτή αποτελεί τυπική περίπτωση έργου αστικής ανάπλασης καθώς αξιοποιούνται, επαναχρησιμοποιούνται και αναβαθμίζονται παλαιές εγκαταλελειμμένες βιομηχανικές εγκαταστάσεις, δημιουργούνται νέες θέσεις εργασίες και δημιουργείται μία μικροοικονομία πέριξ αυτής».

Η επένδυση στην Παπαστράτος μπορεί να συμπαρασύρει κι άλλες μεγάλες επενδύσεις στον περιοχή;

«Αυτό ήδη συμβαίνει και ελπίζουμε να συνεχιστεί καθότι ο Πειραιάς έχει όλες τις απαιτούμενες υποδομές και η περιοχή του Αγ. Διονυσίου σημαντικά περιθώρια ανάπτυξης».

Πόσο σημαντική είναι η σύμπραξη με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης (ΕΒRD) για το project;

«Η συνεργασία και σύμπραξή μας με την EBRD σηματοδοτεί κοινές αρχές και επιδιώξεις, και αποτελεί τιμή για την Dimand η έλευση ενός τόσο θεσμικού και διεθνώς αναγνωρίσιμου εταίρου».

Πως είναι, στο πλαίσιο αυτής της επένδυσης, η συνεργασία με τον Δήμο Πειραιά;

«Η συνεργασία μας με το Δήμο Πειραιά είναι εξαιρετική, καθώς έχουμε τον κοινό στόχο της ανάπτυξης και ανάδειξής της περιοχής του Αγ. Διονυσίου, σε επιχειρηματικό αλλά και κοινωνικό πόλο εγκατάστασης και δραστηριοποίησης».

Continue Reading
Advertisement

Trending