Connect with us

ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

Η τουριστική κίνηση, οι στόχοι για το 2020 και τι δείχνει η πτώση της Thomas Cook

Newsroom

Published

on

Η 84η ΔΕΘ ήταν το χρονικό ορόσημο, μετά το οποίο σηματοδοτήθηκε η κατ’ ουσίαν εκκίνηση του κυβερνητικού έργου. Το Υπουργείο Τουρισμού, ειδικότερα, είχε ξεκινήσει πρωτύτερα και προχωρά στο εξής πιο δυναμικά, πρωτοβουλίες που αφορούν το τουριστικό προϊόν ποικιλοτρόπως. Από τη σύσταση των Περιφερειακών Συμβουλίων Τουρισμού, μέχρι τις νομοθετικές ρυθμίσεις για τα καταδυτικά πάρκα και την εκπαίδευση, για τα οποία ήδη σας έχει ενημερώσει σχετικά το bizness.gr. Επιπρόσθετα, στο προσκήνιο θα έρθει προσεχώς και το City Break, δηλαδή η προσπάθεια να έχει η Ελλάδα δυνατό τουρισμό κι υψηλά νούμερα και τους χειμερινούς μήνες.

Το 2019 εν μέσω ευρωεκλογών, εθνικών εκλογών και αρετών ακόμη εξελίξεων, η τουριστική χρονιά εκκίνησε κάπως νωθρά, σε σχέση με τις προηγούμενες. Οι αφίξεις μπορεί να κινήθηκαν κατά περιόδους σε υψηλά επίπεδα και ενδεικτικά, τον Αύγουστο στο «Ελ. Βενιζέλος» να ξεπέρασαν το φράγμα 3 εκατ. επιβατών. Ωστόσο, ο μεμονωμένος αριθμός των αφίξεων δεν κρίνεται επαρκής, όπως σχολίαζαν από το Υπουργείο, ώστε να μας δώσει μία σαφή εικόνα για τη βελτίωση ή μη της τουριστικής κίνησης.

Πηγές του Υπουργείου επισήμαιναν, συμπληρωματικά, ότι κι άλλοι παράγοντες όπως το late booking λειτούργησαν ανασταλτικά για τα νούμερα του τουρισμού, ενώ ειδικά για τη Σκανδιναβία οι τουριστικές ροές έχουν επηρεαστεί, από την εκστρατεία της ακτιβίστριας Γκρέτα Τούνμπεργκ.

ΜΕ ΠΟΙΟ ΜΗΝΥΜΑ ΘΑ ΠΡΟΩΘΗΘΕΙ ΤΟ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΪΟΝ

Το ζήτημα του branding, δηλαδή του μηνύματος που θα επιλεγεί για να διαφημιστεί μέσω αυτού ο ελληνικός τουρισμός, κρίνεται από τα πλέον καίρια. Σύμφωνα με πληροφορίες, η προώθηση συνολικά της Ελλάδας πολυεπίπεδα (σ.σ. επενδύσεις, ενέργεια, αγροτική ανάπτυξη, οικονομία κ.α.) θα αποτελεί μία ευρύτερη πρωτοβουλία της κυβέρνησης. Κάτω από την ευρύτερη αυτή πρωτοβουλία, τη μεγάλη δηλαδή «ομπρέλα» προώθησης της Ελλάδας, θα βρίσκεται το εξειδικευμένο μήνυμα που θα αφορά τον τουρισμό.

Το σλόγκαν που θα επιλεγεί, τελικώς, θα είναι προσαρμοσμένο σε μία αγορά που αλλάζει και απαιτεί εκσυγχρονισμό. Να σημειωθεί εδώ, ότι πρόθεση της παρούσας ηγεσίας του Υπουργείου Τουρισμού, είναι να υπάρξει ένας μακροχρόνιας σχεδιασμός για την προώθηση του εγχώριου τουριστικού προϊόντος. Σχεδιασμός που δεν θα αλλάζει και δεν θα επηρεάζει αρνητικά τον τουρισμό της χώρας, ανάλογα με τις εκάστοτε πολιτικές μεταβολές. Ο απώτερος σκοπός πάντως, αν θα μπορούσε να συνοψιστεί σε μία μόνο φράση, είναι ο εξής: Να υπάρχει πραγματική ουσία, όχι σκέτο μήνυμα.

TO BREXIT ΚΑΙ ΠΩΣ ΜΑΣ ΕΠΗΡΕΑΖΕΙ

Προφανώς, ενδεχόμενη εφαρμογή ενός Brexit χωρίς συμφωνία, θα επηρεάσει την επιλογή της Ελλάδας ως προορισμού από Άγγλους τουρίστες. Τη θερινή περίοδο του 2019, εν μέσω διαβουλεύσεων για το Brexit, τα νούμερα κινήθηκαν σε υψηλότερα επίπεδα απ’ ότι αναμενόταν. Για παράδειγμα, ενώ οι προβλέψεις έκαναν λόγο για μείωση της τάξης του 10% των Βρετανών τουριστών στη χώρα μας, τελικά το ποσοστό αυτό ήταν αισθητά χαμηλότερο.

Παρότι, μάλιστα, μιλάμε για μία χρόνια που λόγω της αλλαγής σκυτάλης στην κυβέρνηση, η προηγούμενη ηγεσία του Υπουργείο Τουρισμού είχε καθυστερήσει την προώθηση του διαφημιστικού μηνύματος για την τρέχουσα χρονιά.
Υπογραμμίζεται, ότι σημαντικό ρόλο για τις λιγότερες του αναμενομένου απώλειες Βρετανών τουριστών στη χώρα μας, έπαιξε η συμφωνία του Υπουργείου με την αεροπορική εταιρεία J2, για αύξηση των δρομολογίων από το Ην. Βασίλειο προς την Ελλάδα.

Η ΑΛΛΑΓΗ ΣΤΟ ΜΟΝΤΕΛΟ ΤΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ, ΠΟΥ ΔΙΑΦΑΙΝΕΤΑΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ THOMAS COOK

Η κατάρρευση της Thomas Cook έχει επιφέρει μία μεγάλη κινητοποίηση στις τάξεις του Υπουργείου Τουρισμού, σε πρώτη φάση για τον επαναπατρισμό των τουριστών στις πατρίδες τους.

Επίσης δεδομένες, είναι και οι άμεσες οικονομικές απώλειες για τον ξενοδοχειακό κλάδο. Επί παραδείγματι, ο κ. Χατζηθεοδοσίου από το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών, δήλωσε πρόσφατα ότι περίπου 1.000 ξενοδοχεία στην πρωτεύουσα θα υποστούν πλήγμα από τις εξελίξεις στην Thomas Cook. Άλλο ενδεικτικό παράδειγμα είναι η Σκιάθος, εκεί όπου η Thomas Cook διακινούσε το 40% των αεροπορικών αφίξεων στο νησί. Από τη μεριά του, ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων κ. Γρηγόρης Τάσιος τόνισε πως:

«Η πρώτη εκτίμηση που έχουμε κάνει δείχνει τουλάχιστον 200 εκατομμύρια ζημιά για τα ξενοδοχεία σε όλη τη χώρα. Το οικονομικό πλήγμα είναι μεγαλύτερο και μπορεί να φθάσει στο σύνολο του για όλες τις επιχειρήσεις τα 500.000.000 ευρώ. Μεγαλύτερο πρόβλημα έχει και η Νότια Ελλάδα η Κρήτη η Κως και άλλοι προορισμοί. Για τα ξενοδοχεία της Ρόδου η ζημιά ξεπερνά τα 50 με 60 εκατομμύρια. Ζημιές ύψους 50 εκατομμυρίων ευρώ έχουν προκληθεί στα ξενοδοχεία της Κω».

Ωστόσο, η πτώση του παλαιότερου ταξιδιωτικού πρακτορείου, ίσως φανερώνει και την κατεύθυνση που παίρνει, παγκοσμίως πια, το τουριστικό προϊόν. Με πιο απλά λόγια, φαίνεται ότι ο τουρισμός πολυτελείας θα ενισχυθεί σημαντικά τα επόμενα χρόνια και ο παλαιότερος τύπου του πιο φθηνού πακέτου ταξιδιού-διαμονής-εμπειρίας, δείχνει να υποχωρεί.

Advertisement Macon
Advertisement
Advertisement Ergon Tzanidakis
Advertisement TÜV Austria
Advertisement Aecom
Design by Canva
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ7 ώρες ago

“Στα σκαριά” έργο ανακαίνισης και αναβάθμισης ξενοδοχείου στην Κω

Filoxenia Kalamata - Πηγή: Grecotel
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ8 ώρες ago

Με επενδυτικό πλάνο 1 δισ. ευρώ και νέα ξενοδοχεία σε 6 προορισμούς σε όλη την Ελλάδα επεκτείνεται η Grecotel

Φωτογραφία αρχείου - Designed by Canva
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ8 ώρες ago

Νέο ξενοδοχείο 5 αστέρων δρομολογείται στη Χερσόνησο

Φωτογραφία αρχείου - Πηγή: Canva
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ9 ώρες ago

“Στα σκαριά” 4 νέες επενδύσεις σε ξενοδοχεία στην Κρήτη – Σε ποιές περιοχές θα γίνουν

Φωτογραφία αρχείου - Designed by Canva
REAL ESTATE9 ώρες ago

Στεγαστική κρίση και δημογραφικό – Γιατί αποτελούν ενιαία πρόκληση για την Ελλάδα

Σαντορίνη - Φωτογραφία αρχείου - Φωτό: Γιώργος Κονταρίνης / Eurokinissi
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ1 ημέρα ago

Προχωρά έργο για νέο ξενοδοχείο στη Σαντορίνη

Μεσσηνία - Φωτογραφία αρχείου - Φωτό: ΑΝΤΩΝΗΣ ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ / EUROKINISSI
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ1 ημέρα ago

“Στα σκαριά” έργο για νέο ξενοδοχείο στη Μεσσηνία – Σε ποιά περιοχή θα γίνει

Πηγή: Enterprise Greece
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ1 ημέρα ago

Πρώτο “πράσινο φως” για το νέο mega IKOS Kassandra στη Χαλκιδική – Σε ποιό στάδιο περνά η μεγάλη τουριστική επένδυση

INNSiDE Elounda - Πηγή: Melia International
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ1 ημέρα ago

Ντεμπούτο στην Κρήτη από το 2026 για το νέο 5άστερο lifestyle resort INNSiDE – Πού θα ανοίξει το νέο ξενοδοχείo των ZEUS Hotels και Meliá

Πηγή: Canva
LOGISTICS1 ημέρα ago

Οι επενδυτικές κινήσεις 4 αλυσίδων supermarket για νέες εγκαταστάσεις logistics – Σε ποιά περιοχή επικεντρώνονται

Green Haven Melissia - Πηγή: Ten Brinke
RESIDENTIAL1 εβδομάδα ago

Ξεκίνησε η νέα μεγάλη οικιστική επένδυση της Ten Brinke στα Μελίσσια – Πού κατασκευάζεται και τι περιλαμβάνει

Το πρώτο ξενοδοχείο Destination by Hyatt στην Ελλάδα ανοίγει στην Πάρο - Πηγή: SWOT
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 εβδομάδες ago

Ντεμπούτο στην Ελλάδα για το ξενοδοχειακό brand Destination by Hyatt – Σε ποιό νησί θα ανοίξει το πρώτο το 2026

Η ανανεωμένη Στοά Αρσακείου - Πηγή: Legendary Food
ΕΜΠΟΡΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ & ΠΑΡΚΑ4 ημέρες ago

Προς ολοκλήρωση η μεγάλη εμπορική επένδυση στη Στοά Αρσακείου – Ποιοί χώροι έχουν ήδη ξεκινήσει να λειτουργούν

Φωτογραφία αρχείου - Designed by Canva
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ3 εβδομάδες ago

“Πράσινο φως” για το νέο ξενοδοχείο 4 αστέρων στη Λεωφόρο Συγγρού – Σε ποιό ύψος του δρόμου θα γίνει

Sound of the Sea Karpathos, Tapestry Collection by Hilton - Πηγή: Hilton
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ1 εβδομάδα ago

Ψήφος εμπιστοσύνης στην Ελλάδα από 3 ξενοδοχειακές αλυσίδες – κολοσσούς – Πού και πότε θα ανοίξουν 34 νέα ξενοδοχεία από Hilton, Wyndham και Fattal

The Ilisian - Πηγή: Ionian Hotel Enterprises
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 εβδομάδες ago

Με 18 νέα ξενοδοχεία επεκτείνεται στην Ελλάδα η Hilton – Τα νέα openings και η “επιστροφή” του brand Hilton

Το νέο "πράσινο" κτίριο γραφείων στη Λεωφόρο Κηφισίας 199 στο Μαρούσι - Πηγή: Noval Property
REAL ESTATE2 εβδομάδες ago

Από το Μαρούσι έως την Πειραιώς: πότε ολοκληρώνονται 3 μεγάλα έργα της Noval Property

ΚΤΙΡΙΑ ΓΡΑΦΕΙΩΝ4 ημέρες ago

Στα “σκαριά” και το δεύτερο κτίριο “πράσινων” γραφείων MOB2 της Hellenic Properties στο Μαρούσι – Προχωρά και το MOB1

Sokio Piraeus, BW Premier Collection - Πηγή: Sokio Hotels
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ1 εβδομάδα ago

Ανοίγει νέα ξενοδοχεία σε Αττική και Μύκονο η Best Western – Στόχος ο διπλασιασμός των ξενοδοχείων της στην Ελλάδα έως το 2030

Φωτογραφία αρχείου - Πηγή: Canva
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ1 εβδομάδα ago

“Πράσινο φως” για το έργο για νέο ξενοδοχείο 5 αστέρων στην Αιτωλοακαρνανία – Με ποιές αλλαγές προχωρά η επένδυση

Conrad Athens The Ilisian - Πηγή: Hilton
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 εβδομάδες ago

Τους πρώτους μήνες του 2026 θα ξεκινήσει τη λειτουργία του το νέο 5άστερο Conrad Athens The Ilisian

Piraeús Gate - Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
RESIDENTIAL4 εβδομάδες ago

[VIDEO] Δείτε πώς θα γίνουν τα νέα “πράσινα” κτίρια κατοικιών και γραφείων στο Piraeus Gate Project

Το νέο Δικαστικό Μέγαρο Πειραιά όταν ολοκληρωθεί - Πηγή: Dimand Real Estate
ΚΤΙΡΙΑ ΓΡΑΦΕΙΩΝ4 εβδομάδες ago

[VIDEO] Προχωρούν από την Dimand τα έργα κατασκευής του νέου Δικαστικού Μεγάρου Πειραιά

Το νέο Μινιόν, φωταγωγημένο - Πηγή: DIMAND - Φωτογραφίες: ΝΙΚΟΣ ΔΑΝΙΗΛΙΔΗΣ
VIDEOS1 μήνα ago

[VIDEO] Το όραμα της Dimand για τις πόλεις του σήμερα και του αύριο μέσα από 20 εμβληματικά έργα

Τα έργα σε εξέλιξη στον νέο Riviera Tower στο The Ellinikon - Πηγή: Bizness.gr
VIDEOS2 μήνες ago

[VIDEO] The Ellinikon: προχωρούν τα κτιριακά έργα για τις μεγάλες οικιστικές, εμπορικές και τουριστικές επενδύσεις στο Ελληνικό

Φωτογραφία αρχείου - Πηγή: Canva
LOGISTICS2 μήνες ago

[VIDEO] Προχωρά η mega επένδυση logistics της ΙΚΕΑ στον Ασπρόπυργο

Το νέο κτίριο γραφείων στην Πλατεία Μαβίλη - Πηγή: Ten Brinke
ΚΤΙΡΙΑ ΓΡΑΦΕΙΩΝ2 μήνες ago

[VIDEO] Δείτε πώς μεταμορφώθηκε παλιό κτίριο γραφείων στην Πλατεία Μαβίλη

Eleusis Project - Πηγή: Karpathios Development
LOGISTICS3 μήνες ago

[VIDEO] Πώς θα γίνει το νέο έργο logistics Eleusis Project στον Ασπρόπυργο – Ποιά εταιρεία επενδύει

Voria Project - Πηγή: North Star Entertainment
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ3 μήνες ago

Ξεκινούν από τη ΜΕΤΚΑ τα έργα για τη μεγάλη επένδυση VORIA στο Μαρούσι – Εκδόθηκαν οι οικοδομικές άδειες

Η οικιστική επένδυση της Vita Estate Development στην οδό Ιάσονος 42 στη Νέα Σμύρνη - Πηγή: Vita Estate Development
RESIDENTIAL3 μήνες ago

[VIDEO] Προχωρά η νέα οικιστική επένδυση στη Νέα Σμύρνη – Σε ποιά περιοχή κατασκευάζεται

TRENDING

Επικοινωνία

Copyright © 2019-2024 Bizness.gr

Bizness.gr - Ταυτότητα
Ιδιοκτήτρια εταιρεία: «INFRA MEDIA M.I.K.E.» Διακριτικός τίτλος: «INFRA MEDIA» - Έδρα: Δήμος Αθηναίων, Αριστείδου αρ. 10-12, Τ.Κ. 10559 - ΑΦΜ: 801478591 Δ.Ο.Υ.: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ. - Τηλ. επικοινωνίας: 2130405600 - E-mail: contact@ypodomes.com Νόμιμος Εκπρόσωπος: Καραγιάννης Νικόλαος, Νόμιμος Εκπρόσωπος - Δικαιούχος του ονόματος τομέα (bizness.gr): INFRA MEDIA M.I.K.E. - Διευθυντής/Διαχειριστής: Καραγιάννης Νικόλαος - Διευθυντής Σύνταξης: Κατερίνα Παναγέα
Η Εταιρεία δηλώνει ότι έχει συμμορφωθεί με τη Σύσταση (ΕΕ) 2018/334 της Επιτροπής της 1ης Μαρτίου 2018 σχετικά με τα μέτρα για την αποτελεσματική αντιμετώπιση του παράνομου περιεχομένου στο διαδίκτυο (L 63).