Connect with us

SPECIAL EDITIONS

Ισχυροποίηση της πολιτικής των κωδικών πρόσβασης Τaxisnet

bizness.gr

Published

on

Επικαιρότητα, νέα

Στο πλαίσιο της διαρκούς βελτίωσης του επιπέδου ασφαλείας των υπηρεσιών της, η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης (ΓΓΠΣΔΔ) του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης προχώρησε στην ισχυροποίηση της πολιτικής της αναφορικά με τους κωδικούς πρόσβασης Τaxisnet.

Το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης συνιστούν στους πολίτες και τις επιχειρήσεις την αντικατάσταση των ενεργών κωδικών πρόσβασης τους (passwords) στο Taxisnet με νέους που θα πληρούν τις ακόλουθες προϋποθέσεις:
  • Να αποτελούνται κατ’ ελάχιστο από 8 χαρακτήρες
  • Να περιλαμβάνουν υποχρεωτικά:
  • Τουλάχιστον έναν κεφαλαίο λατινικό αλφαβητικό χαρακτήρα
  • Τουλάχιστον έναν πεζό λατινικό αλφαβητικό χαρακτήρα
  • Τουλάχιστον έναν αριθμητικό χαρακτήρα
  • Τουλάχιστον έναν ειδικό χαρακτήρα

Η αλλαγή του κωδικού (password) μπορεί να γίνει μέσω της εφαρμογής “Διαχείριση λογαριασμού / Αλλαγή κωδικού” (https://www1.gsis.gr/taxisnet/mytaxisnet/protected/changePassword.htm) εφόσον ο χρήστης γνωρίζει τον υφιστάμενο κωδικό (απαιτείται Σύνδεση – Login).

H αντικατάσταση των κωδικών πρόσβασης συνιστάται αλλά δεν είναι υποχρεωτική. Αποτελεί επιπλέον μέτρο προστασίας των ψηφιακών μας συναλλαγών με το Δημόσιο, καθώς η χρήση των διαπιστευτηρίων Taxisnet έχει διευρυνθεί, ειδικά μετά την έναρξη λειτουργίας της ενιαίας διαδικτυακής πύλης του Δημοσίου “Gov.gr”. Τα διαπιστευτήρια Taxisnet χρησιμοποιούνται για την πιστοποίηση των πολιτών τόσο στη νέα πύλη όσο και σε άλλες ψηφιακές πλατφόρμες του Δημοσίου. Ήδη ο αριθμός των φορέων που χρησιμοποιούν την αυθεντικοποίηση μέσω Taxisnet υπερβαίνει τους 65.

Είναι ιδιαίτερα σημαντικό και υπενθυμίζεται ότι οι κωδικοί πρόσβασης (όνομα χρήστη/username και συνθηματικό/password) που εκδίδονται, κατά τη διαδικασία που προβλέπεται στην κείμενη νομοθεσία, για χρήση στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες Taxisnet είναι αυστηρά προσωπικοί. Ως εκ τούτου, ο χρήστης οφείλει να τους διαφυλάττει με προσοχή για την αποκλειστική χρήση τους μόνο από τον ίδιο, λαμβάνοντας κάθε μέτρο πρόνοιας για τη μη διαρροή τους σε οποιονδήποτε άλλον.

Για εργασίες που προβλέπεται να γίνονται από εξουσιοδοτημένο πρόσωπο για λογαριασμό του πολίτη, είναι διαθέσιμος μηχανισμός παροχής και ανάκλησης εξουσιοδοτήσεων για συγκεκριμένες ενέργειες. Ο μηχανισμός αυτός δίνει τη δυνατότητα στον πολίτη να λαμβάνει την βοήθεια που χρειάζεται από πρόσωπο της επιλογής του και για το χρονικό διάστημα που επιθυμεί, με τρόπο απόλυτα διαφανή και ασφαλή, διατηρώντας τον απόλυτο έλεγχο σχετικά με τις ενέργειες που μπορούν να γίνονται αντί αυτού.

Σε αυτές τις περιπτώσεις το εξουσιοδοτημένο τρίτο πρόσωπο χρησιμοποιεί τα δικά του διαπιστευτήρια (και όχι του πολίτη) για να αποκτήσει πρόσβαση στις συγκεκριμένες ενέργειες και μόνο για το διάστημα που είναι ενεργή η εξουσιοδότηση.

Η εξουσιοδότηση μπορεί να γίνει μέσω της εφαρμογής “Εξουσιοδοτήσεις” (https://www1.gsis.gr/taxisnet/mytaxisnet/protected/authorizations.hm) όπου ο χρήστης μπορεί να εξουσιοδοτήσει τρίτο πρόσωπο για να προβεί σε ενέργειες στο Taxis για λογαριασμό του χωρίς να του δώσει τον κωδικό και το συνθηματικό του.

SPECIAL EDITIONS

Papaki: Εκτόξευση έως 129% σε κατοχυρώσεις domain για e-shop

bizness.gr

Published

on

Papaki

Η εντυπωσιακή άνοδος σε κατοχυρώσεις domain για e-shop καταγράφει απόλυτα τον παλμό του εμπορίου στη χώρα μας, αλλά και τις αλλαγές που θα έρθουν στον κλάδο. Σύμφωνα με τα στοιχεία του Papaki, εντοπίζεται γενική αύξηση στις κατοχυρώσεις των domain names στο τρίμηνο Μάρτιος-Μάιος, σε σχέση με το αντίστοιχο του 2019. Ιδιαίτερα εντυπωσιακά είναι τα στοιχεία για τα domain που χρησιμοποιούνται κυρίως στο e-commerce, όπως το .shop (αύξηση +93.6%) και το .store (αύξηση +129%). Φαίνεται ξεκάθαρα λοιπόν ότι πολλές επιχειρήσεις που μέχρι τώρα διέθεταν μόνο φυσική παρουσία ή μία απλή ιστοσελίδα, αναζήτησαν λύσεις – εν μέσω πανδημίας – με στόχο και τη δημιουργία e-shop, ώστε να συνεχιστεί η λειτουργία τους.

Πώς ένα e-shop θωρακίζει μία επιχείρηση;

Η πανδημία του Covid-19 δεν επηρέασε όλες τις επιχειρήσεις το ίδιο. Αυτές που διέθεταν ή δημιούργησαν e-shop φαίνεται πως ευνοήθηκαν, λόγω της αυξημένης κίνησης στο e-commerce, μία καταναλωτική συνήθεια που φαίνεται ότι ήρθε για να μείνει.

Επιπλέον, τα καταστήματα που διαθέτουν ένα εύχρηστο και λειτουργικό e-shop αυτομάτως αποκτούν μία σειρά πλεονεκτημάτων έναντι του ανταγωνισμού. Το κυριότερο είναι πως πλέον υπάρχουν δύο κανάλια πώλησης (φυσικό και ηλεκτρονικό κατάστημα), που σημαίνει μεγαλύτερη ευελιξία και δυνητικά περισσότερους πελάτες.

Επομένως, η δημιουργία ενός αξιόπιστου και λειτουργικού e-shop, θα πρέπει να αποτελεί προτεραιότητα για όλες τις επιχειρήσεις του εμπορίου, ώστε να είναι θωρακισμένες για ενδεχόμενη επιστροφή σε lockdown αλλά και να δώσει ώθηση στην κάλυψη των ζημιών που δημιουργήθηκαν το τελευταίο διάστημα. Όπως δήλωσε ο Γιώργος Παπαδουράκης, Head of Customer Service Quality του Papaki: «Υπάρχει ιδιαίτερη κινητικότητα και ενδιαφέρον στα κανάλια επικοινωνίας μας σχετικά με το πώς να ξεκινήσει κάποιος την online παρουσία του και ερωτήσεις σχετικά με τη δημιουργία e-shop. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον υπάρχει και στο κομμάτι του e-learning, στο πώς στήνεται μια αντίστοιχη πλατφόρμα, τι χρειάζεται κλπ.»

Πώς ξεκινάει κάποιος την online παρουσία του;

Μία επιχείρηση χωρίς online παρουσία είναι πιθανό να αντιμετωπίσει δυσκολίες στο να παραμείνει κερδοφόρα και ανταγωνιστική, σε αυτό το διαρκώς μεταβαλλόμενο πεδίο της αγοράς. Υπάρχουν πλέον εύχρηστα και προσιτά εργαλεία -όπως το Website Builder και το WooCommerce του Papaki- με τα οποία μπορεί κάποια μικρομεσαία επιχείρηση να μεταβεί στην ψηφιακή εποχή εύκολα. Όσον αφορά τα βήματα για τη δημιουργία ενός ηλεκτρονικού καταστήματος ή το ξεκίνημα της online παρουσίας, το Papaki έχει θέσει σε λειτουργία την υπηρεσία συμβουλευτικής υποστήριξης “Βγες Online” στο πλαίσιο της οποίας, μέσω τηλεφώνου και εντελώς δωρεάν, ειδικοί καθοδηγούν και απαντούν σε ερωτήσεις για την ψηφιακή μετάβαση μιας επιχείρησης.

Continue Reading

SPECIAL EDITIONS

Υπ. Ψηφιακής Διακυβέρνησης: Το σχέδιο για την ανάπτυξη της ελληνικής βιομηχανίας Διαστήματος

bizness.gr

Published

on

Κυριάκος Πιερρακάκης

Απλουστεύεται η διαδικασία για τη συμμετοχή των ελληνικών εταιρειών στους ανταγωνιστικούς διαγωνισμούς προμηθειών (Competitive Invitations To Tender) των διαστημικών προγραμμάτων του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Διαστήματος (ESA), με απόφαση του υπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Πιερρακάκης, στο πλαίσιο του σχεδίου για την ανάπτυξη της ελληνικής βιομηχανίας Διαστήματος.

Η απόφαση προβλέπει την κατάργηση της υποχρέωσης που είχαν ως σήμερα οι ελληνικές επιχειρήσεις να προσκομίζουν επιστολή υποστήριξης από την Ελληνική Δημοκρατία στον φάκελο της υποψηφιότητάς τους στην ESA. Με την κατάργηση της συγκεκριμένης υποχρέωσης μειώνονται οι διοικητικές διαδικασίες και ο χρόνος προετοιμασίας των προτάσεων, παρέχονται νέες ευκαιρίες συνεργασίας σε ευρωπαϊκό επίπεδο, διασφαλίζονται η διαφάνεια και η αξιοκρατία και ενθαρρύνονται οι επενδύσεις.

Παράλληλα, η Ελλάδα θα δημοσιεύσει εντός του καλοκαιριού πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για τη συμμετοχή ελληνικών επιχειρήσεων σε θεματικά προγράμματα για τον τομέα του Διαστήματος, σύμφωνα με τους στόχους που τέθηκαν από την Γενική Γραμματεία Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων για την εθνική συνδρομή στα προαιρετικά προγράμματα της ESA, καθώς και για την ανάπτυξη βιομηχανίας Διαστήματος στη χώρα μας.

Τέλος, δρομολογείται η ίδρυση ενός ESA Business Incubation Centre (ESA BIC) στην Ελλάδα. Το κέντρο θα ενισχύει τη μεταφορά τεχνογνωσίας από τις εφαρμογές του Διαστήματος σε εφαρμογές της καθημερινότητας και θα ενθαρρύνει την ανάπτυξη των νεοφυών επιχειρήσεων και της επιχειρηματικότητας.

Επισημαίνεται πως σύμφωνα με την εθνική συνδρομή στα προαιρετικά προγράμματα της ESA, όπως αποφασίστηκε στη Σύνοδο του Συμβουλίου της ESA σε υπουργικό επίπεδο (Space19+) του Νοεμβρίου του 2019, έχουν τεθεί οι εξής στόχοι:
  • Η παροχή υποστήριξης στην ανάπτυξη, υλοποίηση και παρακολούθηση τομεακών πολιτικών όπως οι μεταφορές, η ναυτιλία, η διαχείριση κρίσεων, ο έλεγχος των συνόρων, η ασφάλεια και η άμυνα.
  • Η χρήση εγχώριων παραγωγικών δυνάμεων και η ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας
  • Η αποδοτική χρήση της ελληνικής συνδρομής στην ESA μέσω δίκαιων και διαφανών διαδικασιών
  • Η δημιουργία συνεργειών με την βιομηχανία άλλων κρατών που συμμετέχουν στα προγράμματα της ESA
  • Η ανάπτυξη, χρήση και αναβάθμιση εθνικών υπαρχουσών υποδομών
  • Η ανάπτυξη συμπληρωματικών συνεργειών στο πλαίσιο άλλων ευρωπαϊκών και εθνικών προγραμμάτων.

Continue Reading

SPECIAL EDITIONS

Η COSMOTE συμμετέχει στο ευρωπαϊκό περιβαλλοντικό έργο LIFE SAFE-CROSSING

bizness.gr

Published

on

Κτίριο Cosmote

Ασπίδα προστασίας για την καφέ αρκούδα και άλλα είδη πανίδας της ΒΔ Ελλάδας, δημιουργεί το ευρωπαϊκό περιβαλλοντικό έργο LIFE SAFE-CROSSING, στο οποίο συμμετέχει η COSMOTE προσφέροντας προηγμένες τεχνολογικές λύσεις και υποδομές.

Το έργο, που υλοποιείται στην Ελλάδα, την Ιταλία, την Ισπανία και την Ρουμανία, έχει στόχο να μειώσει τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις από τις οδικές υποδομές σε προστατευόμενα είδη, όπως είναι η καφέ αρκούδα, ο λύκος και ο ιβηρικός λύγκας και, αξιοποιώντας προηγμένες τεχνολογίες και πρακτικές πρόληψης συγκρούσεων (σύστημα πρόληψης «Σύγκρουσης Οχημάτων Ζώων», εικονικός φράκτης, εφαρμογές νευροεπιστήμης), να μειώσει τον κίνδυνο ατυχημάτων, να αυξήσει την προσοχή των οδηγών και να διευκολύνει τις μετακινήσεις των ζώων, συμβάλλοντας στην προστασία της βιοποικιλότητας.

Στο πλαίσιο της συμμετοχής της στο LIFE SAFE-CROSSING, η COSMOTE έχει αναπτύξει μία ολοκληρωμένη λύση παρακολούθησης και αυτοματοποιημένης επεξεργασίας μεγάλου όγκου δεδομένων, που αφορούν στην κυκλοφορία της πανίδας σε 45 περάσματα κατά μήκος 55 χιλιομέτρων της Εγνατίας Οδού. Η αποτελεσματική παρακολούθηση και καταγραφή της κίνησης των ζώων, δίνει τη δυνατότητα να πραγματοποιηθούν οι κατάλληλες παρεμβάσεις στα περάσματα (πχ. ενισχύσεις περίφραξης, αφαίρεση φυσικών εμποδίων), προκειμένου να διευκολυνθεί η διέλευση των ζώων και να προστατευτεί η δραστηριότητά τους.

Η λύση της COSMOTE περιλαμβάνει ασύρματες (4G) κάμερες χαμηλής κατανάλωσης (τροφοδοτούμενες από φωτοβολταϊκά πάνελ), υποδομή cloud για αποθήκευση δεδομένων (φωτογραφίες, βίντεο, στατιστικά), καθώς και εργαλεία που επιτρέπουν την αυτοματοποιημένη -χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση:
  • αναγνώριση και κατηγοριοποίηση της άγριας πανίδας και αποστολή συναγερμών (alerts), με τη χρήση των τεχνολογιών Artificial Intelligence, Machine Learning & Deep Learning,
  • δημιουργία στατιστικών διέλευσης των ζώων,
  • οπτικοποίηση των περασμάτων (σε χάρτη), των φωτογραφιών και των στατιστικών.

Στα πλεονεκτήματα της τεχνολογικής λύσης, που ανέπτυξε το Research & Development (R&D) του Ομίλου ΟΤΕ, περιλαμβάνονται το χαμηλό κόστος, η ευκολία στην εγκατάσταση, η δυνατότητα χρήσης σε επιπλέον εφαρμογές (π.χ. φυσικής ασφάλειας), η αυτοματοποίηση χειροκίνητων και χρονοβόρων διαδικασιών και η δραστική μείωση των επιτόπιων μεταβάσεων στις θέσεις παρακολούθησης, με αποτέλεσμα σημαντικά περιβαλλοντικά και οικονομικά οφέλη.

Μέσω των λύσεων του LIFE SAFE-CROSSING στις περιοχές παρέμβασης, εκτιμάται ότι θα επιτευχθεί μείωση της ταχύτητας των οχημάτων κατά 30%, ενώ η θνησιμότητα των προστατευόμενων ζώων θα μειωθεί κατά 50% στις τέσσερις χώρες.

Στην Ελλάδα, το έργο LIFE SAFE-CROSSING υλοποιείται από την Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας, την Περιβαλλοντική Οργάνωση Καλλιστώ, την ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟ, και την COSMOTE. Το έργο συντονίζεται από την Ιταλική εταιρεία συμβούλων AGRISTUDIO, ενώ συγχρηματοδοτείται από το πρόγραμμα LIFE της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Η προστασία του περιβάλλοντος και της βιοποικιλότητας, καθώς και η αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής, αποτελούν μέρος της στρατηγικής βιώσιμης ανάπτυξης του Ομίλου ΟΤΕ και προϋπόθεση για έναν κόσμο καλύτερο για όλους.

Continue Reading
Advertisement

Trending