Connect with us

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Καραμανλής: Προκρίνουμε τη μελέτη Ζέκου για να φτάσει το τρένο στην Πάτρα

Νίκος Καραγιάννης

Published

on

Η σιδηροδρομική σύνδεση της Πάτρας παραμένει στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος και αυτή τη φορά είχαμε την απάντηση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή σε σχετική ερώτηση της βουλευτού του ΣΥΡΙΖΑ, Σίας Αναγνωστοπούλου.

Ο Υπουργός υποστήριξε πως με τη λύση που προωθούσε ο ΣΥΡΙΖΑ, γινόταν λόγος για 9,5χλμ που λόγω υπογειοποίησης θα ανέβαζε το κόστος πάνω από το 1δισ.ευρώ. Μάλιστα όπως είπε θα ήταν απίθανο να εγκριθεί από την Κομισιόν.

Στη συνέχεια ο κ.Καραμανλής είπε πως ούτε μελέτη υπάρχει ούτε την έγκριση της Ευρ.Επιτροπή είχε, ενώ η υπόσχεση για δημοπράτηση έργου μελετο-κατασκευής το πρώτο εξάμηνο του 2019, δεν τηρήθηκε από την προηγούμενη κυβέρνηση.

ΠΡΟΚΡΙΣΗ ΤΗΣ ΜΕΛΕΤΗΣ ΖΕΚΟΥ

Όπως αποκάλυψε ο Υπουργός ΥΠΟΜΕ, προκρίνεται η μελέτη Ζέκου, που θέλει επικαιροποίηση και υπάρχει από τον Δεκέμβριο του 2013 και την οποία τότε είχαν δεχτεί οι φορείς. Αυτή περιλαμβάνει, ο σιδηρόδρομος και ο προαστιακός να συνυπάρξουν για την ανάπτυξη της πόλης.

Όπως σημείωσε ο κ.Καραμανλής, “υπήρχε μελέτη το 2014, την οποία πετάξατε στον κάλαθο των αχρήστων και έλεγε για επίγεια διέλευση με διπλή γραμμή από το Ρίο στον Άγιο Ανδρέα όπου γίνεται ο κεντρικός σταθμός, με δύο ή τρεις βυθίσεις –που είναι η υπογειοποίηση- στα Μποζαΐτικα, την Παναχαϊκή και την Αγυιά. Τρίτον, από τον Άγιο Διονύσιο έως τον Άγιο Ανδρέα θα υπάρξει και εκεί μία βύθιση και εκεί μία μερική υπογειοποίηση με τη μορφή cut & cover για να ανοίξει η πόλη προς τη θάλασσα. Kαι με αυτό τον τρόπο, με έναν εξασφαλισμένο προϋπολογισμό διακοσίων εκατομμυρίων θα έφθανε το τρένο στο λιμάνι.

Τι κάνατε εσείς; Το πετάξατε στον κάλαθο των αχρήστων και αρχίσατε και μιλάγατε για φαραωνικά έργα. Συγγνώμη που το λέω, αλλά πρέπει κάποτε να καταλάβουμε ποια έργα μπορούν να υλοποιηθούν και ποια όχι. Διότι μπορεί εδώ να τσακωνόμαστε πενήντα χρόνια για διάφορα έργα, τα οποία όμως ποτέ δεν θα γίνουν. Γιατί δεν θα γίνουν; Διότι πρέπει να εξασφαλίσουμε τη χρηματοδότηση. Αυτή η μελέτη, λοιπόν, μπορεί να εξασφαλίσει κατά την άποψη της Κυβέρνησης χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τους JASPERS.

Εσείς μιλήσατε για ένα φαραωνικό έργο 9,5 χιλιομέτρων, που ούτε εσείς ξέρετε το κόστος. Κανείς δεν ξέρει. Το 1 δισεκατομμύριο μπορεί να είναι και λίγο. Και ξέρετε ποιο είναι το πιο βασικό; Δεν μας είπατε πότε ως κυβέρνηση για τεσσερισήμισι χρόνια, πού θα βρίσκατε τα λεφτά; Διότι από το πετσοκομμένο ΠΔΕ λόγω της οικονομικής κρίσης, δεν θα μπορούσατε να το χρηματοδοτήσετε.

Πρέπει, λοιπόν, τα έργα που ανακοινώνουμε, να μπορούμε να τα δικαιολογούμε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, να έχουμε κάνει τις μελέτες σκοπιμότητας και βιωσιμότητας, τα λεγόμενα cost-benefit analysis. Αυτός είναι ο κανονισμός της Ευρώπης. Τι να κάνουμε;

Δεν σου δίνουμε λεφτά -σου λέει η Ευρώπη και με το δίκιο της- επειδή είσαι ωραίος, αλλά στα δίνουμε επειδή μας παρουσιάζεις ένα πλάνο για ποιο λόγο κάνεις αυτό το έργο, ποια θα είναι η επίδραση του έργου αυτού στο τοπικό ΑΕΠ, στην οικονομία. Πρέπει να γίνει; Δεν πρέπει να γίνει; Υπάρχει πιο φθηνή λύση;

(…) Όμως θεωρώ ότι τα μεγάλα έργα υποδομής εθνικής σημασίας -όπως είναι και αυτό το οποίο έχει να κάνει με το πώς θα φτάσει το τρένο στο λιμάνι- πρέπει να έχουν το μίνιμουμ μιας συναίνεσης και μιας συνεννόησης. (…) Και να μην λέμε πράγματα που δεν ισχύουν, όπως ότι επί τεσσερισήμισι ήσασταν έτοιμοι να το δρομολογήσετε. Διότι δεν ήσασταν έτοιμοι να το δρομολογήσετε, γιατί δεν υπάρχει ούτε μία μελέτη. Και η μελέτη που υπήρχε ήταν εντελώς διαφορετική.

Επομένως, άμα είναι να αλλάζει κάθε φορά η Κυβέρνηση, ο Υπουργός και να αλλάζουν και τα έργα, ούτε σε είκοσι χρόνια δεν θα φτάσει το τρένο στο λιμάνι”.

ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟΙ ΟΡΟΙ

Ένα ακόμα ενδιαφέρον σημείο στην υπόθεση της έλευσης του τρένου στην πόλη και το λιμάνι της Πάτρας, είναι πως υπάρχουν εγκεκριμένοι περιβαλλοντικοί όροι για το τμήμα Άγιος Διονύσιος-Άγιος Ανδρέας.

Σύμφωνα με τους περιβαλλοντικούς όρους η γραμμή ξεκινά υπόγεια από τον Άγιο Διονύσιο για περίπου 2χλμ (ΧΘ 126,750-ΧΘ 128,600). Από εκεί κινείται επίγεια προκειμενο να διαμορφωθεί ο Επιλιμένιος Επιβατικός Σταθμός Πάτρας (ΧΘ 129,350-ΧΘ 130,700) και ακολούθως συνεχίζει υπέργεια μέχρι τη σύνδεση με την υφιστάμενη γραμμή προς Πύργο (ΧΘ 132,049).

Θα πρέπει να διευκρινιστει πως στους εγκεκριμένους περιβαλλοντικούς όρους δεν περιλαμβάνεται η ηλεκτροκίνηση της σιδηροδρομικής γραμμής καθώς και η κατασκευή-λειτουργία του Επιλιμένιου Επιβατικού Σταθμού για τα οποία θα πρέπει να γίνει νέα διαδικασία περιβαλλοντικής αδειοδότησης.

Τέλος μην ξεχνάμε ότι υπάρχει πλέον η νέα πρόταση που μπορεί σε δύο φάσεις να φτάσει το τρένο στο Αεροδρόμιο του Άραξου που ουσιαστικά μετατρέπει την Πάτρα σε προορισμό και την οποία σας αποκάλυψε πριν λίγες μέρες το ypodomes.com.

 

Πηγή: ypodomes.com

Advertisement Macon
Advertisement
Advertisement TÜV Austria
Advertisement Aecom
Ο CEO της Trade Estates, Δημήτρης Παπούλης - Πηγή: Trade Estates
LOGISTICS1 ημέρα ago

Με ομολογιακό δάνειο 9 εκατ. ευρώ από την Trade Estates προχωρά η EVITENCO τη μεγάλη επένδυση logistics της IKEA

Adia Aluma Hotels - Πηγή: Aluma Hotels / Isrotel
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ1 ημέρα ago

Με 3 νέα lifestyle ξενοδοχεία επεκτείνεται η Hilton στο κέντρο της Αθήνας – Πότε ανοίγουν

Το νέο κτίριο της ΑΑΔΕ στην οδό Πειραιώς - Φωτό: ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ/EUROKINISSI
REAL ESTATE1 ημέρα ago

Άγγιξε το μισό δισ. ευρώ η αξία του χαρτοφυλακίου της Premia Properties – Ποιά τα 4 ορόσημα του 2024

Φωτογραφία αρχείου - Designed by Canva
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ1 ημέρα ago

Δείτε την ακτινογραφία της ξενοδοχειακής αγοράς της Αθήνας – Διπλασιάστηκαν οι διεθνείς αλυσίδες

Το ακίνητο του ΕΦΚΑ στην οδό Βουλής 6 στο κέντρο της Αθήνας - Πηγή: Google Maps
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ1 ημέρα ago

“Στα σκαριά” νέο ξενοδοχείο σε ακίνητο του ΕΦΚΑ στο Σύνταγμα – Ποιά κτίρια θα αξιοποιηθούν

Φωτογραφία αρχείου - Πηγή: Canva
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ1 ημέρα ago

“Πράσινο φως” σε νέα επένδυση ξενοδοχείου 5 αστέρων στη Ρόδο – Πού θα γίνει και ποιά εταιρεία επενδύει

Athenaeum InterContinental Athens Hotel - Πηγή: Donkey Hotels
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 ημέρες ago

Ξεκίνησε από AVAX – ΜΠΑΛΛΙΑΝ το μεγάλο έργο ανακαίνισης 43,7 εκατ. ευρώ του Athenaeum Intercontinental στη Λ. Συγγρού

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 ημέρες ago

Και δεύτερο ακίνητο απέκτησε η ΟΝΥΞ Τουριστική – Πώς θα αξιοποιηθεί

Φωτογραφία αρχείου - Πηγή: Canva
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 ημέρες ago

“Στα σκαριά” νέο ξενοδοχείο 4 αστέρων στην Αιτωλοακαρνανία – Πού θα γίνει

Κουφονήσια - Φωτογραφία αρχείου - Φωτό: EUROKINISSI / ΧΑΣΙΑΛΗΣ ΒΑΪΟΣ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 ημέρες ago

“Πράσινο φως” για έργο νέου ξενοδοχείου στα Κουφονήσια

TRYP by Wyndham Piraeus Port - Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ3 εβδομάδες ago

Με νέο ξενοδοχείο επεκτείνεται η Wyndham στον Πειραιά – Σε ποιά περιοχή θα γίνει και ποιά εταιρεία επενδύει

Άποψη του Πειραιά - Πηγή: Canva
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 εβδομάδες ago

“Στα σκαριά” δύο νέες ξενοδοχειακές επενδύσεις στον Πειραιά και νέο boutique ξενοδοχείο στο Σύνταγμα – Ποιά εταιρεία επενδύει

Adia Aluma Hotels - Πηγή: Aluma Hotels / Isrotel
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 εβδομάδες ago

“Απόβαση” και στην Πλατεία Ομονοίας για τη Hilton το Μάρτιο – Ποιό νέο 5άστερο ξενοδοχείο εντάσσεται στην αλυσίδα

Φωτογραφία αρχείου - Designed by Canva
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 εβδομάδες ago

Ποιές είναι οι 10 νέες επενδύσεις για ξενοδοχεία 5 αστέρων σε όλη την Ελλάδα που εντάχθηκαν στον Αναπτυξιακό Νόμο

Το πρώην εργοστάσιο της ιστορικής κλωστοϋφαντουργίας των αδελφών Ρετσίνα - Πηγή: Google Maps
REAL ESTATE2 εβδομάδες ago

[VIDEO] Δείτε το πρώην εργοστάσιο Ρετσίνα στον Πειραιά – “Στα σκαριά” η αξιοποίησή του ακινήτου

Φωτογραφία αρχείου - Designed by Canva
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ3 ημέρες ago

Προς Στρατηγική Επένδυση οδεύει το νέο mega τουριστικό project στη Χαλκιδική – Ποιά εταιρεία επενδύει

Ναύπλιο - Φωτογραφία αρχείου - Φωτό: ΑΝΤΩΝΗΣ ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ / EUROKINISSI
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ1 εβδομάδα ago

3 νέες επενδύσεις για ξενοδοχεία στην Πελοπόννησο εντάχθηκαν προς χρηματοδότηση στον Αναπτυξιακό Νόμο – Πού θα γίνουν

Το ακίνητο του ΕΦΚΑ στην οδό Βουλής 6 στο κέντρο της Αθήνας - Πηγή: Google Maps
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ1 ημέρα ago

“Στα σκαριά” νέο ξενοδοχείο σε ακίνητο του ΕΦΚΑ στο Σύνταγμα – Ποιά κτίρια θα αξιοποιηθούν

Λήμνος - Φωτογραφία αρχείου - Φωτό: Βασίλης Πρωτόπαπας / Eurokinissi
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ1 εβδομάδα ago

Νέα μεγάλη τουριστική επένδυση “στα σκαριά” στη Λήμνο – Τι περιλαμβάνει το Master Plan του Limnos Resort

Τα πρώην Κεραμεία Αλλατίνη στη Νοτιοανατολική Πύλη της Θεσσαλονίκης - Φωτό: ΜΟΤΙΟΝΤΕΑΜ / ΒΕΡΒΕΡΙΔΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ
RESIDENTIAL3 ημέρες ago

Πρώτο “πράσινο φως” για τη μεγάλη επένδυση real estate στα πρώην Κεραμεία Αλλατίνη στη Θεσσαλονίκη – Τι θα περιλαμβάνει

Πηγή: LAMDA Development
RESIDENTIAL5 ημέρες ago

[VIDEO] The Ellinikon: προχωρούν τα μεγάλα έργα στο Ελληνικό

To οικιστικό έργο της Ten Brinke στην οδό Άρτης 13 στη Γλυφάδα - Πηγή: Ten Brinke
RESIDENTIAL1 εβδομάδα ago

[VIDEO] Προχωρά η νέα οικιστική επένδυση της Ten Brinke στη Γλυφάδα

Το πρώην εργοστάσιο της ιστορικής κλωστοϋφαντουργίας των αδελφών Ρετσίνα - Πηγή: Google Maps
REAL ESTATE2 εβδομάδες ago

[VIDEO] Δείτε το πρώην εργοστάσιο Ρετσίνα στον Πειραιά – “Στα σκαριά” η αξιοποίησή του ακινήτου

Η Riviera Galleria στο The Ellinikon - Πηγή: Lamda Development
ΕΜΠΟΡΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ & ΠΑΡΚΑ3 εβδομάδες ago

[VIDEO] The Ellinikon: ξεκίνησε η θεμελίωση του Riviera Galleria στο Ελληνικό – Τι θα περιλαμβάνει

Η νέα τουριστική επένδυση Alexandrou Chora Project στο Costa Ofrynio - Φωτό: Kourtidis Group
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ4 εβδομάδες ago

Ξεκίνησαν τα έργα για τη μεγάλη τουριστική επένδυση Alexandrou Chora στην Καβάλα – Τι θα περιλαμβάνει

Η επένδυση της Ten Brinke στο ακίνητο επί των οδών Λ. Βουλιαγμένης και Βενεζουέλας στη Γλυφάδα - Πηγή: Ten Brinke
RESIDENTIAL1 μήνα ago

[VIDEO] Προχωρά η νέα οικιστική επένδυση στη Λεωφόρο Βουλιαγμένης – Ποιά εταιρεία επενδύει

To Commercial Hub στο Ελληνικό - Πηγή: Lamda Development
ΕΜΠΟΡΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ & ΠΑΡΚΑ1 μήνα ago

The Ellinikon: ξεκινούν το 2025 τα έργα της πρώτης φάσης και στην πλευρά της Λεωφ. Βουλιαγμένης – Στο επίκεντρο mall και retail park

Μακέτα από το νέο data center της Microsoft στα Σπάτα - Πηγή: ΜΠΕ / Microsoft
ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΑ ΚΤΙΡΙΑ2 μήνες ago

[VIDEO] “Στα σκαριά” η επένδυση της Microsoft για το νέο data center στα Σπάτα – Πού θα γίνουν τα άλλα 2

Piraeus Gate - Πηγή: DKG Development
RESIDENTIAL2 μήνες ago

[VIDEO] Πώς θα “μεταμορφωθεί” η είσοδος του Πειραιά με τη νέα μεγάλη επένδυση Piraeus Gate – Πού θα γίνει

Το Logistics Park της BriQ Properties στον Ασπρόπυργο - Πηγή: BriQ Properties
LOGISTICS3 μήνες ago

[VIDEO] Ολοκληρώθηκε το νέο logistics center της BriQ στον Ασπρόπυργο

TRENDING

Επικοινωνία

Copyright © 2019-2024 Bizness.gr

Bizness.gr - Ταυτότητα
Ιδιοκτήτρια εταιρεία: «INFRA MEDIA M.I.K.E.» Διακριτικός τίτλος: «INFRA MEDIA» - Έδρα: Δήμος Αθηναίων, Αριστείδου αρ. 10-12, Τ.Κ. 10559 - ΑΦΜ: 801478591 Δ.Ο.Υ.: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ. - Τηλ. επικοινωνίας: 2130405600 - E-mail: contact@ypodomes.com Νόμιμος Εκπρόσωπος: Καραγιάννης Νικόλαος, Νόμιμος Εκπρόσωπος - Δικαιούχος του ονόματος τομέα (bizness.gr): INFRA MEDIA M.I.K.E. - Διευθυντής/Διαχειριστής: Καραγιάννης Νικόλαος - Διευθυντής Σύνταξης: Κατερίνα Παναγέα
Η Εταιρεία δηλώνει ότι έχει συμμορφωθεί με τη Σύσταση (ΕΕ) 2018/334 της Επιτροπής της 1ης Μαρτίου 2018 σχετικά με τα μέτρα για την αποτελεσματική αντιμετώπιση του παράνομου περιεχομένου στο διαδίκτυο (L 63).