Connect with us

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Καραμανλής: Προκρίνουμε τη μελέτη Ζέκου για να φτάσει το τρένο στην Πάτρα

Νίκος Καραγιάννης

Published

on

Η σιδηροδρομική σύνδεση της Πάτρας παραμένει στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος και αυτή τη φορά είχαμε την απάντηση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή σε σχετική ερώτηση της βουλευτού του ΣΥΡΙΖΑ, Σίας Αναγνωστοπούλου.

Ο Υπουργός υποστήριξε πως με τη λύση που προωθούσε ο ΣΥΡΙΖΑ, γινόταν λόγος για 9,5χλμ που λόγω υπογειοποίησης θα ανέβαζε το κόστος πάνω από το 1δισ.ευρώ. Μάλιστα όπως είπε θα ήταν απίθανο να εγκριθεί από την Κομισιόν.

Στη συνέχεια ο κ.Καραμανλής είπε πως ούτε μελέτη υπάρχει ούτε την έγκριση της Ευρ.Επιτροπή είχε, ενώ η υπόσχεση για δημοπράτηση έργου μελετο-κατασκευής το πρώτο εξάμηνο του 2019, δεν τηρήθηκε από την προηγούμενη κυβέρνηση.

ΠΡΟΚΡΙΣΗ ΤΗΣ ΜΕΛΕΤΗΣ ΖΕΚΟΥ

Όπως αποκάλυψε ο Υπουργός ΥΠΟΜΕ, προκρίνεται η μελέτη Ζέκου, που θέλει επικαιροποίηση και υπάρχει από τον Δεκέμβριο του 2013 και την οποία τότε είχαν δεχτεί οι φορείς. Αυτή περιλαμβάνει, ο σιδηρόδρομος και ο προαστιακός να συνυπάρξουν για την ανάπτυξη της πόλης.

Όπως σημείωσε ο κ.Καραμανλής, “υπήρχε μελέτη το 2014, την οποία πετάξατε στον κάλαθο των αχρήστων και έλεγε για επίγεια διέλευση με διπλή γραμμή από το Ρίο στον Άγιο Ανδρέα όπου γίνεται ο κεντρικός σταθμός, με δύο ή τρεις βυθίσεις –που είναι η υπογειοποίηση- στα Μποζαΐτικα, την Παναχαϊκή και την Αγυιά. Τρίτον, από τον Άγιο Διονύσιο έως τον Άγιο Ανδρέα θα υπάρξει και εκεί μία βύθιση και εκεί μία μερική υπογειοποίηση με τη μορφή cut & cover για να ανοίξει η πόλη προς τη θάλασσα. Kαι με αυτό τον τρόπο, με έναν εξασφαλισμένο προϋπολογισμό διακοσίων εκατομμυρίων θα έφθανε το τρένο στο λιμάνι.

Τι κάνατε εσείς; Το πετάξατε στον κάλαθο των αχρήστων και αρχίσατε και μιλάγατε για φαραωνικά έργα. Συγγνώμη που το λέω, αλλά πρέπει κάποτε να καταλάβουμε ποια έργα μπορούν να υλοποιηθούν και ποια όχι. Διότι μπορεί εδώ να τσακωνόμαστε πενήντα χρόνια για διάφορα έργα, τα οποία όμως ποτέ δεν θα γίνουν. Γιατί δεν θα γίνουν; Διότι πρέπει να εξασφαλίσουμε τη χρηματοδότηση. Αυτή η μελέτη, λοιπόν, μπορεί να εξασφαλίσει κατά την άποψη της Κυβέρνησης χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τους JASPERS.

Εσείς μιλήσατε για ένα φαραωνικό έργο 9,5 χιλιομέτρων, που ούτε εσείς ξέρετε το κόστος. Κανείς δεν ξέρει. Το 1 δισεκατομμύριο μπορεί να είναι και λίγο. Και ξέρετε ποιο είναι το πιο βασικό; Δεν μας είπατε πότε ως κυβέρνηση για τεσσερισήμισι χρόνια, πού θα βρίσκατε τα λεφτά; Διότι από το πετσοκομμένο ΠΔΕ λόγω της οικονομικής κρίσης, δεν θα μπορούσατε να το χρηματοδοτήσετε.

Πρέπει, λοιπόν, τα έργα που ανακοινώνουμε, να μπορούμε να τα δικαιολογούμε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, να έχουμε κάνει τις μελέτες σκοπιμότητας και βιωσιμότητας, τα λεγόμενα cost-benefit analysis. Αυτός είναι ο κανονισμός της Ευρώπης. Τι να κάνουμε;

Δεν σου δίνουμε λεφτά -σου λέει η Ευρώπη και με το δίκιο της- επειδή είσαι ωραίος, αλλά στα δίνουμε επειδή μας παρουσιάζεις ένα πλάνο για ποιο λόγο κάνεις αυτό το έργο, ποια θα είναι η επίδραση του έργου αυτού στο τοπικό ΑΕΠ, στην οικονομία. Πρέπει να γίνει; Δεν πρέπει να γίνει; Υπάρχει πιο φθηνή λύση;

(…) Όμως θεωρώ ότι τα μεγάλα έργα υποδομής εθνικής σημασίας -όπως είναι και αυτό το οποίο έχει να κάνει με το πώς θα φτάσει το τρένο στο λιμάνι- πρέπει να έχουν το μίνιμουμ μιας συναίνεσης και μιας συνεννόησης. (…) Και να μην λέμε πράγματα που δεν ισχύουν, όπως ότι επί τεσσερισήμισι ήσασταν έτοιμοι να το δρομολογήσετε. Διότι δεν ήσασταν έτοιμοι να το δρομολογήσετε, γιατί δεν υπάρχει ούτε μία μελέτη. Και η μελέτη που υπήρχε ήταν εντελώς διαφορετική.

Επομένως, άμα είναι να αλλάζει κάθε φορά η Κυβέρνηση, ο Υπουργός και να αλλάζουν και τα έργα, ούτε σε είκοσι χρόνια δεν θα φτάσει το τρένο στο λιμάνι”.

ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟΙ ΟΡΟΙ

Ένα ακόμα ενδιαφέρον σημείο στην υπόθεση της έλευσης του τρένου στην πόλη και το λιμάνι της Πάτρας, είναι πως υπάρχουν εγκεκριμένοι περιβαλλοντικοί όροι για το τμήμα Άγιος Διονύσιος-Άγιος Ανδρέας.

Σύμφωνα με τους περιβαλλοντικούς όρους η γραμμή ξεκινά υπόγεια από τον Άγιο Διονύσιο για περίπου 2χλμ (ΧΘ 126,750-ΧΘ 128,600). Από εκεί κινείται επίγεια προκειμενο να διαμορφωθεί ο Επιλιμένιος Επιβατικός Σταθμός Πάτρας (ΧΘ 129,350-ΧΘ 130,700) και ακολούθως συνεχίζει υπέργεια μέχρι τη σύνδεση με την υφιστάμενη γραμμή προς Πύργο (ΧΘ 132,049).

Θα πρέπει να διευκρινιστει πως στους εγκεκριμένους περιβαλλοντικούς όρους δεν περιλαμβάνεται η ηλεκτροκίνηση της σιδηροδρομικής γραμμής καθώς και η κατασκευή-λειτουργία του Επιλιμένιου Επιβατικού Σταθμού για τα οποία θα πρέπει να γίνει νέα διαδικασία περιβαλλοντικής αδειοδότησης.

Τέλος μην ξεχνάμε ότι υπάρχει πλέον η νέα πρόταση που μπορεί σε δύο φάσεις να φτάσει το τρένο στο Αεροδρόμιο του Άραξου που ουσιαστικά μετατρέπει την Πάτρα σε προορισμό και την οποία σας αποκάλυψε πριν λίγες μέρες το ypodomes.com.

 

Πηγή: ypodomes.com

Advertisement Macon
Advertisement
Advertisement TÜV Austria
Advertisement Aecom
Sunwing Makrigialos & Ocean Beach Club - Πηγή: Premia Properties
REAL ESTATE19 ώρες ago

“Στα σκαριά” νέα mega αύξηση μετοχικού κεφαλαίου 40 εκατ. ευρώ της Premia Properties – Σε ποιούς 5 τομείς θα επενδυθούν τα κεφάλαια

Rocca a Mare Heraklion - Πηγή: Accor
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 ημέρες ago

Ανοίγει το 2025 στην Κρήτη το πρώτο ξενοδοχείο Handwritten Collection της Accor στην Ελλάδα – Πού θα βρίσκεται

Premia Properties
REAL ESTATE2 ημέρες ago

Σε μικρή αύξηση μετοχικού κεφαλαίου με διανομή δωρεάν μετοχών προχώρησε η PREMIA Properties

Ρόδος - Φωτογραφία αρχείου - Φωτό: ΑΡΓΥΡΩ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΥ/EUROKINISSI
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 ημέρες ago

“Πράσινο φως” για έργο ανακαίνισης ξενοδοχείου στη Ρόδο

Νάξος - Φωτογραφία αρχείου - Φωτό: EUROKINISSI / ΧΑΣΙΑΛΗΣ ΒΑΪΟΣ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ3 ημέρες ago

“Στα σκαριά” έργο για νέο ξενοδοχείο 4 αστέρων στη Νάξο

Piraeus Retail Park - Φωτό: Trade Estates
ΕΜΠΟΡΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ & ΠΑΡΚΑ3 ημέρες ago

Ανοίγει το νέο εμπορικό πάρκο της Trade Estates στο Ηράκλειο – Και δεύτερο retail park “στα σκαριά” στην πόλη

Golden Milos Beach House by Domotel - Πηγή: Domotel
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ3 ημέρες ago

Ξεκινά το Μάιο το νέο ξενοδοχείο Golden Milos Beach House από την Domotel – Πού βρίσκεται

REAL ESTATE4 ημέρες ago

To 25% της Prosperty απέκτησε η Eurobank – Πώς θα προωθήσει άμεσα μέσω της πλατφόρμας 800 ακίνητα στην αγορά

Τα κεντρικά γραφεία της Prodea Investments - Πηγή: Prodea Investments
REAL ESTATE4 ημέρες ago

Εκτινάχθηκαν ο κύκλος εργασιών και τα κέρδη της Prodea το 2024 – Σε ποιά στρατηγική κίνηση οφείλονται

Ζάκυνθος - Φωτογραφία αρχείου - Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/ Διονύσης Παπαντώνης
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ4 ημέρες ago

“Στα σκαριά” 4 νέα έργα για ξενοδοχεία στην Ζάκυνθο

Τα έργα στο Μινιόν - Φωτό: POOL / ΝΙΚΟΣ ΠΑΛΑΙΟΛΟΓΟΣ / EUROKINISSI
RESIDENTIAL2 εβδομάδες ago

Σε φάση ολοκλήρωσης το νέο Μινιόν – Ποιοί είναι οι ένοικοι των γραφείων και καταστημάτων

Το ακίνητο της οδού Κοραή που θα ανακαινίσει η Dimand για την Piraeus Bank - Πηγή: Dimand Real Estate
ΚΤΙΡΙΑ ΓΡΑΦΕΙΩΝ2 εβδομάδες ago

Ξεκίνησαν τα έργα για το νέο κτίριο της Πειραιώς στην Κοραή – Ποιά εταιρεία ανέλαβε το έργο της Dimand

Νάξος - Φωτογραφία αρχείου - Φωτό: EUROKINISSI / ΧΑΣΙΑΛΗΣ ΒΑΪΟΣ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ1 εβδομάδα ago

“Στα σκαριά” 5 νέα ξενοδοχεία στις Κυκλάδες – Σε ποιά νησιά θα γίνουν

Πηγή: Google Maps
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ3 εβδομάδες ago

Μέσω Αναπτυξιακού προχωρά η νέα ξενοδοχειακή επένδυση στο κέντρο του Πειραιά – Ποιά εταιρεία επενδύει

Λήμνος - Φωτογραφία αρχείου - Φωτό: Βασίλης Πρωτόπαπας / Eurokinissi
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 εβδομάδες ago

Νέα μεγάλη τουριστική επένδυση “στα σκαριά” στη Λήμνο – Τι περιλαμβάνει το Master Plan του Limnos Resort

The Ilisian - Πηγή: Ionian Hotel Enterprises
RESIDENTIAL5 ημέρες ago

[VIDEO] The Ilisian: πώς προχωρά το μεγάλο έργο μεταμόρφωσης του πρώην Hilton της Αθήνας

Πηγή: Blend Development
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ3 εβδομάδες ago

“Στα σκαριά” νέο ξενοδοχείο 4 αστέρων στη Λεωφόρο Συγγρού – Ποιά άλλα έργα υλοποιεί στην Αθήνα η Blend Development

Η νέα 5άστερη ξενοδοχειακή μονάδα στην Κύμη Ευβοίας - Πηγή: ΥΠΕΝ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 εβδομάδες ago

“Πράσινο φως” για νέο 5άστερο ξενοδοχείο στην Εύβοια – Σε ποιά περιοχή θα γίνει

The Syndesis Hub - Πηγή: Ten Brinke
ΚΤΙΡΙΑ ΓΡΑΦΕΙΩΝ3 εβδομάδες ago

[VIDEO] Σε πλήρη εξέλιξη τα έργα για το νέο κτίριο γραφείων The Syndesis Hub στο Ελληνικό – Ποιός όμιλος επενδύει στο ακίνητο

Athens Riviera Falirikon - QG Investments / 314 Architecture Studio
RESIDENTIAL3 εβδομάδες ago

[VIDEO] Ξεκίνησαν τα έργα για τη νέα οικιστική επένδυση Athens Sansiveria στο Παλαιό Φάληρο – Πώς θα γίνει και ποιά εταιρεία επενδύει

The Ilisian - Πηγή: Ionian Hotel Enterprises
RESIDENTIAL5 ημέρες ago

[VIDEO] The Ilisian: πώς προχωρά το μεγάλο έργο μεταμόρφωσης του πρώην Hilton της Αθήνας

Ο οικιστικός πύργος Marina Tower στο Ελληνικό - Πηγή: Lamda Development
RESIDENTIAL1 εβδομάδα ago

[VIDEO] The Ellinikon: “ψηλώνει” και άλλο ο “πράσινος” ουρανοξύστης κατοικιών Riviera Tower στο Ελληνικό

Athens Riviera Falirikon - QG Investments / 314 Architecture Studio
RESIDENTIAL3 εβδομάδες ago

[VIDEO] Ξεκίνησαν τα έργα για τη νέα οικιστική επένδυση Athens Sansiveria στο Παλαιό Φάληρο – Πώς θα γίνει και ποιά εταιρεία επενδύει

The Grid - Πηγή: ΤΕΡΝΑ
ΚΤΙΡΙΑ ΓΡΑΦΕΙΩΝ3 εβδομάδες ago

[VIDEO] Ποιά είναι τα 4 μεγάλα έργα για νέα “πράσινα” κτίρια γραφείων στο Μαρούσι που έχει αναλάβει η ΤΕΡΝΑ

Το νέο οικιστικό έργο στην οδό Λόντου 42, στη Γλυφάδα - Πηγή: Ten Brinke
RESIDENTIAL4 εβδομάδες ago

[VIDEO] Ξεκίνησε νέα οικιστική επένδυση στη Γλυφάδα η Ten Brinke

Piraeus Gate - Πηγή: DKG Development
RESIDENTIAL1 μήνα ago

[VIDEO] Piraeus Gate: πώς θα μεταμορφωθεί μια ολόκληρη περιοχή στο κέντρο του Πειραιά – Ποιά κτίρια θα αξιοποιηθούν

Πηγή: LAMDA Development
RESIDENTIAL1 μήνα ago

[VIDEO] The Ellinikon: πώς προχωρούν τα μεγάλα έργα real estate στο Ελληνικό – “Σηκώθηκε” και άλλο ο Riviera Tower

To οικιστικό έργο της Ten Brinke στην οδό Γορτυνίας 7 στη Γλυφάδα - Πηγή: Ten Brinke
RESIDENTIAL2 μήνες ago

[VIDEO] Σε εξέλιξη τα έργα για μια ακόμη οικιστική επένδυση της Ten Brinke στη Γλυφάδα

Πηγή: LAMDA Development
RESIDENTIAL2 μήνες ago

[VIDEO] The Ellinikon: προχωρούν τα μεγάλα έργα στο Ελληνικό

To οικιστικό έργο της Ten Brinke στην οδό Άρτης 13 στη Γλυφάδα - Πηγή: Ten Brinke
RESIDENTIAL2 μήνες ago

[VIDEO] Προχωρά η νέα οικιστική επένδυση της Ten Brinke στη Γλυφάδα

TRENDING

Επικοινωνία

Copyright © 2019-2024 Bizness.gr

Bizness.gr - Ταυτότητα
Ιδιοκτήτρια εταιρεία: «INFRA MEDIA M.I.K.E.» Διακριτικός τίτλος: «INFRA MEDIA» - Έδρα: Δήμος Αθηναίων, Αριστείδου αρ. 10-12, Τ.Κ. 10559 - ΑΦΜ: 801478591 Δ.Ο.Υ.: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ. - Τηλ. επικοινωνίας: 2130405600 - E-mail: contact@ypodomes.com Νόμιμος Εκπρόσωπος: Καραγιάννης Νικόλαος, Νόμιμος Εκπρόσωπος - Δικαιούχος του ονόματος τομέα (bizness.gr): INFRA MEDIA M.I.K.E. - Διευθυντής/Διαχειριστής: Καραγιάννης Νικόλαος - Διευθυντής Σύνταξης: Κατερίνα Παναγέα
Η Εταιρεία δηλώνει ότι έχει συμμορφωθεί με τη Σύσταση (ΕΕ) 2018/334 της Επιτροπής της 1ης Μαρτίου 2018 σχετικά με τα μέτρα για την αποτελεσματική αντιμετώπιση του παράνομου περιεχομένου στο διαδίκτυο (L 63).