Connect with us

ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

Ο αειφόρος τουρισμός κι η ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των «πράσινων» ξενοδοχείων

Avatar

Published

on

«Πράσινο» ξενοδοχείο, πισίνα

To σεμινάριο «Go Green! Hotel Seminar» λαμβάνει χώρα αυτό το διήμερο (7-8 Νοεμβρίου) σε κεντρικό ξενοδοχείο των Αθηνών, από τον ιδρυτή της Ecotourism Greece, Iyad Kayali. Αντικείμενο της διημερίδας είναι ο αειφόρος τουρισμός και πως αυτός συμβάλλει, όχι μόνο στην ενίσχυση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος ενός καταλύματος, αλλά και στην ενίσχυση του brand και της ανταγωνιστικότητας μίας ξενοδοχειακής επιχείρησης εξίσου.

ΟΙ 12 ΒΑΣΙΚΟΙ ΠΥΛΩΝΕΣ ΤΟΥ ΑΕΙΦΟΡΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ

Ο αειφόρος τουρισμός εδράζεται, πάνω σε 12 θεμέλιους λίθους. Ειδικότερα, σχετίζεται άμεσα με:

  • Την οικονομική βιωσιμότητα και την ανταγωνιστικότητα
  • Την τοπική ευημερία
  • Την ποιότητα απασχόλησης (ενδυνάμωση του αριθμού και της ποιότητας των τοπικών θέσεων εργασίας)
  • Την κοινωνική ισότητα (ευρεία και δίκαιη διανομή οικονομικών και κοινωνικών οφελών)
  • Την ικανοποίηση των επισκεπτών
  • Τον τοπικό έλεγχο (εμπλοκή και ενδυνάμωση των τοπικών κοινωνιών στο σχεδιασμό και στη λήψη αποφάσεων, για τη διαχείριση και μελλοντική ανάπτυξη του τουρισμού)
  • Την κοινωνική ευημερία (ενδυνάμωση της ζωής στις τοπικές κοινωνίες)
  • Τον πολιτισμικό πλούτο (σεβασμός και ενίσχυση της ιστορικής κληρονομιάς)
  • Την φυσική ακεραιότητα
  • Την βιοποικιλότητα (ενίσχυση της διατήρησης φυσικών περιοχών, βιοτόπων και άγριας ζωής)
  • Την αποδοτικότητα πόρων (ελαχιστοποίηση της χρήσης σπάνιων και μη ανανεώσιμων πηγών στην ανάπτυξη και λειτουργία των τουριστικών εγκαταστάσεων)
  • Την περιβαλλοντική καθαρότητα (ελαχιστοποίηση ρύπανσης του αέρα, του νερού, της γης και της παραγωγής αποβλήτων)

Αυτή τη στιγμή, η Ελλάδα απομακρύνεται σε κάποιο βαθμό από τον κλασικό τουρισμό «Ήλιος-Άμμος-Θάλασσα». Το μοντέλο εξελίσσεται καθώς, σήμερα, οι επισκέπτες ψάχνουν πιο αληθινές εμπειρίες. Αυτές, δηλαδή, που μπορεί να τους προσφέρει ο βιωματικός, θεματικός τουρισμός. Με μία λέξη, ο οικοτουρισμός (σ.σ. βασικά του χαρακτηριστικά η αυθεντικότητα κι οι υπαίθριες, θαλάσσιες, γαστρονομικές και πολιτιστικές εμπειρίες).

ΜΕΤΑΒΟΛΗ ΑΝΤΙΛΗΨΗΣ ΣΤΗΝ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ

Όπως αναφέρουν επαγγελματίες της αγοράς, απαιτείται να υπάρξει μία αλλαγή αντίληψης της τουριστικής βιομηχανίας. Η αλλαγή αυτή έγκειται, στην κατανόηση από μεριάς τους, ότι η τουριστική σεζόν δεν ολοκληρώνεται στο τέλος του καλοκαιριού. Οι ξενοδόχοι και οι επιχειρηματίες του τουρισμού, δηλαδή, καλούνται να συνειδητοποιήσουν ότι μπορούν να έχουν επισκέπτες όλη ή την περισσότερη έστω χρονιά, αρκεί να υπάρχει πρόβλεψη προς αυτό το σκοπό. Κάτι, που συνιστά άλλωστε και μία από τις προτεραιότητες του Υπουργείου Τουρισμού, μέσω του μοντέλου «Urban City» για την ενίσχυση των τουριστικών ρευμάτων στην Αθήνα και τις μεγάλες πόλεις της χώρας, καθ’ όλη τη διάρκεια ενός έτους.

Σε αυτό το πλαίσιο, εμπλέκονται και τα αρχιτεκτονικά κριτήρια. Πολλά ξενοδοχεία, ειδικά στα νησιά, έχουν κατασκευαστεί έτσι (με ανοιχτούς χώρους κτλ.), προκειμένου να λειτουργούν αποκλειστικά την τουριστική θερινή περίοδο (Μάιος-Σεπτέμβριος). Επομένως, τα νέα καταλύματα που κατασκευάζονται ή άλλα που αναμορφώνονται, είναι σημαντικό να έχουν εγκαταστάσεις που θα τους επιτρέπουν να παραμένουν ανοιχτά και να εξυπηρετούν το κοινό, τους περισσότερους μήνες του χρόνου.

ΓΙΑΤΙ ΑΕΙΦΟΡΑ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ

Η τουριστική αγορά, συνολικά, ρέπει όλο και ταχύτερο στην ενίσχυση του αειφόρου τουρισμού. Για παράδειγμα, το Trip Advisor εδώ και λίγα χρόνια διαθέτει το πρόγραμμα «Πράσινοι Ηγέτες». Το Booking.com έγινε μέλος του Παγκοσμίου Συμβουλίου για τον αειφόρο τουρισμό (σ.σ. Global Sustainable Tourism Council – GSTC). Το Airbnb προωθείται ως «πράσινη» επιλογή.

Την ίδια στιγμή, το 81% των μεγάλων ξενοδοχείων και καταλυμάτων απέκτησε πιστοποιήσεις αειφορίας το 2018 και συνεργάζεται με το GSTC. Η TUI, ως ένας από τους μεγαλύτερους «παίκτες» στο συγκεκριμένο market, για να συνεργαστεί σήμερα με ξενοδοχεία (συμπεριλαμβανομένου των ελληνικών) απαιτεί τη δραστική μείωση του πλαστικού και την ενίσχυση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος. Στόχος το 2020 είναι να έχει μειωθεί, ει δυνατόν και στο απόλυτο, η χρήση πλαστικών.

Σημειώνεται, ότι ακόμα και η Thomas Cook πριν καταρρεύσει, 28% από τα ξενοδοχεία της με την επωνυμία «Thomas Cook Hotels», είχαν αποκτήσει το 2017 πιστοποίηση Travelife και στόχευαν στο απόλυτο 100% μέχρι το 2020. Επισημαίνεται, πως η εν λόγω πιστοποίηση αποτελεί από τις πιο δύσκολες για να την αποκτήσει μία ξενοδοχειακή μονάδα, καθώς πέρα από το περιβάλλον ελέγχει θέματα όπως η οικονομία, η εργασία και το κοινωνικό αποτύπωμα ενός καταλύματος. Ενδεικτικό αυτού είναι, ότι μόλις 120 ξενοδοχεία έχουν πιστοποιηθεί με το σήμα Travelife στην Ελλάδα.

ΑΕΙΦΟΡΙΑ ΚΑΙ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ

Έρευνα δημοσιευμένη στο Harvard Business Review, έδειξε πως το 64% των πελατών/τουριστών, υποστηρίζει ότι η εμπιστοσύνη σε ένα ξενοδοχείο εξαρτάται από το οικολογικό ισοζύγιο. Ένα αειφόρο κατάλυμα, ένα πιο «πράσινο» brand, είναι ικανό να προσεγγίσει περισσότερους πελάτες.

Μία αειφόρος επιχείρηση μπορεί:
  1. Να είναι προετοιμασμένη για την περιβαλλοντική νομοθεσία από την Ευρώπη, η οποία τα επόμενα χρόνια θα έρθει ακόμη εντονότερα στο προσκήνιο.
  2. Να υπολογίζει μακροπρόθεσμα σε κέρδη, π.χ. από την εκμετάλλευση πόρων για τη μείωση του κόστους ρεύματος (βλ. χρήση λαμπτήρων LED)
  3. Να διατηρεί τη δυνατότητα χρηματοδότησης από την Ε.Ε. και απαλλαγές φόρων για «πράσινα» καταλύματα.
  4. Να επιτυγχάνει την ενίσχυση του brand ενός ξενοδοχείου και την ανάπτυξη θεσμικών σχέσεων με τους πελάτες, τους προμηθευτές και τους συνεργάτες.

Η νέα Πολιτεία Καινοτομίας που θα δημιουργηθεί στο πρώην ακίνητο της ΧΡΩΠΕΙ στην Πειραιώς - Εικόνα: Υπουργείο Ανάπτυξης & Επενδύσεων
REAL ESTATE2 ημέρες ago

Παράταση στην εκδήλωση ενδιαφέροντος για την αξιοποίηση του ακινήτου της ΧΡΩΠΕΙ

LOGISTICS2 ημέρες ago

3 νέα logistics hubs ετοιμάζει ο Σκλαβενίτης το 2021 – Πού θα λειτουργήσουν

To Athenian Capitol στην 3ης Σεπτεμβρίου, που μετατράπηκε σε κτίριο γραφείων
ΚΤΙΡΙΑ ΓΡΑΦΕΙΩΝ2 ημέρες ago

Σε κτίριο γραφείων μετατρέπεται γνωστό εμπορικό κέντρο στο κέντρο της Αθήνας

Τα σχέδια για το πολυτελές Costa Nopia
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 ημέρες ago

3 νέες μεγάλες τουριστικές επενδύσεις στη “νέα Μύκονο” της Κρήτης

To νέο boutique ξενοδοχείο Classic by Athens Prime Hotels στη Χαβρίου - Φωτό: Athens Prime Hotels
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 ημέρες ago

Νέο boutique ξενοδοχείο ανοίγει σύντομα στην Πλατεία Κλαυθμώνος

Go Green! Hotel Webinar
SPECIAL EDITIONS3 ημέρες ago

Real estate και ξενοδοχεία: πώς η αειφορία διαφοροποιεί και αυξάνει αποδόσεις

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ3 ημέρες ago

Ναι από Περιφέρεια, όχι από Δήμο για τη μεγάλη αραβική επένδυση στη Μύκονο

Η επένδυση του Ελληνικού
REAL ESTATE3 ημέρες ago

Στήνεται το “στρατηγείο” για τη μεγάλη επένδυση στο Ελληνικό

Το Ξενία Τσαγκαράδας στο Πήλιο - Φωτό: Δήμος Ζαγοράς Μουρεσίου
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ3 ημέρες ago

Στο τραπέζι τα πλάνα αξιοποίησης του Ξενία Τσαγκαράδας από ΕΤΑΔ και Δήμο

Το ιστορικό βιομηχανικό κτίριο της ΑΖΕΛ στον Πειραιά
REAL ESTATE3 ημέρες ago

Ξαναπαίρνουν ζωή 5 πρώην βιομηχανικά ακίνητα-φιλέτα στον Πειραιά

REAL ESTATE3 μήνες ago

Στα σκαριά νέα εντυπωσιακή Ισραηλινή επένδυση στο Παλαιό Φάληρο

Το ιστορικό βιομηχανικό κτίριο της ΑΖΕΛ στον Πειραιά
REAL ESTATE3 ημέρες ago

Ξαναπαίρνουν ζωή 5 πρώην βιομηχανικά ακίνητα-φιλέτα στον Πειραιά

To εμπορικό κέντρο River West στον Κηφισό
ΕΜΠΟΡΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ & ΠΑΡΚΑ2 εβδομάδες ago

Τα 7 εμπορικά κέντρα που αλλάζουν την εικόνα της Αθήνας – Ποιά νέα θα γίνουν και ποιά αλλάζουν

Η καινοτόμα βιομηχανία ηλεκτρικών αυτοκινήτων Next.e.Go SE
REAL ESTATE2 μήνες ago

Πού ψάχνει ακίνητο για το νέο εργοστάσιο ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα η Next.e.go SE

To νέο εμπορικό πάρκο Piraeus Retail Park της Ten Brinke
REAL ESTATE1 εβδομάδα ago

Οι 3 μεγάλες real estate επενδύσεις που θα αλλάξουν την εικόνα της Πειραιώς

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ1 μήνα ago

To 2022 θα ανοίξει το νέο μεγαλύτερο ξενοδοχείο της Αθήνας στη Λ. Συγγρού

ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ8 μήνες ago

Νέα προσπάθεια για δημιουργία πίστας Φόρμουλα 1 στην Ελλάδα – Ποιά περιοχή βρίσκεται στο στόχαστρο

Λίγο μετά την κατεδάφιση στο ακίνητο της ΒΙΣ
ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ2 μήνες ago

Οι 3 νέοι εμπορικοί πόλοι που θα αλλάξουν τη Λεωφόρο Κηφισού

Το νέο ξενοδοχείο NYX Athens, στο πρώην Esperia στη Σταδίου - Πηγή: Tsolakis Architects
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ1 εβδομάδα ago

Τα 9 νέα ξενοδοχεία που ετοιμάζονται στην Αθήνα το 2021

To Κτήμα Καμπά, που θα μεταμορφωθεί από τη REDS σε Cambas Project
REAL ESTATE5 ημέρες ago

Από το Μαρούσι έως τη Βούλα και την Παλλήνη: 5 μεγάλες ιδιωτικές επενδύσεις που προχωρούν

Το νέο κτίριο σύγχρονων γραφείων της Ten Brinke στη Λεωφ. Αλεξάνδρας - Φωτό: Ten Brinke
ΚΤΙΡΙΑ ΓΡΑΦΕΙΩΝ2 εβδομάδες ago

[VIDEO] Το νέο κτίριο – γραφείων της Ten Brinke στη Λεωφ. Αλεξάνδρας

Το νέο Integrated Casino Resort στο Ελληνικό
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ3 εβδομάδες ago

Οριστικός ανάδοχος για το Καζίνο στο Ελληνικό η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Mohegan

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ3 εβδομάδες ago

[VIDEO] Δείτε πώς θα γίνει το VIP Exclusive Club του Ριμπολόβλεφ στο Σκορπιό

Το Oniro Mykonos - A Shanti Collection Resort που θα γίνει Destino Pacha Mykonos
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ4 εβδομάδες ago

[VIDEO] Ανοίγει μετά το Πάσχα το πολυαναμενόμενο Destino Pacha Mykonos

To νέο πολυτελές θέρετρο One&Only Kea Island στην Κέα (Τζιά)
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ4 εβδομάδες ago

[VIDEO] Σε εξέλιξη η κατασκευή του πολυτελούς One&Only Kea Island

VIDEOS1 μήνα ago

[VIDEO] Τί θα γίνει με τα γραφεία στην μετά-κορονοϊό εποχή;

Το νέο ολοκληρωμένο κέντρο logistics της Ten Brinke στην Ελευσίνα
LOGISTICS1 μήνα ago

[VIDEO] Ολοκληρώθηκε το νέο κέντρο logistics της Ten Brinke στην Ελευσίνα

VIDEOS1 μήνα ago

[VIDEO] Δείτε πώς θα είναι το Ελληνικό μετά την επένδυση

Το πρώην οινοποιείο Καμπά στην Παλλήνη, που θα μεταμορφωθεί σε Cambas Project
ΕΜΠΟΡΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ & ΠΑΡΚΑ1 μήνα ago

[VIDEO] Δείτε το Κτήμα Καμπά στην Παλλήνη που θα μεταμορφωθεί σε Cambas Project

To Piraeus Port Plaza στον Άγιο Διονύσιο Πειραιά
ΚΤΙΡΙΑ ΓΡΑΦΕΙΩΝ2 μήνες ago

[VIDEO] Δείτε πώς θα γίνει το Piraeus Port Plaza στον Άγιο Διονύσιο

Advertisement

Trending