Connect with us

ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

Ο αειφόρος τουρισμός κι η ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των «πράσινων» ξενοδοχείων

Χρήστος Δημόπουλος

Published

on

«Πράσινο» ξενοδοχείο, πισίνα

To σεμινάριο «Go Green! Hotel Seminar» λαμβάνει χώρα αυτό το διήμερο (7-8 Νοεμβρίου) σε κεντρικό ξενοδοχείο των Αθηνών, από τον ιδρυτή της Ecotourism Greece, Iyad Kayali. Αντικείμενο της διημερίδας είναι ο αειφόρος τουρισμός και πως αυτός συμβάλλει, όχι μόνο στην ενίσχυση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος ενός καταλύματος, αλλά και στην ενίσχυση του brand και της ανταγωνιστικότητας μίας ξενοδοχειακής επιχείρησης εξίσου.

ΟΙ 12 ΒΑΣΙΚΟΙ ΠΥΛΩΝΕΣ ΤΟΥ ΑΕΙΦΟΡΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ

Ο αειφόρος τουρισμός εδράζεται, πάνω σε 12 θεμέλιους λίθους. Ειδικότερα, σχετίζεται άμεσα με:

  • Την οικονομική βιωσιμότητα και την ανταγωνιστικότητα
  • Την τοπική ευημερία
  • Την ποιότητα απασχόλησης (ενδυνάμωση του αριθμού και της ποιότητας των τοπικών θέσεων εργασίας)
  • Την κοινωνική ισότητα (ευρεία και δίκαιη διανομή οικονομικών και κοινωνικών οφελών)
  • Την ικανοποίηση των επισκεπτών
  • Τον τοπικό έλεγχο (εμπλοκή και ενδυνάμωση των τοπικών κοινωνιών στο σχεδιασμό και στη λήψη αποφάσεων, για τη διαχείριση και μελλοντική ανάπτυξη του τουρισμού)
  • Την κοινωνική ευημερία (ενδυνάμωση της ζωής στις τοπικές κοινωνίες)
  • Τον πολιτισμικό πλούτο (σεβασμός και ενίσχυση της ιστορικής κληρονομιάς)
  • Την φυσική ακεραιότητα
  • Την βιοποικιλότητα (ενίσχυση της διατήρησης φυσικών περιοχών, βιοτόπων και άγριας ζωής)
  • Την αποδοτικότητα πόρων (ελαχιστοποίηση της χρήσης σπάνιων και μη ανανεώσιμων πηγών στην ανάπτυξη και λειτουργία των τουριστικών εγκαταστάσεων)
  • Την περιβαλλοντική καθαρότητα (ελαχιστοποίηση ρύπανσης του αέρα, του νερού, της γης και της παραγωγής αποβλήτων)

Αυτή τη στιγμή, η Ελλάδα απομακρύνεται σε κάποιο βαθμό από τον κλασικό τουρισμό «Ήλιος-Άμμος-Θάλασσα». Το μοντέλο εξελίσσεται καθώς, σήμερα, οι επισκέπτες ψάχνουν πιο αληθινές εμπειρίες. Αυτές, δηλαδή, που μπορεί να τους προσφέρει ο βιωματικός, θεματικός τουρισμός. Με μία λέξη, ο οικοτουρισμός (σ.σ. βασικά του χαρακτηριστικά η αυθεντικότητα κι οι υπαίθριες, θαλάσσιες, γαστρονομικές και πολιτιστικές εμπειρίες).

ΜΕΤΑΒΟΛΗ ΑΝΤΙΛΗΨΗΣ ΣΤΗΝ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ

Όπως αναφέρουν επαγγελματίες της αγοράς, απαιτείται να υπάρξει μία αλλαγή αντίληψης της τουριστικής βιομηχανίας. Η αλλαγή αυτή έγκειται, στην κατανόηση από μεριάς τους, ότι η τουριστική σεζόν δεν ολοκληρώνεται στο τέλος του καλοκαιριού. Οι ξενοδόχοι και οι επιχειρηματίες του τουρισμού, δηλαδή, καλούνται να συνειδητοποιήσουν ότι μπορούν να έχουν επισκέπτες όλη ή την περισσότερη έστω χρονιά, αρκεί να υπάρχει πρόβλεψη προς αυτό το σκοπό. Κάτι, που συνιστά άλλωστε και μία από τις προτεραιότητες του Υπουργείου Τουρισμού, μέσω του μοντέλου «Urban City» για την ενίσχυση των τουριστικών ρευμάτων στην Αθήνα και τις μεγάλες πόλεις της χώρας, καθ’ όλη τη διάρκεια ενός έτους.

Σε αυτό το πλαίσιο, εμπλέκονται και τα αρχιτεκτονικά κριτήρια. Πολλά ξενοδοχεία, ειδικά στα νησιά, έχουν κατασκευαστεί έτσι (με ανοιχτούς χώρους κτλ.), προκειμένου να λειτουργούν αποκλειστικά την τουριστική θερινή περίοδο (Μάιος-Σεπτέμβριος). Επομένως, τα νέα καταλύματα που κατασκευάζονται ή άλλα που αναμορφώνονται, είναι σημαντικό να έχουν εγκαταστάσεις που θα τους επιτρέπουν να παραμένουν ανοιχτά και να εξυπηρετούν το κοινό, τους περισσότερους μήνες του χρόνου.

ΓΙΑΤΙ ΑΕΙΦΟΡΑ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ

Η τουριστική αγορά, συνολικά, ρέπει όλο και ταχύτερο στην ενίσχυση του αειφόρου τουρισμού. Για παράδειγμα, το Trip Advisor εδώ και λίγα χρόνια διαθέτει το πρόγραμμα «Πράσινοι Ηγέτες». Το Booking.com έγινε μέλος του Παγκοσμίου Συμβουλίου για τον αειφόρο τουρισμό (σ.σ. Global Sustainable Tourism Council – GSTC). Το Airbnb προωθείται ως «πράσινη» επιλογή.

Την ίδια στιγμή, το 81% των μεγάλων ξενοδοχείων και καταλυμάτων απέκτησε πιστοποιήσεις αειφορίας το 2018 και συνεργάζεται με το GSTC. Η TUI, ως ένας από τους μεγαλύτερους «παίκτες» στο συγκεκριμένο market, για να συνεργαστεί σήμερα με ξενοδοχεία (συμπεριλαμβανομένου των ελληνικών) απαιτεί τη δραστική μείωση του πλαστικού και την ενίσχυση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος. Στόχος το 2020 είναι να έχει μειωθεί, ει δυνατόν και στο απόλυτο, η χρήση πλαστικών.

Σημειώνεται, ότι ακόμα και η Thomas Cook πριν καταρρεύσει, 28% από τα ξενοδοχεία της με την επωνυμία «Thomas Cook Hotels», είχαν αποκτήσει το 2017 πιστοποίηση Travelife και στόχευαν στο απόλυτο 100% μέχρι το 2020. Επισημαίνεται, πως η εν λόγω πιστοποίηση αποτελεί από τις πιο δύσκολες για να την αποκτήσει μία ξενοδοχειακή μονάδα, καθώς πέρα από το περιβάλλον ελέγχει θέματα όπως η οικονομία, η εργασία και το κοινωνικό αποτύπωμα ενός καταλύματος. Ενδεικτικό αυτού είναι, ότι μόλις 120 ξενοδοχεία έχουν πιστοποιηθεί με το σήμα Travelife στην Ελλάδα.

ΑΕΙΦΟΡΙΑ ΚΑΙ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ

Έρευνα δημοσιευμένη στο Harvard Business Review, έδειξε πως το 64% των πελατών/τουριστών, υποστηρίζει ότι η εμπιστοσύνη σε ένα ξενοδοχείο εξαρτάται από το οικολογικό ισοζύγιο. Ένα αειφόρο κατάλυμα, ένα πιο «πράσινο» brand, είναι ικανό να προσεγγίσει περισσότερους πελάτες.

Μία αειφόρος επιχείρηση μπορεί:
  1. Να είναι προετοιμασμένη για την περιβαλλοντική νομοθεσία από την Ευρώπη, η οποία τα επόμενα χρόνια θα έρθει ακόμη εντονότερα στο προσκήνιο.
  2. Να υπολογίζει μακροπρόθεσμα σε κέρδη, π.χ. από την εκμετάλλευση πόρων για τη μείωση του κόστους ρεύματος (βλ. χρήση λαμπτήρων LED)
  3. Να διατηρεί τη δυνατότητα χρηματοδότησης από την Ε.Ε. και απαλλαγές φόρων για «πράσινα» καταλύματα.
  4. Να επιτυγχάνει την ενίσχυση του brand ενός ξενοδοχείου και την ανάπτυξη θεσμικών σχέσεων με τους πελάτες, τους προμηθευτές και τους συνεργάτες.

ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

Άτοκα δάνεια έως 70% των κεφαλαίων για τις επιχειρήσεις που επλήγησαν λόγω Thomas Cook

bizness.gr

Published

on

Χαρτονομίσματα

Με άτοκα δάνεια, που μπορεί να φτάσουν έως το 70% του κεφαλαίου, θα στηριχθούν οι επιχειρήσεις που επλήγησαν από την κατάρρευση του βρετανικού κολοσσού του τουρισμού, Thomas Cook, μέσω αλλαγών στο υφιστάμενο Ταμείο Επιχειρηματικότητας, όπως γνωστοποίησε σήμερα, από τη Θεσσαλονίκη, ο υφυπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Γιάννης Τσακίρης, μιλώντας από το βήμα του 4ου Thessaloniki Summit, που διοργανώνουν στη Θεσσαλονίκη ο Σύνδεσμος Βιομηχανιών Ελλάδος (ΣΒΕ) και η Συμεών Τσομώκος ΑΕ.

“Αλλάζουμε ένα υφιστάμενο (χρηματοδοτικό εργαλείο), το Ταμείο Επιχειρηματικότητας, ώστε να βοηθηθούν και επιχειρήσεις που επλήγησαν από την κατάρρευση της Thomas Cook, δίνοντας άτοκα δάνεια έως το 70% του κεφαλαίου, κάτι που δεν μπορούσε να γίνει μέχρι τώρα. Θέλουμε λίγο χρόνο, αλλά είμαστε στη διαδικασία της υλοποίησης” είπε χαρακτηριστικά ο κ.Τσακίρης.

Παράλληλα γνωστοποίησε ότι η κυβέρνηση “σκέφτεται και προχωρά”, ώστε να ενεργοποιήσει χρηματοδοτικά εργαλεία για επιχειρηματικούς αγγέλους, με στόχο να χρηματοδοτούνται και επιχειρήσεις σε πολύ πρώιμο στάδιο (οι οποίες δεν έχουν ευχερή πρόσβαση στο τραπεζικό σύστημα). Παράλληλα, δίδει έμφαση και στο scaleup των επιχειρήσεων, αλλά και γενικότερα στην ενεργοποίηση ευέλικτων, έξυπνων και μοντέρνων αναπτυξιακών εργαλείων, μέσω και της Αναπτυξιακής Τράπεζας.

“Η ανάπτυξη απαιτεί κεφάλαια, αυτός είναι βασικός κανόνας κι αυτό που θέλουμε να κάνουμε εμείς, στο δικό μας κομμάτι τουλάχιστον, του υπουργείου Ανάπτυξης, μέσω του ΕΣΠΑ, μέσω της Αναπτυξιακής Τράπεζας κτλ, είναι να επιταχύνουμε τη ροή των κεφαλαίων προς την ανάπτυξη, ώστε αυτά να χρησιμοποιηθούν όπως πρέπει, και να πετύχουμε τους ρυθμούς που πραγματικά πιστεύουμε (ότι μπορούμε να πετύχουμε)” υπογράμμισε ο κ.Τσακίρης και πρόσθεσε: “Μέσα από την Αναπτυξιακή Τράπεζα θα κάνουμε δύο πράγματα: το ένα είναι να προσπαθήσουμε να αντιμετωπίσουμε τις αποτυχίες της αγοράς (market failures) και το άλλο να βοηθήσουμε την οικονομία να πάει στην κατεύθυνση που θέλουμε, έναντι των προκλήσεων που υπάρχουν…”

“Να μην ξεχνάμε τις προκλήσεις που έρχονται, τις οποίες δεν τις έχουμε δει ακόμη, αλλά σύντομα θα είναι πάρα πολύ ορατές: την τέταρτη βιομηχανική επανάσταση και την κλιματική αλλαγή, άρα και εδώ πρέπει να σχεδιάσουμε μακροχρόνια, ώστε να μετατραπεί το threat (η απειλή) σε opportunity (ευκαιρία)”, κατέληξε ο κ.Τσακίρης.

 

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

IOBE: Μικρή κάμψη των επιχειρηματικών προσδοκιών

bizness.gr

Published

on

Ίδρυμα Οικονομικών & Βιομηχανικών Ερευνών

Ο Δείκτης Οικονομικού Κλίματος κατέγραψε μικρή υποχώρηση τον Οκτώβριο, στις 106,7 από 107,2 μονάδες τον Σεπτέμβριο, όπως αναφέρει σχετική έρευνα του ΙΟΒΕ. Η μεταβολή αυτή προήλθε κυρίως από το Λιανικό εμπόριο, τις Υπηρεσίες αλλά και την καταναλωτική εμπιστοσύνη που φαίνεται να διορθώνουν ελαφρά την έντονη ανοδική πορεία των τελευταίων μηνών. Οι προσδοκίες στη Βιομηχανία κατέγραψαν ήπια υποχώρηση, ενώ ο σχετικός δείκτης στις Κατασκευές σημείωσε έντονη ενίσχυση.

Η οριακή εξασθένιση του δείκτη ήταν αναμενόμενη, καθώς η μετεκλογική ευφορία μετριάστηκε σε κάποιο βαθμό, αν και ο δείκτης κινείται ακόμα σε υψηλά επίπεδα, όταν μάλιστα ο αντίστοιχος δείκτης στο σύνολο της Ευρώπης εξακολουθεί να υποχωρεί. Τα φορολογικά μέτρα στήριξης νοικοκυριών και επιχειρήσεων, τροφοδότησαν τις θετικές προσδοκίες κατόπιν των εκλογών. Πλέον, ο βαθμός υλοποίησης των προγραμματικών εξαγγελιών της κυβέρνησης και οι προτεραιότητες της οικονομικής πολιτικής θα διαμορφώσουν σε μεγάλο βαθμό το οικονομικό κλίμα.

Στην πλευρά των επιχειρήσεων, σημαντική προϋπόθεση για την περαιτέρω ενίσχυση της απασχόλησης και την τόνωση των επενδύσεων και της παραγωγής αποτελεί ο εξορθολογισμός της επιβάρυνσης της εργασίας από το φορολογικό και το ασφαλιστικό σύστημα, όπου εκκρεμούν νέες παρεμβάσεις της οικονομικής πολιτικής.

Μικρή κάμψη επιχειρηματικών προσδοκιών, κυρίως λόγω των χαμηλών προβλέψεων για την παραγωγή τους προσεχείς μήνες

Ο Δείκτης Επιχειρηματικών Προσδοκιών στη Βιομηχανία κατέγραψε ήπια εξασθένιση τον Οκτώβριο, στις 105,3 (από 106,8 τον Σεπτέμβριο) μονάδες, επίπεδο ωστόσο υψηλότερο από το αντίστοιχο περυσινό (98,9 μον.). Η ήπια υποχώρηση των προσδοκιών στη βιομηχανία οφείλεται κυρίως στο γεγονός ότι μετριάστηκε η μετεκλογική ευφορία, αν και ο δείκτης είναι σε υψηλότερα επίπεδα από ότι το προηγούμενο έτος. Σε αυτό έχουν συμβάλλει η τόνωση των επενδύσεων των επιχειρήσεων, τόσο στην εγχώρια όσο και στην ξένη αγορά, καθώς και γενικότερα η αναπτυξιακή δυναμική που διαφαίνεται τους τελευταίους μήνες.

Σημαντικό ρόλο φαίνεται να έχουν παίξει, προς το παρόν, οι νομοθετικές παρεμβάσεις της νέας κυβέρνησης αν και ακόμα βρίσκονται σε αρχικό στάδιο, με τις φοροελαφρύνσεις, τις επερχόμενες μεταρρυθμίσεις στον τομέα της ενέργειας («νέο ενεργειακό νομοσχέδιο» του ΥΠΕΝ που βρίσκεται υπό διαβούλευση, το οποίο περιλαμβάνει μεταξύ άλλων διατάξεις που αφορούν την προώθηση επενδύσεων ΑΠΕ και αποσυμφόρηση των αδειοδοτικών 3 διαδικασιών, τη στήριξη της παραγωγής από Ανανεώσιμες Πηγές και την εξοικονόμηση ενέργειας κτλ ) και το νέο αναπτυξιακό πολυνομοσχέδιο να δημιουργούν θετικές προοπτικές για την εγχώρια οικονομία.

Επιπρόσθετα, η ανάληψη μεγάλων επενδυτικών έργων εγχώριων μεταποιητικών επιχειρήσεων με κατασκευαστικά έργα σε ένα ευρύ πλήθος χωρών (κυρίως στη Μέση Ανατολή και στις χώρες της Βόρειας Αφρικής), αλλά και η ενισχυμένη εξαγωγική δραστηριότητα βιομηχανικών προϊόντων αναδεικνύει μια βελτιωμένη ανταγωνιστικότητα που δε φαίνεται να επηρεάζεται ακόμα από τα μέτρα εμπορικού προστατευτισμού σε μεγάλες αγορές.

Πράγματι η συμβολή του εξωτερικού εμπορίου της μεταποίησης στο σύνολο της εγχώριας οικονομίας παραμένει και το 2019 σημαντική. Αναλυτικά, οι εξαγωγές βιομηχανικών προϊόντων το διάστημα Ιανουαρίου – Αυγούστου του τρέχοντος έτους κατέγραψαν ενίσχυση 8,4% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2018, με την αξία τους να προσεγγίζει τα €9,8 δισεκ.

Σε αισθητά χαμηλότερα επίπεδα εντοπίζεται η άνοδος των εξαγωγών προϊόντων1 , μόλις κατά 1,7%, με την αξία αυτών να ανέρχεται στα €22,1 δισεκ το εν λόγω διάστημα. Σχετικά με τις εξαγωγές προϊόντων, εξαιρουμένων των πετρελαιοειδών το πρώτο οκτάμηνο του 2019, ξεπέρασαν τα €14,8 δισεκ., σημειώνοντας ενίσχυση κατά 4,3% (από €14,2 δισεκ. το 2018).

Όσο αφορά στις εισαγωγές, η αξία αυτών στα βιομηχανικά προϊόντα διαμορφώνεται στα €20,1 δισεκ. στο διάστημα Ιανουαρίου – Αυγούστου του 2019, καταγράφοντας άνοδο 5,4%. Κατά συνέπεια, το εμπορικό έλλειμμα προσεγγίζει τα €10,4 δισεκ., σημειώνοντας ενίσχυση κατά 2,7% σε σύγκριση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα. Σε υψηλότερα επίπεδα εντοπίζεται η άνοδος των εισαγωγών στο σύνολο των αγαθών (+3,7%), με την αξία αυτών να διαμορφώνεται στα €36 δισεκ. από €34,7 δισεκ. το πρώτο οκτάμηνο του προηγούμενου έτους. Αντίστοιχα, το ελλειμματικό ισοζύγιο το διάστημα Ιανουαρίου – Αυγούστου του 2019 διαμορφώθηκε στα €13,9 δισεκ., σημειώνοντας ενίσχυση της τάξης του 7,1% σε σχέση με ένα έτος πριν.

Εξαιρουμένων των πετρελαιοειδών, οι εισαγωγές προϊόντων το διάστημα Ιανουαρίου – Αυγούστου του 2019 άγγιξαν τα €25,8 δισεκ. (από €24,3 δισεκ.), σημειώνοντας άνοδο 5,8%, ενώ το εμπορικό έλλειμμα ξεπέρασε τα €10,9 δισεκ., (+7,9%, από το πρώτο οκτάμηνο του 2018). Από τις βασικές μεταβλητές του δείκτη, μικρή βελτίωση σημειώθηκε στο αρνητικό ισοζύγιο των εκτιμήσεων για τις παραγγελίες και τη ζήτηση, σε αντίθεση με το ισοζύγιο στις προβλέψεις για την παραγωγή τους προσεχείς μήνες που υποχώρησε αισθητά, ενώ οι εκτιμήσεις για τα αποθέματα αποδυναμώθηκαν ελαφρώς.2 .

Αναλυτικότερα:
  • Στις προβλέψεις για την εξέλιξη της παραγωγής τους προσεχείς 3-4 μήνες, το σχετικό ισοζύγιο εξασθένισε 8 μονάδες, με το δείκτη να διαμορφώνεται στις +21, και το 30% (από 38%) των επιχειρήσεων να προβλέπει άνοδο της παραγωγής του το επόμενο τρίμηνο και το 9% σταθερά μείωσή της.

Continue Reading

ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

Επιχειρηματική Αποστολή ΣΕΒ, ΕΒΕΑ, ΣΕΒΕ και Enterprise Greece στην Ιορδανία

bizness.gr

Published

on

Επιχειρηματική αποστολή στην Ιορδανία

Ολοκληρώθηκε η επιχειρηματική αποστολή στην Ιορδανία που διοργάνωσε ο ΣΕΒ, σε συνεργασία με το ΕΒΕΑ, τον ΣΕΒΕ και τον Οργανισμό Enterprise Greece, με την υποστήριξη του Υπουργείου Εξωτερικών, του Συνδέσμου Εξαγωγέων Κρήτης και του Πανελλήνιου Συνδέσμου Εξαγωγέων. Στην επιχειρηματική αποστολή συμμετείχαν 13 επιχειρήσεις από τους κλάδους των κατασκευών, των τροφίμων, της ενέργειας και των υπηρεσιών.

Κατά τη διάρκεια της αποστολής διοργανώθηκε Επιχειρηματικό Forum σε συνεργασία με το Βιομηχανικό Επιμελητήριο του Αμμάν. Την Ελληνική αποστολή καλωσόρισε ο Eng. Fathi Al Jaghbier, Πρόεδρος του Βιομηχανικού Επιμελητήριου του Αμμάν και απηύθυνε χαιρετισμό η Πρέσβης της Ελλάδος στην Ιορδανία, κα. Ελευθερία Γαλαθιανάκη.

Στο πλαίσιο του Forum παρουσιάστηκαν οικονομικά στοιχεία και επενδυτικές και εξαγωγικές ευκαιρίες τόσο στην Ιορδανία από την Ιορδανική Επιτροπή Επενδύσεων, όσο και στην Ελλάδα, από τον Οργανισμό Enterprise Greece. Κατά τη συζήτηση εκφράστηκε αμοιβαίο ενδιαφέρον συνεργασίας στους κλάδους των κατασκευών, των υποδομών και των τροφίμων, ενώ ακολούθησε σειρά προγραμματισμένων συναντήσεων Β2Β ανάμεσα στις τις ελληνικές και Ιορδανικές επιχειρήσεις.

Εκφράζοντας την ικανοποίησή του για τη διοργάνωση και για τα αποτελέσματα της επιχειρηματικής αποστολής, ο Αντιπρόεδρος του ΣΕΒ, κ. Κωνσταντίνος Μπίτσιος, υπογράμμισε τη δέσμευση του ΣΕΒ να συνεχίσει να στηρίζει και να ενισχύει την εξωστρέφεια των ελληνικών επιχειρήσεων. Δεδομένου του κομβικού ρόλου της Ιορδανίας στην ευρύτερη περιοχή, και λαμβάνοντας υπόψη την ανάγκη της χώρας για εισαγωγές, ο κ. Μπίτσιος σημείωσε ότι «η Ιορδανία προσφέρει σημαντικές ευκαιρίες σε πολλούς κλάδους για τις εξαγωγικές μας επιχειρήσεις.

Η Ιορδανία εισάγει το 95% των τροφίμων της. Ευκαιρίες παρουσιάζονται και για την ελληνική φαρμακοβιομηχανία, δεδομένου ότι η φαρμακευτική αγορά της Ιορδανίας είναι η 10η μεγαλύτερη στην περιοχή της Μέσης Ανατολής και της Βορείου Αφρικής, με τη συνολική ιατρική δαπάνη το 2018 να ανέρχεται στα 1,19 δισ. δολάρια. Στον κλάδο των κατασκευών και των δομικών υλικών, υπάρχουν επίσης πολλές ευκαιρίες. Προβλέπεται ότι το 2019 θα κλείσει με αύξηση στις κατασκευές και τις υποδομές, εξαιτίας του μεγάλου αριθμού των προσφύγων στη χώρα, αλλά και της προτεραιότητας που έχει θέσει η κυβέρνηση στις μεταφορές και την ανάπτυξη των υποδομών».

Κατά τη διάρκεια του Επιχειρηματικού Forum, ο ΣΕΒ υπέγραψε μνημόνιο συνεργασίας με το Βιομηχανικό Επιμελητήριο του Αμμάν. Το Μνημόνιο Συνεργασίας υπέγραψαν ο Αντιπρόεδρος του ΣΕΒ, κ. Μπίτσιος, και ο Πρόεδρος του Βιομηχανικού Επιμελητήριου του Αμμάν, Eng. Fathi Al Jaghbier. Αξίζει να αναφερθεί ότι είναι η δεύτερη επιχειρηματική αποστολή που διοργανώνει ο ΣΕΒ στην Ιορδανία. Η πρώτη πραγματοποιήθηκε τον Μάϊο του 2016 με θετικά αποτελέσματα.

Στην αποστολή συμμετείχαν εκπρόσωποι από τις ακόλουθες Ελληνικές επιχειρήσεις:

  • ASPROFOS ENGINEERING Α.Ε. (Τεχνική και Συμβουλευτική εταιρεία)
  • BITUMIX ΑΣΦΑΛΤΙΚΑ ΜΙΓΜΑΤΑ Α.Ε. (Παραγωγή ψυχρού επισκευαστικού ασφαλτομίγματος)
  • CALPAK Α.Ε. (Ηλιακοί Θερμοσίφωνες, Ηλιακά Συστήματα)
  • ΓΙΩΤΗΣ Α.Ε. (Τρόφιμα)
  • ΧΡΙΣΤΟΠΟΥΛΟΣ & ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ (Δικηγορικό Γραφείο)
  • DRAKOS POLEMIS FLUDUSTRIA (Παραγωγή ενέργειας – Υποδομές – Βιομηχανικές Εφαρμογές – Κατασκευές – Ναυπηγεία)
  • GRECOTEL (Επιχείρηση Φιλοξενίας)
  • ΚΑΤΣΙΓΙΑΝΝΗΣ & ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ 1886 (Δικηγορικό Γραφείο)
  • ΚΩΝΣΤΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ Α.Ε. – OLYMP (Τρόφιμα)
  • ΚΡΟΝΟΣ Α.Ε. (Τρόφιμα)
  • STEELMET A.E. (Εμπορία Μετάλλων)
  • UNI SYSTEMS A.E. (Παροχή λύσεων και υπηρεσιών Πληροφορικής)
  • VALIS TEXTILES Α.Ε. (Κλωστοϋφαντουργία)

Ο ΣΕΒ, μέσα από τις δράσεις που διοργανώνει σε τακτικά χρονικά διαστήματα, αποδίδει ιδιαίτερη σημασία στη διεθνοποίηση και την εξωστρέφεια των Ελληνικών επιχειρήσεων και θα συνεχίσει να τις στηρίζει έμπρακτα να προσεγγίσουν και να διεισδύσουν σε νέες αγορές.

Continue Reading
Advertisement

Trending