Connect with us

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Οι 6 αλλαγές στην αγοραστική συμπεριφορά των Ελλήνων στα FMCG

Newsroom

Published

on

Έξι βασικές αλλαγές στην αγοραστική συμπεριφορά σε ό,τι αφορά τα ταχυκίνητα καταναλωτικά προϊόντα στη μετά κορονοϊού εποχή καταδεικνύει η έρευνα της Nielsen, «Shopper Shifts to a New Normal». Η έρευνα διεξήχθη συνολικά σε 32 αγορές, εκ των οποίων 13 ευρωπαϊκές χώρες. Στην Ελλάδα πραγματοποιήθηκε την περίοδο 26 έως 31 Μαΐου, 20 μέρες μετά την σταδιακή άρση των περιοριστικών μέτρων διαβίωσης.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, στην Ελλάδα οι διαδικτυακές αγορές τροφίμων, προϊόντων καθαρισμού και ειδών προσωπικής περιποίησης, διατήρησαν τη δυναμική τους μετά το lockdown, κερδίζοντας έδαφος ως το πιο συχνό κανάλι αγοράς, αγγίζοντας το 7%. Η τάση που παρατηρείται είναι ανάλογη με την ευρωπαϊκή τάση.

Παράλληλα, το lockdown επιτάχυνε την είσοδο του Έλληνα αγοραστή στο διαδικτυακό κανάλι για αγορές ειδών μπακαλικής. Η έρευνα της Nielsen που είχε πραγματοποιηθεί κατά το διάστημα του lockdown είχε αναδείξει ότι το 22% των Ελλήνων αγοραστών ήταν νεοεισερχόμενοι στο online ecosystem που σχετίζεται με αγορές των 4 βασικών κατηγοριών παντοπωλείου. Η πρώτη τους αυτή εμπειρία με διαδικτυακό κατάστημα σουπερμάρκετ την περίοδο του lockdown ήταν αρνητικά επιβαρυμένη λόγω των μεγάλων διαστημάτων παραδόσεων. Επιλέγοντας αρκετοί από τους νέο εισερχόμενους στο κανάλι να συνεχίζουν να αγοράζουν online, είχαν βελτιωμένη εμπειρία στην υπηρεσία παράδοσης αναβαθμίζοντας σταδιακά και την συνολική αγοραστική εμπειρία. Πλέον η αγοραστική εμπειρία από τα e-shops του οργανωμένου λιανεμπορίου έχει φτάσει σε ικανοποιητικά επίπεδα και μάλιστα αξιολογείται ελαφρώς υψηλότερα από αυτή στα φυσικά καταστήματα καθώς επίσης δηλώνουν μέσο χρόνο παράδοσης 2 ημέρες.

Σύμφωνα με την Nielsen, η νέα κανονικότητα αύξησε την κινητικότητα στο περιβάλλον του λιανεμπορίου με έναν στους τέσσερις αγοραστές (26%) να κάνει τις αγορές του σε νέο κατάστημα την τελευταία εβδομάδα. Ποσοστό σημαντικά μεγαλύτερο ακόμα και από περιόδους όπου στο οργανωμένο λιανεμπόριο σημειώνονταν εξαγορές αλυσίδων.

Η κινητικότητα αυτή σε συνδυασμό με την αναδιαμόρφωση των παραγόντων που διαφοροποιούν τους λιανέμπορους λόγω της εμφάνισης της πανδημίας, δηλαδή προσθήκη τήρησης κανόνων υγιεινής και μέτρων ασφάλειας, εκτιμάται ότι θα έχει άμεσο αντίκτυπο στη σχέση των αγοραστών με την κάθε αλυσίδα.

Το ότι το 38% των αγοραστών αναζητούν πιο ενεργά προσφορές, σηματοδοτεί μια αυξανόμενη ανησυχία για τις τιμές, υπογραμμίζοντας την ζωτικής σημασίας αναθεώρηση στρατηγικών προώθησης. Σημαντικός επίσης είναι και ο αντίκτυπος της εμφάνισης της πανδημίας στο αγοραστικό ταξίδι. Μεγάλη αύξηση των ταξιδιών για «τακτικές αγορές (εβδομαδιαίες ή μηνιαίες)» (+153%) – τα μισά (54%) από τα αγοραστικά ταξίδια σχετίζονται με μαζικές αγορές, σε βάρος των καθημερινών και έκτακτων αγορών.

Περισσότεροι από τους μισούς αγοραστές (56%) αντιμετώπισαν έλλειψη αποθεμάτων, το οποίο οδήγησε σε χαμένες ευκαιρίες τόσο για τους λιανοπωλητές όσο και για τους κατασκευαστές. Οι κατηγορίες σε έλλειψη ήταν κυρίως αυτές που σχετίζονται με την προστασία από τον Covid-19: Απολυμαντικά χεριών και αντιβακτηριδιακά οικιακά καθαριστικά και αντιβακτηριδιακά απορρυπαντικά ρούχων.

Το ποσοστό στην Ελλάδα είναι από τα χαμηλότερα στην Ευρώπη, όπου ο μέσος όρος Out-of-Stock εκτινάχθηκε στο 63%, με το Ηνωμένο Βασίλειο (78%) και τη Γαλλία (71%) να έχουν τις πρώτες θέσεις.

Η εμφάνιση του κορονοϊού έφερε αλλαγές και στον τρόπο ζωής. Συγκεκριμένα, σημαντικό μέρος των αγοραστών, το 25%, ξεκίνησε το μαγείρεμα στο σπίτι και παρόλη την επιβεβαιωμένη τάση για μαγειρική/ζαχαροπλαστική, το delivery φαγητού παρέμεινε σε υψηλά επίπεδα με το 44% να προέβη σε παραγγελία έτοιμου φαγητού, πολύ υψηλότερα από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο (28%). Επίσης, 8 στους 10 αγοραστές στην Ελλάδα, έχουν αλλάξει τις συνήθειες καθαρισμού του νοικοκυριού τους αυξάνοντας είτε τη συχνότητα είτε τη χρήση καθαριστικών με απολυμαντική δράση.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Advertisement Macon
Advertisement
Advertisement Ergon Tzanidakis
Advertisement TÜV Austria
Advertisement Aecom
Κέρκυρα - Φωτογραφία αρχείου - Φωτό: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ / EUROKINISSI
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ7 ώρες ago

Νέο έργο επέκτασης ξενοδοχείου “στα σκαριά” στην Κέρκυρα

Πάρος - Φωτογραφία αρχείου - Φωτό: EUROKINISSI/PANORAMAPRESS/ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ9 ώρες ago

Νέο ξενοδοχείο 5 αστέρων δρομολογείται στην Πάρο – Σε ποιά περιοχή θα γίνει

Sokio Piraeus, BW Premier Collection - Πηγή: Sokio Hotels
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ9 ώρες ago

Ανοίγει νέα ξενοδοχεία σε Αττική και Μύκονο η Best Western – Στόχος ο διπλασιασμός των ξενοδοχείων της στην Ελλάδα έως το 2030

Φωτογραφία αρχείου - Πηγή: Canva
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ9 ώρες ago

“Πράσινο φως” για το έργο για νέο ξενοδοχείο 5 αστέρων στην Αιτωλοακαρνανία – Με ποιές αλλαγές προχωρά η επένδυση

Φωτογραφία αρχείου - Designed by Canva
REAL ESTATE10 ώρες ago

Από τα data centers έως τα logistics – Πώς οι υποδομές και η τεχνολογία επηρεάζουν το real estate

Κως - Φωτογραφία αρχείου - Πηγή: EUROKINISSI/ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΠΑΠΟΣΤΟΛΟΥ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ1 ημέρα ago

“Στα σκαριά” νέα ξενοδοχειακή επένδυση στην Κω – Πού θα γίνει

Φωτογραφία αρχείου - Designed by Canva
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ1 ημέρα ago

“Πράσινο φως” για νέο ξενοδοχείο στην Πάτμο – Δείτε που θα γίνει

Sound of the Sea Karpathos, Tapestry Collection by Hilton - Πηγή: Hilton
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ1 ημέρα ago

Ψήφος εμπιστοσύνης στην Ελλάδα από 3 ξενοδοχειακές αλυσίδες – κολοσσούς – Πού και πότε θα ανοίξουν 34 νέα ξενοδοχεία από Hilton, Wyndham και Fattal

Green Haven Melissia - Πηγή: Ten Brinke
RESIDENTIAL1 ημέρα ago

Ξεκίνησε η νέα μεγάλη οικιστική επένδυση της Ten Brinke στα Μελίσσια – Πού κατασκευάζεται και τι περιλαμβάνει

Ξενία Ηγουμενίτσας - Πηγή: ΕΤΑΔ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ4 ημέρες ago

Ξεκίνησε από την ΕΤΑΔ η διαδικασία για την αξιοποίηση του Ξενία Ηγουμενίτσας – Τι περιλαμβάνει η πρόσκληση προς επενδυτές

Τα νέα κτίρια γραφείων στο ακίνητο του ΤΕΕ στο Δαχτυλίδι στο Μαρούσι - Πηγή: ΤΕΕ
ΚΤΙΡΙΑ ΓΡΑΦΕΙΩΝ3 εβδομάδες ago

Τέλος του 2026 ολοκληρώνεται από Dimand – ΤΕΡΝΑ το νέο “πράσινο” συγκρότημα γραφείων του ΤΕΕ στο Μαρούσι

Wyndham Residences Piraeus Marina Zeas - Πηγή: Wyndham / DKG Development
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 εβδομάδες ago

Ολοκληρώνεται έως τέλος του 2025 το νέο ξενοδοχείο Wyndham με serviced apartments στον Πειραιά – Πού θα γίνει

Green Haven Melissia - Πηγή: Ten Brinke
RESIDENTIAL1 ημέρα ago

Ξεκίνησε η νέα μεγάλη οικιστική επένδυση της Ten Brinke στα Μελίσσια – Πού κατασκευάζεται και τι περιλαμβάνει

Το νέο κτίριο γραφείων MOB1 της Hellenic Properties στο Μαρούσι - Πηγή: Hellenic Properties
ΚΤΙΡΙΑ ΓΡΑΦΕΙΩΝ3 εβδομάδες ago

Προχωρά η κατασκευή του νέου “πράσινου” κτιρίου γραφείων MOB1 στο Μαρούσι – Που βρίσκεται το ακίνητο

Piraeús Gate - Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
RESIDENTIAL3 εβδομάδες ago

[VIDEO] Δείτε πώς θα γίνουν τα νέα “πράσινα” κτίρια κατοικιών και γραφείων στο Piraeus Gate Project

Το ακίνητο στην οδό Πανεπιστημίου 53 και Σανταρόζα - Πηγή: Google Maps
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 εβδομάδες ago

“Στα σκαριά” νέο ξενοδοχείο στην Πανεπιστημίου – Τι περιλαμβάνει ο διαγωνισμός αξιοποίησης του γνωστού ακινήτου

Το πρώτο ξενοδοχείο Destination by Hyatt στην Ελλάδα ανοίγει στην Πάρο - Πηγή: SWOT
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ1 εβδομάδα ago

Ντεμπούτο στην Ελλάδα για το ξενοδοχειακό brand Destination by Hyatt – Σε ποιό νησί θα ανοίξει το πρώτο το 2026

To Ξενία Κύθνου - Πηγή: ΕΤΑΔ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ3 εβδομάδες ago

Πρώτο “πράσινο φως” στη μεγάλη επένδυση για τη μεταμόρφωση του πρώην Ξενία Κύθνου

Φωτογραφία αρχείου - Designed by Canva
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 εβδομάδες ago

“Πράσινο φως” για το νέο ξενοδοχείο 4 αστέρων στη Λεωφόρο Συγγρού – Σε ποιό ύψος του δρόμου θα γίνει

Μεσσηνία - Φωτογραφία αρχείου - Φωτό: ΑΝΤΩΝΗΣ ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ / EUROKINISSI
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ3 εβδομάδες ago

“Πράσινο φως” για 4 νέες επενδύσεις σε ξενοδοχεία στην Πελοπόννησο – Ποιές δύο περιοχές μονοπωλούν το επενδυτικό ενδιαφέρον

Conrad Athens The Ilisian - Πηγή: Hilton
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ6 ημέρες ago

Τους πρώτους μήνες του 2026 θα ξεκινήσει τη λειτουργία του το νέο 5άστερο Conrad Athens The Ilisian

Piraeús Gate - Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
RESIDENTIAL3 εβδομάδες ago

[VIDEO] Δείτε πώς θα γίνουν τα νέα “πράσινα” κτίρια κατοικιών και γραφείων στο Piraeus Gate Project

Το νέο Δικαστικό Μέγαρο Πειραιά όταν ολοκληρωθεί - Πηγή: Dimand Real Estate
ΚΤΙΡΙΑ ΓΡΑΦΕΙΩΝ3 εβδομάδες ago

[VIDEO] Προχωρούν από την Dimand τα έργα κατασκευής του νέου Δικαστικού Μεγάρου Πειραιά

Το νέο Μινιόν, φωταγωγημένο - Πηγή: DIMAND - Φωτογραφίες: ΝΙΚΟΣ ΔΑΝΙΗΛΙΔΗΣ
VIDEOS1 μήνα ago

[VIDEO] Το όραμα της Dimand για τις πόλεις του σήμερα και του αύριο μέσα από 20 εμβληματικά έργα

Τα έργα σε εξέλιξη στον νέο Riviera Tower στο The Ellinikon - Πηγή: Bizness.gr
VIDEOS1 μήνα ago

[VIDEO] The Ellinikon: προχωρούν τα κτιριακά έργα για τις μεγάλες οικιστικές, εμπορικές και τουριστικές επενδύσεις στο Ελληνικό

Φωτογραφία αρχείου - Πηγή: Canva
LOGISTICS2 μήνες ago

[VIDEO] Προχωρά η mega επένδυση logistics της ΙΚΕΑ στον Ασπρόπυργο

Το νέο κτίριο γραφείων στην Πλατεία Μαβίλη - Πηγή: Ten Brinke
ΚΤΙΡΙΑ ΓΡΑΦΕΙΩΝ2 μήνες ago

[VIDEO] Δείτε πώς μεταμορφώθηκε παλιό κτίριο γραφείων στην Πλατεία Μαβίλη

Eleusis Project - Πηγή: Karpathios Development
LOGISTICS2 μήνες ago

[VIDEO] Πώς θα γίνει το νέο έργο logistics Eleusis Project στον Ασπρόπυργο – Ποιά εταιρεία επενδύει

Voria Project - Πηγή: North Star Entertainment
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ3 μήνες ago

Ξεκινούν από τη ΜΕΤΚΑ τα έργα για τη μεγάλη επένδυση VORIA στο Μαρούσι – Εκδόθηκαν οι οικοδομικές άδειες

Η οικιστική επένδυση της Vita Estate Development στην οδό Ιάσονος 42 στη Νέα Σμύρνη - Πηγή: Vita Estate Development
RESIDENTIAL3 μήνες ago

[VIDEO] Προχωρά η νέα οικιστική επένδυση στη Νέα Σμύρνη – Σε ποιά περιοχή κατασκευάζεται

TRENDING

Επικοινωνία

Copyright © 2019-2024 Bizness.gr

Bizness.gr - Ταυτότητα
Ιδιοκτήτρια εταιρεία: «INFRA MEDIA M.I.K.E.» Διακριτικός τίτλος: «INFRA MEDIA» - Έδρα: Δήμος Αθηναίων, Αριστείδου αρ. 10-12, Τ.Κ. 10559 - ΑΦΜ: 801478591 Δ.Ο.Υ.: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ. - Τηλ. επικοινωνίας: 2130405600 - E-mail: contact@ypodomes.com Νόμιμος Εκπρόσωπος: Καραγιάννης Νικόλαος, Νόμιμος Εκπρόσωπος - Δικαιούχος του ονόματος τομέα (bizness.gr): INFRA MEDIA M.I.K.E. - Διευθυντής/Διαχειριστής: Καραγιάννης Νικόλαος - Διευθυντής Σύνταξης: Κατερίνα Παναγέα
Η Εταιρεία δηλώνει ότι έχει συμμορφωθεί με τη Σύσταση (ΕΕ) 2018/334 της Επιτροπής της 1ης Μαρτίου 2018 σχετικά με τα μέτρα για την αποτελεσματική αντιμετώπιση του παράνομου περιεχομένου στο διαδίκτυο (L 63).