Connect with us

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Οι 6 αλλαγές στην αγοραστική συμπεριφορά των Ελλήνων στα FMCG

Newsroom

Published

on

Έξι βασικές αλλαγές στην αγοραστική συμπεριφορά σε ό,τι αφορά τα ταχυκίνητα καταναλωτικά προϊόντα στη μετά κορονοϊού εποχή καταδεικνύει η έρευνα της Nielsen, «Shopper Shifts to a New Normal». Η έρευνα διεξήχθη συνολικά σε 32 αγορές, εκ των οποίων 13 ευρωπαϊκές χώρες. Στην Ελλάδα πραγματοποιήθηκε την περίοδο 26 έως 31 Μαΐου, 20 μέρες μετά την σταδιακή άρση των περιοριστικών μέτρων διαβίωσης.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, στην Ελλάδα οι διαδικτυακές αγορές τροφίμων, προϊόντων καθαρισμού και ειδών προσωπικής περιποίησης, διατήρησαν τη δυναμική τους μετά το lockdown, κερδίζοντας έδαφος ως το πιο συχνό κανάλι αγοράς, αγγίζοντας το 7%. Η τάση που παρατηρείται είναι ανάλογη με την ευρωπαϊκή τάση.

Παράλληλα, το lockdown επιτάχυνε την είσοδο του Έλληνα αγοραστή στο διαδικτυακό κανάλι για αγορές ειδών μπακαλικής. Η έρευνα της Nielsen που είχε πραγματοποιηθεί κατά το διάστημα του lockdown είχε αναδείξει ότι το 22% των Ελλήνων αγοραστών ήταν νεοεισερχόμενοι στο online ecosystem που σχετίζεται με αγορές των 4 βασικών κατηγοριών παντοπωλείου. Η πρώτη τους αυτή εμπειρία με διαδικτυακό κατάστημα σουπερμάρκετ την περίοδο του lockdown ήταν αρνητικά επιβαρυμένη λόγω των μεγάλων διαστημάτων παραδόσεων. Επιλέγοντας αρκετοί από τους νέο εισερχόμενους στο κανάλι να συνεχίζουν να αγοράζουν online, είχαν βελτιωμένη εμπειρία στην υπηρεσία παράδοσης αναβαθμίζοντας σταδιακά και την συνολική αγοραστική εμπειρία. Πλέον η αγοραστική εμπειρία από τα e-shops του οργανωμένου λιανεμπορίου έχει φτάσει σε ικανοποιητικά επίπεδα και μάλιστα αξιολογείται ελαφρώς υψηλότερα από αυτή στα φυσικά καταστήματα καθώς επίσης δηλώνουν μέσο χρόνο παράδοσης 2 ημέρες.

Σύμφωνα με την Nielsen, η νέα κανονικότητα αύξησε την κινητικότητα στο περιβάλλον του λιανεμπορίου με έναν στους τέσσερις αγοραστές (26%) να κάνει τις αγορές του σε νέο κατάστημα την τελευταία εβδομάδα. Ποσοστό σημαντικά μεγαλύτερο ακόμα και από περιόδους όπου στο οργανωμένο λιανεμπόριο σημειώνονταν εξαγορές αλυσίδων.

Η κινητικότητα αυτή σε συνδυασμό με την αναδιαμόρφωση των παραγόντων που διαφοροποιούν τους λιανέμπορους λόγω της εμφάνισης της πανδημίας, δηλαδή προσθήκη τήρησης κανόνων υγιεινής και μέτρων ασφάλειας, εκτιμάται ότι θα έχει άμεσο αντίκτυπο στη σχέση των αγοραστών με την κάθε αλυσίδα.

Το ότι το 38% των αγοραστών αναζητούν πιο ενεργά προσφορές, σηματοδοτεί μια αυξανόμενη ανησυχία για τις τιμές, υπογραμμίζοντας την ζωτικής σημασίας αναθεώρηση στρατηγικών προώθησης. Σημαντικός επίσης είναι και ο αντίκτυπος της εμφάνισης της πανδημίας στο αγοραστικό ταξίδι. Μεγάλη αύξηση των ταξιδιών για «τακτικές αγορές (εβδομαδιαίες ή μηνιαίες)» (+153%) – τα μισά (54%) από τα αγοραστικά ταξίδια σχετίζονται με μαζικές αγορές, σε βάρος των καθημερινών και έκτακτων αγορών.

Περισσότεροι από τους μισούς αγοραστές (56%) αντιμετώπισαν έλλειψη αποθεμάτων, το οποίο οδήγησε σε χαμένες ευκαιρίες τόσο για τους λιανοπωλητές όσο και για τους κατασκευαστές. Οι κατηγορίες σε έλλειψη ήταν κυρίως αυτές που σχετίζονται με την προστασία από τον Covid-19: Απολυμαντικά χεριών και αντιβακτηριδιακά οικιακά καθαριστικά και αντιβακτηριδιακά απορρυπαντικά ρούχων.

Το ποσοστό στην Ελλάδα είναι από τα χαμηλότερα στην Ευρώπη, όπου ο μέσος όρος Out-of-Stock εκτινάχθηκε στο 63%, με το Ηνωμένο Βασίλειο (78%) και τη Γαλλία (71%) να έχουν τις πρώτες θέσεις.

Η εμφάνιση του κορονοϊού έφερε αλλαγές και στον τρόπο ζωής. Συγκεκριμένα, σημαντικό μέρος των αγοραστών, το 25%, ξεκίνησε το μαγείρεμα στο σπίτι και παρόλη την επιβεβαιωμένη τάση για μαγειρική/ζαχαροπλαστική, το delivery φαγητού παρέμεινε σε υψηλά επίπεδα με το 44% να προέβη σε παραγγελία έτοιμου φαγητού, πολύ υψηλότερα από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο (28%). Επίσης, 8 στους 10 αγοραστές στην Ελλάδα, έχουν αλλάξει τις συνήθειες καθαρισμού του νοικοκυριού τους αυξάνοντας είτε τη συχνότητα είτε τη χρήση καθαριστικών με απολυμαντική δράση.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Advertisement Macon
Advertisement
Advertisement Ergon Tzanidakis
Advertisement TÜV Austria
Advertisement Aecom
Το Ολυμπιακό Κέντρο Μαρκόπουλου - Πηγή: ΤΑΙΠΕΔ
REAL ESTATE2 ώρες ago

Νέος διαγωνισμός από το Υπερταμείο για την αξιοποίηση του πρώην Ολυμπιακού Ιππικού Κέντρο στο Μαρκόπουλο – Πώς θα αξιοποιηθεί

Eliamos Villas Hotel & Spa, Κεφαλονιά - Πηγή: SWOT Hospitality
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ5 ώρες ago

Στη SWOT η διαχείριση του 5άστερου Eliamos Villas Hotel & Spa στην Κεφαλονιά

Κως - Φωτογραφία αρχείου - Πηγή: EUROKINISSI/ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΠΑΠΟΣΤΟΛΟΥ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ9 ώρες ago

Ποιές 3 νέες ξενοδοχειακές επενδύσεις δρομολογούνται στα Δωδεκάνησα – Σε ποιά νησιά θα γίνουν

Sandblu Santorini, LXR Hotels Resorts - Πηγή: © 2025 Hilton
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ10 ώρες ago

Ντεμπούτο για τα LXR Hotels & Resorts στην Ελλάδα – Ανοίγει το 2026 το νέο 5άστερο Sandblu Santorini

Πηγή: AKTOR
REAL ESTATE11 ώρες ago

Πώς ο Όμιλος AKTOR θα αξιοποιήσει μέρος του mega ομολογιακού δανείου 140 εκατ. ευρώ για την ανάπτυξη έργων real estate

Εικόνα αρχείου - Design by Canva Pro
REAL ESTATE11 ώρες ago

Affordable living: πώς το “Ανακαινίζω – Νοικιάζω” μετατρέπει τα κλειστά ακίνητα σε επενδυτικό κεφάλαιο

Green Haven Melissia - Πηγή: Ten Brinke
RESIDENTIAL1 ημέρα ago

[VIDEO] Σε εξέλιξη η νέα μεγάλη οικιστική επένδυση Green Haven στα Μελίσσια

Φωτογραφία αρχείου - Designed by Canva
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ1 ημέρα ago

“Πράσινο φως” για νέο ξενοδοχείο 5 αστέρων στη Χερσόνησο

Αργολική Ριβιέρα - Πηγή: Canva Pro
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ1 ημέρα ago

Σε διαβούλευση η νέα 5άστερη τουριστική επένδυση Hydra Rock στην Ερμιονίδα – Τι θα περιλαμβάνει το έργο

Κεφαλονιά - Φωτογραφία αρχείου - Φωτό: ΧΡΗΣΤΟΣ ΜΠΟΝΗΣ/EUROKINISSI
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ1 ημέρα ago

Στα “σκαριά” 4 νέες ξενοδοχειακές επενδύσεις στο Ιόνιο – Σε ποια νησιά θα γίνουν

Green Haven Melissia - Πηγή: Ten Brinke
RESIDENTIAL2 εβδομάδες ago

Ξεκίνησε η νέα μεγάλη οικιστική επένδυση της Ten Brinke στα Μελίσσια – Πού κατασκευάζεται και τι περιλαμβάνει

Το πρώτο ξενοδοχείο Destination by Hyatt στην Ελλάδα ανοίγει στην Πάρο - Πηγή: SWOT
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ3 εβδομάδες ago

Ντεμπούτο στην Ελλάδα για το ξενοδοχειακό brand Destination by Hyatt – Σε ποιό νησί θα ανοίξει το πρώτο το 2026

Η ανανεωμένη Στοά Αρσακείου - Πηγή: Legendary Food
ΕΜΠΟΡΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ & ΠΑΡΚΑ1 εβδομάδα ago

Προς ολοκλήρωση η μεγάλη εμπορική επένδυση στη Στοά Αρσακείου – Ποιοί χώροι έχουν ήδη ξεκινήσει να λειτουργούν

Sound of the Sea Karpathos, Tapestry Collection by Hilton - Πηγή: Hilton
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 εβδομάδες ago

Ψήφος εμπιστοσύνης στην Ελλάδα από 3 ξενοδοχειακές αλυσίδες – κολοσσούς – Πού και πότε θα ανοίξουν 34 νέα ξενοδοχεία από Hilton, Wyndham και Fattal

The Ilisian - Πηγή: Ionian Hotel Enterprises
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ3 εβδομάδες ago

Με 18 νέα ξενοδοχεία επεκτείνεται στην Ελλάδα η Hilton – Τα νέα openings και η “επιστροφή” του brand Hilton

Το νέο "πράσινο" κτίριο γραφείων στη Λεωφόρο Κηφισίας 199 στο Μαρούσι - Πηγή: Noval Property
REAL ESTATE2 εβδομάδες ago

Από το Μαρούσι έως την Πειραιώς: πότε ολοκληρώνονται 3 μεγάλα έργα της Noval Property

ΚΤΙΡΙΑ ΓΡΑΦΕΙΩΝ1 εβδομάδα ago

Στα “σκαριά” και το δεύτερο κτίριο “πράσινων” γραφείων MOB2 της Hellenic Properties στο Μαρούσι – Προχωρά και το MOB1

Sokio Piraeus, BW Premier Collection - Πηγή: Sokio Hotels
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ1 εβδομάδα ago

Ανοίγει νέα ξενοδοχεία σε Αττική και Μύκονο η Best Western – Στόχος ο διπλασιασμός των ξενοδοχείων της στην Ελλάδα έως το 2030

Φωτογραφία αρχείου - Πηγή: Canva
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ1 εβδομάδα ago

“Πράσινο φως” για το έργο για νέο ξενοδοχείο 5 αστέρων στην Αιτωλοακαρνανία – Με ποιές αλλαγές προχωρά η επένδυση

Κεφαλονιά - Φωτογραφία αρχείου - Φωτό: ΧΡΗΣΤΟΣ ΜΠΟΝΗΣ/EUROKINISSI
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ1 ημέρα ago

Στα “σκαριά” 4 νέες ξενοδοχειακές επενδύσεις στο Ιόνιο – Σε ποια νησιά θα γίνουν

Green Haven Melissia - Πηγή: Ten Brinke
RESIDENTIAL1 ημέρα ago

[VIDEO] Σε εξέλιξη η νέα μεγάλη οικιστική επένδυση Green Haven στα Μελίσσια

Πηγή: Dimand Real Estate
REAL ESTATE2 ημέρες ago

[VIDEO] Παρουσιάστηκε το masterplan για τη μεγάλη επένδυση της Dimand στο ΦΙΞ στη Θεσσαλονίκη – Τι θα περιλαμβάνει

Conrad Athens The Ilisian - Πηγή: Hilton
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 εβδομάδες ago

Τους πρώτους μήνες του 2026 θα ξεκινήσει τη λειτουργία του το νέο 5άστερο Conrad Athens The Ilisian

Piraeús Gate - Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
RESIDENTIAL4 εβδομάδες ago

[VIDEO] Δείτε πώς θα γίνουν τα νέα “πράσινα” κτίρια κατοικιών και γραφείων στο Piraeus Gate Project

Το νέο Δικαστικό Μέγαρο Πειραιά όταν ολοκληρωθεί - Πηγή: Dimand Real Estate
ΚΤΙΡΙΑ ΓΡΑΦΕΙΩΝ1 μήνα ago

[VIDEO] Προχωρούν από την Dimand τα έργα κατασκευής του νέου Δικαστικού Μεγάρου Πειραιά

Το νέο Μινιόν, φωταγωγημένο - Πηγή: DIMAND - Φωτογραφίες: ΝΙΚΟΣ ΔΑΝΙΗΛΙΔΗΣ
VIDEOS2 μήνες ago

[VIDEO] Το όραμα της Dimand για τις πόλεις του σήμερα και του αύριο μέσα από 20 εμβληματικά έργα

Τα έργα σε εξέλιξη στον νέο Riviera Tower στο The Ellinikon - Πηγή: Bizness.gr
VIDEOS2 μήνες ago

[VIDEO] The Ellinikon: προχωρούν τα κτιριακά έργα για τις μεγάλες οικιστικές, εμπορικές και τουριστικές επενδύσεις στο Ελληνικό

Φωτογραφία αρχείου - Πηγή: Canva
LOGISTICS2 μήνες ago

[VIDEO] Προχωρά η mega επένδυση logistics της ΙΚΕΑ στον Ασπρόπυργο

Το νέο κτίριο γραφείων στην Πλατεία Μαβίλη - Πηγή: Ten Brinke
ΚΤΙΡΙΑ ΓΡΑΦΕΙΩΝ2 μήνες ago

[VIDEO] Δείτε πώς μεταμορφώθηκε παλιό κτίριο γραφείων στην Πλατεία Μαβίλη

Eleusis Project - Πηγή: Karpathios Development
LOGISTICS3 μήνες ago

[VIDEO] Πώς θα γίνει το νέο έργο logistics Eleusis Project στον Ασπρόπυργο – Ποιά εταιρεία επενδύει

TRENDING

Επικοινωνία

Copyright © 2019-2024 Bizness.gr

Bizness.gr - Ταυτότητα
Ιδιοκτήτρια εταιρεία: «INFRA MEDIA M.I.K.E.» Διακριτικός τίτλος: «INFRA MEDIA» - Έδρα: Δήμος Αθηναίων, Αριστείδου αρ. 10-12, Τ.Κ. 10559 - ΑΦΜ: 801478591 Δ.Ο.Υ.: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ. - Τηλ. επικοινωνίας: 2130405600 - E-mail: contact@ypodomes.com Νόμιμος Εκπρόσωπος: Καραγιάννης Νικόλαος, Νόμιμος Εκπρόσωπος - Δικαιούχος του ονόματος τομέα (bizness.gr): INFRA MEDIA M.I.K.E. - Διευθυντής/Διαχειριστής: Καραγιάννης Νικόλαος - Διευθυντής Σύνταξης: Κατερίνα Παναγέα
Η Εταιρεία δηλώνει ότι έχει συμμορφωθεί με τη Σύσταση (ΕΕ) 2018/334 της Επιτροπής της 1ης Μαρτίου 2018 σχετικά με τα μέτρα για την αποτελεσματική αντιμετώπιση του παράνομου περιεχομένου στο διαδίκτυο (L 63).